Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 1701
Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 14 de febrer de 2020 per la qual s’aproven les bases de la convocatòria del procés d’avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016
Fets
1.La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en l'article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat, i també que és una responsabilitat de les administracions educatives.
2.El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 22/2019, de 19 d'agost, estableix que la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa té competència en matèria de formació permanent del professorat.
3.El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina en l'article 13.3 que la permanència en el càrrec de director dels centres de professorat té una limitació en el temps i està sotmesa a les avaluacions periòdiques de la tasca desenvolupada en les condicions que es determinin en la normativa de desplegament del Decret esmentat.
4.L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears determina en l'article 8.3 que el nomenament dels directors dels centres de professorat es farà per un període inicial de dos anys i que, després d'aquest període, s'ha de dur a terme una avaluació de la seva actuació. Si el resultat de l'avaluació és positiu, es renovarà el nomenament, novament en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, es durà a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més.
5.La mateixa Ordre de dia 11 de març de 2016 estableix, en l'article 6, les condicions d'aquesta avaluació, la composició de la comissió avaluadora i les seves funcions, els criteris d'avaluació i els instruments del procediment d'avaluació.
6.La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de directors de centres de professorat estableix, en l'apartat 11.1 de les bases de la convocatòria, que els directors seleccionats en aquesta convocatòria han de ser avaluats en acabar el seu segon any com a directors. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, es durà a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més. A més, l'apartat 11.2 determina que les característiques de l'avaluació no recollides en l'article 6 de l'Ordre de dia 11 de març de 2016 s'han de dictar per mitjà d'unes instruccions de la persona titular de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
Fonaments de dret
1.La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.
2.El Decret 21/2019, de 2 d'agost, modificat pel Decret 22/2019, de 19 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3.El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4.L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.
5.La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de directors als centres de professorat.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1.Aprovar les bases de la convocatòria del procés d'avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016, les quals figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
2.Aprovar l'annex 2 (Sol·licitud) i l'annex 3 (Memòria de l'exercici de la funció directiva 2018-2020).
3.Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 14 de febrer de 2020
La directora general de Primera Infància,
Innovació i Comunitat Educativa
Amanda Fernández Rubí
ANNEX 1
Bases de la convocatòria del procés d'avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016
Primer
Objecte de la convocatòria
Aquesta convocatòria té per objecte establir el procés d'avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016.
Segon
Destinataris
1.Poden presentar-se a aquesta convocatòria els directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016.
2.La participació en aquest procés d'avaluació per part de les persones seleccionades en la convocatòria de dia 21 d'abril de 2016 és un requisit indispensable per optar a la renovació de la comissió de serveis per continuar exercint la funció de direcció als centres de professorat. En el cas de no participar-hi, s'entén que el docent que ocupa la plaça de direcció renuncia a continuar exercint la seva tasca al centre de professorat a partir del curs 2020-2021.
Tercer
Presentació de sol·licituds i documentació
1.Les persones interessades a participar en el procés d'avaluació han de presentar una sol·licitud (annex 2) i adjuntar la memòria de l'exercici de la funció directiva (annex 3).
2.La sol·licitud i la memòria s'han de presentar, en el termini de deu dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, a les delegacions territorials o en qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Dins aquest termini també s'han de trametre, a l'adreça de correu electrònic snlf@dgpice.caib.es, una còpia de la sol·licitud en què consti la data d'entrada en el registre i una còpia de la memòria.
Quart
Informes de valoració
1.En el termini màxim de cinc dies naturals des de la data de finalització del període de presentació de les sol·licituds, el Servei de Normalització Lingüística i Formació ha de publicar en el seu lloc web la relació de persones admeses.
2.El Servei de Normalització Lingüística i Formació elaborarà l'informe a què es refereix l'article 6.4.c) de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.
3.L'informe esmentat en l'apartat anterior ha de valorar l'exercici de les funcions de direcció establertes en l'article 13.1 del Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Cinquè
Comissió avaluadora
1.La comissió avaluadora, amb la composició i les funcions que s'estableixen en els articles 6.1 i 6.2 respectivament, s'ha de constituir en el termini màxim de vint-i-cinc dies naturals des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Els membres de la comissió han de tenir accés a la documentació presentada pels sol·licitants i a l'informe del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
2.A la primera reunió de la comissió avaluadora s'ha d'aprovar el calendari d'entrevistes personals amb els sol·licitants, d'acord amb el que s'estableix en l'article 6.4.d) de l'Ordre de dia 11 de març.
3.La comissió avaluadora ha d'elaborar un informe final, en el termini màxim de deu dies naturals des de la seva constitució, en el qual ha de constar la relació de persones que han superat el procés d'avaluació. Aquest informe s'ha d'elevar a la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa perquè en dicti la resolució corresponent. Aquesta resolució s'ha de publicar en el lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
4.Les persones que hagin superat el procés d'avaluació han de ser proposades per renovar la comissió de serveis, per un màxim de quatre anys més, a partir de l'1 de setembre de 2020. Aquesta proposta s'ha de fer d'acord amb el que determina l'article 13.2 del Decret 41/2016, de 15 de juliol.
5.A les persones avaluades negativament no se'ls renovarà la comissió de serveis i cessaran del seu lloc de feina al Centre de Professorat (CEP) en acabar la comissió de serveis actual.