Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 526
Subvenció nominativa de 2019 a favor de l'Ajuntament d'Escorca per a la suplementació dels serveis mínims deficitaris de competència municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 12 de desembre de 2019, va adoptar el següent acord:

"1.- Resoldre la discrepància entre la Intervenció General i el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local a favor de l'esmentat Departament.

2.- Concedir una subvenció de dos-cents mil euros (200.000,00 €) a l'Ajuntament d'Escorca, CIF: P-0701900-C, amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.46204, per a la suplementació dels serveis mínims deficitaris de competència municipal de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local. Seran subvencionables les despeses corrents (capítols I i II) corresponents als anys 2017, 2018 i 2019.

3.- Autoritzar i disposar una despesa a favor de l'Ajuntament d'Escorca, CIF: P-0701900-C, per import de dos-cents mil euros (200.000,00 €) amb càrrec a la partida 65.94310.46204 per dur a terme les actuacions esmentades en el punt anterior.

4.- Aprovar els models normalitzats següents:

-Conveni a subscriure entre el Consell de Mallorca i l'Ajuntament d'Escorca (Annex I).

-Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex II).

-Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex III).

5.- L'Ajuntament d'Escorca, com a beneficiari de la subvenció, estarà obligat a:

5.1.- Remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini de dos (2) mesos comptadors a partir del dia següent a la data de la recepció de la notificació de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d'aprovació per part de l'Ajuntament d'Escorca del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca segons el model normalitzat que figura com Annex I d'aquest acord.

5.2.- Acabar les actuacions i justificar les despeses al Consell fins el dia 30 de juny de 2020. La justificació de les despeses subvencionades, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'Ajuntament d'Escorca de la següent documentació:

a) Un certificat del secretari/secretària de l'Ajuntament d'Escorca amb el vistiplau del batle que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix aquest acord, segons el model que figura com Annex II d'aquest acord.

b) Un informe, segons el model que figura com Annex III d'aquest acord, emès per l'interventor/interventora de l'Ajuntament d'Escorca en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'Ajuntament d'Escorca en els termes establerts en aquest acord.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l'Ajuntament d'Escorca no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat. 

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

En el cas de les despeses del personal municipal, també s'han de presentar les nòmines, TC1 i TC2  i declaracions d'IRPF.

Les despeses subvencionables seran les compreses dins el període que va entre el dia 1 de gener de 2017 i el dia 31 de desembre de 2019.

No es faran pagaments a compte. Solament es farà el pagament d'una bestreta del 100 % de la subvenció una vegada concedida.

5.3.- La subvenció s'atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, l'import a subvencionar s'ha d'ajustar amb el finalment justificat. Atès que està prevista l'aprovació d'una bestreta del 100 % de la subvenció concedida, en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat, l'Ajuntament d'Escorca haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre la quantitat subvencionada i abonada mitjançant bestreta i la quantitat finalment justificada a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de la bestreta de la subvenció a l'Ajuntament d'Escorca fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca. 

5.4.- Comunicar al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

5.5.- Les previstes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l'article 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017) i modificada per acord del Ple de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de dia 4 d'agost de 2018).

6.- Les ampliacions dels terminis establerts en aquest acord es regirà pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d'ampliació de terminis han de tenir entrada oficial en el Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S'autoritza el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d'ampliacions de terminis.

En els casos de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions de les licitacions, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l'ajuntament s'hagi d'adjudicar novament l'actuació o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis previstes en el punt anterior no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per acabar l'actuació per resoldre aquestes problemàtiques. S'autoritza el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució d'aquestes situacions: fixar noves dates per acabar les actuacions.

7.- L'Ajuntament d'Escorca, com a beneficiari de la subvenció, pot sol·licitar a l'òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l'import concedit, modificació de l'actuació objecte de l'ajuda, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.

 

Palma, 13 de gener de 2020

La secretària tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local

(Por delegació del conseller de Promoció Econòmica

i Desenvolupament Local.

Resolució de 22/07/2019. BOIB núm. 103, de 27/07/2019)

Rosa Mª. Cañameras Bernaldo

 

 

ANNEX I

CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L'AJUNTAMENT D'ESCORCA PER A LA SUPLEMENTACIÓ DELS SERVEIS MÍNIMS DEFICITARIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL.

Palma, ___ de _______ de ____________

REUNITS

D'una banda, el Sr. Jaume Alzamora Riera, conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, amb fonament a l'acord del Ple del Consell de Mallorca de dia __________ .

I d'altra part, el Sr. ________________________, batle president de l'Ajuntament d'Escorca.

Ambdós intervenen en nom i representació dels càrrecs públics que ostenten i

MANIFESTEN

Que el Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia ............... de .................................... de .........................., va aprovar la concessió d'una subvenció per a la suplementació dels serveis mínims deficitaris de competència municipal dels anys 2017, 2018 i 2019  i aquest conveni tipus a subscriure amb l'Ajuntament d'Escorca com a beneficiari de la subvenció.

Que en aquest acord plenari a l'Ajuntament d'Escorca se li va concedir una subvenció per import de 200.000,00 euros per a la suplementació dels serveis mínims deficitaris de competència municipal dels anys 2017, 2018 i 2019.

Que l'Ajuntament d'Escorca, mitjançant acord/resolució de dia ............de................... de ......................... va aprovar el text d'aquest conveni.

Que la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) i modificada per acord del Ple de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018) diu:

"En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel  titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, juntament amb l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció."

Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, l'objecte d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada. 

Per tot el que s'ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d'acord amb les següents

CLÀUSULES

Primera.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de Escorca per a la suplementació dels serveis mínims deficitaris de competència municipal dels anys 2017, 2018 i 2019. 

Segona.- A l'Ajuntament d'Escorca se li ha concedit la subvenció per a la suplementació dels serveis mínims deficitaris de competència municipal dels anys 2017, 2018 i 2019.

Tercera.- L'Ajuntament de Escorca, com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a l'acord del Ple del Consell de concessió de la subvenció, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca fins el dia 30 de juny de 2020.

Quarta.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament d'Escorca, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:

a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix l'acord plenari.

b) Un informe emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts a l'acord plenari.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l'Ajuntament d'Escorca no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat. 

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

Que l'Ajuntament d'Escorca no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).            

Quinta.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i una vegada justificades les actuacions en els termes d'aquest conveni i realitzats, si s'escau, els reintegraments de la subvenció per part de l'Ajuntament d'Escorca.

I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats.

Per part del Consell de Mallorca                                 Per part de l'Ajuntament d'Escorca              

                                El conseller executiu de Promoció                                         El batle president

                             Econòmica i Desenvolupament Local                                  Jaume Alzamora Riera                                                                                                  Antoni Solivellas Estrany   

 

ANNEX II

CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................

CERTIFICA:

Que l'Ajuntament d...................................... ha estat beneficiari d'una subvenció del Consell de Mallorca per a la suplementació dels serveis mínims deficitaris de competència municipal dels anys 2017, 2018 i 2019.

Que l'activitat subvencionada abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complit la finalitat de la subvenció i s'ha aportat de documentació justificativa que estableix l'acord plenari de concessió de la subvenció.

I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.

 

......................, ...... d................ de ......

Vist-i-Plau

EL BATLE/LA BATLESSA 

 

 

ANNEX III

INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra ................................................, interventor/a de l'Ajuntament de ..........................

D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018),

INFORMA:

Que l'Ajuntament de .................................... ha estat subvencionat pel Consell de Mallorca per a la suplementació dels serveis mínims deficitaris de competència municipal dels anys 2017, 2018 i 2019.

Que les factures justificatives de l'anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció en els termes establerts a l'acord plenari de concessió de la subvenció, són les següents:

Data factura

Núm. Factura

NIF

Proveïdor

Proveïdor

Concepte

Import de la

factura

Data pagament de la factura

Data

reconeixement obligació (O)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Així mateix DECLARA (1):

 

Que l'Ajuntament no recuperarà ni compensarà l'IVA de les factures que presenta.

 

Que l'Ajuntament recupera i/o compensa l'IVA de les següents factures: ..............................................................................................................................

..........................................................................................................................................

També DECLARA:

Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat. 

I perquè així consti, jo, com a Interventor/a de l'Ajuntament, expedesc aquest document a ............................., dia...................... d ................. de...................

(1) Marcar amb una creu l'opció que pertoqui