Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 384
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes, corresponents a l’any 2020, per a la investigació aplicada en matèria d’agricultura, ramaderia i pesca en l’àmbit de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Amb la finalitat de facilitar el procés d'integració de la investigació aplicada a l'agricultura, a la ramaderia i a la pesca, és necessari, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries, convocar ajudes per desenvolupar treballs de recerca en aquestes àrees.

El Reglament (UE) núm- 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, estableix les condicions que han de complir les ajudes a l'efecte de considerar-les exemptes de l'obligació de notificar-les que estableix a l'article 108, apartat 3, del Tractat- En concret, a l'article 31 del Reglament esmentat s'estableixen les condicions que han de reunir diverses ajudes adreçades a la investigació i al desenvolupament en els sectors agrícola i forestal per acollir-se a l'exempció.

El Reglament (UE) núm- 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, estableix les condicions que han de complir les ajudes a l'efecte de considerar-les exemptes de l'obligació de notificar-les que estableix l'article 108, apartat 3, del Tractat.

En el sector pesquer, el Reglament (UE) núm- 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en els sectors de la pesca i de l'aqüicultura, estableix les condicions que han de complir les ajudes a l'efecte de considerar-les exemptes de l'obligació de notificació que estableix l'article 108, apartat 3, del Tractat.

En compliment del' que preveu l'article 9 del Reglament (UE) núm- 702/2014, s'ha remès a la Comissió Europea la informació resumida de l'ajuda que està afectada per aquest reglament, a la qual s'ha assignat el número d'identificació d'ajuda SA.55770.

El 17 de març del 2005 es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm- 43 l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer- L'article 1.2.g d'aquesta ordre indica que la investigació agrària i pesquera ha de ser objecte d'ajuda.

D'altra banda, l'article 2.a del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i de millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrària comuna (PAC) i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea.

Així mateix, l'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l'assumpció de l'execució de la política de millora i de foment dels sectors agrari i pesquer per part del FOGAIBA, estableix que el FOGAIBA assumeix l'execució de la política de la Conselleria d'Agricultura i Pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i de millora dels sectors agrari i pesquer a partir de l'1 de gener del 2006.

Mitjançant el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears- En concret, a l'annex 1 acorda adscriure' el FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

Atesa la naturalesa de les ajudes que preveu aquesta convocatòria, no està justificada la incorporació de cap criteri de valoració amb relació a possibles actuacions adreçades a aconseguir, de manera efectiva, la igualtat de gènere per part de les persones sol·licitants.

D'acord amb el que disposen l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del FOGAIBA, i a proposta del seu director gerent, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1- S'aprova la convocatòria d'ajudes, corresponent a l'any 2020, per al finançament de projectes d'investigació aplicada en matèria d'agricultura, ramaderia i pesca en l'àmbit de les Illes Balears d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer (BOIB núm- 43, de 17 de març de 2005).

2- Les ajudes que preveu el punt 1.a de l'apartat quart es concediran d'acord amb l'article 1, lletra d del Reglament (UE) núm- 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

3- Les ajudes que preveu el punt 1.b i 1.d de l'apartat quart es concediran d'acord amb el Reglament (UE) núm- 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola per als projectes relacionats amb la producció primària de productes agrícoles.

4- Les ajudes que preveu el punt 1.c i 1.e de l'apartat quart es concediran d'acord amb el Reglament (UE) núm- 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en els sectors de la pesca i de l'aqüicultura per als projectes relacionats amb aquests temes.

5- L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segon

Import màxim de la convocatòria i finançament

1- Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de cent mil euros (100.000,00 €), amb possibilitat d'ampliar la dotació de la partida pressupostària amb càrrec als pressupostos del FOGAIBA, amb la distribució anual següent:

2020: 50.000,00 €

2021: 50.000,00 €

2- L'import d'aquesta convocatòria es distribuirà de la manera següent:

• 51.000,00 € per a l'actuació que assenyala el punt 1.a de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, dels quals 21.000,00 € aniran a càrrec de l'anualitat 2020 i 30.000,00 € a càrrec de l'anualitat 2021.

• 20.000,00 € per a l'actuació que indica el punt 1.b de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, dels quals 10.000,00 € aniran a càrrec de l'anualitat 2020 i 10.000,00 € a càrrec de l'anualitat 2021.

• 20.000,00 € per a l'actuació que indica el punt 1.c de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, dels quals 10.000,00 € aniran a càrrec de l'anualitat 2020 i 10.000,00 € a càrrec de l'anualitat 2021.

• 9.000,00 € per a l'actuació que indica el punt 1.d i 1.e de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, a càrrec de l'anualitat 2020.

Si no es presenten sol·licituds, o les sol·licituds que es presenten no poden cobrir la dotació de l'actuació, el pressupost restant incrementarà les actuacions deficitàries, començant per la que hagi rebut més sol·licituds.

Tercer

Beneficiaris

1- Poden ser beneficiaris de l'actuació que s'indica al punt 1.a de l'apartat quart d'aquesta convocatòria els organismes d'investigació i difusió de coneixements, entesos com qualsevol entitat (per exemple, universitats o centres de recerca, organismes de transferència de tecnologia, intermediaris d'innovació o entitats col·laboratives reals o virtuals orientades a la investigació), independentment de la personalitat jurídica (de dret públic o privat) o la forma de finançament, l'objectiu principal de la qual sigui fer recerca fonamental, investigació industrial o desenvolupament experimental o difondre' àmpliament els resultats mitjançant l'ensenyament, la publicació o la transferència de tecnologia-

D'acord amb el que preveu l'article 1 del Reglament (UE) núm- 702/2014, no es concediran ajudes individuals a empreses subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior, ni es concediran ajudes a empreses en crisi, segons la definició de l'article 2, punt 14, del Reglament esmentat-

2- Poden ser beneficiaris de les actuacions que s'indiquen als punts 1.b i 1.c de l'apartat quart d'aquesta convocatòria les persones físiques o jurídiques que facin un projecte d'investigació relacionat amb algun dels temes que preveuen aquests punts, sempre que l'investigador responsable del projecte sigui doctor, llicenciat o diplomat-

3- Poden ser beneficiaris de les actuacions que s'indiquen als punts 1.d i 1.e de l'apartat quart d'aquesta convocatòria les persones físiques que facin un treball de fi de grau o un treball de fi de màster relacionat amb el món agrari o pesquer-

4- En cas que el beneficiari sigui una persona jurídica privada ha d'estar constituïda de manera vàlida d'acord amb la normativa vigent i inscrita en el registre corresponent, i ha de disposar de l'organització, de l'estructura tècnica i la capacitat, suficients i necessàries, per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.

5- A més, abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, les entitats beneficiàries del punt 1 anterior han de complir els requisits addicionals següents:

a) Tenir un grup de recerca agroalimentària- Aquest grup ha de disposar d'un investigador responsable, encarregat de la representació i de la coordinació del grup- A més, l'investigador principal del projecte ha de ser doctor, llicenciat o diplomat.

b) Si l'entitat du a terme activitats econòmiques, s'ha de comprometre' a comptabilitzar per separat el finançament, els costos i els ingressos d'aquestes activitats-

c) En cas que l'organisme d'investigació tingui influència d'empreses, en qualitat d'accionistes o membres, s'ha de comprometre' que aquestes no puguin gaudir d'accés preferent a les capacitats d'investigació de l'entitat ni als resultats de la investigació que generi.

Aquests requisits addicionals s'han d'acreditar per mitjà de la documentació que cal adjuntar a la sol·licitud de subvenció, que s'indica en el punt sisè d'aquesta convocatòria-

6- A més del requisit que estableix el punt anterior, abans del termini per presentar sol·licituds han de complir els requisits que preveu l'article 2 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, i també els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

7- D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es comprovi el que disposen els 'articles 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i també els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions- El fet que s'està' al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar abans que es dicti la proposta de resolució per la qual es concedeix l'ajuda.

La comprovació del compliment del requisit esmentat la durà a terme el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ja que la presentació de la sol·licitud suposa l'autorització per comprovar-la, excepte manifestació expressa en contra- Quan el sol·licitant de l'ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions que preveu el paràgraf anterior, se n'acreditarà el compliment mitjançant declaració responsable.

8- No poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les persones sobre les quals concorri alguna de les prohibicions que estableixen els articles 10.1 i 10.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions- La justificació de no estar sotmesos a les prohibicions esmentades s'ha de fer tal com estableix l'article 10.6 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

9- D'acord amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

10- Els requisits generals que estableixen els punts 1 a 3 anteriors s'han de mantenir durant un termini no inferior a un any a comptar de la data de la resolució de concessió de l'ajuda.

 

Quart

Actuacions subvencionables

1- Se subvencionaran els projectes d'investigació en matèria d'agricultura, ramaderia i pesca que s'apliquin en l'àmbit territorial de les Illes Balears i que tinguin relació amb els temes següents:

1.a:

  • Estudis de resistència varietal en el cultiu de la vinya davant el bacteri fitopatogen de quarantena Xylella fastidiosa.
  • Desenvolupament d'un programa de control integrat contra l'arna de la tomàtiga Tuta absoluta en cultius d'hivernacle i exterior: biologia, ecologia, dinàmica poblacional, aplicació de diferents mètodes de control (biològic i biotecnològic).
  • Desenvolupament d'un programa de control integrat contra la psil·la del ficus Macrohomotoma gladiata: biologia, ecologia, dinàmica poblacional, aplicació de diferents mètodes de control i principals hostes afectats.
  • Alliberament de pol·linitzadors alternatius pels fruiters de les Illes Balears-
  • Estudi de les repercussions productives de les malalties de les abelles-
  • Identificació i detecció molecular dels patògens tramesos per vectors.
  • Estudis de la prevalença de malalties de declaració obligatòria en animals de producció d'explotacions ramaderes de les Illes Balears.
  • Avaluació i estudi de l'impacte de la presència d'un nou agent parasitari zoonòtic en helicicultura-
  • Estudi de la influència del medi ambient a les característiques diferencials de les figues seques de Formentera.
  • Utilització de subproductes vegetals per a l'elaboració d'aliments funcionals.
  • Influència de la refrigeració de la llet a les característiques del formatge Maó-Menorca.
  • Caracterització de la mel de Mallorca i vincle amb el medi.
  • Ús de les micorrizes com a alternativa sostenible a la fertilització.
  • Sanejament de varietats minoritàries de vinya.
  • Estratègies de fertilització davant el canvi climàtic.
  • Estudi de les malalties de fusta en vinya i mètodes de control ecològic.

1.b:

  • Optimització de la tècnica de l'empelt al cultiu del garrover (Ceratonia siliqua) tant en camp com en viver.
  • Anàlisi econòmica de l'aprofitament dels subproductes de l'activitat ramadera.
  • Atacs de cans al bestiar- Distribució geogràfica, animals implicats, cost econòmic i cost social.
  • Càrrega ramadera sostenible de les guardes ovines en extensiu a la serra de Tramuntana i la seva viabilitat econòmica.
  • Efectes del tall de coa en el benestar del bestiar oví de les Illes Balears.
  • Estudi de l'ús del cròtal auricular electrònic en el bestiar oví i caprí a la serra de Tramuntana.
  • Estudis de la prevalença de malalties de declaració obligatòria en animals de producció d'explotacions ramaderes de les Illes Balears.
  • Reputació i vincle històric del flaó d'Eivissa.
  • Consum de vi en el sector HORECA de Mallorca: quantificació del consum de vins de l'illa.
  • Estratègies de control d'Oxalis pes-caprae amb tècniques culturals i mecàniques.
  • Confecció d'un calendari de fauna auxiliar associada a la flora local.
  • Estudi dels nematodes entomopatògens locals com a eina pel control natural de les larves de Capnodis tenebrionis.
  • Estudi econòmic comparatiu sobre el control d'herba al cultiu de cereals.
  • Estudi de la producció i viabilitat econòmica a les Balears de les noves varietats de pistatxer, com a alternativa de futur dins del camp dels fruits secs.
  • Estudi sobre els balanços energètics de l'agricultura mallorquina en perspectiva històrica.
  • Estudi econòmic dels costos de producció entre explotacions ecològiques i explotacions convencionals.
  • Creació i prova d'un programa informàtic de planificació de cultius hortícoles.
  • Creació i prova d'un quadern d'explotació telemàtic en línia.
  • Tipificació de les mels de les Illes Balears.
  • Selecció i caracterització de carabasses de varietats locals.
  • Selecció i caracterització dels blats xeixa, barba i mort-
  • Selecció i caracterització de l'arròs bombeta.
  • Prospecció i caracterització d'alzines d'aglà dolç.
  • Recuperació, selecció i caracterització de la patata Tramuntana.
  • Prospecció sobre les ornamentals antigues de Mallorca.
  • Sinonímies de les varietats locals i mapes de distribució.
  • Estudis de mercat i el sobrepreu de les varietats locals.
  • Estudi de bones pràctiques en promoció d'alimentació sostenible.
  • Utilització de productes derivats del sector primari.
  • Estudi de la utilització d'encoixinaments i ombrejats en agricultura ecològica.

1.c:

  • Caracterització i tipificació de les captures de la flota peninsular d'embarcacions professionals de pesca d'arrossegament de fons que pesquen als caladors de les Illes Balears.
  • Avaluació del reclutament d'espècies de peixos vulnerables a la pesca a les badies somes amb praderies de Cymodocea i Caulerpa de l'illa de Mallorca.
  • Seguiment de les captures d'elasmobranquis a les llotges de les Illes Balears: identificació de les espècies que es comercialitzen i determinació d'errades d'estadística dels desembarcaments.

1.d: Qualsevol treball de fi de grau o de fi de màster d'interès pel món agrari de les Illes Balears- Aquest requisit es comprovarà d'ofici, a través de l'informe que, a petició del FOGAIBA, ha d'emetre l'Institut de Recerca i Formació Agrària i Pesquera (IRFAP)-

La unitat gestora dels expedients descartarà prèviament els treballs que no estiguin relacionats amb el món agrari, que no seran tramesos a l'IRFAP-

1.e: Qualsevol treball de fi de grau o de fi de màster d'interès pel món pesquer de les Illes Balears- Aquest requisit es comprovarà d'ofici, a través de l'informe que, a petició del FOGAIBA, ha d'emetre l'Institut de Recerca i Formació Agrària i Pesquera (IRFAP).

La unitat gestora dels expedients descartarà prèviament els treballs que no estiguin relacionats amb el món pesquer, que no seran tramesos a l'IRFAP-

2- Els projectes de recerca han de proporcionar i generar el coneixement necessari per respondre a les demandes sectorials- Els resultats han de tenir una anàlisi de sostenibilitat econòmica i mediambiental, i considerar els seus costos i beneficis-

3- Se subvencionarà, com a màxim, un projecte per tema, adjudicat segons la puntuació que s'obtingui en la prelació que preveu l'apartat vuitè-

No seran admesos els projectes que no obtinguin una puntuació mínima de 9 punts, d'acord amb els criteris que preveu l'apartat vuitè d'aquesta resolució.

4- No seran subvencionables els projectes d'investigació que s'hagin iniciat abans de la presentació de la sol·licitud d'ajuda, amb l'excepció del que s'indica als punts 1.d i 1.e d'aquest apartat-

5- Només es pot subvencionar un projecte per equip d'investigació- En el supòsit que s'hagi presentat més d'un projecte, l'ajuda s'atorgarà, si escau, al projecte que hagi obtingut una puntuació més alta en aplicació dels criteris que preveu l'apartat vuitè de la convocatòria-

6- Seran subvencionables les despeses corresponents al salari i a la quota de la Seguretat Social del personal investigador, el material necessari per desenvolupar el projecte d'investigació i les despeses directament relacionades amb aquest projecte.

Únicament seran subvencionables les despeses realitzades i pagades en el període comprès entre la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda i el termini d'un any a comptar de la data de resolució de concessió de l'ajuda, sempre que aquest darrer no superi el termini de vigència que estableixen els reglaments europeus d'aplicació respectiva d'acord amb el que preveu l'apartat primer d'aquesta resolució .

Cinquè

Quantia i límits de les ajudes

1- L'import de l'ajuda serà del 100% de les despeses subvencionables, amb els límits que preveuen els punts següents.

2- La quantia màxima d'ajuda per a cada projecte de les línies descrites al punt 1.a de l'apartat quart d'aquesta convocatòria és de disset mil euros (17.000,00 €)-

La quantia màxima d'ajuda pera cada projecte de les línies descrites en els punts 1.b i 1.c de l'apartat quart d'aquesta convocatòria és de deu mil euros (10.000,00 €).

La quantia màxima d'ajuda per a cada projecte de les línies descrites en el punt 1.d i 1.e de l'apartat quart d'aquesta convocatòria és de mil euros (1.000,00 €)- Aquest import es podrà justificar pel sistema de mòduls que preveu l'article 39 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre-

3- En cap cas l'import de l'ajuda pot superar el cost del projecte que es durà a terme.

 

​​​​​​​4- A més dels límits que preveuen els punts anteriors, seran d'aplicació els límits següents:

- Amb relació als beneficiaris de les actuacions que preveu l'apartat quart 1.b i 1.d d'aquesta resolució, la quantia total d'ajudes de minimis no podrà excedir els 20.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals, d'acord amb el que estableix el punt 2 de l'article tercer del Reglament (UE) núm- 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola-

- Amb relació als beneficiaris de les actuacions que preveu l'apartat quart 1.c i 1.e d'aquesta resolució, la quantia total d'ajudes de minimis no podrà excedir els 30.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals, d'acord amb el que estableix el punt 2 de l'article tercer del Reglament (UE) núm- 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en els sectors de la pesca i de l'aqüicultura.

Sisè

Sol·licituds

1- El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al BOIB-

2- Les persones interessades que compleixin els requisits que preveu aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds d'ajuda, d'acord amb el model de l'annex 1 que figura a la pàgina web del FOGAIBA, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04013550)- Les sol·licituds s'han de presentar emplenades correctament al registre d'entrada del FOGAIBA, al registre de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o en qualsevol dels llocs que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Caldrà subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen a l'annex esmentat i també assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest mateix annex 1.

Aquestes sol·licituds han de portar adjunta la documentació següent:

a) Fotocòpia del NIF del sol·licitant, en cas de persones jurídiques.

b) Document que acrediti la representació, si escau.

c) En cas de persones jurídiques, document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament al registre corresponent, o un certificat d'inscripció registral dels documents esmentats.

d) Documentació que acrediti el compliment dels requisits que preveu el punt 2 de l'apartat tercer d'aquesta resolució, si escau-

e) Documentació que acrediti el compliment dels requisits addicionals que preveu el punt 3 de l'apartat tercer d'aquesta resolució, si escau.

f) Proposta de projecte d'investigació que es desenvoluparà, amb el mateix ordre, la mateixa estructura i el mateix contingut que s'indiquen a l'apartat setè d'aquesta resolució.

g) Documentació que acrediti els criteris que preveu l'apartat vuitè d'aquesta resolució, si escau.

h) Per a sol·licitants dels grups 1.d i 1.e de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, nota mitjana de l'expedient dels estudis de grau o màster corresponent-

3- S'ha de presentar una sol·licitud per projecte.

4- No caldrà presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics- D'altra banda, si s'han tramitat o s'estan tramitant altres expedients al FOGAIBA o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació i ja s'ha presentat algun dels documents que es demanen, no caldrà aportar-los de nou i n'hi haurà prou amb què 'es digui l'expedient en què consten o que aquesta informació estigui a la base de dades documental que preveu el Decret 53/2006, de 16 de juny- Això no obstant, l'acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenta la sol·licitud.

5- En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació perquè obtinguin' el DNI del beneficiari o del representant, o els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, haurà d'aportar el DNI i els certificats corresponents.

6- A més, abans de la concessió de l'ajuda, el FOGAIBA haurà d'obtenir del beneficiari una declaració relativa a la resta d'ajudes de minimis que ha rebut durant l'exercici fiscal en curs i els exercicis precedents, i haurà de comprovar que la nova ajuda no excedeixi els límits aplicables-

7- Si la sol·licitud d'ajuda o qualsevol dels documents que siguin necessaris no reuneix els requisits esmentats, caldrà requerir a la persona interessada perquè, en un termini de deu dies, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició mitjançant la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8- La presentació de la sol·licitud suposa acceptar, per part de la persona interessada, el que conté aquesta convocatòria, les bases reguladores que estableix l'Ordre esmentada de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, i a la resta de normativa d'aplicació.

Setè

Projectes d'investigació

Els projectes d'investigació aplicada en matèria d'agricultura, ramaderia i pesca han de tenir el contingut següent:

- Títol del projecte.

- Nom i DNI de l'investigador principal.

- Tema del projecte d'investigació (dels que preveu el punt 1 de l'apartat quart).*

- Objectius del projecte.

- Durada del projecte.

- Justificació del projecte (origen, problema que es pretén resoldre, importància econòmica i social, etc.).

- Resultats obtinguts en projectes anteriors i informació científica generada (articles, llibres, comunicacions, etc.).*

- Estat actual del problema (investigacions prèvies i la seva relació amb la bibliografia consultada, possible coordinació amb altres equips, etc.).

- Metodologia de la investigació (s'ha d'explicar clarament com es pretenen assolir els objectius del projecte).

- Pla de treball i calendari d'execució.

- Recursos materials i humans dels quals es disposa per dur a terme el projecte, lloc físic on es durà a terme la investigació, ubicació i garantia d'ús en el temps de dedicació que es preveuen per al projecte.*

- Resultats concrets que es pretenen obtenir (normes, patents, obtencions, publicacions, etc.).

- Relació bibliogràfica-

- En cas de tractar-se de beneficiaris del punt 1.a) de l'apartat quart d'aquesta Resolució, enllaç d'internet on es publica la informació sobre el projecte d'investigació.

- Pressupost d'execució en què, com a mínim, s'ha de detallar el cost dels sous, el material que s'adquirirà i les despeses generals necessàries.*

* No és necessari per a treballs de final de grau o de màster.

Vuitè

Selecció de beneficiaris i criteris objectius i de preferència

1- La selecció dels beneficiaris de les ajudes s'ha de fer mitjançant el procediment de concurrència competitiva.

2- En el supòsit que les sol·licituds amb dret a ajuda superin les quanties destinades a aquesta convocatòria, cal seguir la pauta de prelació següent:

2.1 Per als grups 1.a, 1.b i 1.c de l'apartat quart d'aquesta convocatòria:

a) Qualitat cientificotècnica i possibilitat de la proposta: fins a 5 punts.

- Innovació cientificotècnica: 0, 1 o 2 punts.

- Utilització de metodologia innovadora en el projecte: 0 o 1 punts.

- Consolidació d'un grup de recerca: 0 o 1 punts.

- Repercussió del projecte dins de la comunitat científica: 0 o 1 punts.

b) Aplicació pràctica del projecte: fins a 6 punts.

- Possibilitat de transferència directa dels resultats del projecte en els sectors agroalimentari i pesquer: 0, 1, 2 o 3 punts.

- Repercussió en la revaloració dels subsectors agrari i pesquer: 0, 1, 2 o 3 punts.

c) Disseny de l'estudi econòmic: 0, 1, 2 o 3 punts.

d) Innovació en els sectors agroalimentari i pesquer: fins a 2 punts.

- Optimització de nous processos agroalimentaris: 0 o 1 punts.

- Desenvolupament de noves tècniques i metodologies en els sectors agroalimentari i pesquer: 0 o 1 punts.

e) Suport d'una institució directament relacionada amb la investigació científica o amb l'activitat agropecuària o pesquera: fins a 1 punt.

- Suport d'una institució investigadora d'àmbit internacional: 0,5 punts/suport.

- Suport d'una institució investigadora d'àmbit nacional: 0,5 punts/suport.

- Suport d'una institució investigadora d'àmbit autonòmic: 0,5 punts/suport.

- Suport d'una entitat relacionada amb l'activitat agropecuària o pesquera d'àmbit autonòmic: 0,25 punts/suport.

f) Temes prioritaris- Els temes d'investigació següents tindran 7 punts addicionals.

g) Temes prioritaris- Els temes d'investigació següents tindran 7 punts addicionals.

  • Desenvolupament d'un programa de control integrat contra l'arna de la tomàtiga Tuta absoluta en cultius d'hivernacle i exterior: biologia, ecologia, dinàmica poblacional, aplicació de diferents mètodes de control (biològic i biotecnològic).
  • Alliberament de pol·linitzadors alternatius pels fruiters de les Illes Balears-
  • Estudis de la prevalença de malalties de declaració obligatòria en animals de producció d'explotacions ramaderes de les Illes Balears.
  • Influència de la refrigeració de la llet a les característiques del formatge Maó-Menorca.
  • Ús de les micorrizes com a alternativa sostenible a la fertilització.
  • Optimització de la tècnica de l'empelt al cultiu del garrover (Ceratonia siliqua) tant en camp com en viver.
  • Efectes del tall de coa en el benestar del bestiar oví de les Illes Balears.
  • Estudi de l'ús del cròtal auricular electrònic en el bestiar oví i caprí a la serra de Tramuntana.
  • Estudi de bones pràctiques en promoció d'alimentació sostenible.
  • Utilització de productes derivats del sector primari.
  • Estudi d'utilització d'encoixinaments i ombrejats en agricultura ecològica.

La puntuació mínima per poder ser seleccionats és de 9 punts- Aquesta valoració 'es farà per a cada projecte presentat.

Si com a resultat d'aplicar aquests criteris hi ha un empat, s'ha de donar prioritat al que hagi aconseguit una puntuació més alta en la lletra b i, si l'empat persisteix, en la lletra c.

2.2- Per als grups 1.d i 1.e de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, la selecció dels expedients es farà segons la nota mitjana de l'expedient acadèmic en la data de la sol·licitud- En cas d'empat final, es prorratejarà el crèdit restant entre els beneficiaris empatats.

3- Per poder acreditar alguns dels criteris que cal tenir en compte en la selecció dels beneficiaris, el sol·licitant pot aportar la documentació que consideri oportuna sense necessitat de requeriment previ.

Novè

Comissió Avaluadora

1- La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- President: secretari general de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o persona en qui delegui.

- Vicepresident: director general d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural o persona en qui delegui.

- Vocals:

- Director gerent del FOGAIBA o persona en qui delegui.

- Director general de Pesca i Medi Marí o persona en qui delegui.

- Adjunt a la gerència del FOGAIBA o persona en qui delegui.

- Cap del Departament Jurídic del FOGAIBA o persona en qui delegui.

- Cap del Servei de Gestió Econòmica del FOGAIBA o persona en qui delegui.

- Cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca del FOGAIBA o persona en qui delegui.

- Un representant del Consell Insular de Mallorca.

- Un representant del Consell Insular de Menorca.

- Un representant del Consell Insular d'Eivissa.

- Un representant del Consell Insular de Formentera.

- Secretari/ària: un dels vocals de la Comissió Avaluadora.

2- La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat que s'encarrega d'examinar les sol·licituds presentades, d'aplicar els criteris de valoració que preveu l'apartat anterior i d'emetre un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució- Aquesta Comissió únicament es constituirà en cas que les sol·licituds amb dret d'ajuda superin les quanties destinades en aquesta convocatòria i s'hagi d'establir una prelació entre les sol·licituds que s'han presentat mitjançant l'aplicació dels criteris de selecció que preveu l'apartat anterior- No obstant això, en cas de renúncia o de desistiment de la persona sol·licitant, o bé de desestimació de la subvenció perquè no reuneix els requisits exigits, no serà preceptiva la intervenció de la Comissió Avaluadora i l'òrgan competent declararà tancats aquests expedientes sense cap més tràmit.

3- Perquè la Comissió Avaluadora s'entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president i del secretari —o, si escau, de qui els substitueixin— i d'almenys la meitat dels seus membres que pertanyin al FOGAIBA.

Desè

Instrucció del procediment

1- L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA- Aquest òrgan durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2- L'òrgan instructor sol·licitarà un informe del Servei de l'Institut de Recerca i Formació Agrària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP), adscrit a la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural, en què s'expressi la valoració de les sol·licituds que es presentin, d'acord amb els criteris que preveu l'apartat vuitè d'aquesta resolució, i proposarà el coordinador o la coordinadora de cada estudi i en donarà trasllat a la Comissió Avaluadora.

3- La resolució dels expedients la dictarà el vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca, amb un informe previ de la Comissió Avaluadora, si escau- Amb anterioritat a l'emissió de l'informe de la Comissió Avaluadora, la unitat gestora d'aquest servei emetrà un informe en el qual s'acreditaran, en cas que sigui favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import.

4- El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar a partir de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds- La resolució s'ha de notificar individualment a les persones interessades- Si un cop ha transcorregut aquest termini no s'ha notificat cap resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre que ha quedat desestimada- Si escau, a la resolució de concessió de l'ajuda es farà constar expressament el caràcter de minimis de l'ajuda.

5- Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació, en el termini d'un mes a comptar del dia següent al de la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6- A la resolució del procediment s'hi podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que, malgrat que compleixin les condicions administratives i tècniques per adquirir la condició de beneficiari, no hagin estat estimades perquè excedeixen la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb la indicació, si escau, de la puntuació atorgada a cadascuna depenent dels criteris de valoració previstos.

En aquest cas, si algun dels beneficiaris renuncia a la subvenció en els sis mesos següents a la notificació de la seva concessió, l'òrgan que concedeix la subvenció esmentada haurà d'acordar, sense necessitat d'una nova convocatòria, la concessió de la subvenció al sol·licitant o als sol·licitants següents per ordre de puntuació, sempre que amb la renúncia per part d'algun dels beneficiaris s'hagi alliberat prou crèdit per poder atendre com a mínim una de les sol·licituds denegades- L'òrgan que concedeix la subvenció comunicarà aquesta opció a les persones interessades, amb la finalitat que accedeixin a la proposta de subvenció en el termini de deu dies- Una vegada acceptada la proposta per part del sol·licitant o dels sol·licitants, es dictarà l'acte de concessió i es notificarà.

Onzè

Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris, a més de les que estableixen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, les següents:

- Facilitar el seguiment del projecte per part del personal tècnic de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o del FOGAIBA.

- Esmentar la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació i el FOGAIBA com a entitats finançadores en les publicacions i en altres activitats de repercussió pública a les quals pugui donar lloc l'activitat subvencionada.

- Els beneficiaris del punt 1.a de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, abans d'iniciar la investigació, també han de publicar a Internet informació sobre la investigació que es pretén dur a terme i també sobre quin n'és l'objectiu- Aquesta publicació ha d'incloure una data aproximada per als resultats que es preveuen i el lloc en què es publicaran a Internet, i també la indicació que els resultats es posaran a disposició gratuïtament-

- Els beneficiaris del punt 1.a de l'apartat quart d'aquesta convocatòria també han de publicar a Internet els resultats del projecte subvencionat a partir de la data de finalització del projecte o de la data en què es faciliti qualsevol informació sobre els resultats als membres d'un organisme determinat, si aquesta data és anterior- Els resultats estaran disponibles a Internet durant un període mínim de cinc anys a partir de la data de finalització del projecte subvencionat-

- Els beneficiaris del punt 1.d i 1.e de l'apartat quart d'aquesta convocatòria han d'obtenir una nota del treball de final de grau o de final de màster superior a 7.

- Els beneficiaris del punt 1.a de l'apartat quart han de complir el següent:

a) Si l'entitat du a terme activitats econòmiques, el finançament, els costos i els ingressos d'aquestes activitats s'han de comptabilitzar per separat-

b) En cas que l'organisme d'investigació tingui influència d'empreses, en qualitat d'accionistes o membres, aquestes no poden gaudir d'accés preferent a les capacitats d'investigació de l'entitat ni als resultats de la investigació que generi.

 

Dotzè

Justificació i pagament de les ajudes

1- El termini per justificar l'execució del projecte acaba un any després de la data de notificació de la resolució de concessió, amb l'excepció que es justifiquin despeses de Seguretat Social i retencions de l'IRPF meritades dins el període d'execució; en aquest cas el termini per justificar l'execució del projecte acaba el mateix dia que acaba el termini per pagar aquests conceptes- En tot cas, no seran subvencionables les despeses fetes efectives fora del termini de vigència que estableixen els reglaments europeus d'aplicació a cada línia d'acord amb el que preveu l'apartat primer d'aquesta resolució.

2- El beneficiari ha de dur a terme i pagar les actuacions objecte de subvenció des de la data de la sol·licitud de l'ajuda i fins al termini d'execució que preveu el punt 1, tret dels que s'indiquen en el punt 1.d i 1.e de l'apartat quart, que poden estar iniciats abans, però no presentats- No obstant això, s'admetran els pagaments fora de termini relatius a les despeses corresponents a les quotes de la Seguretat Social i a les retencions de l'IRPF meritades dins el període d'execució.

Per a les actuacions indicades en el punt 1.d i 1.e de l'apartat quart, el beneficiari podrà optar per justificar l'actuació mitjançant factures o pel sistema de mòduls a tant alçat- En aquest cas, s'estableix com a valor màxim subvencionable el que preveu el punt 2 de l'apartat cinquè d'aquesta resolució-

3- Durant el termini de justificació que s'estableix, els beneficiaris han de presentar la sol·licitud de pagament, que ha d'incloure el compte justificatiu corresponent, que s'ha d'ajustar al model de l'annex 2 que figura al web del FOGAIBA, adreçada al FOGAIBA- Caldrà subministrar totes i cadascuna de les dades, assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que s'indiquen a l'annex esmentat.

Aquestes sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació següent:

a) Documentació justificativa de les despeses que s'han fet efectives- La despesa s'entendrà justificada amb la presentació de:

a.1- Factures pagades o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que reuneixin els requisits i les formalitats que preveu el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm- 289, d'1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.

a.2- Nòmines dels treballadors amb contractació laboral com a personal tècnic, pagades.

a.3- Justificants del pagament de la Seguretat Social corresponent al tècnic contractat.

a.4- Document de l'IRPF i justificant de pagament.

a.5- Justificants de pagament- Podran ser considerats justificants de pagament els documents següents:

1r- Extracte bancari en què quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n- Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o de la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament- A aquest efecte, hauran de quedar consignades a la factura les dades següents: la data de cobrament, la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa- Aquest darrer serà facultatiu en cas que l'emissor sigui persona física.

3r- Comprovant de transferència bancària en què quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t- Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.

No s'admetran pagaments en efectiu d'import igual o superior a 2.500,00 euros, d'acord amb els termes que preveu l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària, i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i de la lluita contra el frau.

Aquesta documentació romandrà a disposició de l'Agència Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Relacions exteriors per fer qualsevol control que es consideri oportú.

b) Memòria de les actuacions dutes a terme i dels resultats obtinguts- Se n'ha de presentar una còpia en paper i una còpia en suport informàtic- Aquesta memòria ha d'incloure l'anàlisi de sostenibilitat econòmica i mediambiental dels resultats, i ha de considerar els costos i els beneficis-

c) Si escau, indicació dels criteris de repartiment dels costos generals o indirectes incorporats en la relació de justificants de despeses.

d) En el cas de treball de fi de grau o treball de fi de màster, certificat de l'organisme competent que acrediti la qualificació obtinguda.

e) Relació de justificants imputats, d'acord amb el model de l'annex 3 que figura a la pàgina web del FOGAIBA.*

* No és necessari per a treballs de final de grau o de màster.

4- L'import de l'ajuda concedida s'abonarà al beneficiari mitjançant una transferència bancària, una vegada hagi justificat el compliment de la finalitat i l'aplicació de la subvenció i amb l'informe favorable del coordinador o la coordinadora del projecte, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA- El fet de no presentar la documentació justificativa en el termini i en els termes que s'estableixen suposa un incompliment, al qual és aplicable allò el estableix el punt 3 de l'apartat tretzè d'aquesta resolució.

5- A petició del beneficiari, es podrà fer un pagament parcial, amb una justificació prèvia de les despeses dutes a terme de manera efectiva, d'un mínim del 50% del cost de l'actuació objecte d'ajuda, en els termes que estableixen els punts anteriors; per a aquest pagament n'hi haurà prou amb presentar una memòria de les actuacions realitzades i no serà necessari l'informe favorable del coordinador o de la coordinadora del projecte- Els pagaments parcials i les obligacions de justificació que se'n deriven no eximeixen el beneficiari de l'ajuda de l'obligació de justificar la realització completa i el cost total de l'activitat subvencionada- En el cas de treball de fi de grau o treball de fi de màster només es farà un pagament final.

Tretzè

Incompliment i renúncies

1- No s'admeten interrupcions en el desenvolupament dels treballs, llevat de casos excepcionals, que s'han de justificar expressament.

2- La renúncia no impedeix el dret a percebre la part proporcional de l'ajuda equivalent al treball realitzat, sempre que el coordinador o la coordinadora del projecte certifiqui que s'ha assolit, almenys, un 75% dels objectius previstos.

3- El règim jurídic aplicable en cas d'incompliment d'aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Catorzè

Drets a la divulgació i la publicació

La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació tindrà dret a publicar i divulgar els treballs subvencionats, i també a fer ús de les seves aplicacions i promoure'ls.

En cas que la persona beneficiària faci la publicació o divulgació, haurà de donar publicitat al suport de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació-

Quinzè

Compatibilitat de les ajudes

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària rebi per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada, però en cap cas l'import rebut, aïlladament o conjuntament, no pot superar el valor de les despeses originades per a la realització de les activitats-

Setzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions; l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; els preceptes que resultin aplicables que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa aplicable.

Dissetè

Publicació

Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Palma, 14 de gener de 2020

La presidenta

María Asunción Jacoba Pía de la Concha García-Mauriño