Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 1226
Resolució de la directora general de Personal Docent de 28 de gener de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis, llocs de feina de la Inspecció Educativa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix que un dels pilars bàsics per millorar la qualitat educativa és la inspecció educativa. Per aquest motiu, es fixen les funcions, les atribucions i l'organització de la inspecció educativa a fi d'aconseguir un sistema educatiu de qualitat.

En virtut del Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, sobre el traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ensenyament no universitari, la inspecció d'educació es va transferir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l'àmbit de l'ensenyament no universitari, és la norma que regula l'organització i el funcionament de la Inspecció Educativa a les Illes Balears. A l'article 19 estableix que els funcionaris docents que compleixin determinats requisits poden ocupar accidentalment les vacants de la plantilla d'inspectors d'educació en comissió de serveis. Per ocupar aquestes vacants és preceptiva la convocatòria pública d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit i capacitat.

L'accés al cos d'inspectors d'educació és regulat en el Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i es regula el règim transitori d'ingrés a què es refereix la disposició transitòria dissetena d'aquesta Llei. En l'article 41 d'aquest Reial decret s'estableixen els requisits per accedir al cos d'inspectors, els quals també són exigibles als qui vulguin ocupar les vacants de la plantilla d'inspectors d'educació en comissió de serveis.

Mitjançant la Sentència del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears núm.   192/2015, de 24 de març, es va declarar no conforme a dret l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de dia 9 de juliol de 2013 per la qual es regula el procediment per a l'ocupació de llocs de treball d'inspectors d'educació en comissió de serveis (BOIB núm. 98, de 13 de juliol).

Tot i que s'ha realitzat la convocatòria d'un procediment selectiu per cobrir places d'inspectors d'educació i el corresponent concurs de trasllats per aquest cos, encara hi ha places vacants en la plantilla d'inspectors d'educació.

Tenint en compte la càrrega de feina a l'illa de Menorca, resulta del tot necessari i urgent cobrir, encara que sigui de manera temporal en comissió de serveis, els llocs de feina reservats a la Inspecció Educativa per al curs 2019-2020, que es relacionen en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat  Autònoma de les Illes Balears.

D'acord amb la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, de 16 de setembre de 2019, de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 129, de 21-09-2019), la directora general de Personal Docent és competent per dictar aquesta Resolució.

Per tant, a proposta del cap del Departament d'Inspecció, i amb l'acord de la Mesa Sectorial de Negociació de Personal Docent, dict la següent

Resolució

Primer

Aprovar la convocatòria per proveir mitjançant el sistema de comissió de serveis els llocs de feina reservats a la Inspecció Educativa per al curs 2019-2020, els quals es relacionen en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

Segon

Aprovar els annexos: 1 (Bases de la convocatòria), 2 (Places convocades), 3 (Model de sol·licitud), 4 (Barem) i 5 (Full d'autobaremació dels mèrits).

Tercer

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

 

Palma, 28 de gener de 2020

La directora general de Personal Docent Rafaela Sánchez Benítez

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Requisits dels participants

Poden participar en aquest concurs els funcionaris que acreditin que compleixen els requisits següents:

  1. Pertànyer, com a funcionari de carrera, a algun dels cossos de funcionaris docents que integren la funció pública docent, i estar-hi en servei actiu.

  2. Acreditar una antiguitat mínima de sis anys com a funcionari de carrera en algun dels cossos que integren la funció pública docent i una experiència mínima de la mateixa durada.

  3. Estar en possessió del títol de doctor, llicenciat, enginyer o arquitecte, o d'un títol equivalent.

  4. Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant Decret 115/2001, de 14 de setembre,  pel qual es regula l'exigència de coneixement de les llengües oficials al personal docent.

2. Presentació de sol·licituds

Els aspirants han de presentar la sol·licitud, adreçada a la directora general de Personal Docent segons el model que figura en l'annex 3, al Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, a les delegacions territorials o a qualsevol de les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si s'opta per presentar la documentació a una oficina de correus, s'hi ha de dur en un sobre obert a fi que el funcionari pugui datar-la i segellar-la abans de certificar la tramesa.

El termini per presentar les sol·licituds, amb la documentació acreditativa dels mèrits i el projecte, és de quinze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Valoració dels mèrits

La valoració dels mèrits al·legats es farà d'acord amb el barem que figura en l'annex 4 d'aquesta Resolució i els aspirants hauran de lliurar el full d'autovaloració dels mèrits d'acord amb l'annex 5.

 

4. Comissió de Selecció

Es constitueix la Comissió de Selecció que ha d'actuar en aquest procediment, la qual és integrada pels membres següents:

  1. Un inspector designat pel conseller d'Educació, Universitat i Recerca, que ha d'actuar com a president.

  2. Quatre inspectors del cos d'inspectors d'educació de l'Administració educativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en actiu, seleccionats per sorteig. El sorteig, que ha de ser públic, s'ha de fer dia 17 de febrer a les 10.00 h a la seu de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (Direcció General de Personal Docent). Per dur a terme el sorteig, s'han de fer dos grups per atendre la paritat dels membres de la Comissió. L'inspector amb menys antiguitat ha d'actuar com a secretari. En el cas d'igualtat, el secretari ha de ser el de menys edat. Així mateix, s'han de nomenar els suplents respectius. Al sorteig hi poden assistir els aspirants a la convocatòria, els quals han d'acreditar la seva condició mitjançant la sol·licitud corresponent.

Les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial d'Educació poden designar un representant que pot assistir com a observador a les sessions de la fase de concurs convocades per la Comissió de Selecció, així com a la realització posterior de les entrevistes amb els aspirants.

Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d'un mínim de tres dels membres que en formen part, entre els quals hi ha d'haver el president i el secretari.

5. Funcions de la Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció té les funcions següents:

  1. Comprovar el compliment dels requisits.

  2. Valorar els mèrits al·legats pels concursants.

  3. Resoldre qualsevol dubte, qüestió, incidència o reclamació que es plantegi durant el procediment del concurs.

  4. Valorar el projecte i l'entrevista de cadascun dels candidats.

  5. Formular la proposta de candidats seleccionats per cobrir les places d'inspectors en comissió de serveis.

  6. Qualsevol altra que li atribueixi aquesta Resolució o que sigui necessària en la tramitació d'aquest procediment.

6. Procediment de selecció

El procediment de selecció s'ha de desenvolupar en dues fases:

A. Fase de concurs:

En aquesta fase, la Comissió de Selecció ha de valorar els mèrits dels aspirants obtinguts, com a màxim, fins la data d'acabament del termini per presentar sol·licituds, d'acord amb el barem que figura en l'annex 4 d'aquesta Resolució.

Únicament s'han d'admetre les sol·licituds dels aspirants que compleixin els requisits establerts en el punt primer de les bases de la convocatòria i que obtenguin una puntuació mínima de 3,5 punts en la valoració dels mèrits especificats en els apartats 1, 2, 3 i 4 de l'annex 4 d'aquesta Resolució. La puntuació dels apartats 1, 2, 3 i 4 no pot superar els 10 punts.

La Comissió de Selecció ha d'aprovar la relació provisional d'aspirants admesos, amb la indicació de la puntuació obtinguda per la valoració dels mèrits, i exclosos, que s'ha de publicar, el mateix dia en què s'aprovi, als taulers d'anuncis de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (planta baixa), de la Delegació Territorial de Menorca i de la Delegació Territorial d'Eivissa–Formentera.  Així mateix, també s'ha de publicar a la pàgina web del Departament d'Inspecció Educativa (<http://die.caib.es>).

Mitjançant la publicació d'aquesta relació provisional d'admesos i exclosos es considera efectuada la notificació als interessats d'acord amb el que preveu l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas dels aspirants exclosos, s'ha d'indicar la causa d'exclusió.

Contra la relació a què fa referència l'apartat anterior, els aspirants poden presentar reclamacions davant la Comissió en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació als llocs indicats anteriorment.

La Comissió disposa de dos dies hàbils per resoldre les reclamacions abans de publicar la llista definitiva d'admesos i exclosos.

B. Fase de projecte i entrevista

Els aspirants han de presentar, juntament amb la resta de documentació, un projecte basat en la normativa que regeix la inspecció educativa que plantegi l'organització i el funcionament d'aquesta en el marc de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, de dia 18 de desembre de 2019, per la qual es fixen les directrius i s'aprova el Pla d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al període 2020-2024 i s'estableix el programa d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2019-2020 (BOIB núm. 171, de 21/12/2019), així com propostes d'intervenció.

B.1. Projecte

El document no pot excedir els quinze fulls de mida DIN A4, sense comptar les portades i l'índex, escrits per una sola cara amb interlineat d'1,5. Per qualificar-lo, s'han de valorar els aspectes formals (presentació) i els continguts (estructura, contingut, pertinència, rigor conceptual, coherència, adequació, etc.). El projecte s'ha de valorar amb 2,5 punts com a màxim.

B.2. Entrevista

L'entrevista que la Comissió de Selecció ha de fer als aspirants ha de ser pública.

La Comissió de Selecció ha de convocar cadascun dels aspirants que hagin superat la fase de concurs, mitjançant el tauler d'anuncis esmentat i a la pàgina web del Departament d'Inspecció Educativa (<http://die.caib.es>), a una entrevista perquè defensin el seu projecte i el debatin amb els membres de la Comissió. La defensa no ha de consistir en la repetició de l'exposició dels continguts del projecte, que ja s'han formulat en el document presentat, sinó en l'exposició de les bases i els arguments en què es fonamenta. Els aspirants disposen de quinze minuts per defensar el projecte i de cinc minuts per respondre les preguntes de la Comissió i debatre el projecte amb aquesta. L'entrevista s'ha de valorar amb 2,5 punts com a màxim.

Per superar la fase B, és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 2,5 punts sumant les puntuacions obtingudes amb el projecte i en l'entrevista. En el cas de no assolir aquesta puntuació mínima, l'aspirant resta exclòs del procés selectiu.

La Comissió de Selecció ha de convocar els aspirants per a l'entrevista amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores mitjançant una notificació publicada als mateixos llocs indicats anteriorment. Les entrevistes s'han de dur a terme a la seu del Departament d'Inspecció Educativa.

Han d'iniciar l'actuació els aspirants el primer llinatge dels quals comenci per la lletra resultant del sorteig que s'ha de fer dia 17 de febrer a les 10.00 h a la seu de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca  (Direcció General de Personal Docent). Si no hi ha aspirants el primer llinatge dels quals comenci amb la lletra esmentada, l'ordre d'actuació s'ha d'iniciar per la lletra o les lletres següents.

La seu on han de tenir lloc les sessions de la Comissió de Selecció s'ha de publicar oportunament als taulers d'anuncis i a la pàgina web indicats.

7. Publicació dels resultats

Una vegada valorades les fases de concurs i de projecte i entrevista, la Comissió ha d'aprovar una relació provisional dels aspirants amb indicació del número d'ordre, la puntuació parcial obtinguda en cada un dels apartats del barem i la puntuació total. Aquesta relació s'ha de publicar, el mateix dia en que s'aprovi, als taulers d'anuncis esmentats i a la pàgina web del Departament d'Inspecció Educativa (<http://die.caib.es>). Els aspirants poden presentar reclamacions davant la Comissió en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la relació a tots els llocs indicats. La Comissió ha de resoldre les reclamacions en els dos dies hàbils següents i, a continuació, ha de publicar la relació definitiva amb les puntuacions obtingudes. Els empats en la puntuació total s'han de dirimir segons la puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem, d'acord amb l'ordre següent:

1r. Puntuació més alta en els apartats del barem en l'ordre en què apareixen en la convocatòria.

2n. Puntuació més alta en els subapartats del barem en l'ordre en què apareixen en la convocatòria.

La Comissió de Selecció ha de formular la proposta de candidats seleccionats per cobrir la plaça d'inspectora o inspector en comissió de serveis. Per això, ha de trametre a la directora general de Personal Docent la llista dels aspirants ordenada de major a menor puntuació obtinguda després de sumar els resultats finals de les fases de concurs i de projecte i entrevista, i ha de proposar l'aspirant que hagi obtingut més puntuació perquè ocupi la plaça oferta.

La directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució provisional en què es declari seleccionat l'aspirant proposat per la Comissió, que ha d'atorgar un termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació perquè l'interessat presenti reclamacions. Aquesta resolució s'ha de publicar, el mateix dia en què es dicti, als taulers d'anuncis i a la pàgina web esmentats.

La Comissió de Selecció ha de resoldre aquestes reclamacions i, a continuació, la directora general de Personal Docent ha de dictar la resolució definitiva amb l'aspirant seleccionat i l'adjudicació de la plaça, la qual s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

​​​​​​​8. Provisió dels llocs de feina

El lloc de feina que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució s'ha de proveir pel sistema de comissió de serveis.

9. Durada de la comissió de serveis 

La comissió de serveis tendrà una durada d'un any, prorrogable per un any més pel conseller d'Educació, Universitat i Recerca, previ informe del cap del Departament d'Inspecció Educativa, excepte que les vacants es proveeixin abans mitjançant els procediments de concurs oposició o de concurs de trasllats.

 

ANNEX 2 Plaça convocada

Nre. de llocs de feina

Seu territorial

Codi

Lloc de feina

1

Menorca

07506041

Inspector d'educació

 

Documents adjunts