Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 2120
Acord del Patronat de la Fundació per a l’Esport Balear pel qual s’aproven la convocatòria i les bases per a la selecció d’un/a tècnic/a en contractació de la Fundació per a l’Esport Balear

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En la relació de llocs de treball (RLT) del personal laboral al servei de la Fundació per a l'Esport Balear consta un lloc de tècnic/a en contractació.

2. La persona que ocupava aquest lloc de treball es troba en situació d'excedència voluntària fins al 31 de maig del 2020.

3. La figura del tècnic/a en contractació és imprescindible en la nostra organització ja que, per tal d'assolir les finalitats pròpies de la Fundació, es requereix de la contractació de determinats serveis i subministraments que s'han d'adjudicar de forma oberta.

4. En l'actualitat, el personal administratiu només pot assumir de forma extraordinària els procediments d'adjudicació directa, fet que provoca greus dificultats per complir amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

5. A proposta del gerent, el Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear en la sessió de dia 20 de desembre de 2019, acordà aprovar la convocatòria i les bases per a la selecció d'un/a tècnic/a en contractació i se n'ordenà l'inici de la tramitació.

6. En data 13 de febrer de 2020 la Direcció General de Funció Pública emet informe favorable sobre la selecció del tècnic/a en contractació per prestar serveis a la Fundació per a l'Esport Balear.

7. Tal com estableix l'article 19.5 de la Llei 19/2019, de 30 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020, no és preceptiu l'informe de la conselleria competent en matèria de pressuposts per convocar aquest procés selectiu.

Acord

Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, atès l'informe favorable emès per la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

Interposició de recursos

L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social.

 

Palma, 17 de febrer de 2020

La presidenta del Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear

Fina de Santiago i Rodríguez

 

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria del procés de selecció per cobrir un lloc de treball d'un/a tècnic/a en contractació i creació d'una borsa de treball per a substitucions

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és la contractació amb caràcter temporal (contracte d'interinitat fins que torni la persona titular del lloc de treball) d'un lloc de tècnic/a en contractació i crear una borsa de treball per a substitucions.

2. Forma de selecció

La selecció s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs de mèrits, de conformitat amb el barem (annex 2).

3. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per a l'admissió a aquestes proves selectives, les persones aspirants han de complir, en la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola o la d'un estat de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb les condicions que estableix l'article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l'edat de jubilació.

c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents a la categoria de tècnic/a en contractació.

d) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions similars a les de la categoria corresponent. En cas de persones nacionals d'un altre estat, no haver estat inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

e) Estar en possessió del títol de batxillerat, títol de tècnic/a superior corresponent a cicles formatius de grau superior, títol de tècnic/a especialista corresponent a formació professional de segon grau, o titulació equivalent. En el supòsit de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.

f) Estar en possessió del coneixement de la llengua catalana (nivell B2), de conformitat amb el que disposa l'article 4 del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de la llengua catalana en procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

4. Sol·licituds i documentació

Les persones interessades de participar en aquest procés selectiu han de presentar una sol·licitud d'acord amb el formulari que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Fundació per a l'Esport Balear (www.fundacioesportbalear.es).

A la sol·licitud, s'hi ha d'ajuntar la documentació següent:

a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, una fotocòpia del document oficial acreditatiu de la nacionalitat.

b) Declaració responsable de que es compleix amb el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que són necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents a la categoria de tècnic/a, d'acord amb el model que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Fundació per a l'Esport Balear.

c) Declaració responsable que es compleix amb el requisit 3.d d'aquestes bases, d'acord amb el model que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Fundació per a l'Esport Balear.

d) Títol original o còpia compulsada que acrediti estar en possessió del títol de batxillerat, títol de tècnic/a superior corresponent a cicles formatius de grau superior, títol de tècnic/a especialista corresponent a formació professional de segon grau, o titulació equivalent.

e) Certificat original o còpia compulsada del nivell B2 de coneixements de llengua catalana.

f) Documentació acreditativa dels mèrits.

Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre de la Fundació per a l'Esport Balear (poliesportiu Prínceps d'Espanya, carrer del Gremi Forners, 4, polígon de Son Castelló de Palma) o en qualsevol dels registres que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del registre de la Fundació per a l'Esport Balear, s'ha d'enviar per correu electrònic el full amb el segell d'entrada dins termini a la Fundació (info@fundacioesportbalear.es), durant les 24 hores següents que acabi el termini hàbil.

El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de las Illes Balears.

Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta selecció donen el consentiment perquè la Fundació tracti les seves dades personals als efectes que se'n derivin.

5. Llista de persones admeses i excloses

Una vegada s'acabi el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà a la pàgina web de la Fundació la relació provisional de persones admeses i excloses, amb la indicació de les causes de l'exclusió. Les persones interessades disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes per esmenar-ne els defectes o aportar els documents preceptius.

6. Comissió tècnica de valoració

La comissió tècnica de valoració estarà formada per les persones següents:

President: Jorge Grigelmo Miguel

Secretària: Patricia Rotger Fernández

Vocal: Sebastià Pastor Rodríguez

S'han d'abstenir de formar part de la comissió tècnica de valoració els càrrecs de naturalesa política i el persona eventual de l'Administració (article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma), els funcionaris interins (article 60.2 de l'EBEP) ni si hi concorren les circumstàncies que preveu l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Tampoc no en poden formar part el personal laboral que tingui assignat un crèdit horari per desenvolupar funcions sindicals o de representació de personal.

A les reunions de la comissió tècnica pot assistir amb veu, però sense vot un membre del comitè d'empresa de la Fundació per a l'Esport Balear. A aquest efecte, s'han de comunicar al comitè d'empresa, amb una antelació suficient, les dates de les reunions.

Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració són les següents:

- Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits que estableix la convocatòria.

- Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem establert (annex 2).

- Proposar la contractació de la persona seleccionada.

7. Valoració de mèrits

Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb el barem (annex 2).

Només es podran puntuar els mèrits que siguin degudament justificats mitjançant la documentació aportada pels candidats (presentació de l'original o còpia compulsada).

No es valorarà cap mèrit professional si no se n'especifica clarament el termini d'inici i de finalització.

No es valoraran els certificats que no indiquin les hores de durada de l'acció formativa.

8. Publicació de les valoracions

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, la comissió tècnica ha de fer pública, a la pàgina web de la Fundació per a l'Esport Balear, una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants.

Aquesta llista s'ha de publicar per ordre de major a menor puntuació total.

Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional.

Una  vegada  resoltes  les  al·legacions  es  passarà  a  la  fase  d'entrevistes  i  un  cop valorades  s'ha  de publicar la llista definitiva de valoracions a la pàgina web de la Fundació per a l'Esport Balear.

9. Borsa de treball

Ordre de prelació

L'ordre de prelació en la borsa de treball està determinat per la puntuació obtinguda pels

aspirants de conformitat amb el barem establert en la convocatòria (annex 2).

Funcionament de la borsa

Exclusions

a) No acceptar un contracte suposa l'exclusió automàtica de la llista, tret que la renúncia estigui motivada per estar treballant en una altra empresa o entitat, circumstància que el candidat haurà de justificar per escrit. Igualment, el candidat haurà de manifestar per escrit la seva disponibilitat per tornar a ser cridat.

b) El candidat que hagi acceptat un contracte i no s'incorpori al lloc de feina serà exclòs de la borsa.

c) El personal que s'incorpori al treball i renunciï serà exclòs de la borsa.

d) Seran excloses de la borsa les sol·licituds que presentin falsedats en la documentació aportada o en les dades consignades.

e) Els candidats que no superin el termini de prova establert seran exclosos de la borsa.

f) Haver incorregut en faltes molt greus que hagin provocat l'acomiadament disciplinari també suposarà l'exclusió de la borsa.

Crida i contractació

L'oferta de contractació a les persones de la borsa es durà a terme seguint rigorosament l'ordre de puntuació.

El procediment de comunicació serà el següent:

1. Contacte telefònic amb un màxim de tres intents en horari de matí (de 8 a 15 h) o per correu electrònic. Quedarà constància en l'expedient de la data i hora de les telefonades i els missatges electrònics.

2. Dins el termini màxim d'un dia hàbil comptador des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament.

3. Els aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita quedaran exclosos de la borsa, llevat que al·leguin, dins el termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar dins els tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat, paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu.

b) Prestar serveis en un altre lloc, ja sigui en l'àmbit públic o privat, o per haver rebut una oferta de contractació laboral o de nomenament de funcionari interí.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

 

ANNEX 2

BAREM DE MÈRITS

La puntuació màxima és de 100 punts

1. Mèrits professionals: 50 punts

- Per cada mes d'experiència al servei de l'administració pública o entitats del sector públic instrumental desenvolupant funcions relacionades amb la contractació: 2 punts

Les fraccions inferiors a un mes no computaran.

2. Mèrits acadèmics i formatius: 40 punts

2.1. Formació reglada (màxim 25 punts)

- Per un màster universitari relacionat amb la plaça convocada: 12 punts

- Per un altre títol universitari relacionat amb la plaça convocada : 10 punts

2.2. Formació continua (màxim 12 punts)

- Per cada 10 hores de formació relacionades amb la plaça convocada: 1 punt

Només s'han de sumar les activitats de formació que com a mínim siguin de 10 hores.

No es valoraran els certificats que no indiquin les hores de durada de l'acció formativa.

2.3. Coneixements de llengua catalana (màxim 3 punts)

- Per estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements de llengua catalana:

- Certificat C2: 2 punts

- Certificat C1: 1,5 punts

- Certificat LA: 1 punt

Només es valora el certificat del nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti.

3. Fase d'entrevista (màxim 10 punts)

El contingut de l'entrevista ha de versar sobre els mèrits al·legats pels candidats en la fase de concurs i la seva finalitat ha de ser valorar l'adequació de l'aspirant al lloc de feina. Ha de servir per valorar tots els mèrits aportats i fer una anàlisi conjunta del currículum de l'aspirant per tal de determinar la idoneïtat amb la plaça a proveir. De manera específica s'ha de comprovar el grau de competència professional dels aspirants.