Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 2605
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 4 de març de 2020 per la qual es fa pública l’adjudicació definitiva de places als funcionaris docents del cos de mestres que participen en el concurs de trasllats d’àmbit autonòmic convocat per Resolució de 23 d’octubre de 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant  Resolució de la directora general de Personal Docent de 23 d'octubre de 2019, publicada en el BOIB núm. 146, de 26 d'octubre de 2019, es convoca el concurs de trasllats d'àmbit autonòmic per a la provisió de places vacants en els cossos docents contemplats en la Llei orgànica d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.

2. Per Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 10 de gener de 2020 (BOIB núm. 7, de 16 de gener), s'aproven les plantilles i es publica la relació de llocs de feina vacants del cos de mestres. Aquests llocs de feina vacants són els que, d'acord amb el que determina la base segona de la convocatòria, s'han ofert en el concurs de trasllats i en els processos previs convocats per la Resolució esmentada en el paràgraf anterior.

3. La Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de febrer de 2020 fa pública l'adjudicació provisional de places als funcionaris docents del cos de mestres que participen en el concurs de trasllats d'àmbit autonòmic convocat per la Resolució de 23 d'octubre de 2019 esmentada.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre), en la disposició addicional sisena, en l'apartat 1, determina que és base del règim estatutari dels funcionaris públics docents la provisió de llocs de feina mitjançant concurs de trasllats d'àmbit estatal.

2. L'article 2.2 del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre (BOE núm. 263, de 30 d'octubre), pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix que, durant els cursos en els quals no es convoquin concursos d'àmbit estatal, les diferents administracions educatives poden organitzar procediments de provisió a l'àmbit territorial la gestió dels quals els correspongui.

3. La Resolució de la directora general de Personal Docent de 23 d'octubre de 2019, publicada en el BOIB núm. 146, de 26 d'octubre de 2019, per la qual es fa pública la convocatòria de concurs de trasllats d'àmbit autonòmic per als funcionaris dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica d'educació, estableix les bases del concurs de trasllats autonòmic per als funcionaris d'aquests cossos.

4. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost), atribueix a la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, entre altres competències, l'ordenació i la gestió del personal docent.

5. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 de setembre de 2019 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 129, de 21 de setembre), delega en la directora general de Personal Docent, entre altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els procediments ordinaris de provisió de llocs de feina, establir-ne les bases i nomenar els membres dels òrgans de valoració.

Per això, i en virtut de les competències que tenc atribuïdes, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar i fer pública, en l'annex 1 d'aquesta Resolució, l'adjudicació amb caràcter definitiu i ordenada alfabèticament, amb la puntuació total i per apartats, i amb indicació de la modalitat en què han participat, de la destinació que han obtingut els funcionaris docents abans esmentats que han participat en el concurs de trasllats convocat per la Resolució de la directora general de Personal Docent de 23 d'octubre de 2019 esmentada.

2. Declarar desestimades, si no figuren resoltes expressament en aquesta Resolució, les reclamacions presentades contra la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de febrer de 2020 per la qual es va aprovar l'adjudicació provisional de destinacions del cos de mestres.

3. Aprovar i fer pública, en l'annex 2 d'aquesta Resolució, la relació de participants que no han estat admesos en el concurs de trasllats perquè no compleixen els requisits específics o que n'han estat exclosos per les causes que s'indiquen.

4. Aprovar i fer pública, en l'annex 3 d'aquesta Resolució, la relació de participants que han desistit de participar voluntàriament en el concurs de trasllats i que, com a conseqüència del desistiment, han estat donats de baixa de la participació en el concurs.

5. Aprovar i publicar, a l'annex 4 d'aquesta Resolució, la relació de persones que, havent participat en el concurs amb caràcter forçós, no han obtingut cap destinació i, en conseqüència, resten pendents que la Direcció General de Personal Docent els adjudiqui una destinació provisional per al curs 2020-2021. Aquestes persones han de participar en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals per a aquest curs mitjançant la sol·licitud telemàtica que es publicarà a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).

6. Assenyalar que, si en la resolució del procés s'ha adjudicat erròniament una destinació a un docent que no compleix els requisits exigits en la convocatòria o que no posseeix els mèrits suficients per obtenir el lloc assignat, l'Administració anul·larà d'ofici la destinació obtinguda.

7. Disposar així mateix que, si hi ha vacants o resultes inexistents o errònies, la destinació a aquestes places quedarà anul·lada i els docents afectats tindran la mateixa consideració que els procedents d'un lloc de treball suprimit i els seran d'aplicació tots els preceptes del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents que preveu la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i altres procediments de provisió de places que ha de cobrir aquest personal.

8. Informar que, de conformitat amb el que disposen l'article 19 del Reial decret 1364/2010 i la base vint-i-dosena de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 23 d'octubre de 2019 esmentada, les destinacions adjudicades mitjançant aquesta Resolució són irrenunciables. No obstat això, quan d'acord amb el que estableix la base quinzena de la Resolució esmentada, es participi simultàniament per diferents cossos docents i s'obtingui destinació en més d'un, s'haurà d'optar per un d'ells en el termini de deu dies naturals següents a la publicació d'aquesta Resolució, mitjançant escrit dirigit a l'Administració educativa a la qual pertany la plaça a la qual el concursant no es vol incorporar. Si no es fa aquesta opció, s'ha de prendre possessió en la plaça obtinguda corresponent al cos des del qual s'ha participat en situació de servei actiu.

El cessament dels participants en la destinació de procedència es produirà el 31 d'agost de 2020 i la presa de possessió en la nova destinació tindrà lloc l'1 de setembre de 2020.

9. Determinar que durant el mes d'octubre de 2020 les persones interessades que no hagin interposat cap recurs administratiu podran sol·licitar a la Direcció General de Personal Docent la devolució dels documents originals presentats com a justificació de mèrits. Si l'aspirant no els retira dins aquest termini, s'entendrà que renuncia a recuperar-los.

10. Publicar aquesta Resolució i els annexos 1, 2, 3 i 4 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També hi poden interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 5 de març de 2020

La directora general de Personal Docent

Rafaela Sánchez Benítez

Documents adjunts