Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 385
Notificació de Resolució de concessió als beneficiaris de la ajuda, R4 de data 7 de novembre de 2019, a l'empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) , per la qual es convoquen, per els anys 2015 a 2019, subvencions per a inversions en la transformació i comercialització de productes agrícoles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'apartat 9.3. de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 13 de novembre de 2015, per la qual es convoquen subvencions per a la Transformació i comercialització de productes agrícoles, per als anys 2015-2019, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb els termes que preveu l'article 45.2 de la llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'expedient ha estat tramitat pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l'article 43 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El vicepresident, en data 7 de novembre de 2019, va signar la següent resolució:

“RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ

Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020

Mesura: 4.2 Inversions en transformació, comercialització i/o desenvolupament de productes agrícoles

Convocatòria: ITC2018_2

Grup: ITC 2018_2-R4

Antecedents

1. Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per als anys 2015 a 2019, subvencions per a inversions en la transformació i la comercialització de productes agrícoles.

2. De conformitat amb l'apartat sisè de l'esmentada Resolució, el termini de presentació de sol·licituds va acabar el di a 31/12/2018 , i varen tenir entrada en el Registre del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears un total de 20 sol·licituds d'ajuda.  

3. Els òrgans gestors del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural han dut a terme el control administratiu de les sol·licituds i de la documentació aportada d'acord amb les normes reguladores d'aquesta ajuda.

4. Els interessats assenyalats a l' Annex I adjunt han presentat, dins el termini establert i en la forma escaient, tota la documentació necessària prevista a la convocatòria, i s'ha comprovat que compleixen amb els requisits exigits per poder ser beneficiaris d'aquesta ajuda.

5. Una vegada avaluades les sol·licituds d'ajuda pels òrgans gestors, i d'acord amb els criteris d'elegibilitat de la convocatòria, als beneficiaris els correspon una ajuda màxima detallada a l' Annex I , després d'aplicar la deducció d'inversions i/o actuacions que no són elegibles per aquesta línia d'ajudes descrita a l' Annex II.

6. Tenint en compte que el crèdit existent cobreix la totalitat de les peticions d'aquesta convocatòria no hi ha cap impediment per resoldre aquests expedients sense afectar el que disposa els apartats setè i vuitè de la convocatòria. 

7. En data 13 de juny de 2019 el Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural ha emès informe favorable i proposta provisional de concessió d'ajuda als beneficiaris relacionats a l' Annex I .

 8. En data 15 d'octubre de 2019  es notifica, mitjançant publicació a la pàgina web http://www.caib.es , l'esmentada proposta provisional als interessats, concedint-los un termini de 10 dies per presentar les al·legacions escaients.

9. A dia d'avui, i una vegada finalitzat el termini, els interessats relacionats a l'Annex I no han presentat al·legacions.

Fonaments de dret

1 . Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per als anys 2015 a 2019, subvencions per a inversions en la transformació i la comercialització de productes agrícoles.

2 . Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.

3 . Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la Política Agrícola Comú, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.

4 . Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l'ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.

5 . Reglament d'execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

6 . Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Regl ament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.

7 . Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir del 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.

8 . Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s'estableixen les normes de condicionalitat que han de complir els  beneficiaris que rebin pagaments directes o determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut dels programes de suport a la reestructuració i reconversió o de suport a la collita en verd, de la vinya.

9 . Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10 . Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

11 . Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

12 . Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

13 . Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

14 . Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.

15 . Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l'Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears BOIB núm. 082 de 2007; en virtut de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l'assumpció de l'execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix a l'article 1 que el FOGAIBA assumeix l'execució de la política de la Conselleria d'Agricultura i Pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l'1 de gener de 2006.

16 . Llei 39/2015, de 1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Concedir l'ajuda sol·licitada als beneficiaris pels imports i amb els terminis detallats a l' Annex I , que són un total de 3 expedients i que comença amb FABRICE VINCENT TOUBIN i acaba amb SCL DEL CAMP MALLORQUI , que suma un import total de 43.541,74 euros, relativa a la línia d'ajuda “ Transformació i comercialització de productes agrícoles 2015-2019 ”, deduient les inversions/actuacions no elegibles especificades a l'Annex II.

2. Autoritzar i disposar la despesa assenyalada a cada un dels beneficiaris amb càrrec als pressuposts i percentatges de cofinançament detallats a l' Annex I.

3. Determinar que, d'acord amb el que estableix la convocatòria de referència, les obligacions dels beneficiaris seran les indicades a l' Annex III .

4. Notificar la resolució a cada un dels beneficiaris de l' Annex I.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Palma, 7 de novembre de 2019

El vicepresident del FOGAIBA

Gabriel Torrens Llabrés

 

ANNEX I

RELACIÓ DE BENEFICIARIS AMB DRET A LA CONCESSIÓ DE L'AJUDA (ITC)

 

Sol·licitant

NIF

Núm. exp.

Inversió elegible

TOTAL

% Aj.

Import concedit

  Cofinançament

Termini execució

Anualitat

 MAQUINÀRIA  

 BÉNS IMMOBLES  

 INTANGIBLES  

 HONORARIS  

 CAIB (32.9%)  

 FEADER (53.0%)  

 AGE (Fega) (14.1%)  

 FABRICE VINCENT TOUBIN  

Y5208252P

ITC2018_2/006

 8.523,97  

 0,00  

 850,00  

 0,00  

9.373,97

40.0

3.749,59

 1.233,62  

 1.987,28  

 528,69  

6 mesos

2020

 CONSERVAS ES PINARET SL  

B07329121

ITC2018_2/009

 33.142,79  

 35.417,50  

 578,55  

 300,00  

69.438,84

40.0

27.775,54

 9.138,15  

 14.721,04  

 3.916,35  

12 mesos

2020

 SCL DEL CAMP MALLORQUI  

F07095896

ITC2018_2/010

 14.827,67  

 5.200,00  

 0,02  

 0,00  

20.027,69

60.0

12.016,61

 3.953,47  

 6.368,80  

 1.694,34  

12 mesos

2020

   

 

 

   

   

   

   

 

TOTALS

43.541,74

 14.325,24  

 23.077,12  

 6.139,38  

 

 

 

 

ANNEX III

OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI

Realitzar les inversions o activitats auxiliades en el termini establert a l'Annex I.

Justificar les despeses relacionades amb la inversió per a la recepció dels fons comunitaris en els termes i terminis determinats a la Resolució de convocatòria.

Mantenir la inversió objecte de subvenció i la seva destinació durant al menys cinc anys comptats des de la data de pagament de l'ajuda, i també mantenir els requisits i condicions exigibles respecte a l'explotació i el beneficiari, durant aquest període.

No efectuar a la inversió objecte de subvenció cap modificació important que afecti la seva naturalesa o les seves condicions d'execució o que proporcioni un avantatge inadequat a una empresa o a un organisme públic, i que resulti, ja sigui d'un canvi en la naturalesa del règim de propietat, d'una determinada infraestructura o bé de la interrupció o del canvi de localització d'una activitat productiva.

Complir les normes comunitàries aplicables a la inversió i en especial les relatives a la durabilitat de les operacions previstes a l'article 71 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

Adoptar les mesures que siguin necessàries per proporcionar informació al públic i donar-ne publicitat. Per a accions que suposin inversions que superin un cost total de 50.000 euros, el beneficiari haurà de col·locar una placa o tanca explicativa.

En cas que sigui obligatòria la inscripció d'acord amb la normativa vigent, registrar les actuacions objecte de subvenció en el Registre sanitari o en el Registre d'establiments del sector de l'alimentació animal, abans de la data d'acabament del termini establert a l'Annex I.

En el supòsit d'adquisició, construcció o rehabilitació i millora de béns inventariables, en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, s'haurà de fer constar en l'escriptura que el beneficiari haurà de destinar els béns amb la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció durant un mínim de cinc anys, així com l'import de la subvenció concedida, i aquests extrems han de ser objecte d'inscripció en el registre públic corresponent.

Sotmetre's als controls que dugui a terme l'administració, necessaris per comprovar la correcta concessió de l'ajuda i el posterior manteniment dels compromisos.

S'informa als beneficiaris que els seus expedients es troben a la seva disposició i consulta al Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA (carrer de Reina Constança, núm. 4 de Palma).

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA”

Palma, 19 de desembre de 2019

El Director Gerent del FOGAIBA

Mateu Morro Marcé