Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 1012
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització, a proposta de la directora gerent de l’Escola Balear de l’Administració Pública, de modificació de la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 25 d’abril de 2019 per la qual s’aproven la convocatòria, les bases, els exercicis, temari i el barem de mèrits, i es designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure, al cos facultatiu superior, escala de recerca, desenvolupament i innovació, especialitat estadística de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 27 de gener de 2020, la directora gerent de l'Escola Balear de l'Administració Pública (en endavant, EBAP) ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1Mitjançant la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 25 d'abril de 2019, és va aprovar la convocatòria, les bases, els exercicis, temari i el barem de mèrits, i es designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure, al cos facultatiu superior, escala de recerca, desenvolupament i innovació, especialitat estadística de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. El dia 4 de juny de 2019, la presidenta titular del Tribunal designat per les proves selectives, va emetre informe, en el qual va exposar la necessitat de modificar l'Annex 1 de la Resolució esmentada, de forma que el segon exercici de les proves selectives es resolgués per escrit en lloc de amb ordinador.

3. El dia 18 de juny de 2019, es va transmetre ofici del director gerent de l'Escola Balear de l'Administració Pública (EBAP), en la qual es sol·licitava incloure dins l'ordre del dia de la pròxima Mesa Sectorial de Serveis Generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la modificació de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 25 d'abril de 2019, per la qual s'aproven la convocatòria, les bases, els exercicis, el temari, el barem de mèrits i es designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure, al cos facultatiu superior, especialitat estadística, de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma.

4. El dia 9 de desembre de 2019, la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, va aprovar la proposta de modificació de la convocatòria de les proves selectives per a l'ingrés al cos facultatiu superior, escala de recerca, desenvolupament i innovació, especialitat estadística.

Fonaments de dret

1. Els articles 103.3 i 149.1.18 de la Constitució Espanyola de 1978.

2. La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears.

3. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

4. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. La Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. La Llei 3/2003,de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.

8. L'article 10.2.c del Decret 31/2012, de 12 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública.

9. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. Acord del Consell de Govern de 10 de gener de 2020 pel qual es disposa el nomenament de la directora gerent de l'Escola Balear d'Administració Pública

Proposta de resolució

Per tot l'anterior, propòs a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització que dicti resolució per tal de modificar el punt 1.1.2 «Segon exercici» de l'apartat «Exercicis i temari del cos facultatiu superior, escala de recerca, desenvolupament i innovació, especialitat estadística», de l'annex 3, en els termes següents:

«Segon exercici

És de caràcter obligatori i eliminatori, i constarà de dues parts, que es duran a terme en una mateixa sessió i a continuació una de l'altra.

La primera part consistirà a respondre per escrit, durant un temps màxim de dues hores i mitja, cinc qüestions de tipus teòric d'un model elegit per sorteig públic, duit a terme davant els aspirants, immediatament abans de començar les proves, d'entre tres models de cinc qüestions preparats pel Tribunal d'entre el temari de matèries específiques corresponents al cos facultatiu superior, escala de recerca, desenvolupament i innovació, especialitat estadística.

Aquestes qüestions no han de ser obligatòriament una transcripció literal de l'enunciat o de part de l'enunciat d'un tema i poden interrelacionar diferents epígrafs del temari.

Es valoraran els coneixements exposats sobre les qüestions que corresponguin, la precisió terminològica, el rigor conceptual, l'actualització i la innovació del contingut, la claredat i l'ordre d'idees, la qualitat de l'expressió escrita, la capacitat de síntesi i relacional.

En el cas que el Tribunal Qualificador acordi altres criteris en desenvolupament dels criteris de valoració anteriors, els haurà de publicar abans de la realització de l'exercici.

La segona part consistirà en una prova pràctica amb ordinador, durant un temps màxim de mitja hora d'un model elegit per sorteig públic, duit a terme davant els aspirants, immediatament abans de començar les proves, d'entre tres models preparats pel Tribunal d'entre el temari comú de matèries d'ofimàtica

En el cas que el Tribunal Qualificador acordi criteris de valoració relacionats amb els aspectes del temari comú de les matèries d'ofimàtica, els haurà de publicar abans de la realització de l'exercici.

La qualificació de l'exercici es farà de la manera següent:

En la primera part, cada qüestió es qualificarà de 0 a 10 punts. Per superar aquesta part serà necessari obtenir la nota mínima de 3 punts en cada qüestió, i que la nota mitjana de les cinc qüestions sigui igual o superior a 5 punts.

En la segona part la prova es qualificarà de 0 a 10 punts. Per superar aquesta part serà necessari obtenir la nota mínima de 5 punts.

La nota final s'obtindrà d'assignar un valor a la nota de la primera part sobre 9 punts i d'assignar un valor a la nota de la segona part sobre 1 punt, de forma que el valor de la primera part suposi un 90% del valor total de la nota i el valor de la segona part suposi un 10% del valor total de la nota».

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa de Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 10.1.a, i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 27 de gener de 2020

Conforme amb la proposta. En dict resolució.

La consellera d'Administracions Públiques i Modernització

Isabel Castro Fernández

La directora gerent proposant

Mercedes Riera López