Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 444
Resolució del president de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials de modificació del Reglament intern de 28 de maig de 2010 pel qual s’atribueixen funcions als llocs de feina adscrits a l’IMAS

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents de fet

I. El dia 28 de maig de 2010, la presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS), va aprovar el Reglament intern pel qual s'atribueixen funcions als llocs de feina adscrits a l'IMAS (en endavant Reglament intern de funcions), el qual es va publicar al BOIB núm. 82 Ext. de 2 de juny de 2010.

Els dies 19 de maig de 2011 i 24 de març de 2014, la presidència de l'IMAS va modificar el Reglament intern de funcions i es varen publicar en el BOIB núm. 99 de 30 de juny de 2011 i BOIB núm. 56, de 24 d'abril de 2014, dos textos refosos respectivament.

Els dies 6 de setembre de 2017, 4 de desembre de 2017, 22 de novembre de 2018 (BOIB núm. 12, de 26 de gener de 2019), 12 de febrer de 2019 (BOIB núm. 23 de 21 de febrer) i 7 de març de 2019 (BOIB núm. 36 de 19 de març), la presidència de l'IMAS va modificar puntualment el Reglament Intern de funcions.

II. El dia 11 de novembre de 2019, la directora gerent de l'IMAS amb el vistiplau del president de l'IMAS, va sol·licitar la modificació de les funcions del lloc de feina codi: F00530005 denominat: cap de secció V, el qual s'adscriu a la Secció de Prevenció de Recursos Humans de la Gerència de l'IMAS.

III . El dia 15 de novembre de 2019, es va negociar i aprovar la proposta en la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS, la qual va ser ratificada pel president de l'IMAS.

Fonaments de dret

1. L'article 189.3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears disposa que el personal al servei de les entitats locals de les Illes Balears depèn, orgànicament, del president o la presidenta de la corporació, que n'exerceix el comandament i, funcionament, del o de la responsable últims de la unitat administrativa a la que s'integra el lloc de feina que ocupa.

2. L'article 34 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, estableix que les ordres de funcions són l'instrument tècnic d'ordenació mitjançant el qual l'administració assigna les funcions als llocs de feina i que les ordres de funcions es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. L'article 16.6 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019) on es regula el règim jurídic del personal, disposa que la presidència determina les funcions dels llocs de feina adscrits a l'IMAS, les quals s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. El Reglament intern de funcions aprovat per la presidència de l'IMAS en data 28 de maig de 2010, publicat al BOIB núm. 82 Ext. de 2 de juny, després modificat mitjançant les Resolucions de la presidència de l'IMAS els dies 19 de maig de 2011 i 24 de març de 2014 i publicats al BOIB núm. 99, de 30 de juny de 2011 i BOIB núm. 56, de 24 d'abril de 2014, dos textos refosos.

Posteriorment es va modificar el Reglament intern de funcions de 28 de maig de 2010, mitjançant les Resolucions de la presidència de l'IMAS, de 6 de setembre de 2017, de 4 de desembre de 2017, de 22 de novembre de 2018 (BOIB núm. 12, de 26 de gener de 2019), de 12 de febrer de 2019 (BOIB núm. 23 de 21 de febrer de 2019) i de 7 de març de 2019 (BOIB núm. 36 de 19 de març de 2019).

5. L' article 1.4 de la Instrucció 1/2010 de la presidència de l'IMAS, que regula l'establiment dels criteris per a l'elaboració de les propostes d'atribució de funcions als llocs de feina adscrits a les distintes àrees de l'IMAS (en endavant la Instrucció 1/2010), estableix que a l'empara de la potestat d'autoorganització correspon a la presidència determinar discrecionalment les funcions que corresponen als llocs de feina integrats dins la seva estructura orgànica, tot respectant el contingut essencial de les funcions de la subescala, classe i especialitat i els criteris establerts en aquesta instrucció.

6. L'article 9.4 de la Instrucció 1/2010, determina que una vegada fermes les propostes es lliuraran als representants sindicals en el si de la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS.

Resolució

Primer.  Modificar el Reglament intern de funcions de l'IMAS, de 28 de maig de 2010, pel qual s'atribueixen funcions als llocs de feina adscrits a l'IMAS, en el sentit que consta a l'annex que s'adjunta a aquesta Resolució.

Segon. Aquesta Resolució tindrà efectes a partir del dia següent de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovat en data 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 18 de desembre de 2019

El president

Javier de Juan Martín

 

ANNEX

Modificar les funcions del  lloc de feina següent:

ORGANISME: IMAS/GERÈNCIA (IMT)

Centre directiu:  RECURSOS HUMANS (IMT010)

Unitat administrativa: SECCIÓ DE PREVENCIÓ (IMT0100005)

Nom del lloc:  CAP DE SECCIÓ V

Codi del lloc: F00530005 (RLLT)

CONTINGUT FUNCIONAL DEL LLOC DE FEINA

ON DIU:

CONTINGUT FUNCIONAL DEL LLOC DE FEINA

a) Dirigir, coordinar i supervisar els llocs de feina de la Secció.

b) Mantenir actualitzada la normativa que afecti la matèria pròpia de la secció.

c) Dur a terme les actuacions de prevenció i de vigilància de la salut en els aspectes assistencials, preventius, pericials i gestors.

d) Coordinar les diferents branques professionals de la prevenció de riscs laborals.

e) Emetre informes pericials en els expedients de canvi o adaptació de llocs de feina per motius de salut.

f) Col·laborar amb la inspecció mèdica de l'Institut Nacional de la Seguretat Social i de l'IB-salut.

g) Qualsevol altra que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre els que corresponent a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció.

 

HA DE DIR:

CONTINGUT FUNCIONAL DEL LLOC DE FEINA

a) Dirigir, coordinar i supervisar els llocs de feina de la Secció.

b) Mantenir actualitzada la normativa que afecti la matèria pròpia de la secció.

c) Dur a terme les actuacions de prevenció i de vigilància de la salut en els aspectes assistencials, preventius, pericials i gestors.

d) Coordinar les diferents branques professionals de la prevenció de riscs laborals.

e) Redactar les propostes de resolució en els expedients de canvi o adaptació de llocs de feina per motius de salut.

f) Col·laborar amb la inspecció mèdica de l'Institut Nacional de la Seguretat Social i de l'IB-salut, amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social i amb altres autoritats laborals. 

g) Dur a terme les funcions establertes en l'article 37 del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, corresponents al nivell superior (seguretat a la feina, higiene industrial i ergonomia i psicosociologia aplicada).

h) Qualsevol altra que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre els que corresponent a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció.