Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 820
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Convocatòria concurs oposició pel torn lliure de places de Treballador/a Social corresponents a la taxa d’estabilització de feina temporal de les ofertes públiques d’ocupació dels anys 2017 i 2018
El regidor de l’Àrea d’Hisenda, Innovació i Funció Pública per decret número 1080 de data 23 de gener de 2020, ha resolt el següent:
PRIMER.- Convocar concurs oposició pel torn lliure per cobrir 41 places de treballador/a social, vacants en la plantilla de personal funcionari d'aquest Ajuntament pertanyent a l'Escala d’Administració Especial, subescala tècnica, classe tècnics/as mitjans, especialitat treball social, grup A, subgrup A2, dotades pressupostàriament, corresponents a la taxa d’estabilització de feina temporal de les ofertes públiques d'ocupació del anys 2017 i 2018, i que es desglossen de la forma següent: 5 places de l'oferta pública d'ocupació de l'any 2017, publicada al BOIB núm. 135 de 4 de novembre de 2017, i 36 places corresponents a l'oferta pública d'ocupació de 2018, publicada al BOIB núm. 161 de 25 de desembre de 2018.
SEGON.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten.
TERCER.- El termini de presentació d’instàncies serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat.
QUART.- Les instàncies s’hauran de dirigir al Molt Honorable Senyor Batle en la forma establerta en la base tercera de les bases generals que regeixen aquesta convocatòria que varen ser publicades al BOIB núm. 129 de 21 de setembre de 2019.
CINQUÈ.- No es podrà declarar superat el procés selectiu a un número d’aspirants superior al de les places convocades.
Bases específiques per cobrir les places vacants de treballador/a social corresponents a les ofertes públiques d’ocupació dels anys 2017 i 2018 per taxa addicional d’estabilització de la feina temporal.
OBJECTE I NORMES GENERALS.
L'Ajuntament de Palma convoca proves selectives, mitjançant el sistema de concurs oposició per a la cobertura de 41 places de TREBALLADOR/A SOCIAL, vacants a la plantilla de personal funcionari d'aquest Ajuntament, pertanyent a l’escala d'Administració Especial, subescala tècnica, classe tècnic/a mitjà, especialitat treballador/a social, grup A, subgrup A2, dotades pressupostàriament, corresponents a les ofertes públiques d’ocupació dels anys 2017 i 2018 per taxa addicional d’estabilització de la feina temporal, amb la següent distribució:
- 5 places l’Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2017
- 36 places l’Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2018
La present convocatòria està, a més, subjecta al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.
Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.
L'article 55 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes disposa que "l'aprovació de convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública haurà d'acompanyar-se d'un informe d'impacte de gènere, excepte en casos d'urgència i sempre sense perjudici de la prohibició de discriminació per raó de sexe", que es complementa amb l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'Igualtat de dones i homes de les Illes Balears: "A les ofertes d’ocupació pública de les administracions públiques de les Illes Balears, s’hi ha d’adjuntar una avaluació de l’impacte de gènere". Tot això posa de manifest el compromís assumit per l'Ajuntament de Palma en relació amb la promoció activa de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, així com de prevenció i actuació davant la violència de gènere.
Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019.
REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS: A més dels que es preveuen a les bases generals:
1. Estar en possessió del títol de grau en treball social o diplomatura en treball social.
En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades.
2. Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l’EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts com a equivalents per l'Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013). Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s’haurà de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.
3. Acreditar no haver estat condemnat/condemnada per sentència ferma per delictes contra la llibertat i indemnitat sexual, tràfic d'éssers humans o explotació de menors, mitjançant l'aportació del Certificat del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES
Les persones aspirants a les proves selectives hauran d’emplenar l’imprès establert per l’Ajuntament de Palma, que se’ls facilitarà a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania d’aquest Ajuntament. Així mateix, l’esmentat imprès podrà obtenir-se a través d’Internet consultant la pàgina web www.palma.es; aquest imprès haurà d’obtenir-se per duplicat a l’objecte que l’interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.
Les sol·licituds es podran presentar a qualsevol de les Oficines d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
També hauran de manifestar a la instància si volen realitzar els exercicis voluntaris si s’escau.
Els drets d’examen seran abonats per les persones interessades mitjançant el document d’autoliquidació que les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d’admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d’acompanyar:
a. Una fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.
c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.
d. Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana que s’indiqui en la convocatòria específica. Els coneixements de llengua catalana s’han d’acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública.
e. En el supòsit d’accés per a la reserva de persones amb discapacitat i d’acord amb el Reial Decret 2271/2004, de 23 de desembre, que regula l’accés a l’ocupació pública i la provisió de llocs de feina de les persones amb discapacitat, certificació acreditativa del grau de minusvalidesa igual o superior al 33%. A la mateixa sol·licitud, hauran de determinar si sol·liciten qualsevol adaptació per a la realització de les proves selectives.
Per a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 %, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Serveis Socials, o de l’organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d’aptitud per exercir les funcions corresponents a la plaça a la qual la persona candidata aspira, el qual ha d’expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen a judici de l’Administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.
f. Per a les persones que no posseeixen la nacionalitat espanyola i del seu origen no se’n desprèn el coneixement de la llengua castellana i als efectes de restar exemptes de realitzar la prova específica de coneixements de la llengua castellana, còpia acarada del diploma d’espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d’octubre; o del certificat d’aptitud d’espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d’idiomes, o d’una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial competent en el territori espanyol.
En el cas de convocatòries que estableixin el concurs-oposició com a sistema d’accés, els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.
Únicament es valoraran aquells mèrits que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors.
L’acreditació dels serveis prestats a l’Ajuntament de Palma, serà realitzada d’ofici per Registre de Persona i Informàtica de l’Ajuntament
L’acreditació del treballs fets en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), en consorcis, en fundacions del sector públic, en empreses societàries del sector públic i en empreses privades es farà mitjançant el certificat de la vida laboral, i l’acreditació de la categoria i de les funcions fetes amb el contracte laboral o un certificat de l’empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d’una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.
DRETS D’EXAMEN: 26,52 euros que s’hauran d’abonar dintre el termini d’admissió d’instàncies, sense que es puguin abonar en cap altre moment.
ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Un cop expirat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant o la que aquesta hagi delegat, dictarà, en el termini màxim d’un mes, resolució que declari aprovades les llistes dels aspirants admesos i les dels exclosos, amb expressió de la causa d’exclusió, si escau. La relació de les persones admeses i excloses s’exposarà en el tauler electrònic d’edictes i anuncis de la pàgina web www.palma.es d’aquest Ajuntament i a l’apartat d’oferta pública de feina de la mateixa pàgina web, la relació d'admesos i d’exclosos es publicarà al BOIB. Hi constaran el nom i llinatges dels candidats i candidates, el seu número de document nacional d’identitat només amb quatre dígits aleatoris i la causa d’exclusió. Al mateix anunci s’indicaran el lloc, la data i l’hora d’inici dels exercicis. Els successius anuncis es publicaran únicament al web municipal.
En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
Per esmenar el possible defecte o acompanyar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de la relació indicada en el BOIB. De no presentar-se esmenes la llista esdevindrà definitiva.
Si alguna persona aspirant no figurés a la llista definitiva d’admeses ni a la d’excloses, haurà d’exhibir davant del tribunal una còpia de la sol·licitud segellada per l’oficina receptora, perquè aquest l’admeti provisionalment per a la realització dels exercicis. A tal fi, el tribunal es constituirà en sessió especial abans de començar el primer exercici, en el lloc on aquest s’ha de realitzar, i resoldrà provisionalment les peticions que, mitjançant compareixença, puguin presentar els/les aspirants que es trobin en les circumstàncies esmentades. Les actes corresponents a aquestes sessions es trametran, en el termini més breu possible, a l’òrgan competent, el qual resoldrà l’admissió o l’exclusió de la persona aspirant afectada i ho comunicarà al tribunal pels seus coneixements i efectes i, si escau, ho notifiqui a la persona interessada.
Contra la relació definitiva de persones admeses i excloses es podrà presentar el recurs corresponent. Si a la data de realització de l’exercici no s’hagués resolt el recurs formulat, la persona interessada podrà realitzar l’exercici cautelarment. En el cas de desestimació del recurs, l’exercici realitzat no tindrà validesa.
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: concurs oposició per a tots els torns, inclosa la reserva de persones amb discapacitat.
El present procediment selectiu generarà un borsí del qual es podran nomenar per ordre de puntuació final les persones que figurin en el borsí de persones candidates que hagin superat tots els exercicis o alguns, d’acord amb allò establert a l’article 18.2 de l’Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l’Ajuntament de Palma.
Participació de les persones aspirants en la convocatòria del torn lliure per taxa de reposició i en la convocatòria pel torn lliure per taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal de la mateixa especialitat
En el cas que una persona aspirant figuri a les llistes provisionals de persones aprovades corresponents a la convocatòria del torn lliure per taxa de reposició i en la convocatòria pel torn lliure per taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal de la mateixa especialitat si no ha optat per alguna d’elles, se la considerarà aprovada en la convocatòria de l'oferta pel torn lliure per taxa de reposició, i quedarà eliminada de la llista definitiva de persones aprovades a la convocatòria de l'oferta de la taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal.
QUALIFICACIONS: Els exercicis obligatoris seran eliminatoris i es puntuaran d’acord amb allò establert a les presents bases específiques.
CALENDARI DELS EXERCICIS:
El primer exercici s’efectuarà la segona quinzena de maig de 2020, la resta es determinaran pel tribunal.
CATEGORIA DEL TRIBUNAL: Primera.
COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: Per a cada convocatòria, el tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ.
FASE DE CONCURS
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d’aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.
L’acreditació de treballs fets en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), en consorcis, en fundacions del sector públic, en empreses societàries del sector públic i en empreses privades es farà mitjançant el certificat de la vida laboral, i l’acreditació de la categoria i de les funcions fetes amb el contracte laboral o un certificat de l’empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d’una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.
Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:
Experiència professional.
· Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 3 punts.
· Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 6 punts.
· Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l’administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 18 punts.
La puntuació màxima és de 20 punts.
Cursos de formació.
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions, així com la formació organitzada i impartida pels Col·legis Professionals. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d’assignatures a la Universitat, ni aquells presentats com a requisit d’accés a la plaça convocada.
L’hora d’impartició es valora amb: 0,012 punts
L’hora d’aprofitament es valora amb: 0,009 punts
L’hora d’assistència es valora amb: 0,004 punts
Un crèdit equival a 10 hores de formació.
La puntuació màxima és de 9 punts.
Formació que es valorarà a qualsevol especialitat:
Es valoren per a qualsevol especialitat les següents accions formatives:
- Cursos de l'àrea jurídicoadministrativa.
- Cursos d'igualtat de gènere.
- Cursos d'informàtica.
- Cursos de qualitat, habilitats, competències professionals i comandaments
- Cursos de prevenció de riscs laborals
Aquesta formació es valorarà d’acord al següent:
L’hora d’impartició es valora amb: 0,007 punts
L’hora d’aprofitament es valora amb: 0,005 punts
L’hora d’assistència es valora amb: 0,002 punts
La puntuació màxima és de 3 punts .
Titulacions acadèmiques oficials
1.Estudis que es valoren.
1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
1.2 La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
1.3 Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.
2. Puntuació.
2.1 Estudis de Postgrau.
2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 3 punts.
2.1.2 Màster: els títols de màsters universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts per cada Màster.
2.1.3 Títols propis de postgrau es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficial, ó 0.015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.
No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.
2.2 Estudis universitaris.
2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 2 punts.
2.2.2 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, grau, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 1,5 punts.
3.2.3 Per cada títol propi de grau: 1 punt.
La puntuació màxima és de 5 punts
Coneixement de llengua catalana.
Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat LA que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
- Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1 punt.
- Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts.
- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.
La puntuació màxima és de 2 punts.
Exercicis per oposicions superats
Per cada exercici obligatori superat per l'accés a la mateixa especialitat, dins els últims 12 anys anteriors a la present convocatòria: 0,33 punts.
La puntuació màxima serà d'1 punt.
Total puntuació fase de concurs: 40 punts.
La fase de concurs suposarà un 40% de la puntuació final.
FASE D’OPOSICIÓ:
La fase d’oposició suposarà un 60% de la puntuació final.
PRIMER EXERCICI:
Primer Exercici. Obligatori. Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de tres hores, dos temes elegits entre quatre temes designats per sorteig públic del temari específic que s’enumeren a continuació. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts. Cada tema es qualificarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici, 5 per cada tema.
Es valoraran, fonamentalment, els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l’ordre d’idees i la qualitat de l’expressió escrita.
Els temes del temari específic que estan relacionats amb el funcionament o protocols interns de l'Ajuntament de Palma, seran facilitats pel Servei de Benestar Social prèvia petició per les persones aspirants que figuren admeses al llistat definitiu de persones admeses i excloses.
SEGON EXERCICI:
Segon Exercici. Obligatori. Consistirà a resoldre un supòsit pràctic elegit a l’atzar entre els tres que proposi el tribunal, relacionats amb les funcions pròpies de la plaça. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de dues hores. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici.
Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l’adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.
TERCER EXERCICI:
Tercer Exercici. Obligatori. Consistirà a contestar per escrit, en un temps màxim d’una hora, un tema entre dos temes extrets a l’atzar per sorteig públic del temari de la part general.
Es valorarà fins a un màxim de 10 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar aquest exercici.
Total puntuació fase d’oposició 50 punts.
Borsa de persones aspirants per nomenar personal funcionari interí
Constitució de la borsa d’interins
S'ha de constituir una borsa per al nomenament de personal interí de l'especialitat de treballador/a social, que estarà integrada per les persones aspirants que hagin superat, com a mínim, el primer exercici d'aquesta convocatòria i per les persones que hagin superat, com a mínim, el primer exercici de la convocatòria relativa a la mateixa especialitat de l'oferta corresponent a la taxa de reposició.
En el cas que una persona aspirant hagi superat, el primer exercici o successius exercicis de les dues convocatòries, oferta pública d’ocupació per taxa de reposició i oferta pública d’ocupació per taxa addicional d’estabilització de la feina temporal, s’integrarà en la borsa amb la puntuació més alta obtinguda a cada una d'elles.
ANNEX I
Temari primer i segon exercici. Part específica.
Tema 1. Organització i funcions dels Serveis socials de l’Ajuntament de Palma.
Tema 2. El Pla estratègic Benestar i Drets socials de l’Ajuntament de Palma 2017-2020.
Tema 3. Els equips interprofessionals als Serveis socials comunitaris de l’Ajuntament de Palma.
Tema 4. La recepció i el diagnòstic en els processos d’atenció individual-familiar des dels serveis socials comunitaris bàsics de l’Ajuntament de Palma.
Tema 5. La intervenció i l’avaluació final en els processos d’atenció individual-familiar des dels serveis socials comunitaris bàsics de l’Ajuntament de Palma.
Tema 6. La detecció de necessitats i el disseny dels projectes en els processos d’atenció grupal-comunitària des dels serveis socials comunitaris bàsics de l’Ajuntament de Palma.
Tema 7. La intervenció (grupal i comunitària) i l’avaluació en els processos d’atenció grupal-comunitària des dels serveis socials comunitaris bàsics de l’Ajuntament de Palma.
Tema 8. Els sistemes d’informació i registre del treball social individual i familiar (TSIF) a l’Ajuntament de Palma.
Tema 9. L’entrevista com a instrument per a la intervenció. Elements claus, tàctiques i disseny.
Tema 10. El Pla individualitzat d’inserció social en l’atenció individual-familiar des dels serveis socials comunitaris bàsics de l’Ajuntament de Palma. La participació de la persona en el procés d’intervenció social.
Tema 11. Criteris tècnics de la intervenció comunitària des dels serveis socials comunitaris bàsics de l’Ajuntament de Palma.
Tema 12. El Catàleg de Prevenció social de l’Ajuntament de Palma (actualització 2016).
Tema 13. Interrelació entre l’atenció social individual-familiar i l’atenció grupal-comunitària.
Tema 14. La Llei 4/2009 de Serveis socials de les Illes Balears.
Tema 15. Les prestacions municipals de la Regidoria de Benestar i Drets socials de l’Ajuntament de Palma
Tema 16. Tècniques de negociació i mediació aplicades a serveis socials.
Tema 17. El Reglament de les prestacions econòmiques de l’Ajuntament de Palma
Tema 18. Intervenció amb menors i les seves famílies en risc de desatenció. Circuït i actuació municipal des d’atenció primària.
Tema 19. Els indicadors de risc en els menors. Aspectes conceptuals i tipologies. Actuacions dins l’àmbit municipal.
Tema 20. El desemparament infantil: indicadors. Comparatives dels conceptes de risc i desemparament. Assignació actual de les intervencions municipal i insular.
Tema 21. Col·laboració entre els serveis socials, els serveis educatius i els serveis de salut al territori. Treball en xarxa.
Tema 22. Protocols de l’atenció psicosocial als serveis socials de l’Ajuntament de Palma. Col·laboració per part del/de la Treballador/a social.
Tema 23. Protocols de l’atenció socioeducativa als serveis socials de l’Ajuntament de Palma. Col·laboració per part del/de la Treballador/a social.
Tema 24. Intervenció social amb persones amb dificultats d’habitatge.
Tema 25. Intervenció social amb persones/famílies amb dificultats econòmiques.
Tema 26 . Normativa vigent de protecció a la infància i l’adolescència: Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l’atenció i dels drets de la infància i l’adolescència de les Illes Balears.
Tema 27. L’atenció de la dona víctima de violència de gènere a l’Ajuntament de Palma. Intervenció dels serveis socials.
Tema 28. Intervenció grupal amb dones en situació d’aïllament social i dificultats d’autoestima.
Tema 29. Les habilitats de criança peça clau en el desenvolupament normalitzat de les famílies en situació de risc. Grups educatius per a pares/mares amb mancances en les habilitats parentals.
Tema 30. La Llei 3/2018 de 24 de maig, del tercer sector d’acció social de les Illes Balears.
Tema 31. La immigració. Problemàtiques socials de les persones immigrants. Serveis i recursos.
Tema 32. L'ètica en els serveis socials. Codis d'ètica en el treballador social, en relació a l'usuari, a les institucions i altres professionals. La confidencialitat.
Tema 33. Els serveis d’acolliment de l’Ajuntament de Palma. Tipologia de serveis i criteris d’accés.
Tema 34. Normativa vigent de la Renda Mínima d'Inserció a Mallorca. Persones destinatàries, requisits d'accés i pla d'intervenció.
Tema 35. L’atenció a persones majors amb demències. El procés d’incapacitació.
Tema 36. Protocols de l’atenció domiciliària als serveis socials de l’Ajuntament de Palma. La complementarietat del Treballador/a social.
Tema 37. El maltractament en la gent gran. Definició. Senyals d'alerta. Factors de risc. Mesures preventives.
Tema 38. Serveis d'ocupació. Atur i inserció sociolaboral. Programes. Protocol d’actuació municipal amb perfils amb dificultat.
Tema 39. L’informe social. Bases conceptuals.
Tema 40. La renda social garantida a les Illes Balears.
Tema 41. El Reglament de centres municipals de serveis socials de l’Ajuntament de Palma.
Tema 42. La Cartera municipal de serveis socials de l’Ajuntament de Palma.
Tema 43. El Reglament regulador de la composició, l’organització i el funcionament del Consell municipal de serveis socials de l’Ajuntament de Palma.
Tema 44. Els suggeriments i les queixes en la millora dels serveis socials.
Tema 45. Pla de finançament de les prestacions dels serveis comunitaris bàsics
Tema 46. Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. Procés de reconeixement de la dependència.
Tema 47. Catàleg de prestacions econòmiques de serveis socials 2018-2019.
Tema 48. Requisits pel reconeixement d’Unicef de Ciutat Amiga de la Infància. Aplicació a l’Ajuntament de Palma.
Temari tercer exercici. Part general.
Tema 1: La Constitució espanyola de 1978. Concepte i classes. El poder constituent. La reforma constitucional.
Tema 2: Organització territorial de l’Estat. Les comunitats autònomes: creació, estructura i competències. Els estatuts d'autonomia: especial referència al de les Illes Balears.
Tema 3: El Poder Judicial: organització i funcions. El Tribunal Constitucional: composició i competències. Els conflictes en defensa de l'autonomia local.
Tema 4: El municipi. El terme municipal. La població. L’empadronament.
Tema 5: Organització municipal. Competències.
Tema 6: El personal al servei de les entitats locals: classes i règim jurídic. La funció pública local: classes de funcionaris locals. Drets i deures dels funcionaris públics locals. Incompatibilitats. Règim disciplinari. Procediment sancionador.
Tema 7: Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú: Disposicions generals del procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu.
Tema 8: Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos.
Tema 9: El pressupost general de les Entitats locals. Estructura pressupostaria. Elaboració i aprovació. Pròrroga del pressupost. Execució i liquidació del pressupost.
Tema 10: La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d’aplicació. Drets i deures. Principis de l’acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.
Tema 11: La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals règim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat.
Tema 12: La Llei 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: objecte i àmbit de la llei. El principi d’igualtat a l’ocupació pública. Llei 11/2016, de 28 de juliol d’igualtat de dones i homes de les Illes Balears, mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l’actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB
Palma, 27 de gener de 2020
El cap de Departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014)
Antoni Pol Coll