Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 2567
Resolució de la directora gerent de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 9 de març de 2020 per la qual s’aprova la inscripció permanent en la Base de dades general del professorat corresponent a l’àrea de formació de llengua catalana

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril (BOIB núm. 54/2012, de 17 d'abril), assenyalen com a objectius de l'Escola, entre d'altres, la formació i avaluació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats que en depenen i, si escau, de les altres administracions públiques del seu àmbit territorial, a més del personal dels àmbits de policia local, protecció civil, seguretat i emergències.

2. El Decret 62/2011, de 20 de maig, regula les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'EBAP i aprova el barem de les indemnitzacions que se'n deriven.

3. El punt 4 de l'Acord de Consell de Govern de 20 de novembre de 2015 pel qual s'aproven els fonaments bàsics del Primer Pla Estratègic de l'Escola Balear d'Administració Pública disposava el següent:

Els processos de selecció del professorat es basaran en la transparència i en l'objectiu de disposar dels millors i més adients professionals per a la tasca fonamental de la formació i la capacitació dels empleats públics de la qual són responsables clau; amb aquesta finalitat, serà igualment primordial el compromís de l'Escola en la dotació de les competències necessàries per exercir la funció docent amb garanties d'èxit, la millora del sistema d'avaluació i l'aplicació efectiva d'aquest.

4. En aquest sentit, es va definir com a tercera línea estratègica del Primer Pla Estratègic de l'EBAP (2015-2019) «Impulsar un sistema de selecció i avaluació del professorat propi i del personal col·laborador orientat a la gestió del talent i l'excel·lència».

5. La Instrucció 2/2015 del director de l'EBAP es va dictar per organitzar la inscripció telemàtica del personal docent i col·laborador de l'EBAP, millorar-ne la pedagogia, avaluar-ne la tasca docent i fer transparents els processos vinculats.

6. El mes d'octubre de l'any 2018 va tenir lloc la convocatòria per a la inscripció en la Base de dades general del professorat corresponent a l'àrea de formació de llengua catalana.

7. El dia 24 de setembre de 2018 es va dictar la Instrucció 1/2018 del director de l'Escola Balear d'Administració Pública d'organització de la inscripció telemàtica del personal docent i col·laborador de l'EBAP, millora de la formació pedagògica i avaluació de la tasca docent. L'apartat 3 d'aquesta Instrucció crea la Base de dades general del professorat (BDGP), amb l'objectiu que s'hi pugui inscriure qualsevol persona interessada a formar part del seu equip de docents. Aquesta Instrucció deixa sense efecte la Instrucció 2/2015, esmentada abans.

Fonaments de dret

1. El Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública.

2. El Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública, i s'aprova el barem de les indemnitzacions que se'n deriven.

3. El Decret 13/2017, de modificació del Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública, i s'aprova el barem de les indemnitzacions que se'n deriven.

4. La Instrucció 1/2018 del director de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) per organitzar la inscripció telemàtica del personal docent i col·laborador de l'EBAP, millorar-ne la pedagogia, avaluar-ne la tasca docent i fer transparents els processos vinculats.

Atès tot això, d'acord amb les atribucions que m'atorga l'article 12.5 m) dels Estatuts de l'EBAP, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar el procediment de la inscripció permanent en la Base de dades general del professorat corresponent a l'àrea de formació de llengua catalana, d'acord amb el que estableix l'annex d'aquesta Resolució.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la presidenta de l'EBAP en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 9 de març de 2020

La directora gerent de l'EBAP

Mercedes Riera López

 

 

ANNEX Procediment d'inscripció permanent en la Base de dades general de professorat corresponent a l'àrea de formació de llengua catalana

1. Àmbit de la convocatòria

1.1. L'EBAP obre la inscripció permanent en la Base de dades general de professorat (BDGP) corresponent a l'àrea de formació de llengua catalana, amb l'objectiu que es pugui inscriure en les matèries que s'indiquen en el punt 3 de l'apartat 1 qualsevol persona interessada a formar part del seu equip docent.

1.2. Mitjançant el pla de formació de llengua catalana de l'EBAP, l'Escola ofereix cursos dels certificats següents:

Certificat de coneixements de nivell A2

Certificat de coneixements de nivell B1

Certificat de coneixements de nivell B2

Certificat de coneixements de nivell C1

Certificat de coneixements de nivell C2

Certificat de coneixements de llenguatge administratiu

A més, s'ofereixen tallers d'expressió escrita i d'expressió oral als alumnes d'algun dels cursos de la convocatòria corresponent.

1.3. D'acord amb el pla de formació de llengua catalana, per tant, en l'àrea de llengua catalana (LC) les matèries objecte d'aquesta convocatòria són les següents:

a) Coneixements generals de llengua catalana

LCA2              Curs de nivell A2

LCB1              Curs de nivell B1

LCB2              Curs de nivell B2

LCC1              Curs de nivell C1

LCC2              Curs de nivell C2

LCEO1           Taller d'expressió oral (A2, B1 i B2)

LCEO2           Taller d'expressió oral (C1 i C2)

LCEE1           Taller d'expressió escrita (B1 i B2)

LCEE2           Taller d'expressió escrita (C1 i C2)

b) Llenguatge administratiu

LCLA            Llenguatge administratiu

 

2. Presentació de sol·licituds

2.1. El termini per presentar sol·licituds per a la inscripció en la BDGP de l'àrea de llengua catalana comença el dia 13 de març i romandrà obert de manera permanent.

2.2. Les sol·licituds s'han d'enviar mitjançant el formulari electrònic disponible a la pàgina web de l'EBAP (http://ebap.caib.es).

3. Requisits per a la inscripció en la BDGP

La inscripció dels sol·licitants en la BDGP corresponent a l'àrea de llengua catalana es farà efectiva si compleixen algun dels requisits que s'indiquen a continuació.

a) Per impartir docència de matèries de coneixements generals de llengua catalana:

— Tenir el grau de llengua i literatura catalanes o la llicenciatura en filologia catalana o equivalent.

— Tenir altres titulacions relacionades amb l'àmbit filològic, disposar del certificat de nivell C2 de coneixements de llengua catalana expedit per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística, o reconegut com a equivalent, i acreditar experiència en ensenyament de llengua catalana, en correcció de proves escrites i orals, o en assessorament lingüístic.

— Ser personal funcionari o laboral amb tasques d'assessorament lingüístic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del seu sector públic, o també d'altres administracions públiques.

— Ser personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears dels cossos  de professors d'ensenyament secundari o d'escola oficial d'idiomes de l'especialitat de llengua catalana i literatura, o ser professor d'universitat de l'àrea de coneixement de filologia catalana.

b) Per impartir docència de la matèria de llenguatge administratiu, s'ha de disposar, a més, del certificat de coneixements de llenguatge administratiu expedit per l'EBAP o per la Direcció General de Política Lingüística, o reconegut com a equivalent, i acreditar una experiència mínima de dos anys en ensenyament de llenguatge administratiu o en tasques d'assessorament en llenguatge administratiu.

4. Sol·licitud i documentació

4.1. La sol·licitud del formulari electrònic inclou els apartats següents:

a) Titulacions acadèmiques, acompanyades de l'any d'expedició i els organismes o centres que les han expedides.

b) Matèries en què es fa la inscripció amb la modalitat d'impartició. S'ha d'indicar si es disposa d'una memòria o proposta de programació didàctica en relació amb la matèria en què es fa la inscripció.

c) Formació complementària: certificats, diplomes o títols en relació amb la matèria o matèries en què es fa la inscripció. S'han d'indicar l'organisme o centre que els han expedits, la data d'expedició i el nombre d'hores.

d) Formació en competència docent (formació sobre metodologies, didàctica, etc.). S'han d'indicar l'organisme o centre que ha expedit les titulacions, la data d'expedició i el nombre d'hores.

e) Experiència professional (llocs de treball ocupats) en relació amb les matèries en què es fa la inscripció. S'han d'indicar la denominació del lloc de treball, l'organisme i el temps (en mesos) d'ocupació del lloc.

f) Activitats formatives que s'han impartit com a docent. S'han d'indicar l'organisme o centre, l'any d'impartició i el nombre d'hores.

g) Publicacions i recerques o materials didàctics en relació amb les matèries en què es fa la inscripció. S'han d'indicar l'editorial o organisme que edita i l'any.

4.2. La formació impartida a l'EBAP no s'ha d'introduir, ja que s'inclourà d'ofici.

4.3. S'ha de fer constar en la sol·licitud el consentiment en relació amb els cinc aspectes següents:

a) La participació en el programa d'avaluació pedagògica de l'EBAP mitjançant l'observació per part de persones especialitzades durant l'activitat docent.

b) L'acceptació de la publicació a la pàgina web de l'EBAP de les avaluacions com a personal docent.

c) La participació en activitats formatives programades per l'EBAP per actualitzar i millorar els coneixements i les habilitats pedagògiques.

d) L'acceptació de sotmetre's a proves o entrevistes per determinar la idoneïtat en relació amb les competències pedagògiques, tecnològiques i comunicatives, entre altres aspectes.

e) El consentiment per cedir les dades facilitades als organismes i ens públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, als promotors de formació de les administracions públiques i a les organitzacions sindicals que ho sol·licitin formalment.

4.4. En qualsevol moment, l'EBAP podrà requerir l'acreditació de les dades incloses en la sol·licitud a les persones aspirants, així com la rectificació de possibles errades.

5. Notificació de la inscripció en la BDGP

La inscripció en la BDGP la resol la directora gerent i es notifica de manera individual. En els casos que es resolgui no inscriure la persona sol·licitant, s'haurà de motivar aquest fet.

6. Efectes derivats de la inclusió en la BDGP

6.1. La inclusió en la BDGP es considera obligatòria per poder impartir docència a l'EBAP, sempre que la inscripció ja s'ofereixi de manera permanent.

6.2. Només el personal docent inscrit en la BDGP podrà accedir a l'itinerari formatiu establert com a requisit per a la inscripció en la Base de dades de professorat acreditat.

7. Procediment per a la inscripció en la Base de dades de professorat acreditat

7.1. L'apartat 4 de la Instrucció 1/2018 crea la Base de dades de professorat acreditat (BDPA), amb l'objectiu de millorar les competències pedagògiques del personal docent inscrit en la BDGP i, per tant, la qualitat de la docència impartida.

7.2. L'EBAP oferirà al personal docent inscrit en la BDGP un itinerari formatiu amb l'objectiu de millorar les competències i les habilitats docents. Aquest itinerari pot tenir especificitats segons les àrees formatives.

7.3. Les persones inscrites en la BDGP han d'acabar l'itinerari esmentat en el període màxim de dos anys, comptador des del moment en què la persona inscrita comenci el primer mòdul.

7.4. El compliment de l'itinerari formatiu serà el requisit imprescindible i únic per formar part de la BDPA.

8. Procediment de valoració

8.1. En el cas que el nombre de persones inscrites en la BDGP sigui superior al nombre de places disponibles a l'itinerari formatiu establert com a requisit per a la inscripció en la BDPA, l'EBAP valorarà les dades introduïdes per a cada matèria en els diferents apartats de les sol·licituds d'inscripció per donar prioritat d'accés.

8.2. L'òrgan responsable de la valoració esmentada és la comissió descrita a l'apartat 3.4 de la Instrucció 1/2018.

8.3. Els criteris de valoració són els següents:

a) Formació rebuda en la matèria seleccionada. Es valorarà 0,5 punts cada 10 hores, fins a un màxim de 3 punts.

b) Formació en competències docents. Es valorarà 1 punt cada 10 hores, fins a un màxim de 5 punts.

c) Experiència professional en la matèria seleccionada. Es valorarà en 0,5 punts per any complet, fins a un màxim de 4 punts.

d) Formació impartida en els darrers 5 anys. Es valorarà 1 punt per a cada activitat impartida fins a un màxim de 3 punts.

e) Publicacions impreses o digitals relacionades amb la matèria o matèries. Es valoraran amb un màxim d'1 punt.

9. Comunicació de la inscripció en la BDPA

La inscripció en la BDPA la resol la directora gerent i es notifica de manera individual. En els casos que es resolgui no inscriure la persona sol·licitant, s'haurà de motivar aquest fet.

10. Efectes derivats de la inclusió en la BDPA

10.1. La inclusió en la BDPA suposa tenir preferència en la selecció de les persones inscrites com a personal docent de l'EBAP, però en cap cas la selecció automàtica. Tampoc no suposa cap obligació contractual per a l'EBAP, si bé permet tenir en compte els mèrits i les competències del personal inscrit i sol·licitar-ne els serveis quan ho requereixin les necessitats formatives.

10.2. El professorat es designarà d'acord amb el que disposa l'article 4 del Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública, i s'aprova el barem de les indemnitzacions que se'n deriven, o amb les assimilacions de personal col·laborador que estableixi l'EBAP.

 

11. Incompatibilitats

Els docents que tenguin la condició d'empleats públics han de declarar el compliment degut de la normativa d'incompatibilitats mitjançant el document corresponent. Aquest document ha d'estar en poder de l'EBAP abans del nomenament com a docent col·laborador.