Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN

Núm. 838
Convocatòria i bases que han de regir la creació d'una borsa de persones per a cobrir possibles substitucions i/o vacants del lloc d'educadora social

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que mitjançant Resolució d'Alcaldia núm. 29, de data 27.01.2020, s'ha acordat convocar el concurs-oposició per la creació d'una borsa de persones per a cobrir possibles substitucions i/o vacants del lloc d'educadora social amb caràcter laboral temporal a mitja jornada.

A continuació es transcriuen les bases.

  

Migjorn Gran, 29 de gener de 2020

La Batlessa

Antonia Camps Florit

  

BASES QUE HAN DE REGIR LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE PERSONES PER A COBRIR POSSIBLES SUBSTITUCIONS I/O VACANTS DEL LLOC D'EDUCADORA SOCIAL

1.- OBJECTE.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la creació d'una borsa de treball mitjançant el sistema de concurs oposició per la cobertura temporal d'una plaça vacant i/o possibles substitucions del lloc de feina d'educadora social a mitja jornada.

La contractació que s'escaigui, es realitzarà en règim de dret laboral.

Les funcions bàsiques a desenvolupar seran les següents:

• Detecció i prevenció de situacions de risc o d'exclusió social dels usuaris i les   seves famílies.

• Informació, orientació i assessorament des de al vesant més educativa.

• Promoció, elaboració i seguiment de projectes d'intervenció comunitària.

• Formar part de l'Equip Municipal d'Intervenció Familiar

• Dur a terme el programa de escolarització compartida (PISE)

I, en general, totes aquelles funcions de caràcter similar que li siguin atribuïdes.

2.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS.

Les persones aspirants han de complir els requisits següents (amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i que hauran de ser vigents durant tot el procés selectiu):

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sens perjudici del que disposa l'article 57 (Accés a l'ocupació pública de nacionals d'altres Estats) de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

b) Haver complert 16 anys d'edat en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. I no superar, si s'escau, l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei a l'Administració de l'Estat, de les Comunitats Autònomes, o de la Local, ni acomiadat d'acord amb el corresponent procediment, ni estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

d) No patir cap malaltia o defecte físic ó psíquic que impedeixin exercir correctament les funcions de la plaça a la qual s'opta.

e) No estar afectat per cap de les causes d'incapacitat previstes en la legislació vigent.

f) No trobar-se inclosos en cap dels supòsits d'incompatibilitat prevists a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

Abans de firmar el contracte la persona interessada farà constar que no es troba exercint cap activitat o ocupant cap lloc en el sector públic delimitat a l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no rep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d'exercir una activitat privada, haurà de declarar-ho en el termini de deu dies des de la signatura del contracte a fi i efecte que la Corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

g) Les persones aspirants que tinguin alguna minusvalia hauran de fer-ho constar en la sol·licitud, amb la finalitat de dur a terme la corresponent adaptació de temps i mitjans necessaris per garantir la igualtat d'oportunitats respecte de la resta d'opositors. Així mateix, caldrà que aportin una certificació expedida per l'òrgan competent sobre la minusvalia que pateixen i que aquesta els possibilita l'exercici de la funció per la qual es convoca la plaça.

h) Estar en possessió del títol de Diplomatura en Educació Social o el seu grau equivalent o l'habilitació pel supòsit b) de la disposició transitòria tercera de la Llei 8/2002, de 26 de setembre, de creació del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de les Illes Balears (BOIB núm. 121, de 8 d'octubre de 2002).

i) Estar en possessió del certificat B2 (nivell avançat) de Català, expedit per l'EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, així com també els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica.

3.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES.

Els aspirants que desitgin prendre part a la selecció han de sol·licitar-ho mitjançant instància dirigida a l'Alcaldia d'aquest Ajuntament, manifestant que reuneixen totes i cadascuna de les condicions de capacitat i requisits a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació d'instàncies.

Les persones interessades a participar en la convocatòria hauran de presentar una sol·licitud dirigida a l'Alcaldia de l'Ajuntament en la que faran constar que reuneixen, en el moment de finalització del termini de presentació d'instàncies, totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona (model a l'annex I), junt amb una còpia compulsada del seu DNI. En el seu cas, hauran de presentar juntament amb la instància, la relació de mèrits a efectes de valoració a la fase de concurs, que hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.

Els cursos, cursets i jornades que s'al·leguin com a mèrits hauran de ser acreditats mitjançant títols oficials u homologats, fent constar el centre emissor dels mateixos, així com la duració en hores.

El termini de presentació d'instàncies serà de deu dies naturals a partir de l'endemà de la data de la publicació de l'anunci de la convocatòria al BOIB.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcalde dictarà resolució dins el termini màxim de deu dies naturals per la qual declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. Alhora es farà pública la designació del Tribunal Avaluador.

Aquesta resolució serà exposada en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament. Es concedirà un termini de tres dies hàbils per a reclamacions i possibles al·legacions que pugin presentar-se, que es resoldran dins el termini màxim dels 10 dies hàbils següents a comptar des que s'hauran presentat. Transcorregut aquest termini, les al·legacions s'entendran desestimades.

La llista provisional d'aspirants admesos i exclosos es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions. Si n'hi hagués, seran estimades o desestimades, si fos necessari, en una nova resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva, que serà exposada al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

4.- TRIBUNAL AVALUADOR.

El Tribunal qualificador estarà constituït per:

- Un President/a: 1 personal laboral, amb titulació igual o superior a l'exigida per l'accés a la plaça convocada, que podran ser o no de la pròpia corporació, i seran designats per l'Alcaldia.

- Vocal: 1 personal laboral, amb titulació igual o superior a l'exigida per l'accés a la plaça convocada, que podran ser o no de la pròpia corporació, i seran designats per l'Alcaldia.

- Secretari: la persona titular de la secretaria de l'Ajuntament o bé una persona funcionaria de la corporació, designat per l'Ajuntament.

S'hauran de designar els corresponents suplents, un per cadascun dels titulars.

En cas de ser necessari el Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes perquè l'assessori, amb veu i sense vot.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei de Règim jurídic del sector públic. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de mes de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

El Tribunal queda facultat per a resoldre tots els dubtes, incidències i reclamacions que puguin sorgir i per a adoptar els acords que escaiguin per tal d'assegurar la bona marxa del procés selectiu.

5.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ.

El procés de selecció és el de concurs - oposició amb una puntuació màxima de 65 punts.

5.1 Fase d'oposició

1er exercici. Consistirà en desenvolupar per escrit en un període màxim de 90 minuts, dos temes d'entre tres, extrets a l'atzar d'entre els que figuren a l'annex II d'aquestes bases. Es valoraran, a més dels coneixements del tema, la fonamentació, el nivell de formació general, la qualitat, la claretat d'exposició i la capacitat de redacció.

La puntuació màxima d'aquesta prova serà de 15 punts i per superar la prova la persona aspirant haurà de tenir una puntuació mínima de 7 punts.

2on exercici.  Consistirà en el desenvolupament per escrit d'un o més supòsits o proves pràctiques, vinculats a les funcions pròpies de la categoria i de la plaça. La durada d'aquesta prova serà d'una hora.

La puntuació màxima d'aquesta prova serà de 30 punts i per superar la prova la persona aspirant haurà de tenir una puntuació mínima de 15 punts.

Per tant, la puntuació total màxima que es podrà obtenir a la fase d'oposició serà de 45 punts.

Durant les proves els candidats no podran utilitzar més medis que els que proposi el Tribunal per desenvolupar-les. Queda expressament prohibida la utilització de telèfons mòbils i aparells informàtics.

5.2 Fase de concurs

Per passar a la fase de concurs, els aspirants hauran de superar prèviament la fase d'oposició, per la qual cosa tan sols es valoraran els mèrits dels qui l'hauran superada.

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 20 punts, i de conformitat amb les escales següents:

5.2.1 Valoració dels llocs ocupats. La puntuació màxima pels mèrits d'aquest apartat serà d'11 punts:

- Per l'exercici de la professió d'educador social en l'àmbit privat, 0,05 punts per mes amb un màxim de 3 punts.

- Per serveis efectius prestats en llocs o funcions similars a les del lloc de treball en administracions municipals, 0,10 punts per mes, amb un màxim de 5 punts.

- Per serveis efectius prestats en llocs o funcions similars a les del lloc de treball en administracions no municipals, 0,05 punts per mes amb un màxim de 3 punts.

5.2.2 Formació en llengües. La puntuació màxima pels mèrits d'aquest apartat serà de 2,5 punts:

- Formació en llengua catalana: Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, i també els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica.

• Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1,50 punts.

• Nivell de domini (certificat C2): 2 punts.

• Llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en que la puntuació s'acumularà a la de l'altre certificat que s'aporti.

5.2.3 Formació complementària. La puntuació màxim pels mèrits d'aquest apartat serà de 6,5 punts:

- Per haver cursat màster, postgrau, curs o estudis d'especialització amb un mínim de 500 hores, organitzats o promoguts per universitats o organismes oficials, o d'altres estudis o titulacions universitàries especialitzades en matèries administratives relacionat amb les funcions o matèries del lloc de treball, o per estar en possessió d'una llicenciatura relacionada amb el lloc de treball s'atorgaran un màxim de 2,5 punts. Només es valorarà un títol.

- Es valorarà l'assistència a cursos o cursets de formació, jornades i congressos que tinguin relació amb les feines i funcions de la plaça convocada, organitzats o promoguts per organismes oficials, públics o privats homologats, que puntuaran fins un màxim de 4 punts, d'acord amb el següent barem de puntuació:

- De 20 a 40 hores: 0,3 punts per curs.

- De 41 a 70 hores: 0,4 punts per curs.

- De més de 70 hores: 0,5 punts per curs.

En cap cas es valoraran ni puntuaran els mèrits al·legats i no justificats documentalment.

La justificació dels serveis efectius prestats ha de ser mitjançant certificat d'empresa o mitjançant contracte laboral juntament amb el certificat de la vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

6.- PROPOSTA DEL TRIBUNAL AVALUADOR.

Un cop finalitzat el concurs - oposició, l'òrgan de selecció elevarà a l'Alcalde la proposta amb la llista de persones que han aprovat el procediment selectiu, en una relació ordenada segons la puntuació total obtinguda, per tal que mitjançant resolució, aprovi la llista de persones que, per estricte ordre de puntuació, podran cobrir la plaça vacant i les substitucions del lloc d'educadora social.

Aquesta resolució es publicarà al taulell d'edictes de l'Ajuntament des Migjorn Gran.

La borsa de treball tindrà una vigència indefinida, a comptar des de la data d'aprovació mitjançant resolució de l'Alcaldia, sense perjudici que puguin quedar sense efecte en el cas que es resolguin nous processos selectius.

7.- FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL.

En el moment en què s'ofereix un contracte a la persona que ocupa el primer lloc de la borsa, si aquesta hi renuncia, se li mantindrà per una vegada el primer lloc de la borsa. Seguidament es farà l'oferiment a la següent persona de la borsa, i així successivament.

En els anteriors casos de renúncies, la persona destinatària de l'oferta es mantindrà la primera vegada en el lloc que tenia a la borsa. En els successius oferiments i renúncies, cada vegada passarà directament al final de la borsa.

En cas d'impossibilitat de comunicació amb la persona interessada, s'ha de fer l'oferiment a la següent de la llista, i aquella es mantindrà per una vegada al lloc que li corresponia. En cas d'una segona oferta amb impossibilitat de comunicació, passarà a la darrera posició de la llista.

Per contactar amb cadascun dels possibles interessats, es realitzaran un màxim de 3 telefonades amb un interval d'almenys d'una hora, i amb presència cada vegada d'un/a fedetari/a públic/a.

El temps per a manifestar la renúncia dels aspirants a les borses de treball és d'1 dia hàbil des que s'haurà fet la comunicació.

8.- PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I CONTRACTACIÓ.

L'aspirant seleccionat haurà d'aportar a l'Ajuntament, dintre del termini de dos dies hàbils, comptats a partir de l'endemà que hagi acceptat la contractació, els documents acreditatius dels requisits exigits en las bases, i en concret els següents:

• Fotocòpia del DNI.

• Títol de la Diplomatura en Educació Social o el seu grau equivalent o l'habilitació pel supòsit b) de la disposició transitòria tercera de la Llei 8/2002, de 26 de setembre, de creació del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de les Illes Balears (BOIB núm. 121, de 8 d'octubre de 2002).

• Declaració jurada de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l'Administració de l'Estat, de les Comunitats Autònomes, o de la Local, ni acomiadat d'acord amb el corresponent procediment, ni estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

• Declaració jurada de no estar afectat per cap de les causes d'incapacitat previstes en la legislació vigent.

• Certificat mèdic, en model oficial, en el que consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.

El fet de no presentar dins del termini indicat la documentació íntegra, llevat de casos de força major, o quan de la presentació dels documents es dedueixi l'incompliment dels requisits de la convocatòria o casos de falsedat en la declaració, donarà lloc a la invalidesa de les actuacions de l'aspirant. En aquest cas la proposta es considerarà feta a favor de l'aspirant ordenat en segon lloc d'acord amb la puntuació obtinguda i sempre que aquest hagués superat la totalitat de les proves selectives.

Presentada la documentació, l'Ajuntament procedirà, si escau, a formalitzar el contracte amb l'aspirant proposat.

9.- INCIDÈNCIES.

El Tribunal Avaluador queda facultat per a interpretar aquestes bases, resoldre dubtes i incidències que es plantegin, i prendre els acords necessaris per a assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tots els casos no prevists en les Bases.

Dins aquestes facultats s'inclouen les de desqualificar els aspirants i, en conseqüència, no puntuar els seus mèrits, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

10.- IMPUGNACIÓ.

Les presents bases i tots els actes administratius que se'n derivin o que derivin de les actuacions del Tribunal Avaluador, podran ser impugnades conforme al que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

  

ANNEX I

Sol·licitant

El Sr./Sra.................................................. amb DNI núm. ......................................................, domicili a efectes de notificació al carrer .............................................., CP ................, i telèfon de contacte fixe..........................................i telèfon de contacte mòbil i correu electrònic.............................................................,

Dades de la notificació:

Mitjà preferent de la notificació:

Notificació en paper     

Notificació telemàtica al correu electrònica

EXPOSA

Que ha tingut coneixement de la convocatòria del concurs – oposició per a la creació d'una BORSA DE PERSONES PER A COBRIR POSSIBLES SUBSTITUCIONS I/O VACANTS DEL LLOC DE FEINA D'EDUCADORA SOCIAL, amb caràcter laboral temporal.

Declara que compleix totes les condicions exigides a la base segona per participar en la convocatòria, i em compromet a aportar la documentació acreditativa quan sigui requerit per l'Ajuntament.

Adjunt al present:

- Fotocòpia compulsada del DNI.

- Fotocòpia  del Títol de la Diplomatura en Educació Social o el seu grau equivalent o l'habilitació pel supòsit b) de la disposició transitòria tercera de la Llei 8/2002, de 26 de setembre, de creació del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de les Illes Balears (BOIB núm. 121, de 8 d'octubre de 2002).

- Còpia del certificat B2 (nivell avançat) de Català, expedit per l'EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, així com també els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica.

- Fotocòpia compulsada dels mèrits acreditats.

Per això,

SOL·LICIT:

Ser admès/ admesa a en aquesta convocatòria.

Es Migjorn Gran, ....de......de 2020

 

Avís Legal

De conformitat amb el Reglament UE 679/2016, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril i la Llei Orgànica 03/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, se us informa del següent:

- Les  dades de  caràcter  personal  que  s'obtinguin de la vostra  sol·licitud  seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

- Les dades obtingudes en aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la vostra identitat, per elaborar estadístiques internes.

- Tindreu  la  possibilitat  d'accedir  en qualsevol  moment a les  dades  facilitades i a sol·licitar-ne, si escau, la rectificació, l'oposició, o la cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la vostra identitat, a aquest Ajuntament.

- En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB,     tauler d'anuncis de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució (www.ajuntamentdesmigjorngran.org) d'acord amb el que es disposa en els bases d'aquesta convocatòria i en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment expressades.

  

ANNEX II

(TEMARI)

1. La llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears: l'estructura dels serveis socials i les competències de les administracions públiques.

2. La deontologia i l'ètica professional: codi deontològic de l'educador social.

3. Funcions de l'educador social en el serveis socials comunitàris bàsics

4. Treball en equip multidisciplinari. Metodologia específica del treball en equip. Requisits per a un treball productiu en un equip interdisciplinari. Resistència i dificultats. La negociació i l'establiment d'acords.El treball en xarxa entre diferents agents de la comunitat: objectius, principis, principals implicacions, dificultats, actitud professional.

5. Models familiars, les seves dinàmiques i els seus canvis davant problemàtiques socials.

6. L'absentisme escolar: prevenció, detecció i abordatge des dels serveis socials comunitaris bàsics. Programes d'escolarització compartida.

7. La pobresa infantil; anàlisi de la problemàtica actual de les Illes i actuacions de suport a les famílies.