Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I POLÍTICA LINGÜÍSTICA

Núm. 2465
Extracte de la convocatòria d’ajuts de minimis 2020 per donar suport a la realització de projectes cinematogràfics o audiovisuals i a l’organització de festivals, mostres o cicles de cinema

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 498601

 De conformitat amb el previst als articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria d'ajuts de minimis 2020 per donar suport a la realització de projectes cinematogràfics o audiovisuals i a l'organització de festivals, mostres o cicles de cinema, aprovada mitjançant acord del Consell Executiu de 4 de març de 2020, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de Datos Nacional de Subvenciones.

1. Bases reguladores

Les bases reguladores d'aquesta convocatòria es troben recollides en l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. (Aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 –BOIB núm. 21, de 18.02.2017–, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 –BOIB núm. 96, de 04.08.2018–)

2. Objecte

Mitjançant aquesta convocatòria es vol promoure la producció cinematogràfica i audiovisual, fomentant un teixit cultural cinematogràfic de Mallorca i, en conseqüència, es creïn productes de qualitat destinats als mercats nacionals i internacionals.

També mitjançant aquesta convocatòria es vol recolzar l'organització a Mallorca de festivals, mostres i cicles cinematogràfics destinats a enriquir, promocionar i difondre el panorama de la cultura audiovisual de la nostra illa.

3. Beneficiaris

D'acord amb el previst al punt 4 de la convocatòria poden ser-ne beneficiàries de les ajudes de les línies 1, 2, 3 i 4  les persones que estant donats d'alta en un epígraf de l'IAE del sector de producció audiovisual i compleixin la resta dels requisits prevists  l'esmentat punt 4.

Per la línia 5 també poden ser beneficiàries, a més de les relacionades anteriorment, les  entitats privades sense ànim de lucre, sempre que el seu objecte estigui relacionat amb la creació o difusió de la cultura.

4. Quantia

Durant l'exercici pressupostari de 2021, es preveu destinar per aquestes ajudes un crèdit de 300.000,00 € a càrrec de les aplicacions pressupostàries 20.33430.47904 i 20.33430.48905 de l'exercici pressupostari 2021. Al tractar-se d'una convocatòria de despesa anticipada, aquesta resta condicionada a l'existència de crèdit adequat per al finançament en l'exercici pressupostari al qual s'imputa la despesa.

Aquesta dotació es distribuirà entre les diferents línies i categories de la següent manera:

Línia 1: 16.000,00 €, per a la producció pròpia de curtmetratges.

Línia 2: 180.000,00 €, per a la producció pròpia de documentals.

Línia 3: 20.000,00 €, pel desenvolupament de guions per a curtmetratges, llargmetratges documentals i llargmetratges de ficció.

Línia 4: 54.000,00 €, per a la organització de festivals i mostres de cinema i audiovisual d'interès industrial i alt impacte de públic i sectorial.

Línia 5: 30.000,00 €, per a l'organització de festivals i mostres de cinema i audiovisual d'interès cultural específic i que dinamitzin culturalment el territori.

5. Presentació de sol·licituds

D'acord amb el previst al punt 11 de la convocatòria, el termini per sol·licitar les ajudes és de 15 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquest extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

La documentació que s'ha de presentar per sol·licitar l'ajuda es relaciona al punt 12 de la convocatòria.

6. Altres dades

El text complet de la convocatòria, així com els annexes es poden descarregar a la seu electrònica del Consell de Mallorca. (https://seu.conselldemallorca.net/)

 

Palma, 4 de març de 2020

La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística

Isabel Busquets Hidalgo