Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 1282
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 4 de febrer de 2020 per la qual es convoca el procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació (Acredita 2019)
La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional té com a finalitat la creació d'un sistema nacional de qualificacions i formació professional que faciliti la integració de les diferents formes de certificació i acreditació de les competències i de les qualificacions professionals. D'acord amb l'article 3.5 d'aquesta norma, una de les finalitats d'aquest sistema és avaluar i acreditar oficialment la qualificació professional de les persones interessades, sigui quina sigui la forma com s'hagi aconseguit. L'article 4.1 b estableix que un dels instruments per a això és un procediment de reconeixement, avaluació, acreditació i registre de les qualificacions professionals.
A l'article 8.2, la Llei orgànica esmentada estableix que l'avaluació i l'acreditació de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació tenen com a referent el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.
La Llei 2/2011, de 4 de març, d'economia sostenible indica a l'article 72.h) que un dels objectius en matèria de formació professional és millorar la qualificació dels ciutadans mitjançant l'aplicació del procediment d'avaluació i acreditació de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals.
El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral determina el procediment únic per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació, d'acord amb el que preveu l'article 8.2 de la Llei orgànica 5/2002.
D'acord amb l'article 21.1.b) del Reial decret esmentat, les administracions educatives i laborals competents de cada comunitat autònoma han d'establir conjuntament l'estructura organitzativa responsable d'aquest procediment.
El Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l'estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina a l'article 2.1 que la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i el Servei d'Ocupació de les Illes Balears, conjuntament o separadament, han d'aprovar les convocatòries públiques del procediment d'avaluació i d'acreditació de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o de vies no formals de formació, i han de garantir l'estructura organitzativa necessària per gestionar el procediment. En el cas que s'aprovin de forma separada, és preceptiu un informe favorable vinculant de l'òrgan administratiu no convocant.
El Decret 55/2011 designa a l'article 3.1 l'Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) com a òrgan encarregat de la gestió i la coordinació d'aquest procediment.
El reconeixement de les competències professionals avaluades mitjançant el procediment que regula el Reial decret 1224/2009, quan les persones interessades no completin les qualificacions recollides en el títol de formació professional o en el certificat de professionalitat corresponent, s'ha de fer mitjançant una acreditació parcial acumulable, amb la finalitat de poder completar la formació que els permeti obtenir el títol i/o el certificat indicats i per facilitar a les persones l'aprenentatge al llarg de la vida i la millora de la seva qualificació professional.
El Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre (BOE núm. 305, de 16 de desembre) va aprovar l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2017-2020 (EEAO), la qual es configura com el marc normatiu per a la coordinació i execució de les polítiques actives d'ocupació i intermediació laboral al conjunt de l'Estat. L'Estratègia incorpora com a objectiu potenciar la formació i, concretament, determina a l'objectiu instrumental 2.3 “Promoure la formació modular acreditable i el reconeixement de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral i les vies no formals de formació.”
Segons l'acord del Consell de Ministres, de dia 22 de novembre de 2019, aquesta convocatòria està finançada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional, en el marc del Programa Operatiu d'Ocupació, Formació i Educació 2014-2020.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 4 de febrer de 2020
El conseller
Martí X. March i Cerdà
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
Primer
Objecte i àmbit d'aplicació
Segon
Destinataris
Els destinataris són les persones amb experiència laboral o bé amb aprenentatges no formals de formació relacionats amb les unitats de competència de les qualificacions professionals objecte d'aquesta convocatòria i que compleixin els requisits prevists al punt quart.
Tercer
Import de la convocatòria i partida pressupostària
El cost total pressupostat per a la implementació del procediment d'acreditació de competències professionals és de 44.932,43 €. Aquesta quantia fou assignada a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la sessió de la Conferència Sectorial d'Educació de dia 11 de novembre de 2019. Els acords presos a la Conferència Sectorial es formalitzaren a l'Acord del Consell de Ministres de 22 de novembre de 2019.
Quart
Requisits per a la participació
1. Les persones que vulguin participar en el procediment han de complir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, haver obtingut el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o ser titular d'una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, en els termes establerts en la normativa espanyola d'estrangeria i immigració.
b) Tenir, com a mínim, en el moment de fer la inscripció:
c) Tenir experiència laboral o formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals que es volen acreditar, d'acord amb el que figura a continuació:
i. En el cas d'experiència laboral, per a les qualificacions de nivell 1, s'han de justificar almenys 2 anys, amb un mínim de 1.200 hores treballades en total els darrers 10 anys.
ii. En el cas d'experiència laboral, per a les qualificacions de nivell 2 i 3, s'han de justificar almenys 3 anys, amb un mínim de 2.000 hores treballades en total els darrers 10 anys.
iii. En el cas de formació, s'han de justificar almenys 200 hores de formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals de nivell 1 que es volen acreditar, i almenys 300 hores de formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals de nivell 2 i 3 que es volen acreditar. En els casos que els mòduls formatius associats a la unitat de competència que es pretén acreditar prevegin una durada inferior, s'han d'acreditar les hores establertes en aquests mòduls. La formació indicada s'ha d'haver duit a terme en els darrers 10 anys.
Per establir el període de deu anys anteriors a la convocatòria s'ha de tenir com a referència el dia de publicació al BOIB d'aquesta Resolució.
2. Les persones que compleixin els requisits d'experiència o de formació, més grans de 25 anys i que no puguin justificar-los, poden sol·licitar la inscripció provisional en el procediment sempre que presentin alguna prova admesa en dret que justifiqui l'experiència laboral o la formació no formal d'acord amb el que preveu l'article 11.2 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol. Per a aquests casos la comissió d'avaluació corresponent ha de determinar si se'n permet la inscripció definitiva.
Cinquè
Incompatibilitats
Les persones que vulguin participar en el procediment no poden demanar l'avaluació i l'acreditació de les unitats de competència si:
a) Aquestes unitats s'han acreditat prèviament.
b) Aquestes unitats són convalidables amb mòduls formatius o amb mòduls professionals que ja s'han superat.
c) Estan matriculades, en el moment de formalitzar la inscripció, de mòduls formatius o amb mòduls professionals convalidables.
d) Estan inscrites, en el moment de formalitzar la inscripció, en un procediment d'acreditació de competències d'aquestes unitats de competència.
e) Han sol·licitat l'acreditació i l'avaluació d'aquestes unitats de competència comunes en inscriure's en més d'una qualificació professional.
Sisè
Política de privacitat
Setè
Taxes
1. La inscripció a cadascuna de les tres fases està subjecta al pagament de taxes. Aquest pagament es pot fer per via telemàtica o de forma presencial al moment de fer el tràmit en línia corresponent.
2. En aplicació de la Llei 19/2019, de 30 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020, i la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors 2 de gener de 2020, per la que s'estableix l'actualització de les bases, els tipus de gravamen i les quotes tributàries de les taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020, les taxes per a la implantació dels processos de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral a les Illes Balears són les següents:
Concepte |
Euros |
1. Inscripció al procés de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral o vies no formals de formació. |
5,68 |
2. Inscripció a la fase d'orientació i assessorament: |
|
2.1 Per a qualificacions de nivell 1. |
28,43 |
2.2 Per a qualificacions de nivell 2. |
39,79 |
2.3 Per a qualificacions de nivell 3. |
45,48 |
3. Inscripció a la fase d'avaluació i acreditació: |
|
3.1 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 1, sigui quin sigui el nombre d'unitats de competència de les quals se sol·licita avaluació. |
11,37 |
3.2 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 2: |
|
— Si se sol·licita l'avaluació d'una unitat de competència. |
11,37 |
— Si se sol·licita l'avaluació de dues unitats de competència. |
17,04 |
— Si se sol·licita l'avaluació de tres o més unitats de competència. |
22,74 |
3.3 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 3: |
|
— Si se sol·licita l'avaluació d'una unitat de competència. |
17,04 |
— Si se sol·licita l'avaluació de dues unitats de competència. |
22,74 |
— Si se sol·licita l'avaluació de tres o més unitats de competència. |
39,79 |
3. Queden exemptes del pagament de la taxa:
a) Les persones en situació legal de desocupació, sempre que presentin l'informe de període ininterromput inscrit en situació de desocupació del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) o l'organisme equivalent de fora de les Illes Balears que acrediti que està inscrit com a demandant d'ocupació i la condició de desocupat. La data d'aquest document no pot ser anterior en més de trenta dies naturals a l'inici del termini d'inscripció.
b) Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %, sempre que presentin una còpia compulsada de la targeta acreditativa del grau de discapacitat o un certificat expedit per la Direcció General de Dependència.
c) Els membres de famílies nombroses, sempre que presentin una còpia compulsada del títol de família nombrosa en vigor.
d) Les famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial, sempre que presentin el certificat corresponent.
e) Les persones subjectes a mesures privatives de llibertat, sempre que presentin un certificat expedit pel centre penitenciari.
f) Els joves en acolliment familiar i els joves tutelats i extutelats en vies d'emancipació, sempre que presentin el certificat corresponent.
g) Les persones que hagin estat víctimes d'actes terroristes, i també el cònjuge i els fills, sempre que acreditin documentalment aquesta condició mitjançant la resolució administrativa corresponent. En el cas del cònjuge i els fills, també s'ha de presentar còpia compulsada del llibre de família.
h) Les víctimes de violència de gènere, i també els fills que en depenen, sempre que acreditin documentalment aquesta condició mitjançant qualsevol dels documents prevists per la normativa vigent. En el cas dels fills dependents, també s'ha de presentar còpia compulsada del llibre de família.
i) Els membres de les famílies monoparentals, sempre que presentin una còpia compulsada del llibre de família.
Vuitè
Qualificacions professionals i nombre de places convocades
Novè
Fases del procediment i seus de cada qualificació professional
1. Segons el que disposa el Reial decret 1224/2009, les fases del procediment són:
a) Assessorament.
b) Avaluació de la competència professional.
c) Acreditació i registre de la competència professional.
2. Aquestes tres fases del procediment s'han de dur a terme durant l'any 2020.
3. Les diferents fases del procediment s'han de desenvolupar als centres seu (principal i auxiliar) que s'indiquen a l'annex 2.
Desè
Presentació de documentació
1. La documentació requerida (excepte el dossier i les reclamacions) es pot presentar en línia al moment de realitzar el tràmit telemàtic.
2. En cas de no adjuntar la documentació, aquesta s'ha de presentar preferentment als llocs següents:
a) Mallorca: Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (c. del Ter, 16, planta baixa, 07009 Palma).
b) Menorca: Delegació Territorial d'Educació a Menorca (c. de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó).
c) Eivissa: Delegació Territorial d'Educació a Eivissa (v. Púnica, 23, 07800 Eivissa).
d) Formentera: Delegació territorial d'Educació a Formentera (av. Porto-salè, 87, 07860 Formentera).
3. D'acord amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents que els interessats adrecin als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:
a) Al registre electrònic de l'administració o organisme al qual es dirigeixin, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què es refereix l'article 2.1.
b) A les oficines de Correus, en la forma que s'estableixi per reglament.
c) A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) A les oficines d'assistència en matèria de registres.
e) En qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.
Onzè
Sol·licitud d'inscripció al procediment
1. El termini de sol·licitud d'inscripció al procediment és del 21 de febrer al 2 de març.
2. Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria han d'emplenar la sol·licitud d'inscripció telemàtica mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.
3. Per fer efectiva la inscripció al procediment s'ha de presentar, segons el punt desè d'aquesta Resolució, la documentació acreditativa següent:
a) Sol·licitud d'inscripció telemàtica emplenada i signada.
b) Fotocòpia del NIF, el NIE o un altre document justificatiu.
c) Justificant del pagament de la taxa d'inscripció i, si n'és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d'exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui.
d) Document informatiu del finançament de l'actuació Acredita 2019, el qual es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es.
e) Documentació justificativa de l'experiència laboral dels darrers 10 anys en les unitats de competència de les qualificacions professionals que es volen acreditar:
i. Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estiguin afiliats, en què constin l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.
ii.Fotocòpia dels contractes de treball o certificació de l'empresa o empreses on s'hagi adquirit l'experiència laboral en què constin específicament la durada dels períodes de prestació del contracte, l'activitat exercida i l'interval de temps en què s'ha fet l'activitat.
i. Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la Mutualitat a la qual estiguin afiliats en què constin els períodes d'alta en el règim corresponent.
ii. Certificat d'alta de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en què consti l'activitat o activitats que s'han exercit.
iii. Declaració responsable amb la descripció de l'activitat exercida i l'interval de temps en què s'ha duit a terme.
Fotocòpia del certificat de l'organització on s'hagi prestat l'assistència en què constin, específicament, les activitats i les funcions exercides, l'any en què s'han fet i el nombre total d'hores dedicades.
f) Documentació justificativa de la formació no formal dels darrers 10 anys, que ha de reunir els requisits següents:
i. La formació rebuda ha d'estar relacionada amb les unitats de competència que es pretenen acreditar.
ii. A la documentació acreditativa han de constar-hi els continguts, la durada en hores i el període en què es va dur a terme. Si la durada de la formació està expressada en crèdits, se n'ha d'especificar l'equivalència en hores. No s'han de valorar els cursos de durada inferior a deu hores ni l'assistència a jornades, simposis, esdeveniments o similars.
g) Si escau, declaració responsable o prova admesa en dret per justificar els requisits d'experiència laboral o formativa.
4. Tots els documents que no es presentin redactats en llengua catalana o castellana s'han d'acompanyar necessàriament de la traducció oficial corresponent.
5. La falsedat en les dades declarades o aportades comporta la pèrdua del dret a participar en aquesta convocatòria i la no devolució de les taxes abonades.
Dotzè
Criteris per determinar l'admissió al procediment
1. En el cas que el nombre de sol·licituds que compleixin els requisits sigui superior al nombre de places establert en la convocatòria, s'ha d'aplicar el barem següent:
a) Per cada dia d'experiència laboral relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar (com a treballador per compte d'altri i com a treballador de caràcter autònom) s'atorguen 0,0166 punts per dia. Si l'experiència no ha estat a jornada completa, la puntuació anterior s'ha de comptar de forma proporcional a la jornada feta.
b) Per cada 10 hores de feina relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar com a becari o voluntari: 0,033 punts.
c) Per cada 10 hores de formació rebuda relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar: 0,05 punts. Si la formació està expressada en crèdits, un crèdit equival a 10 hores i un crèdit ECTS equival a 25 hores, amb un màxim de 30 punts.
d) Per trobar-se en situació d'atur en el moment de la inscripció: 5 punts (s'ha de justificar amb un certificat emès pel Servei d'Ocupació).
e) Per trobar-se empadronat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el moment de la inscripció: 15 punts (s'ha de justificar amb un certificat d'empadronament).
2. Han de resultar admeses les persones amb més puntuació d'acord amb els criteris de l'apartat anterior fins que es cobreixin totes les places que s'ofereixen en aquesta convocatòria. En cas d'empat, ha de prevaler l'aspirant amb més puntuació en l'apartat 1.a). En el cas que continuï l'empat entre candidats, per resoldre'l s'ha d'aplicar el criteri d'admetre la persona de més edat. Per a això, s'ha de tenir en compte l'any de naixement.
Tretzè
Publicació de les llistes provisionals d'admissió al procediment
El 24 de març s'ha de publicar la llista provisional de persones que compleixen els requisits i les que no els compleixen a la pàgina web http://iqpib.caib.es.
Catorzè
Termini de reclamacions a les llistes d'admissió al procediment
Quinzè
Publicació de les llistes definitives d'admissió al procediment
El 21 d'abril s'ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses a la pàgina web http://iqpib.caib.es.
Setzè
Inscripció a la fase d'assessorament
1. El termini de sol·licitud d'inscripció a la fase d'assessorament és del 22 al 29 d'abril.
2. Les persones admeses al procediment han d'emplenar la sol·licitud telemàtica d'inscripció per participar a la fase d'assessorament, mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.
3. Per fer efectiva la inscripció a la fase d'assessorament s'ha de presentar, segons el punt desè d'aquesta Resolució, la documentació acreditativa següent:
a) Sol·licitud d'inscripció telemàtica a la fase d'assessorament emplenada i signada.
b) Justificant del pagament de la taxa d'inscripció i, si n'és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d'exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui
c) Dossier del candidat o candidata.
4. Les persones candidates han de preparar el dossier amb tota la documentació relativa a l'historial professional i formatiu relacionat amb les unitats de competència que s'han d'avaluar d'acord amb el manual per a l'elaboració del dossier, que es troba a la pàgina web http://iqpib.caib.es.
5. Tota la documentació que conforma el dossier s'ha d'acarar.
Dissetè
Desenvolupament de la fase d'assessorament
Divuitè
Inscripció a la fase d'avaluació
1. El termini de sol·licitud d'inscripció a la fase d'avaluació és del 24 al 30 de juny.
2. Les persones admeses a la fase d'assessorament que no hagin desistit de la seva participació poden participar a la fase d'avaluació i emplenar la sol·licitud telemàtica d'inscripció a aquesta fase, mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.
3. Per fer efectiva la inscripció a la fase d'avaluació s'ha de presentar, segons el punt desè d'aquesta Resolució, la documentació acreditativa següent:
a) Sol·licitud d'inscripció telemàtica a la fase d'avaluació emplenada i signada.
b) Justificant del pagament de la taxa d'inscripció i, si n'és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d'exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui.
Dinovè
Desenvolupament de la fase d'avaluació
Vintè
Pla de formació
1. Amb independència dels resultats obtinguts, la comissió d'avaluació ha de proporcionar a totes les persones avaluades el corresponent pla de formació, en el qual s'ha de fer constar:
a) Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, perquè puguin acreditar en convocatòries posteriors les unitats de competència no demostrades.
b) Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, per completar la formació conduent a l'obtenció d'un certificat de professionalitat o un títol de formació professional que hi estigui relacionat.
c) Si els candidats compleixen els requisits per obtenir un certificat de professionalitat o un títol de formació professional, s'han d'indicar els tràmits necessaris perquè el puguin obtenir.
2. El pla de formació s'ha de lliurar al candidat juntament amb el certificat d'acreditació de les unitats de competència demostrades. Les persones candidates residents a Formentera o a fora de les Illes Balears l'han de rebre per correu certificat a l'adreça que indiquin a la inscripció.
Vint-i-unè
Fase d'acreditació i registre de la competència professional
Vint-i-dosè
Recuperació de la documentació presentada
Vint-i-tresè
Nomenament dels assessors, avaluadors i membres de les comissions d'avaluació
Vint-i-quatrè
Compensacions econòmiques
Les persones designades com a assessors, avaluadors i membres de les comissions han de percebre una indemnització per raó de servei, la qual està establerta al Decret 4/2019, de 25 de gener, de modificació del Decret 16/2016, de 8 d'abril, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'Administració autonòmica de les Illes Balears.
ANNEX 2
Qualificació professional |
Socorrisme en instal·lacions aquàtiques |
Família professional |
Activitats fisicoesportives |
Nivell |
2 |
Codi |
AFD096_2 |
Reial decret |
Reial decret 295/2004, de 20 de febrer. Actualització Reial decret 1087/2005, de 16 de setembre, Reial decret 1521/2007, de 16 de novembre, Reial decret 146/2011, de 4 de febrer i Ordre PRE/1340/2016 |
Places convocades |
20 |
Unitats de competència |
UC0269_2. Executar tècniques específiques de natació amb eficàcia i seguretat. |
UC0270_2. Prevenir accidents o situacions d'emergència en instal·lacions aquàtiques, vetllant per la seguretat dels usuaris. |
|
UC0271_2. Rescatar persones en cas d'accident o situació d'emergència en instal·lacions aquàtiques. |
|
UC0272_2. Assistir com a primer intervinent en cas d'accident o situació d'emergència. |
|
Certificat de professionalitat |
AFDP0109. Socorrisme en instal·lacions aquàtiques (RD 711/2011 modificat pel RD 611/2013) |
Títol d'FP |
Tècnic esportiu en Salvament i socorrisme (RD 878/2011) |
Seu principal |
IES Bendinat (av. de l'Arquitecte Francesc Casas, 13, 07181 Calvià) |
Seu auxiliar a Menorca |
IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó) |
Seu auxiliar a Eivissa i Formentera |
IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa) |
Qualificació professional |
Socorrisme en espais aquàtics naturals |
Família professional |
Activitats fisicoesportives |
Nivell |
2 |
Codi |
AFD340_2 |
Reial decret |
Reial decret 1521/2007, de 16 de novembre |
Places convocades |
40 |
Unitats de competència |
UC0269_2. Executar tècniques específiques de natació amb eficàcia i seguretat. |
UC0272_2. Assistir com a primer intervinent en cas d'accident o situació d'emergència. |
|
UC1082_2. Prevenir accidents o situacions d'emergència en espais aquàtics naturals. |
|
UC1083_2. Rescatar persones en cas d'accident o situacions d'emergència en espais aquàtics naturals. |
|
Certificat de professionalitat |
AFDP0209. Socorrisme en espais aquàtics naturals (RD 711/2011 modificat pel RD 611/2013) |
Títol d'FP |
Tècnic esportiu en Salvament i socorrisme (RD 878/2011) |
Seu principal |
IES Bendinat (av. de l'Arquitecte Francesc Casas, 13, 07181 Calvià) |
Seu auxiliar a Menorca |
IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó) |
Seu auxiliar a Eivissa i Formentera |
IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa) |
Qualificació professional |
Coordinació de serveis de socorrisme en instal·lacions i espais naturals aquàtics |
Família professional |
Activitats fisicoesportives |
Nivell |
2 |
Codi |
AFD539_3 |
Reial decret |
Reial decreto 141/2011, de 4 de febrer |
Places convocades |
25 |
Unitats de competència |
UC0269_2. Executar tècniques específiques de natació amb eficàcia i seguretat. |
UC0272_2. Assistir com a primer intervinent en cas d'accident o situació d'emergència. |
|
UC1762_3. Planificar i organitzar recursos humans i materials per prevenir, vigilar i intervenir en cas d'accidents en espais aquàtics. |
|
UC1763_3. Supervisar i avaluar els recursos humans i materials de socorrisme en espais aquàtics. |
|
UC1764_3. Dirigir equips de socorrisme en cas d'accidents en espais aquàtics. |
|
Certificat de professionalitat |
AFDP0211. Coordinació de serveis de socorrisme en instal·lacions i espais naturals aquàtics (RD 1076/2012) |
Títol d'FP |
Tècnic esportiu superior en salvament i socorrisme (RD 879/2011) |
Seu principal |
IES Bendinat (av. de l'Arquitecte Francesc Casas, 13, 07181 Calvià) |
Seu auxiliar a Menorca |
IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó) |
Seu auxiliar a Eivissa i Formentera |
IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa) |