Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 2504
Aprovació de la convocatòria i bases que regiran la selecció d’un/a tècnic/a de projectes de desenvolupament local del programa SOIB – Desenvolupament Local, mitjançant el sistema de concurs – oposició, per a la seva contractació laboral per a obra o servei determinat (codi AODL 02)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per resolució de Batlia de 26 de febrer de 2020 s'ha resolt el següent:

«DECRET

Antecedents

1. Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB, de 29 d'octubre de 2019  per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa SOIB Desenvolupament Local per executar projectes de desenvolupament local.

2. Sol·licitud de subvenció presentada per l'Ajuntament de Manacor per import de 243.409,86 € per dur a terme un projecte de 3 anys de duració per dissenyar i executar el Pla Estratègic d'Ocupació Local, el qual s'implementarà mitjançant la contractació de 2 agents d'ocupació i desenvolupament local ordinaris, amb un pressupost de 222.843,84 € i la contractació d'un AODL addicional, amb un pressupost de 111.421,92 €. L'import sol·licitant de subvenció per a la contractació dels AODL ordinaris és de 162.273,24 € i l'import sol·licitat per l'AODL addicional és de 81.136,62 €. 

3. Resolució de concessió de la subvenció i d'autorització i disposició de la despesa a favor de l'entitat Ajuntament de Manacor d'acord amb la convocatòria SOIB Desenvolupament Local, de data 19 de desembre de 2019.

4. Informe jurídic de la cap TAG de Recursos Humans.

5. Informe de l'interventor de dotació pressupostària suficient per fer front a la part no subvencionada.

Fonaments de dret

1. RD Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, que regula la publicitat com un dels principis rectors de les bases i les convocatòries públiques.

2. RD 364/1995, de 10 de març, reglament general d'ingrés de personal de l'Administració i promoció de llocs, que preveu els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i concurrència per a l'accés.

3. Sistema selectiu: art. 61.1 del TRLEBEP el qual determina que els processos selectius tindran caràcter obert i garantiran la lliure concurrència. Els òrgans de selecció vetllaran pel complment del principi d'igualtat d'oportunitats entre sexes.

Els procediments selectius tindran cura especialment de la connexió entre el tipus de prova a superar i l'adequació al desenvolupament de les tasques del lloc de feina convocat, incloent, en el seu cas, les proves pràctiques que siguin precises.

Les proves podran consistir en la comprovació dels coneixements i la capacitat analítica dels aspirants, expressats de forma oral o escrita, en la realització dels exercicis que demostrin la possessió d'habilitats i destreses, en la comprovació del domini de llengües estrangeres, i, en el seu cas, en la superació de proves físiques.

Els sistemes selectius seran el concurs o concurs oposició.

4. Bases generals de convocatòries de processos de selecció de personal no permanent de l'Ajuntament de Manacor, aprovades per Decret de Batlia de 19 de novembre de 2014.

5. Article 37 del RDLeg 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic que en el seu apartat c) determina que són objecte de negociació «les normes que fixin els criteris generals en matèria d'accés, carrera, provisió, sistemes de classificació de llocs de feina, i plans i instruments de planificació de recursos humans».

Per tant, ja no queden incloses com a matèria de negociació les bases específiques sinó les que fixen les condicions generals. No obstant això, a efectes informatius és convenient remetre una còpia de les bases a la Junta de Personal/Comitè d'Empres, de conformitat amb l'article 13 del pacte/conveni col·lectiu del personal de l'Ajuntament de Manacor.

6. Aprovació de les bases i convocatòria: la Llei 7/1985, art. 21.1 g), determina que a l'àmbit de l'Administració local és la Batlia Presidència de la Corporació qui té atribuïda la potestat d'aprovació de les bases i la consegüent publicació al BOIB.

7. Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per als exercicis 2018 – 2020 (PES), aprovat per acord del Consell de Govern de dia 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31 de 10/03/2018), a la modificació del seu annex aprovada per Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions exteriors de 24 de setembre de 2019 (BOIB núm. 136 de 05/10/2019), en la qual està inclosa la convocatòria de subvencions per a entitats locals o ens que en depenen per executar projectes de desenvolupament local, aprovada per BOIB núm. 148 de 31 d'octubre de 2019. 

8. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

RESOLC

1. Aprovar la convocatòria, mitjançant el sistema de concurs – oposició, per a la selecció d'un/a tècnic/a de projectes de desenvolupament local del programa SOIB Desenvolupament Local, segons el que disposa la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB, de 29 d'octubre de 2019, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa SOIB Desenvolupament Local per executar projectes de desenvolupament local.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten com a annex d'aquesta Resolució.

3. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament de Manacor.

Contra aquesta resolució – que posar fi a la via administrativa – podeu interposar, de forma alternativa, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que dictà l'acte en el termini d'un mes comptador des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució en el tauler d'edictes de l'Ajuntament, o recurs contenciós administratiu comú de les administracions públiques.

  

ANNEX Bases de la convocatòria, mitjançant el sistema de concurs – oposició, per a la selecció d'un/a tècnic/a de projectes de desenvolupament local del programa SOIB Desenvolupament Local, segons el que disposa la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB, de 29 d'octubre de 2019, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa SOIB Desenvolupament Local per executar projectes de desenvolupament local (codi AODL 02)

CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA

• Denominació: tècnic/a de projectes de desenvolupament local

• Classificació: grup A2

• Tipus de contracte: per obra o servei determinat

• Nivell de titulació acadèmica: Diplomatura, Llicenciatura, Grau o equivalent

• La durada prevista del contracte de treball és de 12 mesos, prorrogables fins a un màxim de 3 anys

• Funcions a desenvolupar:

(  ) Funcions estratègiques, necessàries per a un planificació coherent dels diferents projectes, i per a l'adequada col·laboració i intercanvi d'informació amb el SOIB. 

(  ) Dissenyar i executar un Pla Estratègic d'Ocupació Local, amb el principal objectiu d'implementar de manera adequada les polítiques actives d'ocupació i el foment de l'ocupació, així com l'orientació per generar activitat empresarial, dins un marc de sostenibilitat, equitat i visió de gènere.

(  ) Fer una diagnosi territorial que ha de funcionar com a punt de partida per executar el Pla Estratègic d'Ocupació Local, el qual ha d'aportar fonaments i coherència a totes les actuacions posteriors en matèria de desenvolupament local en general i d'ocupació, en particular.

(  ) Promoure un treball cooperatiu entre l'administració local i autonòmica, amb l'objectiu d'establir sinergies, donant coherència a les actuacions fetes i aconseguir, principalment, més eficàcia en la implementació de programes de polítiques actives d'ocupació. Fent aquesta funció, l'administració local ha de facilitar informació del seu territori al SOIB durant l'execució del projecte.

(  ) Treballar amb els actors del territori, principalment amb les empreses, per tal de facilitar l'ocupació i la millora de la competitivitat.

(  ) Crear i dinamitzar acords i pactes territorial per a l'ocupació o plans de desenvolupament territorial o de dinamització municipal.

(  ) Estar en contacte permanent amb la resta d'entitats públiques i privades de serveis empresarials; adquirir el compromís de participar activament en els programes que es proposin.

(  ) Difondre i estimular les oportunitats potencials de crear activitat entre les persones desocupades, les promotores i les emprenedores, i també entre les institucions col·laboradores.

(  ) Elaborar plans i mapes formatius a mida de les necessitats del territori.

(  ) Dissenyar programes coherents amb les necessitats detectades adreçats a executar polítiques actives d'ocupació, en matèria de formació i foment de l'ocupació.

• Funcions adreçades a iniciatives empresarials

(  ) Fer la prospecció de recursos ociosos o infrautilitzats de projectes empresarials de promoció econòmica locals i d'iniciatives innovadores per generar ocupació en l'àmbit local, i identificar les activitats econòmiques noves i les possibles persones emprenedores.

(  ) Fer l'acompanyament tècnic tant en l'inici de projectes empresarials per reforçar-los com en la col·laboració d'empreses, per tal de potenciar que es generin ocupacions noves, amb assessorament i informació sobre la viabilitat tècnica, econòmica i financera i, en general sobre els plans de llançament de les empreses aprofitant els recursos existents en aquesta matèria.

(  ) Donar suport a les persones promotores de les empreses, una vegada constituïdes, i acompanyar-les tècnicament durant les primeres etapes de funcionament, mitjançant l'aplicació de tècniques de consultoria en gestió empresarial i assistència en els processos formatius adequats per coadjuvar en la bona marxa de les empreses creades.

(  ) Donar suport tècnic per executar de manera eficaç els programes de millora empresarial tant sectorials com intersectorials, impulsats per l'administració local, insular i autonòmica, assumir el paper d'interlocutor entre el sector públic i l'empresarial del municipi.

(  ) Altres que fomentin l'activitat econòmica, la creació d'ocupació, riquesa i millorin la qualitat de vida dels ciutadans.

Primera. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció d'un tècnic/a de projectes de desenvolupament local (codi AODL 02).

Segona. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l'art. 57 del Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

b) Tenir complerts 16 anys d'edat a la data de la convocatòria i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) No haver estat separats o separades ni acomiadats o acomiadades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l'exercici de funcions públiques per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de personal funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas de personal laboral, en el qual haguessin estat separats o separades o inhabilitats inhabilitades. En el cas de pertànyer a un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a sanció disciplinària i equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.

d) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

e) Títol de Llicenciatura o Grau: Economia, Dret, Administració i Direcció d'Empreses, Ciències Polítiques i/o Relacions Laborals i Recursos Humans.

f) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2, de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, mitjançant certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció general de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o per l'òrgan competent en l'àmbit de les Illes Balears.

g) Estar  inscrit en les oficines del SOIB com a persona demandant d'ocupació o millora d'ocupació.

h) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat i incompatibilitat. 

Tercera. SOL·LICITUDS

Les sol·licituds, dirigides a la Batlia, s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (es pot descarregar a la web www.manacor.org: seu electrònica; tauler d'anuncis).

Les sol·licituds es presentaran, fins que d'acord amb el que disposa la disposició final setena de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d'apoderaments, registre electrònic, punt d'accés general electrònic de l'Administració i arxiu únic electrònic, al Registre General de l'Ajuntament o en les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificat per l'article 27 del RDL 8/2001, d'1 de juliol:

- Registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanyi a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, als ajuntaments dels municipis als qual es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; o als de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest darrer cas, s'hagués subscrit el conveni oportú.

- Oficines de correus, en la forma que reglamentàriament s'estableixi.

- Representació diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

- A qualsevol altres que estableixin les disposicions legals d'aplicació.

Les sol·licituds s'hauran de presentar dins el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al BOIB.

Si el darrer dia de presentació de sol·licituds s'escau en dia inhàbil, el termini s'estendrà ampliat fins al dis hàbil següent.

Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que les persones aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona.

Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:

• Fotocòpia compulsada del DNI o document que acrediti la nacionalitat.

• Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part a cada un del projecte o projectes de desenvolupament local al que es presenti.

• Fotocòpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana.

• Fotocòpia compulsada d'aquells documents que siguin necessaris per a la fase de concurs, ordenats seguint l'ordre establert en el barem de mèrits que consten en aquestes bases i acompanyats d'un currículum indicant la relació de documents que presenta per ser valorats. El Tribunal Qualificador no valorarà els mèrits al·legats però no justificats en la forma que indiquen aquestes bases.

• Certificar d'estar inscrit en les oficines del SOIB com a persona demandant d'ocupació i millora d'ocupació.

La resta de documentació haurà d'acreditar-se en el moment i terminis que es determinin.

Quarta. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de dos dies hàbils, amb la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament. Es concedirà un termini de dos dies hàbils a comptar del dia següent a aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errades i possibles reclamacions. Aquestes esmenes no seran aplicables respecte dels mèrits al·legats però no aportats, ni dels requisits establerts. 

La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.

Si hi hagués reclamacions, seran estimades o desestimades, si s'escau, en el termini màxim de dos dies, en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva, que es farà pública al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament.

A la mateixa resolució es fixarà la data i l'hora de constitució del Tribunal Qualificador per valorar el procés de selecció.

Quinta.  TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal Qualificador estarà constituït pels membres següents:

- President/a:

Titular: Margalida Mayol Nicolau, treballadora social

Suplent: Catalina Eva Santandreu Pinzo, treballadora social

 

- Vocals:

 

Titular: Joan Cortès Rosselló, aparellador

Suplent: Antoni Puerto Ginard, aparellador

Titular: José Ángel Duró de Figueroa, inspector sotscap

Suplent: Manel Prieto Jiménez, inspector en cap

Titular: Magdalena Torres Carreras: tècnica de Turisme

Suplent: Pilar Mesquida Lliteras, mestra

 

- Secretari/a:

 

Titular: Antònia Nadal Llodrà, tècnica mitjana informàtica

Suplent: Bàrbara Bestard Pascual, treballadora social

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, ni sense president o presidents ni sense secretari o secretària.

Al tribunal de selecció hi podrà assistir, sense que en formi part, un membre de la Junta de Personal o del Comitè d'Empresa que actuarà com a observador, amb funcions de vigilància i vetlla pel bon funcionament del procediment selectiu.

Sisena. PROCÉS DE SELECCIÓ

El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs oposició que consistirà en la fase d'oposició, d'un exercici únic de supòsit pràctic amb exposició oral del mateix i una fase de concurs posterior.

FASE D'OPOSICIÓ

Amb caràcter previ a la valoració de mèrits, es realitzarà una prova que consta de dues fases: una fase escrita (fase 1) i una fase oral (fase 2). La fase 1 consistirà en resoldre per escrit, durant un  temps màxim de dues hores, un supòsit pràctic sobre les funcions a desenvolupar, pel qual es recomana una base normativa descrita a l'annex I. La fase 2 consistirà en la posterior defensa i argumentació oral d'aquest exercici, amb un temps màxim d'una hora.

A la fase 1 la qualificació de l'exercici del cas pràctic serà com a màxim de 4 punts. Per obtenir la qualificació d'apte/a és necessari obtenir com a mínim una puntuació de 2 punts. Es valorarà la sistemàtica del plantejament i els coneixements tècnics (conceptes i continguts) emprats per a la resolució del cas pràctic. 

Per accedir a la realització de la fase 2 de la prova, la qualificació de l'exercici del cas pràctic per escrit ha de tenir la qualificació d'apte/a (mínim 2 punts). Aquesta fase consistirà en la defensa del cas pràctic realitzat, mitjançant una exposició oral, que pot anar acompanyada de les eines de suport que la persona candidata consideri oportunes. En el cas que l'exposició oral es realitzi mitjançant presentacions amb suport informàtic s'hauran de dur en una memòria USB. La persona candidata disposarà d'un ordinador portàtil amb un projector. L'ordinador disposarà dels softwares ofimàtics LibreOffice i PDF. La puntuació de la defensa d'aquest exercici pràctic serà de com a màxim 4 punts. Per obtenir la qualificació d'apte/a és necessari obtenir com a mínim una puntuació de 2 punts. Es valorarà la sistemàtica del plantejament i els coneixements tècnics (conceptes i continguts) emprats per a la resolució del cas pràctic.

La puntuació final d'aquesta prova serà la suma de les dues fases, sempre i quan ambdues superin la qualificació d'apte/a.

Els resultats de les proves seran publicades a la pàgina web de l'Ajuntament de Manacor. Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l'anunci, per presentar al·legacions i sol·licitar la revisió dels dos exercicis.

FASE DE CONCURS

El Tribunal Qualificador ha de valorar els mèrits degudament acreditats per les persones aspirants en el moment de presentació de les instàncies, que hagin superat el supòsit pràctic d'acord amb el punt anterior.

La valoració es realitzarà segons el següent barem de mèrits:

1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

A1) Experiència professional en Creació i assessorament d'empreses i/o assessorament empresarials de línies de finançament públic i privat; experiència en Punt PAE i gestió de Coworkings. Experiència professional en l'administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic (0,05 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, es calcularà la part proporcional sobre 30 dies).

A2) Experiència professional en Creació i assessorament d'empreses i/o assessorament empresarial de línies de finançament públic i privat; experiència en Punt PAE i gestió de Coworkings. En empresa privada o pública no enquadrada com a empreses públiques o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978 i de l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (0,03 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, es calcularà la part proporcional sobre 30 dies).

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 6 punts. 

L'experiència professional s'ha d'acreditar en tots els casos mitjançant certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, certificat per l'òrgan competent de funciones realitzades en el lloc de feina, i amb les següents especificacions:

1. En l'administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'Administració o sector de què es tracti.

2. En empresa privada o pública no enquadrada com a empreses públiques o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978 i de l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: bé mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides, o bé mitjançant contracte de treball i funcions exercides. Excepcionalment, en el cas d'extinció de l'empresa on es varen prestar serveis, s'han d'aportar els documents originals o fotocòpies que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment. 

3. En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta de l'IAE i, si escau, de la baixa, amb indicació de la classificació de l'activitat, així com certificat del col·legi professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió; per a períodes anteriors a 01/01/1992, s'ha d'aportar llicència fiscal i certificat del col·legi professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió i les funcions exercides. 

En tots els casos només es valoraran experiències professionals de ma mateixa categoria professional i/o grup de cotització que s'ha de contractar i les funcions que quedin reflectides i ben definides.

2. MÈRITS ACADÈMICS

Es valoraran altres segones titulacions acadèmiques de la mateixa categoria que es convoca, sempre que tinguin relació amb les funcions del lloc de treball que apareixen en aquestes bases, a raó de 0,25 punts per cada titulació diferents a la presentada com a requisit.

Es valoraran les segones titulacions sols fins a un nivell per sobre de la plaça convocada.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es pot valorar els de nivell inferior necessaris per a obtenir-lo.

B1) Titulacions acadèmiques. La valoració màxima d'aquest apartat és de 3 punts.

Estudis de postgrau:

• Títol de Doctor/a: 2 punts

• Altres estudis de postgrau (màster, especialista universitari o expert universitari): s'han de puntuar segons el nombre de crèdits de que constin, a raó de 0,025 punts per crèdit ECTS.

3. ACCIONS FORMATIVES

Només s'han de valorar les accions formatives directament relacionades amb la plaça que defineixi la convocatòria.

Als efectes de còmput, el valor d'un crèdit serà l'equivalent a 10 hores, excepte en el cas dels crèdits ECTS, que es valoraran segons el que indiqui el certificat.

C1) Cursos. La valoració màxima d'aquest apartat és de 6 punts.

Per a la valoració dels cursos de formació i de perfeccionament s'han de tenir en compte els següents criteris:

1. Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per l'EBAP i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i els impartits per universitats públiques i/o privades.

2. En aquest apartat es valoraran els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i Formació i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

3. Els cursos de les següents àrees: jurídica administrativa, qualitat, igualtat de gènere i prevenció de riscos laborals, s'han de valorar sempre, fins a un màxim de 30 hores per cada àrea; els cursos de l'àrea d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet) s'han de valorar fins a un màxim de 100 hores. La valoració màxima d'aquest apartat és de 0,5 punts. 

4. En qualsevol cas es valorarà una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o un mateix programa, encara que s'hagi participat més d'una vegada.

5. La valoració dels cursos és la següent:

Cursos rebuts:

• Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,005 punts per cada hora de durada del curs. Si no se n'especifica la durada, s'han de valorar amb 0,0025 punts.

• Cursos amb certificat d'assistència: 0,003 punts per cada hora de durada del curs. Si no se n'especifica la durada, s'han de valorar amb 0,0015 punts.

Cursos impartits:

• S'han de valorar a raó de 0,010 punts per hora. Si no se n'especifica la durada, s'han de valorar amb 0,05 punts.

4. CONEIXEMENTS ORALS I ESCRITS DE CATALÀ

per als llocs en els quals s'exigeixi com a requisit el coneixement d'un determinat nivell de català, només s'ha de valorar com a mèrit el coneixement de nivells superiors a l'exigit d'acord a la següent escala:

1. Certificat de nivell C1: 0,50 punts

2. Certificat de nivell C2: 1,00 punt

3. Certificat de llenguatge administratiu (LA): 0,50 punts

En els supòsit que la persona aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'ha d'atorgar puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements, tret del certificat LA (coneixements de llenguatge administratiu), pel qual s'han addicionar 0,50 punts.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar formalment mitjançant original o fotocòpia compulsada acarata del coneixement certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm, 34, de 12 de març de 2013).

Aquest apartat s'ha de valorar amb un màxim d'1,5 punts.

Setena. LLISTA DEFINITIVA I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ

Finalitzada la fase de concurs, la Comissió Avaluadora publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament la llista provisional de la valoració dels mèrits de les persones aspirants que han superat el concurs, amb les puntuacions obtingudes per odre de major a menor puntuació.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l'anunci, per presentar al·legacions i sol·licitar la revisió dels mèrits. Dins aquest termini els aspirants que ho considerin poden sol·licitar acudir al departament de Desenvolupament Local a revisar la valoració dels mèrits i, si ho consideren pertinent, presentar al·legacions.

Una vegada revisades les puntuacions i resoltes les reclamacions, en el seu cas, el TribunaL Qualificador farà pública la llista definitiva i elevarà la proposta definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació, a la Presidència de la corporació amb l'objectiu de procedir al nomenament dels 3 tècnics/ques de projectes de desenvolupament local.

L'ordre de classificació definitiva de les persones aspirants el determinarà la suma de les puntuacions obtingudes en la fase de concurs i la valoració dels mèrits.

En cas d'empat, l'ordre es fixarà tenint en compte les millors puntuacions obtingudes en la fase de concurs. Si persisteix l'empat, es tindran en compte les millors puntuacions obtingudes en el bloc d'experiència laboral i es continuarà, si vas, amb les puntuacions obtingudes en la formació professional. Si així i tot no és possible desfer l'empat, es resoldrà per sorteig.

  

ANNEX I

Per poder realitzar la prova escrita, es presenta la normativa bàsica sobre la que versarà l'exercici pràctic

1. Resolució del conseller de Model Econòmica, Turisme i Treball i president del SOIB, de 29 d'octubre de 2019 per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa SOIB Desenvolupament Local per executar projectes de desenvolupament local (BOIB núm. 148 del 31 d'octubre de 2019).

2. Pla d'autoocupació i foment de l'emprenedoria de les Illes Balears 2017 – 2020

3. Pla d'Ocupació de Qualitat de les Illes Balears 2017 – 2020

4. Formes jurídiques disponibles per a la creació de l'empresa i tràmits per a la seva constitució efectiva. Punt PAE

5. Entitats, eines i mecanismes públics i privats per a l'obtenció de finançament de projectes empresarials.

6. Subvencions i ajudes públiques estatals i autonòmiques per a empreses i emprenedors.»

  

Manacor, 2 de març de 2020

La 1a tinenta de batle delegada de Foment de l'ocupació

Per delegació del batle (BOIB núm. 4, de 09/01/2020)

Núria Hinojosa Abenza