Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLOSETA

Núm. 962
Bases i convocatoria de les proves selectives de AODL

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per fer constar que el Sr. Batlle en resolució de dia 28-1-2020, va emetre el Decret núm. 54/2020 que resol aprovar les Bases reguladores de les proves selectives per a la selecció, mitjançant el sistema de concurs-oposició, d'un tècnic/a de projectes de desenvolupament local i la seva convocatòria, següents:

“Bases específiques que regiran la convocatòria per a la selecció, mitjançant el sistema de concurs-oposició, d'un tècnic/a de projectes de desenvolupament local del programa SOIB Desenvolupament Local, segons el que disposa la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB, de 29 d'octubre de 2019

PRIMERA. Naturalesa dels llocs de treball

Vinculació: Personal funcionari interí

Denominació: Tècnic de desenvolupament local

Grup: A; subgrup: A2

Procediment de selecció: Concurs oposició lliure

Les presents bases tenen per objecte la creació d'una borsa de treball per cobrir les necessitats de l'Ajuntament de Lloseta en l'execució del programa “Desenvolupament Local a Lloseta” relatiu a la convocatòria SOIB Desenvolupament Local acordada per Resolució del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de data 29 d'octubre de 2019. (BOIB núm. 148 de 31 d'octubre de 2019).

Els nomenaments que es derivin del present procediment de selecció es realitzaran a l'empara del disposar en l'article 10.1.c) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

Les funcions a realitzar son les següents:

-  La promoció de l'activitat econòmica del municipi.

- Fomentar la millora de la relació entre el teixit comercial del municipi i els establiments turístics.

-  Fomentar un model comercial de proximitat, professional, amb diversitat d'oferta, plural, dinàmic, innovador i responsable.

-  Dur a terme actuacions que permetin dinamitzar i impulsar l'activitat turística i que ajudin a millorar-la.

- Embellir i millorar el teixit comercial del municipi; fent un seguiment dels ajuts i subvencions pels comerciants i recolzament per a la presentació de sol·licituds.

-  Fomentar, difondre i executar Polítiques Actives d'Ocupació.

- Altres funcions establertes en el programa “Desenvolupament Local a Lloseta” i en l'apartat 4t de l'annex 1 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB, de 29 d'octubre de 2019 per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa SOIB Desenvolupament Local per executar projectes de desenvolupament local.

SEGONA. Requisits dels aspirants

- Ser espanyol o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la normativa vigent. L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.

- Tenir complerts els 16 anys, i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.

- Estar en possessió d'algun dels següents títols universitaris: Diplomatura, enginyeria-arquitectura Tècnica, grau o llicenciatura, o l'acreditació d'haver superat els primer cicle de llicenciatura (si aquesta ha comportat una càrrega lectiva superior a 180 crèdits).

- No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.

- No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per al compliment de funcions públiques.

- No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord a la normativa vigent.

- No estar sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat dels establerts en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre's en el seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat

- Coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell B2, acreditat mitjançant certificat, diploma, títol o equivalent expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent.

- Estar inscrites com a persones demandants d'ocupació amb caràcter previ al moment de la contractació

- Estar en possessió del carnet de conduir tipus B.

Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

TERCERA. Presentació de sol·licituds i acreditació de mèrits

Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils per a la presentació d'instàncies per prendre part al procés selectiu a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB.

Les sol·licituds es dirigiran al batle de l'Ajuntament de Lloseta i s'hauran d'ajustar al model publicat a l'annex II d'aquestes bases. La seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per ser admès i, en el seu cas, prendre part en la pràctica de les proves selectives corresponents, bastarà que les persones aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, el que es posa de manifest en el model de sol·licitud.

A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

1.- Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

2.- Original o fotocòpia confrontada del certificat de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell B2 o equivalent, expedits pels organismes competents inclosos en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix.

L'aportació de la documentació acreditativa dels mèrits dels aspirants es realitzarà un cop superada la fase d'oposició en el termini de 3 dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació dels resultats definitius de dita fase.

QUARTA. Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la corporació dictarà resolució i declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, que serà publicada en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament  i a la pàgina web de l'Ajuntament de Lloseta, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 3 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació a la pàgina web, per poder presentar reclamacions. En la mateixa resolució es nomenaran els membres titulars i suplents del tribunal qualificador.

La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de Lloseta i al tauler d'edictes de l'Ajuntament.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública al tauler d'anuncis i a la web de l'Ajuntament de Lloseta.

CINQUENA. Tribunal qualificador

El Tribunal està format per cinc membres amb veu i vot i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir. Tots els membres del tribunal hauran de ser funcionaris de carrera, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala tècnica corresponent.

La composició del tribunal es farà pública mitjançant el corresponent anunci en el  Tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Lloseta en el moment de la publicació del llistat provisional d'admesos i exclosos.

Hi podran assistir representants sindicals amb veu però sense vot, per efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari

El tribunal resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin, i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui previst a les presents bases.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre del Règim Jurídic del Sector Públic.

Igualment, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior d'acord amb el règim establert en l'article 24 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre del Règim Jurídic del Sector Públic.

SISENA. Procediment selectiu

El procediment selectiu serà el concurs-oposició

1.- FASE OPOSICIÓ (FINS A 60 PUNTS)

Aquesta fase constarà d'una única prova obligatòria i eliminatòria amb una puntuació màxima de 60 punts. Tan sols passaran a la fase de concurs els aspirants que hagin obtingut una puntuació igual o superior a 30 punts.

La prova consistirà en la resolució d'un qüestionari de 30 preguntes tipus test amb respostes alternatives sobre la totalitat dels temes relacionats en el a programa d'aquestes bases, i en un temps màxim de 40 minuts. A més, els aspirants hauran de resoldre 3 preguntes reserva pel cas que alguna de les preguntes principals de l'examen fos anul·lada.

Per a cada pregunta es proposaran quatre possibles respostes, essent correcta només una d'elles. Les respostes correctes sumaran 2 punts mentre que les respostes errònies descomptaran un quart del valor de la pregunta. Les no contestades no puntuaran ni descomptaran. La puntuació màxima d'aquesta prova serà de 60 punts, i serà eliminatòria.

La qualificació obtinguda per les persones aspirants en aquesta fase es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Lloseta i en la pàgina web de la corporació. Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils des de la publicació de les qualificacions per efectuar reclamacions contra la qualificació obtinguda en aquesta fase.

Resoltes en el seu cas les reclamacions o transcorreguts els tres dies hàbils sense que s'hagin formulat reclamacions, el tribunal publicarà el llistat definitiu dels aspirants que han superat la fase d'oposició, començant a comptar el termini per a la presentació de mèrits d'acord amb l'establert en la base tercera.

2.- FASE DE CONCURS

En aquesta fase es valoraran els mèrits i condicions personals de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició. La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori i es podrà obtenir una puntuació màxima de 40 punts d'acord amb la relació que es detalla a continuació:

2.1 Experiència professional, fins a 22 punts

a) Per serveis prestats en l'Administració Pública com a tècnic de desenvolupament local  ja sigui com a personal laboral o funcionari, en un lloc igual o similar amb independència de la seva denominació: 0,3 punts per cada mes complet, fins a un màxim de 22 punts. Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o confrontat, expedit per l'Administració corresponent. Als efectes de la valoració d'aquets mèrits es consideraran Administracions públiques les definides a l'article 2.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

b) Per experiència en el sector privat o com autònom exercint funcions directament relacionades amb el lloc convocat: 0,1 punts per mes complet, amb un màxim de 5 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats. Dita experiència s'acreditarà mitjançant certificat original o confrontat, de l'empresa, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades, i certificat de la vida laboral expedit per l'INSS. Excepcionalment l'experiència es podrà acreditar mitjançant l'aportació de documents originals o fotocòpies confrontades que justifiquin les dades indicades anteriorment.

2.2 Formació acadèmica, fins a 7 punts.

Es valoren, en aquest apartat, les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com les titulacions universitàries no oficials i els crèdits dels títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de feina objecte de la convocatòria.  A aquets efectes, es consideraran relacionades amb les funcions del lloc de feina les titulacions establertes en la base segona, o aquelles que guardin estreta relació amb aquelles d'acord amb el criteri tècnic del tribunal.

No pot ser objecte de valoració la titulació acreditada com a requisit per a participar en la convocatòria. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte pel que fa als títols de postgrau i doctorat. En cap cas s'ha de valorar una diplomatura si forma part del primer cicle d'una llicenciatura que és un requisit o objecte de valoració.

a) Per titulació acadèmica oficial o títol propi de de diplomatura universitària de primer cicle: 3 punts.

b) Per titulació acadèmica oficial o títol propi de grau: 4 punts

c) Per llicenciatura, segon cicle universitari: 5 punts.

c) Per títols de màster oficial, títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària),: 0'05 punts per crèdit (equivalent a 10 hores de durada), fins a 1 punt per títol.

d) Per doctorat: 6 punts

2.3 Accions formatives, fins a 5 punts.

Cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques; els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com els homologats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Institut Balear d'Administració Pública (IBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), i els impartits per la Universitat i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats. Dites accions formatives es valoraran quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la borsa a la qual s'opta. Es valoraran els cursos que compleixin els requisits anteriors amb el següent contingut:

- Cursos relacionats amb les matèries indicades en la base segona.

- Cursos d'informàtica vinculats a les funcions d'administració general: processador de textos, full de càlcul, correu electrònic, navegació per internet, i d'altres cursos d'informàtica que es puguin vincular amb les funcions corresponents al lloc de feina.

- Cursos de formació en matèria de prevenció de riscos laborals: es valoraran el curs bàsic, el curs de nivell mig i el curs de nivell superior.

- Cursos en matèria de protecció de dades de caràcter personal i els de formació en matèria de qualitat, així com els cursos formatius en matèria d'igualtat de gènere.

L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i / o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos. Dites certificacions hauran d'indicar si es tracta d'accions formatives amb aprofitament, d'assistència o impartides pels aspirants . En cas de no indicar-se aquest extrem en el certificat es considerarà que l'acció formativa és d'assistència.

Els cursos que no indiquin la durada seran considerats d'un crèdit.

Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, de manera que no serà acumulativa l'assistència i l'aprofitament a efectes de valoració

Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:

a) 0'02 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, quan el certificat acrediti l'aprofitament. La puntuació màxima per curs serà de 3 punts.

b) 0'01 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, quan el certificat acrediti l'assistència al curs o no esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament. La puntuació màxima per curs serà d'1 punt.

c) 0'03 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, quan el certificat acrediti que es tracta d'accions formatives impartides per l'aspirant. La participació en un curs pot ser total o parcial. En l'últim cas només es valorarà la part corresponent a les hores impartides. La puntuació màxima per curs serà de 3 punts.

2.4 Coneixements de la llengua Catalana, fins a 4 punts

Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:

a)    Certificat nivell C1 ....................................................................................... 1,5 punts

b)    Certificat nivell C2 ......................................................................................... 3 punts

c)    Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA/ antic E)  .......... 1 punt

En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt, excepte quan es posseeixi certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que serà acumulatiu a l'altre.

2.5 Coneixements d'altres llengües, fins a 2 punts

Únicament es valoraran aquells certificats emesos per escoles oficials d'idiomes, escoles d'administració pública i aquells organismes oficials establerts en el marc comú europeu de referència, tot això d'acord amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació:

Nivell bàsic A1 o equivalent: 0,10 punts.

Nivell bàsic A2 o equivalent: 0,20 punts

Nivell intermedi B1 o equivalent: 0,40 punts.

Nivell intermedi B2 o equivalent: 0,60 punts.

Nivell avançat C1 o equivalent: 0,80 punts.

Nivell avançat C2 o equivalent: 1 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. Dits mèrits hauran de ser acreditats mitjançant originals o còpies autèntiques dels documents relacionats anteriorment.

Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats. No obstant això el Tribunal podrà reconèixer aquells documents acreditatius de mèrits expedits en idioma estranger sempre i quan el seu contingut sigui comprensible i evident pel Tribunal i es pugui determinar o apreciar de forma clara la seva validesa. La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

SETENA. Valoració del concurso-oposició

Un cop acabada la fase d'oposició, el Tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, d'acord amb el barem previst en la base sisena.

Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els apartats assenyalats en la base sisena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.

La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en l'exercici de la fase d'oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs.

En cas d'empat, aquest es resoldrà aplicant la següent graduació:

1) Major puntuació en la fase d'oposició.

2) Major puntuació en l'apartat d'experiència professional de la fase de concurs.

3) Si persisteix l'empat finalment es procedirà al sorteig.

VUITENA. Relació d'aprovats i constitució de la borsa de treball

Un cop transcorregut el termini anterior, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, el Tribunal qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Batlia la seva proposta definitiva de relació d'aprovats de la borsa de treball, per tal que dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball.

Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de nomenament.

 

NOVENA. Situació dels aspirants a la borsa de treball.

Es trobaran en la situació de no disponible, aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis en una altra administració, o  que,  per  concórrer  alguna  de  les causes previstes en els apartats a, b, c, ò d, de la base desena, no hagin acceptat el lloc ofert. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

Les persones aspirants que, havent-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en la base onzena conserven la posició obtinguda en la borsa. Això no obstant, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar l'acabament de les situacions esmentades en la forma i el termini prevists en el darrer paràgraf de la base desena.

DESENA. Renúncia i exclusió de la borsa.

S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti.

Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres—i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat per la Batlia, s'entén que hi renuncia.

El termini d'incorporació ha de ser com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'Estatut dels treballadors

A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita d'acord amb l'establert a la base desena anterior se les ha d'excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a)  Estar  en  període  d'embaràs,  de  maternitat  o  de  paternitat,  d'adopció  o  d'acolliment  permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b)  Trobar-se prestant  serveis en una altra Administració Pública.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

Les  persones interessades estan  obligades  a  comunicar per escrit dirigit a  la Batlia  l'acabament de  les situacions previstes en els apartats anteriors, excepte la de l'apartat b, en un termini no superior a  deu  dies hàbils  des  que  es  produeixi,  amb  la  justificació  corresponent.

La  manca  de  comunicació  en  el  termini establert determina l'exclusió de la borsa.

La  posterior  renúncia  d'un dels treballadors  al  lloc  que  ocupa,   així   com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la  crida  per  ocupar  un altre lloc de treball en un altre cos, una altra escala o especialitat de l'Ajuntament de Lloseta o en els casos de força major.

ONZENA. – Nomenaments i gestió de la borsa

L'ordre de preferència per efectuar els nomenaments vindrà determinat per l'ordre de puntuació.

Si hi ha més d'un nomenament a efectuar, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes  persones  aspirants  en  situació  de  disponible  en  la  borsa  com  es  consideri  necessari  per  atendre  les peticions de cobertura de llocs pendents.

En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.

Els aspirants que siguin cridats i donin la conformitat al seu nomenament en el termini d'un dia hàbil (o dos dies hàbils si la crida es fa així un divendres) hauran de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la següent documentació, per document original o còpia degudament adverada, llevat de les que ja estiguin en poder de l'Administració:

- Títol  exigit  o  certificació  acadèmica  que  acrediti  que  té  cursats  i  aprovats  els  estudis  necessaris  per  a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició

- Certificat  mèdic  acreditatiu  de  posseir  la  capacitat  funcional  per  al  desenvolupament  de  les  funcions corresponents.

- Còpia del carnet de conduir

En el cas que l'aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, la Batlia  acordarà  la  seva  exclusió  i  procedirà  a  proposar  el  nomenament  de l'aspirant següent  per ordre de puntuació, havent-se d'incorporar al lloc de treball en el termini màxim de 15 dies.

La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la seva constitució, o fins a la constitució de la borsa ordinària resultant de la primera convocatòria que es realitzi derivada d'oferta pública en la subescala de tècnic d'ocupació i desenvolupament local, si aquesta es constitueix amb anterioritat.

DOTZENA.-incidències, publicitat, règim normatiu i recursos

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler anuncis electrònic de l'Ajuntament de Lloseta (www.ajlloseta.net), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.

 

ANNEX I

PROGRAMA

Tema 1: La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets i deures fonamentals dels espanyols. La protecció i suspensió dels drets fonamentals. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.

Tema 2: La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local. El Municipi: concepte i elements. Les competències. municipals. El terme municipal: concepte i característiques. La població i l'empadronament.

Tema 3. Òrgans de govern municipals. El batle: elecció, deures i atribucions. L'Ajuntament Ple: Integració i funcions. La Junta de Govern Local.

Tema 4. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'acte administratiu: requisits. L'eficàcia: notificació i publicació. Termes i terminis: còmput, ampliació i tramitació d'urgència.

Tema 5. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: la invalidesa de l'acte administratiu. La nul·litat i l'anul·labilitat dels actes. El principi de conservació de l'acte administratiu. La revisió dels actes administratius. La declaració de lesivitat.

Tema 6. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. El personal al servei de les administracions públiques: classes i règim jurídic. Planificació i estructuració de l'ocupació pública. Accés a l'ocupació pública: principis rectors i adquisició de la condició de funcionari de carrera.

Tema 7. La contractació administrativa a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic: classes de contractes i règim jurídic. Normes específiques de contractació administrativa a l'esfera local. La selecció del contractista. Perfeccionament i formalització.

Tema 8. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Objecte i àmbit d'aplicació. Règim jurídic de les subvencions. Procediments de concessió i gestió de les subvencions.

Tema 9. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de subvencions: procediment per a la concessió de subvencions.

Tema 10. Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals . Pressupost i despesa pública local, definició i contingut dels pressuposts. Execució de les despeses públiques.

Tema 11. Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals. Tributs locals.

Tema 12. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: drets i obligacions.

Tema 13.L'Estatut del treballador aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre. El contracte de treball: concepte, elements, modalitats i continguts del contracte.

Tema 14. El Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, pel que es desenvolupa el contracte per a la formació i l'aprenentatge i s'estableixen les bases de la formació professional dual. Aspectes laborals i formatius. Formació professional dual del sistema educatiu.

Tema 15. Ordre de 15 de juliol de 1999 pel que s'estableixen les bases de concessió de subvencions públiques per al foment del desenvolupament local i impuls dels projectes i empreses qualificats com I + E. Els agents d'ocupació i desenvolupament local: disposicions generals i procediment de sol·licitud i concessió de subvencions.

Tema 16.  La constitució de les societats de capital al Reial decret legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, pel que s'aprova el text refós de la Llei de societats de capital.

Tema 17. La Llei 14/2013, de 27 de setembre, de recolzament als emprenedors i la seva internacionalització: recolzaments fiscals i en matèria de Seguretat Socials als emprenedors, recolzament al finançament dels emprenedors i recolzament al creixement i desenvolupament de projectes empresarials, recolzament a la iniciativa emprenedora.

Tema 18. La Llei 20/2007, de 11 de juliol, de l'Estatut del Treball Autònom.

 Tema 19. El Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei d'ocupació: de la política d'ocupació; el Servei Públic d'Ocupació Estatal, i els serveis públics d'ocupació de les comunitats autònomes, l'accés de les persones desocupades als serveis del sistema nacional d'ocupació, i instruments de la política d'ocupació.

Tema 20. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: polítiques públiques per a la igualtat.

Tema 21. El Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel que s'estableix la ordenació general de la formació professional del sistema educatiu: ordenació i organització dels ensenyaments de formació professional; informació i orientació professional, i qualitat en la formació professional del sistema educatiu.

Tema 22. Modificacions de la Llei 20/2007, d'11 de juliol, de l'estatut del treball autònom, introduïdes per la Llei 31/2015, de 9 de setembre pel que es modifica i actualitza la normativa en matèria d'autoocupació i s'adopten mesures de foment i promoció del treball autònom i de l'economia social.

Tema 23. La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i la formació professional. La formació professional per a l'ocupació. Programa Nacional de Formació Professional

Tema 24. La Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació dins l'àmbit laboral.

Tema 25. El Reial Decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat.

Tema 26. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les illes Balears: Disposicions generals, Actuacions de les administracions públiques.

 

 

 

​​​​​​​ANNEX II

Model de sol·licitud de participació en el procediment de selecció

 

Nom:

Primer llinatge:

Segon llinatge:

DNI/NIF:

Domicili (a efectes de notificació):

Localitat:                                                Teléfon:

Adreça electrònica:

La/el sotasignat, major d'edat, davant Vè comparesc i com millor procedeixi, EXPOSO:

Primer.- Que ha tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball per al nomenament de personal funcionari interí Tècnic de desenvolupament local de l'Ajuntament de Lloseta.

Segon.- Que aporta els següents documents:

-Còpia autèntica o adverada del seu document d'identificació personal (DNI,NIE, permís de conduir/passaport; en vigor)

-Original, còpia autèntica ò adverada del certificat, títol o diploma de coneixement del nivell B2 exigit de llengua catalana (ò nivell superior)

Tercer.- Declara estar en possessió de tots i cadascun dels requisits i condicions que s'exigeixen a la convocatòria, i específicament que reuneix els requisits requerits a la Base Segona de la convocatòria, i que en relació al requisit de titulació exigit per participar, manifesta i al·lega estar en possessió del títol de:__________________________ (l'aspirant ha d'indicar quina titulació posseeix com a requisit de la convocatòria).

Per tot l'exposat, SOL·LICITA: Ser admesa/ès a la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball per al nomenament de personal funcionari interí Tècnic de desenvolupament local de l'Ajuntament de Lloseta.

 

Lloseta, _________ de ________________ de 2020

AL SR. BATLE DE LLOSETA

​​​​​​​

De conformitat al que disposa la LO 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. Que en aquest acte l'Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel•lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07360 –Lloseta –C/ Pou Nou, 3. Que així mateix se m'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.”

 

Lloseta, 29 de gener del 2020

El batle

José Maria Muñoz Pérez