Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 2419
Convocatòria de subvencions per dur a terme projectes d’activitats en matèria de joventut i per al manteniment de les entitats juvenils corresponents a 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament del Consell Insular de Mallorca, amb data 21 de febrer de 2020, va resoldre:

“El Consell de Mallorca, a través de la Direcció Insular de Participació i Joventut, integrada al Departament de Promoció  Econòmica i Desenvolupament Local, en l'exercici de les competències que té atribuïdes i d'acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions de l'any 2020, ha aprovat aquesta convocatòria pública de subvencions d'acord amb l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018).

La participació activa de les persones joves és un indicador bàsic de qualitat i vitalitat democràtica de les societats actuals. És per aquest motiu que és imperatiu que des de les institucions es fomenti i es facilitin els recursos necessaris per a l'organització juvenil garantint l'apoderament juvenil i l'exercici de la ciutadania plena de les persones joves.

Amb aquesta convocatòria es vol aconseguir una doble finalitat. Per una banda, es vol fomentar l'associacionisme donant suport econòmic en l'organització de projectes i activitats habituals o puntuals que organitzin les associacions i entitats juvenils sense ànim de lucre i que formin part de la seva programació anual i, per altra banda, es vol compensar les despeses que es puguin derivar del procés associatiu i el manteniment de les associacions en si mateixes.

D'aquesta manera, s'aconsegueix promoure i enfortir el teixit associatiu en l'àmbit social i cultural del col·lectiu jove  en les associacions i entitats de Mallorca.

1.  Finançament i import màxim

1.1. Tenint en compte el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2020 es destina per a la línia 1 (L1) un import de cinquanta mil euros (50.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 65.33410.48900 del pressupost de 2020 (RC núm. 220200000290); i cent mil euros (100.000,00 €), per a la línia 2 (L2), amb càrrec a la partida pressupostària 65.33410.48900 del pressupost de 2020 (RC. núm. 220200000291).

1.2. D'acord amb  l'article 24.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, els projectes se subvencionaran per import cert equivalent a la quantia sol·licitada fins el màxim establert al punt 1.3. i, per tant, no s'aplicarà l'ajustament a la baixa de l'import de la subvenció per raó del grau d'execució de l'activitat subvencionada sempre que això no impliqui superar el cost de l'activitat un cop deduïts els ingressos adients o altres subvencions que han finançat el mateix projecte de la present convocatòria, d'acord amb l'article 32 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el reglament de la Llei 38/2006, de 17 de novembre, General de Subvencions.

1.3. Les subvencions que s'atorguin s'adjudicaran fins a esgotar el límit del crèdit pressupostari inicial, sempre que es compleixin els requisits legals d'aquesta convocatòria i de la resta de normes aplicables.

Es preveu que a cada una de les sol·licituds, com a màxim, se li concedirà un import cert, establint les limitacions següents:

- Per a la L1 cada entitat sol·licitant pot demanar fins a un màxim de tres mil euros (3.000,00 €).

- Per a la L2 cada entitat sol·licitant pot demanar fins a un màxim de set mil euros (7.000,00 €). Encara que el règim de concurrència sigui no competitiu, es valoraran les sol·licituds presentades segons els criteris d'avaluació establerts en aquesta convocatòria, per tal de determinar la quantia que es concedirà:

  • Puntuació entre 1 i 10 punts: 2.000 euros.
  • Puntuació entre 11 i 21 punts: 4.000 euros.
  • Puntuació entre 22 i 35 punts: 6.000 euros.
  • Puntuació entre 36 i 50 punts: 7.000 euros.

En ambdues línies s'haurà de determinar l'import sol·licitat que haurà de ser igual o inferior a les despeses presentades o el cost de l'activitat.

1.4.    Quan la quantia del crèdit de la convocatòria no fos suficient per cobrir el 100% dels imports a concedir i amb els límits establerts a la convocatòria, s'aplicarà l'article 25 de l'Ordenança General de subvencions del Consell Insular de Mallorca de prorrateig de l'import entre les persones sol·licitants.

Aquest prorrateig se calcularà per a cada línia independentment.

L1 en funció de l'import de l'ajuda sol·licitada i valorant tres ítems de les entitats sol·licitants, considerant cada un d'ells amb un terç del valor total:

- Ser una associació juvenil, així com està definit a la Llei 10/2006.

- Estar inscrit al cens d'entitats juvenil

- Entitat membre del Consell de la joventut de les Illes Balears

L2 en funció de l'import de l'ajuda sol·licitada i la puntuació obtinguda amb els criteris de valoració establerts al punt 3 d'aquesta convocatòria.

1.5. Si no es concedeixen les quanties inicialment previstes a les diferents línies, per manca de sol·licituds o per no acreditar la condició de beneficiari, es pot traspassar indistintament el crèdit romanent d'una aplicació a l'altra, si, d'acord amb les sol·licituds presentades, és convenient incrementar la dotació pressupostària per atendre totes les sol·licituds.

2. Objecte de la convocatòria i finalitat

2.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és subvencionar despeses per al manteniment de les entitats juvenils i, despeses relacionades amb projectes habituals i/o puntuals en matèria de joventut, totes elles corresponents a l'any 2019-2020.

Per tant, aquesta convocatòria contarà de dues línies:

L1: Manteniment d'entitats juvenils

L2: Projectes d'activitats

2.2. L1: Manteniment d'entitats juvenils:

Amb aquesta línia es vol donar suport al manteniment estructural de les entitats juvenils legalment constituïdes radicades a l'illa de Mallorca.

A efectes d'aquesta convocatòria, no es consideraran entitats beneficiàries: les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar; els col·legis i les associacions professionals; federacions i entitats esportives; els centres docents; les corporacions locals i les entitats de dret públic; i les entitats de tipus polític o sindical.

Despeses subvencionables de la L1 (Manteniment d'entitats juvenils):

a)  Lloguer dels locals i oficines de l'entitat.

Corresponen a despeses de lloguer les derivades de la utilització d'actius immobles que no són propietat de l'entitat.

Aquesta despesa pot ser justificada i imputada de forma directa o proporcional.

Imputació directa: quan es lloga un immoble (local, aula, ...), única i exclusivament per a ús de l'entitat.

Imputació proporcional: s'utilitzarà el criteri d'hores i metres quadrats utilitzats per l'execució de les accions de l'entitat.

No es poden imputar, en el cas de béns immobles, conceptes que segons la llei o el contracte d'arrendament no vagin a càrrec de l'arrendatari. Tampoc no s'admet la imputació de l'impost de béns immobles (IBI), llevat que s'hagi pactat així i consti la repercussió en l'arrendatari en els rebuts d'arrendament. Tampoc s'admet la imputació de retards a l'arrendador, llevat que aquests s'hagin meritat durant el període subvencionable. Els interessos de demora no són subvencionables.

Quan en el contracte d'arrendament estiguin incloses altres despeses, la comunitat de propietaris, aigua, llum o un altre subministrament, serà elegible sempre que s'hagi pactat així i consti la repercussió en l'arrendatari en els rebuts d'arrendament, s'haurà de reflectir en el contracte de lloguer i s'imputarà directa o proporcionalment segons el criteri degudament justificat que hagi considerat l'entitat i sempre que el consum del cost repercutit estigui dins el període d'elegibilitat.

S'ha de justificar la despesa mitjançant l'aportació del contracte de lloguer, de les factures o dels rebuts en què apareguin suficientment detallats, els locals que es lloguen i les dates concretes d'arrendament amb el model 115, si escau (Retencions i ingressos a compte. Rendiments procedents de l'arrendament d'immobles urbans) del període justificatiu de l'ingrés de la retenció practicada i dels justificants de pagament corresponents.

b) Arrendament financer d'un bé moble (renting), d'equipaments informàtics, fotocopiadores o similars.

L'amortització del capital d'aquest arrendament financer, només podrà ser imputable proporcionalment en quant a  l'import que correspongui al període elegible.

Per a la seva justificació, s'aportarà còpia del contracte d'arrendament amb el quadre de quotes desglossat pels diferents conceptes, i còpia dels rebuts de pagament. Adjuntar explicació dels criteris de imputació.

L'import màxim subvencionable no sobrepassarà el valor de mercat de l'actiu arrendat. Es podran imputar com a despeses els imports corresponents a l'amortització de capital i l'IVA en el cas d'entitats que acreditin estar exemptes.

Els interessos, altres impostos i despeses generals no seran subvencionables.

c) Petites reparacions, manteniment i conservació sempre i quan l'activitat no es consideri inventariable, és a dir, que no impliquin increment del valor patrimonial dels bens.

S'entén com a despeses de manteniment aquelles que són necessàries per a la cura i reparació de les instal·lacions o recursos de l'entitat, i com a despeses de reparació les obres necessàries per a la reparació de les esmentades instal·lacions i eines. En definitiva es tracta de despeses necessaris per continuar funcionant adequadament.

S'ha de justificar mitjançant els documents de despesa i de pagament i una explicació de les necessitats de la despesa.

d) Despeses de subministres: llum, aigua, calefacció/climatització, telèfon, fax, Internet, i altres subministraments de pagament periòdic.

En els casos dels lloguers o utilització de locals on no s'ha fet el  canvi de titularitat de la persona propietària envers de l'entitat juvenil usuària davant el subministrador oficial, l'entitat juvenil haurà d'aportar el corresponent contracte de lloguer o conveni de cessió d'ús de l'espai, on ha de constar que l'entitat juvenil s'ha de fer càrrec d'aquestes despeses corrents.

Serà elegible el cost del consum única i exclusivament del període subvencionable (de l'1 de setembre 2019 a 31 d'agost de 2020) independentment de la data d'emissió de la factura.

e) Despeses de material fungible i béns consumibles

Es considera material fungible i/o consumible el que és consumit pel simple ús durant l'activitat pròpia de l'entitat . S'haurà d'adjuntar l'explicació de les necessitats de les despeses en els criteris d'imputació.

f) Primes d'assegurances.

Les pòlisses d'assegurances, contractades per l'entitat, podran ser generals per a tota la seva activitat de l'any, i en aquest cas serà elegible única i exclusivament la despesa corresponent al període subvencionable independentment de la data d'emissió de la factura.

S'aportarà còpia del contracte complet subscrit entre la persona o l'entitat beneficiària i la companyia d'assegurances, signat per ambdues parts, i en aquest contracte ha de constar clarament identificat l'objecte de l'assegurança, les cobertures contractades, el període de cobertura, el rebut de la prima i el justificant del pagament. No hi pot haver divergències entre el rebut de la prima i el contracte d'assegurança respecte de la durada de l'operació, el nombre de pòlissa o qualsevol altra dada que figurin en ambdós documents. En cas de discrepància cal ajustar-se al que estableix la pòlissa, sense perjudici que s'hagi d'aportar una certificació de la companyia d'assegurances que n'expliqui la divergència.

g) Despeses de tasques de coordinació, assessorament, gestió i administració.

Despeses de personal amb tasques de coordinació, assessorament, gestió i administració que desenvolupa l'entitat; són elegibles les despeses de personal que tinguin caràcter estructural i no es corresponguin amb activitats concretes de durada determinada.

Quan s'imputin costs d'aquesta naturalesa que no sigui personal estructural de l'entitat, la factura corresponent ha d'indicar el tipus específic de tasques que es remuneren i el preu que correspon a cada una. 

Quan s'imputin retribucions de personal estructural dedicat a aquestes tasques, poden incloure els salaris i les assegurances socials. Aquestes despeses s'han d'aportar degudament desglossades pel temps dedicat que s'imputa. Per a la correcta imputació:

S'estableix el percentatge del criteri d'imputació tenint en compte les hores contractades i les hores dedicades a les tasques de coordinació, assessorament, gestió o administració que desenvolupa el treballador en l'entitat.

Les pagues extraordinàries no poden imputar-se en el mes en què es perceben, sinó que l'import anual s'ha de prorratejar mensualment i imputar la quantitat proporcional corresponent al període subvencionable. Aportar declaració del període reportat de les pagues extres, si escau.

No s'acceptaran les despeses derivades de les baixes laborals ja que no es consideren treball efectiu, no obstant les entitats podran substituir la persona amb situació de baixa laboral i imputar les despeses de la persona substituta.

No s'acceptaran les despeses derivades de la finalització de la relació jurídica-laboral entre el treballador i l'empresari.

Documentació a presentar per la justificació de les despeses de personal estructural:

- Contracte amb la darrera modificació, si escau.

- Nòmines del període imputat i els justificants de pagament.

- TC1 i els seus justificants de pagament, i TC2 corresponents als mesos imputats. En cas de discrepància entre la base de cotització reflectida en la nòmina i la del TC2 es prendrà com a referència la d'aquest darrer. Si hi ha bonificacions, s'han de descomptar del cost total imputable.

- Escrit explicatiu que ha de fer constar el nombre d'hores imputades.

- Epígraf del CNAE aplicat per a cada treballador imputat.

- Model 110/111 del període mensual o trimestral justificatiu de l'ingrés de la retenció practicada i el justificant de pagament dels mesos imputats. 

- Model 190 del resum anual meritat, s'ha de presentar el primer full i els següents on apareguin els treballadors i/o professionals imputats. Si per raons de dates de convocatòria no es te en disposició, s'ha de tenir en compte que tota la documentació ha d'estar a disposició del òrgans gestors o de control, durant el temps que aquests puguin ser objecte d'actuacions de comprovació.

Per a què les despeses siguin subvencionables és un requisit indispensable que la factura, comprovant o document anàleg que s'aporti estigui a nom de l'entitat sol·licitant de la subvenció, concepte i data, en l'excepció feta a l'apartat 2.2. d)  despeses de subministrament de la convocatòria.

 

2.3  L2: Projectes d'activitats

Aquesta línia de subvenció es dirigeix a projectes i activitats destinats a la infància i la joventut.

La línia 2 únicament subvenciona projectes o activitats, que s'emmarquin clara i directament en una de les sis activitats següents:

- Activitats de lleure: S'inclouen en aquest apartat el conjunt d'activitats de lleure educatiu dirigides a infants i joves amb la finalitat que adquireixin competències,  habilitats socials i hàbits saludables.

- Activitats de foment d'informació a la joventut en matèria de salut, igualtat, drets dels col·lectius LGTBI i protecció del medi ambient.

- Activitats de foment d'inclusió social.

- Activitats de foment de l'oci nocturn saludable.

- Activitats de foment de l'associacionisme i de la participació.

- Activitats de foment de la cultura pròpia de Mallorca

Únicament es subvencionaran projectes i activitats dirigits a joves d'entre 14 i 30 anys a excepció d'activitats de lleure, es poden subvencionar activitats dirigides a infants i joves d'entre 3 i 30 anys.

Els projectes o activitats genèrics no són subvencionables.

En qualsevol cas, queden excloses projectes amb caràcter lucratiu, comercial, mercantil o similar; activitats docents, complementàries o ampliació d'estudis; activitats esportives; viatges individuals; activitats turístiques; tot tipus de despeses de menjar i beure que no estiguin inclosos en una activitat de lleure i despeses per a la compra de material inventariable.

Despeses subvencionables de la L2:

a) Cost del salari del personal que participa directament a l'activitat.

Quan s'imputin retribucions de personal, es poden incloure els salaris i les assegurances socials. Aquestes despeses s'han d'aportar degudament desglossades pel temps dedicat a les tasques dedicades directament a l'activitat.

En el supòsit de contractar un professional extern a l'entitat, la factura corresponent ha d'indicar les actuacions desenvolupades, el període de l'activitat facturada, així com el preu que correspon a cada una d'elles.  

Per a la correcta imputació de despeses de personal:

S'estableix el percentatge del criteri d'imputació tenint en compte les hores contractades i les hores dedicades directament a l'activitat.

Les pagues extraordinàries no poden imputar-se en el mes en què es perceben, sinó que l'import anual s'ha de prorratejar mensualment i imputar la quantitat proporcional corresponent al període subvencionable. Aportar declaració del període reportat de les pagues extres, si escau.

No s'acceptaran les despeses derivades de les baixes laborals ja que no es consideren treball efectiu, no obstant això, les entitats podran substituir la persona amb situació de baixa laboral i imputar les despeses de la persona substituta.

No s'acceptaran les despeses derivades de la finalització de la relació jurídica-laboral entre el treballador i l'empresari.

Documentació a presentar per la justificació de les despeses de personal:

- Contracte amb la darrera modificació, si escau.

- Nòmines del període imputat i els justificants de pagament.

- TC1 i els seus justificants de pagament, i TC2 corresponents als mesos imputats. En cas de discrepància entre la base de cotització reflectida en la nòmina i la del TC2 es prendrà com a referència la d'aquest darrer. Si hi ha bonificacions, s'han de descomptar del cost total imputable.

- Escrit explicatiu que ha de fer constar el nombre d'hores imputades.

- Epígraf del CNAE aplicat per a cada treballador imputat.

- Model 110/111 del període mensual o trimestral justificatiu de l'ingrés de la retenció practicada i el justificant de pagament dels mesos imputats. 

- Model 190 del resum anual meritat, s'ha de presentar el primer full i els següents on apareguin els treballadors i/o professionals imputats. Si per raons de dates de convocatòria no es te en disposició, s'ha de tenir en compte que tota la documentació ha d'estar a disposició del òrgans gestors o de control, durant el temps que aquests puguin ser objecte d'actuacions de comprovació.

b) Lloguer de les instal·lacions on es desenvolupa el projecte, quan sigui directament destinat a aquell projecte concret i no sigui la seu de l'entitat.

S'ha de justificar la despesa mitjançant l'aportació de les factures o dels rebuts en què apareguin suficientment detallats, les instal·lacions  que es lloguen i les dates concretes del període justificatiu i els justificants de pagament corresponents. Aportar explicació de les necessitats d'aquesta despesa en els criteris d'imputació.

c) Materials necessaris per desenvolupar l'activitat. Sempre que estiguin relacionats directament amb l'activitat i que estiguin explicats i justificats en els criteris d'imputació.

d) Despeses de transport de les persones participants que inequívocament responguin a l'activitat i que estiguin explicades i justificades en els criteris d'imputació.

Són aquelles despeses provocades pel desplaçament de les persones directament relacionades amb l'activitat. Hi ha d'haver una justificació raonable del trasllat i acompanyats pel document que acrediti el motiu del desplaçament. En el cas de viatges, es justificaran mitjançant la factura i justificant de pagament i/o les targetes d'embarcament o bitllet marcat en cas de tren. Quan hi hagi més d'un participant i no aparegui desglossat en el document de despesa, s'aportarà una llista amb el nom, llinatge i la identificació (monitor, infant / jove participant, ...) de cadascun, a més del número total de participants.

e) Les assegurances d'accidents  i de responsabilitat civil que cobreixen l'activitat.

L'assegurança haurà de cobrir la responsabilitat civil i els accidents que poguessin tenir lloc durant el desenvolupament de l'activitat per a tots els participants.

La pòlissa podrà ser una pòlissa general contractada per l'entitat per a tota la seva activitat de l'any, serà elegible única i exclusivament el període subvencionable, sempre que doni cobertura als participants de l'activitat subvencionada.

El cost no s'ha d'imputar  sobre la base de la data d'emissió de la pòlissa ni de la data de pagament, sinó sobre el període de cobertura que consti en la pòlissa contractada, sempre única i exclusivament el període que correspongui al període subvencionable.

S'aportarà còpia del contracte complet subscrit entre la persona o l'entitat beneficiària i la companyia d'assegurances, signat per ambdues parts, i en aquest contracte ha de constar clarament identificat l'objecte de l'assegurança, les cobertures i el període contractat, els participants inclosos a l'assegurança, el rebut de la prima i el justificant del pagament. No hi pot haver divergències entre el rebut de la prima i el contracte d'assegurança respecte de la durada de l'operació, el nombre de pòlissa o qualsevol altra dada que figurin en ambdós documents. En cas de discrepància cal ajustar-se al que estableix la pòlissa, sense perjudici que s'hagi d'aportar una certificació de la companyia d'assegurances que n'expliqui la divergència.

f) Despeses de publicitat de l'activitat.

Respecte a la difusió de l'activitat els beneficiaris de les subvencions han de complir les obligacions que s'estableixen a l'article 15.1 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca:

“La persona beneficiària ha de donar publicitat adequada al caràcter públic del finançament del programa, activitat, inversió o actuació objecte de subvenció. Les mesures de difusió han de consistir en la inclusió de la imatge institucional de l'entitat que concedeix la subvenció, així com en llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, o bé en mencions fetes en mitjans de comunicació o altres que resultin adequades a l'objecte subvencionat i d'eficàcia equivalent a les esmentades, mesures que es determinaran a la respectiva convocatòria.”

S'ha de justificar mitjançant les factures, en què ha de constar clarament el mitjà utilitzat i l'objecte de la publicitat, juntament amb el justificant del pagament.

g) Altres despeses que inequívocament responguin a l'activitat i estiguin degudament explicades i justificades les seves necessitats en  els criteris d'imputació.

En cap cas, l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.

2.4 Despeses no subvencionables de la línia 1 i línia 2:

- Adquisició dels bens inventariables

- Despeses d'amortització dels bens inventariables

- Despeses d'obra nova.

- Interessos deutors dels comptes bancaris.

- Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

- Despeses de procediments judicials.

3. Criteris avaluables L2

3.1 La Comissió Avaluadora valorarà la documentació presentada de la L2, així com qualsevol altra documentació adient, que s'hagi adjuntat a la sol·licitud de participació a la present convocatòria de subvenció, i donarà un punt per cada un dels criteris que compleixi el conjunt de la documentació presentada d'acord amb els següents criteris enumerats fins a un màxim de cinquanta punts.

El total de punts obtingut servirà de base per aplicar allò establert al punt 1.3 de la present convocatòria en relació a la quantia a concedir de la L2.

3.2 Criteris respecte a l'entitat:

1. Estar donat d'alta al Cens insular d'entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut del Consell de Mallorca. Aquest punt es comprovarà d'ofici.

2. Participació de l'entitat dins el Consell de Joventut de les Illes Balears. Aquest punt es comprovarà d'ofici.

3. Entitats que la seva junta directiva u òrgan de govern estigui format, al manco per la meitat o més de persones joves d'entre 14 i 30 anys. Certificat de l'entitat indicant DNI i data de naixement.

4. Entitats en què més del 25% dels seus socis tinguin entre 14 i 21 anys. Certificat de l'entitat indicant DNI i data de naixement.

5. Entitats amb paritat entre homes i dones als seus òrgans de representació i de decisió (Es valorarà l'òrgan de representació de l'any 2019). Certificat de l'entitat indicant DNI i sexe de la persona.

6. Entitats amb més de cinquanta socis. Certificat de l'entitat.

7. Entitats amb transparència en la seva gestió. Publicació dels seus pressupostos a internet, tríptics o documents públics amb àmplia difusió. Aportar documentació informativa.

8. Entitats amb un pla anual de treball. S'haurà d'aportar còpia del pla.

9. Entitats amb consciencia social. L'entitat haurà d'aportar document que demostri l'existència d'activitats o projectes amb consciència social.

10. Entitat amb experiència en la realització de projectes dirigits a infants i/o joventut.

3.3.  Criteris respecte al projecte:

11. Bona estructura del projecte presentat.

12. Àmplia fonamentació del projecte presentat

13. El projecte té estudis previs per la seva fonamentació.

14. Concreció i claredat dels objectius del projecte.

15. El projecte  detalla la seva metodologia.

16. El projecte inclou una previsió dels resultats que es volen aconseguir

17. El projecte inclou indicadors per a l'avaluació dels resultats de l'activitat i l'assoliment dels objectius que es preveien

18. El projecte inclou una o vàries activitats innovadores.

19. Projecte que incideix en vàries temàtiques de la present convocatòria.

20. El projecte inclou una o vàries activitats previstes per més de cinquanta usuaris directes (es valorarà com ½ usuari si són usuaris no presencials).

21. El projecte inclou una o vàries activitats que incideixen, encara que sigui indirectament, en un número elevat de persones (més de cent-cinquanta).

22. El projecte inclou una o vàries activitats amb més d'un monitor.

23. El projecte inclou una o vàries activitats amb monitors especialitzats.

24. El projecte inclou una o vàries activitats de més de 24 hores de duració.

25. El projecte inclou més de tres accions.

26. El projecte inclou una o vàries activitats de temàtiques d'actualitat.

27. Projecte englobat en un programa pluriennal.

28. Projecte inclòs a un pla de difusió per donar-lo a conèixer.

29. El projecte inclou una o vàries activitats amb mesures concretes per fomentar la igualtat de gènere.

30. El projecte inclou una o vàries activitats dirigides contra la violència de gènere en joves.

31. El projecte inclou una o vàries activitats amb mesures concretes de responsabilitat social.

32. Inclusió al projecte o qualcuna de les seves activitats a col·lectius vulnerables.

33. Inclusió al projecte o qualcuna de les seves activitats a persones amb diversitat funcional.

34. El projecte inclou una o vàries activitats adreçades a la integració de cultures minoritàries.

35. Participació de varies associacions al projecte.

36. El projecte fomenta l'actitud crítica davant qualsevol discriminació.

37. El projecte té com a llengua vehicular el català.

38. El projecte inclou una o vàries activitats desenvolupades en més d'un municipi.

39. El projecte inclou una o vàries activitats cofinançades per més d'una administració o entitat.

40. El projecte inclou una o vàries activitats que empren espais públics pel seu desenvolupament.

41. El projecte inclou una o vàries activitats únicament dirigides a la joventut.

42. Participació de voluntaris en el desenvolupament de qualcuna de les activitats del projecte.

43. El projecte inclou una o vàries activitats o estratègies dirigies a la conservació d'espais naturals i/o a la reducció de l'impacte ambiental de l'activitat.

44. El projecte inclou una o vàries activitats que promouen la gestió sostenible dels residus.

45. El projecte inclou una o vàries activitats d'integració amb la població del municipi on es desenvolupi.

46. El projecte inclou una o vàries activitats amb objectius de caràcter intergeneracional.

47. El projecte inclou una o vàries activitats finançades, al manco, en un 30% amb els recursos propis de l'entitat sol·licitant.

48. El projecte inclou una o vàries activitats que contenguin accions capaces de generar grups estables front a actuacions puntuals.

49. El projecte és participatiu i preveu la contribució dels usuaris en la creació del projecte o qualcuna de les activitats.

50. Accés gratuït als usuaris a una o vàries activitats del projecte.

4. Règim de concurrència

4.1. El procediment per seleccionar les entitats beneficiàries és la concurrència no competitiva, per la qual cosa, no es fixa un ordre de prelació si les sol·licituds reuneixen els requisits i si hi ha crèdit suficient. En cas de que el crèdit no fos suficient per a cada línia independentment, s'aplicarà el prorrateig establert al punt 1.4 d'aquesta convocatòria, fins exhaurir el total del crèdit assignat.

5. Període de realització de l'activitat o activitats subvencionable

El període de realització de l'activitat o activitats subvencionable serà de l'1 de setembre de 2019 a 31 d'agost de 2020 (ambdós inclosos). Les dates de les factures han de correspondre a aquest període, exceptuant allò establert per aquesta convocatòria.

La data dels justificants de pagament podrà ser dins el mes posterior, comptador des de la data de finalització de l'activitat subvencionada, sempre anterior a l'1 d'octubre 2020. 

6. Beneficiaris

6.1. Podran sol·licitar la participació en aquesta convocatòria de subvencions les entitats juvenils/ entitats prestadores de serveis a la joventut recollides a l'article 59 de la Llei 10/2006, de 26 de juliol integral de la joventut i que compleixin tots els següents requisits:

- Tenir la seu de l'entitat a l'illa de Mallorca.

- Estar constituïdes legalment.

- Ser associacions sense ànim de lucre.

- Dirigir el seu objecte social a infants i/o joves.

6.2. No podran acollir-se a l'ajuda econòmica les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions en l'article 8 de l'Ordenança de subvencions del Consell de Mallorca.

6.3. Cada entitat només pot presentar una sol·licitud de subvenció per cada una de les línies, la qual ha d'incloure el projecte o les despeses per subvencionar amb la quantia sol·licitada per a cada modalitat, si escau.

No obstant això, els grups, centres d'esplai, dels agrupaments o moviments escoltes i les entitats que formin part d'associacions, inscrites al Cens insular d'entitats juvenils del Consell de Mallorca, en relació a la L2,  poden presentar sol·licitud individualment, sempre que compleixin les tres condicions següents: (Annex 8)

- Que l'autonomia d'aquests grups estigui prevista en els estatuts de l'entitat principal.

- Que estiguin reconegudes expressament com entitats dependents de l'entitat principal en el Cens d'Entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut del Consell de Mallorca.

- Que hagin presentat la memòria d'activitats de l'any anterior, de manera individualitzada.

Tenint en compte que els grups, centres d'esplai, dels agrupaments o moviments escoltes i les entitats que formin part d'associacions comparteixen el mateix CIF, totes les subvencions de la mateixa entitat matriu s'abonaran a un únic número de compte bancari.

Constitueix requisit indispensable per adquirir la condició de beneficiari d'aquesta subvenció que tant l'agrupació com l'entitat matriu de la qual depenguin no incorrin, cap de les dues, en les prohibicions que s'estableixen en l'article 8 de l'Ordenança de Subvencions.

Tant a la sol·licitud com a la resolució s'han de fer constar els compromisos d'execució que assumeix cada agrupació així com l'entitat matriu, i també l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un.

7. Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris de les subvencions han de complir les obligacions que estableix aquesta convocatòria respecte els articles 9 i 15 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca i a la resta de normativa que siguin aplicables.

8. Formalització de les sol·licituds i acreditació dels requisits

8.1. Les sol·licituds s'han de presentar juntament amb la següent documentació:

Documentació genèrica: 

a. Instància de sol·licitud genèrica (Annex 1)

b. Còpia acarada dels estatuts actualitzats de l'entitat sol·licitant, sempre i quan, no estiguin presentats i actualitzats per a la subvenció de l'any anterior o al Cens d'entitats juvenils del Consell de Mallorca.

c. Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'entitat, sempre i quan, no estiguin presentats i actualitzats per a la subvenció de l'any anterior  o al Cens d'entitats juvenils del Consell de Mallorca.

d. Fotocòpia acarada del DNI del representant de l'entitat i CIF de l'entitat, sempre i quan, no estiguin presentats i actualitzats per a la subvenció de l'any anterior  o al Cens d'entitats juvenils del Consell de Mallorca.

e. Declaració responsable de l'entitat de no incórrer en cap de les causes previstes en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex 2).

f. Declaració responsable relativa al fet que tot el personal que duu a terme activitats i que treballa a l'entitat, inclòs el personal voluntari, compleix amb els requisits de l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'Enjudiciament civil, i de l'article 8.4 de la Llei de delinqüents sexuals, regulat pel Decret 1110/2015, d'11 de desembre, i que disposa dels certificats que així ho acrediten (Annex 2)

g. Declaració responsable de l'entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiària de les subvencions públiques recollides en l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions esmentada. (Annex 2)

h. D'acord amb l'establert a l'article 10.3 de l'Ordenança general de subvencions, esmentada, la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan que concedeix la subvenció obtingui de manera directa l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics i, en aquest cas, el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent. Si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats, els ha d'aportar ell mateix juntament amb la sol·licitud. (Annex 2)

i. Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Annex 4)

En tot el que no es digui aquí, s'ha d'aplicar amb caràcter supletori el que disposa l'article 10 de l'Ordenança general esmentada.

Documentació L1:

a. Pressupost i descripció detallada de l'entitat i del seu manteniment.

(Annex 3 - L1)

b. Còpia de contracte de lloguer o document de cessió, si es demana subvenció per l'abonament de mensualitats, subministres o qualsevol activitat relacionada amb les infraestructures llogades o en cessió.

Documentació L2:

a. Pressupost i descripció detallada del projecte presentat. (Annex 3 - L2)

 

9. Règim de compatibilitat

Aquesta subvenció és compatible amb altres ajuts o subvencions, sempre que, segons el que preveu l'article 16 de l'Ordenança esmentada, la quantia de la subvenció no sigui superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos al cost de l'actuació subvencionada.

10.  Òrgan instructor, procediment de concessió de la subvenció, fiscalització i resolució.

10.1. L'òrgan instructor és la Secretària Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local o suplent, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l'Ordenança General de Subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir a l'entitat sol·licitant els informes o els aclariments que consideri convenients.

10.2. D'acord amb el que es disposa a l'article 18 de l'Ordenança General de Subvencions, l'òrgan col·legiat, que s'anomenarà Comissió Avaluadora, ha d'emetre un informe en què es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada. Estarà integrat per:

President/a: Conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local

Suplent: Director/a Insular de Participació i joventut.

Vocal 1: Tècnic/a del Servei de Joventut. Suplent: Tècnic/a del Servei de Joventut

Vocal 2: Tècnic/a del Servei de Joventut. Suplent: Tècnic/a del Servei de Joventut

Vocal 3: Administratiu/va del Servei de Joventut. Suplent: Administratiu/va del Servei de Joventut

Secretari/a: Tècnic/a del Servei de Joventut. Suplent: Tècnic/a del Servei de Joventut

10.3. La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència establerts en l'article 5.4 de l'Ordenança general esmentada.

10.4. El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es du a terme mitjançant concurrència no competitiva, sempre que els interessats reuneixin els requisits i fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari establert en aquesta convocatòria i en els límits que recull els punts  1.3. i 3.2.

10.5. Presentar la sol·licitud equival a acceptar la subvenció, si es concedeix. L'entitat beneficiària pot desistir de la seva sol·licitud en qualsevol moment del procés abans de la resolució de concessió.

10.6. D'acord amb l'article 18 de l'Ordenança general esmentada, la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha d'instruir l'expedient administratiu de concessió de les subvencions i ha de vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d'exercir les facultats que preveu dit article en el seu punt segon.

10.7. L'òrgan instructor pot requerir a la persona interessada els informes o els aclariments que consideri convenients.

10.8. El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan encarregat d'aprovar la convocatòria i els actes que en deriven: aprovació de la convocatòria, concessió, justificació de les subvencions i reconeixement d'obligacions.

10.9. La Intervenció del Consell de Mallorca s'encarrega de la fiscalització  prèvia limitada de la convocatòria i els actes que en deriven: aprovació de la convocatòria, concessió, justificació de les subvencions i reconeixement d'obligacions.

10.10. L'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució de concessió que s'ha d'enviar a Intervenció perquè la fiscalitzi. El contingut d'aquesta proposta s'ha d'ajustar al dispost en l'article 27 de l'Ordenança general esmentada, fent constar necessàriament les sol·licituds admeses, les subvencions concedides, a més de les desestimades o excloses, les no estimades per exhauriment de crèdit i, també, els desistiments i les renúncies de les persones sol·licitants.

10.11. Així mateix, també s'hi ha d'adjuntar un informe de la Secretaria Tècnica per fer constar que les persones beneficiàries compleixen els requisits necessaris per accedir a la subvenció.

10.12. Una vegada fiscalitzada de conformitat, s'ha d'elevar al conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell Insular de Mallorca, perquè resolgui la concessió de les subvencions.

10.13. El Consell de Mallorca, en compliment del que preveuen els articles 14 i 19.2 de l'Ordenança general esmentada, ha d'enviar a la Base Nacional de Subvencions informació sobre l'aprovació d'aquesta convocatòria i de les concessions que en derivin.

10.14. Igualment, aquesta convocatòria s'ha de publicar en el BOIB i a la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca. (www.conselldemallorca.net).

10.15. El termini màxim de resolució és de sis (6) mesos, comptadors des que finalitzi el termini per presentar les sol·licituds. Si no s'ha dictat resolució transcorreguts aquests sis mesos, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud, encara que l'Administració n'ha de dictar la resolució expressa.

10.16. La resolució de concessió s'ha de notificar oficialment a les entitats interessades amb la publicació en el BOIB i a la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net).

11.  Termini i llocs de presentació de la sol·licitud

11.1   El termini per presentar les sol·licituds i tota la documentació és de vint (20) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà d'haver publicat l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si el darrer dia cau en dia inhàbil, el termini s'ajorna fins al dia hàbil següent.

11.2   Les sol·licituds s'han de dirigir a la Direcció Insular Participació i Joventut, del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Llar de la Joventut, c/ General Riera, 111), i s'han de presentar en el termini establert en el punt 11.1, en qualsevol Registre General del Consell Insular de Mallorca (Seu del Consell, Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: c/ General Riera, 111; i Llar de la Infància: c/ General Riera, 113).

Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas de que la presentació es realitzés per alguna d'aquestes vies s'enviarà al correu electrònic joventut@conselldemallorca.net còpia de la instància de la sol·licitud de la subvenció on consti el segell d'entrada amb data i hora visibles.

Si la sol·licitud s'envia per correu, s'ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè segellin el primer full del document per a acreditar la data, l'hora i el minut de presentació, segons estableix l'article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals.

11.3  Si la sol·licitud o la documentació presentada no reuneix els requisits exigits o no l'acompanyen els documents necessaris, no es pot valorar i s'ha d'aplicar el punt 4.2. d'aquesta convocatòria.

En aquest cas, l'òrgan instructor ha de requerir les persones interessades perquè esmenin la falta o aportin els documents necessaris en el termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment corresponent. Si esmenen la documentació, s'ha d'aplicar el que disposa el punt 4.2., si no ho fan, s'ha de considerar que n'han desistit.

12. Pagament de la subvenció

12.1 Per poder percebre la subvenció, les persones beneficiàries han de justificar la realització de l'objecte subvencionat, han d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social de l'Administració de l'Estat, de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca, i els organismes autònoms que en depenen, imposades per les disposicions vigents, com preveu l'article 48.4 de l'Ordenança general esmentada.

12.2 L'import de les subvencions s'ha d'abonar un cop comprovat que s'han complit els objectius i la finalitat per a la qual es concediren i es comprovi la conformitat de les despeses aportades.

12.3 Sols s'abonarà l'import concedit i justificat correctament per l'entitat beneficiària. En el cas de que la quantia justificada sigui inferior a la quantia concedida, es tramitarà el corresponent expedient de pèrdua parcial o total del dret a cobrar la subvenció, i reducció de l'import de la subvenció corresponent. El centre gestor podrà cancel·lar d'ofici el romanent de la concessió amb acceptació prèvia de la persona beneficiària, com preveu l'article 58.2 de l'Ordenança general esmentada.

13. Justificació de la subvenció

13.1 El període de presentació de la justificació de la subvenció és des de la finalització de l'activitat subvencionada fins com a màxim el 30 de setembre del 2020. El compte justificatiu de la despesa feta serà d'acord amb l'article 39 de l'Ordenança general de subvencions i inclourà els documents enumerats en el punt 14.

En el cas de que la concessió de les subvencions fos en data posterior a l'establerta en aquesta convocatòria, el termini per presentar la justificació serà de deu (10) dies, comptadors des de l'endemà de la notificació de la concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria.

És necessari, com a requisit per a cobrar la subvenció, acreditar el pagament als creditors per raó de la despesa realitzada.

Es considera despesa realitzada el que ha estat efectivament pagat abans que acabi el període de justificació establert en aquesta convocatòria. Així mateix, la despesa es considera efectivament pagat amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció als creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als creditors d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances.

13.2 Un cop finalitzat el període de realització de l'activitat o activitats subvencionables indicat en el punt 5 d'aquesta convocatòria, l'entitat beneficiària ha de presentar, d'acord amb l'article 39 de l'Ordenança general de subvencions un compte justificatiu integrat pels documents detallats en el punt 14

13.3 Si no es presenta la justificació davant l'òrgan administratiu competent en el termini establert, s'ha de requerir a la persona beneficiària perquè la presenti, en el termini improrrogable de quinze (15) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.

13.4 Si la documentació que es presenta com a justificació, és incompleta o incorrecta, s'ha de requerir a l'entitat beneficiària perquè rectifiqui o aporti els documents necessaris en el termini de deu (10) dies hàbils improrrogables, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. No fer-ho suposa perdre el dret a cobrar la subvenció que pertoqui total o parcialment.

13.5 Les entitats beneficiàries presentaran un compte justificatiu individual per cada línia concedida. Per acreditar haver fet el projecte subvencionat s'ha de presentar el compte justificatiu en paper i també en suport informàtic (CD, USB,...), full de càlcul i PDF.

14. Contingut del compte justificatiu

14.1. Documentació i Annexes.

  • (Annex 5) Memòria tècnica del projecte
  • (Annex 6):

- Declaració que el projecte / activitat s'ha realitzat.

- Declaració que la subvenció atorgada pel Consell Insular de Mallorca s'ha aplicat a la finalitat per la qual es va concedir i que no supera – amb les subvencions i altres ingressos concurrents, si n'és el cas – el cost total del projecte subvencionat.

- Declaració que la relació detallada final d'ingressos i despeses que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s'adjunta a l'annex 6 i 7 (annex 9 per agrupaments)  i correspon sense cap dubte a l'activitat subvencionada.

- Declaració que s'adjunten les factures originals o les còpies compulsades de les despeses realitzades i que aquestes no superen el valor del mercat.

- Declaració responsable de la persona beneficiària de que recupera i compensa l'IVA o no, d'acord amb l'article 39.1.2 g) de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

- Declaració dels ingressos del projecte o activitat.

- Declaració que d'acord amb l'article 58.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en el cas que la justificació definitiva presentada sigui d'un import inferior al de la subvenció concedida , la persona beneficiària accepta renunciar al romanent de la subvenció concedida.

  • (Annex 7):

-  Relació classificada de les despeses d'execució del projecte o activitat subvencionada i de les desviacions, en què s'han d'identificar la persona creditora i el document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament, el concepte de la partida pressupostària a la que s'ha dirigit la despesa (s'ha de tenir en compte el  pressupost presentat a l'Annex 3 a la sol·licitud de la subvenció) i el percentatge d'imputació.

- Declaració dels criteris d'imputació. La persona o entitat beneficiària ha de justificar la realització de l'operació o de les operacions i de les despeses en què hagi incorregut en fer-les, d'acord amb el model que estableix la convocatòria.

- Desviacions, si escau

  • Els justificants de les despeses (original o còpia acarada) amb l'acreditació d'haver estats pagats als creditors (original o còpia acarada).

Una vegada presentat el compte justificatiu de l'operació, no s'admeten justificants de despeses que no s'hagin inclòs inicialment en la relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat.

14.2. Documentació acreditativa del pagament.

  • S'ha de presentar un compte justificatiu per a cada línia de subvenció concedida.
  • Aquesta documentació s'ha de presentar en paper i en suport electrònic (USB, llapis de memòria, memòria flash...). S'ha de presentar un full de càlcul per a la relació de factures i despeses de personal, si escau, i la resta de documentació en PDF.

14.2.1 La documentació acreditativa del pagament és l'establerta a l'article 48.2 de Ordenança general de subvencions:

“a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

- Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament, i

- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut, i

- Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.

- Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

- Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i

- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura.

- Resguard del pagament amb targeta i

- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Notificació bancària del càrrec i

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què consti el titular i número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i data de l'operació.

f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.”

14.2.2. Només es consideren justificats els costs realitzats, efectivament fets, pagats i justificats mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent, entenent per aquests qualsevol document presentat per justificar que el que reflecteix la comptabilitat correspon a la imatge fidel de la realitat i és conforme amb les normes vigents en matèria comptable.

14.2.3. Els documents que es presentin per justificar les despeses han de ser perfectament llegibles; no s'admetran documents incomplets o que continguin modificacions, ratllades o raspades. Qualsevol aclariment o explicació d'aquests documents s'ha de fer en un escrit que s'ha d'adjuntar al compte justificatiu.

14.2.4. Només són admissibles les factures que s'hagin emès conformement als requisits reglamentaris exigibles i que contenguin una descripció completa i detallada del subministrament del bé o de la prestació del servei a què es refereixen. Si la factura conté claus que facin incomprensible l'objecte de la transacció s'ha d'aportar l'albarà de lliurament corresponent. Si, tot i així, seguís sense ser clara la identificació del bé o servei, s'ha d'acompanyar amb un escrit explicatiu dels béns o serveis adquirits.

14.2.5. Traçabilitat dels pagaments, per acceptar les despeses com a justificades és necessari que s'identifiqui clarament la correspondència entre la factura o nòmina i el justificant de pagament corresponent. Si el justificant inclou el pagament de diverses factures i no s'especifiquen totes en el concepte del justificant bancari, aquest justificant ha d'anar acompanyat del total de les factures que hi estiguin afectades.

14.2.6. Qualsevol document de despesa ha d'anar acompanyat del justificant de pagament corresponent. Com a norma general, s'accepten els extractes bancaris obtinguts per via telemàtica sempre que continguin la informació suficient de la persona titular del compte bancari, la numeració completa (20 dígits), el perceptor, les dates i els imports dels càrrecs bancaris.

14.2.7. En cap cas no seran vàlids els justificants de pagament corregits manualment, que rectifiquen qualsevol equivocació.

14.2.8. Tots els escrits que acompanyen el compte justificatiu els ha de signar la persona responsable. L'annex 9 haurà d'anar signat també pel cap del agrupament sol·licitant.

14.3. En relació amb la subvenció de la L2 quan diferents agrupaments d'una mateixa entitat matriu hagin demanat subvenció de manera independent, a l'hora de presentar la justificació de la subvenció també ho hauran de fer de manera individualitzada, estant obligats a presentar tota la documentació requerida cada un d'ells.

No obstant això, els justificants d'abonament de les factures presentades hauran d'estar fets a través d'un compte corrent de l'entitat matriu.

A més, s'haurà de presentar una declaració responsable que acrediti de manera fefaent que les factures presentades de data anterior a la data de la publicació d'aquesta convocatòria al BOIB, individualitzant-les, corresponent a aquest agrupament signada tant pel representant legal o persona autoritzada de l'entitat matriu sol·licitant així com del cap de l'agrupament sol·licitant. – No pot  ser la mateixa persona–  (Annex 9).

En canvi, totes les factures emeses amb data posterior a la publicació de la convocatòria, a l'apartat de dades fiscals del receptor s'ha de fer constar CIF, així com el nom de l'entitat matriu i el nom de l'agrupament o entitat depenent, de tal manera que quedi totalment acreditat a quina agrupació correspon la despesa.

15.  Infraccions, sancions i pèrdua de dret al cobrament

15.1. El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions(BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), i la resta de la normativa aplicable i, en concret, els articles 63 i 64 de Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.

15.2. L'article 58 de l'Ordenança, abans esmentada, regula la pèrdua del dret de cobrar la subvenció.

 

16.  Publicitat

16.1. El Consell Insular de Mallorca, en compliment del que preveuen els articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003 esmentada, i d'acord amb l'article 14 i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions esmentada, ha d'enviar la informació sobre la convocatòria i sobre les resolucions de concessió a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

16.2. L'extracte de la convocatòria de subvencions i la resolució s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i s'han de publicar en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net).

17.  Normativa aplicable

Les bases reguladores d'aquesta convocatòria es troben recollides en l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

18.  Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria.

Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan, que la va aprovar, l'ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.

19.  Recursos

Contra aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta al Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”

Palma, 28 de gener de 2020

La Secretària Tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Per delegació del Conseller de  Promoció Econòmica i Desenvolupament Local. Resolució de 22 de juliol de 2019. BOIB núm. 103, de 27 de juliol de 2019) Rosa Mª Cañameras Bernaldo

Documents adjunts