Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 649
Notificació de Resolució de subrogació als beneficiaris de les ajudes, exp. 196 de data 10 de desembre de 2019, a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 26 de febrer de 2016, per la qual es convoquen subvencions per al foment de la producció integrada, per l’ any 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'apartat 8.4. de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 26 de febrer de 2016 per la qual s'aprova la convocatòria de les ajudes, per al foment de la producció integrada, per l'any 2016 especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb els termes que preveu l'article 45.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre,  procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els expedients han estat tramitats pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre,  procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El vicepresident del FOGAIBA, en data 10 de desembre de 2019, va signar la següent resolució,

“INFORME PROPOSTA DE RESOLUCIÓ / RESOLUCIÓ DE SUBROGACIO

Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020 Submesura 10.1.1- Foment de la producció integrada Convocatòria: PI 2016/ Exp. 196

Antecedents

1.En data 31/05/2016 es va registrar la sol·licitud d'ajuda a nom de MIQUEL LLABRES COMPANY amb NIF núm. 43024843P, a l'empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 26 de febrer de 2016 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2016 de les ajudes destinades al foment de la producció integrada i les seues posteriors modificacions.

2.El dia 29 de desembre de 2017 el vicepresident del Fons de Garantia  Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) va aprovar l'ajuda corresponent a l'expedient núm. PI 196/2016 (5593) de la línia d'ajudes per al Foment de la Producció Integrada, a favor de MIQUEL LLABRES COMPANY  amb NIF núm. 43024843P, per un import màxim de 9.822,85 € repartits en cinc anualitats de 1.964,57 €, corresponents a una superfície compromesa de FRUITS SECS de 19,94 ha (BOIB 13, 27/01/2018).

3.En data 26/01/2018, s'efectuà el pagament de la primera  anualitat  per un import total de  1.964,57 euros.

4.En data 10/04/2017 i núm. 10030 es va registrar un escrit de subrogacióa favor de PERE LLABRÉS LLADÓ  amb NIF núm. 43200638Z , de l'expedient PI 196/2016.

5.Els serveis gestors han comprovat la informació necessària per efectuar l'avaluació del compliment dels requisits per part del nou titular per ser beneficiari de l'ajuda.

6.El nou titular i l'explotació agrària indicades a la sol·licitud compleixen els requisits indicats a la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 26 de febrer de 2016 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2016 de les ajudes destinades al foment de la producció integrada .

Fonaments de dret

1.Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 26 de febrer de 2016 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2016 de  les ajudes destinades al foment de la producció integrada i les seues posteriors modificacions.

2.Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 22 de juliol BOIB núm95 de 28 de juliol de 2016 per la qual es modifiquen els crèdits i els cofinançaments de diverses convocatòries de subvencions del FOGAIBA, corresponents a les mesures contemplades en el Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

3.Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu  a  l'ajuda  al  desenvolupament  rural  a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.

4.Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la Política Agrícola Comú, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.

5.Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l'ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.

6.Reglament d'execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

7.Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.

8.Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir del 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.

9.Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s'estableixen les normes de condicionalitat que han de complir els beneficiaris que rebin pagaments directes o determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut dels programes de suport a la reestructuració i reconversió o de suport a la collita en verd, al sector vitivinícola.

10.Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

11.Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

12.Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

13.Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

14.Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

15.Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.

16.Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l'Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears BOIB núm. 082 de 2007; en virtut de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l'assumpció de l'execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix a l'article 1 que el FOGAIBA assumeix l'execució de la política de la Conselleria d'Agricultura i Pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l'1 de gener de 2006.

17.Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Proposta de resolució de subrogació

Per tot això, s'informa favorablement i proposo al vicepresident del FOGAIBA que dicti una resolució en els termes següents:

1.Autoritzar la subrogació parcial d'una part dels compromisos adquirits per MIQUEL LLABRES COMPANY amb DNI 43024843P de l'expedient PI 196/2016 a favor de PERE LLABRES LLADO amb DNI 43200638Z i crear l'expedient PI 214/2015 a nom de Sr. ALBERTO BENNASSER ALOU, relativa a la línia d'ajudes de Foment de la producció integrada, convocatòria 2016.

2.Tal i com indica la resolució de data 10/04/2017, l'ajuda anual que li pertoca al Sr. PERE LLABRES LLADO amb DNI 43200638Z, així com la superfície compromesa, és la següent:

EXP PI

NOM

DNI

GRUP CULTIUC

SUP COMPROM

Import (€)

196/2016 (5593)

MIGUEL LLABRES COMPANY

43024843P

FRUITS SECS

14,73 ha

1.451,26

215/2016

PERE LLABRES LLADO

43200638Z

FRUIT SECS

5,21  ha

513,31

3.Que l'import de l'ajuda que resta per pagar a MIGUEL LLABRES COMPANY amb DNI 43024843P, és de 5.805,04 euros, cofinançats amb un 41% pel FEADER, un 4,10% per l' AGE, i un 54,90% per la CAIB, distribuïts de la manera següent:

a)2.308,08 euros FEADER

b) 238,00 euros AGE

c)3.186,96 euros CAIB

4.Amb la següent distribució per anualitats:

595,02

FEADER segona anualitat

59,50

MAPA segona anualitat

796,74

CAIB segona anualitat

 

595,02

FEADER tercera anualitat

59,50

MAPA tercera anualitat

796,74

CAIB tercera anualitat

 

595,02

FEADER quarta anualitat

59,50

MAPA quarta anualitat

796,74

MAPA quarta anualitat

 

595,02

FEADER cinquena anualitat

59,50

MAPA cinquena anualitat

796,74

CAIB cinquena anualitat

5.Que l'import de l'ajuda que resta per pagar a PERE LLABRES LLADO amb DNI 43200638Z, és de 2.053,24 euros, cofinançats amb un 41% pel FEADER, un 4,10% per l' AGE, i un 54,90% per la CAIB, distribuïts de la manera següent:

a)841,84 euros FEADER

b)  84,20 euros AGE

c)1.127,20 euros CAIB

6.Amb la següent distribució per anualitats

210,46

FEADER segona anualitat

21,05

MAPA segona anualitat

281,80

CAIB segona anualitat

 

210,46

FEADER tercera anualitat

21,05

MAPA tercera anualitat

281,80

CAIB tercera anualitat

 

210,46

FEADER quarta anualitat

21,05

MAPA quarta anualitat

281,80

MAPA quarta anualitat

 

210,46

FEADER cinquena anualitat

21,05

MAPA cinquena anualitat

281,80

CAIB cinquena anualitat

7.Determinar que, d'acord amb el que estableix la convocatòria de referència, les obligacions dels beneficiaris seran les indicades a l'Annex I.

8.Informar als beneficiaris que els seus expedients es troben a la seva disposició i consulta al Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA (carrer de Reina Constança, núm. 4 de Palma).

9.Publicar la resolució en el BOIB.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i  els articles  114 i 115  de  la  Llei 30/92, de 26  de novembre,  de règim  jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener.

 

Palma, 21 de novembre de 2019

La gestora de la línia

Maria José Lorente García

La cap de secció II

Gema Canós Franch

El cap del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural

Isidre Cañellas Simonet

Conforme amb la proposta, en dict resolució

Palma, 10 de desembre de 2019

El vicepresident del FOGAIBA

Gabriel Torrens Llabrés”

 

ANNEX I OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIARIES DE L'AJUDA PEL FOMENT DE LA PRODUCCIÓ INTEGRADA (CONV. 2015)

Les persones beneficiàries es comprometen i obliguen durant un període  de 5 anys a:

- Mantenir sense disminuir la superfície compromesa a nivell de grup de cultiu, independentment que pugui variar la ubicació del cultiu dins de les parcel·les que integren l'explotació agrària o dels canvis de les parcel·les on s'ubica el conreu. Aquest compromís es considera complit amb una tolerància màxima de disminució de la superfície compromesa de 0,1 ha en grups de cultiu que tinguin fins a 0,5 has de superfície compromesa i un 10% en aquells de més de 0,5 has de superfície compromesa.

- Complir a les parcel·les el que estableixen les normes genèriques i específiques sobre producció integrada.

- Mantenir i actualitzar el quadern d'explotació específic per a la producció integrada on s'inscriuran operacions de cultiu i actuacions realitzades ( adob, fitosanitaris, conreu, etc) a cada una de les parcel·les ( o grup de parcel·les en cas de ser el mateix cultiu), amb indicació de la data de realització i les incidències, si n'hi hagués.

- Participar, durant el període de compromís, en activitats de formació relacionades amb la producció integrada. Per això, haurà de justificar l'assistència a algun curs o activitat de formació tècnica, relacionats amb la matèria, d'un mínim de 25 hores. Aquesta formació la de rebre la persona que te a càrrec la direcció de l'explotació.

- En els tractaments en els quals s'hagin d'aplicar productes químics, només es podran fer servir les matèries actives actualitzades per a cada cultiu, seleccionades a la norma tècnica  de la producció integrada corresponent.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control que siguin procedents de l'Administració autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de comptes o altres òrgans de control extern, necessaris per comprovar la correcta concessió de l'ajuda i el posterior manteniment dels compromisos.

- Complir, a la seva explotació, els requisits legals de gestió, així com les bones condicions agràries i mediambientals establertes en els articles 91, 92, 93, 94 i 95 del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

- Complir els compromisos adquirits per a la concessió de l'ajuda.

 

Palma, 30 de desembre de 2019

El director gerent del FOGAIBA Mateu Morro Marcé