Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 2811
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports de 9 de març de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per a la publicació i la difusió de resultats de treballs de recerca en l’àmbit dels serveis socials, per a l’any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 499643

L'article 44.2 de la Constitució espanyola assenyala que els poders públics promouran la ciència i la investigació científica i tècnica en benefici de l'interès general. D'altra banda, l'article 148.1.17 disposa que les comunitats autònomes podran assumir competències en el foment de la cultura, de la investigació i, si n'és el cas, de l'ensenyament de la llengua pròpia de la comunitat autònoma, tot i que l'article 149.1.15 atribueix a l'Estat el foment i la coordinació general de la investigació científica i tècnica com a competència exclusiva.

L'article 35.1.f de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, assenyala que correspon al Govern de les Illes Balears estudiar i investigar les necessitats i les problemàtiques plantejades en el camp dels serveis socials.

Així mateix, l'article 36.n de la Llei 4/2009 assenyala que és competència de la conselleria que té assignades les funcions en matèria de serveis socials fomentar l'estudi i la recerca en l'àmbit dels serveis socials.

Pel que fa a la recerca i la innovació tecnològica, l'article 98 de la Llei 4/2009 assenyala que les administracions públiques, en el marc de les seves competències en matèria de serveis socials, han d'impulsar la recerca científica i la innovació tecnològica seguint els criteris que estableixi el Comitè d'Avaluació de Necessitats de Serveis Socials.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així mateix, d'acord amb l'article 12 d'aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de les subvencions fins que l'òrgan competent no n'hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents mitjançant una ordre.

L'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).

El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 3 de juliol). Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s'inclou la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de la qual depèn la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació.

El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports (BOIB núm. 106, de 2 d'agost) i atribueix, entre d'altres, a la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació la planificació de la política de serveis socials.

Les actuacions a les quals es destinen les subvencions d'aquesta convocatòria s'engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a través de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, i, per tant, és l'òrgan competent per tramitar aquest expedient.

D'altra banda, d'acord amb el que disposa l'article 14.1 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, en relació amb l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, correspon a la consellera aprovar aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria de subvencions està contemplada en l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, concretament a l'apartat IV.3.4 ajuts destinats a la difusió de recerques en l'àmbit dels serveis socials i a la sensibilització envers les necessitats socials.

 

Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 7 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, a proposta del director general de Planificació, Equipaments i Formació., d'acord amb l'informe previ del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

  1. Aprovar la convocatòria de subvencions per a la publicació i la difusió de resultats de treballs de recerca en l'àmbit dels serveis socials, per a l'any 2020.

  2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de setze mil euros (16.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 17701 313I01 48000 00 (cap. IV) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents a l'any 2020.

  3. Autoritzar una despesa de setze mil euros (16.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 17701 313I01 48000 00 (cap. IV) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents a l'any 2020.

  4. Designar el director general de Planificació, Equipaments i Formació com l'òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

  5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi notificat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 9 de març de 2020

La consellera d'Afers Socials i Esports

Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX

Punts de la convocatòria

1. Objecte

1.1. Es convoquen, per a l'any 2020, ajuts per donar suport a les persones investigadores, residents a les Illes Balears, que treballen en l'àmbit universitari, de les administracions públiques o del tercer sector, perquè puguin donar a conèixer els resultats de les seves produccions investigadores en l'àmbit dels serveis socials, les quals contribuiran a enriquir el patrimoni científic de les Illes Balears. Aquests ajuts s'han de destinar a l'edició i la impressió del material que es derivi d'aquests treballs i que estigui adreçat a l'ús dels professionals dels serveis socials.

1.2. Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores de subvencions que estableix l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).

 

2. Persones beneficiàries

Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les persones físiques investigadores autores o coautores de produccions investigadores i les persones jurídiques en l'àmbit de les quals treballen persones físiques investigadores, d'acord amb els requisits següents:

  • Ser resident a les Illes Balears en el cas de persona física, o disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears en el cas de persona jurídica.

  • Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

  • Haver justificat els ajuts o les subvencions que hagi rebut anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  • No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, o l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

  • Que el treball de recerca per publicar o difondre tengui com a àmbit d'actuació o aplicació l'àmbit territorial de les Illes Balears.

  • Que el període de feina del treball objecte de les activitats subvencionables previstes en el punt 4 d'aquesta resolució, estigui comprès entre l'1 de gener de 2018 i el 31 d'octubre de 2020 .

  • Que les actuacions de divulgació i difusió del treball previstes en el punt 4 d'aquesta resolució s'hagin dut a terme entre dia 1 de novembre de 2019 i 31 d'octubre de 2020.

  • Que la divulgació del treball de recerca no hagi estat subvencionat amb anterioritat per la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

  • En cas que el sol·licitant sigui una persona jurídica, disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals.

3. Obligacions de les persones beneficiàries

3.1. A més de les obligacions que estableix l'article 11 del TRLS i l'article 20 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, les persones beneficiàries d'aquestes subvencions tenen les obligacions següents:

a) Fer constar en la publicació el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, més concretament, la imatge corporativa de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

b) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvencions qualsevol variació de la seva situació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts en el termini de vint dies hàbils comptadors des que s'origini la variació.

c) Participar en els actes de presentació i difusió de la publicació que organitzi la Conselleria d'Afers Socials i Esports, si n'és el cas.

d) Trametre a la Conselleria d'Afers Socials i Esports cinc còpies de les publicacions relacionades amb la finalitat de la subvenció.

e) Inserir en la publicació el text següent: “La Conselleria d'Afers Socials i Esports no s'identifica necessàriament amb les idees, les opinions i les valoracions exposades en els treballs dels quals subvencioni la publicació, ni se'n fa responsable”.

3.2. Les persones beneficiàries han de fer constar en tots els elements publicitaris de l'activitat subvencionada la col·laboració de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, en un lloc destacat i amb l'autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria.

3.3. Les persones beneficiàries han d'executar la totalitat de la publicació o difusió del treball presentat que fonamenti la concessió de la subvenció, amb independència de l'import concedit en la resolució de concessió.

3.4. Les persones beneficiàries s'han de sotmetre a les actuacions de comprovació i control de l'Administració autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també els han facilitar tota la informació que els requereixin en relació amb els ajuts concedits.

3.5. Les persones beneficiàries han de conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

3.6. Els treballs s'han de publicar en llengua catalana o castellana.

4. Activitats subvencionables

4.1. S'entenen per despeses subvencionables, en format de paper o electrònic:

a) Les despeses de correcció i maquetació de textos, fotomecànica i impressió.

b) Les despeses d'impremta i distribució.

c) Les despeses derivades de l'elaboració de cartells o panells per presentar a jornades o congressos.

 

​​​​​​​4.2. No són subvencionables les despeses següents:

a) Les despeses corresponents a atencions protocol·làries o representatives.

b) La publicació de ressenyes, catàlegs, actes de congressos i altres publicacions generals.

c) Les despeses derivades de les retribucions dels autors, les despeses de traducció, les despeses de material inventariable i els honoraris professionals.

d) Les despeses derivades de l'assistència o el desplaçament a jornades o congressos per presentar els treballs de recerca.

e) Qualsevol altra despesa no inclosa expressament en el punt 4.1.

4.3. Les despeses incloses en el punt 4.1. es consideren imprescindibles per tal que la persona beneficiària pugui realitzar per si mateixa l'activitat subvencionada, per la qual cosa no entraria dintre del concepte de subcontractació previst en l'article 38 del TRLS.

5. Pressupost

5.1. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de setze mil euros (16.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 17701 313I01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.

5.2. Aquest import es pot ampliar mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports, d'acord amb l'article 7.3.b de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

5.3. L'import de cada ajut serà d'un màxim de 8.000,00 euros, segons la disponibilitat econòmica de la convocatòria.

6. Àmbit temporal

Són subvencionables les despeses que descriu el punt 4.1 d'aquesta convocatòria que s'hagin efectuat o es duguin a terme entre l'1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2020.

7. Nombre de treballs de recerca subvencionables

7.1. Cada persona interessada pot presentar un màxim de tres sol·licituds per a projectes diferents, sempre que sigui autora o coautora del treball de recerca o, en el cas de persona jurídica, que estigui relacionada amb la persona investigadora.

7.2. En cap cas, no es poden presentar sol·licituds d'ajut per a parts fraccionades d'un mateix treball de recerca.

7.3. Únicament s'accepta una sol·licitud de subvenció per cada treball de recerca, independent del nombre d'autors del treball. En el cas que es presenti més d'una sol·licitud per al mateix projecte, només es tindrà en compte la primera sol·licitud presentada d'acord amb el registre d'entrada.

8. Documentació que s'ha de presentar

8.1. Les persones que estiguin interessades a presentar-se a la convocatòria i que compleixin els requisits que estableix el punt 2, han d'emplenar i presentar una sol·licitud signada, d'acord amb el model de l'imprès 1.

8.2. La relació de documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud és la següent:

a) En cas de persona física, fotocòpia del document d'identitat (DNI, NIF o NIE) de la persona sol·licitant o de la persona que la representa.

b) En cas de persona jurídica, fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant.

c) Una memòria del treball de publicació de la investigació (imprès 2).

d) El pressupost desglossat (imprès 3).

e) Un breu currículum vitae de l'autor o autora.

f) Un pla de comunicació i difusió.

g) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, d'acord amb el model. En el cas que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma, només cal indicar on s'ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat o la persona sol·licitant de la subvenció (imprès 4).

​​​​​​​​​​​​​​h) Una declaració responsable (imprès 5) en la qual es faci constar:

  • No trobar-se en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser persona beneficiària de la subvenció establerts en l'article 10 del TRLS i resta de normativa d'aplicació.

  • L'acreditació que el treball de recerca s'ha fet dins del termini previst en el punt 2.f d'aquesta convocatòria.

  • El compliment de les obligacions que estableix l'article 11 del TRLS, l'article 20 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, i també les obligacions que estableix aquesta convocatòria.

  • No està sotmesa a cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per ser persona beneficiària de la subvenció

  • No haver estat mai objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

  • Haver justificat els ajuts o les subvencions que hagi rebut anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o no tenir imports pendents de reintegrament.

  • No haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

  • No haver rebut altres ajuts relacionats amb la publicació objecte de la sol·licitud, de conformitat amb el punt 2.g d'aquesta convocatòria.

i) En cas de persona física, aportar el certificat d'empadronament que demostri que resideix a les Illes Balears; i en cas de persona jurídica, aportar un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a les Illes Balears.

j) Un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que acrediti que la persona sol·licitant està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, i un certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acrediti que la persona sol·licitant està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, en el cas que la persona interessada s'oposi expressament a que l'administració pugui consultar i obtenir aquestes dades.

k) En cas de persona jurídica, un document que expliqui la relació amb la persona o persones investigadores, autores del treball de recerca.

8.3. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza els tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

8.4. La persona interessada no haurà de presentar dades o documents que ja hagin presentat anteriorment davant qualsevol Administració, sempre que indiqui en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar la documentació.

8.5. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

8.6. En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, s'ha de notificar a la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que no es presenti la justificació final del treball.

9. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

9.1. Atès que els beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta convocatòria poden ser persones físiques o jurídiques, les sol·licituds, degudament emplenades, s'han de presentar a la seu de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, ubicada a la plaça de la Drassana, 4, de Palma, o als llocs que determinen l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i l'article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Si la sol·licitud s'envia per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar en un sobre obert, de manera que l'exemplar destinat a la Conselleria d'Afers Socials i Esports es dati i segelli abans de certificar-se, d'acord amb l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l'oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s'entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada en el Registre General de la Conselleria d'Afers Socials i Esports

Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents documents que s'han d'emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades en els enllaços del web de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació.

9.2. El termini per presentar les sol·licituds és des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins el 31 d'octubre de 2020.

9.3. Un cop exhaurit el crèdit pressupostari disponible de la convocatòria, es suspendrà la concessió de nous ajuts mitjançant una Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

10. Examen de la documentació

10.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació han d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per determinar si l'ajut s'adequa al que estableix aquesta convocatòria.

10.2. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació necessària, es requerirà la persona sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

11. Criteris de valoració

11.1. D'acord amb el que disposa l'article 10 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, en relació amb els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, la selecció de les persones beneficiàries s'ha de fer mitjançant la valoració individual de les sol·licituds presentades segons l'ordre d'entrada, d'acord amb el punt 12.1 d'aquesta convocatòria.

11.2. La concessió dels ajuts s'ha de regir pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan o persona que els atorga, i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

11.3. Els criteris de valoració són els que es detallen a continuació:

- Interès científic de la proposta: es valorarà que la temàtica i l'enfocament dels treballs de recerca siguin innovadors o que aportin coneixement en temàtiques poc estudiades. Les recerques, els estudis i les anàlisis sobre l'àmbit dels serveis socials han d'adoptar una perspectiva dinàmica de la realitat i de les transformacions socials. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 40 punts. Les línies de recerca en què s'ha d'emmarcar l'estudi o anàlisi són les següents:

1. Intervenció social i comunitària

Investigacions sobre les característiques de la intervenció social i comunitària, la intervenció amb grups, els instruments per a la presa de decisions i la planificació, els protocols d'intervenció, el mesurament i l'avaluació dels resultats, la qualitat de la intervenció social i comunitària i la participació de les persones usuàries en la intervenció.

2. Serveis socials

Investigacions sobre l'estructura, la dinàmica i l'organització dels serveis socials, així com sobre els programes, treballs i serveis corresponents, els protocols d'intervenció, el mesurament i l'avaluació dels resultats, la qualitat dels serveis socials i la participació de les persones usuàries en els serveis.

3. Problemes socials, sectorials i comunitaris

Investigacions sobre problemes socials i comunitaris, així com sobre sectors de població objecte de la intervenció social (cura i gènere, dependència, infància i família, participació de les persones usuàries en els serveis, grups i intervenció social, etc.).

4. Innovació social i comunitària

Investigacions sobre la millora o la implementació de noves tecnologies en la intervenció social i comunitària o sobre el disseny d'eines d'avaluació en serveis socials adreçada tant als professionals del sector de serveis socials com a la participació de les persones usuàries en els serveis.

- Adequació de la metodologia a l'objecte d'estudi: es valorarà el fet que les diferents estratègies metodològiques responguin adequadament als objectius expressats en la recerca, anàlisi o estudi, així com l'adequació dels mitjans tècnics, materials i personals prevists. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 10 punts.

- Presentació i anàlisi d'indicadors estadístics desagregats per sexe vinculats amb el treball de recerca: es valorarà el fet que les investigacions presentin una descripció analítica amb xifres desagregades per la categoria sexe. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 5 punts.

Aplicabilitat del treball de recerca: es valoraran les investigacions, els estudis i les anàlisis que potenciïn l'aplicació pràctica dels resultats (protocols, guies, manuals, plans, programes, etc.). La puntuació màxima que es pot obtenir és de 20 punts.

Treballs de recerca que fomentin la xarxa de suport social: es valoraran les investigacions, els estudis i les anàlisis que potenciïn el desenvolupament local, la cohesió i la dinamització social de la zona o la comunitat objecte d'estudi. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 15 punts.

Trajectòria dels investigadors del treball: es valorarà el nombre de publicacions d'articles i el nombre de citacions acumulades dels articles publicats. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 10 punts.

11.4. Per poder ser beneficiari de l'ajut, s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 50 punts.

11.5. Les sol·licituds es valoraran sempre que s'hagi comprovat la documentació d'acord amb l'apartat 10 d'aquesta convocatòria.

12. Determinació de l'import de la subvenció

12.1. Les sol·licituds de subvenció es valoraran i es resoldran individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació de sol·licituds, a mesura que entrin en el Registre de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari previst per a aquesta convocatòria. S'entén per ordre d'entrada el de la data del registre d'entrada de les sol·licituds quan la documentació presentada en un primer moment sigui la que requereix l'apartat 8 d'aquesta convocatòria o, si s'escau, la data en la qual s'hagi completat la documentació exigida en l'expedient.

12.2. L'import de la subvenció es determinarà segons els criteris de valoració del punt 11.3 d'aquesta convocatòria i tenint en compte els límits pressupostaris que estableix el punt 5.

12.3. Cada projecte es valorarà de 0 a 100 punts, de conformitat amb els criteris de valoració que estableix el punt 11.3. d'aquesta convocatòria.

12.4. L'import de la subvenció serà el resultat directe d'aplicar la puntuació obtinguda en el procés de valoració en forma de percentatge amb decimals a l'import sol·licitat, i s'atorgarà un mínim del 50 % de la quantitat sol·licitada sempre que les sol·licituds hagin obtingut una puntuació mínima de 50 punts, i un màxim del 100 % per a les sol·licituds que hagin obtingut la puntuació màxima de 100 punts si l'import sol·licitat és igual o inferior al 100 % del cost total del projecte.

12.5. Una vegada acabada la fase de determinació dels imports, i en cas de reformulació, es pot mantenir la subvenció proposada inicialment, amb independència del percentatge que representi sobre l'import del pressupost de l'activitat, d'acord amb el que estableix l'article 13 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

12.6. L'import de la subvenció concedida pot finançar totalment o parcialment l'activitat a la qual es destina.

12.7. Es pot subvencionar fins al 100 % del pressupost aprovat sempre que el treball no disposi de finançament d'altres ens públics o privats. En cap cas, la quantia d'aquestes subvencions, de manera aïllada o conjunta, no pot ser superior al cost de l'activitat de la persona beneficiària.

12.8. En cap cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.

13. Comissió Avaluadora

13.1. D'acord amb el que disposen l'article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 15 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:

- Presidenta: la cap del Servei de Planificació Social de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació o la persona que delegui.

- Vocals:

a) La cap del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports o la persona que delegui.

b) El cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports o la persona que delegui.

c) Dos tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació.

 

- Secretari o secretària: un dels dos tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació designats com a vocals.

13.2. La Comissió Avaluadora és l'encarregada d'estudiar i examinar totes les sol·licituds que prèviament hagin admès a tràmit els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, i d'emetre un informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar-ne les propostes de resolució.

13.3 La comissió avaluadora, si escau, es reunirà la darrera setmana de cada mes per tal de valorar les sol·licituds presentades durant el mes en curs.

14. Instrucció del procediment

14.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director general de Planificació, Equipaments i Formació, el qual ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment d'acord amb el que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

14.2. En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a la persona beneficiària, l'òrgan instructor l'ha d'advertir que, una vegada transcorregut el termini de quinze dies, se'n produeix la caducitat. Si acaba aquest termini i la persona beneficiària no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre'n la tramitació, l'òrgan instructor ha de proposar l'arxivament de les actuacions a l'òrgan competent per resoldre el procediment i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho ha de notificar a la persona beneficiària.

14.3. Una vegada que la Comissió Avaluadora hagi emès l'informe corresponent, competeix a l'òrgan instructor notificar a la persona beneficiària la proposta de resolució i concedir-li un termini de deu dies perquè o bé hi presenti al·legacions o, si escau, reformuli el treball, o bé comuniqui que l'accepta o, si escau, que hi renuncia. En tot cas, es considera que la persona beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en el termini de deu dies comptadors des de l'endemà que s'hagi notificat.

14.4. En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona o l'entitat sol·licitant o de les condicions i la forma de realització de l'activitat, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona o l'entitat sol·licitant, conformitat que s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona o l'entitat sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona o l'entitat sol·licitant en l'escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si n'és el cas, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

14.5. Es pot prescindir del tràmit d'audiència prèvia quan no constin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les de la persona beneficiària. En aquest cas, l'òrgan instructor pot formular la proposta de resolució i la persona beneficiària s'ha de limitar a comunicar si l'accepta o hi renuncia. La manca de resposta per part de la persona beneficiària dins el termini previst en l'apartat 14.3 implica que accepta la proposta de resolució.

15. Resolució del procediment

15.1. L'òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions que determina aquesta convocatòria és la consellera d'Afers Socials i Esports.

15.2. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos comptadors des de la data de registre de la sol·licitud.

15.3. Les resolucions dictades en aquest procediment s'han de notificar individualment a cada persona beneficiària i exhaureixen la via administrativa. En relació amb l'article 43 de la Llei 39/2015, són vàlides les notificacions a través de mitjans electrònics, que s'entendran practicades en el moment en què s'accedeixi al contingut corresponent.

15.4. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

16. Pagament dels ajuts i justificació

16.1. L'abonament de la subvenció es farà en un únic pagament una vegada justificada la totalitat del projecte que hagi servit de base a la resolució de concessió de la subvenció.

16.2. El termini per presentar la justificació d'aquesta subvenció és fins a l'1 de desembre de 2020 i ha de comprendre les activitats subvencionables duites a terme entre l'1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2020.

16.3. La justificació ha d'abastar la realització completa de l'activitat i el cost total del projecte aprovat, sempre amb independència del percentatge finançat.

16.4. La justificació ha d'incloure els documents següents:

1. Una declaració jurada d'haver realitzat la totalitat de l'activitat objecte de subvenció, signada per la persona beneficiària de l'ajut (imprès 7).

2. Cinc exemplars del material subvencionat, excepte pòsters i cartells presentats en congressos.

3. Un compte justificatiu, d'acord amb l'imprès 8, signat per la persona beneficiària, que ha d'incloure la informació següent:

  • Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats duites a terme i dels resultats obtinguts.

  • Una memòria econòmica, en la qual ha de constar la relació de tots els justificants imputats (amb una llista numerada dels documents justificatius), amb la data d'emissió i de pagament i el percentatge d'imputació al projecte subvencionat, i una carpeta, ordenada cronològicament per data d'emissió i amb un índex, que contengui els originals i les fotocòpies de totes les factures que acreditin la realització de les activitats subvencionades durant el període, així com tots els justificants de pagament degudament signats i segellats per l'entitat bancària o pel proveïdor, en cas de pagament en efectiu, que acreditin la data i l'import del pagament de les despeses derivades de l'execució del projecte subvencionat. Les factures s'han de referir a activitats duites a terme en el període comprès entre l'1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2020 i han d'indicar les dades següents:

  • Raó social i NIF del proveïdor.

  • Raó social i NIF de la persona beneficiària.

  • Expressió detallada del servei prestat o del material subministrat.

  • Data d'emissió.

  • Data efectiva del pagament.

4. Els elements publicitaris (cartells, fullets, etc.) en els quals consti la col·laboració de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

5. Una declaració responsable, actualitzada en la data de presentació de la justificació final de la subvenció, de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 9).

16.5. En tots els documents justificatius de la subvenció han d'aparèixer, de manera clara i inequívoca, el nom i NIF de la persona física o jurídica beneficiària de la subvenció.

16.6. L'aplicació dels fons percebuts no s'entendrà del tot justificada fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del treball aprovat, amb independència de l'import de la subvenció concedida.

16.7. Malgrat el que estableixen els punts 16.2 i 16.4 c, i d'acord amb el que disposa l'article 24.2.c de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, s'entendran justificades totes les despeses que, conforme a dret, s'hagin meritat en la data màxima de justificació de l'activitat, amb independència que s'hagin abonat o no als creditors corresponents. Els justificants de pagament de les factures i els altres documents acreditatius de l'activitat realitzada han de tenir una data anterior a l'1 de desembre de 2020.

16.8. Les persones beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini màxim de quinze dies, des de l'endemà de la comunicació prèvia per escrit a aquest efecte, per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció.

17. Ampliació del termini de justificació de la subvenció

17.1. D'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015, i pel que fa al termini de justificació final de les accions, les persones beneficiàries de la subvenció poden demanar una ampliació d'aquest termini, que no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment.

17.2. D'acord amb l'article 19 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es pot ampliar el termini de justificació final de les accions, d'ofici o a instància de part, per mitjà d'una resolució motivada de l'òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa d'aplicació.

18. Avaluació i control

18.1. Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

18.2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat.

18.3. La Conselleria d'Afers Socials i Esports no s'identifica necessàriament amb les idees, les opinions i les valoracions exposades en els treballs dels quals subvencioni la publicació mitjançant aquesta convocatòria, ni se'n fa responsable.

19. Revocació dels ajuts concedits

19.1. Llevat del supòsit de modificació de la resolució de concessió, d'acord amb l'article 30 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l'alteració, intencionada o no, de les condicions que s'han de tenir en compte per concedir la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir la persona o entitat beneficiària i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.

19.2. Com a pressupost de l'obligació de l'inici per l'òrgan competent del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment, s'ha de dictar i notificar en el termini de nou mesos a comptar des de la presentació de la justificació una liquidació de la subvenció en els termes que estableix l'article 42 bis del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat mitjançant Decret 2/2005, de 28 de desembre.

19.3. La revocació de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n'ha d'especificar la causa, així com la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si pertoca, ha de percebre finalment la persona o entitat beneficiària. A aquest efecte, s'entén per resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d'execució pressupostària que tengui tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l'abonament previ de la subvenció, la persona o entitat beneficiària n'hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s'ha de dictar cap resolució de modificació i s'ha d'iniciar el procediment de reintegrament corresponent. A aquest efecte, s'han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat i els criteris de gradació que estableix l'article 31.3 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

20. Reintegrament dels ajuts concedits

20.1. L'entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si correspon, l'interès de demora, en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

20.2. D'acord amb l'article 44.5 del Text refós de la Llei de subvencions, una vegada dictada i notificada la liquidació de la subvenció en els termes que estableix l'article 42 bis del Text refós de la Llei de Subvencions, el procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent, s'ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius que conté la legislació estatal bàsica i s'hi ha de garantir l'audiència a les persones interessades, sense perjudici de les particularitats que estableixen aquest Text refós, les disposicions reglamentàries de desplegament i la legislació de finances. S 'han de tenir en compte els criteris de gradació a què es refereix l'article 31.3 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

20.3. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l'article 25 del Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.

21. Compatibilitat

21.1. Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres administracions o entitats públiques o privades.

21.2. D'acord amb l'article 4 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l'import de la subvenció no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de la mateixa administració o altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha de dur a terme.

​​​​​​​​​​​​​​22. Règim d'infraccions i sancions

Les infraccions i sancions que, si escau, es puguin derivar de l'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V de la Llei de subvencions i d'acord amb el procediment que recull l'article 62 del mateix text legal.

23. Normativa aplicable

En tot el que no disposa aquesta convocatòria, s'han d'aplicar l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 i el Text refós de la Llei de subvencions.