Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE LLOSETA

Núm. 2297
Aprovació definitiva modificacions bases execució pressupost 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió plenària celebrada el passat 29-1-2020, s'aprovà inicialment les modificacions núm. 5 i 21 de les Bases d'Execució del Pressupost General per a l'any 2020, atès que no s'han presentat reclamacions durant el termini d'informació pública, queden aprovades definitivament les modificacions indicades, de conformitat amb l'article 169 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març i l'article 20 del Reial Decret 500/1999, de 20 d'abril, es publiquen íntegrament:

« BASE 5. Vinculació dels crèdits

Els crèdits que figuren al pressupost de despeses tenen caràcter limitatiu i vinculant, en el nivell de vinculació jurídica que expressament es recull en aquestes bases. En conseqüència, no es podran adquirir compromisos per import superior als esmentats crèdits, essent nuls de ple dret els actes, resolucions o acords que infringeixen aquesta norma, sense perjudici de les responsabilitats que se'n derivin.

L'estructura pressupostària aprovada per l'ordre Ministerial EHA/3565/2008, de 3 de desembre (modificada per l'Ordre HAP/419/2014, de 14 de març) en desenvolupament del Reial Decret  Legislatiu 2/2004, de 5 de març, estableix que l'aplicació pressupostària, que la seva expressió xifrada, constitueix el crèdit pressupostari, vendrà definida, al menys, per la conjunció de les classificacions per programes i econòmica a nivell de grup de programa i concepte.

D'acord amb la facultat que concedeix l'art. 172 del RDL 2/2004  i l'article 28 i 29 del RD 500/1990, de 20 d'abril, s'estableixen els següents nivells de vinculació jurídica dels crèdits:

a) Amb caràcter general la vinculació serà:

- A la classificació per programes: a nivell de grup de programa (3 dígits), o nivell de programa (4 dígits) en els casos especificats a l'Annex I d'acord amb la modificació introduïda en l'Ordre EHA/3565/2008 per l'ordre HAP/419/2014, regulats

- A la classificació econòmica: a nivell de capítol (1 dígit)

b) En cap cas no podran estar vinculats amb altres els crèdits corresponents a despeses amb finançament afectat ni els crèdits declarats ampliables, els quals estaran vinculats al nivell de desagregació amb el qual figurin al Pressupost, tal i com estableix l'article 27.1 del RD 500/1990 .»,

«BASE 21. Notes d'objecció

5. Una vegada executat aquests requisits, es traslladaran  a la Intervenció, a fi de ser fiscalitzades. Als afectes de la fiscalització, en les relacions O/P se consignaran les notes d'objecció d'acord amb les següents claus:

1. Informe favorable d'existència de crèdit pressupostari.

2. Informe desfavorable per inexistència de crèdit.

3. Informe desfavorable por ser inadequat el crèdit pressupostat.

4. Informe desfavorable por no haver-se sotmès a fiscalització prèvia els actes que donaren lloc a l'ordre de pagament.

5. Informe desfavorable por omissió en l'expedient de requisits o tràmits essencials.

6. Informe desfavorable derivat de la comprovació material d'obres, subministraments, adquisicions i serveis.

7. Informe desfavorable, per carència de contracte de treball laboral.

8. Informe desfavorable per carència de contracte administratiu ajustat a les previsions de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

9. Informe desfavorable perquè el contracte de treball sigui irregular per no haver seguit el procediment de contractació legalment establert.

10. Informe desfavorable, tots els conceptes retributius s'han d'incloure en les nòmines.

11. Informe desfavorable, per infracció de l'art. 3º de RD 1496/2003, de 28 de novembre  que es regula l'obligació d'expedir i entregar factura que incumbeix als empresaris i professionals.

12. Informe desfavorable, perquè no es justifiquen adequadament les despeses  a justificar, conforme a las disposicions legals vigents i les presents Bases.

13. Informe desfavorable, el Complemento específic, de productivitat o gratificacions, o les pagues extraordinàries sobrepassen els límits legalment establerts en el RD 861/1986, i en la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per al present exercici.

14. Informe desfavorable, l'Administració no pot pagar per anticipat.

15. Informe desfavorable, la factura correspon a un altre any pressupostari.

16. Informe desfavorable perquè l'Administració no pot contractar amb Comunitats de Béns, ja que no tenen personalitat jurídica.

17. Informe desfavorable per no existir expedient de contractació en contracte menor amb els termes de l'article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

18. Altres informes desfavorables no previstos en els casos anteriors. » 

 

Lloseta, 2 de març de 2020

El Batlle

Jose Maria Muñoz Pérez.