Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 1326
Convocatoria Premis de la Rua de Carnaval 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat al previst a l'article 45.1 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es fa públic que la Junta de Govern d'aquest ajuntament en sessió extraordinària celebrada el 6 de febrer de 2020, va adoptar els següents  ACORDS:

1. Autoritzar la despesa a càrrec de l'aplicació 33800 48000 del Pressupost Municipal vigent per import de 12.000 €.

2. Aprovar la convocatòria pública dels Premis de la Rua de Carnaval de l'Ajuntament d'Eivissa per a l'any 2020 Annex I.

3. Publicar aquesta resolució en la Base de Dades Nacional de Subvencions, en el Butlletí Oficial de les Illes de Balears i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.

 

Eivissa, 7 de febrer de 2020

El batle

 Rafael Ruiz Gonzalez

 

ANNEX I

CONVOCATÒRIA DELS PREMIS DE LA RUA DE CARNAVAL DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA PER A L'ANY 2020

Article 1. Indicació de la disposició que estableixi, en el seu cas, les bases reguladores i del diari oficial en què està publicada, excepte que en atenció a la seua especificitat aquestes s'incloguin a la mateixa convocatòria

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases específiques reguladores per als premis de la Rua de Carnaval de l'Ajuntament d'Eivissa, aprovades per acord del Ple d'aquest consistori de data 30 de gener de 2020) i en el Butlletí Oficial de les Illes de Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.

Article 2. Crèdits pressupostaris als quals s'imputen els premis i quantia total màxima dels premis convocats dins dels crèdits disponibles o, en el seu defecte, quantia estimada de las subvencions

1. L'import econòmic màxim d'aquesta convocatòria és de 12.000 €. Els premis es concedeixen amb càrrec de l'aplicació 33800 48000 del pressupost de l'Ajuntament d'Eivissa per a l'exercici 2020.

2. En aquesta convocatòria s'atorgaran un màxim de 17 premis, a les modalitats següents, amb les quanties totals màximes que s'indiquen a continuació:

COMPARSES D'ÀMBIT ESCOLAR (Col·legis, escoles, instituts, APIMA i altres)

Primer premi 1.200 €

Segon premi 750 €

Tercer premi 400 €

COMPARSES D'ÀMBIT SOCIAL (Associacions de veïns i associacions sense ànim de lucre)

Primer premi 1.200 €

Segon premi 750 €

Tercer premi 400 €

ACADÈMIES DE BALL

Primer premi 1.200 €

Segon premi 750 €

Tercer premi 400 €

COMPARSES EN GENERAL

Primer premi 1.200 €

Segon premi 750 €

Tercer premi 400 €

INDIVIDUAL O PARELLA

Premi 200 €

PREMIS ESPECIALS

Premi a la major participació 600 €

Premi a la millor direcció artística i musical 600 €

Premi a la millor carrossa 600 €

Premi a la cura del medi ambient 600 €

Article 3. Objecte, condicions i finalitat de la concessió dels premis

1. L'objecte d'aquesta resolució és aprovar la convocatòria pública de premis de la Rua de Carnaval de l'Ajuntament d'Eivissa per a l'any 2020.

2. L'itinerari de la Rua serà el següent: av. de Santa Eulària, av. de Bartomeu de Rosselló, av. d'Isidor Macabich, carrer del País Valencià, av. d'Espanya i arribada al passeig de Vara de Rey (finalitza a l'encreuament d'av. d'Espanya amb av. d'Ignasi Wallis).

La concentració tindrà lloc a l'av. de Santa Eulària a les 10 h. Es recomana que per a establir l'ordre de sortida de la rua, tots els grups inscrits siguin puntuals i que arribin per la ronda de l'av. Vuit d'agost. S'han d'anar col·locant, segons arribin a l'av. de Santa Eulària, uns darrere d'uns altres, sense deixar espais entre comparses. El primer a arribar es col·locarà davant de l'establiment Burger King. Encapçalarà la desfilada la comparsa del Ajuntament d'Eivissa i a continuació guarderies i col·legis. La sortida serà a les 11.30 h. 

3. REQUERIMENTS TÈCNICS:

Les carrosses que participin en la rua han de complir amb les especificacions tècniques següents:

  • Els camions han de ser "rígids", és a dir, amb caixa o plataforma rígida. No poden superar els 12 m de llarg, els 2,5 m d'ample i els 4 m d'altura.
  • Els remolcs o plataformes remolcades per tractor agrícola, no poden excedir els 7 m de llarg, els 2,5 m d'ample i els 4 m d'altura.
  • Queden prohibits els vehicles denominats "camions articulats", és a dir, camió tractor + plataforma o trailer obert, sigui de la grandària que sigui de llarg
  • Els generadors han d'estar subjectes al camió i no s'han de cobrir. Els generadors que es col·loquin damunt dels camions han de comptar amb espai suficient o ser situats enlaire.
  • Els vehicles han de portar 2 extintors en un lloc visible i amb fàcil accés per a agafar-los.
  • Els vehicles han de portar les matrícules visibles en tot moment
  • Els quads i les motos poden circular sempre que compleixin amb les normes de circulació i aportin tota la documentació exigida, a més de circular amb casc i no portar remolcs. Només s'admetran quads amb remolc quan aquests estiguin matriculats com a vehicle especial.

4. NORMES D'ACTUACIÓ

L'incompliment d'algun dels requisits exigits pot ocasionar l'exclusió tècnica de la participació en la Rua de Carnaval.

  • Els conductors no poden abandonar el lloc de conducció durant tot el recorregut i han de respectar en tot moment les indicacions de l'organització
  • L'excés de potència de so es pot penalitzar en cas que provoqui el solapament amb la música d'altres comparses.
  • Es prohibeix llançar coets o petards durant el recorregut.
  • Es prohibeix portar animals.
  • Es prohibeix llançar caramels al públic.
  • Es prohibeix portar armes simulades.
  • Es prohibeix llançament de confeti i serpentines plàstiques.
  • No es permet la participació de carrilanes.
  • Queda totalment prohibit el consum d'alcohol o substancies estupefaents durant la rua.
  • S'admet la publicitat comercial sempre que no sigui referida a l'alcohol o tabac (tal com preveu el Pla Municipal sobre Drogues i l'article 10.3 de l'Ordenança de Publicitat Exterior del Municipi d'Eivissa, BOIB núm. 146 de 9/10/ 2010) i que no tingui contingut violent, sexista, xenòfob, contrari als valors democràtics o que atemptin contra la dignitat humana
 

5. RESPONSABILITAT

La comparsa participant és la responsable dels incidents i accidents derivats de la seva participació en la Rua de carnaval 2020. Així mateix, és responsable dels continguts expressats en la seva comparsa i carrossa

La persona responsable ho serà també dels menors que participin i de comptar amb les autoritzacions pertinents.

AUTORITZATS

NO AUTORITZATS

 

 

 

Camió rígid – màxim 12 metres  

  

 

Tractors agrícola amb remolcament de plataforma amb una longitud màxima de 7 metres

 

 

 

 

 

            Amplària màxima de les carrosses: 2,5 metres

            Altura màxima de las carrosses: 4 metres

            Longitud màxima dels camions: 12 metres

            Longitud màxima de plataformes remolcades per tractors: 7 metres

Article 4. Expressió que la concessió s'efectua mitjançant un règim de concurrència competitiva

El procediment de concessió dels premis es tramita en règim de concurrència competitiva. Té la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió dels premis es realitza a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre elles d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquestes bases i adjudicar, havent notificat la resolució de concessió amb el límit fixat i dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració, en aplicació dels criteris o principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.

​​​​​​​Article 5. Requisits per a sol·licitar els premis i forma d'acreditar-los

1. Poden ser persones beneficiàries d'aquests premis les persones físiques i/o jurídiques, públiques o privades, ja siguin entitats, grups associatius o organismes legalment constituïts amb anterioritat a la finalització del termini de presentació d'instàncies, que participin aquesta convocatòria i que compleixin els requisits establerts en les Bases específiques reguladores per als premis de la Rua de Carnaval de l'Ajuntament d'Eivissa, en aquesta convocatòria i en la normativa específica d'aplicació.

2. Les persones interessades a concórrer en aquesta convocatòria han de presentar la sol·licitud en el Registre d'Entrada General de l'Ajuntament o bé a través d'alguna de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. A la sol·licitud han d'indicar el nom i el telèfon d'una persona amb qui poder contactar abans i durant la rua.

La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'Ajuntament obtengui de forma directa els certificats telemàtics, si escau, per a l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal, autonòmica i l'Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent del compliment de les obligacions davant la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria de interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, al qual s'ha adherit l'Ajuntament. La persona sol·licitant pot denegar de forma expressa el consentiment i aportar els corresponents certificats.

3. La documentació i/o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la següent:

a. Fotocòpia del permís de circulació dels vehicles en vigor.

b. Fotocòpia del permís de conduir dels conductors i dels suplents en vigor.

c. Fotocòpia de la fitxa tècnica dels vehicles en vigor.

d. Fotocòpia de l'assegurança dels vehicles en vigor.

La documentació original s'ha de presentar al començament de la rua per ser revisada pel personal funcionari de l'Ajuntament d'Eivissa. Només seran admesos els conductors que hagin presentat el permís de conduir dins el termini per presentar les sol·licituds.

Article 6. Indicació dels òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment

1. Inici

El procediment de concessió de premis, s'inicia mitjançant la presentació d'una instància en la qual se sol·licita participar en el concurs de la rua de carnaval per optar als premis de les diferents categories.

2. Instrucció

En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, se la tendrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa, segons el número de Registre d'Entrada de la sol·licitud de premi.

Durant la celebració de la rua de carnaval per als carrers del nostre municipi, es reuneix un jurat format per representants del mitjans de comunicació locals, per avaluar la participació a les diferents modalitats i categories que opten als diferents premis.

Aquest jurat, de conformitat amb els criteris establerts a l'article 6 de les Bases específiques reguladores per als premis de la Rua de Carnaval de l'Ajuntament d'Eivissa, formularà la proposta de resolució provisional, que es notificarà a les persones interessades mitjançant publicació al tauler d'anuncis electrònic de la corporació de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.

Es pot prescindir de l'audiència quan no figuri al procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.

Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada en tant no se'ls hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.

3. Resolució

L'acte que resolgui el procediment de concessió del premi ha de ser motivat i expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix s'ha de fer constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquesta resolució es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa, segons el número de Registre d'Entrada de la sol·licitud de premi.

La competència per atorgar els premis correspon a la Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Eivissa, d'acord amb l'article 9 de les Bases específiques reguladores per als premis de la Rua de Carnaval de l'Ajuntament d'Eivissa i la base 49a, punt 5è, de les Bases d'Execució del Pressupost Municipal vigent.

Article 7. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació serà des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució de convocatòria a la BDNS, en el BOIB i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa fins al dia 16 de febrer de 2020.

Article 8. Termini de resolució i notificació

Termini per resoldre i efectes del silenci

El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'hagués produït resolució expressa s'entendrà desestimada per silenci negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015.

Article 9. Documents i informacions que han d'adjuntar-se a la sol·licitud

Els que s'indiquen en les  Bases específiques reguladores per als premis de la Rua de Carnaval de l'Ajuntament d'Eivissa i en aquesta convocatòria.

Article 10. En el seu cas, possibilitat de reformulació de sol·licituds de conformitat amb allò que disposa l'article 27 de la Llei General de Subvencions

No es preveu la possibilitat de reformular les sol·licituds.

Article 11. Indicació de si la resolució posa fi a la via administrativa i, en cas contrari, òrgan davant el qual pot interposar-se recurs d'alçada

La resolució exhaureix la via administrativa.

Article 12. Criteris de valoració de les sol·licituds

- Coreografia

- Carrossa

- Vestuari

- Originalitat

- Harmonia del conjunt

- Sostenibilitat del medi ambient

Article 13. Mitjà de notificació o publicació

1. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació dels requeriments d'esmena de sol·licituds i de la resolució de concessió dels premis es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa, segons el número de Registre d'Entrada de la sol·licitud de premi.

2. Publicitat dels premis concedits

L'acord de resolució del procediment de concessió es publicarà a la seu electrònica del tauler d'anuncis electrònic de la Corporació i a la BDNS.

Article 14. Impugnació

La resolució per la qual s'aprova aquesta convocatòria posa fi a la via administrativa, i contra aquesta es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Potestativament, es pot interposar contra aquesta resolució recurs de reposició, en el termini d'un mes des de la seua publicació davant el mateix òrgan que dicta la resolució, de conformitat amb l'establert a l'article 123 de la LPAC.