Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

FUNDACIÓ MALLORCA TURISME

Núm. 1787
Extracte de la Resolució de la directora de la Fundació Mallorca Turisme de 17 de febrer de 2020 per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per co-màrqueting en la promoció de Mallorca com a destí turístic

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 496466                                                  

De conformitat amb el previst als articles 17.3.b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions

(http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de la Fundació Mallorca Turisme www.fundaciomallorcaturisme.net:

Primer. Beneficiaris

  • Poden ser beneficiaris de la subvenció les persones físiques, o jurídiques, estatals o internacionals, l'activitat principal del qual sigui:
    • Agències de viatge, tour operadors (TTOO).
    • Agrupacions d'agències de viatge i els consorcis d'agències de viatges
    • Plataformes en línia turístiques (agències de viatge en línia – OTA, metacercadors, banc de llits –bed Banks, plataformes de contingut de viatges).
  • És un requisit estar d'alta d'activitats econòmiques que s'acreditarà amb la presentació del certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT de l'any en curs.
  • No poden tenir la condició de beneficiaris les persones o entitats en les quals es presenta alguna de les circumstàncies previstes en l'article 8.2, 8.3 o 8.4 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca o article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Segon. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria, pública i oberta, és el foment d'actuacions destinades a la promoció turística de Mallorca en els mercats d'origen alemany, britànic, dels països nòrdics (Suècia, Noruega i Dinamarca), nacional espanyol, francès, Benelux, rus i suïs, mitjançant una col·laboració públic privada per unir esforços i aconseguir un impacte més important a les campanyes de publicitat i incrementar els canals de promoció. La finalitat de la convocatòria és estimular l'atracció de fluxos turístics coherents d'aquests mercats emissors en els segments que s'han considerat estratègics, així com potenciar la temporada mitja i baixa.

Els segments turístics en els quals ha de versar principalment la campanya publicitària son:

  • Turisme esportiu
  • Turisme mice (de reunions, incentius, congressos i esdeveniments)
  • Turisme de natura
  • Turisme de luxe
  • Turisme actiu
  • Turisme cultural/patrimonial
  • Gastronomia

No s'acceptaran campanyes de màrqueting només vinculades al producte “costa i litoral / sol i platja” perquè haurà d'estar vinculada com a mínim a un dels segments turístics dalt esmentats.

El material utilitzat a la campanya publicitària ha de ser actual, en tot cas no pot tenir una antiguitat de més d'1 any. Si la mateixa campanya publicitària ha rebut ajudes o patrocinis d'altres entitats públiques es valorarà el retorn publicitari en un 50% del valor total de projecte.

 

​​​​​​​Les campanyes de publicitàries que poden ser objecte de subvenció són:

a.) Publicitat fora d'Internet (off-line): campanyes de continguts, en suplements de diaris o revistes nacionals i internacionals, revistes especialitzades, premsa generalista, revistes divulgatives, revistes especialitzades, en mitjans de comunicació com a televisió, ràdio, entre altres.  

b.) Publicitat en línia: campanyes de promoció en canals en línia, com és en pàgines web, microsites, accions especials, publicitat nativa, entre altres.

c.)Publicitat exterior: opis, mupis, taxis, metro, autobusos, marquesines, entre altres.

 No són subvencionables.

a.)  Les despeses d'elaboració del contingut de la publicitat com són les despeses d'impressió, fotografia, elaboració o tractament d'imatges, de traducció.

d.) Les despeses d'elaboració de fullets.

e.) Compra de materials o béns per fer les campanyes de publicitat

f.) L'impost sobre el valor afegit (IVA) o impost equivalent si es recupera o compensa.

g.) Resten exclosos d'aquesta convocatòria les campanyes publicitàries que han rebut una aportació econòmica o en espècie per valor igual o superior a 100.000€ (impostos inclosos) de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB).

Tercer. Bases reguladores

Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, amb modificació BOIB núm. 96, de 4 d'agost). 

Quart. Quantia

El pressupost de despeses del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2020 destina a aquesta convocatòria la quantitat de 750.000 € (set-cents cinquanta mil euros), a càrrec del capítol 4, que es distribueix de la següent manera:

  • 150.000 € per a co-màrqueting en promoció de Mallorca en els següents destins turístics: Regne Unit, Alemanya, països nòrdics (Suècia, Noruega i Dinamarca) i Espanya.
  • 75.000 € per a co-màrqueting en promoció de Mallorca com a destí turístic a França o Benelux i a Rússia o Suïssa.

Els interessats es poden presentar a més d'una línia de la convocatòria però la quantia màxima subvencionable és de 120.0000 € per empresa. La quantia subvencionada no podrà superar en cap cas el 50% del projecte subvencionable, el qual s'haurà de justificar totalment en el moment de la justificació.

Cinquè. Termini per presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds, i tota la documentació annexa, és de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà a la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el BOIB, mitjançant presentació en el Registre electrònic de la Fundació Mallorca Turisme (https://fundaciomallorcaturisme.net/seu-electronica/ - seu electrònica-) i també als llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en aquest darrer supòsit s'ha d'avisar de la presentació al correu electrònic info@fundaciomallorcaturisme.net.

Sisè. Altres dades

Les campanyes de publicitat s'han d'executar entre el dia de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 30 de novembre de 2020, ambdós inclosos.

El model normalitzat de sol·licitud i la documentació que s'hi ha d'acompanyar es troba disponible, igualment, a la seu electrònica de la Fundació Mallorca Turisme.

Palma, 17 de febrer de 2020

La directora de la Fundació Mallorca Turisme

Lucía Escribano Alés