Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

SINDICATURA DE COMPTES

Núm. 2521
Acord del Consell de la Sindicatura pel qual es convoca un concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d'interinitat, places del cos d'auditors de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

L'article 28.2 de la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears disposa que el personal al servei de la Sindicatura es regeix pel que disposen l'esmentada llei i el Reglament de règim interior, i, respecte d'allò que no s'hi preveu, li és aplicable el règim establert amb caràcter general per al personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

L'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que és personal funcionari interí el que, en virtut d'un nomenament legal, s'incorpora a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant una relació professional de caràcter temporal, regulada estatutàriament i subjecta a dret públic, per dur a terme amb caràcter temporal les funcions reservades al personal funcionari de carrera.

Les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí són les següents:

a) Ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari mentre no es proveeixin reglamentàriament.

b) Substituir personal funcionari amb reserva de llocs de treball o en situació de llicència, quan la durada d'aquesta llicència ho requereixi.

c) Substituir la reducció de jornada del personal funcionari, quan les necessitats del servei ho requereixin. En aquest supòsit, l'Administració pot establir que la relació funcionarial interina sigui a temps parcial.

d) Desenvolupar programes temporals que responen a necessitats no permanents de l'administració o programes temporals de reinserció social o de foment de l'ocupació que siguin aprovats pel Consell de Govern.

e) Subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment de l'activitat.

Aquest article també disposa que els procediments de selecció d'aquest personal han de respectar els principis d'igualtat, de mèrit, de capacitat i de publicitat, i també han d'obeir a criteris de celeritat i d'eficiència.

D'altra banda, l'article 10 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix els mateixos supòsits que permeten el nomenament de personal funcionari interí prevists en la Llei autonòmica i disposa un termini màxim de sis mesos, dins d'un període de dotze, per a la modalitat d'interinitat per excés o acumulació de tasques.

El 24 de setembre de 2009 i després del procés de negociació corresponent, el Consell de la Sindicatura va aprovar els Criteris que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears.

El punt 2 de dits Criteris esmentats indica que les borses de personal funcionari interí s'han de formar mitjançant els procediments següents:

a) procediment ordinari;

b) procediment extraordinari, i

c) procediment específic per subvenir a necessitats temporals i urgents.

El punt 4 dels Criteris esmentats regula el procediment extraordinari de selecció de personal funcionari interí i disposa que, quan sigui indispensable cobrir determinats llocs de treball vacants i es prevegi l'exhauriment de les borses ordinàries o la no-disponibilitat de persones aspirants o la inexistència de borsa ordinària, el Consell de la Sindicatura pot aprovar una convocatòria pública de concurs per constituir una borsa extraordinària.

La convocatòria pública ha d'establir el barem per dur a terme les valoracions, el qual ha d'incloure els mèrits que es fixen en els Criteris aprovats pel Consell, així com el nivell mínim exigit per poder formar part de la borsa.

Es preveu la necessitat de nomenar funcionaris interins del cos d'auditors i, a hores d'ara, la Sindicatura no disposa de cap borsa operativa d'aquest cos.

Per tot això, i fent ús de la competència que li atribueix l'article 16 de la Llei 4/2004, el Consell de la Sindicatura

Acorda

  1. Aprovar la convocatòria d'un concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d'interinitat, places del cos d'auditors de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears.

  2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten com a annex I d'aquest Acord, de conformitat amb el barem de mèrits que s'especifica en l'annex II, i el model de sol·licitud que s'adjunta com a annex IV.

  3. Designar l'òrgan de selecció d'aquest procés selectiu que figura en l'annex III.

  4. Ordenar la publicació d'aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en tres diaris autonòmics i en el portal web de l'SCIB.

  5. Comunicar la publicació de la convocatòria al Servei d'Ocupació de les Illes Balears, perquè en faci la difusió oportuna, i als delegats de personal.

Contra aquest Acord, que és definitiu en via administrativa, podeu interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de la Sindicatura en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seva publicació, de conformitat amb el que estableix la disposició addicional primera de la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, i la disposició addicional primera del Reglament de règim interior.  No obstant això, podeu interposar-ne qualsevol altre que considereu oportú.

 

Palma,  5 de març de 2020

El síndic major

Joan Rosselló Villalonga

 

ANNEX I

Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d'interinitat, places del cos d'auditors de l'SCIB.

1.2. La selecció de les persones candidates s'efectua mitjançant un concurs, que consisteix en la valoració dels mèrits que es detallen en l'annex II d'aquesta convocatòria.

1.3. Per poder formar part de la borsa extraordinària, els candidats han d'arribar a la puntuació mínima de 5 punts.

1.4. La realització d'aquest procés selectiu es regula per aquestes bases, d'acord amb els Criteris que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'SCIB, aprovats per l'Acord del Consell de 24 de setembre de 2009, i s'ajusta al que estableixen l'article 103 de la Constitució espanyola; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (en endavant, TREBEP); la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, i el seu Reglament de règim interior, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Requisits i condicions de les persones candidates

2.1. Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, que han de posseir durant tot el procés selectiu:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública conforme a l'article 57 del TREBEP.

b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions del cos d'auditors.

e) Estar en possessió o en condicions d'obtenir, en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds, el títol de grau o llicenciatura en dret, economia, administració i direcció d'empreses, o títol equivalent. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del ministeri amb competències d'educació. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988; el Reial decret 1665/1992, i altres normes de transposició i desplegament.

f) Estar en possessió del nivell de coneixements de llengua catalana B2 del Marc europeu comú de referència.

3. Sol·licituds

3.1. Les persones interessades a participar en el concurs i que compleixin els requisits poden presentar una sol·licitud, a la qual han d'adjuntar tota la documentació enumerada en el punt 4.1 d'aquestes bases.

3.2. Les sol·licituds per participar en les proves selectives s'han de presentar en el Registre General de l'SCIB (situat al carrer de Sant Feliu, 8 A, de Palma, i obert els dies laborables, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores), o en qualsevol de les formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Aquestes sol·licituds s'han d'ajustar al model que figura en l'annex IV, el qual està a disposició de les persones interessades en el Registre General de l'SCIB i en el seu portal web (<www.sindicaturaib.org>).

3.3. El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.

4. Documentació

4.1. A la sol·licitud emplenada adequadament, les persones candidates han d'adjuntar:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat.

Les persones aspirants, en comptes de presentar el document nacional d'identitat, poden, quan emplenin la sol·licitud, donar el consentiment exprés perquè l'SCIB consulti i comprovi les dades i els documents necessaris, d'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015.

b) Fotocòpia del títol exigit en la base 2.1.e i, si escau, certificat acadèmic que acrediti haver realitzat tots els estudis necessaris per obtenir el títol i el resguard acreditatiu d'haver-ne sol·licitat l'expedició.

Les persones aspirants, en comptes de presentar el títol universitari poden, quan emplenin la sol·licitud, donar el consentiment exprés perquè l'SCIB consulti i comprovi les dades i els documents necessaris, d'acord amb el que disposa l'esmentat article 28 de la Llei 39/2015.

c) Per a les persones candidates amb discapacitat igual o superior al 33 %, certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General d'Atenció a la Dependència o de l'organisme públic equivalent sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents al cos d'auditors i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen a judici de l'Administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.

d) Fotocòpia del certificat acreditatiu d'estar en possessió del nivell de coneixements de llengua catalana B2 (nivell avançat).

Els certificats han de ser els que expedeix la Conselleria de Cultura, Participació i Esports; els que s'hi consideren equivalents per l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, o els que s'hi homologuen mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014 per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i el procediment per obtenir-les.

e) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats, en la forma establerta en l'Annex II d'aquesta convocatòria.

f) La indicació d'una adreça electrònica a efectes de notificació i comunicació de tràmits relatius a la tramitació del procediment de concurs, sempre que la persona interessada disposi dels mitjans tècnics necessaris i ho autoritzi expressament en la sol·licitud per participar en el procés

Totes les còpies que s'adjunten han d'estar compulsades o s'han de confrontar amb l'original en el moment de presentar la sol·licitud.

4.2. No és necessari presentar els documents indicats quan ja es trobin en poder de l'SCIB. Per això, la persona interessada ha d'identificar l'expedient en el qual es troba el document. No obstant això, en el supòsit dels documents respecte dels quals hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment del qual formaven part, l'SCIB pot sol·licitar a la persona interessada, si cal, que els torni a aportar.

4.3 Les persones aspirants resten vinculades a les dades que hagin fet constar a la sol·licitud i que hi aportin, i únicament poden requerir-ne la modificació mitjançant un escrit motivat en el termini establert en la base 3.3 per a la presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini, no s'admet cap petició d'aquesta naturalesa.

5. Admissió de les persones candidates

5.1. En el termini màxim d'un mes, comptador des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, el síndic major ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió. Aquesta relació s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d'anuncis de l'SCIB i en el seu portal web (<www.sindicaturaib.org>).

5.2. A fi d'evitar errors i, si se'n produeixen, de permetre que s'esmenin dins el termini establert i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar que no figuren en la relació de persones excloses i que, a més, consten en la llista de persones admeses.

Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, amb l'advertiment que, si no ho fan, l'SCIB considerarà que en desisteixen.

5.3. Acabat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el síndic major ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses, que s'ha de fer pública en els mateixos llocs que s'han indicat per a la publicació de la resolució provisional.

6. Acreditació dels mèrits

6.1. Els mèrits al·legats dels participants s'han d'acreditar mitjançant la presentació de documents originals o de les fotocòpies compulsades corresponents, o confrontades en el Registre General de l'SCIB, o d'acord amb qualsevol de les formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015.

6.2. Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

6.3. Les persones candidates han de presentar tots els documents acreditatius dels mèrits ordenats segons els diferents apartats del barem de mèrits i numerats correlativament.

6.4. En cap cas són objecte de valoració els mèrits que no s'al·leguen i no s'acrediten dins el termini de presentació i en la forma esmentada en aquestes bases. 

7. Òrgan de selecció

7.1. L'òrgan encarregat de la selecció és la Comissió Tècnica de Valoració que figura en l'annex III, d'acord amb els criteris establerts en l'Acord del Consell de la Sindicatura de 24 de setembre de 2009.

7.2. Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració s'han d'abstenir d'intervenir en el procés i poden ser recusades per les persones interessades  quan hi concorrin les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

7.3. A efectes de comunicacions i de la resta d'incidències, la Comissió Tècnica de Valoració té la seu a la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, al carrer de Sant Feliu, 8 A, 07012 Palma.

 

7.4. Són funcions de la Comissió Tècnica de Valoració:

  • Valorar els mèrits que al·leguen i acrediten les persones candidates, en la forma establerta en les bases de la convocatòria.
  • Requerir, si escau, les persones candidates a fi que esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats en el termini previst, o bé a fi que aclareixin algun dels mèrits acreditats en el termini establert i en la forma escaient.
  • Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.
  • Resoldre les reclamacions que han presentat, en el termini establert i en la forma escaient, les persones candidates.
  • Elevar al síndic major la composició definitiva de la borsa.

7.5. Els mèrits que acrediten les persones candidates s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta com a annex II i que s'estructura en quatre blocs: experiència professional, coneixements de català, mèrits acadèmics, i formació i publicacions.

8. Publicació de les valoracions

8.1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, la Comissió Tècnica de Valoració fa pública, en el tauler d'anuncis de l'SCIB i en el seu portal web <www.sindicaturaib.org>, la llista provisional amb les puntuacions que han obtingut les persones candidates, per ordre de puntuació total, de més a menys.

8.2. Les persones candidates disposen d'un termini de 3 dies hàbils, comptador a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs, i la Comissió ha de resoldre aquestes reclamacions en un termini de set dies.

9. Ordre de prelació i desempats

9.1. L'ordre de prelació, el determina la qualificació obtinguda en la valoració dels mèrits.

9.2. En cas que es produeixin empats, s'han de resoldre atenent successivament els criteris següents:

a) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera en òrgans de control extern de les administracions públiques.

b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera en òrgans de control intern de qualsevol administració pública.

c) Acreditar més temps de serveis prestats com a auditor/auditora o censor jurat/censora jurada de comptes (inscripció en el Registre Oficial d'Auditors i Censors Jurats de Comptes o en el Registre d'Economistes Auditors).

d) Tenir més càrregues familiars.

Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig.

10. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa

10.1. El termini per resoldre el concurs és de dos mesos a partir del dia en què es publica la llista definitiva de persones admeses i excloses.

10.2. La Comissió Tècnica de Valoració ha d'elaborar la llista definitiva de totes les persones candidates que en formin part, per ordre de puntuació obtinguda, la qual ha de ser elevada al síndic major perquè en dicti la resolució que pertoqui.

10.3. La borsa s'ha de fer pública al tauler d'anuncis de l'SCIB, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal web <www.sindicaturaib.org> , amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

11. Adjudicació

11.1. Quan hi hagi una vacant, si fa falta proveir-la, o en la resta de supòsits en què, conforme a la normativa vigent, es pot nomenar una persona funcionària interina, s'ha d'oferir el lloc en la forma establerta a les persones incloses en la borsa que es trobin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de treball per ocupar-lo.

11.2. Si hi ha més d'un lloc per cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones candidates en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones candidates de la borsa que hagin manifestat la conformitat.

11.3. S'ha de comunicar a la persona candidata que correspongui el lloc i el termini en què cal que es presenti, i aquesta ha de manifestar la conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent, si la crida es fa en divendres— i la disposició a incorporar-se en el termini que estableixi l'SCIB. Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, i es pot prorrogar excepcionalment per atendre el dret de preavís de l'article 49.1.d de l'Estatut dels treballadors.

12. Renúncia i motius d'exclusió de la borsa

12.1. Si la persona interessada no manifesta la conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d'un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent, si la crida es fa en divendres— i la disposició a incorporar-se en el termini que estableix l'SCIB, s'entén que renuncia a ocupar el lloc de treball.

12.2. Les persones candidates que renunciïn de manera expressa o tàcita, se les ha d'excloure de la borsa de treball, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la conformitat, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils posteriores:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat, de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, d'acumulació de lactància o excedència voluntària per a cura de fills per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis a l'SCIB com a funcionari interí en un altre cos

c) Prestar serveis en un lloc de treball de la Relació de llocs de treball de l'SCIB com a funcionari de carrera i no poder-se acollir, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic.

d) Patir malaltia o incapacitat temporal.

e) Exercir funcions sindicals.

13. Reincorporació a la borsa

13.1. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'SCIB l'acabament de les situacions previstes en el punt 12.2, excepte la de l'apartat b, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.

13.2. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball excepte en els casos de força major.

13.3. El personal funcionari interí que cessi en el lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'incorpora automàticament a la borsa de la qual forma part en el lloc que li correspon d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.

14. Situació de les persones candidates

14.1. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de treball que presten serveis com a personal funcionari interí de l'SCIB en el mateix cos, o que, per esdevenir alguna de les causes previstes en la base 12.2, no hagin acceptat el lloc ofert.

14.2. Els aspirants que al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en la base 12.2 conserven la posició obtinguda en la borsa. Això no obstant, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantengui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar l'acabament de les situacions esmentades en la forma i el termini previst.

14.3. Mentre la persona candidata estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

14.4. Estan en la situació de disponible la resta de persones candidates de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

15. Vigència de la borsa

La borsa de personal funcionari interí té una vigència màxima de tres anys comptadors des de la data de la seva aprovació mitjançant resolució del síndic major. Un cop transcorregut aquest període de temps, la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.

 

ANNEX II

Barem de mèrits

 1.1 Es valoren l'experiència professional, la possessió de títols acadèmics, els coneixements de llengua catalana i els cursos realitzats.

1.2. La puntuació màxima que es pot reconèixer en la fase de concurs és de trenta punts, que es distribueixen en un màxim de 18 punts per experiència professional; 3 pels coneixements de llengua catalana; 5 per les titulacions acadèmiques, i 4 pels cursos i les publicacions.

 

A. Experiència professional (màxim 18 punts):

a) Per cada mes complet de servei efectiu en òrgans de control extern de les administracions públiques, en l'exercici de llocs de treball d'auditor, grup A1: 0,16 punts.

S'acredita amb un certificat expedit per la direcció de personal de l'òrgan corresponent, en el qual han de constar el lloc de treball ocupat, el grup, el temps d'ocupació del lloc, la vinculació amb l'Administració i les tasques desenvolupades.

b) Per cada mes complet de servei efectiu en òrgans de control extern de les administracions públiques, en l'exercici de llocs de treball del grup A2 amb funcions directament relacionades amb la fiscalització i l'auditoria del sector públic: 0,08 punts.

S'acredita amb un certificat expedit per la direcció de personal de l'òrgan corresponent, en el qual han de constar el lloc de treball ocupat, el grup, el temps d'ocupació del lloc, la vinculació amb l'Administració i les tasques desenvolupades.

c)  Per cada mes complet d'exercici professional com a auditor/auditora o censor jurat/censora jurada de comptes: 0,12 punts.

S'acredita mitjançant un certificat d'inscripció en el Registre Oficial d'Auditors i Censors Jurats de Comptes o en el Registre d'Economistes Auditors, com a auditor o auditora exercent. A més, s'han de presentar els butlletins de cotització corresponents o un certificat expedit per la Seguretat Social. En cas contrari, s'ha de valorar a l'apartat d.

Per valorar l'exercici professional com a auditor/auditora o censor jurat/censora jurada de comptes en aquest apartat, en els butlletins oficials de cotització o en el certificat expedit per la Seguretat Social ha de constar que el grup de cotització és 1 (enginyers i llicenciats. Personal d'alta direcció no inclòs en l'article 1.3.c de l'Estatut dels treballadors) o 2 (enginyers tècnics, perits i ajudants titulats).

d) Per cada mes complet de prestació de serveis per compte d'empreses d'auditoria, amb funcions d'auditor o auditora: 0,08 punts.

S'acredita mitjançant un certificat de l'empresa o còpia compulsada, o confrontada en el Registre, del contracte de treball en el qual ha de constar el tipus de treball desenvolupat. A més, s'han de presentar els butlletins de cotització corresponents o el certificat expedit per la Seguretat Social, en què ha de constar que el grup de cotització és 1 o 2 .

e) Per cada mes complet de serveis efectius en llocs d'intervenció i comptabilitat en qualsevol administració pública. Com a personal funcionari de carrera o interí del grup A1, nivells 26 a 30, 0,16 punts; nivells inferiors, 0,10 punts, i com a funcionari del grup A2, 0,08 punts.

S'acredita amb un certificat expedit per la direcció de personal de l'administració corresponent, en el qual han de constar el lloc de treball ocupat, el grup, el complement de destinació i el temps d'ocupació del lloc, la vinculació amb l'Administració i les tasques desenvolupades.

En el cas de serveis prestats en entitats que formen part del sector públic instrumental d'una administració, per cada mes complet d'exercici professional s'assignen 0,08 punts sempre que s'acreditin, entre les funcions assignades al lloc de treball, les de control intern de la gestió de l'entitat i les esmentades funcions es trobin reconegudes en la relació de llocs de treball, plantilla o document equivalent de l'entitat, el qual s'ha d'aportar. En la resta de casos, no s'obté puntuació. 

S'acredita mitjançant un certificat de l'entitat o còpia compulsada del contracte de treball en què ha de constar el tipus de treball desenvolupat. A més, s'han de presentar els butlletins de cotització corresponents o el certificat expedit per la Seguretat Social en què ha de constar que el grup de cotització és 1 o 2 .

f) Experiència professional universitària: per cada assignatura impartida com a professor en matèria de comptabilitat, auditoria o finances per curs i amb un mínim de 6 ECTS, s'atorguen 0,5 punts. La puntuació és proporcional al nombre de crèdits impartits, si bé cada assignatura només es valora un cop per curs.

S'acredita mitjançant un certificat expedit per la universitat corresponent, on constin les matèries impartides en cada curs i els crèdits corresponents.

B. Possessió de títols acadèmics oficials (màxim 5 punts)

 - Per la possessió del títol de doctor en alguna de les titulacions requerides per a l'ingrés: 4 punts.

- Per la possessió del títol de màster oficial relacionat amb alguna de les titulacions requerides per a l'ingrés: 2 punts

No s'han de tenir en compte com a mèrit els títols de màster que habilitin per a l'exercici de la professió.

- Per la possessió del títol d'auditor/auditora o censor jurat/censora jurada de comptes: 2 punts.

- Per la possessió de titulació acadèmica diferent i addicional de l'acreditada amb la sol·licitud com a compliment del requisit per poder prendre part en les proves convocades:

  • grau en dret, en economia o en administració i direcció d'empreses o equivalent: 5 punts.
  • títol de segon cicle en alguna de les titulacions anteriors (les titulacions de només segon cicle i els títols declarats equivalents en general al títol universitari de llicenciats es valoren com un segon cicle): 5 punts
  • títol de primer cicle en alguna de les titulacions anteriors (només es valoren els addicionals als graus acreditats i no els que són necessaris per obtenir-los): 3 punts

S'acredita amb els títols acadèmics o els certificats corresponents.

(Els títols propis computen en l'apartat D.)

C. Coneixements de llegua catalana (màxim 3 punts):

- certificat de nivell C1 de coneixements de llengua catalana o equivalent: 1 punt

- certificat de nivell C2 de coneixements de llengua catalana o equivalent: 2 punts

- certificat de coneixements específics de llenguatge administratiu: 1 punt

Només s'ha de valorar el certificat que sigui de nivell més alt. A la puntuació s'ha d'afegir, si escau, l'establerta per al certificat de coneixements de llenguatge administratiu.

Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant el certificat oficial o el títol que acredita la possessió del nivell de coneixements al·legat

D. Cursos i publicacions (màxim 4 punts):

D.1 Per assistència/superació o impartició de cursos en escoles d'administració pública, promotors de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, col·legis professionals i altres centres reconeguts oficialment i els impartits o promoguts per les administracions públiques, en matèria de:

  1. Gestió econòmica del sector públic, auditoria o comptabilitat.

  2. Àrea jurídicoadministrativa, assessoria jurídica en l'àmbit del sector públic i contractació administrativa.

  3. Processadors de textos, fulls de càlcul i bases de dades i altres programes informàtics directament relacionats amb les tasques pròpies de la funció auditora, interventora o comptable .

  4. Prevenció de riscs laborals i de l'àrea de qualitat.

Els cursos o mòduls han de ser de durada igual o superior a vint-i-cinc hores lectives i s'han d'haver fet a partir de l'1 de gener de 2012.

S'acrediten amb els diplomes o els certificats corresponents, en els quals ha de constar l'assistència o la superació del curs al·legat, així com el programa de matèries. Es valoren d'acord amb l'escala següent:

  • De 100 hores o més: 1,50 punts
  • De 75 hores o més: 1,25 punts
  • De 50 hores o més: 1 punt
  • De 25 hores o més: 0,75 punts

La impartició de cursos es valora el doble que els rebuts i d'acord amb els criteris assenyalats anteriorment. Per això cal presentar el certificat corresponent, en el qual han de figurar les matèries impartides i si el curs va ser impartit per l'aspirant en la seva totalitat o en part. En aquest darrer cas, cal detallar el nombre d'hores impartides, que ha de ser de durada igual o superior a vint-i-cinc hores lectives.

Per als cursos amb certificat només d'assistència la valoració és del 50 % .

D.2 Els seminaris, les jornades i els congressos acreditats mitjançant diplomes, títols oficials o certificats d'organismes oficials es valoren amb la mateixa puntuació que els cursos anteriors, sempre que tractin de les mateixes matèries i tinguin la mateixa duració. Així mateix, s'han d'haver fet a partir de l'1 de gener de 2012.  

No es valoren els cursos que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat ni els derivats de processos selectius.

​​​​​​​D.3 Les publicacions realitzades a partir de l'1 de gener de 2012 amb ISBN o ISSN sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries relacionades directament amb les funcions del lloc de treball, d'acord amb els criteris que s'exposen a continuació:

- Per articles divulgatius en revistes i publicacions periòdiques especialitzades: 0,1 punt per coautoria; 0,2 punts per autoria individual.

- Per l'autoria de llibres o reculls normatius comentats, o edicions equivalents en altres suports audiovisuals: 0,75 punts per coautoria; 1 punt per autoria individual.

Aquest mèrit s'acredita amb la presentació de la publicació o un certificat de l'editor en el qual constin el títol, l'autoria i el número d'ISBN o ISSN.

En el cas de publicacions en format electrònic, s'ha de presentar un informe de l'organisme emissor que certifiqui en quina base de dades bibliogràfica apareix la publicació, a més del títol, l'autoria, el número d'ISBN o ISSN i la data de publicació.

 

ANNEX III

Comissió Tècnica de Valoració

Comissió Tècnica Titular:

Presidenta: Sra. María Antonia Andreu Servera, cap del Servei de Secretaria

Vocal 1a: Sr. Carlos Bonet Serra, auditor   

Vocal 2a:  Sra. Juana María Juan Ribas, auditora

Comissió Tècnica Suplent:

Presidenta: Sra. Núria Garcia Canals, cap del Servei Jurídic

Vocal 1a:  Sr. Francisco Javier Muñoz Pizá, auditor

Vocal 2a:  Pedro Nicolás Alomar Olson, auditor

 

 

​​​​​​​ANNEX IV

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ CONVOCATÒRIA CONCURS BORSA

EXTRAORDINÀRIA DE PERSONAL INTERÍ

DEL COS D'AUDITORS DE L'SCIB DE 2020

 

DADES PERSONALS

LLINATGES

NOM

 

 

 

DNI

SEXE (D/H)

DATA NAIXEMENT

NACIONALITAT

 

 

          /        /

 

 

DOMICILI

CP

 

 

 

LOCALITAT

 

 

PROVÍNCIA

TELÈFON 1

TELÈFON 2

 

 

 

​​​​​​​​​​​​​​ 

ADREÇA ELECTRÒNICA QUE AUTORITZ PER A NOTIFICACIONS

 

 

DADES DE PARTICIPACIÓ

 

TITULACIÓ ACADÈMICA AL·LEGADA PER PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA

 

 

NIVELL DE CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA ACREDITAT

 

 

PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ  ACREDITATIVA DELS REQUISITS

EXIGITS EN LA CONVOCATÒRIA

□ Fotocòpia del DNI o del document oficial acreditatiu de la identitat, en cas de no marcar el consentiment perquè l'Administració en faci la comprovació

□Titulació acadèmica al•legada per participar en la convocatòria, en cas de no marcar el consentiment perquè l'Administració en faci la comprovació.

□ Certificat acreditatiu, en cas de discapacitat, d'aptitud per exercir les funcions corresponents al cos al qual opta.

□ Títol o certificat oficial que acredita el requisit de coneixements de la llengua catalana

PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ  ACREDITATIVA DELS MÈRITS

_ Experiència professional:

1.- ___________________________________________________________________________________________

2.- ___________________________________________________________________________________________

3.- ___________________________________________________________________________________________

4.- ___________________________________________________________________________________________

_ Títols acadèmics oficials:

1.- ___________________________________________________________________________________________

2.- ___________________________________________________________________________________________

3.- ___________________________________________________________________________________________

4.- ___________________________________________________________________________________________

_ Coneixements de llengua catalana:

1.- ___________________________________________________________________________________________

_ Cursos i publicacions:

1.- ___________________________________________________________________________________________

2.- ___________________________________________________________________________________________

3.- ___________________________________________________________________________________________

4.- ___________________________________________________________________________________________

5.- ___________________________________________________________________________________________

6.- ___________________________________________________________________________________________

Sol.licit l'admissió per participar en la convocatòria a la qual fa referència aquesta sol•licitud, i declar que són certes totes les dades d'aquest document i que complesc les condicions que exigeix la convocatòria, les quals em compromet a provar documentalment.

Declar que complesc el requisit de tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que són necessàries per a l'exercici de les funcions del cos d'auditors.

Don el consentiment perquè l'Administració practiqui les notificacions i les comunicacions relatives al procediment a l'adreça de correu electrònic anteriorment esmentada.

□ (Marcau la casella amb una X si donau el consentiment exprés.)

Don el consentiment perquè l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria.

Don el consentiment perquè l'òrgan instructor obtengui, mitjançant l'accés electrònic als registres o a les bases de dades corresponents d'organismes de l'Administració autonòmica i altres administracions públiques, les dades necessàries per tramitar i resoldre aquest procediment i les actuacions que se'n derivin. Concretament, en aquest cas el DNI i la titulació.

□ (Marcau la casella amb una X si donau el consentiment exprés.)

__________________________________

,

_______

de

_______________

 de 2020

Signatura

SINDICATURA DE COMPTES DE LES ILLES BALEARS

 

Informació bàsica sobre privacitat

Responsable: SINDICATURA DE COMPTES DE LES ILLES BALEARS

Finalitat: gestionar la vostra sol·licitud d'admissió al procés selectiu o de provisió de llocs de feina convocat.

Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets com s'explica en la informació addicional.

Informació addicional: podeu consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la política de privacitat aplicable a proves selectives, disponible a <www.sindicaturaib.org>.