Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES MERCADAL

Núm. 2464
Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa de tècnic/a de desenvolupament local, com a personal laboral de l'ajuntament de Mercadal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Des de la Batlia de l'Ajuntament des Mercadal, dia 5 de març de 2020, s'ha dictat la Resolució per

la qual s'aprova les bases reguladores i la convocatòria de les proves selectives per a proveir, com a personal laboral temporal, 1 plaça d'AODL de l'Ajuntament des Mercadal, pel sistema d'accés lliure i procediment de selecció concurs.

Les bases de la convocatòria són les següents:

«BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TÈCNIC/A DE DESENVOLUPAMENT LOCAL, COM A PERSONAL LABORAL DE L'AJUNTAMENT DE MERCADAL

PRIMERA. Naturalesa dels llocs de treball

Vinculació: personal laboral temporal

Denominació: tècnic de desenvolupament local

Grup: A; subgrup: A1

Procediment de selecció: Concurs

Les presents bases tenen per objecte la creació d'una borsa de treball per cobrir les necessitats de l'Ajuntament de Mercadal en l'execució del programa “Desenvolupament Local” relatiu a la convocatòria SOIB Desenvolupament Local, acordada per Resolució del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de data 29 d'octubre de 2019, (BOIB núm. 148 de 31 d'octubre de 2019).

Les funcions a realitzar per l'agent d'ocupació i desenvolupament local, i d'acord amb el disposat en l'article 4 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB de 29 d'octubre, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa SOIB Desenvolupament Local per executar projectes de desenvolupament local són les següents:

1) La missió principal és dissenyar i executar un Pla Estratègic d'Ocupació Local, amb el principal objectiu d'implantar de manera adequada les polítiques actives d'ocupació i el foment de l'ocupació, així com l'orientació per generar activitat empresarial, dins un marc de sostenibilitat, equitat i visió de gènere.

2) Fer una diagnosi territorial que ha de funcionar com a punt de partida per executar el Pla Estratègic d'Ocupació Local, el qual ha d'aportar fonaments i coherència a totes les actuacions posteriors en matèria de desenvolupament local, en general i d'ocupació, en particular.

3) Promoure un treball cooperatiu entre l'administració local i autonòmica, amb l'objectiu d'establir sinergies, donant coherència a les actuacions fetes i aconseguir, principalment, més eficàcia en la implantació de programes de polítiques actives d'ocupació. Fent aquesta funció, l'administració local ha de facilitar informació del seu territori al SOIB durant l'execució del projecte.

4) Treballar amb els actors del territori, principalment amb les empreses, per tal de facilitar l'ocupació i la millora de la competitivitat.

5) Crear i dinamitzar acords o pactes territorials per a l'ocupació o plans de desenvolupament territorial o de dinamització municipal.

6) Estar en contacte permanent amb la resta d'entitats públiques i privades de serveis empresarials; adquirir el compromís de participar activament en els programes que es proposin.

7) Difondre i estimular les oportunitats potencials de crear activitat entre les persones desocupades, les promotores i les emprenedores, i també entre les institucions col·laboradores.

8) Elaborar plans i mapes formatius a mida de les necessitats del territori.

9)Dissenyar programes coherents amb les necessitats detectades, adreçats a executar polítiques actives d'ocupació, en matèria de formació i foment de l'ocupació.

10) La promoció de l'activitat econòmica del municipi.

11) Fomentar la millora de la relació entre el teixit comercial del municipi i els establiments turístics.

12) Fomentar un model comercial de proximitat, professional, amb diversitat d'oferta, plural, dinàmic, innovador i responsable.

13)Dur a terme actuacions que permetin dinamitzar i impulsar l'activitat turística i que ajudin a millorar-la.

14)Embellir i millorar el teixit comercial del municipi; fent un seguiment dels ajuts i subvencions pels comerciants i recolzament per a la presentació de sol·licituds.

15) Fomentar, difondre i executar Polítiques Actives d'Ocupació.

16) Altres funcions establertes en el programa “Desenvolupament Local” i en l'apartat 4t de l'annex 1 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB, de 29 d'octubre de 2019 per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa SOIB Desenvolupament Local per executar projectes de desenvolupament local.

SEGONA. Requisits dels aspirants

- Ser espanyol o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la normativa vigent. L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.

- Tenir complerts els 16 anys, i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.

- Estar en possessió d'una titulació oficial d'estudis universitaris de diplomatura, llicenciatura, grau o equivalent en qualsevol de les branques universitàries d'econòmiques, relacions de treball, ADE i/o jurídiques o equivalents i han d'estar inscrites com a persones demandants o millora d'ocupació amb caràcter previ a la contractació

- No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.

- No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per al compliment de funcions públiques.

- No estar sotmès a cap causa d'incompatibilitat.

- Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell B2 o equivalent, segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de dia 21 de febrer de 2013, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes. Les persones aspirants que no puguin acreditar documentalment els coneixements corresponents de llengua catalana del nivell B2 han de sol·licitar a la seva instància la realització d'una prova específica per acreditar-ho, que es realitzarà amb caràcter previ a l'inici de l'oposició, el resultat de la qual es qualificarà com a apte o no apte.

TERCERA. Procediment selectiu

El procediment selectiu serà el sistema de concurs.

QUARTA. Presentació de sol·licituds

Les persones interessades disposaran de 10 dies hàbils per presentar les instàncies per prendre part al procés selectiu a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB. Les bases també es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament de es Mercadal.

Les sol·licituds es dirigiran al batle de l'Ajuntament de es Mercadal i la seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o en qualsevol de les formes establertes per l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per ser admeses a la convocatòria, només cal que les persones aspirants manifestin, en les seves sol·licituds de participació, que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.

Així mateix juntament amb la sol·licitud de participació s'hauran de presentar tots els documents exigits per acreditar els mèrits de la fase de concurs d'acord amb l'establert en la base vuitena

Si en qualsevol moment del procés selectiu es tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o alguns dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb audiència prèvia de l'interessat, haurà de proposar-ne l'exclusió a l'Alcaldia i se li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.

Resolt el procés de selecció, i prèviament a la formalització del contracte de treball que, si escau, correspongui, la persona candidata haurà de presentar la documentació perquè el SOIB validi i confirmi la seva selecció.

CINQUENA. Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la batlia dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, i declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, que serà publicada en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, i a la pàgina web de l'Ajuntament de Mercadal www.esmercadal.es, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 5 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació a la pàgina web, per poder presentar reclamacions. En la mateixa resolució es nomenaran els membres del tribunal qualificador.

Les reclamacions presentades seran resoltes en el termini màxim de deu dies hàbils per la Batlia des de l'acabament del termini de reclamacions. La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de es Mercadal, i al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament.

SISENA. Tribunal qualificador

El Tribunal qualificador del procediment selectiu estarà compost per 3 membres: 1 president i 2 vocals, tots ells personal funcionari de carrera de l'administració pública, que han de posseir un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a presentar-se al procediment selectiu.

Amés es designarà a un funcionari amb veu i sense vot qui farà les funcions de secretari

D'acord amb l'art. 60 TRLEBEP, no podran formar part del Tribunal qualificador el personal d'elecció o designació política, els funcionaris interins ni tampoc el personal eventual. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú. En tendirà a la paritat entre l'home i la dona.

Es convidarà a participar en el procediment de selecció a un tècnic superior del SOIB en qualitat d'assessor, que tindrà veu però no vot. Es podrà designar altre personal assessor, el qual tindrà veu però no vot.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015, o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta, en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

Igualment, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior.

SETENA. Prova de coneixements de català

De caràcter obligatòria i eliminatòria per a les persones aspirants que no hagin acreditat el coneixement de la llengua catalana nivell B2.

Consistirà en una prova que avaluarà els coneixements a nivell B2 de català. El temps màxim per a la realització d'aquesta prova serà d'una hora. Aquesta prova es qualificarà com a APTE o NO APTE. La qualificació NO APTE implicarà que la persona aspirant queda eliminada.

VUITENA. Fase primera, de concurs

Valoració de mèrits

El Tribunal Qualificador ha de valorar els mèrits degudament al·legats i acreditats per les persones aspirants en el moment de presentació de les instàncies.

La valoració es realitzarà segons el següent barem de mèrits:

1. Experiència professional (màxim 30 punts)

1.a) Experiència professional com a agent d'ocupació i desenvolupament local (o en una altra categoria amb funcions principals anàlogues) en qualsevol administració pública, a raó de 0,3 punts per mes treballat.

1.b) Experiència professional com a agent d'ocupació i desenvolupament local en l'empresa privada o entitats del sector públic sotmeses amb caràcter general a dret privat, a raó de 0,15 punts per mes treballat.

Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o confrontat, expedit per l'Administració corresponent o certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides, o bé mitjançant contracte de treball i funcions exercides. Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es varen prestar serveis, s'han d'aportar els documents originals o fotocòpies que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.

Els treballs realitzats com a autònoms s'acreditaran mitjançant certificat d'alta i baixa de l'Impost d'activitats econòmiques, amb indicació de la classificació de l'activitat i, si n'és el cas, de la llicència fiscal per a períodes anteriors a 01.01.92.

2) Formació: (puntuació màxima 20 punts)

2a). Altres titulacions universitàries:

Segones titulacions acadèmiques relacionades amb les funcions del lloc de feina: 2 punts per llicenciatura o grau, 1 punt per diplomatura.

Estudis de postgrau en desenvolupament local (màster, especialista universitari o expert universitari): 1 punt per títol.

2b). Cursos específics de desenvolupament local:

Amb certificat d'aprofitament/assistència: 0'5 punts per cada 10 hores de formació o part proporcional si es tracta d'una durada inferior.

Amb certificat d'aprofitament/assistència sense especificar durada: 0'1 punts per cada acció formativa.

2c). Cursos relacionats amb polítiques actives d'ocupació (formació, orientació, autoocupació, intermediació):

Amb certificat d'aprofitament/assistència: 0'5 punts per cada 10 hores de formació o part proporcional si es tracta d'una durada inferior.

Amb certificat d'aprofitament/assistència sense especificar durada: 0'1 punts per cada acció formativa.

2d). Cursos de competències transversals (administració pública, procediment administratiu, informàtica, idiomes, prevenció de riscs laborals, medi ambient, igualtat de gènere, treball en equip, habilitats de comunicació, elaboració/gestió de projectes): màxim 5 punts.

Amb certificat d'aprofitament/assistència: 0'2 punts per cada 10 hores de formació o part proporcional si es tracta d'una durada inferior.

Amb certificat d'aprofitament/assistència sense especificar durada: 0'03 punts per cada acció formativa.

2e). Cursos impartits en matèria de desenvolupament local o de polítiques actives d'ocupació:

0'5 punts per cada 10 hores d'impartició, o part proporcional si es tracta d'una durada inferior.

2f) Per estar en possessió de certificats de coneixement de la llengua catalana expedits per la Junta Avaluadora de Català, l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Institut Balear d'Administració Pública o altre organisme competent en la matèria:

Certificat C1 o equivalent: 0,50 punts.

Certificat C2 o equivalent: 0,75 punts.

Certificat LA o equivalent: 0,25 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Puntuació màxima 1 punt.

2g) Coneixements d'altres llengües Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements d'altres llengües, expedits e) . o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública, fins a un màxim d'1 punt, d'acord amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació:

Nivell bàsic A1 d'escola oficial d'idiomes: 0,10 punts.

Nivell bàsic A2 d'escola oficial d'idiomes o nivell inicial de l'EBAP: 0,20 punts.

Nivell intermedi B1 d'escola oficial d'idiomes o nivell elemental de l'EBAP: 0,30 punts.

Nivell intermedi B2 d'escola oficial d'idiomes o nivell mitjà de l'EBAP: 0,50 punts.

Nivell avançat C1 d'escola oficial d'idiomes: 0,60 punts.

Nivell avançat C2 d'escola oficial d'idiomes: 0,80 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

No es valoraran els mèrits que no s'acreditin documentalment mitjançant la presentació de documents acreditatius (certificats o títols).

Aquests documents s'hauran de presentar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es puguin valorar si es presenten fora d'aquest termini.

El tribunal podrà demanar als interessats els aclariments o, si s'escau, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.

 

 

NOVENA: Fase segona, de concurs (màxim 10 punts).

El Tribunal convocarà les persones aspirants a una entrevista personal per tractar sobre la trajectòria professional i formativa de l'aspirant, havent de considerar la seva adequació o aportació a llocs de feina d'AODL. La no presentació a l'entrevista implicarà l'eliminació en el procediment selectiu.

Els ítems que tindrà en compte el Tribunal qualificador a l'hora d'assignar la puntuació seran els següents:

-Habilitats comunicatives, màxim 2 punts.

-Treball en equip, gestió de personal i resolució de conflictes, màxim 2 punts.

-Planificació, iniciativa, actitud, interès, motivació, màxim 2 punts.

-Coneixements del territori i el seu teixit, associacionisme empresarial, comercial, social, màxim 4 punts.

DESENA. Publicació de les valoracions, ordre de prelació i desempats

1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, i en la pàgina web www.esmercadal.es una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, per ordre de major a menor puntuació total.

2. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional del mèrits del concurs. En cas que no hi hagi rectificacions dins el termini establert a l'efecte, la llista esdevindrà definitiva.

3. L'ordre de prelació en la borsa serà determinat per la valoració obtinguda en la valoració dels mèrits sumada a la puntuació obtinguda en la fase d'oposició.

4. Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:

a) Més càrregues familiars

b) Més edat.

c) Sorteig.

ONZENA: Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat al que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.

DOTZENA. Impugnació

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB

 

​​​​​​​ANNEX I Model de sol·licitud de participació en el procediment de selecció

Nom:

Primer llinatge:

Segon llinatge:

DNI/NIF:

Domicili (a efectes de notificació):

Localitat: Telèfon:

Adreça electrònica:

La/el sotasignat, major d'edat, davant Vè comparesc i com millor procedeixi, EXPOSO:

Primer.- Que ha tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball per la contractació com personal laboral temporal d'un Tècnic de desenvolupament local de l'Ajuntament de es Mercadal.

Segon.- Declara estar en possessió de tots i cadascun dels requisits i condicions que s'exigeixen a la convocatòria, i específicament que reuneix els requisits requerits a la Base Segona de la convocatòria, i que en relació al requisit de titulació exigit per participar, manifesta i al·lega estar en possessió del títol de:__________________________ (l'aspirant ha d'indicar quina titulació posseeix com a requisit de la convocatòria).

Per tot l'exposat, SOL·LICITA: Ser admesa/ès a la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball per a la contractació com personal laboral temporal d'un Tècnic de desenvolupament local de l'Ajuntament de es Mercadal

Es Mercadal, _________ de ________________ de 2020

AL SR. BATLE DE ES MERCADAL

​​​​​​​

De conformitat al que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.

Que en aquest acte l'Ajuntament informa al interessats/es del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07740 –Es Mercadal –C/ Major, 16.

Que així mateix se m'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.»

   

Mercadal, 5 de marzo de 2020

El batle

Francesc Ametller Pons