Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE VILAFRANCA DE BONANY

Núm. 2719
Bases borsí extraordinari tècnic educació infantil

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el decret del Sr. President de l'empresa municipal Fita 2020 s.l.u, de data  9 de març de 2020, se fan públiques les següents:

BASES ESPECIFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL TEMPORAL LABORAL MITJANÇANT EL SISTEMA DE PROCEDIMENT EXTRAORDINARI DE TÈCNICS D'EDUCACIÓ INFANTIL, PER TAL DE PODER COBRIR EVENTUALS NECESSITATS D'OCUPACIÓ URGENT O BAIXES A L'EEI CUCARELLS DE VILAFRANCA DE BONANY

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte de la present convocatòria és la creació d'una borsa de treball per a la provisió de places de personal docent a l'Escoleta municipal d'educació infantil “Cucarells”, mitjançant el sistema de concurs, amb caràcter temporal i contractació laboral per cobrir necessitats urgents que puguin sorgir a la plantilla de l'Escoleta d'educació infantil de l'Ajuntament de Vilafranca de Bonany, depenent de l'empresa municipal Fita 2020 s.l.u, i substitucions per baixes o vacances.

El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. A aquest efecte, la Comissió Tècnica de Valoració durà a terme l'avaluació dels mèrits degudament acreditats pels aspirants en el moment de presentació de les instàncies a més de la valoració d'una entrevista personal i presencial.

SEGONA. BASES GENERALS DE LA CONVOCATÒRIA

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos en què, d'acord amb l'article 57 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (EBEP), es permeti l'accés a l'ocupació pública.

b) Tenir 18 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) No estar sotmeses a causa d'incompatibilitat específica

e) Haver satisfet la taxa de drets d'examen amb un import de 20€. (La Caixa: ES31 2100 0184 6502 0012 4339)

f) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

g) Estar en possessió del títol exigit o en condicions d'obtenir-lo en la data en que acabi el termini de presentació de les instàncies. En aplicació del Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (art. 11), els i les professionals hauran d'estar en possessió d'alguna de les titulacions o acreditacions següents:

  • Títol de mestre o mestra amb l'especialitat d'educació infantil o títol de grau equivalent.
  • Títol de tècnic superior en educació infantil o titulacions equivalents acadèmicament i professionalment.
  • Certificat de professionalitat d'educació infantil.
  • Certificació de les unitats de competència que componen la qualificació d'educació infantil.
  • Professionals en possessió de qualsevol altre títol o acreditació declarats equivalents a algun dels anteriors o que hagin estat habilitats i homologats per a l'atenció a nins i nines de 0 a 3 anys.

En el cas de titulacions expedides a l'estranger o de presentar un títol equivalent, cal aportar l'homologació o la certificació que acrediti la equivalència, expedida per l'organisme competent a Espanya de conformitat a la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, al Real Decret 1665/1992 i altra normativa de transposició i desenvolupament.

h) Estar en possessió del certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament al primer cicle d'educació infantil (CCI), de conformitat amb el Decret llei 5/2013, de 6 de setembre i l'article 3 de l'ordre de la Consellera d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per al qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari i s'estableix el pla de formació lingüística i cultural (FOLC).

i) Acreditar tenir coneixements de llengua catalana amb el nivell B2. L'aspirant ha de tenir, com a mínim, el nivell de coneixements de la llengua catalana corresponent al certificat B2 o equivalent. Aquest requisit s'ha d'acreditar mitjançant un certificat oficial expedit per l'òrgan corresponent en el moment de presentar les instàncies.

j) Estar en possessió del certificat vigent de Delictes de naturalesa sexual del Ministeri de Justícia, .

Per ser admès/a i prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants hauran de manifestar en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes les condicions exigides, i presentaran declaració jurada en relació al compliment dels apartats c) i d), referida sempre a la data límit de presentació de les instàncies. Si no es compleixen els requisits implicarà l'exclusió directa de l'accés a la convocatòria.

TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les sol·licituds per participar es presentaran, d'acord amb el model de l'Annex I, en el Registre General de l'Empresa Municipal FITA 2020 (1er pis de l'Ajuntament de Vilafranca de Bonany), en el termini quinze dies hàbils, comptadors des del dia següent al de la publicació de la convocatòria al BOIB. Les sol·licituds també es podran presentar, d'acord amb l'article 38.4 de la Llei 30/1992 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. En aquest cas, necessàriament s'haurà de trametre, mitjançant fax o correu electrònic a l'Ajuntament de Vilafranca, còpia de la sol·licitud registrada per tal de tenir coneixement de la presentació (Fax núm.: 971 83 21 08; correu electrònic info@ajvilafrancadebonany.net )

A la sol·licitud s'haurà d'acompanyar la següent documentació:

  1. Fotocòpia compulsada del DNI o, en cas de no ser espanyol, fotocòpia del NIE, passaport o targeta de residència.

  2. Fotocòpia compulsada del títol exigit a la convocatòria o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en que acabi el termini de presentació de les instàncies.

  3. Fotocòpia compulsada del títol acreditatiu del nivell de català B2 (antic nivell B) exigit per participar, d'acord amb el que detalla l'apartat segon d'aquestes bases.

  4. Resguard acreditatiu d'haver realitzat el pagament de la taxa per import de 20 € , en el qual ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui el pagament esmenat; també es pot adjuntar còpia del justificant de transferència efectuada si el pagament s'ha realitzat mitjançant banca electrònica o caixer automàtic.

  5. Per a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33%, el certificat corresponent per acreditar aquest mèrit.

  6. Relació dels mèrits que s'al·leguen: aquesta relació s'haurà de presentar amb els corresponents documents compulsats que acreditin mèrit per la convocatòria. Tots els documents s'hauran de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds, sense que es puguin presentar en cap altre moment.

QUARTA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant dictarà resolució que declari aprovada la llista provisional dels aspirants admesos i exclosos. La llista, juntament amb la composició nominativa del Tribunal qualificador es publicarà en els taulers d'anuncis i a la pàgina web municipal. Hi constaran el número de document nacional d'identitat de l'aspirant i la causa d'exclusió.

A fi d'evitar errors i, si se'n produeixen, de possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar que no figuren en la relació de persones excloses, i que, a més, consten en la llista de persones admeses.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la resolució, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d'aquesta resolució se'ls ha d'advertir que l'Administració considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment.

Acabat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el President ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses.

 

QUINTA. VALORACIÓ DE MÈRITS

Els mèrits que avaluarà el Tribunal s'estructuren en cinc blocs, amb la suma dels quals els aspirants poden obtenir un màxim de 100 punts:

  • Experiència professional (màxim 20 punts)

  • Formació reglada relacionada amb la plaça (màxim 35 punts)

  • Formació no reglada relacionada amb la plaça (màxim 20 punts)

  • Nivell de coneixement de la llengua catalana (màxim 10 punts)

  • Entrevista personal (màxim 15 punts)

Per justificat els mèrits que seran objecte de valoració en el concurs, les persones aspirants han de presentar els documents compulsats que acreditin  els distints mèrits que s'al·leguen.

Experiència professional

La puntuació màxima d'aquest bloc serà de 20 punts i es valoraran exclusivament els següents aspectes:

  1. Serveis prestats a les escoles públiques municipals de primer cicle d'educació infantil:

A1. Com a tècnic d'educació o equivalent: 0,80 punts/mes treballat o la  part proporcional que correspongui.

A2. Com a auxiliar d'educació o equivalent: 0.5 punts/ mes treballat o la part proporcional que correspongui.

  1. Serveis prestats a centres privats o concertats de primer cicle d'educació infantil:

B1. Com a tècnic de educació o equivalent: 0.5 punts/mes treballat o la part proporcional que correspongui.

B2. Com a auxiliar d'educació o equivalent: 0.2 punts/ mes treballat o la part proporcional que correspongui.

  1. Serveis prestats com a monitor de temps lliure: 0.01 punts/ mes treballat o la part     proporcional que correspongui.

Per a valorar l'experiència professional serà necessari aportar certificat d'empresa o contracte laboral, a on s'especifiqui la categoria de contractació juntament amb la vida laboral.

No es computaran com a experiència professional les pràctiques dels estudis universitaris de grau o les pràctiques realitzades necessàries per acabar alguns dels estudis relacionats amb l'objecte de la convocatòria.

Formació reglada relacionada amb la plaça convocada

La puntuació màxima d'aquest bloc serà de 35 punts i es valoraran exclusivament els següents aspectes:

  1. Titulació universitària en pedagogia, psicologia, psicopedagogia  i / o magisteri: 20 punts.

  2. Estudis de màster o postgrau universitari relacionats amb l'objecte de la convocatòria: 5 punts.

  3. Altres cursos de formació relacionats amb la plaça convocada: 0,20 punts/hora amb un màxim de 10 punts

Només es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, o impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) o altres escoles o entitats de formació de la fundació pública, els cursos impartits per centres docents homologats, universitats públiques i/o privades, o els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la vicepresidència d'Economia, promoció empresarial i d'ocupació i, per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en la matèria de formació ocupacional. Sempre i quant tinguin relació amb la plaça ofertada.

Formació no reglada relacionada amb la plaça convocada

La puntuació màxima d'aquest bloc serà de 20 punts i es valoraran exclusivament els següents aspectes:

a) Cursos de formació relacionats amb la plaça convocada no impartits per centres reglats o per administracions públiques que no es contemplen en el bloc anterior: 0.15 punts/hora amb un màxim de 15  punts.

Els cursos que no especifiquen el número d'hores i/o l'horari de realització on es pugui entendre el número d'hores no seran puntuats.

b) Jornades de formació, seminaris o conferències relacionades amb el lloc de treball de la convocatòria: 0.04 punts/hora amb un màxim de 4 punts.

Les jornades de formació, seminaris o conferències que no especifiquin el número d'hores  i/o l'horari de realització on es pugui entendre el número d'hores no seran computades.

c) Cursos de formació relacionats amb la higiene alimentària i/o manipulador d'aliments:          1  punt.        

Nivell de coneixement de llengua catalana

La puntuació màxima d'aquest bloc serà de 10 punts i es valoraran exclusivament els següents aspectes:

a) Nivell C2 (antic D): 8 punts

b) Nivell C1 (antic C): .6 punts

c) Nivell E (antic Llenguatge Administratiu): 2 punts

Entrevista personal

La puntuació màxima d'aquest bloc serà de 15 punts i consistirà en una entrevista presencial a les oficines municipals de l'Ajuntament de Vilafranca. La publicació de les dates i hores de les entrevistes es farà al taulell d'anuncis de l'Ajuntament de Vilafranca de Bonany i a la web municipal (www.ajvilafrancadebonany.net) així com es publicaran unes dates alternatives per a les persones que no puguin assistir a la primera entrevista. En cas d'haver d'assistir a la segona entrevista, s'ha d'avisar per correu electrònic (info@ajvilafrancadebonany.net) per telèfon (971 83 21 07 Ext. 03). En cas de no aparèixer ni avisar, no es puntuarà aquest mèrit.

SEXTA. TRIBUNAL QUALIFICADOR

Sempre que sigui possible s'estarà al que disposa l'art. 60 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, pel que fa a la constitució del Tribunal qualificador que estarà format per les persones següents:

President:

- Un Tècnic o tècnica de l'Escoleta municipal  o la Secretària de la Corporació.

Vocals:

- Dos treballadors/es de l'empresa municipal Fita 2020 S.L.U

Secretari:

- El Secretari de la Corporació o funcionari en qui delegui.

De cada sessió s'estendrà acta, signada pel secretari, que n'ha de donar fer, amb el vistiplau del president.

En tot cas, el funcionament del Tribunal qualificador, en allò no previst en aquestes Bases, s'adequarà a les normes contingudes al Cap. II del Títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

SETENA. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS

El tribunal avaluarà els mèrits al·legats per les persones aspirants en la forma que determinen les bases i exposarà el resultat al tauler d'anuncis i a la plana web municipal. El Tribunal no podrà valorar els mèrits dels quals no s'hagi presentat acreditació documental en el termini de presentació d'instàncies.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs. Dins aquest termini, les persones interessades podran veure l'expedient de valoració a les oficines municipals.                                     

Les persones aspirants que hagin d'esmenar o aclarir algun mèrit han de presentar la documentació original o compulsada corresponent en el Registre General de l'empresa municipal Fita 2020 s.l.u mitjançant un escrit dirigit al Tribunal. Si la persona candidata presenta la documentació mitjançant Correus o en un altre registre públic, dins el termini esmentat, ha d'avançar necessàriament una còpia de l'escrit i de la documentació presentada mitjançant fax (971832108) o correu electrònic (info@ajvilafrancadebonany.net).

El Tribunal realitzarà l'entrevista als aspirants a fi de determinar la persona que tingui el perfil professional més ajustat a les funcions del lloc de treball d'aquesta convocatòria.

En cas d'empat de puntuació entre els aspirants s'aplicarà el desempat tenint en compte l'aspirant que tingui major puntuació en l'apartat a) Experiència professional referida als serveis prestats en escoles públiques municipals de primer cicle d'educació infantil com a tècnic superior. En cas de persistir l'empat, passarà a l'ordre superior la persona que per registre d'entrada hagi presentat abans la documentació.

El Tribunal queda facultat, per al bon funcionament del procés de selecció, per resoldre els dubtes i discrepàncies que s'originin durant el desenvolupament del procés.

VUITENA. VIGÈNCIA DE LA BORSA

La borsa extraordinària formada a partir d'aquest procés de selecció, estarà vigent fins a la finalització del termini de tres anys de la borsa ordinària vigent (BOIB nº 82 de 3 de juliol de 2018) o fins que s'esgoti per falta de persones aspirants. Esgotada la seva vigència, les persones aspirants incloses decauran en tots els drets derivats de la superació del procés de selecció.

En el no previst en aquestes bases, s'estarà al que regula el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

NOVENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL

L'oferta es farà a la persona que, sempre que compleixi els requisits exigits per ocupar el lloc de treball i es pugui contractar d'acord amb la normativa vigent, ocupi en aquell moment la primera posició de la borsa.

Se li faran dues cridades telefòniques des del telèfon de l'empresa municipal FITA 2020 s.l.u (Tel. 971 83 21 07) i, en cas de no contestar o no retornar la cridada, se considerarà que no li interessa la plaça i se la tendrà en compte per a la pròxima necessitat de contractació.

En el cas de no contestar o no retornar la cridada, de no acceptar l'oferta, de no presentar-se a la crida, amb l'excepció de baixa per malaltia (que haurà de justificar-se amb la corresponent baixa mèdica) o en el cas que no completar la documentació que se li requereixi en els termini que se li comuniqui, passarà a ocupar la darrera plaça del borsí, per lo que rebrà un correu electrònic a l'adreça facilitada,  amb un model de renúncia a la oferta que haurà de retornar emplenada i signada.

Finalitzada la causa per la qual se la va contractar, acabarà el contracte i s'incorporarà com a actiu a la borsa, amb efectes des de l'endemà de la data de finalització, ocupant el mateix número d'ordre que tenia inicialment i, per tal de complir amb el principi d'eficiència, podrà ser contractada per a cobrir noves necessitats que es vagin produint, sempre que compleixi els requisits del lloc que s'ha de cobrir.

DESENA. NORMATIVA APLICABLE I INCIDÈNCIES

1. En tot allò que no estigui previst a les presents bases, serà d'aplicació la resta de la normativa aplicable.

2. El Tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst a les bases.

3. Contra la convocatòria i aquestes bases, la llista definitiva de persones admeses i excloses, i d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i altres disposicions concordants, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en un termini de 2 mesos a comptar des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB, sens perjudici del recurs potestatiu de reposició que es pot interposar en el termini d'un mes des de la data de publicació de l'acte o resolució davant la presidència de la Corporació.

Si s'interposa recurs de reposició, el termini per a la seva resolució serà d'un mes, transcorregut el qual es pot entendre desestimat per silenci administratiu i, en aquest supòsit, es pot plantejar el recurs contenciós administratiu en el termini de 6 mesos des de la data de l'acte presumpte de desestimació.

4. Així mateix, contra les resolucions definitives i actes de tràmit del Tribunal, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar, en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació, recurs d'alçada davant del Batle.

Igualment, els interessats poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

 

ANNEX I. MODEL SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ

Sr./Sra. ________________________________________________________, major d'edat, amb DNI núm.___________________, domicili a efectes de notificacions i comunicacions al carrer ________________________, núm. ______, de ____________________, telèfon núm. _____________, i correu electrònic _______________________.

EXPÒS:

Que vull participar a la convocatòria d'una borsa de feina de Tècnic d'Educació Infantil de l'EEI Cucarells de Vilafranca de Bonany les bases de la qual varen ser publicades en el BOIB núm. ____________ de dia _______________

Que declara estar en possessió de tots i cadascun de les condicions o requisits exigits a les bases de la convocatòria.

Que adjunta la següent documentació:

- Fotocòpia acarada del DNI.

- Fotocòpia acarada del títol acadèmic exigit a la convocatòria..

- Documentació acreditativa dels mèrits

- Resguard acreditatiu d'haver satisfet el l'import dels drets d'examen

Motiu pel qual, SOL·LICITA:

Ser admès i poder participar en el procediment selectiu esmentat.

Vilafranca de Bonany, a dia _____ de ________________ de 2.020

(signatura)

 

 

IL·LM. SR. PRESIDENT DE L'EMPRESA MUNICIPAL FITA 2020, SLU