Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 801
Aprovació modificació de l’article 11 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Escolar Municipal de Sant Josep de sa Talaia
Mitjançant acord del Ple de la corporació municipal, fet el 31 d'octubre de 2019, es va aprovar inicialment la modificació de l'article 11 del Reglament d'organització i funcionament del Consell Escolar Municipal de Sant Josep de sa Talaia. L'esmentat acord apareix publicat al BOIB núm. 153, de 9 de novembre de 2019.
Acabat el termini d'exposició pública sense haver-s'hi presentat al·legacions, l'acord, fins aleshores inicial, s'entén definitivament aprovat, d'acord amb el que disposa l'article 49 de la Llei 7/85, per la qual cosa es publica el text íntegre del Reglament de d'organització i funcionament del Consell Escolar Municipal de Sant Josep de sa Talaia que, a continuació, es transcriu:
“REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT
DEL CONSELL ESCOLAR MUNICIPAL DE SANT JOSEP
A.- DEFINICIÓ
Article 1
El Consell Escolar Municipal és l'òrgan de consulta i participació de la comunitat educativa del municipi de Sant Josep en la programació de l'ensenyament no universitari amb facultats per assessorar, consultar, promoure i recomanar dins el seu àmbit de competències.
B.- OBJECTIUS
Article 2
1.- Mantenir un corrent d'informació, estudi i deliberació entre les administracions educatives i els diferents sectors de la comunitat escolar sobre totes les actuacions, planificacions i problemàtica general que afecta els centres educatius del municipi.
2.- Possibilitar que les línies d'actuació de la Conselleria d'Educació i de la Regidoria d'Educació de Sant Josep, comptin amb la consulta i assessorament dels sectors implicats.
3.- Sensibilitzar tota la ciutat, entitats i ciutadans en particular, sobre la importància de la participació dels treballadors i treballadores de l'ensenyament, les famílies i l'alumnat en el procés educatiu així com en la gestió dels centres.
4.- Establir un marc de participació i aportació ciutadanes en diferents actuacions en el camp educatiu de la nostra ciutat:
Estudi de la problemàtica escolar i possibles solucions.
Activitats culturals-educatives destinades a l'alumnat.
Organització de cursets, seminaris, conferències, debats, per a tots el membre de la comunitat escolar: treballadors, alumnat, famílies...
C.- COMPETÈNCIES I ALTRES DISPOSICIONS
Article 3
El Consell Escolar Municipal serà informat i/o consultat sobre els següents assumptes:
- Convenis i acords de col·laboració amb l'administració educativa i altres institucions i organitzacions que afectin l'ensenyament no universitari de l'àmbit del municipi.
- Les actuacions en els serveis educatius complementaris i extraescolars que incideixen en el funcionament dels centres educatius, tenint cura d'atendre les necessitats educatives especials que es presenten en el context de cada centre.
- La creació de centres educatius nous i el seu emplaçament; la reforma o modificació dels centres docents existents en el municipi.
- Programes i plans d'actuació municipals relacionats amb la conservació, el manteniment, els usos extraescolars i la vigilància dels centres docents.
- El desenvolupament d'activitats de caire compensatori per corregir les desigualtats, conseqüència d'un entorn cultural, social o econòmic desfavorable.
- Els plans per a l'enriquiment i optimització dels recursos humans i materials del municipi.
- Procés d'escolarització: adjudicació de les places escolars, planificació del procés d'escolarització i mapa escolar, distribució d'alumnes d'incorporació tardana i/o amb necessitats educatives especials, vigilància del compliment de l'obligatorietat de l'ensenyament i fer el seguiment de l'alumnat d'incorporació tardana pel que fa a la seva integració dins l'àmbit social.
- Les activitats educatives encaminades a augmentar les experiències d'aprenentatge dels escolars, tenint cura d'oferir un ensenyament de qualitat, igualitari que promogui els valors democràtics de convivència, solidaritat i respecte a les diferències socioculturals que es manifesten en el municipi.
- Les activitats educatives per donar a conèixer entre els escolars el patrimoni natural i cultural del municipi.
- Edició i distribució de materials didàctics per a la promoció dels valors patrimonials, culturals i d'identitat del municipi, els quals s'ofereixin sobre una base de coneixements científics que ajudin l'alumnat a tenir una visió de la nostra societat crítica i constructiva.
- Pressupostos municipals de la Regidoria d'Educació.
- Constitució i funcionament de patronats o d'instituts municipals d'educació.
- Totes les competències educatives que afectin l'ensenyament no universitari en les etapes i modalitats que la legislació vigent atorga als municipis.
- Qualsevol altre tema relacionat amb l'educació, ja sigui en relació amb el sistema escolar o amb la comunitat educativa en general atenent les necessitats específiques que es manifestin en el municipi de Sant Josep.
Article 4
El Consell Escolar Municipal de Sant Josep, a més, té les següents altres funcions:
- Fer una programació anual a principi de curs i elaborar, anualment, una memòria sobre les actuacions realitzades al llarg del curs escolar.
- Elaborar anualment un informe sobre la situació educativa del seu àmbit de competència. Aquest informe serà tramès a l'Ajuntament, al Consell Insular i a la conselleria competent en matèria d'educació.
- Sol·licitar a l'administració educativa competent i a l'Ajuntament els assessoraments i les informacions relacionades amb les funcions que li són pròpies i sobre els temes que se li han assignat o d'altres que es considerin adients i necessaris per a la millora del sistema educatiu i la comunitat educativa del municipi.
- Elaborar i elevar informes i propostes a l'Ajuntament, a la Conselleria corresponent, al Consell Escolar Insular i a l'Administració educativa sobre qüestions relacionades amb llur competència dins l'àmbit municipal i d'altres temes educatius que no siguin regulats en articles anteriors.
- Treballar conjuntament amb el Consell Escolar de les Illes Balears, els consells escolars insulars i els consells escolars municipals mantenint una relació basada en la complementarietat de les seves funcions i en el principi de cooperació institucional.
Article 5
L'Ajuntament prestarà el suport tècnic i econòmic necessari per tal que el Consell Escolar Municipal de Sant Josep pugui desenvolupar les competències que li han estat atribuïdes.
Article 6
Les propostes i decisions preses en el CEM s'elevaran als òrgans competents perquè en faci l'estudi i, si escau, aprovació.
Article 7
Així mateix, el Consell Escolar Municipal de Sant Josep podrà assumir aquelles competències que li siguin atribuïdes per la legislació vigent en cada moment, o bé, per delegació de l'administració educativa.
Article 8
La llengua catalana serà la llengua vehicular en totes les comunicacions del CEM.
Article 9
El CEM adoptarà les mesures necessàries per fer efectius la promoció, el coneixement i l'ús normal de la llengua catalana entre els escolars i les famílies, tant entre els nascuts aquí com entre els nouvinguts.
Article 10
Els principis d'igualtat entre homes i dones han de ser presents en el conjunt d'accions i polítiques empreses per l'Administració, els centres educatius i en concret per aquest CEM.
D.- COMPOSICIÓ
Article 11
Per a la composició del Consell Escolar Municipal es tendrà en compte que hi hagi una presència al més equilibrada possible d'homes i dones.
Integraran el Consell Escolar Municipal, en concordança amb el que preveu l'article 8 del Decret 10/2003, de 14 de febrer, els següents membres:
Presidència: l'alcalde o alcaldessa de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o persona en qui delegui.
Vicepresidència: designat per l'Ajuntament entre els membres del Consell Escolar Municipal.
Els vocals, que seran:
a) Quatre en representació del mateix Ajuntament, el que garantirà la presència dels grups amb més representació. Aquests vocals seran designats per l'alcalde o alcaldessa, oïda la Junta de Portaveus.
b) Sis professors, proposats per les associacions i organitzacions sindicals d'ensenyants en proporció a la seva representativitat i entre els sectors públic i privat de l'ensenyament. Tots ells han de tenir la seva destinació en un centre educatiu del municipi o bé ser residents en aquest. Cinc d'aquests representants han de correspondre a l'ensenyament públic i un a l'ensenyament privat i/o concertat.
c) Quatre pares i mares de l'alumnat dels centres docents del municipi, proposats per les associacions o federacions d'associacions de pares i mares de l'alumnat, en proporció a la seva representativitat.
d) Quatre representants dels centres públics del municipi. Dos d'ells han de pertànyer a centres públics d'educació infantil i primària, un a centres d'educació secundària i un altre a escoletes públiques del municipi (etapa educativa 0-3 anys).
e) Una persona en representació dels centres privats i/o concertats del municipi triats per i entre els seus directors/es i/o persones titulars.
f) Dos alumnes de Secundària dels centres docents del municipi, elegits per i entre els representants de l'alumnat als consells escolars dels centres, nomenats per les associacions de l'alumnat més representatives.
g) Una persona que formi part del personal de l'Administració i Serveis dels centres del municipi.
h) Una persona en representació de l'administració educativa, nomenada per la Delegació Territorial de la Conselleria competent en matèria d'Educació
i) Una persona en representació del Moviment de Renovació Pedagògica.
j) Una persona en representació del Sindicat de Treballadors de l'Ensenyament (STEI)
k) Una persona designada per l'Ajuntament, que formi part dels Serveis Socials de l'Ajuntament de Sant Josep.
l) Un secretari o secretària, designat per l'Ajuntament entre els seus funcionaris, amb veu i sense vot.
Article 12
Cada membre del Consell Escolar Municipal podrà tenir un suplent designat pel mateix procediment que el titular.
Article 13
La Regidoria d'Educació vetllarà per la realització del procés de nomenament dels representants d'acord amb les normes establertes en aquest Reglament.
Article 14
El CEM podrà demanar l'assistència a les seves reunions per qüestions puntuals i específiques, amb veu i sense vot, de persones de vàlua reconeguda i/o amb coneixement de la matèria de la qual es tracti, quan així ho cregui convenient el president o bé ho sol·liciti una tercera part del CEM.
E.- ESTRUCTURA I FUNCIONAMENT
1.-Òrgans personals
Article 15
Els òrgans personals del CEM són: presidència, vicepresidència, secretari o secretària i vocals.
Article 16
La Presidència
La presidència del CEM correspon a l'alcalde o alcaldessa del municipi que podrà delegar-la en un regidor o regidora de l'Ajuntament (prioritàriament el regidor o regidora d'Educació), mitjançant la disposició corresponent.
Article 17
Funcions de la presidència:
- Exercir la representació del CEM.
- Convocar les sessions i fixar l'ordre del dia.
- Presidir les sessions i dirigir les deliberacions del CEM i resoldre en cas d'empat.
- Vetllar pel compliment dels acords que s'hagin pres a les reunions del Plenari
- Resoldre, escoltada la Comissió Permanent, els dubtes que puguin presentar-se per l'aplicació del Reglament.
- Convocar i presidir la Comissió Permanent.
- Establir, per raons d'urgència, el termini de presentació dels informes i dictàmens de les comissions.
- Autoritzar amb la seva signatura els escrits oficials del CEM.
- Prendre les resolucions que, d'acord amb la normativa legal, permeti el correcte funcionament del CEM.
- Designar els coordinadors de les comissions, proposats per aquestes.
- Qualsevol altra que dins el marc legal, aprovi el Consell Escolar Municipal.
Article 18
La Vicepresidència
El vicepresident o vicepresidenta serà designat per l'Ajuntament d'entre els membres de Consell Escolar Municipal.
Article 19
Funcions del vicepresident o vicepresidenta:
- Substituir el president o presidenta en cas de vacant, absència o malaltia.
- Realitzar les funcions que el president li delegui.
Article 20
La Secretaria
L'Ajuntament designarà un funcionari o funcionària perquè exerceixi les funcions de secretari o secretària del Consell Escolar Municipal, amb veu i sense vot.
Article 21
Funcions del secretari o secretària:
- Assistir a les reunions del Plenari i de la Comissió Permanent i aixecar l'acta.
- El registre de la correspondència.
- L'arxiu.
- Posar al dia i custodiar el registre d'actes del CEM.
- Tramitar les convocatòries i els ordres del dia.
- Tramitar la renovació dels membres del CEM.
- Preparar i trametre, amb el temps suficient, la documentació per als membres del CEM.
- Expedir certificats d'actes i acords del CEM amb el vistiplau de la Presidència.
- Trametre a l'Ajuntament, al Consell Insular i a la Conselleria competent en matèria d'educació l'informe i programació anual sobre la situació educativa del municipi.
- Elaborar l'avantprojecte de la memòria anual d'activitats del CEM, segons les directrius de la Comissió Permanent.
- Facilitar als membres del CEM la documentació sobre qualsevol tema que sigui de la seva competència.
- Assegurar la informació a tots els sectors educatius que són representats al CEM.
- Fer propostes tècniques que afavoreixin el funcionament del CEM.
- Qualsevol altra que dins el marc legal aprovi el CEM.
Article 22
Els vocals
Els vocals seran designats per l'Ajuntament a proposta de les organitzacions o entitats representades.
Dos mesos abans de cada renovació parcial, la presidència del CEM sol·licitarà a les entitats o als organismes que pertoqui renovar que, en el termini d'un mes, trametin al president o la presidenta les propostes de nomenament.
Les organitzacions, entitats o institucions que no proposin titulars ni suplents en els terminis fixats ho podran fer amb posterioritat, i aquests s'incorporaran al Consell Escolar Municipal en el primer Ple que es faci després del nomenament.
Article 23
Durada del mandat
El nomenament dels vocals es farà per un període de quatre anys, sense perjudici dels canvis que puguin produir-s'hi.
Cada dos anys es renovarà la meitat de cada un dels grups, alternativament per excés i per defecte, amb la possibilitat de nova designació per a períodes successius. La primera renovació afectarà la meitat per excés.
El sorteig que determini els consellers de cada grup, que hagin de ser renovats als dos anys de la constitució del CEM, es realitzarà davant la Comissió Permanent, amb un mínim de dos mesos d'antelació a la data de renovació.
El secretari o secretària del Consell expedirà el certificat del resultat del sorteig i la presidència ho comunicarà als organismes o a les entitats corresponents a l'efecte que procedeixin a realitzar les propostes de nomenament.
Si es produeix una vacant en el CEM serà coberta per la persona suplent pel període de temps que li resti de nomenament al qui haurà causat la vacant.
En el cas de no tenir suplent, el sector afectat procedirà al nomenament d'un o una representant en el termini màxim de dos mesos i serà nomenat per al període de temps que li resti de mandat al que haurà causat la vacant.
Els terminis de renovació del CEM es computaran a partir de la data de la constitució, que fou el dia 15 de gener de 2008.
Article 24
Cessament dels vocals
Els consellers del CEM cessaran en els seus càrrecs per alguna de les causes següents:
- Renúncia per escrit presentada al president o presidenta, el qual ho posarà en coneixement de l'entitat o de l'organisme corresponent.
- Finalització del termini del seu nomenament.
- Incompatibilitat sobrevinguda.
- Incompliment greu de les seves funcions.
- Condemna per delicte en virtut de sentència ferma que inhabiliti per a l'exercici de càrrecs públics.
- Quan deixi de formar part del sector que representa.
- Pèrdua de la condició de representant de l'entitat o de l'organisme que l'hagués proposat. Aquesta circumstància serà comunicada per escrit al president.
Article 25
Drets dels vocals
Els vocals, en l'exercici de les seves funcions, tenen dret a:
- Assistir a les sessions del Ple i de les comissions.
- Estar adscrits a una i, com a màxim, a dues comissions específiques d'acord amb les seves preferències.
- Intervenir-hi amb veu i vot, i exposar el seu criteri en les sessions del ple o comissions a les quals pertanyin.
- Ser elector i elegible a cadascun dels òrgans col·legiats del CEM.
- Elevar a la Comissió Permanent la proposta d'incorporació de punts a l'ordre del dia.
- Formular propostes, esmenes, mocions i suggeriments per a l'adopció d'acords o perquè en facin l'estudi les comissions o el Ple.
- Recórrer davant del Ple qualsevol decisió de la presidència o de la Comissió Permanent.
- Emetre vots particulars
- Tenir accés, a través del secretari o secretària, a la informació de què disposi el CEM, necessària per a l'exercici de les seves funcions.
- Exercir la representació del CEM, en els actes en què hagin estat expressament comissionats per la presidència.
- Fer ús de la paraula en les comissions a les quals no pertanyin, amb l'autorització prèvia de la presidència de la comissió.
- Ser substituïts, excepcionalment, pel seu suplent, per motius justificats, en les sessions del Ple.
- Qualsevol altre que els sigui legalment reconegut.
Article 26
Deures dels vocals
Els vocals tenen el deure de:
- Assistir a les sessions a què siguin convocats o excusar per escrit l'absència, amb la major antelació possible, quan no puguin assistir-hi; i informar-ne, a la vegada, el seu suplent.
- Participar en l'emissió d'informes i propostes.
- Guardar secret sobre les matèries i actuacions que expressament siguin declarades reservades
- Qualsevol altre que sigui establert pel Ple o per la Comissió Permanent.
Article 27
Incompliment de funcions
La presidència del Consell Escolar Municipal, per iniciativa de la Comissió Permanent, posarà en coneixement dels organismes o de les entitats proponents, els noms dels vocals que incompleixin reiteradament i injustificadament els seus deures. Si, complert aquest tràmit, la situació persisteix, la presidència del CEM, també per iniciativa de la Comissió Permanent i, un cop oïda la persona interessada, procedirà, si pertoca, al cessament.
2.- Òrgans col·legiats
Article 28
El CEM està constituït pel Ple, la Comissió Permanent i comissions específiques.
Article 29
El Ple
Al Ple, com a màxim òrgan de deliberació i decisió del CEM, integrat pels membres esmentats a l'article 11, correspon:
- Debatre i aprovar els informes i dictàmens referents a les competències pròpies del CEM.
- Atendre les consultes que li faci l'Ajuntament, el Consell Insular i la Conselleria competent en matèria d'Educació.
- Ratificar els membres de la Comissió Permanent.
- Proposar i aprovar la creació de comissions i de les persones que les coordinaran.
- Demanar informació a l'Ajuntament i a la Conselleria d'Educació sobre qualsevol matèria que afecti el camp d'actuació del CEM.
- Elevar informes, dictàmens i propostes a l'Ajuntament, al Consell Insular i a la Conselleria d'Educació sobre qüestions relacionades amb la seva competència.
- Aprovar la memòria anual de CEM.
- Aprovar la constitució i composició dels grups de treball de les comissions.
Article 30
La Comissió Permanent.
Integraran la Comissió Permanent, òrgan de coordinació del CEM, els integrants següents:
- El president o presidenta o persona en qui delegui
- La persona titular i una persona suplent d'entre els representants de l'Ajuntament.
- La persona titular i una persona suplent d'entre els representants del professorat.
- La persona titular i una persona suplent d'entre els representants dels pares i mares.
- La persona titular i una persona suplent d'entre els representants de l'alumnat.
- La persona titular i una persona suplent d'entre els representants dels centres educatius.
A l'efecte d'elecció de la Comissió Permanent es procedirà de la manera següent:
- Es crearà una mesa per a cada un dels apartats del punt anterior.
- Presidirà la mesa el conseller de major edat del grup, que farà de portaveu.
- El president o presidenta de la mesa consultarà els consellers del grup per consensuar els titulars i els suplents que s'han de proposar.
- Si no hi ha acord en el si d'algun grup, aquest procedirà a elegir la persona titular i la persona suplent mitjançant votació per papereta.
- En cas d'empat es repetirà la votació entre els consellers empatats.
- En el cas de persistir l'empat, decideix el Ple del CEM.
Cada persona titular tendrà un suplent que serà elegit d'entre els membres titulars del CEM de la mateixa forma que els titulars.
L'elecció serà ratificada conjuntament pel Ple del CEM per majoria simple.
El nomenament dels membres de la Comissió Permanent tendrà una durada de dos anys. Les baixes temporals que es produeixin durant aquest període seran cobertes pel suplent.
En cas de baixa permanent es procedirà a l'elecció de la nova persona titular pel que resta de mandat al que ha causat la baixa.
Les faltes reiterades d'assistència d'un integrant de la Comissió Permanent seran comunicades pel president o la presidenta al sector corresponent i, en el cas de persistir, la presidència podrà proposar-ne al Ple la revocació com a integrant de la Comissió Permanent.
La Comissió Permanent, amb el vistiplau del president o presidenta, podrà convidar membres de destacada vàlua a les seves reunions així com qualsevol membre del CEM que no en formi part, sempre que sigui convenient.
Article 31
Les funcions de la Comissió Permanent són les següents:
- Representar els interessos del conjunt de la Comunitat Educativa expressats en el Ple.
- Actuar com a òrgan executiu dels acords majoritaris durant els períodes compresos entre plens o bé en temes que no exigeixin un ple extraordinari.
- Preparar els ordres del dia i les convocatòries dels plenaris del CEM.
- Preparar els temes, els informes, les propostes i els dictàmens a fi de ser debatuts pel Ple.
- Distribuir, si cal, entre les comissions, els encàrrecs d'elaboració d'informes i els dictàmens.
- Distribuir els consellers entre les diferents comissions respectant al màxim les peticions d'aquests i la representació de tots els sectors possibles.
- Recollir, valorar i tramitar els informes i els dictàmens elaborats per les comissions.
- Proposar al president o presidenta i al Ple la creació de comissions i les seves competències.
- Proposar al Ple l'adopció de majories qualificades de 2/3 per a temes que consideri d'especial rellevància.
- Assegurar la coordinació dels organismes que componen el CEM.
- Fer el seguiment dels compromisos i acords presos per les comissions del CEM.
Article 32
Comissions específiques
Les comissions específiques, de caràcter permanent o temporal, tendran com a objectiu l'estudi dels temes que els siguin encomanats per la presidència del CEM per iniciativa pròpia o per acord de la Comissió Permanent en l'exercici de les seves funcions.
Aquestes comissions comptaran amb un mínim de 6 membres i un màxim de 15.
Cada comissió designarà una persona encarregada de la coordinació entre els membres de la comissió, que tendrà les funcions següents:
- Convocar les sessions i fixar l'ordre del dia
- Dirigir les reunions i els debats de la comissió.
- Trametre al secretari o secretària del CEM els informes, dictàmens i propostes relacionats amb temes de la seva competència
- Actuar de portaveu de la pròpia comissió al Plenari o en qualsevol àmbit del CEM.
- Elaborar propostes i elevar informes a la Comissió Permanent.
- Requerir a la presidència del CEM perquè demani a les administracions corresponents, la informació necessària per tal que la comissió pugui completar els treballs que realitzi sobre qualsevol àmbit de la seva competència.
Cada comissió designarà un secretari o secretària d'actes entre els membres de la comissió.
Cadascuna de les comissions creades podrà dotar-se de grups de treball especialitzats.
Els membres dels grups de treball podran pertànyer a institucions, organismes o entitats implicades en les temàtiques a estudiar, a la comunitat educativa en general i al propi Consell Escolar Municipal.
Article 33
Es creen les comissions específiques següents:
a) Comissió de Planificació
b) Comissió d'Infraestructures Educatives
c) Comissió de Serveis Educatius Complementaris
Article 34
Les funcions de la Comissió de Planificació són les següents:
- Partint dels estudis demogràfics, elaborar informes per tal d'orientar la planificació escolar.
- Analitzar la distribució de l'alumnat d'incorporació tardana en els centres del municipi.
- Analitzar l'absentisme escolar i proposar solucions a través dels Serveis Socials.
- Participar en els plans de transformació de centres.
- Fer el seguiment de les opcions acadèmiques que pren l'alumnat en acabar l'ensenyament obligatori.
- Col·laborar en l'elaboració dels mapes escolars que determinin les necessitats de la Població.
- Qualsevol altra que li sigui encarregada per la Comissió Permanent o el Ple del CEM.
Article 35
Les funcions de la Comissió d'Infraestructures Educatives són les següents:
- Participar en els programes i les actuacions municipals que afectin la conservació, la vigilància i el manteniment adequat dels centres docents.
- Posar en comú experiències sobre l'ús, manteniment i reforma de les instal·lacions dels centres educatius del municipi.
- Formular propostes sobre l'ampliació i renovació dels centres.
- Qualsevol altra que li sigui encarregada per la Comissió Permanent o el Ple del CEM.
Article 36
Les funciones de la Comissió de Serveis Educatius Complementaris són les següents:
- Estudiar la situació i les necessitats de serveis educatius complementaris (menjador, transport, escoles matinals, activitats extraescolars i complementàries, ...) als centres del municipi i fer propostes sobre possibles solucions.
- Analitzar les necessitats i fer propostes per a la utilització dels centres fora de l'horari escolar.
- Participar en les actuacions i normes municipals que afectin els serveis complementaris i extraescolars amb incidència en el funcionament dels centres docents.
- Qualsevol altra que li sigui encarregada per la Comissió Permanent o el Ple del CEM.
E.- RÈGIM DE SESSIONS I ADOPCIÓ D'ACORDS
Article 37
El Consell Escolar Municipal es regirà per allò que estableix el Capítol II títol 1r de la Llei de procediment administratiu, sobre els òrgans col·legiats.
Article 38
Periodicitat
El Plenari del Consell es reunirà, en sessió ordinària, com a mínim una vegada cada trimestre escolar i coincidint amb l'inici i la finalització del curs escolar i en sessió extraordinària, sempre que ho consideri oportú la presidència o bé ho sol·liciti la quarta part, com a mínim, del nombre legal dels components del Plenari mitjançant un escrit en què s'indiquin els assumptes que motivin la iniciativa. Tanmateix el Plenari es reunirà a petició de la Comissió Permanent.
La Comissió Permanent es reunirà en sessió ordinària, almenys , una vegada al mes i sempre amb caràcter previ a les reunions del Plenari. També podrà reunir-se amb caràcter extraordinari , que pot ser urgent, sempre que ho consideri oportú el president o presidenta o bé ho sol·licitin almenys 1/3 dels seus membres.
Les comissions específiques es reuniran quan siguin convocades per la persona encarregada de la coordinació, i tendran en compte les peticions fetes per escrit pels seus membres.
El període comprès entre el dia 15 de juliol i el dia 15 d'agost, a efectes de convocatòria de plenaris i comissions, serà inhàbil.
Article 39
Convocatòries
Les convocatòries de tots els òrgans del CEM contindran l'ordre del dia dels assumptes a tractar, la data, l'hora i el lloc de realització i, si és el cas, s'hi adjuntarà l'esborrany de l'acta de la sessió anterior així com la documentació que calgui estudiar, amb 4 dies d'antelació per permetre'n el coneixement complet.
Les convocatòries i la documentació es podran trametre per fax, correu electrònic i qualsevol mitjà admès per la llei.
Les sessions extraordinàries no podran ser modificades en el seu contingut, prèviament determinat.
Tant les sessions ordinàries com les extraordinàries que no tinguin caràcter urgent, han de convocar-se amb una antelació mínima de 4 dies naturals, que es podran reduir a dos en cas d'urgència
En el cas que la iniciativa per realitzar la reunió extraordinària no procedeixi del president o presidenta del Consell, la sessió haurà de ser convocada dins dels deu dies hàbils següents a la petició, i no es podrà demorar la celebració més d'un mes des de la presentació de l'escrit en què es demani la reunió.
Article 40
Caràcter obert
Les sessions, tant ordinàries com extraordinàries, seran sempre obertes. Quan alguna extraordinària no ho hagi de ser s'haurà d'especificar a la convocatòria i decidir-se per acord de la Comissió Permanent.
Per decisió de la Presidència o de la Comissió Permanent, podran assistir a les sessions del Ple o de les comissions les persones que, per raons de tipus tècnic, puguin assessorar o informar respecte dels temes a tractar, amb citació prèvia per part de la presidència.
Article 41
Quòrum
El Ple del Consell es considera constituït en primera convocatòria si hi són presents el president o presidenta i el secretari o secretària, o les persones que els substitueixin, i la meitat, almenys, dels membres.
Si no hi ha quòrum, l'òrgan quedarà vàlidament constituït, en segona convocatòria, mitja hora després, i serà suficient l'assistència d'un terç dels membres a més del president o presidenta i el secretari o secretària o les persones que els substitueixin.
Si, una vegada començada la sessió, s'absenta cap conseller o consellera, es podrà continuar la reunió sempre que es mantengui el nombre mínim de membres previst per a la segona convocatòria.
Quan per qualsevol motiu no es realitzi la sessió, el secretari o secretària suplirà l'acta amb una diligència amb el vistiplau de la presidència, en la qual constarà la causa de la no realització, els noms dels assistents i dels que s'hagin excusat.
Article 42
Acords i votacions
L'adopció d'acords es farà prioritàriament per consens. Quan aquest no sigui possible es farà mitjançant votació ordinària, tret que el propi Ple acordi la votació nominal o secreta com a mesura extraordinària.
La votació serà nominal o secreta quan així ho sol·liciti una sisena part dels membres presents a la reunió.
Els vots podran ser afirmatius, negatius o en blanc; això no obstant, els consellers podran abstenir-se de votar.
Els acords per votació es prendran per majoria simple dels membres presents, que es produirà quan els vots afirmatius siguin més que els negatius, exceptuant els casos pels quals el Ple, a proposta de la Comissió Permanent, decideixi establir majories qualificades de 2/3.
En el cas d'empat en el resultat, es farà una nova votació i, si persisteix l'empat, decidirà el vot de qualitat de la presidència.
És aplicable a la Comissió Permanent i a les comissions específiques el règim previst per al funcionament del Plenari, en tot allò que fa referència a la convocatòria de reunions, al quòrum d'assistència necessari i a l'adopció d'acords.
F.- REFORMA DEL REGLAMENT
Article 43
Propostes de modificació
El reglament podrà ser modificat totalment o en part.
Les propostes de modificació es presentaran a la Comissió Permanent avalades per un terç, com a mínim, dels consellers de CEM.
La Comissió Permanent les sotmetrà al Ple si obtenen en el si d'aquesta una majoria qualificada de dos terços.
Qualsevol modificació total o parcial d'aquest Reglament haurà de comptar amb l'aprovació del Ple de l'Ajuntament, un cop fet l'estudi i proposta prèvia pel Ple del Consell Escolar Municipal.
Article 44
Aprovació
L'aprovació de la proposta de modificació per part del Ple requerirà la majoria absoluta dels membres del CEM.
Una vegada aprovat el reglament es procedirà, en el primer Ple, a:
- L'elecció de la Comissió Permanent
- La distribució dels vocals entre les diferents Comissions Específiques.
Article 45
Revisió
La Comissió Permanent revisarà d'ofici l'operativitat d'aquest reglament una vegada transcorregut un any de l'entrada en vigor i podrà proposar al Ple les modificacions oportunes, d'acord amb l'article 31.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquest reglament entrarà en vigor, als quinze dies de la publicació del seu text íntegre al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).”
La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 27 de gener de 2020
El batle
Josep Marí Ribas