Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 2514
Resolució de creació de la seu electrónica de l'Ajuntament de Llucmajor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques, atribueix a la seu electrònica de cada Administració multitud de funcions com a eina per permetre als ciutadans relacionar-s'hi per mitjans electrònics.

És per això que la Batlia de l'Ajuntament de Llucmajor va dictar en data 04/10/2018 la següent resolució:

“DECRET 006027/2018

000069/2018-GENSEC

Resolució per la que es crea la seu electrònica de l'Ajuntament de Llucmajor

A la Ciutat de Llucmajor, el batle que subscriu, Sr. Gregorio Estarellas Mas, en presència del secretari de la corporació, venc a dictar la següent

RESOLUCIÓ

I. L'art. 14.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques (LPACAP), reconeix el dret de les persones físiques a relacionar-se amb les Administracions públiques a través de mitjans electrònics, un dret que esdevé obligació en el cas de les persones jurídiques i en alguns altres supòsits específics contemplats a la Llei. L'apartat 3 del mateix article assenyala que les administracions, reglamentàriament, podran establir l'obligació de relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics per a determinats procediments i per a certs col·lectius de persones físiques que, per raó de la seva capacitat econòmica, tècnica, dedicació professional o altres motius, quedi acreditat que tenen accés i disponibilitat dels mitjans electrònics necessaris.

II. L'art. 38 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic (LRJSP), conté la regulació essencial de la seu electrònica. De dita regulació, en el que aquí interessa, se'n destaca el següent:

a. Constitueix la seu electrònica, en el nostre cas municipal, aquella adreça electrònica disponible per als ciutadans a través de xarxes de telecomunicacions la titularitat de la qual correspon a l'Ajuntament.

b. L'establiment de la seu electrònica comporta la responsabilitat de l'Ajuntament respecte de la integritat, veracitat i actualització de la informació i dels serveis als que es pugui accedir a través d'ella.

c. L'Ajuntament ha de determinar les condicions i instruments de creació de la seu electrònica, amb subjecció als principis de transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat. En tot cas, s'ha de garantir la identificació de l'òrgan titular de la seu i els mitjans disponibles per formular suggeriments i queixes.

d. La seu electrònica ha de disposar de sistemes que permetin l'establiment de comunicacions segures, sempre i que siguin necessàries.

e. La publicació en la seu electrònica d'informacions, serveis i transaccions, respectarà els principis d'accessibilitat i ús d'acord amb les normes establertes, estàndards oberts i, en el seu cas, aquells altres que siguin d'ús generalitzat pels ciutadans.

f. La seu electrònica ha d'utilitzar, per a la identificació i per garantir una comunicació segura a través d'ella, certificats reconeguts o qualificats d'autenticació del lloc web o mitjà equivalent.

II. Actualment, després de la licitació corresponent, s'està executant el contracte del servei per a l'evolució d'aplicacions informàtiques i la implantació d'una plataforma de tramitació electrònica integrada, però no és possible l'aprovació de forma immediata d'una ordenança o reglament municipals que regulin el procediment i dels serveis electrònics, ja que són necessaris uns quants mesos de tramitació fins a poder tenir en vigor un instrument regulador d'aquesta naturalesa. No obstant això, és necessari establir, encara que sigui de forma provisional, els trets essencials de la seu electrònica, com a porta d'entrada i eix essencial que ha de permetre als ciutadans relacionar-se electrònicament amb l'Ajuntament.

III. L'art. 21.1, apartat d) atribueix a la Batlia la facultat per a dirigir, impulsar i inspeccionar els serveis municipals.

En conseqüència, a la vista de la fonamentació que precedeix, RESOLC:

Primer. Crear una seu electrònica única per a l'Ajuntament de Llucmajor i els seus ens dependents, que tendrà com a característiques essencials les que es descriuen en els apartats següents.

Segon. Establir que l'accés de les persones interessades a la seu electrònica estarà disponible a través de l'adreça electrònica seu.llucmajor.org. A través de la seu electrònica es realitzaran totes les actuacions, procediments i serveis que requereixin l'autenticació dels ciutadans o de l'Ajuntament en les seves relacions amb ells per mitjans electrònics, així com aquells altres serveis electrònics respecte dels quals es decideixi la seva inclusió a la seu per raons d'eficàcia i qualitat en la prestació de serveis als ciutadans.

Tercer. Atribuir a la seu electrònica de l'Ajuntament de Llucmajor les següents característiques:

  1. La identificació de la seu electrònica es durà a terme mitjançant certificat de seu, consistent en certificat del servidor on s'allotja la informació.

  2. Seran canals d'accés als serveis disponibles en la seu:

  • Per a l'accés electrònic, a través de la seu electrònica, mitjançant certificat electrònic reconegut, el sistema cl@ave, o d'altres sistemes de validació que s'implantin amb les degudes garanties de seguretat.
  • Per a l'atenció presencial, les oficines d'atenció ciutadana, sense perjudici de l'accés a través dels registres regulats a l'article 16 de la LPACAP.
  • Per a l'atenció telefònica, es facilitarà informació sobre els serveis oferts en la seu electrònica a través del telèfon 971 660 050.

La informació i els serveis inclosos en la seu electrònica compliran els principis de transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat, d'acord amb el que disposa l'art. 38 de la LRJSP.

Quart. Els continguts i serveis mínims a incloure en la seu electrònica seran els següents:

  1. Relació dels serveis disponibles en la seu electrònica.

  2. Carta de serveis i carta de serveis electrònics.

  3. Relació dels mitjans electrònics que els ciutadans poden utilitzar en cada supòsit en l'exercici del seu dret a comunicar-se electrònicament amb l'Ajuntament.

  4. Enllaç per a la formulació de suggeriments i queixes davant els òrgans que en cada cas resultin competents.

  5. Accés a l'estat de tramitació de l'expedient.

  6. Publicació dels diaris i butlletins oficials.

  7. Publicació electrònica dels actes i comunicacions que s'hagin de publicar en el tauler d'anuncis o edictes, amb la indicació del caràcter substitutiu o complementari de la publicació electrònica.

  8. Verificació dels segells electrònics dels òrgans i organismes públics o entitats de la seu.

  9. Comprovació de l'autenticitat i integritat dels documents emesos pels òrgans o ens de la seu que hagin estat autenticats mitjançant codi segur de verificació (CSV).

  10. Indicació de la data i hora oficials.

  11. Calendari de dies inhàbils.

Cinquè. Determinar que la seu electrònica haurà de disposar també dels següents serveis addicionals a disposició dels ciutadans:

  1. Identificació de la seu, així com de l'òrgan o òrgans titulars i dels responsables de la gestió i dels serveis posats a disposició d'ella i, si és el cas, de les subseus que d'ella derivin.

  2. Informació necessària per a la correcta utilització de la seu, amb la inclusió del mapa de la seu electrònica, o informació equivalent, amb especificació de l'estructura de navegació i les diferents seccions disponibles, així com la relacionada amb la propietat intel·lectual.

  3. Serveis d'assessorament electrònic a la persona usuària per a la correcta utilització de la seu.

  4. Sistema de verificació dels certificats de la seu, que serà accessible de forma directa i gratuïta.

  5. Relació de sistemes de firma electrònica que, d'acord amb el que preveu el RD 1.671/2009, de 6 de novembre, siguin admesos o utilitzats en la seu.

  6. Informació relacionada amb la protecció de dades de caràcter personal, incloent un enllaç amb la seu electrònica de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Sisè. Establir que la formulació de suggeriments i queixes en relació al contingut, gestió i serveis oferts en la seu que es crea amb el present Decret, serà a través del Registre Oficial de l'Ajuntament, en els termes contemplats a l'art. 16 de la LPACAP. No es consideraran mitjans vàlids per a dita finalitat els serveis d'assessorament electrònic a la persona usuària per a la correcta utilització de la seu, sense perjudici de la seva obligació, quan existeixin, d'atendre els problemes que suscitin els ciutadans.

 

Setè. Publicar la present resolució de creació de la seu electrònica de l'Ajuntament de Llucmajor en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»

La qual cosa es fa pública per al general coneixement.

   

Llucmajor, 3 de març de 2020

El batle

Eric Jareño Cifuentes