Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 2400
Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de març de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents en serveis educatius especialitzats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents i fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE) , modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, dissenya un model educatiu d'acord amb els valors constitucionals, basat en el respecte als drets i llibertats que s'hi reconeixen i inspirat en principis com ara la qualitat de l'educació, la garantia en la igualtat de drets i oportunitats, l'equitat, la no discriminació, la inclusió educativa o la flexibilitat per adequar l'educació a la diversitat d'aptituds, interessos, expectatives i necessitats de l'alumnat, entre d'altres.

2. L'article 71. 1 de la LOE determina que les administracions educatives han de disposar dels mitjans necessaris perquè tot l'alumnat assoleixi el màxim desenvolupament personal, intel·lectual, social i emocional, així com els objectius establerts amb caràcter general per la Llei. També disposa que les administracions educatives poden establir plans de centres prioritaris per donar suport, especialment, als centres que escolaritzin alumnes en situació de desavantatge social.

3. El capítol I del títol II de la LOE fa referència a l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu. En l'article 71. 2, modificat per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix que correspon a les administracions educatives assegurar els recursos necessaris perquè els alumnes que requereixin una atenció educativa diferent a l'ordinària, pel fet de tenir necessitats educatives especials (NEE) , dificultats específiques d'aprenentatge (DEA) , trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat (TDAH) , altes capacitats intel·lectuals (AC) , pel fet d'haver-se incorporat tard al sistema educatiu (IT) o per condicions personals o d'història escolar (CP/HE) , puguin assolir el màxim desenvolupament possible de les seves capacitats personals i, en tot cas, als objectius establerts amb caràcter general per a tot l'alumnat.

4. L'article 71. 3 de la LOE disposa que les administracions educatives han d'establir els procediments i recursos necessaris per identificar de forma primerenca les necessitats educatives específiques esmentades en el paràgraf anterior. L'atenció integral als alumnes amb necessitat específica de suport educatiu s'ha d'iniciar des del mateix moment en què la necessitat sigui identificada i s'ha de regir pels principis de normalització i inclusió.

5. L'article 72. 1 de la LOE estableix que les administracions educatives han de disposar de professorat de les especialitats corresponents i de professionals qualificats, així com dels mitjans i materials necessaris per a l'atenció adequada d'aquest alumnat.

6. L'article 157. 1. h) de la LOE respon a l'obligació de proveir l'existència de serveis o professionals especialitzats en l'orientació educativa, psicopedagògica i professional.

7. El Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ensenyament no universitari (BOE núm. 14, de 16 de gener de 1998) .

8. El Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig de 2011) , estableix en l'article 19 que, d'acord amb l'article 13 del Decret 67/2008, de 6 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears, es consideren alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu els que requereixen una intervenció educativa que transcendeix l'atenció ordinària perquè presenten:

Necessitats educatives especials derivades d'una discapacitat, de trastorns greus de conducta o emocionals o de trastorns generalitzats de desenvolupament que requereixen, durant un període d'escolarització o durant tota l'escolarització, determinats suports i atencions educatius específics.

Dificultats específiques d'aprenentatge causades per trastorns de l'aprenentatge, trastorns per dèficit d'atenció, amb hiperactivitat o sense, i trastorns greus del llenguatge oral.

Altes capacitats intel·lectuals.

Un desfasament curricular de dos cursos o més per condicions personals greus de salut o derivades de factors socials, econòmics, culturals, geogràfics o ètnics.

Una incorporació tardana al sistema educatiu.

9. L'article 38. 11 del Decret 39/2011 especifica que la Direcció General d'Innovació i Formació del Professorat ha de possibilitar, dins els serveis d'orientació educativa, l'especialització en la identificació de determinades necessitats específiques de suport educatiu i en l'assessorament sobre la resposta educativa més adequada, i que, quan sigui necessari, ha de requerir la col·laboració i la coordinació d'altres administracions per constituir equips interdisciplinaris.

10. L'article 38. 12 del Decret 39/2011 estableix que la Conselleria d'Educació i Cultura, juntament amb les administracions amb competències sanitàries, socials i d'altres que puguin ser necessàries, poden crear serveis d'atenció integral per als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu que necessitin la intervenció especialitzada de professionals, tant docents com no docents. Aquests serveis han d'intervenir en el context escolar ordinari i han d'establir la coordinació necessària amb el centre educatiu on està matriculat l'alumne.

11. L'article 38. 13 del Decret 39/2011 considera que aquests serveis d'atenció integral s'han d'entendre com una mesura de suport específica i molt especialitzada, que inclou tot l'entorn de l'alumne. Aquests serveis han d'estar formats per equips interdisciplinaris i tenen la funció d'assessorar i intervenir amb relació a l'alumne, els professors i les famílies, a fi d'establir la pauta per millorar l'atenció en tots els aspectes.

12. L'article 3 del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents que preveu la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i altres procediments de provisió de places que ha de cobrir aquest personal (BOE núm. 263, de 30 d'octubre de 2010) , fa referència a les comissions de servei.

13. D'acord amb l'article 78. 1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (BOE núm. 261, de 31 d'octubre de 2015 ) , els procediments de provisió de llocs de feina s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

14. El punt 6 del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019 de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, té com a competència la Direcció general de Personal Docent, l'ordenació i gestió del personal docent.

15. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 de setembre de 2019 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019) , té com a competència convocar i resoldre els procediments per ocupar, en comissió de servei, llocs de feina docent.

16. La secció 7a de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 22 de maig de 2019 per la qual es regula el funcionament dels serveis d'orientació educativa, social i professional de les Illes Balears, fa referència al concepte, estructura, tipologia, funcions i gestió dels equips educatius especialitzats.

Per tot això, dict la següent

 

Resolució

1. Aprovar la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents en els serveis educatius especialitzats de les Illes Balears de l'Aula Hospitalària (AH) , el Servei d'Assistència Educativa Domiciliària (SAED) , l'Equip d'Alteració del Comportament (EAC) , l'Equip d'Avaluació de les Dificultats de Socialització i Comunicació (EADISOC) , l'IES Can Balo, l'Equip d'Atenció a la Discapacitat Visual (EADIVI) , l'Equip de Comunicació, Llenguatge i Aprenentatge (ECLA) , i els centres d'acolliment temporal (CAT) , les bases de la qual figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar l'annex 2 (relació de places de docents en els serveis educatius especialitzats) , l'annex 3 (descripció del lloc de treball i plaça que s'ocupa) , l'annex 4 (model de sol·licitud) , l'annex 5 (barem dels mèrits al·legats) i l'annex 6 (barem del projecte) .

3. Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

​​​​​​​Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 3 de març de 2020

La directora general de Personal Docent

Rafaela Sánchez Benítez

 

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

Primera

Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte adjudicar de forma individual, en comissió de serveis, places per a funcionaris de carrera del cos de mestres, places del cos de professors de secundària i places del cos tècnic de formació professional en els serveis educatius especialitzats, d'acord amb la relació de places de l'annex 2, en horari de matí i horabaixa, si s'escau, i/o itinerants.

Segona

Funcions dels docents

Els docents que siguin adjudicataris de la comissió de servei tenen les funcions següents:

a) Elaborar la proposta educativa pròpia del servei educatiu al qual s'opta (objectius que es volen desenvolupar, programes que es pretenen implementar i el seu desenvolupament amb la col·laboració del personal docent del centre que rep l'atenció del servei especialitzat) .

b) Elaborar materials didàctics i de divulgació de cada servei especialitzat, adaptats a la realitat i àmbit de treball de la plaça, relacionats amb els destinataris de cada servei i el seu entorn i que siguin útils per a tota la comunitat educativa, els quals es difondran al web del Servei d'Atenció a la Diversitat i al del servei especialitzat.

c) Dur a terme les tasques que permetin una bona organització i funcionament del servei, entre les quals: divulgació de l'oferta educativa, comunicació i coordinació amb els centres educatius, gestió de les sol·licituds rebudes, coordinació amb els serveis externs directament implicats en l'atenció de la població atesa per cada servei, elaboració de la documentació pròpia, cura de les instal·lacions i comptes de gestió econòmica.

d) Altres funcions que els atribueixi la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa amb relació a la gestió de cada servei educatiu especialitzat.

 

Tercera

Requisits dels candidats

1. Poden participar en aquest concurs els funcionaris docents que reuneixin els requisits generals fixats en aquesta convocatòria.

1. Els requisits generals són els següents:

a) Ser funcionari de carrera en servei actiu del cos de mestres, del cos de secundària o del cos tècnic de formació professional als centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

b) Acreditar una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en actiu del cos al qual fa referència el punt anterior.

c) Tenir una experiència docent directa de cinc anys com a mínim.

d) Tenir un mínim de dos anys en un destí definitiu en centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca en el moment de la convocatòria per a la provisió de places de docents dels serveis educatius especialitzats.

e) Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació homologable.

f) No haver estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, així com per tràfic d'éssers humans.

3. L'Administració ha de comprovar els requisits d'ofici a través del portal del personal. Si no hi consten, els candidats han de presentar la documentació compulsada justificativa d'aquests requisits.

4. Aquells funcionaris de carrera docents que no hagin autoritzat telemàticament la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca perquè sol·liciti la certificació negativa que acrediti que no han estat condemnats per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, d'acord amb la Instrucció 1/2017 de la directora general de Personal Docent, han d'aportar aquest certificat juntament amb la instància.

Quarta

Presentació de les sol·licituds, la documentació i el projecte de treball

1. La sol·licitud de participació i la documentació que s'hi adjunti es pot registrar:

a) A qualsevol dels registres de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca o a les delegacions territorials de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca a Menorca i a Eivissa i Formentera.

b) A qualsevol dels llocs que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que la sol·licitud es presenti en una oficina de Correus, s'ha de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar-la i segellar-la abans de certificar-la.

2. Una vegada registrada la sol·licitud, cal trametre'n una còpia, juntament amb el projecte de treball, a l'adreça electrònica sad@dgpice. caib. es.

3. A aquesta sol·licitud s'hi han d'adjuntar, amb l'índex corresponent:

a) Els documents justificatius del compliment dels requisits generals. No cal que siguin aportats els mèrits que figurin al Portal de Serveis al Personal.

b) Els documents justificatius dels mèrits al·legats en l'annex 4. No cal que siguin aportats els mèrits que figurin al Portal de Serveis al Personal.

c) El projecte de treball sobre l'organització i gestió del servei especialitzat al qual s'opta, d'acord amb el que s'indica en el punt 3 de la base sisena.

4. Es poden sol·licitar un màxim de dos llocs de feina entre els que s'assenyalen en l'annex 2 d'aquesta convocatòria, sempre que es reuneixin els requisits exigits, i se n'ha d'especificar l'ordre de preferència.

5. Els requisits i mèrits que al·leguin les persones interessades han de complir-se en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

6. La presentació de la sol·licitud (que ha de fer-se d'acord amb el model que figura en l'annex 4) , el projecte i la documentació justificativa s'ha de fer en el termini de quinze dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el BOIB.

Cinquena

Comissions de valoració

1. S'ha de constituir una comissió de valoració, formada pels membres següents:

a) La cap del Departament de Formació i Aprenentatge de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, o la persona que designi, que la presideix i que pot dirimir amb el seu vot els empats que es puguin produir.

b) La cap del Servei d'Atenció a la Diversitat, o la persona en qui delegui.

c) El cap del Servei d'Educació Primària o el cap del Servei d'Educació Secundària de la Direcció General de Personal Docent, o la persona en qui delegui.

d) Un inspector del Departament d'Inspecció Educativa, designat pel cap del Departament d'Inspecció Educativa.

e) Un funcionari de carrera adscrit al Servei d'Atenció a la Diversitat, que actua com a secretari, amb veu i sense vot, designat per la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

Una persona designada per a cada una de les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa Sectorial d'Educació podrà assistir, amb veu però sense vot, a les sessions de les comissions.

2. Per a la constitució i el funcionament de la comissió és imprescindible la presència d'un mínim de quatre dels membres, entre els quals hi ha d'haver la presidenta i el secretari.

3. Una vegada constituïda la comissió, se'n publicarà la relació d'integrants a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice. caib. es) . Mitjançant la publicació en aquesta pàgina web es considera efectuada la notificació als interessats d'acord amb el que preveu l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Les funcions de la comissió són:

a) Verificar el compliment dels requisits generals de les persones sol·licitants.

b) Valorar els mèrits al·legats pels candidats, segons el barem de l'annex 4.

c) Valorar el projecte dels candidats que hagin superat la primera fase del procés, segons el barem de l'annex 5.

d) Resoldre els dubtes o discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procediment.

e) Resoldre les reclamacions que es puguin presentar.

f) Publicar les llistes provisionals i definitives a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice. caib. es) .

g) Proposar les persones a qui s'adjudiquen, en comissió de serveis, les places convocades.

5. Els membres de les comissions s'han d'abstenir d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat competent, quan hi concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Igualment, segons l'article 24 de la mateixa Llei, els participants poden recusar els membres de les comissions quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en el precepte esmentat.

Sisena

Procediment del concurs

1. El procediment del concurs consta de dues fases: una primera fase en la qual s'han de comprovar els requisits i valorar els mèrits, i una segona en la qual es valora el projecte o projectes presentats.  

2. Primera fase: concurs.

a) La comissió de valoració ha de comprovar que les persones sol·licitants reuneixen els requisits generals establerts en el punt 3 d'aquest annex.

b) La comissió ha de revisar i aplicar els mèrits al·legats d'acord amb l'annex 4.

c) La comissió ha d'aprovar la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions provisionals d'aquesta primera fase per a cadascuna de les places a les quals es presenten, i la directora general de Personal Docent l'ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice. caib. es) . En el cas dels aspirants exclosos, se n'ha d'indicar la causa d'exclusió.

d) Els aspirants poden presentar una reclamació davant la comissió contra la relació provisional anterior, fonamentada en les al·legacions que estimin convenients, en el termini de tres dies naturals comptadors a partir de l'endemà que es faci pública. Dins el mateix termini, també s'ha d'enviar a l'adreça de correu electrònic sad@dgpice. caib. es una còpia de les al·legacions en què consti la data d'entrada al registre.

e) Una vegada la comissió ha estudiat les reclamacions presentades i les ha resolt, ha d'aprovar la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions definitives d'aquesta primera fase per a cadascuna de les places a les quals es presenten. La directora general de Personal Docent ha de publicar aquesta relació a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice. caib. es) . En el cas dels aspirants exclosos, se n'ha d'indicar la causa d'exclusió.

3. Segona fase: projecte.  

a) La comissió ha de valorar en aquesta segona fase les persones aspirants que no hagin estat excloses en la primera fase.

b) Els aspirants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, un projecte sobre l'organització i gestió del servei educatiu al qual opten per al període de quatre cursos escolars. En el cas d'optar a dues places, s'ha de presentar un projecte diferent per a cadascuna, a més de la planificació i metodologia dels objectius i activitats que s'hi poden dur a terme (annex 5) .

c) El projecte per als quatre cursos escolars ha d'incloure les actuacions anuals dels apartats següents

Objectius a desenvolupar dins el servei educatiu especialitzat.

Proposta d'organització i funcionament del servei educatiu especialitzat al qual s'opta.

Proposta d'activitats, amb la temporalització corresponent, i relació de programes d'intervenció adients al servei al qual s'opta, si escau.

Proposta de materials per difondre entre els centres educatius.

Coordinacions que s'establiran entre les famílies i els diferents serveis per a una actuació millor.

Avaluació del servei educatiu i indicadors d'avaluació dels programes d'intervenció.

d) Requisits del document:

Extensió màxima: 10 pàgines DIN A4, sense comptar la portada i l'índex.

Tipus de lletra: Arial 12, sense comprimir a tot el document (excloent la portada i incloent les taules explicatives, encapçalaments, peus de pàgina i índex) .

Interlineat: doble a tot el document (incloses les taules explicatives) .

En totes les pàgines han d'aparèixer el nom i llinatges de la persona aspirant, amb la seva signatura a la darrera pàgina.

e) Per superar aquesta segona fase, és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 3 punts sobre 6 a la valoració del projecte.

f) La comissió ha d'aprovar la relació provisional de les persones aspirants amb les puntuacions provisionals obtingudes en aquesta fase. La directora general de Personal Docent ha de publicar aquesta relació al web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice. caib. es) .

g) Els aspirants poden presentar una reclamació contra les puntuacions provisionals, adreçada a la comissió, en el termini de tres dies naturals comptadors a partir de l'endemà que es facin públiques. Dins el mateix termini, també s'ha d'enviar a l'adreça de correu electrònic sad@dgpice. caib. es una còpia de les al·legacions en què consti la data d'entrada al registre.

h) Una vegada la comissió ha estudiat les reclamacions presentades i les ha resolt, ha d'aprovar la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions definitives obtingudes en aquesta segona fase per a cadascuna de les places a les quals es presenten. La directora general de Personal Docent ha de publicar aquesta relació a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice. caib. es) . En el cas dels aspirants exclosos, se n'ha d'indicar la causa d'exclusió. Així mateix, han d'indicar la puntuació final de cada aspirant, que estarà conformada per la suma de la puntuació obtinguda en la fase de valoració de mèrits i la suma de la puntuació obtinguda en la fase de projecte.

 

Setena

Adjudicació de les places

1. Les places convocades s'han d'adjudicar d'acord amb la major puntuació total obtinguda per l'aspirant i respectant l'ordre de prelació de les places seleccionades. En cas d'empat en la puntuació final entre dos o més sol·licitants de la mateixa plaça, s'ha d'adjudicar la plaça a la persona o persones que hagin obtingut més puntuació en la segona fase de concurs, i tenint en compte l'ordre de preferència segons consta en la seva sol·licitud (annex 4) .

2. La directora general de Personal Docent, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, ha de publicar la relació provisional de persones seleccionades amb indicació de la plaça adjudicada en comissió de serveis a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice. caib. es) .

3. partir de l'endemà de la publicació de l'adjudicació provisional de places, s'obre un termini de tres dies naturals perquè les persones interessades puguin reclamar contra aquesta adjudicació, mitjançant un escrit presentat als registres establerts en el punt 1 de la base quarta d'aquesta Resolució. Dins el mateix termini, també s'ha d'enviar a l'adreça de correu electrònic sad@dgpice. caib. es una còpia de les al·legacions en què consti la data d'entrada al registre.

4. Una vegada la comissió ha estudiat les reclamacions presentades i les ha resolt, la directora general de Personal Docent, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice. caib. es) la relació definitiva de persones seleccionades amb indicació de la plaça adjudicada en comissió de serveis.

5. En cas que un docent renunciï a la plaça adjudicada, ho ha de fer mitjançant escrit presentat als registres establerts en el punt 1 de la base quarta d'aquesta Resolució abans del 30 de juny de 2020. En aquest cas, s'adjudicarà la plaça a la persona següent segons la puntuació.

6. Els aspirants als quals, per la seva puntuació, no se'ls hagi adjudicat la plaça sol·licitada en comissió de serveis passen a formar part d'un borsí per a substitucions durant el curs escolar. Quan la durada de l'absència de l'adjudicatari de la comissió de serveis ho aconselli, amb l'informe previ justificatiu del Servei d'Atenció a la Diversitat i del coordinador del Servei Específic, s'ha d'oferir la plaça en comissió de serveis a l'aspirant que figuri en el borsí, per ordre de puntuació i de preferència de la plaça. El substitut ha de cessar en la comissió de serveis quan s'incorpora la persona a qui substitueix.

 

​​​​​​​Vuitena

Proposta, nomenament i presa de possessió

1. Una vegada publicada l'adjudicació definitiva de les places, la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha de proposar a la directora general de Personal Docent que nomeni, en comissió de serveis, les persones adjudicatàries de les places corresponents.

2. La presa de possessió de la plaça i la incorporació efectiva al servei respectiu s'ha de produir l'1 de setembre de 2020.

3. Les persones a les quals s'adjudiqui una plaça en comissió de serveis han de participar en les activitats formatives i de difusió relacionades amb el servei especialitzat.

Novena

Avaluació

1. La comissió de serveis té una durada de quatres cursos escolars. Durant el segon curs escolar, una comissió de seguiment ha d'avaluar el docent, el qual ha de redactar i lliurar una memòria que descrigui el desenvolupament de les actuacions duites a terme sobre el projecte presentat fins a la data de lliurament de la memòria. Si aquesta avaluació és positiva, la comissió de serveis es pot prorrogar fins a dos cursos més. La comissió de seguiment ha de fer servir una rúbrica per a l'avaluació i ha de seguir les normes següents:

La Comissió ha d'aprovar i publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice. caib. es) una relació provisional dels participants amb la qualificació de l'avaluació de la memòria presentada.

Els participants poden presentar una reclamació contra la relació provisional anterior, fonamentada en les al·legacions que estimin convenients, adreçada a la Comissió, en el termini de tres dies naturals comptadors a partir de l'endemà que es faci pública. Dins el mateix termini, s'ha d'enviar a l'adreça de correu electrònic sad@dgpice. caib. es una còpia de les al·legacions en què consti la data d'entrada al registre. No s'admetrà cap renúncia fora del termini establert.

Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la comissió ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice. caib. es) la relació definitiva dels participants amb el resultat de les memòries.

2. La Comissió de Seguiment per a l'avaluació de la continuïtat del funcionari al servei especialitzat la formen:

a) La cap del Departament de Formació i Aprenentatge de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, que la presidirà, o la persona en qui delegui.

b) La cap del Servei d'Atenció a la Diversitat, o la persona en qui delegui.

c) Un inspector del Departament d'Inspecció Educativa, designat pel cap d'aquest Departament.

d) Un funcionari de carrera adscrit al Servei d'Atenció a la Diversitat, que actuarà com a secretari.

Pot assistir-hi com a observador una persona en representació de cada organització sindical amb representació a la Mesa Sectorial d'Educació.

3. Per a la constitució i el funcionament de la comissió és imprescindible la presència d'un mínim de tres dels membres, entre els quals hi ha d'haver la presidenta i el secretari.

Desena

Proposta i nomenament extraordinari

En el cas que no s'hagin cobert la totalitat de les places convocades, la persona

titular de la Direcció General de Personal Docent, a proposta de la persona titular de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, ha de nomenar un docent per un període d'un any, en règim de comissió de serveis, per a la qual cosa ha de seleccionar, en primer lloc, un funcionari de carrera que compleixi els criteris de la convocatòria o, si no és possible, ha de seguir el procés ordinari d'adjudicació de funcionaris docents interins, per al període comprès entre l'1 de setembre de 2020 i el 31 d'agost de 2021.

Onzena

Política de privacitat

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, els sol·licitants hauran de consentir expressament el tractament de les seves dades personals mitjançant l'emplenament de l'annex 4, per la qual cosa s'informa dels aspectes següents:

a) Finalitat del tractament i base jurídica: gestionar tant la inclusió a la borsa dels servei especialitzats que se'n derivin per cobrir places vacants o substitucions a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears per al curs 2020-2021, d'acord amb l'article 6. 1, lletres b) i c) , del Reglament General de Protecció de Dades.

b) Responsable del tractament: Direcció General de Personal Docent (Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca) , amb domicili al carrer del Ter, 16,1r (polígon de Son Fuster) , 07009 Palma.

c) Termini de conservació de les dades personals: les dades s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es recullen i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. És d'aplicació allò que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques s'han de conservar d'acord amb allò que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

d) Existència de decisions automatitzades: el tractament de les dades ha de possibilitar la resolució de reclamacions o consultes de forma automatitzada. No està prevista la realització de perfils.

e) Transferències de dades a tercers països: no estan previstes cessions de dades a tercers països.

f) Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar-ne el consentiment, si s'escau, en els termes que estableix el RGPD) davant el responsable del tractament esmentat mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (www. caib. es) . També es pot presentar una sol·licitud als diferents llocs especificats en el punt 4 de la base sisena d'aquest annex.

Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) .

g) Delegació de protecció de dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma) . Adreça electrònica de contacte:

protecciodades@dpd. caib. es.

 

ANNEX 2

Relació de places

Mallorca

Servei d'Assistència Educativa Domiciliària (SAED) : 1 plaça

1 plaça del cos de secundària de l'especialitat d'orientació educativa

Aula Hospitalària de Son Espases. Àrea de Pediatria (AH) : 1 plaça

1 plaça del cos de mestres

Equip d'Alteració del Comportament (EAC) : 6 places

4 places del cos de secundària de l'especialitat d'orientació educativa

2 places del cos de mestres (PT)

Equip d'Avaluació de les Dificultats de Socialització i Comunicació de Mallorca (EADISOC) : 2 places

2 places del cos de secundària de l'especialitat d'orientació educativa

IES Can Balo: 7 places

3 places del cos de mestres (PT)

1 professor d'anglès

1 professor d'àmbit de suport a l'àrea lingüística i social

2 professors d'àmbit de suport a l'àrea cientificotecnològica

Centres d'acolliment temporal (CAT) : 1 plaça

CAT Puig des Bous: 1 plaça del cos de mestres (PT)

 

​​​​​​​Equip d'Atenció a les Dificultats Sensorials Visuals (EADIVI) : 2 places

2 places del cos de mestres (PT)

Equip de Comunicació, Llenguatge i Aprenentatge (ECLA) : 1 plaça

1 plaça del cos de mestres (AL)

Menorca

Equip d'Atenció a les Dificultats Sensorials Visuals (EADIVI) : 1 plaça

1 plaça del cos de mestres (PT)

Eivissa i Formentera

Equip d'Alteració del Comportament (EAC) : 1 plaça

1 plaça del cos de mestres (PT)

 

ANNEX 3

Descripció del lloc de feina i plaça que s'ocupa

Aula Hospitalària de Son Espases. Àrea de Pediatria

Aula que atén alumnes hospitalitzats.

Atenció a alumnes hospitalitzats amb problemes de salut.

Plaça d'especial dificultat.

CAT Puig des Bous

Aula d'acolliment temporal.

Plaça itinerant i d'especial dificultat.

EAC

Equip especialitzat en alumnes que presenten problemes de conducta.

Atenció a alumnes, famílies i centres adscrits a l'equip.

Coneixement de metodologies.

Assessorament i intervenció als centres docents d'estratègies d'intervenció educativa en la temàtica.

Plaça itinerant i d'especial dificultat.

EADISOC

Equip d'avaluació de les dificultats de socialització i comunicació.

Atenció a alumnes, famílies i centres adscrits a l'equip.

Coneixement de les metodologies d'observació i avaluació d'alumnes amb TEA, coneixement de la metodologia Teacch i Denver.

Coordinació amb els serveis d'orientació corresponents, així com amb els serveis externs relacionats amb la salut dels alumnes.

Assessorament als centres docents d'estratègies d'intervenció educativa en la temàtica.

Plaça itinerant i d'especial dificultat.

EADIVI

Equip especialitzat en alumnes que presenten dificultats sensorials visuals.

Atenció a alumnes, famílies i centres adscrits a l'equip.

Assessorament i intervenció als centres docents d'estratègies d'intervenció educativa.

Formació específica amb l'ONCE.

Plaça itinerant i d'especial dificultat.

ECLA

Equip especialitzat en alumnes que presenten dificultats de comunicació, llenguatge i aprenentatge.

Atenció a alumnes, famílies i centres adscrits a l'equip.

Coneixement de metodologies.

SAED

Equip d'assistència educativa domiciliària.

Atenció a alumnes hospitalitzats a casa.

Plaça itinerant.

IES Can Balo

Centre d'especial dificultat amb alumnes afectats per privació de llibertat (heterogeneïtat d'edat i nivells educatius en una mateixa aula) .

Capacitat d'adaptació a la realitat diària de l'aula quant al nombre d'alumnes i de necessitats educatives.

Metodologia: treball cooperatiu.

Organització: aules externes a la localitat igual o diferent que el centre principal.

Plaça itinerant i d'especial dificultat.

Documents adjunts