Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 2546
Bases reguladores de les ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2019-2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb l'establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladoras de las ayudas para estudiantes de la isla de Eivissa para el curso 2019-2020, aprovades per acord de Consell Executiu de data 06 de març de 2020, següents:

Primera. Justificació

El Consell Insular d'Eivissa, a través del seu Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, en virtut del que estableix l'article 70.18 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i de la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports, vol fomentar la cultura, la formació i els estudis tant a Eivissa com fora de l'illa, tot això tenint en compte la importància de l'estudi en la formació cultural de les persones i atès l'elevat cost que tenen per a les famílies de l'illa d'Eivissa els estudis dels seus fills, ja que Eivissa encara no disposa d'una oferta universitària àmplia ni de suficient oferta de cicles formatius i per això un gran nombre de persones cursen els seus estudis fora de l'illa, fet que implica que aquestos estudiants hagin de traslladar-se fora del seu lloc habitual de residència.

Així, el Consell Insular d'Eivissa vol contribuir a fer que, d'una banda, els estudiants de l'illa puguin enriquir el seu nivell cultural i el seu currículum educatiu i, d'una altra, que es puguin garantir les condicions d'igualtat en l'exercici del dret a la cultura i a l'educació per tal que tots els i les estudiants gaudeixin de les mateixes oportunitats, i així corregir les desigualtats o els desequilibris, conseqüència de la insularitat, entre els estudiants d'Eivissa i els de la resta de l'Estat espanyol, i compensar el cost econòmic que suposa cursar els seus estudis.

En aquest sentit, al Pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a 2020 (aprovació definitiva publicada al BOIB núm. 8, de 18-01-20) i al Pla estratègic de subvencions per als anys 2019-2022 (aprovat per acord del Consell Executiu en data 7 de febrer de 2020 i publicat al BOIB núm. 20, de 15-02-20) es varen preveure aquestes ajudes a estudiants i, per tot això, es redacten aquestes bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020.

Segona. Objecte

2.1. És objecte d'aquestes bases reguladores concedir ajudes, per al curs acadèmic 2019-2020, a estudiants residents a l'illa d'Eivissa per compensar part del cost que suposa realitzar els seus estudis.

2.2. Els estudis objecte d'aquestes ajudes hauran de ser títols oficials i amb validesa a tot l'Estat espanyol. En concret, seran objecte d'aquestes ajudes:

a) Els següents estudis oficials i presencials cursats fora de l'illa d'Eivissa:

1. Estudis universitaris de grau cursats en universitats espanyoles o en algun dels països de la Unió Europea (UE-27) i el Regne Unit.

2. Estudis de màsters cursats en universitats espanyoles o en algun dels països de la Unió Europea (UE-27) i el Regne Unit.

3. Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior cursats en centres de tot Espanya, sempre que no puguin cursar-se a l'illa d'Eivissa.

4. Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior cursats en centres de tot Espanya, quan també s'imparteixin a l'illa, en el cas excepcional que la persona sol·licitant no hagi pogut obtenir-hi plaça, fet que s'haurà d'acreditar documentalment i de manera fefaent al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa.

5. Estudis d'ensenyaments artístics superiors (com estudis de música, de dansa i art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d'arts plàstiques i disseny).

b) Els següents estudis oficials, presencials i no presencials, cursats a l'illa d'Eivissa:

1. Estudis universitaris de grau.

2. Estudis de màster.

2.3. Quant als estudis de mencions previstes en els plans d'estudis dels graus, únicament seran objecte d'aquestes ajudes si aquestes mencions són un requisit (fet que haurà d'acreditar la persona sol·licitant) per completar els estudis de grau.

Tercera. Persones beneficiàries

Podran beneficiar-se de les ajudes establertes en aquestes bases els i les estudiants residents a l'illa d'Eivissa que cursin els estudis oficials especificats a la base segona i que compleixin, en el moment en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:

3.1. Requisits de residència

Ser resident a l'illa d'Eivissa.

3.2. Requisits acadèmics

3.2.1. Estar matriculat/ada, durant el curs 2019-2020, dels estudis establerts a la base segona, i amb els següents mínims:

3.2.1.a) Estudiants universitaris de grau i d'ensenyaments artístics superiors: almenys del 65 % dels crèdits d'aquest any previstos al pla d'estudis per a un curs acadèmic.

No serà motiu de denegació o desestimació la matriculació de menys del 65 % dels crèdits establerts per a un curs acadèmic quan siguin la resta de crèdits a superar per obtenir la titulació, la qual cosa s'haurà de fer constar a la sol·licitud (Annex I).

3.2.1.b) Estudiants universitaris de màster: almenys del 65 % dels crèdits totals previstos per al màster en el pla d'estudis.

No serà motiu de denegació o desestimació la matriculació de menys del 65 % dels crèdits establerts per a un curs acadèmic quan  siguin la resta de crèdits a superar per obtenir la titulació, la qual cosa s'haurà de fer constar a la sol·licitud (Annex I).

3.2.1.c) Estudiants de cicles formatius (tant de grau superior com de grau mitjà): 100 % del curs.

No serà motiu de denegació o desestimació la matriculació de menys del 100 % del curs acadèmic quan sigui la resta d'assignatures a superar per obtenir la titulació, la qual cosa s'haurà de fer constar a la sol·licitud (Annex I).

3.2.2. Per als estudiants que cursin segon curs endavant, haver-se matriculat, durant l'any acadèmic anterior, dels següents mínims:

3.2.2.a) Estudiants universitaris de grau i d'ensenyaments artístics superiors: almenys el 65 % del número de crèdits corresponent al curs establert al pla d'estudis.

3.2.2.b) Estudiants universitaris de màster: almenys del 65 % dels crèdits totals previstos per al màster en el pla d'estudis.

3.2.2.c) Estudiants de cicles formatius (tant de grau superior com de grau mitjà): el 100 % del curs realitzat.

3.2.3. Per als estudiants que cursin segon curs endavant, haver aprovat, l'any acadèmic anterior, els següents mínims:

3.2.3.a) Estudiants universitaris de grau i d'ensenyaments artístics superiors: almenys del 65 % dels crèdits matriculats.

3.2.3.b) Estudiants universitaris de màster: almenys el 65 % dels crèdits matriculats.

3.2.3.c) Estudiants de cicles formatius: el 100 % del curs.

3.2.4. A l'efecte del còmput de crèdits, no es tenen en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits. S'exceptuen d'aquesta norma els estudis realitzats pels estudiants durant el curs 2019-2020 dins d'un programa d'intercanvi o mobilitat reconegut a l'espai europeu d'educació superior (EEES).

3.3. Altres requisits

Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa i, en qualsevol cas, complir amb el que disposen l'article 13 (Requisits per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora) i l'article 14 (Obligacions dels beneficiaris) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb els articles 10 i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

3.4. No es beneficiaran d'aquestes ajudes les sol·licituds excloses o desestimades.

3.4.1. S'exclouran les sol·licituds que no es presentin dins el termini establert en aquesta convocatòria.

3.4.2. Es desestimaran o denegaran les següents sol·licituds:

a) Les sol·licituds per estudis corresponents a títols propis de les universitats (aquells que no tenen caràcter oficial ni validesa en tot el territori nacional).

b) Les sol·licituds per estudis corresponents a un doctorat o a un postgrau.

c) Les sol·licituds per estudis específics i obligatoris de preparació o especialització per a l'exercici professional que no siguin màsters universitaris oficials (excepte les mencions que siguin requisit per obtenir la titulació de grau).

d) Les sol·licituds per estudis que no estiguin compresos als punts 2.2.a i b anteriors.

e) Les sol·licituds que no reuneixin els requisits establerts en aquestes bases (per exemple, de residència o acadèmics) o per la normativa vigent en matèria de subvencions.

f) Les sol·licituds que hagin desistit de la seua petició en no presentar, dins el termini establert a aquest efecte, la documentació que li requereixi l'òrgan instructor.

g) Les sol·licituds que hagin renunciat al dret d'obtenir l'ajuda.

3.5. Són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Destinar l'ajuda a la finalitat per a la qual es concedeix.

b) Complir els requisits i les condicions establerts per a la concessió i el gaudi de l'ajuda.

c) Cooperar amb l'Administració en les actuacions de comprovació que calgui fer per verificar, si escau, el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

d) Comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, l'obtenció de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat subvencionada.

e)Comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, l'acceptació o la renúncia de l'ajuda prevista a la proposta de resolució provisional en el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent de la seua publicació. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari (Annex IV). Així mateix, no s'acceptarà tampoc cap renúncia presentada una vegada que ja hagi finalitzat el dit termini.

f) Complir les obligacions contingudes als articles 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Quarta. Modalitats

Aquestes ajudes es divideixen en tres modalitats:

a) MODALITAT A: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis de grau, d'ensenyaments artístics superiors i de cicles formatius fora de l'illa d'Eivissa

b) MODALITAT B: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis de màster fora de l'illa d'Eivissa

c) MODALITAT C: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis de grau i de màster a l'illa d'Eivissa

Cinquena. Dotació econòmica

5.1. La quantia total de les ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020 és de 600.000 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3230 48100 dels pressupostos de l'exercici 2020, distribuïts de la manera següent entre les tres modalitats:

a) MODALITAT A: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis oficials de grau, d'ensenyaments artístics superiors i de cicles formatius fora de l'illa d'Eivissa: 550.000 €.

La quantia individual màxima d'aquesta ajuda serà de 1.800 €.

b) MODALITAT B: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis oficials de màster fora de l'illa d'Eivissa: 30.000 €.

La quantia individual màxima d'aquesta ajuda serà de 1.000 €.

c) MODALITAT C: Ajudes a estudiants que cursen els seus estudis oficials de grau i de màster a l'illa d'Eivissa: 20.000 €.

La quantia individual màxima d'aquesta ajuda serà de 350 €.

5.2. En el cas que la concessió de les ajudes d'una modalitat no exhaureixi la quantitat que hi està destinada, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a la quantitat de l'altra modalitat.

5.3. En el cas que la quantia total de cada modalitat establerta en aquesta no fos suficient per cobrir el nombre de sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari, es prorratejarà l'import de la modalitat que pertoqui entre totes les sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari.

En el cas que s'hagi de prorratejar alguna modalitat, s'aplicarà la següent fórmula:

A = Q / S

en què A serà la quantia individual de l'ajuda concedida, Q és la quantitat total de la modalitat que es prorrateja (550.000 €, 30.000 € o 20.000 €, si no s'ha efectuat cap transferència prèvia de l'import d'una modalitat a l'altra) i S és el total de sol·licituds amb dret a ajuda.

5.4. En el marc d'aquesta convocatòria no es pot atorgar més d'una ajuda a la mateixa persona.

Sisena. Procediment de concessió i compatibilitat

6.1. D'acord amb l'article 30.7 de la Llei 38/2003 i l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà per concórrer en el sol·licitant els requisits per ser-ne beneficiari, és a dir, en règim de concurrència no competitiva, i d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

6.2. Aquestes ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020 són compatibles amb altres ajuts convocats per qualsevol administració o ens públic o privat per a la mateixa finalitat.

6.3. En cap cas, l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.

6.4. En el cas que les persones que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell i, en el cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més convenient i, si escau, renunciar a la del Consell (Annex IV).

Setena. Documentació a presentar

7.1. Les persones sol·licitants d'una ajuda per a estudiants de l'illa d'Eivissa, tant per estudis cursats fora de l'illa d'Eivissa (modalitats A i B) com per estudis cursats a l'illa d'Eivissa (modalitat C), per a l'any acadèmic 2019-2020, han de presentar la documentació que es detalla a continuació:

7.1.1. Imprès de sol·licitud degudament emplenat i signat per l'estudiant sol·licitant (Annex I), que es facilitarà al Consell Insular d'Eivissa i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es.

7.1.2. Documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant (DNI o, si escau, passaport i NIE o targeta de residència), en vigor.

7.1.3. Documentació acreditativa de l'historial acadèmic de l'estudiant en què constin, tant per a estudiants universitaris de grau i de màster, com per a estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors, com per a estudiants de cicles formatius:

a) Les notes del curs anterior (excepte per a alumnes que cursin primer curs).

En el cas d'alumnes universitaris o d'estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors que cursin un número inferior dels crèdits exigits a la base 3.2.1, perquè són la resta de crèdits  a superar per obtenir la titulació, hauran de presentar les notes de tots els cursos.

 b) La matrícula del curs 2019-2020.

7.1.4. Certificat de resident, en vigor.

7.1.5. Traducció oficial a la llengua catalana o castellana de tota la documentació emesa per organismes estrangers (i, si escau, per organismes espanyols emesa en llengües estrangeres) en relació amb estudis cursats en universitats de països de la Unió Europea (UE-27) i el Regne Unit.

7.1.6. Documentació fefaent que acrediti que la persona sol·licitant no ha pogut obtenir plaça a l'illa d'Eivissa per al cicle formatiu que està cursant fora de l'illa.

7.1.7. Si escau, documentació acreditativa que els estudis de menció que està cursant són un requisit per obtenir la titulació de grau.

7.1.8. Declaració responsable (Annex II) que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari (articles 13 de la Llei 38/2003 i 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions), que es compromet a complir les obligacions contingudes als articles 14 de la Llei 38/2003 i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa, i en la qual la persona sol·licitant informa, entre altres, si ha demanat i/o rebut o no alguna altra ajuda.

Opcionalment, les persones sol·licitants podran presentar la documentació següent, que en cap cas no es considerarà requisit per a la concessió de l'ajuda:

7.1.9. La càrrega lectiva de la titulació i la durada en anys (pla d'estudis), per a estudiants universitaris de graus i de màsters i per a estudiants d'estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors.

7.1.10. Imprès de transferència bancària del Consell Insular d'Eivissa degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellat per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell Insular d'Eivissa i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es. S'haurà de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja consta al Consell.

7.2. Respecte a la documentació acreditativa de la identitat (DNI, NIE, passaport...), si es volen fer valer documents presentats anteriorment al Consell Insular d'Eivissa i no s'hi han produït canvis, d'acord amb l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la persona sol·licitant haurà d'indicar la data i l'òrgan en el qual es va presentar (Annex III).

Vuitena. Presentació de sol·licituds

8.1. Les sol·licituds de subvenció i tota la documentació que es requereixi es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran, dins del termini establert a aquest efecte, en el Registre General d'Entrada en el Consell Insular d'Eivissa i en els altres llocs previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.2. Sol·licitud presencial

Les sol·licituds es presentaran en el Registre General d'Entrada en el Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, tel. 971 195900), on es digitalitzarà la documentació aportada per la persona interessada.

Si la sol·licitud s'envia per correu postal, la documentació corresponent ha de presentar-se en un sobre obert a fi que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i se segelli abans de certificar-se; en cas contrari, s'entendrà com a data vàlida la d'arribada en el Registre General d'Entrada de la dita Corporació.

8.3. Sol·licitud telemàtica

Les persones sol·licitants que disposin de certificat digital també podran registrar les sol·licituds via telemàtica a la pròpia seu electrònica d'aquesta Corporació habilitada a tal fi (https://seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb el previst a l'article 14 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en què podran obtenir-se el model de sol·licitud i els annexos corresponents.

No s'admetrà cap sol·licitud ni cap documentació que es presenti únicament a través de correu electrònic, en cap moment de la tramitació de l'expedient.

8.4. El fet de presentar sol·licitud per a aquestes ajudes implica l'acceptació d'aquestes bases.

Novena. Termini de presentació de sol·licituds

S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de vint dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria d'ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Desena. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

10.1. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquesta convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer 6 del Decret de Presidència núm. 471/2019, de data 10 de juliol, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB extr. núm. 95, d'11-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019).

10.2. Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer i del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB extr. núm. 98, de data 17-07-19; modificació al BOIB núm. 175, de 31-12-2019).

10.3. Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques i privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €)”.

Onzena. Instrucció, esmena i millora de la sol·licitud

11.1. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni és l'òrgan competent per instruir aquest procediment de tramitació de les sol·licituds, les quals valorarà aquest Departament una vegada finalitzat el termini de presentació, per tal de comprovar que reuneixen els requisits i l'objecte d'aquestes ajudes.

11.2. Després de valorar les sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les persones interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.

Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de la persona sol·licitant i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell (https://seu.conselldeivissa.es).

11.3. D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver publicat la llista d'esmenes.

Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que la persona interessada desisteix de la seua petició. La consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni dictarà aquesta resolució per delegació del Consell Executiu.

11.4. En el cas que durant la instrucció de l'expedient s'hagi de fer alguna notificació personalitzada, s'establirà com a preferent la notificació electrònica, sempre que la persona interessada ho hagi autoritzat a l'imprès de sol·licitud de l'ajuda (Annex I). La notificació electrònica requereix que la persona sol·licitant compti amb un certificat digital per entrar a la seu electrònica i poder accedir a la seua notificació.

11.5. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

Dotzena. Resolució

12.1. Concessió i pagament de les ajudes

Aquestes ajudes a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020 es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.

12.2. Termini de resolució

D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

12.3. Proposta de resolució provisional

Així mateix, de conformitat amb l'article 24.4 de la dita Llei 38/2003, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, com a òrgan instructor i a la vista de l'expedient, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d'estudiants per als quals es proposa la concessió de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades o desestimades, s'indicarà la causa de d'exclusió i de denegació o desestimació i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la publicació de la proposta de resolució provisional al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell (https://seu.conselldeivissa.es).

12.4. Acceptació de l'ajuda o renúncia

Les persones que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

Així mateix, en el cas que vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'Annex IV d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional. Una vegada finalitzat aquest termini, no s'acceptarà cap renúncia a aquestes ajudes.

12.5. Resolució definitiva de concessió i notificació

Examinades les al·legacions adduïdes i les renúncies presentades, si és el cas, es formularà la resolució definitiva, que expressarà la relació d'estudiants subvencionats (DNI de la persona beneficiària) i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades o desestimades, s'indicarà la causa d'exclusió i de denegació o desestimació. La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).

Tretzena. Revocació i reintegrament

13.1. Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, una vegada emesa la proposta d'aquest Departament.

13.2. Pertoca revocar la concessió de l'ajuda quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió i, com a conseqüència de la revocació, pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per la persona beneficiària i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

13.3. El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.

Catorzena. Publicitat

14.1. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetran la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

14.2. La presentació de la sol·licitud d'ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020, per a les modalitats A, B i C, comportarà l'autorització de la persona sol·licitant al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procediment administratiu.

Quinzena. Règim de recursos

15.1. Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació en aquesta convocatòria, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.

15.2. Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació d'aquestes bases i les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Setzena. Pagament

Aquestes ajudes a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020 que atorgui el Consell Insular d'Eivissa es faran efectives mitjançant transferència bancària i una vegada emesa la resolució definitiva de concessió, dictada per la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, per delegació del Consell Executiu.

Dissetena. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

Divuitena. Règim jurídic

18.1. Aquestes ajudes es regeixen per les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

18.2. Aquestes ajudes estan exemptes de retenció de l'impost sobre la renda de les persones físiques, en virtut de l'article 7.j de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques i de modificació parcial de les lleis dels impostos sobre societats, sobre la renda de no residents i sobre el patrimoni (BOE núm. 285, de 29-11-06).

18.3. Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria, s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

 

Eivissa, 6 de març de 2020

El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa

José Vicente Garibo Redolat

 

Ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020

ANNEX I Sol·licitud

Dades personals de la persona sol·licitant

Llinatges i nom: ________________________________________________________________________________________,

DNI: __________________________, adreça familiar: _________________________________________________________,

núm. ______, codi postal ____________, població ____________________________________________________________,

telèfon mòbil: _________________________, adreça electrònica: ________________________________________________,

Dades del centre educatiu

Estudis que realitz: _____________________________________________________________________________________,

curs: _______, centre en el qual els curs: ____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________,

domicili del centre: ______________________________________________________________________________________,

nombre de crèdits dels quals m'he matriculat (estudis universitaris de grau): ________________,

(  ) Estic matriculat/ada de menys dels mínims exigits a la base 3.2.1 perquè són la resta de crèdits o assignatures a superar per obtenir la titulació.

Tipus d'ajuda que sol·licit (marcau l'opció que correspongui):

(  ) Modalitat A: estudis oficials de grau, d'ensenyaments artístics superiors i de cicles formatius fora de l'illa d'Eivissa

(  ) Modalitat B: estudis oficials de màster fora de l'illa d'Eivissa

(  ) Modalitat C: estudis oficials de grau i de màster cursats a l'illa d'Eivissa

Documentació que adjunt (marcau l'opció que correspongui):

(  ) Documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant (DNI o, si escau, passaport i NIE o targeta de residència).

(  ) Certificat de resident.

(  ) Documentació acreditativa de l'historial acadèmic de l'estudiant en què consten:

a) Les notes del curs anterior (excepte per a alumnes que cursin primer curs).

(  ) Les notes de tots els cursos ja que estic matriculat/ada de la resta de crèdits pendents per obtenir la titulació.

b) La matrícula del curs 2019-2020.

(  ) Declaració responsable (Annex II).

(  ) Traducció oficial a la llengua catalana o castellana de tota la documentació emesa per organismes estrangers en relació amb estudis cursats en universitats de països de la Unió Europea (UE-27) i el Regne Unit.

(  ) Documentació fefaent que acrediti que la persona sol·licitant no ha pogut obtenir plaça a l'illa d'Eivissa per al cicle formatiu que està cursant fora de l'illa.

(  ) Imprès de transferència bancària del Consell Insular d'Eivissa degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant i segellat per l'entitat bancària, ja que no consta a la Tresoreria del Consell o bé s'han produït modificacions en el que ja consta al Consell.

(  ) La càrrega lectiva de la titulació i la durada en anys (pla d'estudis).

AUTORITZ, en el cas que sigui necessari, el Consell Insular d'Eivissa a:

(  ) Usar la meua adreça electrònica com a mitjà preferent de notificació, ja que dispòs de certificat digital.

(  ) Sol·licitar la documentació acreditativa que em trob al corrent amb les meues obligacions amb la Hisenda (estatal i autonòmica) i la Seguretat Social.

(signatura de l'estudiant)

Eivissa, ___ d___________________ de 20208

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria,us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

Ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020

ANNEX II Declaració responsable

(emplenada i signada per la persona sol·licitant)

El Sr./La Sra. _____________________________________________________________________,

amb DNI / NIF ______________________________,

DECLAR que:

1. Reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària, i em compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

2. Em compromet a complir les obligacions dels beneficiaris de subvencions establertes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

3. Em trob al corrent de les meues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa.

4. Conec i accept les bases d'aquestes ajudes.

5. Tenc coneixement que el falsejament de les dades contingudes en la sol·licitud que formul o qualsevol dels seus documents (annexos i/o documentació presentada) suposarà l'obligació de reintegrar l'ajuda obtenguda i la pèrdua del dret a obtenir aquesta ajuda a les convocatòries d'anys acadèmics posteriors, als efectes previstos en el règim de sancions establert en els articles 59 i següents de l'esmentada Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Marcau la que correspongui:

(  ) No he sol·licitat altres ajudes a cap altra administració o entitat pública o privada i em compromet a comunicar per escrit al Consell Insular d'Eivissa qualsevol ajuda que demani per a la mateixa finalitat durant el present any acadèmic.

(  ) He sol·licitat una altra ajuda:

Ens: ______________________________________________ Import: __________ €

(signatura de l'estudiant)

Eivissa, ______ d_____________________ de 2020

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria,us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

Ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020

ANNEX III Documentació aportada anteriorment al Consell

A emplenar només per les persones que vulguin fer valer documentació presentada amb anterioritat al Consell Insular d'Eivissa, d'acord amb l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Llinatges i nom (sol·licitant): __________________________________________________________,

DNI: ________________, adreça familiar: _______________________________________________,

núm. ______, codi postal: __________, població: _________________________________________,

telèfon mòbil: ________________, adreça electrònica: _____________________________________,

La documentació que s'especifica a continuació ja es va presentar al Consell al Departament i en la data que s'esmenten:

Documentació aportada

Departament davant el qual es va presentar

Data de presentació

Número registre general entrada

Documentació acreditativa de la identitat (DNI, NIE...)

 

 

 

 

(signatura de l'estudiant)

Eivissa, _____ d _________________ de 2020

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria,us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

Ajudes per a estudiants de l'illa d'Eivissa per al curs 2019-2020

ANNEX IV Model de renúncia a l'ajut per a estudiants d'Eivissa per al curs 2019-2020

Llinatges i nom (sol·licitant): __________________________________________________________,

DNI: ________________, adreça familiar: _______________________________________________,

núm. ______, codi postal: ___________, població: ________________________________________,

telèfon mòbil: ________________, adreça electrònica: _____________________________________,

D'acord amb l'article 11.a del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i de conformitat amb el que estableix la base 3.5.e, és obligació de les persones beneficiàries comunicar a l'òrgan competent en la matèria l'acceptació1 o la renúncia a la subvenció en els termes de la proposta de concessió.

Per això,

DECLAR:

Que renunciï a la proposta de subvenció al meu favor en els termes de les bases d'ajudes a estudiants a l'illa d'Eivissa, curs 2019-20.

Eivissa, ___ d___________________ de 20___

(signatura de l'estudiant)

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria,us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

1 Si no comunicau expressament la renúncia, s'entén que acceptau la subvenció. No s'acceptarà cap renúncia presentada una vegada que ja hagi finalitzat el termini de deu dies hàbils després de la publicació de la proposta de resolució provisional.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

Eivissa, 6 de març de 2020

El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa

José Vicente Garibo Redolat