Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 315
Aprovació definitiva ordenances fiscals any 2020
Havent-se aprovat pel Ple d'aquest Ajuntament, en sessió extrordinària celebrada el dia 12 de novembre de 2019, i en compliment del que preveuen els articles 15 i 17 del Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals, R.D. Legislatiu 2/2004, de 5 març, es realitza la publicació de l'acord definitiu d'aprovació:
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L' IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES
Article 1r.-
De conformitat amb el que preveu l'article 60 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, el tipus de gravamen de l'Impost sobre Béns Immobles aplicable en aquest municipi, queda fixat en els termes que s'estableixen a l'article següent.
Article 2n.- TIPUS DE GRAVAMEN I QUOTA
El tipus de gravamen de l'impost sobre Béns Immobles aplicables als béns immobles urbans serà del....... 0,73%.
El tipus de gravamen de l'Impost sobre Béns Immobles aplicables a tots els béns immobles de característiques especials serà de..... l'1,3%.
El tipus de gravamen de l'Impost sobre Béns Immobles aplicables als béns immobles rústics serà del........ 0,73%.
L'Ajuntament exigirà un recàrrec del 50 % de la quota liquida de l'impost a los immobles de us residencial que es troben desocupats permanentment si compleixen les condicions que se determinen reglamentàriament.
Aquest recàrrec, que se exigirà a les subjectes passius de aquest tribut, se devengarà el 31 de desembre i se liquidarà anualment per l'Ajuntament, una vegada constatada la desocupació de l'immoble.
La quota de l'Impost és el resultat d'aplicar a la base liquidable el tipus de gravamen.
Articles 3r.- BONIFICACIONS
3.1 Bonificació per famílies nombroses.
En concordança amb l'art. 75 de la Llei 51/2002, s'estableix la bonificació de la quota íntegra de l'impost a favor d'aquells subjectes passius que ostentin la condició de titulars de família nombrosa, i s'aprova la bonificació del percentatge següent, que varia segons el valor cadastral de l'immoble i la categoria de la família nombrosa.
Valor cadastral |
|
Fins a 120.000,00 € |
90% |
De 120.00,00 € a 130.000,00 € endavant |
65% |
S'aplicaran dites bonificacions, que tindran caràcter pregat, i s'haurà de provar que es troben dins dels supòsits que estableix l'Ordenança per beneficiar-se de la bonificació i s'aplicarà solament a l'immoble de la residència familiar.
Una vegada concedida la bonificació se prorrogarà sense necessitat de nova sol·licitud, sempre que se mantenguin les condicions per les quals es va concedir.
Aquesta bonificació serà compatible amb d'altres que poguessin gaudir el subjectes passius.
3.2 Bonificació per habitatges de protecció oficial.'estableix una bonificació potestativa del .....95%
S'estableix una bonificació del 50 per 100 a habitatges de Protecció Oficial equiparables conforme a la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, durant els tres anys següents al de l'atorgament de qualificació definitiva. S'estableix, a més, una bonificació addicional per al 4t any en un coeficient del 30 per 100 i per al 5è any en un coeficient del 20 per 100.
3.3 Es regula la bonificació, que estableix l'article 73 de RD 2/2004, que correspon a empreses d'urbanització, construcció i promoció immobiliària, amb els següents coeficients i anys:
- primer període impositiu 60 per cent
- segon període impositiu 55 per cent
- tercer període impositiu 50 per cent
3.4. S'estableix una bonificació del 40 per cent de la quota íntegra de l'impost per als béns immobles en els quals s'hagin instal·lat sistemes per a l'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia provinent del sol, durant els 5 anys següents a la instal·lació.
La sol·licitud de la bonificació haurà de presentar-se durant el primer trimestre de cada exercici. Aquesta bonificació no tindrà caràcter retroactiu.
La bonificació estarà condicionada al compliment dels següents requisits:
- Que les instal·lacions per a producció de calor incloguin col·lectors que disposin de la corresponent homologació per l'Administració competent.
- Que la instal·lació ho sigui tant d'aprofitament tèrmic com elèctric.
- Que la instal·lació no sigui obligatòria segons la normativa especifica de la matèria
En la sol·licitud de bonificació, s'haurà d'acreditar per tècnic competent, que el sol·licitant es troba en els supòsits que acrediten estar en compliment del dret a aquesta bonificació
EXEMPCIONS
Per raons d'economia administrativa i eficàcia, es procedeix a declarar l'exempció d'ofici als immobles de naturalesa urbana amb una quota inferior a 5 euros i 9 euros en immobles de naturalesa rústica.
Els efectes de la concessió de beneficis fiscals, les bonificacions que es regulen a l'Ordenança i a la Llei 51/2002 que poguessin ser d'aplicació 3rals subjectes passius, començaran en l'exercici de la sol·licitud i no podran tenir caràcter retroactiu a exercicis anteriors al de la sol·licitud.
VIGÈNCIA
Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió extraordinària celebrada el dia 12 de novembre de 2020 , publicada l'aprovació definitiva en el BOIB de dia de , núm. , entraran en vigor a partir del dia i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ DELS SERVEIS D'INTERVENCIÓ INTEGRAL DE L'ADMINISTRACIÓ MUNICIPAL EN LES ACTIVITATS I INSTAL·LACIONS
ARTICLE 1.- Fonament i naturalesa
En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la taxa per la prestació dels serveis d'intervenció integral de l'Administració municipal en les activitats i instal·lacions, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 57 de l'esmenat text refós.
ARTICLE 2.- Fet imposable
1. Constitueixen el fet imposable d'aquesta taxa l'activitat municipal, tècnica, administrativa i de comprovació necessària per a determinar si procedeix atorgar la llicència d'instal·lació sol·licitada o si l'activitat realitzada, subjecte a comunicació prèvia o declaració responsable, o que es pretén realitzar, s'ajusta a les determinacions de la normativa i de les ordenances municipals.
2. A l'efecte d'aquest tribut es considera establiment el lloc o local en què habitualment s'exerceixi o s'hagi d'exercir qualsevol activitat per a l'obertura i funcionament de la qual sigui necessària, en virtut de precepte legal, l'obtenció de la llicència municipal, comunicació prèvia o declaració responsable.
3. Tindran la consideració d'activitat:
a) La primera instal·lació, inici o començament de qualsevol activitat a l'establiment de què es tracti.
b) Les modificacions i/o ampliacions de superfície l'activitat desenrotllada a l'establiment, encara que continuï el mateix titular, tendran la mateixa consideració que una activitat nova, i la superfície a computar serà l'afectada per la modificació o ampliació. L'ampliació de l'establiment i qualsevol alteració que s'hi dugui a terme i que afecti les condicions de la llicència atorgada, comunicació prèvia o declaració responsable presentada.
No estan subjectes:
a) Les persones físiques o jurídiques que organitzin activitats per a la recaptació de fons destinats a pal·liar malalties, fam, pobresa o altres carències socials.
b) Les persones físiques o jurídiques que organitzin activitats no permanents de caràcter lúdic, esportiu o social incloses en el programes o campanyes municipals per resolució del departament corresponent.
ARTICLE 3.- Subjecte passiu
Són subjectes passius, en qualitat de contribuents, les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a què es refereix l'article 35 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària (LGT), que resultin beneficats o afectats pels serveis o les activitats objecte d'aquesta ordenança.
En tot cas, tenen la condició de substituts del contribuent les persones sol·licitants de les llicències o les persones que presentin les comunicacions o declaracions.
ARTICLE 4.- Responsables
1. Són responsables dels deutes tributaris, juntament amb els deutors principals, les persones o entitats a què es refereix l'article 41 de la LGT, en els supòsits i amb l'abast que s'hi assenyala.
2. Hauran de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals fa referència l'article 42 de la LGT.
3. Són responsables subsidiaris les persones o entitats a les quals fa referència l'article 43 de la LGT.
ARTICLE 5.- Quota tributària
1. La quota tributària es determinarà d'acord amb els tarifes contingudes a l'annex d'aquesta Ordenança, establertes conformement a la superfície dels establiments, la naturalesa i aforament de l'activitat.
2. La quota tributària es calcularà en funció de si la documentació presentada es refereix únicament a la instal·lació i exercici d'una activitat, o si també es contempla la realització d'obres.
ARTICLE 6.- Exempcions
No hi haurà cap exempció
ARTICLE 7.- Meritació
1. De conformitat amb l'article 26 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, la taxa es meritarà quan s'iniciï la prestació del servei o la realització de l'activitat. A aquest efecte, es considerarà iniciada aquesta activitat en la data de presentació de !'oportuna sol·licitud de llicència o de presentació de la comunicació prèvia o de la declaració responsable, si el subjecte passiu la formula expressament.
2. Quan l'activitat hagi tingut lloc sense que s'hagi obtingut l'oportuna llicència, o no s'hagi presentat la preceptiva comunicació prèvia o declaració responsable, la taxa es meritarà quan s'iniciï efectivament l'activitat municipal conduent a determinar si l'activitat, l'establiment i les instal·lacions compleixen les condicions exigibles, amb independència de la iniciació de l'expedient administratiu que es pugui instruir per autoritzar-ne l'activitat o decretar-ne el tancament, si no és autoritzable aquesta activitat. Tot això sense perjudici de l'actuació de la Inspecció Tributària.
3. L'obligació de contribuir, un cop nascuda, no es veurà afectada, de cap manera, per la denegació de la llicència sol·licitada o per la concessió d'aquesta condicionada a la modificació de les condicions de l'establiment, ni per la renúncia o desistiment del sol·licitant un cop concedida la llicència.
4. No es tramitaran les sol·licituds sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.
ARTICLE 8.- Declaració i ingrés
1. El procediment d'ingrés serà, conformement al que preveu l'article 27 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, el d'autoliquidació. Els subjectes passius hauran d'autoliquidar la taxa en el moment d'iniciar prestació del servei o activitat, mitjançant l'oportuna declaració-liquidació.
2. Si posteriorment a la iniciació del servei o activitat es varia o amplia l'activitat que s'hagi de desenrotllar a l'establiment, o s'amplia el local inicialment previst, aquestes modificacions s'hauran de posar en coneixement de l'Administració municipal amb el mateix abast que a la declaració-liquidació prevista al número anterior.
3. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent.
ARTICLE 9.- Infracció i sancions
Pel que fa a la qualificació d'infraccions tributàries i de les sancions que els corresponguin en cada cas, hom s'ajustarà al que disposa l'Ordenança fiscal general i els articles 178 i següents de la Llei general tributària i la resta de disposicions que la desenrotllen i complementen.
Disposició derogatòria
A partir de la data d'entrada en vigor d'aquesta Ordenança fiscal queden derogades expressament totes les disposicions que s'oposin a l'establert a la present ordenança i, en particular:
a) L'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per serveis relatius a activitats, establiments i instal·lacions, publicada en el BOIB núm. 116, de 31.07.2007.
b) El punt 4 de l'epígraf tercer de l'article 6è de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.
c) El punt 7 de l'epígraf tercer de l'article 6è de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.
VIGÈNCIA
Les modificacions d'aquesta Ordenança fiscal, aprovades pel Ple de la Corporació en sessió extraordinària celebrada el dia 12 de novembre de 2019, publicada l'aprovació definitiva en el BOIB de dia de , entraran en vigor el dia següent a la publicació íntegre de l'acord d'aprovació definitiva i el text aprovat. i romandrà vigent fins a la seua modificació o derogació expressa.
ANNEX DE L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ DELS SERVEIS D'INTERVENCIÓ INTEGRAL DE L'ADMINISTRACIÓ MUNICIPAL EN LES ACTIVITATS I INSTAL·LACIONS
TARIFES VIGENTS
A) ACTIVITATS PERMANENTS
Quota inicial......... 400 €
1 .- Quota en funció de la superfície:
1.1.- Es determinarà multiplicant la superfície de l'establiment per un tipus de euros/m2, d'acord amb la distribució per trams que consta en la taula següent:
Superfície de l'activitat: |
Euro/m2 |
---|---|
Fins a 100 m2 |
0,9 |
De 101 a 200 m2 |
0,8 |
de 201 a 300 m2 |
0,7 |
De 301 a 400 m2 |
0,6 |
De 401 a 1000 m2 |
0,5 |
De 1001 a 5000 m2 |
0,2 |
Més de 5000 |
0,08 |
1.2.- La quota inicial més l'import total del valor de l'element superfície del local, resultant de sumar, si escau, els valors parcials corresponents a cada tram de superfície de local, calculats aquests valors parcials mitjançant la multiplicació del nombre de metres quadrats a computar en cada tram pels euros/m2 assignats a cadascun dels trams, constituirà la quota de superfície.
1.3.- La superfície a considerar serà la total compresa dins del polígon de l'establiment, expressada en metres quadrats i, si escau, per la suma de la de totes les plantes (inclosos altells, dependències i similars). No es computaran les superfícies no construïdes o descobertes en les quals no es realitzi l'activitat o qualsevol aspecte d'ella, com són les destinar-les a vials, jardins i similars, tot això d'acord amb l'article 4.38 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'acivitats en les Illes Balears.
2.- Coeficient multiplicador segons l'aforament o el número de participants:
La quota de superfície es corregirà posteriorment amb l'aplicació d'un coeficient multiplicador en funció de l'aforament o el número de participants, d'acord amb la taula següent:
Aforament o núm. de participants |
Coeficient |
Fins a 50 |
0,9 |
De 51 a 100 |
0,8 |
De 101 a 250 |
0,7 |
De 251 a 500 |
0,6 |
De 501 a 1000 |
0,5 |
De 1001 a 5000 |
0,2 |
Més de 5000 |
0,08 |
3.- Coeficient de qualificació segons l'activitat:
3.1- Un cop aplicat el coeficient multiplicador segons l'aforament o el número de participants, a la quota resultant s'aplicarà el coeficient de qualificació segons l'activitat d'acord amb la taula següent:
Coeficient de qualificació segons l'activitat |
|
Activitats permanent majors |
2 |
Activitats permanents menors |
1 |
Activitats permanents innòcues |
0,85 |
Infraestructures comuns |
0,3 |
Activitats subjectes a autorització ambiental integrada d'acord amb la Llei 16/2002, d'1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació |
1 |
Activitats que requereixen avaluació d'impacte ambiental, excepte les subjectes a autorització ambiental integrada, i activitat permanents majors del títol I.8 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de les IB |
2 |
Activitats regulades per l'Ordenança reguladora dels horaris d'establiments, espectacles públics i activitats recreatives, en els apartats I.6, II.2, II.3.a, II.3.b, II.5 i III (BOIB núm. 84 de 17.06.2008 i BOIB núm. 108 de 25.07.2009) |
1,5 |
Activitats permanents majors no subjectes a l'Ordenança d'horaris |
0,6 |
Activitats en espais compartits |
0,3 |
3.2.- Els coeficients tindran caràcter acumulatiu.
4.- Sol·licitud, comunicació prèvia o declaració responsable d'activitats addicionals a altres activitats prèviament autoritzades:
4.1.- Quan es sol·liciti, comuniqui o declari una activitat addicional a una altra ja sol·licitada, comunicada o declarada, la quota es calcularà segons els apartats anteriors, computant-se únicament la superfície afectada per la nova activitat.
5.- Modificacions d'activitats i/o ampliacions de superfície:
5.1.- A efectes de càlcul d'aquesta ordenança tendran la mateixa consideració que una activitat nova, i la superfície a computar serà l'afectada per la modificació o ampliació.
5.2.- Modificacions no substancials per a la instal·lació d'equips de so com aparells musicals, sintonitzadors de ràdio, televisors, etc.
Quota única 150 €
5.3 Modificacions simples 75€
6.- Activitats per determinar 75€
B) ACTIVITATS NO PERMANENTS:
1.- Activitats no permanents innòcues. Quota única 240€
2.- Activitats no permanents menors i majors. Quota inicial 450€
2.1.- Coeficient multiplicador segons l'aforament o el número de participants.
A la quota inicial de les activitats no permanents majors s'aplicarà un coeficient multiplicador segons l'aforament o el número de participants, d'acord amb la taula següent:
Aforament o núm. de participants |
Coeficient |
Fins a 50 |
0,90 € |
De 51 a 75 |
0,80 € |
De 76 a 100 |
0,70 € |
De 101 a 250 |
0,60 € |
De 251 a 500 |
0,50 € |
De 501 a 1000 |
0,80 € |
De 1001 a 2000 |
0,90 € |
De 2001 a 5000 |
0,91 € |
Més de 5000 |
0,98 € |
2.2.- Pel que fa a projectes que englobin diverses activitats o actes es tractaran, a efectes d'aquesta taxa, com una activitat o acte únic, i es meritarà la taxa de major entitat incrementada en un 10% per cadascuna de les activitats o actes independents.
C ) ACTIVITATS ITINERANTS:
1.- Activitat itinerant menor i innòcua. Quota fixa............ 140€
2.- Activitat itinerant menor i major. Quota inicial............ 140€
2.1.- A la quota inicial de les activitats itinerants majors s'aplicarà un coeficient multiplicador segons l'aforament o el número de participants, d'acord amb la taula següent:
Aforament o núm. de participants |
Coeficient |
---|---|
Fins a 10 |
0,90 € |
De 11 a 25 |
0,80 € |
De 26 a 50 |
0,70 € |
De 51 a 75 |
0,60 € |
De 76 a 100 |
0,50 € |
De 101 a 150 |
0,80 € |
De 151 a 200 |
0,90 € |
De 201 a 250 |
0,91 € |
Més de 250 |
0,98 € |
3.- En el cas de projectes que englobin la instal·lació i funcionament de diverses activitats itinerants es tractaran, a efectes d'aquesta taxa, com una activitat o acte únic i es meritarà la taxa de major entitat incrementada en un 10% per a cadascuna de les activitats o actes independents. Aquest projecte haurà de complir el condicionats tècnics resultants de la inscripció del projecte tipus en el Registre autonòmic d'activitats itinerants i normativa tècnica de cadascuna de les atraccions i la resta de la normativa municipal. En cas que no es pugui complir part de la normativa, el projecte haurà de preveure les mesures alternatives adoptades, justificar l'interès públic amb criteris socials i sol·licitar la suspensió provisional de la normativa. En aquest cas, la naturalesa de l'autorització de l'activitat itinerant tindrà un caràcter discrecional, singular i puntual.
D) Quota tributària corresponent a les obres
1.- Expedients que no requereixen de permís d'instal·lació
Juntament amb la presentació de la comunicació prèvia d'inici d'obres, s'haurà de presentar la justificació documental d'haver abonat la taxa fixada en l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per atorgament de llicències urbanístiques i l'impost fixat a l'Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres. Així mateix, s'acreditarà el dipòsit de la fiança, si escau.
2.- Expedients que requereixen de permís d'instal·lació i d'obres
2.1.- Juntament amb la sol·licitud de permís d'instal·lació de l'activitat i d'obres s'haurà de presentar la corresponent justificació documental d'haver abonat la taxa fixada a l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per atorgament de llicències urbanístiques.
2.2.- Abans de la retirada del permís d'instal·lació de l'activitat i d'obres s'haurà de presentar la corresponent justificació documental d'haver abonat l'impost fixat a l'Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres i haver dipositat la fiança fixada, si escau.
E) ALTRES QUOTES:
1.- Consulta sobre la normativa d'aplicació en matèria d'activitats (art. 40 de la Llei 7/2013 modificada per la 6/2019): la suma de la quota fixa més un 10% sobre la taxa que resultaria de la tramitació de la llicència . Quota fixa............. 60€
2.- Revisió tècnica d'actualització en activitats permanents existents(DT 11a de la Llei 7/2013): la suma de la quota fixa més un 10% sobre la taxa que resultaria de la tramitació de la llicència. Quotq fixa..................... 60€
3.- Modificació no substancial.............. 50 €
4.- Declaració responsable per canvi de titular d'activitat en funcionament (art. 12.3 de la Llei 7/2013)........... 150 €
5.- Comunicació de la transmissió d'una d'activitat en funcionament (art. 12.3 de la Llei 7/2013).................... 105 €
6.- Precintament d'equips, instal·lacions o maquinària per execució forçosa de l'ordre de tancament d'activitats (inclou el desprecintament) ..............150 €
7.- Precintament de locals o d'activitats per execució forçosa de l'ordre de tancament d'activitats (inclou el desprecintament)......... 300 €
8.- Inspecció per comprovació d'esmena d'acta inspectora o actuació prèvia (a partir de la segona inspecció)............ 75 €
ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER INSTAL·LACIONS DE QUIOSCS A LA VIA PÚBLICA
Article 1r.- Concepte i naturalesa.
De conformitat amb el que preveu l'article 58, en relació amb l'article 20.30, ambdós del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest ajuntament estableix la taxa per utilitzacions privatives o aprofitaments especials que es derivin de les instal·lacions de quioscs a la via pública, especificant a les tarifes contingudes a l'apartat 2 de l'article 4 següent, que es regirà per la present ordenança.
Article 2n.- Obligats al pagament.
Estan obligats al pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança, les persones o entitats a favor de les quals s'atorguin les llicències, o qui es beneficiï de l'aprofitament, si es procedí sense l'oportuna autorització.
Article 3r.- Quantia.
1. La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança serà la fixada a la tarifa continguda a l'apartat següent, en funció del temps de duració de l'aprofitament i de la superfície l'ocupació de la qual queda autoritzada en virtut de la llicència, o la realment ocupada si fos major.
2. Les tarifes de la taxa seran les següents:
CLASSE D'INSTAL·LACIÓ
A) Quioscs dedicats a la venda de begudes alcohòliques, cafès, refrescs, etc. Per metre quadrat i trimestre........ 75,10 euros
B) Quioscs dedicats a la venda de premsa, llibres, expenedoria de tabac, loteria, llaminadures, etc. Per metre quadrat i trimestres ..................... 75,10 euros
C) Quioscs dedicats a la venda de gelats, refrescs i altres articles propis de temporada i no determinats expressament en altre epígraf d'aquesta ordenança, amb un mínim de deu metres quadrats ................ un mínim de deu metres quadrats..................... 75,10 euros
D) Quioscs de massa fregida. Al trimestre. Per cada metre quadrat i trimestre...................... 75,10 euros
E) Quioscs dedicats a la venda de flors. Per metre quadrat i trimestre .................................... 75,10 euros
F) Quioscs dedicats a la venda d'altres articles no inclosos en altre epígraf d'aquesta ordenança. Per metre quadrat i mes ............................... 27,05 euros
3. Normes d'aplicació:
a) Les quanties establertes a la tarifa anterior seran aplicades, íntegrament, als deu primers metres quadrats de cada ocupació.
Cada metre quadrat d'excés tindrà un recàrrec del 20 per cent en a quantia assenyalada a la tarifa.
b) Per a la determinació de la superfície computable a efectes d'aplicació de la tarifa en els quioscs dedicats a la venda de flors, a més de la superfície ocupada estrictament pel quiosc, es tindrà en compte la superfície annexa utilitzada per a l'exposició de plantes, flors i altres productes anàlegs o complementaris.
c) Les quanties establertes a la tarifa seran incrementades un 30 per cent quan als quioscs es comercialitzin articles en règim d'expositors en dipòsit.
Article 4t.- Normes de gestió.
1. La taxa regulada en aquesta ordenança és independent i compatible amb la taxa per ocupació de terrenys d'ús públic per taules i cadires amb finalitat lucrativa.
2. Les quantitats exigibles conforme a la tarifa es liquidaran per cada aprofitament sol·licitat o realitzat i seran irreduïbles pels períodes anuals de temps assenyalats en els respectius epígrafs.
3. Les persones o entitats interessades en la concessió d'aprofitaments regulats en aquesta ordenança hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, realitzar el dipòsit previ a què es refereix l'article següent i formular declaració en la qual consti la superfície de l'aprofitament, adjuntant un plànol detallat de la superfície que es pretén ocupar i de la seva situació dins del municipi.
4. Els serveis tècnics d'aquest ajuntament comprovaran i investigaran les declaracions formulades per les persones interessades, concedint-se les autoritzacions de no trobar diferències amb les peticions de llicències, si es donessin diferències, es notificaran a les persones interessades i es giraran, en el seu cas, les liquidacions complementàries que procedeixin, concedint-se les autoritzacions una vegada esmenades les diferències per les persones interessades i, en el seu cas, realitzats els ingressos complementaris que procedeixin.
5. En el cas de denegar-se les autoritzacions, les persones interessades podran sol·licitar a aquest ajuntament la devolució de l'import ingressat.
6. No es consentirà l'ocupació de la via pública fins que s'hagi abonat el dipòsit previ a què es refereix l'article 6.2a) següent i s'hagi obtingut la corresponent llicència per les persones interessades.
L'incompliment d'aquest mandat podrà donar lloc a la no concessió de la llicència, sense perjudici del pagament de la taxa i de les sancions i recàrrecs que procedeixin.
7. Una vegada autoritzada l'ocupació s'entendrà prorrogada mentre no s'acordi la seva caducitat per l'Alcaldia o es presenti baixa justificada per la persona interessada o pels seus legítims epresentants en cas de mort.
8. La presentació de la baixa tindrà efectes a partir del dia primer del període natural de temps següent assenyalat a l'epígraf de la tarifa que correspongui. Sigui quina sigui la causa que s'al·legui en contrari, la no presentació de la baixa determinarà l'obligació de continuar abonant la taxa.
9. Les autoritzacions tindran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a tercers. L'incompliment d'aquest mandat donarà lloc a l'anul·lació de la llicència.
Article 5è.- Obligació de pagament.
1. L'obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança neix:
a) Tractant-se de concessions de nous aprofitaments de la via pública, en el moment de sol·licitar la corresponent llicència.
b) Tractant-se de concessions d'aprofitaments ja autoritzats, el dia primer de cada un dels períodes naturals de temps assenyalats a la tarifa.
2. El pagament de la taxa es realitzarà:
a) Tractant-se de concessions de nous aprofitaments, per ingrés directe a la Dipositaria municipal o on establís l'Excm. Ajuntament, però sempre abans de retirar la corresponent licència.
Aquest ingrés tindrà caràcter de dipòsit previ, de conformitat amb el que disposa l'article 47,1 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, quedant elevat a definitiu en concedir-se la llicència corresponent.
b) Tractant-se de concessions d'aprofitaments ja autoritzats i prorrogats, una vegada inclosos en els padrons o matrícules d'aquesta taxa, per trimestres naturals a les oficines de la Recaptació municipal, des del dia 16 del primer mes del trimestre fins al dia 15 del segon mes.
VIGÈNCIA
La present ordenança, aprovada provisionalment pel Ple d'aquest Ajuntament en sessió extraordiària del dia 12 de novembre de 2019 i que ha quedat definitivament aprovada en data , BOIB num començarà a aplicar-se a partir de i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
Eivissa, 14 de gener de 2020
La Regidora Delegada de Economía i Admó. Municipal
Estefanía Torres Sánchez