Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SINEU
Núm. 300
Procés selectiu treball social
En data 12 de desembre de 2019, la Junta de Govern Local va aprovar les bases i la convocatòria del procés selectiu per a cobrir un lloc de feina de personal laboral temporal i formació de borsa de Treball Social per dur a terme les actuacions incloses en la modalitat B de la convocatòria de subvencions per a projectes de foment i suport a la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, d'eliminació de qualsevol forma de discriminació per raó del sexe i de prevenció i intervenció davant les violències masclistes per als anys 2019-2020.
La qual cosa es publiquen les bases als efectes de l'inici del procés selectiu i presentació de les sol·licituds de participació.
BASES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCEDIMENT SELECTIU PER A COBRIR UN LLOC DE FEINA DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL I FORMACIÓ DE BORSA DE TREBALLADOR/A SOCIAL.
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
1.1. Les presents bases i convocatòria tenen per objecte la selecció, mitjançant el sistema de concurs, i posterior contractació d'un treballador en règim de personal laboral temporal per dur a terme les actuacions incloses en la modalitat B de la convocatòria de subvencions per a projectes de foment i suport a la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, d'eliminació de qualsevol forma de discriminació per raó del sexe i de prevenció i intervenció davant les violències masclistes per als anys 2019-2020.
Les funcions seran les de dinamitzar i coordinar les actuacions relacionades amb la taula de coordinació i prevenció contra les violències masclistes de l'àmbit territorial de Sineu i donar-hi suport, així com dur a termes les següents accions concretes:
1.Promoure en els centres educatius tallers i activitats formatives per a la prevenció de la violència sexual, treballant específicament amb els nens i homes adolescents.
2.Revisar i reforçar l'elaboració de protocols de detecció precoç en l'àmbit educatiu.
3. Desenvolupar campanyes de prevenció i sensibilització amb missatges positius, unitaris i adaptats a les exigències de cada moment, implicant la societat en el seu conjunt, i triant els moments més favorables per a la seva difusió, com per exemple els estius. Aquestes campanyes han de focalitzar-se en el rebuig al maltractador, i presentar exemples de dones fortes i valentes sense recórrer al clitxé de les víctimes.
5.Realitzar campanyes que tinguin com a públic objectiu als joves, utilitzant preferentment les tecnologies de la informació i de la comunicació.
6.Elaborar materials informatius per a mares i pares que els ajudin a detectar la violència de gènere de la qual poden ser víctimes o agressors les seves filles o fills adolescents.
7.Utilitzar les consultes mèdiques, centres sanitaris i farmàcies com a plataformes informatives sobre la violència de gènere, amb cartells, futlletons, etc.
8.Fomentar el joc i les joguines igualitàries mitjançant campanyes i recomanacions directes a empreses i espais educatius.
9.Promoure campanyes contra la reificació del cos de les dones i contra la hipersexualització de les nenes.
10.Donar formació als joves sobre l'ús adequat i crític d'internet i les noves tecnologies, especialment en la protecció de la privacitat i sobre els ciberdelictes (*stalking, *sexting, *grooming, etc).
11.Visibilitzar en campanyes i actuacions a dones majors.
12.Millorar la coordinació i cooperació institucional. Establir protocols integrals d'actuació. Nous protocols d'intervenció que incloguin tots els recursos existents en el conjunt de les Administracions Públiques. Convocar les comissions de seguiment previstes en aquests.
13.En l'àmbit local, establir Comissions i Consells Locals d'Igualtat als Ajuntaments.
14.Elaborar campanyes i materials informatius contra la violència sexual, les violències sexuals i les diferents realitats de les dones (edat, procedència o situació de diversitat funcional/discapacitat), amb l'objectiu que existeixi una major consciència social sobre aquestes formes de violència de gènere.
SEGONA.- NORMATIVA D'APLICACIÓ
2.1.La selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò que no es prevegi, pel vigent Conveni Col·lectiu, el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB; el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; en el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; en l'RD 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i de promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general l'Estat, en tot allò que no s'entengui derogat per l'esmentat text refós, i en l'RD 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims als quals s'han d'ajustar els procediments de selecció dels funcionaris d'Administració Local, en tot allò que no s'entengui derogat per l'esmentada Llei.
TERCERA.- MODALITAT DEL CONTRACTE
3.1.El tipus de contracte és temporal i finalitzarà dia 31 de desembre de 2020, coincidint amb el termini per a la realització de les actuacions objecte de la subvenció concedida.
3.2.El contracte és a temps parcial, corresponent a mitja jornada, és a dir, 18,75 hores setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual.
3.3.Les retribucions corresponents al lloc a ocupar seran de 16.156,66€ bruts anuals, distribuïts en 14 pagues.
QUARTA.- CONDICIONS D'ADMISSIÓ D'ASPIRANTS
4.1.Per a prendre part en les proves de selecció, serà necessari reunir els requisits establerts en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic i en l'article 50 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o tenir la nacionalitat d'algun dels altres Estats membres de la Unió Europea o nacional d'algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
En les mateixes condicions, també podrà participar, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, el/la cònjuge dels nacionals espanyols i dels nacionals dels altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret i els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat dependents.
b) Estar en possessió d'un títol de Diplomatura o Grau en Treball Social.
c) Tenir formació específica en violències masclistes i/o igualtat de com a mínim 50 hores.
d) No haver estat acomiadat mitjançant expedient disciplinari de cap Administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en la situació d'inhabilitació absoluta o especial per a l'acompliment d'ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, quan es tractés d'accedir a la mateixa categoria professional a la qual es pertanyia.
En el cas de nacionals d'altres estats, no estar inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en l'Estat de procedència l'accés a l'ocupació pública en els termes anteriors.
e) Tenir complerts els setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.
f) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.
g) Abans de prendre possessió del lloc, l'interessat haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, haurà de declarar-ho en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la presa de possessió, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.
h) Els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, hauran d'acreditar el seu coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en l'RD 1137/2002, de 31 d'octubre; o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.
i) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell C1, mitjançant aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedit o homologat per la Conselleria competent.
j) Haver satisfet la taxa corresponent dins del termini de presentació d'instàncies, per import de 20 euros. El pagament haurà de realitzar-se mitjançant abonament en el compte corrent següent: ES03 0061 0120 2803 4602 0114 (Banca March). El concepte haurà de quedar clarament especificat amb el nom de l'aspirant i el núm. Expedient 23/2020. Quedaran exempts del pagament de la taxa de drets d'exàmens les persones amb discapacitat igual o superior al 33%.
4.2.Tots els requisits anteriors, hauran de posseir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i gaudir dels mateixos durant el procediment de selecció, fins al moment de la contractació.
CINQUENA.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES 4.1.Les sol·licituds, requerint prendre part en les corresponents proves de selecció, en les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides en les presents bases específiques, es dirigiran al Sr. Batle de l'Ajuntament de Sineu, i es presentaran en el Registre d'entrada d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, durant el termini de deu dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació de la convocatòria i les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.
4.2. La sol·licitud haurà d'anar acompanyada per:
- Una fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
- Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit per a formar part de la convocatòria (anvers i revers) i de qualsevol altre requisit exigit en les bases específiques. El justificant de pagament dels drets d'expedició d'aquest només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant del pagament dels drets d'expedició i, en aquest cas, les persones aspirants queden excloses i han d'acreditar-se en el termini d'esmenes de les deficiències en la sol·licitud o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.
- Fotocopia compulsada dels títols o certificats de la formació específica en violències masclistes i/o igualtat requerida.
- Títol o certificat oficial corresponent, expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedit o homologat per la Conselleria competent que acrediti el nivell requerit.
- Una fotocòpia compulsada dels documents acreditatius que es presentin per a justificar els mèrits a valorar, juntament amb un índex dels mateixos ordenats segons la clàusula setena.
Únicament es valoraran aquells mèrits que estiguin adequada i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors.
- El resguard del pagament de la taxa realitzat segons la via seleccionada.
4.4.Expirat el termini de presentació d'instàncies, el Batle o òrgan en què delegui dictarà resolució, en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta resolució, que es publicarà en el tauler d'edictes i en la pàgina web de l'Ajuntament, s'assenyalarà un termini de cinc dies hàbils per a esmena de defectes en les sol·licituds, si n'hi hagués.
4.5.Transcorregut el termini d'esmena, i en el termini màxim de tres dies hàbils, pel Batle (o òrgan delegat) es dictarà resolució aprovant la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauler d'edictes i en la pàgina web de l'Ajuntament. En la mateixa es farà constar igualment la composició del Tribunal de Selecció.
SISENA.- TRIBUNAL DE SELECCIÓ
5.1.En la Resolució aprovant la llista definitiva d'admesos i exclosos, es procedirà a la designació del Tribunal de Selecció de conformitat amb el que es disposa en l'article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'article 11 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, mitjançant el qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, l'article 60 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per RDL 5/2015, de 30 d'octubre i en el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
El mateix estarà constituït per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc.
La designació dels membres del Tribunal, inclourà la dels respectius suplents, havent de ser tots els membres d'aquest, funcionaris de carrera o personal laboral fix que posseeixin una titulació igual o superior a la requerida per a les places/llocs de treball i, almenys la meitat d'ells, una especialització semblant a l'exigida per a la convocatòria.
La composició del tribunal s'haurà d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà a la paritat entre home i dona.
No podran formar part dels tribunals:
- Els càrrecs de designació política, o que ho hagin estat si fa menys de quatre anys del cessament d'aquesta condició.
- Les persones que hagin fet tasques de preparació d'aspirants a les proves selectives per al cos, escala o especialitat de què es tracti en els tres anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent.
- Atès que la pertinència als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, d'acord amb el punt 3 de l'article 60 del text refós de la Llei de l'EBEP, tampoc poden formar part els representants dels empleats públics com a tals.
5.2.Per a la vàlida constitució del Tribunal, a l'efecte de la celebració de sessions, deliberacions i presa d'acords es requerirà la presència del president i del secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, dels seus membres titulars o suplents. Les decisions s'adoptaran per majoria de vots dels membres presents, resolent en cas d'empat el vot de qualitat del president del Tribunal.
5.3.El Tribunal de Selecció resoldrà totes les qüestions derivades de l'aplicació de les Bases durant el desenvolupament del procés selectiu, trobant-se vinculat pel que es disposa en aquestes Bases.
5.4.Seran aplicable a aquest Tribunal les normes sobre constitució d'òrgans col·legiats previstes en els arts. 15 i següents de la Llei 40/2015, de Règim Jurídic del Sector Públic, així com el que es disposa en els articles 23 i 24 d'aquesta norma legal en relació a l'abstenció i recusació dels seus membres.
5.5.El Tribunal de selecció podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes per a totes o algunes de les proves. Aquests assessors col·laboraran amb el Tribunal exclusivament en l'exercici de les seves especialitats tècniques, tenint veu però no vot.
SETENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
7.1.El procediment de selecció serà el de concurs i la seva puntuació total serà de 10 punts, que es valoraran tenint en compte els següents criteris:
a) Experiència professional, amb un màxim de 4 punts, de la següent manera:
Per cada any de serveis prestats en qualsevol Administració Local, a una altra administració, empresa privada o altres exercint funcions i ocupant un lloc de treball pertanyent a la mateixa categoria o grup funcional objecte de la convocatòria: 0,085 punts per mes treballat.
Els serveis prestats hauran d'acreditar-se mitjançant certificació expedida per l'Administració competent amb expressió de la plaça i/o lloc de treball exercit i del període de prestació de servei, en el cas de llocs de treball en Administracions Públiques i, en el cas d'empreses privades amb un certificat de l'empresa on consti la categoria laboral i les funcions realitzades, juntament amb un informe de vida laboral.
b) Formació, amb un màxim de 4 punts. Haver participat com a alumne en cursos o jornades de centres educatius reconeguts oficialment sobre matèries directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça i/o lloc objecte de la convocatòria, es valorarà de la següent manera:
Es puntuarà 0,01 punts per cada hora de formació.
Els cursos en els quals no consti expressament el nombre d'hores no seran valorats.
No seran objecte de valoració els cursos de doctorat ni aquells que formin part d'un pla d'estudis per a l'obtenció d'una titulació acadèmica.
c) Titulacions acadèmiques, amb un màxim de 1 punt.
1. Estudis que es valoren.
1.1.Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques de caràcter oficial o equivalències que tingui establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
1.2.La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte en el supòsit de títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau, en aquest cas si podrà valorar la llicenciatura o equivalent.
1.3.Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas pugui valorar-se l'acreditada com a compliment dels requisits.
2. Puntuació.
2.1 Estudis de Postgrau, amb un màxim de 0,50 punts.
2.1.1Màster: els títols màsters universitaris oficials es valoren a raó de 0,25 punts per cada 60 crèdits ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits), amb un màxim de 0,50 punts.
2.1.2.Els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i cursos d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,25 punts per cada 60 crèdits ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits), amb un màxim de 0,50 punt. Es valoraran proporcionalment els títols propis amb un nombre de crèdits ECTS menor a 60.
2.2 Estudis universitaris, amb un màxim de 0,50 punts.
2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 0,25 punts.
2.2.2 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, grau, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 0,25 punts.
2.2.3 Per cada títol propi de grau: 0,25 punts.
d) Coneixement de llengües, amb un màxim d'1 punt.
1.1. Coneixement llengua catalana superior a l'establert a la convocatòria, amb un màxim de 0,50 punts:
- Nivell C2: 0,20 punt
- Nivell LA: 0,30 punts
1.2. Coneixement llengües estrangeres, segons titulacions oficials reconegudes en l'àmbit de la Unió Europea, amb un màxim de 0,50 punts per certificat, no podent ser acumulables. Per tant, només es valorarà el certificat de major nivell
- Nivell A1 i A2: 0,15 punts
- Nivell B1 i B2: 0,30 punts
- Nivell C1 i C2: 0,50 punts
7.2. Els mèrits a valorar en la fase de concurs hauran de posseir-se a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i presentar-se al costat d'aquestes. No es valoraran mèrits diferents i tampoc els presentats amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds Els mèrits en els quals no quedi prou acreditat l'extrem que l'aspirant pretén que se li valori o que no estiguin degudament compulsats no seran valorats. Una vegada valorats els mèrits, es farà pública, en el tauler d'edictes i pàgina web de l'Ajuntament, la relació que contingui la valoració dels mèrits de la fase de concurs, ordenats de major a menor puntuació obtinguda.
7.4. En els supòsits en els quals s'obtingués igual puntuació per més d'un candidat, els desempats es dirimiran per sorteig.
7.5. S'estableix un període d'al·legacions de dos dies hàbils després de la publicació de les llistes provisionals en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.
VUITENA.- CONTRACTACIÓ I BORSA DE FEINA
8.1.Una vegada acabada la qualificació dels aspirants el Tribunal publicarà en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web municipal la llista de candidats per ordre de puntuació obtinguda.
8.2.En els supòsits en els quals s'obtingués igual puntuació per més d'un candidat, els desempats es dirimiran atenent els següents criteris:
1-Cursos oficials relacionats amb la plaça objecte de convocatòria.
2-Titulacions oficials relacionades amb la plaça objecte de la convocatòria.
3-Experiència laboral.
En cas de persistir l'empat, es resoldrà per sorteig.
8.3.S'estableix un període d'al·legacions de dos dies hàbils després de la publicació de les llistes provisionals en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament
8.4.Per Resolució d'Alcaldia s'acordarà la contractació del candidat amb major puntuació obtinguda, formalitzant-se el corresponent contracte laboral temporal, d'acord a l'indicat en la base tercera. La resta d'aspirants formaran part, per ordre de puntuació, d'una borsa de feina per a eventuals contractacions temporals.
NOVENA.- RECURSOS
9.1.Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
9.2.Contra la convocatòria i les seves bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant l'Alcaldia, previ al contenciós-administratiu en el termini de dos mesos davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma o, a la seva elecció, el que correspongui al seu domicili, a partir de l'endemà al de publicació del seu anunci.
Sineu, 9 de gener de 2020
El batle
Tomeu Mulet Florit