Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 720
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Convocatòria d'un borsí extraordinari enginyer/a tècnic/a industrial de l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El regidor de l’Àrea d’Hisenda, Innovació i Funció Pública, per resolució número 1.002 de 23 de gener de 2020, va acordar el següent:

PRIMER.- Aprovar les bases i la convocatòria per a la constitució d’un borsí extraordinari pel sistema d’oposició pel torn lliure per a posteriors nomenaments com a personal  funcionari interí de personal de l’Administració especial de l’Ajuntament de Palma enquadrats en l’escala d’Administració especial, subescala tècnica, classe mitja, especialitat enginyeria tècnica industrial, grup A, subgrup A2, que s’adjunten.  

BASES I PROGRAMA MARC PER A LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA CONTITUCIÓ D’UN BORSÍ EXTRAORDINARI PER A LA COBERTURA TEMPORAL DE PLACES D’ENGINYER/A TÈCNIC/A INDUSTRIAL.

 PRIMER. -JUSTIFICACIÓ I OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’article 19.Dos de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2018, disposa que no es podrà procedir a la contractació de personal temporal, així com al nomenament de personal estatutari temporal i de funcionaris interins llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables.

La necessitat d’iniciar aquesta convocatòria per a la creació d’un borsí extraordinari d’enginyer/a tècnic industrial, de l'Administració especial de l’Ajuntament de Palma, es fonamenta en la urgència de cobrir places de forma interina, atès que els seus titulars, per diferents situacions administratives, puguin deixar vacants de manera temporal aquests llocs de feina. Així mateix, també es poden nomenar per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment d’activitat que, en el seu cas, es determinaran en el moment del nomenament de la persona interina. 

Atès que es preveu que no es podrà constituir borsí per a personal interí com a resultat de la convocatòria per a proveir la plaça de manera definitiva actualment en procés d’execució ja que realitzada la primera prova eliminatòria el nombre d’aspirants que han superat la mateixa presten els seus serveis als distints departaments de l’ajuntament i ocupen de manera interina llocs de feina vacants.  

Vista la petició de la Directora administrativa d’urbanisme, per la que sol·licita la creació d’un borsí extraordinari de la categoria d’enginyer/a tècnic industrial i atès que es considera necessari per a l’adequat funcionament dels serveis municipals el nomenament del personal tècnic necessari, s’ha de procedir de forma urgent i inajornable a la creació d'aquest borsí, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera interina. 

És objecte de la present convocatòria la creació d’un borsí extraordinari pel sistema de concurs-oposició pel torn lliure per a posteriors nomenaments com a funcionaris interins de tècnics de l’Administració especial de l’Ajuntament de Palma enquadrats en l’escala d’Administració especial, subescala tècnica, classe mitja, especialitat enginyeria tècnica industrial, grup A, subgrup A2. 

Aquesta convocatòria es regirà per les bases de borsins 2016, publicades al BOIB núm. 86 de 7 de juliol de 2016 i per les bases generals 2017, 2018 i 2019 publicades al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019. 

SEGON. -REQUISITS  DELS  ASPIRANTS:  

A més dels establerts a les bases generals: 

  • Estar en possessió del títol universitari d’enginyeria tècnica industrial, o tenir complertes les condicions que els habiliti per a l'exercici de la professió regulada, segons estableixen les Directives Comunitàries, a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades.
  • Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l’EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s’haurà de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: Oposició lliure.  

QUALIFICACIONS: L’exercici únic és obligatori i eliminatori. Es puntuarà d’acord amb el que preveu a continuació el programa de l’oposició. 

CATEGORIA DEL TRIBUNAL: Primera 

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves. 

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. 

TERCER.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES 

Les persones aspirants a les proves selectives hauran d’emplenar l’imprès establert per l’Ajuntament de Palma, que se’ls facilitarà a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania d’aquest Ajuntament. Així mateix, l’esmentat imprès podrà obtenir-se a través d’Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d’obtenir-se per duplicat a l’objecte que l’interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada. 

Les sol·licituds s’han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.  

Els drets d’examen seran de 13,79 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d’admissió d’instàncies mitjançant el document d’autoliquidació que les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d’admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.  

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vuit dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.  

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d’acompanyar: 

a. Una fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.

Exhaurit el termini de presentació d’instàncies, l’òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d’un mes aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d’anuncis d’aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d’exclusió, així com el termini d’esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 3 dies hàbils

Transcorregut aquest termini s’aprovarà la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d’anuncis de l’Ajuntament i en la web municipal on es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades. 

PROGRAMA DE L’OPOSICIÓ 

EXERCICI ÚNIC. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la realització d’un supòsit pràctic elegit a l’atzar d’entre els proposats pel tribunal, relacionat amb el temari d’aquestes bases. Aquest exercici inclourà preguntes d’aplicació pràctica sobre el contingut del temari que consta a l’annex de les bases, tant de la part general com de la part específica.

El tribunal ha d’indicar amb caràcter previ al dia de la realització de la prova si es permet utilitzar textos legals, així com la determinació del temps màxim per realitzar la prova.

Es valorarà la capacitat de raciocini, la sistemàtica plantejada, la correcta interpretació de la normativa aplicable i l’adequació de conclusions i els coneixements exposats. 

El Tribunal publicarà la llista provisional d’aspirants aprovats en fase d’oposició en el  tauló d’anuncis d’aquest Ajuntament i en la seva pàgina web concedint un termini de tres dies hàbils per a formulació de reclamacions que estimin pertinent. Resoltes totes les reclamacions el tribunal publicarà la llista definitiva d’aspirants aprovats en fase d’oposició. 

En aquest exercici s’avaluarà l’aplicació de coneixements teòrics i la preparació dels aspirants en relació al lloc a cobrir. El Tribunal determinarà el contingut i les condicions de forma, estructura, valoració i temps de l’exercici que s’hauran de comunicar a les persones aspirants abans de l’inici de l’exercici. 

La qualificació o puntuació màxima de l’exercici serà de 10 punts. Seran eliminades les persones candidates que no obtinguin 5 o més punts.  

ANNEX   

Temari general 

1. La protecció de dades de caràcter personal: règim jurídic i els seus àmbits: subjectiu, objectiu i formal d’aplicació. Vies de protecció de la confidencialitat.

2. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: L’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. L’eficàcia: notificació i publicació. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci  administratiu. Finalització del procediment.

3. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos. La invalidesa de l’acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. La convalidació del acte  administratiu. La revisió d’ofici.

4. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Identificació i firma dels interessats en el procediment administratiu. Dret de les persones en les relacions amb les Administracions Públiques. Dret i obligació a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques. Llei 40/2015, d’1 d’octubre de Règim Jurídic del sector públic: funcionament electrònic del sector públic.

5. La contractació administrativa. Classes: elements i subjectes, objecte i causa dels contractes públics. La forma de la contractació i els sistemes de selecció dels contractistes.  La formalització dels contractes.

6. L’administració local: principis generals. El municipi: concepte, elements, organització i competències.  Les formes d’activitat de les entitats locals.

7. Ordenances i Reglaments de les Entitats Locals. Classes. Procediment d’elaboració i aprovació

8. El servei públic en l’esfera local. Les formes de gestió dels serveis públics. Consideració especial de la concessió.

9. Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d’aplicació. El principi de igualtat i la tutela contra la discriminació. Llei 11/2016, de 28 de juliol d’igualtat de dones i homes de les Illes Balears, mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l’actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.

10.  Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals: Àmbit d’aplicació. Drets i deures. Principis de l’acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors i treballadores en matèria de prevenció de riscs. Consulta als treballadors i treballadores. Comitè de Seguretat i salut. 

Temari Específic. Especialitat enginyer/a  tècnic/a industrial.

 1.- Les activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses. Disposicions generals. Competències. Intervenció administrativa. Llei 7/2013 (modificada per la Llei 6/2019). Disposicions generals.

 2.- Llei 7/2013 (modificada per la Llei 6/2019). Títol II. Disposicions relatives a les activitats d'espectacles públics i recreatives, i establiments públics.

 3.- Llei 7 / 2013 (modificada per la Llei 6/2019). Títol IV. Procediment aplicable a les activitats permanents i les seves modificacions.

 4.- Llei 7/2013 (modificada per la Llei 6/2019). Títol V. Disposicions específiques i procediment aplicables a les activitats itinerants.

 5.- Llei 7/2013(modificada per la Llei 6/2019). Títol VI. Disposicions específiques i procediment aplicables a les activitats no permanents.

 6.- Llei 7/2013 (modificada per la Llei 6/2019). Títol VIII. Inspeccions. Títol IX. Infraccions i sancions.

 7.- Llei 7/2013 (modificada per la Llei 6/2019). Disposicions addicionals i transitòries. Annex I. Classificació de les activitats i les seves modificacions. Annex II. Documents tècnics d'activitats.

 8.- Normes urbanístiques del PGOU de Palma. Desenvolupament, gestió i execució del Pla general. Divisió urbanística del territori i règim general del sòl. Intervenció municipal en l'edificació i l'ús del sòl.

 9.- Normes urbanístiques del PGOU de Palma. Règim dels edificis existents.

 10.- Normes urbanístiques del PGOU de Palma. Normes reguladores dels usos.

 11.- Normes urbanístiques del PGOU de Palma. Normes d'edificació en sòl urbà. Normes d'edificació en sòl rústic.

 12.- Normes urbanístiques del PGOU de Palma. Normes per a la protecció i la conservació del patrimoni.

 13.- Ordenança municipal d'activitats .

 14.- Modificació d’usos a les zones del “Centre Històric”, “Molinar”, “Jonquet”, “Coll d’en Rabassa”, “Terreny”.

 15.- Ordenança de regulació d’activitats de l’ús “d’establiments públics” de les normes del PGOU de 1.999 d’aplicació en l’àmbit de la Calatrava, la Catedral, La Llotja i el Puig de Sant Pere.

 16.- Ordenança de regulació d'horaris d'obertura al públic, de condicions dels locals, d'emplaçament, i d'instal·lació dels establiments d'oferta d'entreteniment i restauració, de concurrència pública.

 17.- Ordenança reguladora del soroll i les vibracions.

 18.- Ordenança municipal d'aparcaments privats.

 19.- Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat en cas d'incendi. Propagació interior i exterior.

20.- Codi tècnic de l’edificació. Exigències de seguretat en cas d'incendi. Evacuació d'ocupants i detecció, control i extinció de l'incendi.

 SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, conformement el que disposa l’article 123 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

 El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al registre general d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, abans esmentada, i es considerarà desestimat quan no s’hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement al que estableix l’article esmentat anteriorment, i els 45 i següents de la llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient. 

Palma, 24 de gener de 2020

El cap de Departament de Personal 

p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) 

Antoni Pol Coll