Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 616
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte d’ampliació i millora de tractament de l’EDAR de Felanitx (95a/2019)
Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 26 de novembre de 2019, i d'acord amb l'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018),
RESOLC FORMULAR:
L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte d'ampliació i millora de tractament de l'EDAR de Felanitx, en els termes següents:
1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació
D'acord amb la lletra c) del punt 2 de l'article 14 de la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes següents:
Qualsevol modificació de les característiques d'un projecte dels annexos I o II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, o dels annexos 1 o 2 d'aquesta llei, diferent de les modificacions descrites en l'apartat 1.c) anterior, que sigui posterior a la declaració d'impacte ambiental o l'informe ambiental, o d'un projecte ja autoritzat, executat o en procés d'execució, que pugui tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient. S'entén que una modificació pot tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient quan representa:
i. Un increment significatiu de les emissions a l'atmosfera.
ii. Un increment significatiu dels abocaments a llits públics o al litoral.
iii. Un increment significatiu de la generació de residus.
iv. Un increment significatiu en la utilització de recursos naturals.
v. Una afecció apreciable en espais protegits Xarxa Natura 2000.
vi. Una afecció significativa al patrimoni cultural.
Per tant, el projecte s'ha de tramitar com una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2ª del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013. S'han de complir també les prescripcions de l'article 17 de la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears que li siguin d'aplicació.
2. Descripció i ubicació del projecte
El projecte «Ampliación y mejora del tratamiento en la EDAR de Felanitx. Mallorca» realitzat pels enginyers Manuel Meseguer Ramírez i José Manuel Oliver Benlloc amb data d'octubre de 2018 té com l'increment de la capacitat de tractament de l'EDAR en 2.917 habitants equivalents. Així, amb la modificació proposada, la capacitat de tractament de l'EDAR passarà de 17.083 a 20.000 habitants equivalents i el cabal, de 2.500 m3/dia a 4.000 m3/dia.
Les actuacions projectades són necessàries a causa de l'increment de població, per la falta d'una xarxa separativa de sanejament i pluvials i per tal de poder donar compliment als requeriments d'abocament.
L'EDAR s'ubica a la parcel·la 296 del polígon 55 de Felanitx, la qual, d'acord amb el Pla Territorial Insular de Mallorca, es troba a un sòl classificat com a rústic i dins la categoria «àrea de transició d'harmonització». També s'han previst tota una sèrie d'actuacions a les llacunes de Son Navata, les quals es troben també en sòl rústic.
Al projecte s'han previst tota una sèrie d'actuacions, les quals s'executaran en dues fases. Així, durant la primera fase es construiran els elements ubicats a la zona d'ampliació de la parcel·la mentre que durant la segona fase es demoliran els elements de l'actual EDAR que no s'hagin d'utilitzar en el procés d'explotació i es construiran els nous elements en el recinte actual.
Les actuacions previstes durant la fase I són les següents:
- Construcció d'un tanc polivalent de tipus carrusel, amb una amplada de canal de 5,25 m, una longitud recta de 27,20 m i una profunditat de 5 m.
- Construcció de la urbanització en la zona d'emplaçament del tanc polivalent.
- Construcció del nou edifici de pretractament, de 161 m2 de superfície i alçada exterior de 8,80 m, amb els equips de tamisatge, desarenament i desgreixat.
- Construcció d'un nou decantador secundari (11 m de diàmetre interior i 2,50 m de profunditat) amb arqueta de derivació.
- Construcció del pou de bombeig de flotants amb un volum útil de 15 m3.
- Construcció del dipòsit d'aigua industrial o de servei. S'executarà una arqueta de dimensions interiors en planta 2,10 x 2,50 m en planta i 2,70 m d'alçada, la qual s'alimentarà des de l'arqueta d'aigua decantada.
- Construcció del dipòsit de desinfecció de doble paret de 3000 L per a l'emmagatzematge de hipoclorit de sodi i edifici associat.
- Construcció de l'arqueta d'aigua decantada de 1,85 x 2,25 m en planta i 2,40 m d'alçada.
- Construcció del pou de bombeig amb canal de desbast, sense connexió amb l'actual pou de gruixats.
- Ampliació i reforma de la sala i pou de recirculació.
-Sistema de desodoració. S'instal·larà una xarxa de conduccions de polipropilè per tal de captar l'aire en els punts de major generació d'olors. L'aire serà captat mitjançant un ventilador de 2.800 m3/h instal·lat just abans del sistema de tractament. L'aire a tractar s'impulsarà a una torre de contacte (columna de 2 m de diàmetre i 3 m d'altura), amb carboni actiu per a l'adsorció dels contaminants.
Les actuacions previstes durant la fase II són les següents:
- Demolició de reactor actual i construcció d'un nou reactor biològic.
- Construcció i reforma de l'actual edifici de control i mòdul annex de serveis, amb sala de quadres, grup electrogen i bufadors.
- Reforma de l'espessidor, decantador secundari existent i edifici de deshidratació.
- Substitució de la tremuja de fangs per una de major capacitat (40 m3).
- Connexió dels nous elements construïts.
- Modificació i reforma dels vials.
- Enjardinament i condicionament ambiental i paisatgístic.
A més d'aquestes actuacions sobre el procés de depuració, també s'ha previst actuar sobre la primera cel·la de la llacuna Sud de la zona humida de Son Navata. Les actuacions previstes són les següents:
- Desbrossament del perímetre per fer-ho accessible a la maquinària de dragatge.
- Construcció de vials per a l'accés de la maquinària de dragatge, transport i aplec de residus.
- Construcció d'un dic de tancament.
- Abocament de l'aigua de la cel·la 1 al col·lector emissari i dirigit al torrent de Son Valls.
- Dragatge del fons.
- Construcció d'una bassa de decantació impermeabilitzada al costat de la llacuna Nord.
Finalment, també s'ha previst la inspecció del col·lector emissari en tota la seva longitud (4.897 m) amb càmera guiada.
3. Avaluació dels efectes previsibles
Els impactes negatius més importants previstos durant la fase de construcció seran els següents: emissió de pols, emissions de gasos i renous, canvis en la geomorfologia, risc de contaminació de sòls i aigües, efectes sobre la flora i fauna, efectes sobre el paisatge, consum energètic i risc d'incendi.
Pel que fa impactes negatius previstos més significatius durant la fase d'explotació seran els següents: emissió de contaminats atmosfèrics i olors; emissió de renous; vessament d'olis, combustibles i aigües no depurades adequadament, amb risc d'afectació al sòl o a la qualitat del aigua, efectes sobre la flora i fauna, efectes sobre el paisatge, consum energètic i risc d'incendi.
Pel que fa als impactes positius, cal destacar els efectes sobre la població (augment de l'ocupació durant la fase de construcció i millora de la qualitat de l'aigua depurada).
Atesa la naturalesa de l'activitat a desenvolupar, es preveu que els efectes sobre el medi ambient siguin mínims, sense afectació significativa, si s'apliquen les mesures preventives i correctores del document ambiental.
4. Consultes a les administracions públiques afectes i persones interessades
D'acord amb l'article 46 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, s'han realitzat consultes a les següents administracions previsiblement afectades per la realització del projecte:
Direcció General de Recursos Hídrics, Servei d'Estudis i Planificació.
Direcció General de Recursos Hídrics, Servei d'Aigües Superficials.
Consell de Mallorca, Departament de Territori i Infraestructures, Direcció Insular de Territori i Paisatge.
Consell de Mallorca, Departament de Territori i Infraestructures, Direcció Insular d'Urbanisme.
Consell de Mallorca, Departament de Territori i Infraestructures, Direcció Insular d'Infraestructures i Mobilitat.
Conselleria de Salut, Direcció General de Salut Pública i Participació.
Servei de Protecció d'Espècies.
A dia d'avui dins l'expedient consten el informes de la Direcció Insular d'Urbanisme, de la Direcció Insular d'Infraestructures i Mobilitat, de la Direcció Insular de Territori i Paisatge, del Servei de Salut Ambiental de la Conselleria de Salut Pública i Participació i del Servei de Protecció d'Espècies.
En data 14 de juny de 2019 té entrada l'informe tècnic en relació a la consulta i petició d'informe sobre el projecte de la Direcció Insular d'Urbanisme, amb número d'entrada en el registre del Servei d'Assessorament Ambiental 741. Es va informar el següent:
Consideracions generals
La present EDAR de Felanitx està inclosa com a Sistema General d'Infraestructures dins el vigent Pla General de Felanitx.
Està identificat dins la fitxa número 13 dels Sistemes Generals, incorporant com a ´ús admès les instal·lacions de tractament de residus hidràulics i energètics. Els límits de la parcel·la del projecte són coincidents amb els límits de parcel·la de la Fitxa de Sistema General.
Considerar que en virtut de l'indicat a l'article 24.2 de la Llei 6/97 de Sòl Rústic de les Illes Balears, es tractaria d'un ús admès atès que el seu ús està previst dins l'Instrument de Planejament General.
No es té cap objecció a les obres a realitzar en la present EDAR, considerant les mateixes una millora de les instal·lacions hidràuliques del municipi.
En qualsevol cas, les anteriors observacions es fan des d'una lectura del document que es cenyeixen estrictament al tràmit que determinen els articles 45 i següents de la Llei 21/2013, d'avaluació ambiental, i a partir del nivell de definició inicial de la documentació aportada. En conseqüència, les expressades observacions no impliquen, en cap cas, predeterminació del contingut dels actes d'intervenció dels òrgans del Consell Insular de Mallorca que corresponguin en possibles tràmits posteriors.
En data 10 de juliol de 2019 té entrada l'informe tècnic en relació a la consulta i petició d'informe sobre el projecte de la Direcció Insular d'Infraestructures i Mobilitat, amb número d'entrada en el registre del Servei d'Assessorament Ambiental 851. Es va informar el següent:
D'acord amb el que disposa l'article 31.2 de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, no és preceptiva l'autorització d'aquest Departament, atès que l'actuació que es pretén realitzar es troba a una distància major de 50 metres de l'aresta exterior de la carretera.
En data 31 de juliol de 2019 té entrada l'informe tècnic de la Direcció Insular de Territori i Paisatge, amb número d'entrada en el registre del Servei d'Assessorament Ambiental 962. Es conclou el següent:
Ateses les consideracions formulades a l'apartat anterior, referent a les mesures d'integració paisatgística proposades, caldria millorar els criteris paisatgístics, atenent a les propostes següents:
1) Cal modificar el nou tancament metàl·lic de parcel·la, per tal de complir les condicions d'integració paisatgística i ambiental de la norma 22 del PTIM: tanca de cantons de marès no aterracats o de paret seca amb una alçària de cos màxima d'un metre i a sobre, elements diàfans executats mitjançant els sistemes tradicionals de la zona fins a una alçada màxima de 2,2 m.
2) Convé ampliar les zones enjardinades per tal de cobrir tot el perímetre dels terrenys on es situa la depuradora i la seva ampliació, amb una mida i frondositat suficient, per tal de reduir de manera efectiva l'impacte paisatgístic de la instal·lació, a través de l'ocultació des de tot l'entorn més proper.
3) Convé substituir els baladres i les acàcies proposades per a les zones enjardinades per espècies arbòries i arbustives autòctones i presents en l'entorn i les partions més properes (ullastres, mata, garrovers, ametllers,...) per tal de millorar la integració paisatgística de la instal·lació, a través de l'ocultació de la instal·lació i la mimetització de la vegetació dins l'entorn més proper.
4) Convé substituir el paviment de graveta decorativa proposat a la zona entre els decantadors i l'edifici de deshidratació de fangs per una zona enjardinada, sempre que funcionalment sigui possible, per tal de reduir l'ocupació de la instal·lació en el territori i reduir així l'impacte paisatgístic del conjunt.
5) Convé substituir l'acabat de graveta de la coberta del nou edifici de control i de la part existent, per una coberta inclinada tradicional, amb la conseqüent eliminació del ràfec de teula existent, per tal d'augmentar la integració paisatgística a través de la mimetització amb l'entorn.
6) Convé substituir l'acabat de graveta de la coberta del nou edifici de pretractament, per un acabat de coberta enjardinada, per tal d'augmentar la integració paisatgística a través de la mimetització amb l'entorn.
7) Convé modificar el color de les façanes del nou edifici de pretractament, introduint colors en la gamma dels verds, blaus, presents en l'entorn i les partions més properes, per tal de reduir l'impacte visual de l'edifici a través de la fusió de la imatge de l'edifici amb el paisatge.
8) Convé substituir la coberta plana de l'edifici existent de les sales d'aireació i quadres elèctrics, per una coberta enjardinada, sempre que estructuralment sigui possible, per tal de reduir l'impacte paisatgístic de l'edifici a través de la seva naturalització.
9) Convé modificar el color dels murs perimetrals del nou tanc polivalent, introduint colors en la gamma dels verds, blaus, per tal de reduir l'impacte visual de la instal·lació, a través de la fusió de la imatge de la instal·lació amb el paisatge.
10) Caldrà sol·licitar els informes i autoritzacions legalment previstos en l'article 31 de la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
En data 5 de setembre de 2019 té entrada l'informe tècnic de la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Salut i Consum, amb número d'entrada en el registre del Servei d'Assessorament Ambiental 1138. Es conclou el següent:
S'informa favorablement condicionat al compliment de les mesures establertes a la documentació de referència.
Aquesta declaració fa referència només a l'àmbit ambiental i no a l'activitat de les instal·lacions.
Aquest informe és únicament vàlid a efectes de salut ambiental i no eximeix de l'obligat compliment de tota la resta de la normativa que sigui aplicable al projecte.
En data 19 de novembre de 2019 té entrada l'informe tècnic en relació a la consulta i petició d'informe sobre el projecte del Servei de Protecció d'Espècies, amb número d'entrada en el registre del Servei d'Assessorament Ambiental 1536. Es va informar favorablement l'ampliació i millora de tractament de l'EDAR Felanitx amb el condicionant de planificar el desbrossament de la vegetació de les vores de la llacuna de Son Navata fora dels mesos de maig a agost per evitar la possible afecció a aus aquàtiques durant el període de nidificació.
5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013
S'han analitzat el criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, d'avaluació ambiental, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:
1. Característiques del projecte: el projecte consisteix en l'ampliació i millora de tractament de l'EDAR de Felanitx. Amb la modificació proposada, la capacitat de tractament de l'EDAR passarà de 17.083 a 20.000 habitants equivalents i el cabal, de 2.500 m3/dia a 4.000 m3/dia. Aquesta modificació és necessària ja que la capacitat actual de la planta resulta insuficient. A més, amb la situació actual, puntualment es produeixen abocaments d'aigües no tractades a llera pública. Aquests abocaments es produeixen, fins i tot, en períodes de pluges dèbils
2. Ubicació del projecte: l'EDAR s'ubica a la parcel·la 296 del polígon 55 de Felanitx, la qual, d'acord amb el Pla Territorial Insular de Mallorca, es troba a un sòl classificat com a rústic i dins la categoria «àrea de transició d'harmonització». Aquesta parcel·la té una superfície de 7.229 m2, dels quals l'activitat projectada n'ocuparà 6.313 m2. També s'han previst tota una sèrie d'actuacions a les llacunes de Son Navata, a on aboca l'efluent. La zona humida de Son Navata també es troba en sòl rústic. A l'àrea afectada pel projecte, el paisatge és essencialment rural amb un entorn amb nombroses edificacions de tipus unifamiliar dispers. En general, es pot considerar que aquesta zona presenta una qualitat paisatgística mitjana.
El projecte no afecta a cap espai de rellevància ambiental i no forma part de Xarxa Natura 2000. Tampoc està afectat per les Àrees de Prevenció de Riscos (APRs) d'erosió, esllavissament o inundació ni es troba dins Zona d'Alt Risc d'Incendis Forestals. No hi ha elements del patrimoni cultural que es puguin veure afectats. Pel que fa a la protecció de les aigües subterrànies, la vulnerabilitat a la contaminació de l'aqüífer és moderada i no es troben pous d'abastiment dins els perímetres de protecció de captacions de proveïment a població.
A la parcel·la de la depuradora es troben hàbitats de Rubo ulmifolii-Crataegetum brevispinae i Nicotiano glaucae-Ricinion communis alliancia nova mentre que a la zona de les llacunes de Son navata es troben hàbitats de Nicotiano glaucae-Ricinion communis alliancia nova.
D'acord amb la quadrícula 1x1 amb codi 4281 del Bioatles, a la zona humida de Son Navata es troben les espècies amenaçades següents:
- Circus aeruginosus (arpella). Aquesta espècie es troba en un règim de protecció especial.
- Marmaronetta angustirostris (rosseta). Es troba en perill d'extinció.
- Ardeola ralloides (toret). Es troba en situació vulnerable.
3. Característiques del potencial impacte: durant les obres es produiran els impactes negatius següents: emissió de pols, emissions de gasos i renous, canvis en la geomorfologia, risc de contaminació de sòls i aigües, efectes sobre la flora i fauna, efectes sobre el paisatge, consum energètic i risc d'incendi. Durant la fase d'explotació es produiran els impactes negatius següents: emissió de contaminats atmosfèrics i olors; emissió de renous; vessament d'olis, combustibles i aigües no depurades adequadament, amb risc d'afectació al sòl o a la qualitat del aigua, efectes sobre la flora i fauna, efectes sobre el paisatge, consum energètic i risc d'incendi. Pel que fa als impactes positius, cal destacar els efectes sobre la població (augment de l'ocupació durant la fase de construcció i millora de la qualitat de l'aigua depurada).
Atesa la naturalesa de l'activitat, no s'espera que hi hagi impactes significatius sobre el medi ambient si s'apliquen adequadament les mesures preventives i correctores establertes al projecte
Conclusions de l'informe d'impacte ambiental
Primer: No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el Projecte d'ampliació i millora del tractament de l'EDAR de Felanitx, atès que es preveu que no tendrà efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, sempre que es compleixin les mesures proposades al document ambiental i les condicions següents:
- Obtenir l'informe favorable de l'Administració Hidràulica en relació amb les actuacions que s'han de realitzar a la zona humida de Son Navata.
- S'ha de planificar el desbrossament de la vegetació de les vores de la llacuna de Son Navata fora dels mesos de maig a agost per evitar la possible afecció a aus aquàtiques durant el període de nidificació.
- Durant el temps que duri l'obra s'han d'adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants (olis, hidrocarburs, etc.) tant de manera accidental com per dur a terme les tasques de manteniment de la maquinària emprada per executar l'obra.
- D'acord amb l'informe del Servei de Protecció d'Espècies i per tal d'augmentar el potencial de les llacunes per a les aus aquàtiques, s'han de realitzar millores en la vegetació de les vores, incloent la creació d'illetes.
- D'acord amb l'informe de la Direcció Insular de Territori i Paisatge s'han de realitzar les actuacions següents per tal de millorar els criteris paisatgístics:
1) Modificar el nou tancament metàl·lic de parcel·la, per tal de complir les condicions d'integració paisatgística i ambiental de la norma 22 del PTIM: tanca de cantons de marès no aterracats o de paret seca amb una alçària de cos màxima d'un metre i a sobre, elements diàfans executats mitjançant els sistemes tradicionals de la zona fins a una alçada màxima de 2,2 m.
2) Ampliar les zones enjardinades per tal de cobrir tot el perímetre dels terrenys on es situa la depuradora i la seva ampliació, amb una mida i frondositat suficient, per tal de reduir de manera efectiva l'impacte paisatgístic de la instal·lació, a través de l'ocultació des de tot l'entorn més proper.
3) Substituir els baladres i les acàcies proposades per a les zones enjardinades per espècies arbòries i arbustives autòctones i presents en l'entorn i les partions més properes (ullastres, mata, garrovers, ametllers,...) per tal de millorar la integració paisatgística de la instal·lació.
4) Substituir el paviment de graveta decorativa proposat a la zona entre els decantadors i l'edifici de deshidratació de fangs per una zona enjardinada, sempre que funcionalment sigui possible, per tal de reduir l'ocupació de la instal·lació en el territori i reduir així l'impacte paisatgístic del conjunt.
5) Substituir l'acabat de graveta de la coberta del nou edifici de control i de la part existent, per una coberta inclinada tradicional, amb la conseqüent eliminació del ràfec de teula existent.
6) Substituir l'acabat de graveta de la coberta del nou edifici de pretractament, per un acabat de coberta enjardinada.
7) Modificar el color de les façanes del nou edifici de pretractament, introduint colors en la gamma dels verds, blaus, presents en l'entorn i les partions més properes, per tal de reduir l'impacte visual de l'edifici a través de la fusió de la imatge de l'edifici amb el paisatge.
8) Substituir la coberta plana de l'edifici existent de les sales d'aireació i quadres elèctrics, per una coberta enjardinada, sempre que estructuralment sigui possible, per tal de reduir l'impacte paisatgístic de l'edifici a través de la seva naturalització.
9) Modificar el color dels murs perimetrals del nou tanc polivalent, introduint colors en la gamma dels verds o blaus, per tal de reduir l'impacte visual de la instal·lació.
Es recorda que:
- D'acord amb la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera, la depuradora projectada constitueixen una activitat potencialment contaminant de l'atmosfera (APCA) de tipus C i amb el codi 09 10 02 02. Aquestes activitats del tipus C s'han d'inscriure com a APCA en el registre de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.
- Atès que amb l'ampliació proposada es produiran canvis en la capacitat de la depuradora, s'ha de sol·licitar la revisió de les autoritzacions d'abocament de la instal·lació d'acord amb l'article 104 del text refós de la Llei d'Aigües i l'article 261 del Reglament del Domini Públic Hidràulic.
-S'ha de realitzar la gestió dels llots de depuració de l'aigua residual d'acord amb la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats i amb la normativa específica que sigui d'aplicació en funció del seu tractament o destí final.
-D'acord amb l'article 29.2 de la Llei 12/2016 i atès que el projecte supera la quantia d'un milió d'euros, s'ha de contractar una auditoria ambiental.
Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.
Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.6 de la Llei 21/2013.
Cinquè. Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.
Palma, 13 de desembre de 2019
El president de la CMAIB Antoni Alorda Vilarrubias