Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 1833
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la modificació puntual 10 de les NNSS, adaptació cartogràfica, TM Santa Eulària des Riu (184E/2017)
En relació amb l'assumpte de referència, i d'acord amb l'establert a l'article 25.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, es publica l'Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 19 de desembre de 2019,
DECLARACIÓ AMBIENTAL ESTRATÈGICA
L'art. 6 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental estableix els plans o programes que són objecte d'una Avaluació Ambiental Estratègica (AAE) ordinària.
1. Antecedents
L'Ajuntament de Santa Eulària del Riu sol·licita l'inici del procediment d'Avaluació Ambiental Estratègica Simplificada de la Modificació Puntual núm.10 de les Normes Subsidiàries del municipi, en conformitat amb l'establert en la Llei 12/2016 de 17 d'agost d'avaluació ambiental de les Illes Balears i la Llei 21/2013 de 9 de desembre d'avaluació ambiental (RE 1134/2017 de 10 de novembre ).
En data de 18 de juliol de 2018 el president de la CMAIB envia la Resolució sobre la Modificació puntual núm.10 de les Normes Subsidiàries per la qual es formula l'informe ambiental estratègic, a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu (RS 11946/2018), subjectant -la a avaluació ambiental estratègica ordinària (BOIB núm.120, de 29/09/2018).
2. Objecte del pla
La modificació puntual núm. 10, té per objecte efectuar la translació cartogràfica dels nuclis urbans de Santa Eulària des Riu i Can Nadal a nova cartografia que passa d'una escala 1:1000, a ser substituïdes per plànols a escala 1:2000 i, aprofitant aquesta translació, alterar una sèrie d'aspectes de l'ordenació vigent. L'àmbit de la modificació se situa quasi exclusivament en el nucli de població de Santa Eulària. Únicament s'inclou una parcel·la de la urbanització de Cap Martinet.
Aquestes modificacions es poden resumir en :
1.Modificació del sistema de referència cartogràfic.
2.Modificació de l'escala gràfica de representació.
3.Correcció amb caràcter general dels errors detectats en quan a l'assignació i límits de les diferents qualificacions: assignació al sistema d'espais lliures públics, assignació de trams a viari públic, assignació al sistema general de equipament educatiu, assignació de varis trams a la categoria de viari per vianants o amb tràfic rodat restringit.
4.Revisió generalitzada de les alineacions viàries definides, alineacions respecte Domini Públic Marítim Terrestre, alineacions d'espais lliures públics...
5.Incorporació, a la documentació gràfica de les NNSS, de les determinacions bàsiques de l'ordenació dels terrenys inclosos a l'àmbit del sector de Cas Capità – Es Faraió, que es corresponen amb les definides per el Pla Parcial en base al qual es desenvolupen urbanísticament aquests terrenys.
6.Modificació de l'ordenació dels terrenys de la UA-04SE. Es modifica:
- La qualificació urbanística de les parcel·les lucratives, que passen d'estar qualificades d'ús residencial E-VE, a resultar qualificades d'ús d'allotjament turístic ET-VE, així com la ubicació dels terrenys qualificats com a EQ-MD, que passen a constituir una única parcel·la, sense disminució de la seva superfície conjunta i amb requalificació de terrenys fins ara qualificats com a EL-P.
- El sostre edificable de les parcel·les lucratives, que passa de 12.619 m2 a 14.846,92 m2, amb un increment net de 2.297,92 m2.
- La capacitat màxima de les parcel·les lucratives, que passa de 300 habitants a 500 places turístiques, amb un increment net de 200 places.
- Les condicions urbanístiques d'aplicació a les parcel·les lucratives, amb un increment de l'ocupació en plantes pis del 30% al 50% i del volum màxim edificable a 50.000 m3.
- L'obligatòria previsió de la construcció en la primera planta soterrani del conjunt de les dues parcel·les lucratives d'un aparcament públic que serà cedit a l'administració.
7.Modificació de l'ordenació pels terrenys de la UA-05SE. Es modifica:
- La qualificació urbanística de les parcel·les, que passen d'estar qualificades com a residencial extensiva plurifamiliar amb volumetria específica EP-VE a resultar qualificades com a intensiva amb volumetria I-VE.
- El sostre edificable de les parcel·les, que passa de 3.801 m2t a 4.759 m2t, amb un increment de 958 m2t, que no suposen increment del nombre d'habitatges, que es manté en 32 habitatges i 96 habitants.
- L'obligatòria previsió de la construcció en planta baixa d'un local destinat a equipament públic que serà cedit a l'administració.
+Modificació de l'ordenació pels terrenys UA-11SE:
- L'àmbit de la UA (43.152m2) no inclou els terrenys titularitat del Consell Insular on actualment s'emplaça l'aparcament de la residència de can Blai ni el tram viari que connecta la rotonda en la que s'ubica la residència amb la carretera a Cala Pada.
- Els terrenys de la futura estació d'autobusos no estan qualificats com a EQ-T sinó com a EQ-MD.
- L'eliminació de la zona residencial unifamiliar prevista (4.163 m2), que s'incorporaran als qualificats com a equipament per ubicar l'estació d'autobusos.
- L'increment de 4.163 m2 de superfície de terrenys qualificats d'ús comercial.
- El manteniment de la zona residencial extensiva plurifamiliar: 8.213 m2 amb una capacitat de 65 habitatges.
- El manteniment dels terrenys qualificats per a ús d'equipament, la més petita de les quals es requalifica com a equipament docent EQ-D i amb una superfície global de 23.173 m2 inicials.
8.Modificació de l'ordenació pels terrenys de la nova UA-12SE:
- Es substitueix la zona residencial extensiva EP-4 en part per:
a) Zona residencial intensiva
b) Espai Lliure Públic EL-P/AP, facultant la disposició, en la planta soterrani de la dotació d'un aparcament públic.
- Increment del sostre edificable de 1.300 m2 i un augment de la capacitat potencial de 19 habitatges, el que equival a un increment de 57 habitants.
9.Correcció d'errades de forma independent de la traslació. La Modificació inclou la correcció d'una sèrie d'errades existents en la documentació gràfica mitjançant la que les NNSS vigents defineixen l'ordenació dels nuclis de Siesta-Montañas Verdes i de can Pep Simó – Es Pouet – Cap Martinet.
10.Modificació d'articles de les NNUU de la normativa:
-Art. 4.3.01. Normes específiques d'aplicació respecte a restes arqueològics i etnològics conservats in situ.
-Art. 5.1.06 . Respecte a pendents de les cobertes inclinades.
-Art. 5.2.03. Nova permissibilitat d'ús comercial en les plantes baixes dels allotjaments turístics de ciutat.
-Art. 5.8.06- Permissibilitat provisional en les parcel·les no edificades de la instal·lació i ús d'aparcaments a l'aire lliure.
-Art. 6.3.04- Sobre condicions d'estètica i composició.
-Art. 6.3.08- Sobre règim d'aplicacions dels equipaments.
-Art. 7.2.01- Sobre condicions de disseny de vials.
11.S'inclou una disposició addicional 9 en que es relacionen tota una sèrie d'UA que tendra la consideració d'actuacions de reordenació i/o compleció de la urbanització.
12.Definició de la nova UA en el nucli urbà de Can Pep Simó – Es Pouet – Cap Martinet. La finalitat és possibilitar l'obtenció, obligatòria i gratuïta, de terrenys qualificats per les NNSS com a EL-P i viari, que encara són de titularitat privada i no estaven inclosos en cap àmbit de gestió.
13.Actuacions de reordenació i/o compleció de la urbanització en les UA següents :
UA-01 SC- UA-015 G
UA 25 G- UA-03 PV
UA-04 PV
UA-05 PV
UA -06 PV
UA 01 J
UA -01 ST
UA-01 VV
UA 01 CL
UA-02 SE
UA -03 SE
UA-04 SE
UA-06 SE
UA 07 SE
UA-08 SE
UA-09 SE
UA-10 SE
UA-11 SE
UA-01 CP
UA-01 ES
UA-02 ES
UA-01 CLL
UA-02 CLL
UA-02 EF
UA-03 EF
UA-04 EF
3. Resum del procés d'avaluació
Fase Prèvia de Consultes
La Modificació núm.10 de les Normes Subsidiàries de Santa Eulària des Riu es va tramitar en l'òrgan ambiental inicialment com una Avaluació Ambiental estratègica simplificada.
La normativa d'aplicació és la Llei 21/2013 de 9 de desembre d'avaluació ambiental amb les particularitats de la Llei 12/2016 de 17 d'agost, d'avaluació ambiental a les Illes Balears.
Segons l'art. 6 de la Llei 21/2013 i l'art. 9 de la Llei 12/2016 que estableix en l'àmbit d'aplicació de l'avaluació ambiental estratègica, que són objecte d'una avaluació ambiental estratègica simplificada “les modificacions menors” dels plans i programes i els que “estableixen l'ús, a l'àmbit municipal, de zones de reduïda extensió”. Per la seva part dits articles assenyalen que en aquests casos en què siguin objecte d'avaluació estratègica simplificada, serà objecte d'avaluació ambiental estratègica ordinària quan així ho decideixi cas per cas l'òrgan ambiental en el informe ambiental estratègic d'acord amb els criteris de l'annex V de la Llei 21/2013 i criteris de l'annex IV de la Llei 12/2016.
Analitzada la documentació presentada, es va apreciar que la modificació núm.10 englobava un bon nombre de modificacions que afecten a diversos àmbits i s'introdueixen importants canvis respecte a les Normes vigents. Es va considerar que els canvis proposats no corresponien a una modificació menor i mitjançant Resolució del president de la CMAIB es va sotmetre la modificació núm 10 al procediment d'avaluació ambiental estratègica ordinària (BOIB núm. 120 de 29/09/2018). L'esmentada resolució actua de document d'Abast, tal com preveu l'art. 19 de la Llei 21/2013, i es va trametre, juntament amb còpia dels informes rebuts de les administracions afectades, a l'Ajuntament de Santa Eulàlia.
Fase d'informació pública i de consultes
En compliment de l'article 54.2 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i usos del sòl, per acord del Ple de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu de data 22.12.2017, es va aprovar inicialment i es va sotmetre a informació pública por termini d'un mes la Modificació número 10 de las NNSS de Santa Eulària des Riu. L'acord es va publicar al BOIB número 1 de 02.01.2018, en el Diario de Ibiza, Ultima Hora de Mallorca i Periódico de Ibiza y Formentera de 02.01.2018 i en la web municipal des de el dia 02.01.2018. Advertit l'error en la duració del termini senyalat es va procedir a la seva rectificació mitjançant anuncis publicats en el BOIB número 10 de 20.01.2018, en la web municipal des de el 19.01.2018 i en el Diario de Ibiza, Ultima Hora de Mallorca i Periódico de Ibiza y Formentera de 26.01.2018, on s'aclaria que dit termini finalitzava el 07.03.2018. Dins el termini d'informació pública es varen presentar 25 al·legacions.
En la fase de consultes l'ajuntament va sol·licitar informe a:
a. Conselleria d'Energia, Territori i Mobilitat, Direcció General d'Ordenació del Territori, sol·licitud de 31.10.18.
b. Conselleria d'Energia, Territori i Mobilitat, Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic, sol·licitud de 31.10.18.
c. Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, Direcció General d'Emergències i Protecció de les Illes Balears, sol·licitud de 31.10.18.
d. Consell Insular d'Eivissa, Departament de Territori i Mobilitat, sol·licitud de 02.11.18.
e. Demarcació de Costes a les Illes Balears, sol·licitud de 31.10.18.
f. Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, ABAQUA, sol·licitud de 31.10.18.
No consta en l'expedient que s'hagin sol·licitat tots els informes preceptius i determinants assenyalats en l'art. 11 de la Llei 12/2016 per la qual cosa, l'òrgan ambiental, en base a l'art. 30 de la Llei 21/2013 sol·licità consulta com administració afectada al Departament de Territori i Mobilitat del Consell Insular d'Eivissa (RS 203 DE 8-1-2018) i a la direcció General de Recursos Hídrics de la Conselleria de Medi Ambient i Territori ( Servei d'Aigües Superficials i Servei d'Estudis i Planificació) en data 6/03/2019 i 26 de setembre de 2019.
Conclusions informes rebuts que poden afectar a la DAE
Informe del 5 de febrer 2018 del Departament de Territori i Mobilitat (Secció d'ordenació del territori)-Consell d'Eivissa.
Fa diverses consideracions entre les quals cal destacar que:
- Amb el canvi d'escala dels plànols, hi ha una sèrie d'ells que queden “sense contingut”.
- No s'identifiquen explícitament una sèrie d'espais assignats al sistema d'espais lliures públics.
- Hi ha una sèrie de modificacions que no es descriuen gràficament en la Memòria
- S'assignen a viari públic trams que corresponen a accessos o aparcaments privats.
- No es motiva el canvi de qualificació de residencial a turístic en l'àmbit de Cas Capità- Es Faralló.
- Canvia la tipologia d'actuació urbanística passant de considerar-ne actuació de dotació a tractar-se com a actuació de reordenació i millora de la urbanització.
- Es qualifiquen determinats espais EL-PR sense concretar quins són aquests espais.
- La documentació de la MP “hauria d'incloure l'informe de sostenibilitat econòmica de els actuacions previstes”. “El contingut de l'informe de sostenibilitat econòmica l'estableix l'article 39 LOUS. La legislació bàsica estatal exigeix altres continguts a demés dels assenyalats en l'art. 39 de la LOUS.
- Respecte a les diverses unitats d'actuacions s'indica que “la MP canvia la tipologia de les actuacions urbanístiques de forma generalitzada per a totes les que en el planejament vigent tenen la consideració d'actuacions de transformació urbanística de dotació, les quals passen a tractar-se com a actuacions de reordenació i millora de la urbanització”. Cal assenyalar que les UA-04 SE i UA-11 SE no “han estat urbanitzades fins al moment actual”.
Informe del Departament de Medi Ambient Medi Rural i Marí (Secció de Medi Ambient ) Consell d'Eivissa (6-febrer-2018).
Es refereix únicament a informar la modificació de l'article 5-8-06 de les Normes Subsidiàries , en que es rebaixen substancialment les condicions exigides d'ús, en parcel·les no edificables , com pàrquings provisionals. Considera que afectaria a gran nombre de parcel·les i que cal garantir que es compleixen les condicions necessàries per evitar riscs en APRS, zones d'alt risc d'incendi i zones amb risc de contaminació d'aqüífers. “Cal assegurar-se normativament que els pàrquings provisionals disposin de les condicions necessàries quan estiguin en zones sensibles. Si fos falta caldria descartar el seu establiment en zones especialment sensibles o bé condicionar-los adequadament per tal d'evitar els riscos”.
Informe del Departament d'Educació , Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut (Patrimoni) de 1-2-2018. Consell d'Eivissa.
S'informa respecte al punt 8.1 Modificació art. 4.3.01 relatiu a quan les restes arqueològiques o elements etnològics trobats deuen conservar-se in situ. S' informa de manera favorable.
Informe del Departament de territori i Mobilitat (Secció de Transports)-Consell d'Eivissa 6-febrer-2018.
L'informe conclou que no s'emet informe favorable ni desfavorable de la MP10 donat que “no es coneix l'abast ni el contingut del futur estudi de viabilitat que haurà de vincular-se a la infraestructura prevista i a l'anàlisi de la seva funcionalitat”. “S'hauria de manifestar igualment sobre la idoneïtat de la ubicació prevista al planejament urbanístic que ara es revisa”.
L'informe té en consideració els següents punts:
1. La ubicació escollida per a la futura estació d'autobusos varia la ubicació on ara es realitza la càrrega i descàrrega de viatgers en ple centre urbà. La trasllada a una zona més perifèrica , distant a 1 km de la situació actual.
2. La parcel·la on es preveu construir la nova estació d'autobusos (MP -10) ha variat en aprofitament disponible i s'ha modificat la seva forma i extensió respecte a les Normes Subsidiàries vigents.
3. D'acord amb la normativa autonòmica resulta preceptiu l'elaboració d'un estudi de mobilitat que avaluï la viabilitat econòmica, financera, social, territorial i mediambiental.
4. Hauria d'haver un anàlisi d'alternatives d'ubicació.
5. En el cas que es mantingui la ubicació prevista en la zona de Can Sansó (UA -11SE) “resulta fonamental el manteniment de parades en el casc urbà”.
6. Per a l'anàlisi de viabilitat s'hauran d'incorporar aspectes relacionats amb la mobilitat del sistema.
7. En les línies que arribin al casc urbà de la zona sud “hauran de ser utilitzables per a la pujada i davallada de viatgers en tots els casos , sense necessitat d'arribar a l'estació d'autobusos per realitzar aquestes operacions”.
8. Les línies que arribin al casc urbà des de la zona nord i es troben en l'estació de Can Sansó hauran d'assegurar-se la possibilitat de continuar el viatge sense penalització.
9. S'ha d'analitzar l'actuació. Ha de ser objecte d'una anàlisi particular en l'avaluació de “rendibilitat econòmica propi de l'estudi de viabilitat”.
Informe del Servei d'Aigües Superficials de la DG de Recursos Hídrics (18 de setembre 2019)
Considera que les ordenacions definides en les UA-04SE, UA-05SE, UA-11SE i UA-12SE no afecten al DPH, ni les seves zones associades. Les modificacions normatives de tipus urbanístic , tampoc l'afecten així com tampoc es troba afectada la nova delimitació de la UA-01PPM.
Respecte a la modificació normativa, especialment pel que fa a la disposició addicional 9, en referencia a les unitats d'actuació UA-01 SC- UA-015 G, UA 25 G- UA-03 PV, UA-04 PV, UA-05 PV, UA -06 PV, UA 01 J, UA -01 ST, UA-01 VV, UA 01 CL, UA-02 SE, UA -03 SE, UA-04 SE, UA-06 SE, UA 07 SE, UA-08 SE, UA-09 SE, UA-10 SE, UA-11 SE, UA-01 CP, UA-01 ES, UA-02 ES, UA-01 CLL, UA-02 CLL, UA-02 EF, UA-03 EF, UA-04 EF, s'ha d'atendre, en les seves ordenacions, usos i activitats, a les possibles servituds, afeccions associades i/o riscos de les aigües superficials:
-DPH cartogràfic o probable.
-Zona de servitud i policia
-zona de fluxe preferent
-zona d'avinguda ( de 10, 50, 100 i 500 anys)
Conclou que per poder informar favorablement l'expedient, el PGOU de l'Ajuntament de Santa Eulàlia des Riu, en aquesta modificació puntual ha d'incloure el pla de gestió de riscos d'inundació a la seva normativa modificada referida i en les ordenacions del sòl plantejades i les limitacions a la classificació i qualificació del sòl dels articles 6,9 i 14 del Reglament de domini Públic Hidràulic vigent.
Informe del Servei d'Estudis i Planificació de la DG de Recursos Hídrics (17 d'octubre 2019)
Segons l'informe emès pel SEP, amb les úniques dades que consten a l'estudi d'impacte ambiental sobre població (36.605 habitants), la dotació del municipi és de 228,24 litres per persona i dia el mes de gener i de 447,87 litres per persona i dia el mes de juliol. Si s'hagués indicat la població de fet per mesos hagués estat possible calcular la dotació real (litres per persona i dia).
La quantitat de 447,87 litres per persona i dia supera moltíssim la dotació màxima legalment permesa en el PHIB de 250 litres per persona i dia.
|
Extracció d'aigua subterrània (m³) |
Dessalada (m³) |
Total (m3) |
---|---|---|---|
Gener |
259009 |
|
259009 |
Febrer |
245842 |
|
245842 |
Març |
311874 |
|
311874 |
Abril |
312098 |
|
312098 |
Maig |
424167 |
|
424167 |
Juny |
454336 |
|
454336 |
Juliol |
508184 |
2207 |
510391 |
Agost |
494964 |
10316 |
505280 |
Setembre |
421875 |
9463 |
431338 |
Octubre |
349717 |
7712 |
357429 |
Novembre |
269832 |
7406 |
277238 |
Desembre |
217731 |
6505 |
224236 |
TOTAL |
4269629 |
43609 |
4313238 |
Amb les dades de la taula anterior es pot veure que els m3 dia d'aigua necessaris per proveir la població gairebé es dupliquen els mesos d'estiu respecte l'hivern. I és que des d'un punt de vista hídric en un municipi turístic com Santa Eulària la capacitat màxima d'un planejament la marcarà la quantitat màxima que és possible subministrar en dies punta.
L'informe emès conclou que , en relació a la disponibilitat d'aigua potable, a dia d'avui no existeixen recursos suficients per atendre les noves demandes hídriques.
Pel que fa a les demandes compromeses, recorda a l'Ajuntament que ha de reduir les extraccions d'aigua subterrània i complir amb els condicionats dels informes establerts pel Servei d'Estudis i Planificació durant la tramitació de l'aprovació de les Normes Subsidiàries. Si l'Ajuntament encara no ha elaborat el Pla de gestió de l'aigua, que no ha presentat, aquest pla ja es pot adaptar al contingut previst a l'article 13 del Decret 54/2017, de 15 de desembre, pel qual s'aprova el Pla especial d'actuació en situacions d'alerta i eventual sequera (PESIB) i a l'article 59 de la revisió anticipada del Pla Hidrològic de les Illes Balears aprovat mitjançant el Reial Decret 51/2019, de 8 de febrer (PHIB 2019). A més, també d'acord a l'establert a l'article 13 del PESIB, s'haurà de redactar un pla d'emergència davant de situacions de sequera abans de desembre de 2019 i, en cas que no hi hagi pla de gestió sostenible de l'aigua, el pla d'emergència ha d'incloure el contingut d'ambdós plans.
Per ajudar a satisfer les demandes hídriques compromeses, a les Normes Urbanístiques es proposa establir mesures per a l'aprofitament de les aigües pluvials com les previstes a l'article 60 de la Revisió anticipada del Pla hidrològic de les Illes Balears aprovat mitjançant el Reial Decret 51/2019, de 8 de febrer (PHIB 2019).
La modificació núm.10 proposa no només un increment de població sinó que la major part és per places turístiques la qual cosa i, segons l'informe emès pel SEP sobre la falta de disponibilitat d'aigua per atendre a les noves demandes hídriques, implica que no es pot informar favorablement una modificació de planejament com aquesta que suposa un increment del consum.
Pel que fa a la protecció del domini públic hidràulic, l'informe del SEP indica que s'haurà de modificar la proposta de l'article 5.8.6 de manera que les mesures que s'ha previst aplicar per a la instal·lació d'aparcaments provisionals a les zones amb vulnerabilitat d'aqüífers s'apliquin també a a les zones de restriccions màximes dels perímetres de protecció dels pous d'abastiment.
Finalitzat el termini d'informació pública el promotor redacta un Document Resum del resultat de les consultes realitzades i com aquestes s'han pres en consideració.
4. Conclusions
Per tot l'anterior, es proposa formular la següent declaració ambiental estratègica respecte a la Modificació núm. 10 de Santa Eulàlia des Riu :
1. S'informa desfavorablement:
-El canvi en l'ordenació dels terrenys de la UA-04SE per passar d'ús residencial amb 300 habitants a ús turístic amb 500 places.
-El canvi d'ordenació dels terrenys de la UE-12SE que suposa l'increment de 19 habitatges respecte de la qualificació actual.
2. S'informa favorablement la resta d'actuacions sempre i quan es compleixin les mesures correctores proposades a l'Estudi Ambiental Estratègic de 15 novembre de 2019, i les següents condicions:
+Abans de l'aprovació definitiva d'aquest Pla, s'haurà de justificar l'informe emès pel Departament de territori i Mobilitat (Secció de Transports)-Consell d'Eivissa de 6-febrer-2018 sobre l'estació d'autobusos situada en la UA-11SE. El futur projecte d'aquesta estació d'autobusos es sotmetrà al procediment d'AIA d'acord amb el procediment establert en la Llei 21/2013, d'AIA.
+Respecte a la modificació normativa, especialment pel que fa a la disposició addicional 9, en referencia a les unitats d'actuació UA-01 SC- UA-015 G, UA 25 G-UA-03 PV, UA-04 PV, UA-05 PV, UA -06 PV, UA 01 J, UA -01 ST, UA-01 VV, UA 01 CL, UA-02 SE, UA -03 SE, UA-04 SE, UA-06 SE, UA 07 SE, UA-08 SE, UA-09 SE, UA-10 SE, UA-11 SE, UA-01 CP, UA-01 ES, UA-02 ES, UA-01 CLL, UA-02 CLL, UA-02 EF, UA-03 EF, UA-04 EF, s'ha d'atendre, en les seves ordenacions, usos i activitats, a les possibles servituds, afeccions associades i/o riscos de les aigües superficials:
- DPH cartogràfic o probable.
- Zona de servitud i policia
- Zona de fluxe preferent
- Zona d'avinguda (de 10, 50, 100 i 500 anys)
+La modificació puntual ha recollir les limitacions a la classificació i qualificació del sòl dels articles 6,9 i 14 del Reglament de domini Públic Hidràulic vigent i preveure un Pla de gestió de riscos d'inundació, si s'escau.
+Pel que fa a la protecció del domini públic hidràulic s'haurà de modificar la proposta de l'article 5.8.6 de manera que les mesures que s'ha previst aplicar per a la instal·lació d'aparcaments provisionals a les zones amb vulnerabilitat d'aqüífers, s'apliquin també a les zones de restriccions màximes dels perímetres de protecció dels pous d'abastiment.
+En els projectes derivats d'aquesta modificació s'ha d'aplicar el punt 2 de l'article 20 de la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica.
Es recorda que les actuacions d'urbanització que suposin demandes d'aigua no es podran desenvolupar fins que no es trobi assegurat el proveïment. Aquesta condició és d'aplicació també a les UA que es troben en situació de sòl rural que no han estat urbanitzats fins al moment actual .
Aquesta DIA s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'obtenció de l'autorització.
Palma, 13 de gener de 2020
El president de la CMAIB,
Antoni Alorda Vilarrubias