Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE LLUBÍ
Núm. 996
Ordenança Fiscal Reguladora de l'Impost sobres Béns Immobles
L'Ajuntament Ple en sessió ordinària de dia 18 de novembre de 2019, va acordar la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de l'Impost de Béns Immobles del municipi de Llubí.
Publicat anunci sobre dita modificació al BOIB núm. 159, de data 23 de novembre de 2019 i havent transcorregut 30 dies sense presentació de reclamacions ni al·legacions, la modificació de dita Ordenança és definitiva, quedant el text íntegre de la següent manera:
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L´IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES
CAPÍTOL I
Disposició general
ARTICLE 1
Conformement al que preveu l'article 59.1, del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l'Ajuntament de Llubí estableix i exigirà l'Impost sobre béns immobles.
CAPÍTOL II
Fet imposable
ARTICLE 2
1. Constitueix el fet imposable de l'impost la titularitat dels següents drets sobre els bens immobles rústics i urbans i sobre els immobles de característiques especials:
a. D'una concessió administrativa sobre els propis bens immobles o sobre els serveis públics als quals estiguin afectes.
b. D'un dret real de superfície.
c. D'un dret real d'usdefruit.
d. D'un dret de propietat.
1. La realització del fet imposable que correspon de entre els definits a l'apartat anterior per al ordre en ell establert, determinarà la no subjecció del immoble a les restants modalitats en el mateix previstes.
ARTICLE 3
1. Als efectes d'aquest impost, tindran la consideració de béns immobles rústics, de béns immobles urbans i de béns immobles de característiques especials els definits com a tals en les normes reguladores del Cadastre Immobiliari.
2. En el cas de que un mateix immoble es trobi localitzat en distints termes municipals, s'entendrà a efectes d'aquest impost, que pertany a cada un d'ells per la superfície que ocupi en el respectiu terme municipal.
ARTICLE 4
No estaran subjectes a aquest impost:
a. Les carreteres, els camins, les demés vies terrestres i els béns de domini públic marítim-terrestre i hidràulic, sempre que sigui d'aprofitament públic i gratuït.
b. Els següents béns immobles propietats del Municipi:
- Els de domini públic a efectes a ús públic.
- Els de domini públic afectes a un servei públic gestionat directament per l'Ajuntament exceptuant quan es tracti d'immobles cedits a tercers mitjançant contraprestació.
- Els béns patrimonials, exceptuant igualment els cedits a tercers mitjançant contraprestació.
CAPÍTOL III
Subjectes passius
ARTICLE 5
Són subjectes passius, a títol de contribuent, les persones naturals i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, que ostentin la titularitat del dret que, en cada cas, sigui constitutiu del fet imposable d'aquest impost.
En el supòsit de concurrència de varis concessionaris sobre un mateix immoble de característiques especials, serà substitut del contribuent el que hagi de satisfer el major cànon.
El disposat en l'apartat anterior, serà d'aplicació sense perjudici de la facultat del subjecte passiu de repercutir la càrrega tributària suportada conforme a les normes del dret comú, l'Ajuntament repercutirà la totalitat de la quota líquida de l'impost en els què, no reunint la condició de subjectes passius del mateix facin ús mitjançant contraprestació dels seus béns demanials o patrimonials.
Així mateix, el substitut del contribuent, podrà repercutir sobre els demés concessionaris la part de la quota líquida que els correspongui en proporció als cànons que hagin de satisfer cada un d'ells.
CAPÍTOL IV
Responsables
ARTICLE 6
En els supòsits de canvi, per qualsevol causa, en la titularitat dels drets que constitueixin el fet imposable d'aquest impost, els béns immobles objecte dels dits drets, quedaran afectes al pagament de la totalitat de la quota tributària, en els termes prevists a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, sobre les deutes pendents per l'impost sobre béns immobles associats a l'immoble que es transmet.
Responen solidàriament de la quota d'aquest impost i en proporció a les seves respectives participacions, els copartícips o cotitulars de les entitats a què es refereixen l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, si figuren inscrits com a tals en el cadastre immobiliari. De no figurar inscrits, la responsabilitat s'exigirà per parts iguals en tot cas.
Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala la Llei General Tributària.
CAPÍTOL V
Exempcions
ARTICLE 7
1. Estaran exempts els següents immobles:
a. Els que siguin propietat de l'Estat, de les Comunitats Autònomes o de les Entitats Locals, que estiguin directament afectes a la seguretat ciutadana i als serveis educatius i penitenciaris, així com els de l'Estat afectes a la Defensa Nacional.
b. Els béns comunals i els monts veïnals en mà comú.
c. Els de l'església catòlica, en els termes prevists a l'acord entre l'Estat espanyol i la Santa Seu sobre assumptes econòmics, datat el 3 de gener de 1979, i els de les associacions confessionals no catòliques legalment reconegudes, en els termes establerts en els respectius acords de cooperació subscrits en virtut del que disposa l'article 16 de la Constitució.
d. Els de la Creu Roja espanyola.
e. Els immobles als que sigui d'aplicació l'exempció en virtut de convenis internacionals en vigor i, a condició de reciprocitat, els dels governs estrangers destinats a la seva representació diplomàtica, consular, o als seus organismes oficials.
f. Els béns de naturalesa urbana, la quota líquida dels quals sigui inferior a 5 euros i els béns de naturalesa rústica la quota líquida dels quals, o la quota agrupada a que fa referència l'article 17.2 d'aquesta ordenança, sigui inferior a 5 euros.
g. La superfície dels monts poblats amb espècies de creixement lent reglamentàriament determinades, el principal aprofitament dels quals sigui la fusta o el suro, sempre que la densitat del poblat d'arbres sigui la pròpia o normal de l'espècie de què es tracti.
h. Els terrenys ocupats per les línies de ferrocarrils i edificis enclavats en els mateixos terrenys, que estiguin dedicats a estacions, magatzems o a qualsevol altre servei indispensable per a l'explotació d'aquestes línies.
No estaran exempts, conseqüentment, els establiments d'hoteleria, espectacles, comercials i d'esbarjo, les cases destinades a habitatges dels empleats, les oficines de la Direcció i les instal·lacions fabrils.
2. Així mateix, prèvia sol·licitud estaran exempts:
a. Els béns immobles que es destinin a l'ensenyança per a centres docents acollits, total o parcialment, al règim de concert educatiu, en quant a la superfície afectada a l'ensenyança concertada. Aquesta exempció haurà de ser compensada per a l'Administració competent.
b. Els declarats expressa o individualitzadament monument o jardí històric d'interès cultural, mitjançant Reial Decret en la forma establerta per l'article 9 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol, i inscrits en el Registre General a què es refereix el seu article 12 com a integrants del patrimoni històric espanyol, com també els compresos a les disposicions addicionals primera, segona i cinquena d'aquesta Llei.
Aquesta exempció no afectarà a qualsevol classe de béns urbans ubicats en el perímetre limitatiu de les zones arqueològiques i llocs i conjunts històrics, que hi estiguin globalment integrats, sinó exclusivament els que compleixin les següents condicions:
a. En zones arqueològiques, els inclosos com a objecte d'especial protecció a l'instrument de planejament urbanístic a què es refereix l'article 20 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol.
b. A llocs o conjunt històrics, els que comptin amb una antiguitat igual o superior a 50 anys i estiguin inclosos en el catàleg previst en el reia decret 2159/1978, de 23 de juny, per al que s'aprova el reglament de planejament per al desenvolupament i aplicació de la Llei sobre el Règim del Sol i d'Ordenació Urbana, com a objecte de protecció integral en els termes prevists a l'article 21 de la Llei 16/1985, de 25 de juny.
c. La superfície dels monts en que es realitzi repoblacions forestals o regeneració de masses poblades d'arbres subjectes a projectes d'ordenació o plans tècnics aprovats per l'Administració forestal. aquesta exempció tindrà una duració de 15 anys, comptats a partir del període impositiu següent a aquell en què es realitzi la seva sol·licitud.
CAPITOL VI
Base imposable i liquidable
ARTICLE 8
La base imposable d'aquest impost estarà constituïda per al valor cadastral dels béns immobles, que es determinarà, notificarà i serà susceptible d'impugnació conforme al que es disposa a les normes reguladores del cadastre immobiliari.
ARTICLE 9
La base liquidable d'aquest impost serà el resultat de practicar a la base imposable la reducció a que es refereixen els articles següents.
La base liquidable es notificarà conjuntament amb la base imposable en el procediment de valoració col·lectiva. Dita notificació inclourà la motivació de la reducció aplicada mitjançant l'aplicació del valor base que correspon a l'immoble així com els imports de dita reducció i de la base liquidable en el primer any de vigència del nou valor cadastral en aquest impost.
Quan es produeixin alteracions de termes municipals i mentre no s'aprovi una nova ponència de valors, els béns immobles que passin a formar part d'un altre municipi mantindran el mateix règim d'assignació de bases imposables i liquidables que tinguessin en el d'origen.
En el procediment de valoració col·lectiva, la determinació de la base liquidable serà competència de la Direcció General del Cadastre i recurrible davant el Tribunal Econòmic Administratiu de l'Estat.
ARTICLE 10
1. La reducció en la base imposable serà aplicable a aquells béns immoble urbans i rústics que es trobin en alguna d'aquestes dues situacions:
a. Immobles el valor cadastral dels quals s'incrementi, com a conseqüència de procediments de valoració col·lectiva de caràcter general en virtut de:
1º) L'aplicació de la primera ponència cadastral de valors aprovada amb posterioritat al primer de gener de 1997.
2º) L'aplicació de successives totals de valors que s'aprovin una vegada transcorregut el període de reducció establert a l'article 12 de la present Ordenança.
b. Immobles situats en municipis per als quals s'hagués aprovat una ponència de valors que hagi donat lloc a l'aplicació de la reducció prevista en el paràgraf a) anterior i el valor cadastral del qual s'alteri, abans de finalitzar el termini de reducció, per qualsevol de les causes següents:
1º)Procediment de valoració col·lectiva de caràcter general.
2º)Procediment de valoració col·lectiva de caràcter parcial.
3º)Procediment simplificat de valoració col·lectiva.
4º)Procediment d'inscripció mitjançant declaracions, comunicacions, sol·licituds, subsanació de discrepàncies i inspecció cadastral.
1. Aquesta reducció s'aplicarà d'ofici sense necessitat de prèvia sol·licitud pels subjectes passius de l'impost.
2. La reducció establerta en aquest article no s'aplicarà respecte de l'increment de la base imposable dels immobles que resulti de l'actualització dels seus valors cadastrals per aplicació dels coeficients establerts en la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat.
3. En cap cas no serà aplicable aquesta reducció a béns immobles classificats com a de característiques especials.
ARTICLE 11
1. La reducció s'aplicarà durant un període de 9 anys, a comptar des de l'entrada en vigor dels nous valors cadastrals sense perjudici del disposat a l'article 13.
2. La quantia de la reducció serà el resultat d'aplicar el coeficient reductor únic per a tots els immobles afectats del municipi, a un component individual de la reducció, calculat per a cada immoble.
3. El coeficient reductor tindrà el valor 0,9 el primer any de la seva aplicació i anirà minvant en 0,1 anualment fins a la seva desaparició.
4. El component individual de la reducció serà, en cada any, la diferència positiva entre el nou valor cadastral que correspongui a l'immoble el primer exercici de la seva vigència i el seu valor base. Dita diferència es dividirà pel darrer coeficient reductor aplicat quan concorrin els supòsits de l'article anterior, apartats 1er. b) 2º i b) 3º.
ARTICLE 12
El valor base serà la base liquidable de l'exercici immediatament anterior a l'entrada en vigor del nou valor cadastral, excepte quan concorrin les següents circumstàncies:
a. Per aquells immobles per als que, havent-se produït alteracions susceptibles d'inscripció cadastral prèviament a la modificació del planejament o al 1 de gener de l'any anterior a l'entrada en vigor dels valors cadastrals resultants de les ponències de valors a les que es refereix l'article 10, encara que no s'hagi modificat el seu valor cadastral en el moment de l'aprovació de les mateixes, el valor base serà l'import de la base liquidable que, d'acord a dites alteracions corresponguin a l'exercici immediat anterior a l'entrada en vigor dels nous valors cadastrals per l'aplicació als esmentats béns de la ponència de valors anterior a la darrera aprovada.
b. Per els immobles al que es refereix l'article 10 en el seu apartat 1.b) 4º, el valor base serà el resultat de multiplicar el nou valor cadastral per un quocient, determinat per la Direcció general del cadastre que, calculat amb els seus dos primers decimals, s'obté de dividir el valor cadastral mig de tots els immobles de la mateixa classe del municipi inclosos en el darrer padró entre la mitja dels valors cadastrals resultants de l'aplicació de la nova ponència de valors.
En els procediments de valoració col·lectiva de caràcter general, una vegada aprovada la corresponent ponència de valor, la Direcció General del Cadastre farà públics el valor cadastral mig de tots els immobles de la classe de què es tracti inclosos en el darrer padró del municipi i en el valor cadastral mig resultant de l'aplicació de la nova ponència, abans de l'inici de les notificacions dels valors cadastrals. Els anuncis d'exposició pública d'aquests valors mitjans es publicaran per edictes en el B.O.I.B., indicant-se el lloc i termini, que no serà inferior a 15 dies.
Així mateix, aquest valor base, s'utilitzarà per aquells immobles que hagin de ser novament valorats com a béns de classe diferent de la que tenien.
ARTICLE 13
1.En els casos contemplats a l'article 10, apartat 1.b).1º, s'iniciarà el còmput d'un nou període de reducció i s'extingirà el dret a l'aplicació de la resta de la reducció que es vingués aplicant.
2.En els casos contemplats a l'article 10, apartat 1.b).2º, 3º i 4º, no s'iniciarà el còmput d'un nou període de reducció i el coeficient reductor aplicat als immobles afectats agafarà el valor corresponent a la resta dels immobles del municipi.
CAPÍTOL VII
Quota tributària i tipus de gravamen
ARTICLE 14
1 La quota íntegra d'aquest impost serà el resultat d'aplicar a la base liquidable el tipus de gravamen.
2 La quota líquida s'obtindrà minorant la quota íntegra en l'import de les bonificacions previstes legalment.
3 El tipus de gravàmens incrementats dins els límits prevists a la llei reguladora, són els següents:
-Tipus de gravamen per als béns urbans: 0,49%
-Tipus de gravamen per als béns rústics: 0,49%
-Tipus de gravamen per als béns de característiques especials: 0,49%
Bonificacions
ARTICLE 15
1- Tindran una bonificació del 50% en la quota íntegra de l'impost sempre que així es sol·liciti pels interessats abans de l'inici de les obres, els immobles que constitueixin l'objecte de l'activitat de les empreses, urbanitzacions, construcció i promoció immobiliària tant d'obra nova com de rehabilitació equiparable a aquesta, i no figurin entre els béns del seu immobilitzat.
El termini d'aplicació d'aquesta bonificació comprendrà des del període impositiu següent a aquell en que s'iniciïn les obres fins al posterior a l'acabament de les mateixes, sempre que durant aquest temps es realitzin obres d'urbanització o construcció efectiva, i sense que, en cap cas, puguin excedir de tres períodes impositius.
2- Tindran dret a una bonificació del 50% en la quota íntegra de l'impost, durant els tres períodes impositius següents al de l'atorgament de la qualificació definitiva, les vivendes de protecció oficial i les que resultin equiparables a aquestes conforme a la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta bonificació es concedirà a petició de l´interessat, la qual podrà efectuar-se en qualsevol moment anterior a la terminació dels tres períodes impositius de duració de la mateixa i sortirà efectes, en el seu cas, des del període impositiu següent a aquell en què es sol·liciti.
3- Tindran dret a una bonificació del 95 % de la quota íntegra els béns rústics de les cooperatives agràries i d'explotació comunitària de la terra en els termes establerts en la Llei 20/1990, de 19 de desembre, sobre Règim fiscal de les cooperatives.
4- Podran gaudir d'una bonificació del 50% en la quota íntegra de l'impost, durant els tres períodes impositius següents al referit en el punt 2 d´aquest article, les vivendes de protecció oficial i les que resultin equiparables a aquestes conforme a la normativa de la comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta bonificació es concedirà a petició de l´interessat, la qual podrà efectuar-se en qualsevol moment anterior a la terminació dels tres períodes impositius de duració de la mateixa i sortirà efectes, en el seu cas, des del període impositiu següent a aquell en què es sol·liciti.
5- Podran gaudir d'una bonificació del 50% de la quota resultant d'aplicar, si s'escau, les bonificacions dels apartats anteriors d'aquest article, els subjectes passius que ostentin la condició de titulars de família nombrosa.
Aquesta bonificació només serà aplicable en el cas d'immobles que constitueixin el domicili familiar i sempre que el seu valor cadastral de l'exercici corrent no superi els 100.000 euros.
Aquesta bonificació, que s'atorgarà per termini anual, es concedirà a petició de l'interessat, la qual l'haurà d'efectuar abans del 31 de març de l'any pel qual se sol·licita la bonificació, acreditant el compliment de les condicions per el seu gaudi i s'haurà d'aportar:
- Escrit de sol·licitud, identificant l'immoble mitjançant fotocòpia del darrer rebut de l'impost sobre béns immobles.
- Certificat de família nombrosa.
- Certificat de residència.
- Qualsevol altre document que pugui ser-li requerit per l'Administració municipal a fi de comprovar el compliment dels requisits prevists per a la concessió de la bonificació.
La concessió de la bonificació s'acordarà per resolució del batlia.
6.- Tindran una bonificació del 50% o el 25% respectivament en la quota integra de l'impost sempre que així es sol·liciti pels interessats abans del 31 de març de l'any en que es sol·licita la bonificació, les vivendes en certificat energètic de classe A o B
Els requisits per demanar la bonificació son:
Els bens immobles estan destinats a vivenda habitual
S'ha d'aportar l'etiqueta de Qualificació d'eficiència energètica de l'edifici acabat de nova construcció o d'edificació existent.
No es valida l'etiqueta de qualificació del projecte.
L'entitat competent per certificar es la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic de les Illes Balears
7.- Bonificació per instal·lació de sistemes d'aprofitament d'energia solar.
Tindran dret a la bonificació
Els immobles no subjectes al regim de divisió horitzontal d'us residencial o de us distint al mateix en el que s'instal·lin sistemes d'aprofitament tèrmic o elèctric d'energia provinent del sol per autoconsum.
Els pisos o locals ubicats en immobles subjectes al regim de divisió horitzontal, d'us residencial o d'us distint al mateix, en els que es realitzi una instal·lació compartida per subministrar energia d'aquest tipus a tots o a algun dels pisos o locals. Nomes es podrà beneficiar els pisos i locals vinculats a dita instal·lació.
Percentatge de la bonificació
El 50% per els immobles d'us residencial
El 25% per els immobles d'us distint al residencial
Si es tractes d'immobles no subjectes al regim de divisió horitzontal, l'import de la bonificació anual no podrà ser més alt que el 20% del cost d'execució material de la instal·lació, en el cas que fossin pisos i locals situats en immobles subjectes al regim de divisió horitzontal, la quantitat total bonificada no podrà excedir cada any del 20% del cost d'execució material de la instal·lació que s'hagués repercutit a cada propietari.
No es concedirà la bonificació quant els sistemes instal·lats siguin obligatoris d'acord amb la normativa especifica en la matèria.
CAPITOL VIII
Període impositiu i meritació
ARTICLE 16
1. L'impost es merita el primer dia del període impositiu.
3. El període impositiu coincideix amb l'any natural.
4. Els fets, actes i negocis que hagin de ser objecte de declaració o comunicació davant el cadastre immobiliari tindran efectivitat en la meritació d'aquest impost immediatament posterior al moment en què es produeixin efectes cadastrals. L'efectivitat de les inscripcions cadastrals resultants del procediment de valoració col·lectiva i de determinació del valor cadastral dels béns immobles de característiques especials coincidirà amb la prevista en les normes reguladores del cadastre immobiliari.
5. Les alteracions concernents als béns immobles susceptibles d'inscripció cadastral que tinguin transcendència a efectes d'aquest impost, determinaran l'obligació dels subjectes passius de formalitzar les declaracions conduents a la seva inscripció en el cadastre immobiliari, conforme a l'establert a les seves normes reguladores.
CAPÍTOL IX
Gestió de l´impost
ARTICLE 17
1. La liquidació i recaptació, així com la revisió dels actes dictats en via de gestió tributària d'aquest impost, seran competència exclusiva de l'Ajuntament i comprendran les funcions de reconeixement i denegació de les exempcions i bonificacions, realització de les liquidacions conduents a la determinació dels deutes tributaris, emissió dels documents de cobrament, resolució dels expedients de devolució dels ingressos indeguts, resolució dels recursos que s'interposin contra els actes i actuacions per l'assistència i informació al contribuent referides a les matèries compreses en aquest apartat.
2. L'Ajuntament podrà agrupar en un únic document de cobrament tots les quotes d'aquest impost relatives a un mateix subjecte passiu quan es tracti de béns rústics situats en el Municipi.
3. L'Ajuntament determinarà la base liquidable quan la base imposable resulti de la tramitació dels procediments de declaració, comunicació, sol·licitud, subsanació de discrepàncies i inspecció cadastral previstos en les normes reguladores del cadastre immobiliari.
4. No serà necessària la notificació individual de les liquidacions tributàries en els supòsits en què, de conformitat amb els articles 66 i següents de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, s'hagin practicat prèviament les notificacions del valor cadastral i base liquidable previstes en els procediments de valoració col·lectiva.
5. L'impost es gestiona a partir de la informació continguda en el padró cadastral i en els demés documents expressius de les seves variacions elaborades a l'efecte per la Direcció General del Cadastre sense perjudici de la competència municipal per la qualificació d'immobles d'ús residencial desocupats. El citat padró, que es formarà anualment, contindrà la informació relativa als béns immoble, separadament per als de cada classe i serà remès a l'Ajuntament abans de l´1 de març de cada any.
6. Les dades contingudes en el padró cadastral i en els demés documents citats a l'apartat anterior hauran de figurar en les llistes cobratòries, documents d'ingrés i justificants de pagament de l'impost sobre béns immobles.
7. En els supòsits en que resulti acreditada, amb posterioritat a l'emissió dels documents a què es refereix l'apartat anterior, la no coincidència del subjecte passiu amb el titular cadastral, les rectificacions que respecte a aquell pugui acordar l'òrgan gestor a efectes de liquidació de l'impost meritat per al corresponent exercici, hauran de ser immediatament comunicades a la Direcció General de Cadastre, en la forma en que aquesta es determini. Aquesta liquidació tindrà caràcter provisional quan no existeixi conveni de delegació de funcions entre el cadastre i L´ Ajuntament. En aquest cas, a la vista de la informació remesa, la Direcció General del Cadastre confirmarà o modificarà el titular cadastral mitjançant acord que comunicarà a l'Ajuntament perquè es practiqui, en el seu cas, liquidació definitiva.
8. Les competències que en relació a l'Impost sobre Béns Immobles s'atribueixen als Ajuntaments en el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, s'exerciran directament per l'Ajuntament o, a través dels convenis o altres fórmules de col·laboració què es celebrin amb qualsevol de les Administracions Públiques, en els termes previstos en la Llei 7/1985, de 2 d'Abril, Reguladora de les bases de Règim Local amb aplicació, de forma supletòria de lo disposat en Títol I de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
ARTICLE 18
En tot el que fa a la qualificació de les infraccions tributàries com també a les sancions que els corresponguin en cada cas, hom s'ajustarà a la Llei General Tributària i a les disposicions que la complementin i desenvolupin.
DISPOSICIÓ FINAL
La present Ordenança entrarà en vigor una vegada aprovada per l'Ajuntament Ple i publicada definitivament al BOIB i continuarà vigent mentre no s'acordi la modificació o derogació. En cas de modificació parcial, els articles no modificats restaran vigents.
El que es fa públic per a general coneixement.
Llubí, 31 de gener de 2020
La batllessa Magdalena Perelló Frontera