Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSORCI DE RECURSOS SOCIOSANITARIS I ASSISTENCIALS DE LES ILLES BALEARS
Núm. 2466
Resolució del gerent del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears per la qual s'aproven les bases i la convocatòria del procés de selecció per cobrir temporalment un lloc de treball de tècnic/a titulat/ada arquitecte tècnic
Atesa la necessitat de cobrir temporalment una vacant de tècnic/a titulat/ada, especialitat arquitecte tècnic.
Vistos l'apartat m de l'article 19 dels Estatuts de la Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears (en endavant, el Consorci) que estableixen que correspon al gerent o la gerent, entre altres funcions:
Exercir com a cap del personal adscrit al Consorci i, si n'és el cas, del funcionariat propi del Consorci com també de l'adscrit, i responsabilitzar-se de la legalitat de les contractacions del personal del Consorci, d'acord amb el que estableix la disposició addicional onzena de la Llei 7/2010, així com desenvolupar la política de personal dissenyada per la Junta Rectora i, amb aquesta finalitat i amb els informes i autoritzacions prèvies exigides a la normativa vigent, concertar o rescindir relacions laborals, seleccionar el personal laboral i executar les actuacions que se li encarreguin en aquesta matèria.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria pública del procés de selecció per cobrir temporalment un lloc de treball de tècnic/a titulat/ada, especialitat arquitecte tècnic del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears, amb contractes d'interinitat per la substitució d'una persona en situació de maternitat, altres permisos relacionats amb la cura d'infants i l''excedència voluntària amb reserva del lloc de treball.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten com a annex I d'aquesta resolució, d'acord amb el barem de mèrits que s'especifica en l'annex II.
3. Ordenar la publicació d'aquesta resolució a la pàgina web de la Consorci i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 5 de març de 2020
El gerent
Juan Manuel Martínez Álvarez
ANNEX 1 Bases de la convocatòria del procés de selecció per cobrir temporalment un lloc de treball de TÈCNIC/A TITULAT/ADA, ESPECIALITAT ARQUITECTE/A TÈCNIC/A, mitjançant oferta pública
1. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és la contractació amb caràcter temporal d'un TÈCNIC/A TITULAT/DA ARQUITECTE TÈCNIC, mitjançant contracte d'interinitat per substituir la persona titular del lloc de treball durant els següents permisos:
1. Permís de maternitat.
2. Altres permisos relacionats amb la cura d'infants.
3. Excedència voluntària amb reserva del lloc de treball.
2. Forma de selecció
La selecció s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs de mèrits, de conformitat amb el barem que s'adjunta. Els empats en la puntuació s'han de dirimir aplicant successivament els criteris següents:
a) La major puntuació obtinguda en l'apartat d'experiència professional.
b) La persona amb majors càrregues familiars.
c) La persona de menys edat.
d) El sorteig.
3. Requisits i condicions de les persones aspirants
Per poder formar part de l'oferta, les persones aspirants han de complir en la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb les condicions que estableix l'article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l'edat de jubilació.
c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball convocat
d) Estar en possessió del títol d'arquitectura tècnica o el que habiliti per a l'exercici d'aquesta professió regulada, segons estableixen les directives comunitàries.
e) Certificat de nivell B2 de coneixements de català o equivalent.
f) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a exercir funcions similars a les dels lloc de treball objecte de la convocatòria. En cas de persones nacionals d'un altre estat, no haver estat inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
En el supòsit de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.
4. Documentació
Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s'han de presentar en el model normalitzat de sol·licitud i autobaremació que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web del Consorci a l'adreça d'Internet http://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=caHYPERLINK "http://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=ca&coduo=747839"&HYPERLINK "http://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=ca&coduo=747839"coduo=747839 i al BOIB juntament amb la resolució.
El termini de presentació de les sol·licituds és de quinze dies naturals, comptadors des del dia següent a la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOIB. Si el darrer dia del termini fos inhàbil (dissabte, diumenge o festiu), el termini finalitzarà el dia hàbil immediatament posterior. Les sol·licituds que es registrin fora de termini s'exclouran i s'arxivaran.
La documentació que s'ha de presentar és la següent:
a) El full de la sol·licitud i autobaremació de mèrits individual per duplicat.
La sol·licitud i autobaremació de mèrits individual de la fase d'admissió /exclusió (A) i la fase de mèrits (B) han d'anar acompanyades de la documentació acreditativa corresponent indicant el número del document (color vermell) a la part superior dreta de cada full.
- Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats segons els apartats de les bases de la convocatòria i numerats correlativament.
- No es pot valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat i amb l'aportació de la documentació corresponent dins del termini de presentació de sol·licituds
- El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada implicarà que aquest mèrit no es valorarà.
b) Documentació acreditativa de la titulació exigida és la de grau en arquitectura tècnica o equivalent.
c) Documentació acreditativa del nivell de coneixements de català exigits (nivell B2 o equivalent).
d) Fotocòpia del DNI.
e) Documentació acreditativa dels mèrits al·legats.
f) Per a les persones aspirants amb discapacitat, el certificat acreditatiu del grau de discapacitat, així com el certificat d'aptitud expedit per la Direcció General de Dependència o per un organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents al lloc de treball convocat i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de feina, mitjançant, si escau, les adaptacions adients.
Les persones aspirants han de presentar fotocòpia de la documentació, sense perjudici que en el moment de la contractació hagin de presentar els documents originals per tal de comprovar la seva autenticitat.
La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds.
Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta selecció donen el consentiment perquè el Consorci tracti les seves dades personals als efectes que se'n deriven.
5. Lloc de presentació de les sol·licituds.
Les sol·licituds s'han de presentar, de dilluns a divendres, de les 9:00 hores a les 14:00 hores, al llocs següent:
- Seu de la Consorci: Plaça de la Drassana, 4, 2ona planta, 07012 de Palma.
Les sol·licituds també es poden trametre per correu ordinari a la seu de la Consorci (Plaça de la Drassana, núm. 4, 2ona planta 07012 Palma), complint el que estableix l'article 14 de la Llei 43/2010, de 30 de desembre, del servei postal universal, dels drets dels usuaris i del mercat postal.
No obstant, es podran presentar a qualsevol registre d'acord a l'article 16.4 de la Llei 39/2015 d'1d'octubre de 2015.
Es recomana enviar un justificant de la presentació a l'adreça de correu electrònic amfuster@cssanitari.caib.es.
Si es necessita un justificant de la presentació de la sol·licitud, la persona interessada n'ha de dur una fotocòpia.
6. Llistes de persones admeses i excloses
En el termini màxim de dos mesos des de la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds, s'ha de publicar en el tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consorci la relació provisional de persones admeses i excloses, amb la indicació de les causes d'exclusió. Les persones interessades disposen d'un termini de cinc dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de l'exposició de les llistes, per esmenar els defectes o aportar els documents preceptius.
Una vegada esmenades les deficiències i examinades les al·legacions, s'ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses, de la mateixa manera que la provisional.
7. Comissió tècnica de valoració
La comissió tècnica de valoració està formada per les persones següents:
- President: Francesc Xavier Mas Ferrari, responsable de l'àrea jurídica.
- Vocal: Lluïsa Escandell Pastor, Arquitecte tècnic del Consorci.
- Vocal: Laura Torra Escánez, Arquitecte del Consorci.
- Secretària: Inmaculada Infantes Cáceres, auxiliar administratiu del Consorci.
Els membres de la comissió tècnica de valoració s'han d'abstenir d'intervenir-hi si hi concorren els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració són les següents:
a) Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.
b) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem establert en aquesta convocatòria.
c) Proposar la contractació de la persona seleccionada.
8. Valoració dels mèrits:
Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta. Tant l'experiència professional com els mèrits acadèmics i la formació han d'estar directament relacionades amb les funcions del lloc de treball.
Els mèrits esmentats s'han d'al·legar a la sol·licitud i s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o fotocòpia de la documentació següent:
B1 - Experiència professional relacionada directament amb les funcions del lloc de treball objecte de la convocatòria en la categoria professional arquitectura tècnica o equivalent:
B1.1 - Serveis prestats a l'Administració pública (incloent-hi les entitats autònomes): mitjançant un certificat acreditatiu dels serveis prestats, amb la indicació de la categoria.
- Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses al dret privat, consorcis i fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental.
B1.2 - Serveis prestats en empreses privades: mitjançant un certificat de la vida laboral i l'acreditació de la categoria mitjançant el contracte laboral o certificat de l'empresa.
B2 - Coneixements i formació
- Certificats o diplomes acreditatius dels cursos, seminaris, etc. realitzats. Només es valoren les accions formatives relacionades directament amb les funcions del lloc de treball o relacionades amb equipaments sociosanitaris. Els cursos de contingut igual o similar només es computen una vegada. A tal efecte, s'ha d'estar als programes de les accions formatives.
B3 - Coneixements d'idiomes i de llengua catalana:
- Certificats, diplomes o títols acreditatius.
Les persones que hagin prestat serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears poden acreditar els mèrits amb un certificat dels mèrits que figuren en el Servei del Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, sempre que la persona interessada els hagi al·legat en la sol·licitud.
Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de la documentació. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada i en el termini assenyalat implica que aquest mèrit no es valora.
9. Publicació de les valoracions dels mèrits
Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, es publicarà en els taulers d'anuncis, a la pàgina web del Consorci i al BOIB la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants.
Les persones aspirants disposen d'un termini de deu dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits.
Una vegada resoltes les al·legacions sobre la valoració dels mèrits, s'ha de publicar la llista definitiva de les valoracions al tauler d'anuncis, a la pàgina web del Consorci i al BOIB en el termini de màxim d'un mes des de la data de finalització del termini de presentació d'al·legacions.
10. Entrevista personal
Les persones aspirants amb major puntuació seran convocades a una entrevista personal, que serà realitzada per la Comissió Tècnica de Valoració.
11. Resolució de la convocatòria
Una vegada realitzada l'entrevista personal, la Comissió Técnica de Valoració aprovarà les puntuacions definitives de les persones entrevistades i formularà la proposta de contractació de la persona que hagi obtingut la major puntuació. En cas que aquesta renunciï o no superi el període de prova, que com a màxim serà de 2 mesos d'acord amb la normativa d'aplicació, es podrà contractar a la següent persona amb major puntuació i així successivament.
Les puntuacions finals obtingudes per les persones entrevistades es publicaran a la pàgina web del Consorci i al BOIB, per ordre de major a menor puntuació final.
ANNEX 2 Barem de mèrits (per a emplenar l'autobarem individual)
Puntuació total: La puntuació màxima és de 100 punts.
B1 - Experiència professional relacionada amb les funcions del lloc de treball (Puntuació màxima 50 punts)
B1.1- Experiència en l'Administració pública o en qualsevol ens del sector públic instrumental com a personal funcionari o personal laboral per compte d'altri: 1 punt per mes treballat.
B1.2 - Experiència en l'empresa privada: 0,5 punts per mes treballat.
Els treballs realitzats en règim de treballador o treballadora autònoma per a una administració publica o un ens del sector públic instrumental en virtut d'un contracte de serveis o assistència tècnica es computaran com a experiència a l'empresa privada.
S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui a la jornada quan aquesta és inferior a l'ordinària.
Per valorar l'experiència laboral, les fraccions inferiors al mes s'han de prorratejar, si escau. En cap cas, l'ocupació d'un lloc reservat a personal eventual o alt càrrec constituirà un mèrit. Si l'aspirant ha desenvolupat simultàniament dues o més ocupacions, només s'ha de valorar una ocupació a l'efecte de valoració, que ha de ser la que atorga la puntuació mes alta.
B2 - Mèrits acadèmics i formació (Puntuació màxima 35 punts)
- Formació reglada (puntuació màxima 15 punts):
- S'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials de nivell igual o superior a les exigides en la convocatòria i relacionades directament amb les funcions de la categoria que és objecte de l'oferta.
- No s'han de valorar el títols acadèmics que han servit per obtenir la titulació acadèmica superior que ja s'ha valorat o que s'han presentat com a requisit.
B2.1 - La formació reglada s'ha de valorar de la forma següent:
a) Diplomatura universitària o equivalent: 5 punts per títol.
b) Títol de grau, llicenciatura universitària o equivalent: 8 punts per títol.
c) Màster oficial: 5 punts per títol.
d) Doctorat: 6 punts per títol.
e) Títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari i cursos d'actualització universitària), 0,05 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives i 0,125 per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores, amb un màxim de 4 punts.
- La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar el grau, la llicenciatura o l'equivalent.
B2.2 - Formació no reglada (Puntuació màxima 20 punts):
B2.2.1 - Només es valoren les accions formatives (cursos de formació i de perfeccionament, jornades, seminaris i congressos) relacionades directament amb les funcions de la categoria professional.
B2.2.2 - Els cursos de qualitat, els d'igualtat de gènere, els d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (tractament de textos, full de càlcul, bases de dades, correu electrònic i intranet) i el curs bàsic de prevenció de riscs laborals es valoren en tot cas.
En els casos de cursos d'aplicacions informàtiques només es valora el nivell més alt o certificat amb major número de crèdits o d'hores de cada una de les aplicacions.
Es valoren els certificats i diplomes d'accions formatives impartides o promogudes per l'Administració pública, per les universitats, les escoles universitàries, col·legi professionals o altres centres de formació oficial; les impartides en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració, independentment de qui sigui el promotor; els cursos promoguts per una administració pública o que estiguin homologats per l'EBAP o per una altra escola d'administració publica; els de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), la conselleria competent en matèria de treball i per altres organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
En tot cas, s'han de valorar d'una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut, per a la qual cosa s'han de tenir en compte els programes.
La ponderació és la següent:
a) Formació relacionada amb el lloc de treball: s'atorgaran 0,05 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives i 0,125 per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores, amb un màxim de 20 punts.
b) Cursos d'igualtat, qualitat, de dret administratiu, d'informàtica a nivell d'usuari i curs bàsic de prevenció de rics laborals: s'atorgaran 0,05 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives i 0,125 per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores, amb un màxim de 5 punts.
Els cursos amb el mateix contingut, només es valoraran una vegada i puntuarà aquell que tingui més crèdits o més hores.
B.3 - Coneixements de català (puntuació màxima 5 punts):
Per estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements de llengua catalana:
a) Certificat C1: 3 punts.
b) Certificat C2: 4 punts.
c) Certificat LA: 1 punt addicional.
No s'ha de valorar el nivell de català que s'exigeix com a requisit per participar en aquesta convocatòria.
Els coneixements de llengua catalana únicament s'han de puntuar dins aquest apartat.
En cas de tenir més d'un certificat es valora únicament el del nivell màxim acreditat.
C - Entrevista personal (puntuació màxima 10 punts).
Es valoraran els aspectes següents:
- Iniciativa.
- Disponibilitat
- Capacitat de treball en equip
- Motivació
La informació del procés es publicarà a la pàgina web de la Consorci, a l'apartat de la convocatòria d'ofertes d'ocupació temporal.