Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 2272
Pla d’Actuació en Matèria de Transport Públic de Viatgers en Vehicle Turisme per als anys 2020 i 2021 a l’illa de Formentera
Es fa públic que la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, reunida en sessió ordinària celebrada el dia 21 de febrer de 2020, va adoptar l'acord d'aprovar el Pla d'Actuació en Matèria de Transport Públic de viatgers en Vehicle de Turisme pels anys 2020 i 2021 amb el contingut següent (annexat més avall).
Vista la proposta, del tenor literal següent:
“A LA COMISSIÓ DE GOVERN
APROVACIÓ DEL PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PELS ANYS 2020 I 2021
El Sr. RAFAEL GONZÁLEZ RIBAS, Conseller de Mobilitat i Territori del Consell Insular de Formentera, Illes Balears.
El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector en l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.
En les temporades estivals dels últims anys, s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran part pel marcat component estacional de la demanda turística, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos d'estiu i, per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any.
Per tot això, la raó de ser del Pla d'actuació en transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2020 i 2021 és la necessitat de dotar a l'illa de Formentera d'un millor servei públic de transport durant la temporada estival.
En data 4 de febrer de 2020 es va rebre la resposta de l'Associació de Taxistes on es demanava el canvi en un dels apartats de l Projecte de Pla d'actuació.
Vistos els informes favorables del tècnic de mobilitat de data 20 de febrer de 2020 i dels serveis jurídics de data 21 de febrer de 2020.
Per tot l'anterior, en l'exercici de les atribucions que tinc conferides, en compliment del que disposa l'article 2 del Reglament que regula el procediment d'aprovació a Formentera, es sotmet a la consideració de la Comissió de Govern la següent;
PROPOSTA D'ACORD
PRIMER.- APROVAR EL PLA D´ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE DE TURISME PELS ANYS 2020 I 2021 amb el contingut següent:
PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2020 I 2021
El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector en l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.
En les temporades estivals dels últims anys, s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran part pel marcat component estacional de la demanda turística, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos d'estiu i, per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any.
La Comunitat Autònoma de les Illes Balears va habilitar als Consells Insulars d'Eivissa, Menorca i Mallorca mitjançant la Llei 13/2005 de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, la possibilitat d'atorgar llicències estacionals d'àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicles de turisme.
Mitjançant l'aprovació del Decret Llei 1/2012, de 10 de febrer, sobre mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a l'illa d'Eivissa, el govern autonòmic va habilitar als ajuntaments de l'illa d'Eivissa per concedir autoritzacions estacionals de taxi amb caràcter urgent fins que la Comunitat Autònoma no legislés en matèria de transports urbans.
No preveient l'esmentat Decret Llei la seva aplicació territorial a l'illa de Formentera, per part del Consell Insular de Formentera es va procedir, en l'exercici de les competències insulars i municipals, a l'aprovació del corresponent reglament per a l'atorgament de llicències estacionals.
Així, i sobre la base d'aquesta habilitació legal, el Consell Insular de Formentera ve aprovant successius plans d'actuació en aquesta matèria durant els anys 2012-2013, 2014-2015, 2016-2017 i l'últim per als anys 2018-2019, el qual ha finalitzat el seu període de vigència.
Atès que persisteix la desproporció existent entre l'oferta i la demanda de taxis en temporada estival a l'illa, es constata la necessitat d'aprovar amb caràcter urgent un Pla d'Actuació Municipal per a la vigent temporada 2020 amb una previsió de continuïtat fins a l'any 2021 que determini les condicions de prestació del servei i el nombre màxim d'autoritzacions que es poden atorgar; les condicions a les quals s'han de subjectar aquestes autoritzacions; els drets i les obligacions que comporten per als adjudicataris; els supòsits de revocació, i el termini de durada de les mateixes.
De conformitat amb la competència exclusiva en matèria de transports atorgada en la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei orgànica 1/2007 de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 28 de juny de 2014), que a l'article 48 atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació al servei d'auto-taxis.
La Llei estableix les condicions generals de prestació del servei d'auto-taxi i preveu la llicència municipal com a títol per prestar el servei, distingint entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal indicant que aquestes últimes s'atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari i estableix que per atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un pla regulador que determini la seva adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions al fet que s'han de subjectar, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, el termini de durada i la resta de condicions que es considerin adequades o necessàries.
La citada disposició legal recull igualment l'obligació dels ajuntaments de comunicar la previsió anual de llicències temporals d'auto-taxi als òrgans insulars competents per expedir les autoritzacions interurbanes, a l'efecte de l'aplicació del règim jurídic que estableix l'article 69.2 de la Llei de Transports Balears, òrgan competent que ha de disposar el que correspongui per regular els recorreguts interurbans en les mateixes condicions de prestació que els titulars de les llicències municipals fixes, amb subjecció a tot el règim de càrrega i descàrrega i a les tarifes aprovades aplicables.
En el cas de Formentera, constituït el Consell Insular en data 10 de juliol de 2007, el mateix es va subrogar en les competències que fins llavors exercia el Consell d'Eivissa i Formentera en virtut de la llei 13/1998, de 23 de desembre, d'atribució de competències als Consells Insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de transports.
Com a conseqüència de l'anterior, atesa la doble naturalesa del Consell Insular de Formentera com a entitat local i supramunicipal, aquest ostenta plenes competències per a l'atorgament de llicències estacionals de caràcter urbà i interurbà.
El quant al nombre de llicències otorgables, atenent entre uns altres, a l'extensió del municipi, al creixement poblacional dels últims anys, al nombre de places turístiques i a l'oferta turística existent en el municipi, s'estima convenient que el nombre d'autoritzacions a atorgar per donar una òptima cobertura al servei públic sigui un màxim de 16.
Es podrà realitzar una ampliació excepcional del nombre de llicències estacionals per l´any 2021 si, en aplicació de les determinacions contingudes al Pla de Mobilitat Sostenible o de les mesures previstes a la Llei 7/2019, de 8 de febrer, per a la sostenibilitat mediambiental i econòmica de l' illa de Formentera, es derivi un augment de la demanda del servei de taxi.
En relació al sistema d'adjudicació de les autoritzacions, atenent a l'establert en l'article 52 apartat 4, de la Llei 4/2014 de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears que assenyala que les llicències de caràcter temporal s'han d'atorgar preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari. Per aquest motiu, s´ha cregut convenient reservar un major percentatge als titulars de llicències ordinàries de taxi de Formentera, al cas 11 llicències de 16, és a dir, el 70% del total, establint-se un percentatge més baix per a aquells assalariats que compleixin amb els requisits establerts en aquest Pla i vulguin accedir, al cas 5 autoritzacions que suposen el 30% del total.
L'objecte d'aquest Pla d'actuació, al igual que els plans anteriors, és augmentar l'oferta de servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme amb l'objecte de corregir la distorsió de l'augment estacional de mobilitat i combatre l'intrusisme en el sector. El contingut d'aquest, d'acord amb l'establert a la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, és establir les condicions a les quals s'han de subjectar aquestes autoritzacions, el nombre màxim d'autoritzacions a atorgar, les condicions de prestació del servei, els drets i les obligacions que ha d'assumir el subjecte autoritzat, el termini de durada de l'autorització, la quantia de la taxa/cànon i els supòsits de revocació.
En aquest sentit, el Consell de Formentera continua apostant per un model de mobilitat sostenible i garantista amb el medi ambient que es va iniciar de manera pionera amb l'aprovació del Pla d'actuació corresponent a les anualitats 2016-2017, data en què es va procedir a la implantació de 12 de punts de recàrrega i que es varen ampliar a 20 durant la vigència del Pla d´actuació 2018-2019. Així, i dins de les actuacions singulars i continuant amb la línia dels plans anteriors, es pretén reduir progressivament el consum dels combustibles fòssils i els impactes ambientals i sobre la salut de les persones que es deriven de les emissions contaminants, així com la reducció de la font de soroll. Impulsar les energies alternatives en la prestació del servei públic, introduir noves tecnologies de gestió de la mobilitat o facilitar el transvasament cap als mitjans més eficients són les principals línies d'actuació en les quals es vol seguir treballant per millorar la qualitat ambiental de Formentera en la seva aposta cap a la preservació del medi ambient en clara coherència amb la imatge que es vol transmetre de la illa com a hàbitat privilegiat.
Formentera compta en l´actualitat amb 25 punts de recàrrega de vehicle elèctric d'accés públic i gratuït, amb capacitat de recàrrega de 50 vehicles de manera simultània, xarxa que resulta suficient per garantir el subministrament de demanda elèctrica sense cap tipus de problemes.
I- Objecte del Pla d'actuació
El present Pla d'actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida en l'article 53,4 i 69.4 de la Llei 4/2014 de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, per als anys 2020 i 2021.
La vigència del Pla d'actuació ve definida en el temps per la seua estacionalitat aplicable als dos anys de durada.
El titular d'una llicència temporal estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar a cada moment, a través de l'augment de llicències en aquest cas temporals com a títols habilitats prevists legalment per a la prestació del servei. De forma paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament quant a un major control de la competència deslleial i l'intrusisme i a l'ampliació dels mitjans disponibles per afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).
II.- Característiques de les autoritzacions estacionals
Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, han de reunir les característiques següents:
Estacionals: La durada d'aquestes autoritzacions serà de tres mesos que es concediran en dos torns diferents (repartint al 50% les autoritzacions estacionals atorgades en cadascun dels torns) seran:
1r torn: des del dia 1 de juny fins al 31 d'agost del l'any 2020 i des del dia 1 de juliol al 30 de setembre del 2021 (tots els dies inclosos).
2n torn: des del dia 1 de juliol fins al dia 30 de setembre del l'any 2020 i des del dia 1 de juny al 31 d'agost de l'any 2021 (tots els dies inclosos).
El compliment del segon període (el corresponent a l'any 2021) determinarà la caducitat de l'autorització sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats en l'autorització caducada.
A la finalització del primer període (any 2020) l'autorització romandrà suspesa fins que s'iniciï el nou període de vigor de l'any 2021.
Del total de 16 llicències estacionals, s'han reservat 11 llicències (70%) per als titulars de llicències ordinàries de taxi de Formentera (categoria A) i 5 llicències (30%) per a aquells assalariats que compleixin amb els requisits establerts en aquest Pla (Categoria B). En el supòsit en què no s'arribi a cobrir el 100% d'autoritzacions atorgables en una de les dos categories anteriors, les llicències pendents d'assignació s'incorporaran a la categoria en la qual s'hagi cobert el 100% d'autoritzacions i s'assignaran seguint l'ordre establert en aquesta categoria d'acord amb els criteris d'adjudicació.
Biennals: El present Pla regulador tindrà una vigència de dos anys consecutius, 2020 i 2021.
Personal: La llicència tindrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l'atorgament a una persona física que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només podrà obtenir-se una llicència temporal per persona. Els titulars de les autoritzacions estacionals, si són a més titulars d'una autorització de caràcter ordinari, hauran de prestar el servei personalment en règim de jornada complerta en una de les dues autoritzacions. Els que siguin titulars únicament d'una autorització estacional hauran de prestar el servei en règim de jornada complerta en l'esmentada autorització. Sempre que es compleixin les condicions anteriors, per la prestació del servei es podrà contractar un o més conductors assalariats.
Intransmissibles: Aquestes llicències no es podran transmetre en cap cas.
Revocables: Independentment de l'extinció de la llicència temporal per caducitat, el Consell Insular de Formentera podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei així com per l'incompliment de qualsevol de les circumstàncies que hagin estat tingudes en compte per a l'adjudicació de les llicències temporals objecte del present Pla.
Àmbit Municipal: Aquestes llicències solament habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial de la illa de Formentera.
III. Determinació del nombre total d'autoritzacions
El present Pla d'actuació estableix un nombre màxim de 16 autoritzacions atorgables, constituint-se un contingent de reserva per als casos de renúncia o incompliment d'algun dels adjudicataris.
Existiran dos torns amb 8 autoritzacions cadascun amb l'estructura organitzativa següent:
Primer torn: 8 autoritzacions. De l'1 de juny al 31 d'agost pel 2020 i de l'1 de juliol al 30 de setembre pel 2021.
Segon torn: 8 autoritzacions. De l'1 de juliol al 30 de setembre pel 2020 i de l'1 de juny al 31 d'agost pel 2021.
Els horaris per a cada període seran els següents:
Mes de juny, de 9:00h a 24:00h.
Mes de juliol, de 9:00 a 02:00h (del dia següent).
Mes agost de l'any 2020:
Primer torn: de 9:00h a 2:00 (del dia següent).
Segon torn: de 9:00 a 5:00 (del dia següent) de diumenge a dijous i de 9:00 a 7:00 (del dia següent) divendres i dissabtes.
Mes d'agost de l'any 2021:
Primer torn: de 9:00 a 5:00 (del dia següent) de diumenge a dijous i de 9:00 a 7:00 (del dia següent) divendres i dissabtes.
Segon torn: de 9:00h a 2:00 (del dia següent).
Mes de setembre, de 9 a 24.00 hores.
Prèvia sol·licitud motivada a instància de l'Associació del taxi, es podran aprovar ampliacions d'horari de prestació del servei, per hores completes i afectarà a tots els caps de setmana del mes o tots els dies del mes sol·licitat.
De manera excepcional, per motius d'interès general i a causa de la previsió d'augment de la demanda, els dies de festa tipus Flower Power fixades pel Consell Insular de Formentera s'ampliarà el servei de taxi fins les 06:00h.
No obstant l'anterior, el Consell Insular de Formentera, per resolució de Presidència, podrà autoritzar de forma puntual i amb la corresponent antelació i prèvia consulta a l'Associació del taxi, l'ampliació de l'horari quan les circumstàncies així ho aconsellin i per motius extraordinaris.
IV. Procediment d'autorització.
1.- Inici
Una vegada aprovat el present Pla d'actuació, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de 10 dies naturals. Així mateix es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera www.conselldeformentera.cat l'obertura d'aquest termini, amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les llicències.
Tenint en compte la necessària posada en servei de les llicències objecte de licitació amb efectes d'1 de juny, l'expedient de licitació es tramitarà de manera urgent, amb les conseqüències recollides en l'article 119 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.
De conformitat amb el que es disposa en l'art. 188 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre de les Illes Balears, es sotmetrà a exposició pública per termini de cinc dies naturals el present Pla, simultàniament a l'inici del termini de licitació. Si dins del referit termini es produeixen reclamacions contra el mateix se suspendrà la licitació així com el termini per a la presentació de proposicions, en els casos que sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que quedi d'aquest termini a partir de l'endemà al de la resolució de les reclamacions.
Els requisits exigits per optar a la concessió de les llicències seran els que es detallen a continuació:
Requisits:
1.1. Ser persona física o persona jurídica.
1.2. Complir amb les obligacions fiscals, socials i laborals establertes en la legislació vigent.
1.3. Disposar del permís de conduir per a transport públic de viatgers, classe B o superior, i del permís local de conductor de Formentera, inclosa la targeta identificativa, així com la resta de requisits que es recullen en l'ordenança reguladora del servei d'auto-taxi de Formentera.
1.4. Explotar la llicència en una de les següents condicions:
a. Per a aquells que optin com a titulars de llicència ordinària, explotar personalment una de les dos llicències, l'ordinària o la temporal, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle 40 hores setmanals, i no la seva gestió. El Consell podrà sol·licitar acreditació d'aquesta explotació personal.
b. Per a aquells que optin com a assalariats, explotar personalment la llicència temporal, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle 40 hores setmanals, i no la seva gestió. El Consell podrà sol·licitar acreditació d'aquesta explotació personal.
1.5 Per a aquells que optin com a titulars de llicència ordinària, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi.
1.6. A més, els que optin com a titulars de llicència ordinària, hauran de presentar l'acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d'alta en l'impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat següent. En cap cas es considerarà que pot complir-se aquest requisit si s'ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació, amb l'excepció de la modalitat de jubilació contributiva.
1.7. Per a aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d'acord amb el previst en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits als apartats 1.1, 1.2, 1.3 i 1.4 anteriors, hauran d'acreditar el fet d'haver estat contractats pel titular d'una llicència ordinària de taxi de Formentera, almenys durant 5 mesos durant els anys 2018 i 2019 i amb un mínim de 45 dies per any natural. En el supòsit dels assalariats que hagin estat titulars de llicències estacionals durant el plans d´actuació anteriors, es computaran aquests períodes als deguts efectes.
1.8. Podran presentar sol·licituds aquells treballadors assalariats del sector del taxi que tinguin una antiguitat inferior a la indicada anteriorment per passar a formar part del contingent de reserva residual que es podrà establir per al cas que no es cobrissin totes les llicències temporals previstes en el present Pla i no pogués formar-se el contingent de reserva contemplat als apartats 6 i 7 del mateix.
1.9. Disposar d'un sistema de cobrament mitjançant targeta de crèdit.
Es consideraran assalariats aquells casos en els quals no s'hagi formalitzat un contracte laboral per tractar-se d'un autònom en “règim familiar”.
2. Sol·licituds i documentació a presentar.
2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà a la publicació en el BOIB del present Pla d'actuació, en instància dirigida a la Presidenta del Consell Insular de Formentera, en model recollit a l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats ambdós dies inclosos).
En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.
La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les clàusules del present Pla.
Quan la documentació s'enviï per correu, s'haurà de justificar, mitjançant document justificatiu, la data de l'enviament en l'oficina de Correos i anunciar-ho a la corporació per correu electrònic a la direcció mobilitat@conselldeformentera.cat dins del mateix dia.
Sense la concurrència dels dos requisits, no serà admesa la documentació si es rep en el Consell amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini. No obstant això, transcorreguts tres dies naturals a la data de finalització del termini sense haver-se rebut la documentació per part del Consell, aquesta no s'admetrà.
També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits en elles establertes, sempre que tinguin entrada en les dependències del Consell abans de la finalització del termini indicat.
2.2 Cada sol·licitant ha de presentar la següent documentació:
a) Document nacional d'identitat (original i fotocòpia per al seu acarament) per a persones físiques i per a persones jurídiques l'escriptura de constitució de la societat amb els corresponents estatuts i nomenament d'administradors degudament legalitzada, o fotocòpies degudament autenticades.
b) Declaració responsable de l'acompliment dels requisits establerts en el present Pla regulador.
c) Declaració responsable de no estar subjecte en les prohibicions per contractar recollides en l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.
d) Certificats acreditatius de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social establertes en la legislació vigent amb una antiguitat màxima de 6 mesos o autorització expressa signada per sol·licitar-ho el Consell (Annex I) .
e) Certificat expedit per la Prefectura provincial de trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial aprovat per Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles de motor i seguretat viària (modificat per Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre) o autorització expressa signada per sol·licitar-ho el Consell (Annex I). En cas de no tenir emès aquest certificat a temps per a la presentació de sol·licituds els interessats hauran d'aportar la sol·licitud de la cita (acreditant que s'han demanat amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de documentació) i una declaració jurada que no ha estat sancionat per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària.
f) Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle conforme a l'establert al present Pla regulador.
g) Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la seva responsabilitat civil pels danys causats en ocasió del transport.
h) Declaració responsable en la qual s'indiqui la puntuació que li correspongui conforme a l'establert a l'apartat 7 del present Pla (Annexos II i III) i permís del conductor local expedit pel Consell Insular de Formentera.
i) Declaració responsable en la qual s'indiqui una de les següents circumstàncies:
- Per a aquells que optin com a titulars de llicència ordinària, s'explotarà personalment la llicència ordinària, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle 40 hores setmanals, i no la seva gestió.
- Per a aquells que optin com a titulars de llicència ordinària, s'explotarà personalment la llicència temporal, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle 40 hores setmanals, i no la seva gestió.
- Per a aquells que optin com a assalariats, s'explotarà personalment la llicència temporal, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle 40 hores setmanals, i no la seva gestió.
j) Compromís de disposar d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit.
k) Indicació d'email a l'efecte de notificacions quan escaigui.
l) Una relació de tots els documents inclosos en el sobre.
m) Per a aquells que optin com a titulars de llicència ordinària en el municipi de Formentera, hauran de fer constar en la seva sol·licitud el nombre de llicència que són titulars, així com aportar còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d'autònoms al llarg dels últims vint mesos. Quant al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat acreditatiu negatiu, emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social. Aquells que hagin optat per la modalitat de jubilació contributiva, hauran d'aportar certificat acreditatiu de tal extrem.
o) Per a aquells que optin com a assalariats, certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment l'acompliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.
p) Per a aquells que optin com a assalariats, declaració responsable en la qual indiquin l'antiguitat (no interrompuda) amb la qual apliquen en present convocatòria, i en la qual hauran d'acompanyar una relació detallada dels titulars i nombres de llicència on s'han prestat els serveis de conductor amb indicació de les dades d'inici i finalització dels serveis (conforme al model previst a l'Annex III d'aquest Plec).
Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsegi la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament d'autoritzacions temporals
3. Esmena de deficiències
Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, el Consell obrirà un període de 3 dies hàbils per a esmena de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.
A tals efectes el Consell exposarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que han de presentar.
L'endemà a la data de publicació d'aquesta relació en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a esmena.
Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències, el sol·licitant quedarà exclòs del procés d'adjudicació.
4. Llista provisional d'admesos
En cas de no existir deficiències a esmenar o, esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat a aquest efecte sense esmena, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.
Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè els interessats puguin, si és el cas, al·legar el que al seu dret convingui.
5. Llista definitiva d'admesos
Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes les mateixes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.
En aquesta llista segons el que es disposa a continuació s'assenyalarà dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig per a l'adjudicació de les autoritzacions temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles adjudicataris.
6.- Classificació dels sol·licitants admesos
El procediment per a l'adjudicació de les autoritzacions estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució d'autoritzacions:
- "Titulars": titulars de llicència ordinària municipal de taxi (categoria A).
- "Assalariats": assalariats del sector del taxi, entre els que s´inclouen també als titulars de llicències estacionals als Plan d´actuació anteriors (categoria B).
El procediment d'adjudicació és regirà per la prevalença dels titulars de llicència ordinària (categoria A) respecte dels assalariats (categoria B). En aquesta línia, s'estableix un contingent de reserva d'atorgament de llicències temporals a favor dels titulars d'un 70%, la qual cosa es tradueix en un total de 11 de llicències temporals a atorgar a favor d'aquests. Les 5 llicències restants (30% del nombre total) s'atorgaran a assalariats de llicències de taxi del municipi de Formentera, entre els que s´inclouen també els antics titulars de llicències estacionals a l'illa de Formentera, que compleixin els requisits prevists en el present Pla regulador, conforme al previst a l'apartat següent.
Per al supòsit que és presentin més sol·licituds que número de llicències a atorgar, sempre i quant es compleixin els requisits, es constituirà un contingent de reserva per a cada categoria al que poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, com en cas de revocació, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat, ordenades conforme al ordre establert d´acord amb als criteris d'adjudicació.
En el supòsit en què no s'arribi a cobrir el 100% d'autoritzacions atorgables en una de les dos categories, A o B, les llicències pendents d'assignació s'incorporaran a la categoria en la qual s'hagi cobert el 100% d'autoritzacions i s'assignaran seguint l'ordre establert en aquesta categoria d'acord amb els criteris d'adjudicació.
7. Adjudicació de les autoritzacions temporals.
a) Categoria A. Autoritzacions destinades a titulars de llicències ordinàries d´auto taxi del terme municipal de Formentera
En relació a les 11 autoritzacions estacionals destinades als titulars de llicències ordinàries, seran d'aplicació els següents criteris d'adjudicació:
- Aportació d'un vehicle híbrid amb menys de 3 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 10 punts.
- Aportació d'un vehicle híbrid d'entre 3 i menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 8 punts.
- Aportació d'un vehicle híbrid d'entre 5 i menys de 7 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 6 punts.
- Aportació d'un vehicle benzina/dièsel de menys d'1 any d'antiguitat (computat des de la data de matriculació del vehicle): 4 punts.
- Aportació d'un vehicle benzina/dièsel d'entre 1 i menys de 3 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 3 punts.
- Aportació d'un vehicle benzina/dièsel d'entre 3 i menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 2 punts.
- Aportació d'un vehicle benzina/dièsel d'entre 5 i menys de 7 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 1 punt.
- Millora cànon: En el cas de vehicles benzina/dièsel, 0,75 punts per cada 50% de millora sobre quantitat mensual fixada com a cànon (màxim 1,5 punts).
En el cas d'empat, tindrà prioritat el peticionari que presti el servei de la llicència ordinària amb un vehicle híbrid. Si persisteix l'empat, té prioritat el titular de llicència ordinària amb major antiguitat prestant el servei. Si encara persisteix l'empat es realitzarà un sorteig públic per determinar l'ordre d'adjudicació.
b) Categoria B. Autoritzacions destinades a assalariats i antics titulars de llicències temporals d´auto taxi del terme municipal de Formentera
En relació a les 5 autoritzacions estacionals als sol·licitants de la categoria B seran d´aplicació idèntics criteris d´adjudicació establerts per la categoria A.
No obstant l'anterior, en cas d'empat, tindrà prioritat el sol·licitant que acumuli més mesos treballats, havent treballat un mínim de 2,5 mesos per any natural i comptant anys consecutius treballats des de l'any 2019 enrere. Si persisteix l'empat, es realitzarà un sorteig públic per determinar l'ordre d'adjudicació.
c) Contingent de reserva
Es constituirà un contingent de reserva per a cada categoria al qual es podrà acudir en supòsits en què quedessin autoritzacions vacants, així com en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat.
Pel que fa a la categoria B, si no es pogués constituir aquest contingent de reserva per falta de sol·licituds, es podrà constituir un contingent de reserva residual per cobrir el nombre de llicències temporals que quedessin vacants o les baixes que es poguessin produir i al que podran accedir aquells assalariats que haguessin presentat sol·licitud amb una antiguitat inferior a la indicada a l'apartat 1.7.
d) Vacants en la llista ordenada
En cas que ordenada la llista de les dues categories, conforme els criteris d'adjudicació de les autoritzacions, i esgotats els contingents de reserva i/o reserva residual, quedessin autoritzacions vacants en una de les categories, les mateixes es podran cobrir amb les sol·licituds de l'altre categoria que no hagin obtingut autorització, tot seguint l'ordre de prioritat que resulti del llistat definitiu.
Serà competent el Consell Insular de Formentera, en qualsevol moment i prèvia consulta al col·lectiu de taxistes o persones que els representin, l'atorgament de les autoritzacions que no hagin estat adjudicades.
8.- Llista ordenada
El Consell, mitjançant resolució de l'àrea corresponent aprovarà la llista ordenada per cada categoria i ho exposarà en el tauler d'anuncis i web municipal a efectes de notificació individual a cadascun dels adjudicataris, atorgant un termini per complir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.
La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització estacional, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, i en les dates que s'assenyalen a continuació.
9.- Adscripció per torns
El dia i hora que a aquest efecte s'hagi assenyalat en l'aprovació de la llista definitiva d'admesos, el Consell durà a terme un sorteig públic per adjudicar les llicències temporals, si es donen els supòsits contemplats a l'apartat anterior, i adscriure als admesos al primer o segon torn.
És a dir, hi haurà una llista de 8 adjudicataris provisionals del primer torn (1 de juny a 31 d'agost de 2020) i una llista diferent de 8 per al segon torn (1 de juliol a 30 de setembre de 2020).Els torns s'invertiran el segon any de vigència, de manera que aquells que hagin resultat adscrits al primer torn l'any 2020, resultaran adscrits al segon torn de l'any 2021 i viceversa
10.- Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva.
L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal restarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació que segueix, abans de les dates següents:
Termini màxim per a la realització del dipòsit (apartat 10.1 següent): Deu dies naturals després de la publicació al tauler d'anuncis del Consell de la resolució d'adjudicació.
Termini màxim per al primer torn: 15 de maig de 2020
Termini màxim per al segon torn: 12 de juny de 2020.
Aquest termini comptarà per a l'any 2020 i haurà de tornar a actualitzar-se l'any 2021. Així, l'any 2021, per poder prestar el servei haurà de presentar-se novament al Consell tota la documentació recollida als apartats que segueixen (excepte el dipòsit, que només es farà efectiu l'any 2020), amb un termini que s'obrirà en data 5 d´abril de 2021 i finalitzarà el 14 de maig de 2021 per al primer torn i l'11 de juny de 2021 per al segon torn.
10.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500€) a la Tresoreria del Consell Insular de Formentera, que respondrà en cas de:
- Renúncia a l'obtenció de l'autorització definitiva.
- No presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per poder obtenir definitivament l'autorització.
- No complir l'obligació de retirar el vehicle (i acreditar-ho així davant el Consell) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per cada any o en els casos de substitució regulats en l'apartat V.
Transcorregut el període de vigència de l'autorització estacional per a la temporada 2021, i comprovat pel Consell el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2021, a condició que se segueixin complint la resta de requisits establerts per al retorn del dipòsit.
10.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb passada a servei públic amb un nombre màxim de 5 places, ampliable a 7 en cas que es produeixi l'actualització del Reglament Municipal del servei de transport urbà-interurbà de viatgers en autotaxis (BOIB núm. 11, de 25/01/2001 i posteriors modificacions) durant la vigència del present Pla d'actuació i dita actualització del Reglament possibiliti els taxis de 7 places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, arrendament financer o arrendament de vehicle per empresa autoritzada, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: antiguitat màxima de 8 anys, color blanc, llum verda.
Els vehicles seran de color blanc i portaran pintat en les dues portes davanteres l'escut del municipi de Formentera, altres característiques establertes en el reglament del taxi i el nombre corresponent d'autorització. Els vehicles híbrids també inclouran el text "taxi híbrid" a les portes davanteres i maleter, i en cas d'haver-ho ofert, la publicitat de formentera.eco a les portes posteriors i maleter.
La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb els annexos que acompanyen al present Pla d'actuació i les indicacions de l'àrea de mobilitat. L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats s'acreditarà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit a aquest efecte per l'estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell Insular de Formentera.
L'any 2021 podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l'autoritzat per a l'any 2020, sempre i quan aquest sigui menys contaminant i la seva antiguitat sigui inferior a la del vehicle que substitueix.
10.3. Tenir assegurada de forma il·limitada la responsabilitat civil amb tercers en ocasió de danys ocasionats en raó d'aquest servei (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de l'autorització.
10.4. Acreditació de disposar d'un conductor amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent (B o superior), així com amb el permís local de conductor i targeta identificativa exigida pel Consell Insular de Formentera.
10.5. Acreditació del pagament del cànon
Vehicles híbrids amb publicitat "formentera.eco".- 100 Euros mensuals per cada temporada (300 €). Aquesta publicitat,de caràcter institucional, estarà exempta de pagament de la taxa de publicitat corresponent.
Vehicles híbrids.- 250 Euros mensuals per cada temporada (750 €).
Vehicles gasolina/dièsel.- 1.000 Euros mensuals per cada temporada (3.000€)
En el cas de vehicles gasolina/dièsel, possibilitat de millora del cànon de fins a 1.000 Euros mensuals, de conformitat amb el punt 7 referent a les adjudicacions temporals.
11. Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris.
Si una vegada dictada la resolució amb el corresponent llistat ordenat corresponent a cada Grup, els adjudicataris renunciessin a l'autorització estacional o en el cas que aquesta no arribés a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, l´autorització quedarà vacant si bé el Consell podrà acudir al contingent de reserva residual al que es refereix el punt 6 c).
La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici 2020, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte.
12. Emissió targeta de transports.
Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una autorització estacional rebran per part del Consell Insular de Formentera una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex IV, amb indicació del titular, termini de vigència, i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s'expedirà dues vegades durant el termini de vigència de l'autorització: una targeta que acrediti la vigència de l'autorització durant el torn que li correspongui en els mesos de l'any 2020 i una altra (emesa una vegada s'hagi comprovat per la Corporació el compliment dels requisits per a l'any 2021) que documentarà la vigència durant aquell any.
V.- Prestació del servei. Drets i obligacions
A. Exercici de l'activitat.
1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional, podent-se no obstant això donar-se suposats de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:
- Substitució Definitiva: En cas que durant la prestació del servei el titular de l'autorització estacional vulgui substituir el vehicle vinculat a l'autorització atorgada, haurà de comunicar-ho al Consell acreditant la disponibilitat de nou vehicle, amb les seves dades, model i matrícula i acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest pla exigeix per a la concessió d'autoritzacions (apartat 10.2).
A més, haurà d'acreditar mitjançant certificat de la ITV haver retirat tots els distintius externs del vehicle original.
Comprovat l'anterior, el Consell dictarà resolució autoritzant la substitució, emetent a aquest efecte nova targeta de transport.
En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.
- Substitució Temporal: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident o en el cas de funcionament anormal dels punts de recàrrega que facin inviable la prestació del servei. En aquests casos, l'interessat haurà de sol·licitar-ho al Consell mitjançant instància a la qual acompanyarà acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 10.2 i certificació de taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada estimada de la seva resolució.
En aquests casos excepcionals s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el de l'autorització.
Igual que en el cas anterior, el Consell, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució autoritzant la substitució temporal i emetent a aquest efecte nova targeta de transport (també de caràcter temporal).
No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització estacional, no podrà excedir de 15 dies. Cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat, l'interessat haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat.
Transcorregut el termini de durada màxima de 15 dies d'aquesta substitució temporal, el titular de l'autorització haurà d'acreditar davant el Consell haver retirat els distintius externs del vehicle temporal.
Aquesta acreditació haurà de produir-se en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 15 dies sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultaniejar la prestació.
En el cas que la substitució obeeixi a un mal funcionament del servei de recarrega, s'estarà al mateix temps que resulti fins al restabliment del servei amb plena normalitat.
2. Els titulars de les autoritzacions estacionals, si són a més titulars d'una autorització de caràcter ordinari, hauran de prestar el servei personalment en règim de jornada complerta en una de les dues autoritzacions. Els que siguin titulars únicament d'una autorització estacional hauran de prestar el servei en règim de jornada complerta en l'esmentada autorització. Sempre que es compleixin les condicions anteriors, per la prestació del servei es podrà contractar un o més conductors assalariats.
3. Acreditació de disposar personalment els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent (B o superior), així com amb el permís local de conductor i targeta identificativa exigida pel Consell Insular de Formentera.
4. Els titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència. Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb l'establert en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació pel que fa a temps màxims de conducció i descans per conductor. Respecte als mateixos criteris anteriors, la prestació del servei no tindrà limitació horària
5. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i d'acreditar-ho mitjançant la presentació al Consell Insular de Formentera d'un certificat emès per la ITV a tal efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització del seu torn. Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després del corresponent torn de l'any 2020, s'emetrà un informe per part dels serveis competents del Consell per procedir en finalitzar la temporada 2021 a la devolució del dipòsit que es va efectuar amb ocasió de l'adjudicació de l'autorització estacional.
No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l'any 2021) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l'eliminació dels signes externs identificatius en el termini indicat de l'any 2020.
6.- Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després de l'any 2020, s'emetrà un informe per part dels serveis competents del Consell per procedir, en finalitzar la temporada 2021, a la devolució del dipòsit que es va efectuar en ocasió de l'adjudicació de l'autorització estacional.
No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l'any 2021) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l'eliminació del signes externs identificatius en el termini indicat de l'any 2020.
B. Règim tarifari.
En qualsevol cas les tarifes que resultaran d'aplicació seran aquelles recollides en règim tarifari aprovat per Resolució del Conseller de Mobilitat i Habitatge de 2 de setembre de 2019 per la qual s'autoritza la sol·licitud de revisió de les tarifes del servei de transport urbà de viatgers amb taxi de Formentera (BOIB 123, de 7 de setembre de 2019) o norma que ho substitueixi o modifiqui.
C. Règim sancionador.
L'incompliment per part del titular d'una autorització estacional de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seva obtenció determinaria el fet d'entendre que s'estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, de manera que podrà ser sancionat d'acord amb el previst en la normativa general de transports (Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears i Llei 16/1987, d'Ordenació del Transport Terrestre, de 30 de juliol). L'incompliment del recollit en les respectives ordenances municipals pel que fa al servei municipal de taxi determinaria la possibilitat de ser sancionat d'acord amb el règim sancionador previst a aquest efecte.
D. Revocació.
El Consell Insular de Formentera podrà revocar l'autorització, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei i suposaria la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava.
Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a l'interessat. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.
VI.- Pla d'inspeccions
Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforcessin les inspeccions realitzades per la Policia Local del Consell Insular de Formentera i dels serveis tècnics de Mobilitat en coordinació amb les restants forces i cossos de seguretat de l'Estat. En aquest sentit, es preveu la realització d'inspeccions específiques per controlar la competència deslleial al sector del taxi, amb preferència per ser realitzat en hores i ubicacions on s'acumuli una major presència d'intrusisme. Així d'acord amb la planificació dels serveis propis de coordinació i amb la supervisió dels serveis d'inspecció de transports del Consell Insular de Formentera, es durà a terme, durant els mesos de vigència del Pla d'actuació, una major vigilància per al control de les pràctiques il·legals en relació amb el transport de viatgers en vehicle turisme.
VII.- Comissió de seguiment i avaluació
Es crea una comissió de seguiment i avaluació del present Pla d'actuació, amb l'objectiu d'ajudar a valorar el grau de compliment dels objectius perseguits. La seva composició estarà formada pels membres següents:
Conseller/a de Mobilitat
Conseller /a de Turisme
Un representant de cada associació professional de taxistes
Un representant de cada associació d'assalariats del sector del taxi
Un representant de la federació hotelera (sector turístic)
Un representant de la PIMEF (sector empresarial)
Tècnic àrea de Mobilitat i Transports.
La comissió es reunirà almenys una vegada finalitzada la vigència del Pla d'actuació cadascun dels dos anys i la seva funció consistirà en l'assistència al Consell Insular per a l'anàlisi i la valoració del grau de compliment dels objectius perseguits i en la presentació de les conclusions i propostes necessàries per a futures actuacions.
El Consell Insular de Formentera, per obtenir la informació necessària per al correcte seguiment, podrà encarregar els estudis i les pràctiques d'inspecció de transports que consideri oportuns, que serà compartida amb la resta de membres d'aquesta comissió.
ANNEX I INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD
Sr/Sra............................................................................................., amb DNI/CIF núm,............................ i domicili .................................... al carrer ............................................................... codi postal ..................., telèfon nº...........................................
Exposo
Que reuneixo tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2020 i 2021 aprovat per Consell Insular de Formentera per acord de data .................. (BOIB nº............. de data ..........................) i que per aquest motiu (marqueu casella que si escau):
□ Autoritzo al Consell Insular de Formentera a sol·licitar la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a que es refereix l'apartat IV.2.2d).
□ Autoritzo al Consell Insular de Formentera a sol·licitar la informació relativa a sancions de trànsit a que es refereix l'apartat IV.2.2e)
□ Que no estic subjecte en les prohibicions per contractar recollides en l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.
□ Que em comprometo, en cas de resultar adjudicatari d'una llicència estacional, a adscriure a la mateixa un vehicle conforme a l'establert al present Pla regulador i a aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la meva responsabilitat civil pels danys causats en ocasió del transport.
□ Que em comprometo, en cas de resultar adjudicatari d'una llicència estacional, a disposar d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit.
□ Que em comprometo, en cas de resultar adjudicatari d'una llicència estacional i en cas d'haver-ho ofert, a que el vehicle adscrit disposi de la publicitat de formentera.eco a les portes posteriors i maleter.
Sol·licito
poder participar en el concurs establert en l'esmentat Pla d'actuació per a l'atorgament d'una autorització municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyalo (s'adjunta documentació acreditativa):
Formentera, .........de .................... de 20...
Data:…………………………….
Signatura………………………….
Presidenta del Consell Insular de Formentera
ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA PUNTUACIÓ TOTAL
Jo...........................................Sr/Sra.....................amb DNI................................ i domicili en........................T.M de.....................
Declaro sota la meva responsabilitat, que la puntuació que em correspondria per a l'adjudicació d'una llicència temporal CATEGORIA A/CATEGORIA B és la següent:
(La puntuació indicada en aquests supòsits s'entendrà com a compromís adquirit per part del sol·licitant que l'ha d'emplenar, en cas de ser adjudicatari, conforme a l'indicat a l'apartat 7 del present pla regulador).
CATEGORIA: (A o B) |
PUNTUACIÓ |
- Aportació d´un vehicle híbrid/eco amb menys de 3 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 10 punts. |
|
- Aportació d'un vehicle híbrid/eco d'entre 3 i menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 8 punts. |
|
- Aportació d'un vehicle híbrid/eco d'entre 5 i menys de 7 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 6 punts. |
|
- Aportació d'un vehicle benzina/dièsel de menys d'un any d'antiguitat (computat des de la data de matriculació del vehicle): 4 punts. |
|
- Aportació d'un vehicle benzina/dièsel d'entre 1 i menys de 3 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 4 punts. |
|
- Aportació d'un vehicle benzina/dièsel d'entre 3 i menys de 5 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 2 punts. |
|
- Aportació d'un vehicle benzina/dièsel d'entre 5 i menys de 7 anys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 1 punts. |
|
- Millora cànon: En el cas de vehicles benzina/dièsel, 0,75 punts pel 50% de millora sobre quantitat mensual fixada com a cànon. |
|
- Millora cànon: En el cas de vehicles benzina/dièsel, 1,50 punts pel 100% de millora sobre quantitat mensual fixada com a cànon. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANNEX III DECLARACIÓ RESPONSABLE PER AL CÒMPUT DE L'ANTIGUITAT
L´antiguitat es computarà a data de la finalització de presentació de sol·licituds en el cas de titulars i a data 31 de desembre de 2019 en el cas de assalariats).
Jo................… Sr/Sra. .............................................................. amb DNI.................… i domicili en …..............…….. T. M. de Formentera
GRUP …................................................
Pels titulars:
Declaro sota la meva responsabilitat, que sóc titular de la llicència de taxi nombre …... del servei d'auto-taxi del municipi de Formentera, des de l'any..........amb una antiguitat com a titular de.........anys.
Pels assalariats:
Declaro sota la meva responsabilitat que sóc/he sigut conductor assalariat del servei de taxi a Formentera durant ..... mesos en els anys 2018 i 2019 i amb un mínim de 45 dies per any natural, per a això adjunt la següent relació (en el supòsit dels assalariats que hagin estat titulars de llicències estacionals durant el plans d´actuació anteriors, es computaran aquests períodes als deguts efectes.):
Nº Llicència |
Titular de la Llicència |
Data d´inici |
Data finalització |
Antiguitat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANNEX IV DECLARACIÓ RESPONSABLE DE DEDICACIÓ LABORAL
Jo...................… Sr/Sra. .......................................... amb DNI..................................… i domicili en ……….. T. M. de Formentera
GRUP …........................
Pels titulars:
Declaro sota la meva responsabilitat, que soc titular de la llicència de taxi nombre …... del servei d'auto-taxi del municipi de Formentera, i en cas de ser adjudicatari d'una llicència estacional donaré compliment a una de les següents condicions:
□ Explotaré personalment la llicència ordinària, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle 40 hores setmanals, i no la seva gestió.
□ Explotaré personalment la llicència temporal, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle 40 hores setmanals, i no la seva gestió.
Pels assalariats:
□ Declaro sota la meva responsabilitat que sóc/he sigut conductor assalariat del servei de taxi a Formentera o titular d'una llicència temporal i que en cas de ser adjudicatari d'una llicència estacional l'explotaré personalment, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle 40 hores setmanals, i no la seva gestió
SEGON.- ORDENAR la publicació deL present acord al al BOIB, informant a les persones interessades que contra el mateix, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma (Mallorca) que resulti competent per repartiment, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la resolució present, tot conformement amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
b) El recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que ha dictat aquest acord en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació de la resolució present, tot conformement amb els articles 116 i 117 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu davant l'òrgan jurisdiccional a dalt esmentat, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Un cop transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició davant el Consell Insular de Formentera sense que s'hagi notificat la resolució, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs de reposició, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.”
Formentera, 28 de febrer de 2020
La Presidenta del Consell Insular de Formentera Alejandra Ferrer Kirschbaum