Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 222
Convocatòria i bases que ha de regir les proves selectives per cobrir com a funcionaris de carrera tres (3) places de policia local de l’Ajuntament de Llucmajor, mitjançant el procediment extraordinari

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Acord de la Junta de Govern de data 27 de desembre de 2020 s'ha acordat el següent:

Primer.- Aprovar la convocatòria del concurs oposició per cobrir, amb caràcter de personal funcionari de carrera, 3 places, corresponents a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, grup c, subgrup c1 de la categoria de policia local, incloses a la oferta pública d'ocupació de l'any 2019 de l'ajuntament de Llucmajor, mitjançant el procediment extraordinari que es preveu al decret llei 1/2017, de 13 de gener de 2017, així com publicar el seu text al butlletí oficial de les illes balears.

Segon.- Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten a aquesta resolució com a annex I.

Tercer.- Aprovar els exercicis i els programes de temes de la fase d'oposició de les proves selectives que figuren a l'annex III.

Quart.- Aprovar el barem de mèrits de la fase de concurs d'aquestes proves selectives que figura a l'annex IV.

Cinquè.- Fer públic el model de sol·licitud i declaració responsable per participar en aquest procés selectiu, que figura a l'annex II.

Sisè.- Fer públic el model de relació de mèrits al·legats per a la fase de concurs que figura a l'annex V.

Setè.- Fer públic el barem de puntuació de les proves físiques per a la fase d'oposició que figura a l'annex VI.

Vuitè.- Publicar aquesta resolució en el butlletí oficial de les illes balears, i a la pàgina web de l'ajuntament de Llucmajor.

Novè.- Publicar un extracte de les bases i la convocatòria en el butlletí oficial de l'estat.

Desè.- Acordar que el termini de presentació́ d'instàncies serà̀ de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà̀ de la publicació́ de la convocatòria en el butlletí́ oficial de l'estat.”

Contra aquesta Resolució podran els interessats interposar recurs potestatiu de reposició davant aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També podran interposar alternativament recurs contenciós-adminstratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu amb seu a Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, de conformitat amb el que estableixen els articles 30, 112.3 i 114.1 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

En cas d'optar per la interposició del recurs de reposició no es podrà interposar un recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi notificat la resolució expressa del recurs de reposició o hagi transcorregut un mes des de la seva interposició sense haver rebut la notificació, data en que es podrà entrendre desestimat per silenci administratiu.

Tot això sense perjudici que puguin interposar qualsevol altre recurs que estimin oportú.

 

Llucmajor, 10 de gener de 2020

El Batle Eric Jareño Cifuentes

 

BASES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS SELECTIU PER PROVEIR, COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR, TRES (3) PLACES DE POLICIA LOCAL VACANTS A LA PLANTILLA DE PERSONAL I DOTADES PRESSUPOSTÀRIAMENT, OCUPADES PER PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, CORRESPONENT A L'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE L'ANY 2019, MITJANÇANT EL PROCEDIMENT EXTRAORDINARI.

ANNEX I

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

1. La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 3 places de la categoria de policia local , vacants i dotades pressupostàriament, ocupades per personal funcionari interí, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2019, pel sistema d'accés de torn lliure. Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Llucmajor.

2. El procediment de selecció serà el de concurs-oposició mitjançant el procediment extraordinari d'accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears previst a la disposició transitòria primera del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

3. S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; de forma prevalent el Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals, així com la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears en tot allò que no contradigui el Decret llei 1/2017; L'annex 3 « proves físiques» del Decret 28/2015 de 30 d'abril, pel qual s'aprova el reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

4. Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.

SEGONA. Requisits dels aspirants

Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir devuit anys complits.

c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

d) Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.

e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019 de 24 de maig.

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

i) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

j) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

k) Abonar 20,00' € pels drets d'examen, dins el termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment.

Quan la sol·licitud de participació en el procés selectiu no es presenti a les oficines d'assistència en matèria de registres de l'Ajuntament de Llucmajor, la liquidació s'haurà de sol·licitar al departament de Tresoreria de l'Ajuntament de Llucmajor (presencialment o a l'adreça tresoreria@llucmajor.org) amb l'aportació de les dades personals (nom i llinatges, NIF, i adreça postal) i emetre la corresponent autoliquidació. El document d'ingrés, en el concepte del qual ha de figurar clarament el nom de la persona aspirant, així com la plaça a la qual es presenta, s'ha d'aportar amb la instància i la resta de documentació.

Estaran exemptes del pagament dels drets d'assistència a proves de selecció de personal:

- Les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, havent d'acompanyar a la sol·licitud certificat acreditatiu de tal condició.

- Les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes anterior a la data de la convocatòria, essent requisit per gaudir de l'exempció que, en el termini de què es tracte, no hagueren rebutjat oferta d' ocupació adequada.

- Les famílies nombroses en els termes de l'article 12.1.c de la Llei 40/2003, de 18 de novembre de Protecció de la Família Nombrosa.

l) No ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

TERCERA. Protecció de dades personals

De conformitat al que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals continguts en la sol•licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del que és responsable l'Ajuntament de Llucmajor, i que té per finalitat, entre unes altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicats en el BOIB, tauló d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució (www.llucmajor.org) d'acord amb el que es disposa a les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

QUARTA. Presentació de sol·licituds.

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (Annex II) s'hauran d'adreçar a la batlia i es presentaran al Registre de l'Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

També podran presentar-se per les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, en les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú, fins que, d' acord amb el que disposa la disposició final setena de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d'apoderaments, registre electrònic, punt d'accés general electrònic de l'Administració i arxiu únic electrònic.

2. El termini general de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar :

  1. Còpia autèntica del DNI o document que acrediti la nacionalitat.

  2. Còpia autèntica del títol exigit per prendre part a aquesta convocatòria.

  3. Còpia autèntica del diploma d'aptitud del curs de formació de l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears, en plena validesa.

  4. Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana.

  5. Còpia autèntica dels permisos de conducció A2 i B en vigor, o amb el resguard de la sol•licitud de renovació.

  6. Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

  7. Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que s'estableixen en l'article 165.3 del Decret 40/2019 a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.

  8. En el cas de que la persona aspirant sol·liciti l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat en els termes establerts a l'annex 1 punt 3 del Decret Llei 1/2017, s'haurà de fer constar i presentar l'acreditació corresponent juntament amb la sol·licitud.

  9. Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds, segons el model de sol·licitud de l'annex II.

La restant documentació haurà d'acreditar-se en el moment i terminis que es determinin.

No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament convocant o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas l'interessat ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

Els drets d'examen per aquesta convocatòria es fixa en 20,00-€, per a les persones aspirants que no hi estiguin exemptes d'acord amb l'establert a l'ordenança reguladora de la Taxa per expedició de documents administratius (BOIB n. 161 de 24-12-2016).

S'haurà de sol·licitar al Departament de Tresoreria (presencialment o a l'adreça tresoreria@llucmajor.org) amb l'aportació de les dades personals (nom i llinatges, NIF, i adreça postal) i emetre la corresponent autoliquidació. El document d'ingrés, en el concepte del qual figurarà clarament el nom de la persona aspirant així com la plaça a la qual es presenta, s'ha d'aportar amb la instància i la resta de documentació.

4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

CINQUENA. Admissió i exclusió de les persones aspirants

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant o persona en qui delegui dictarà resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor, i en ella hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, el núm. de DNI i, en el seu cas, la causa d'exclusió, concedint-se un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per a que els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

Acabat el termini esmentat al primer paràgraf, i esmenades les sol·licituds si escau, es dictarà resolució aprovant la llista definitiva dels aspirants admesos i exclosos, publicant-se a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor. A l'esmentat anunci o mitjançant anunci posterior, degudament publicat, s'indicarà el lloc, data i hora de l'inici dels exercicis.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.

Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d'ofici o a petició de la part interessada.

Si alguna persona de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystingui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas hauran de dur-se a termes abans de la publicació provisional dels aspirants que hagin superat el procés selectiu.

SISENA. Tribunal Qualificador

1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

2. La composició dels Tribunals ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10 % de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.

4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

5. En la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses s'efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador.

El Tribunal Qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o Presidenta: designat/da per l'Ajuntament entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals:

-Un vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals.

- Un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública.

- Un vocal designat per l'ajuntament convocant.

c) Un secretari o secretària: que serà designat per l'ajuntament de Llucmajor amb veu i vot.

La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents.

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

6. El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

7. Els membres del Tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

SETENA. Fases del sistema de selecció

1. El procediment de selecció és el de concurs oposició. El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.

2. La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

3. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

4. La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

A. Fase d'oposició:

1. La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60 % del procés selectiu. El programa de temes i els exercicis de la fase d'oposició són els que s'indiquen en l'annex III.

Les persones aspirants que durant el transcurs de les proves tinguin conductes contràries a la bona fe o orientades a desvirtuar els principis d'equitat i igualtat en les fases de l'oposició, o altres comportaments que alterin el desenvolupament normal de qualsevol de les proves, podran ser excloses del procés selectiu.

2. En relació amb les persones aspirants que amb la sol·licitud hagin presentat un certificat conduent a l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat, el Tribunal publicarà en el tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor, la relació d'aspirants que queden exempts de la realització d'aquesta prova. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament, en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista esmentada, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal.

3. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici mitjançant el sistema de crida única, i seran excloses de les proves selectives les qui no hi compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal i de l'excepció que s'estableix en la base 5 de l'annex I i punt 1 de l'annex III, prova d'aptitud física.

B. Qualificació dels exercicis

1.En la qualificació dels exercicis s'aplicaran els criteris de correcció establerts en l'annex III. En cas que el Tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.

Les qualificacions dels exercicis s'haurà de fer pública el mateix dia que s'acordin i s'hauran de publicar en el tauler d'anuncis de la pàgina Web de l'Ajuntament de Llucmajor.

Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

2. Relació provisional de persones aprovades i ordre de prelació en la fase d'oposició i revisió d'exàmens.

Finalitzats els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor, les llistes provisionals de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada únicament per la superació de tots els exercicis eliminatoris.

La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisional, per fer reclamacions.

Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de set dies per resoldre'n les reclamacions.

Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar i publicar al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l'Ajuntament, les llistes definitives de persones aprovades en la fase d'oposició.

C. Fase de concurs

La fase de concurs constituirà un 40 % del procés selectiu. El barem de mèrits de la fase de concurs del concurs oposició és el que figura en l'annex IV.

1. Al·legació i acreditació dels mèrits

Dins el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part han d'al·legar i acreditar davant el Tribunal Qualificador, segons el model de l'annex V, els mèrits que s'indiquin en l'annex IV, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el Registre General de l'Ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

Els mèrits al·legats pels aspirants es poden acreditar mitjançant la documentació següent:

  1. Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta.

  2. Serveis prestats: certificat expedit pels l'Ajuntaments o les administracions públiques corresponents.

  3. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

  4. Coneixements de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

  5. Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

  6. Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s' incorporin d'ofici a la sol·licitud, un extracte dels que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini de presentació de la sol·licitud en el procediment selectiu. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades en el registre de l'ajuntament.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

D. Determinació de puntuació del concurs oposició

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu, i la fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

       60*              40*

Pt = ——— o + ——— c

    40               40

Pt: puntuació total

60*: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts en la fase d'oposició

40*: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase concurs

1. Resolució d'empats

En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició d'algunes de les persones aspirants, el desempat s'haurà de resoldre atenent a la major puntuació atorgada en la fase d'oposició. Si persisteix l'empat, es tindrà en compte el major còmput dels serveis prestats com a funcionari interí i, si encara persisteix l'empat, es dirimirà segon el major nivell de català acreditat. Si l'empat no s'ha resolt, finalment el Tribunal resoldrà l'empat per sorteig.

2. Llistes d'aspirants seleccionats del concurs oposició

Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats d'acord amb el que estableix l'apartat anterior es faran publiques, en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web de l'Ajuntament, les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs oposició en funció de la puntuació total obtinguda. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.

3. Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor. La relació contindrà, com a màxim, tantes persones aprovades com places es convoquen. Aquesta relació serà elevada a l'òrgan competent perquè l'aprovi.

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'ajuntament

Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 2, el Tribunal elevarà a l'òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.

VUITENA. Presentació de documentació de les persones que han superat el procés selectiu

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies vint dies hàbils, des de la data de publicació de l'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu, per presentar en l'ajuntament els següents documents que acrediten que compleixen els requisits que exigeix la convocatoria:

  1. Certificació mèdica, en model oficial, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.

  2. Certificat d'antecedents penals.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

NOVENA. Fase de pràctiques en l' ajuntament

Les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria seran nomenades funcionàries en pràctiques de la categoria de policia local pel batle a l'inici d'aquest període. Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats funcionaris de carrera, si escau, o obtinguin la qualificació de no apte.

En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades per l'ajuntament.

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia. L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019. El període de pràctiques tendrà una durada de 12 mesos.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst en la convocatòria, perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de l'autoritat que hagi fet la convocatòria, a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Els funcionaris en pràctiques rebran les retribucions que corresponguin a la categoria de les pràctiques d'acord amb el que disposa l'article 34 bis de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017,de 20 de desembre.

El tribunal qualificador elevarà al batle la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a les persones aspirants resultant del procés selectiu, que hagin aprovat totes les proves, i no hagin obtingut plaça per ordre de puntuació del concurs oposició, per a ser nomenat funcionari o funcionària en pràctiques.

La renuncia d'una persona interessada s'ha de formalitzar per escrit i no inhabilita per a un nou ingrés a la funció pública.

L'esmentada resolució que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

DESENA. Borsa d'interins

Amb caràcter general, el personal funcionari interí s'ha de seleccionar mitjançant el procediment ordinari pel sistema de borsa de persones aspirants que hagin superat com a mínim la prova de coneixements tipus test d'aquesta convocatòria. La borsa formada mitjançant el procediment ordinari és preferent sobre la formada mitjançant el procediment extraordinari. No obstant, per formar part de la bossa d'interins també hauran de superar la prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

Els aspirants que hagin superat com a mínim la prova de coneixements tipus test passaran a constituir una borsa de treball de funcionaris interins de la categoria a la qual es refereix aquest procés selectiu, i podran ser requerits, si han superat la prova d'aptitud psicològica i de personalitat, sempre segons l'ordre de puntuació obtinguda en les proves, per cobrir les vacants o necessitats que puguin sorgir en el lloc de treball de la mateixa categoria.

La cobertura dels llocs de treball vacants, en el moment d'anar-se produint, s'ha de fer tenint en compte el nombre d'exercicis superats i per ordre estricte de puntuació, de major a menor. En el supòsit de que es produeixi una vacant de plantilla aquesta passarà a cobrir-se per l'aspirant del borsí que tingués la major puntuació i no gaudís ja d'una vacant, independentment de si tenia o no en el mateix moment un nomenament temporal per substitució.

En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) Ser una dona víctima de violència de gènere.

b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera a l'Ajuntament de Llucmajor.

c) Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala o l'especialitat de què es tracti, d'acord amb l'article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, segons el qual s'ha de seleccionar la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l'home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d'ambdós sexes, com per exemple les dels apartats d) o e).

d) Tenir majors càrregues familiars.

e) Ser major de 45 anys.

f) No haver estat objecte de remoció d'un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.

Si persisteix finalment l'empat, s'iniciarà l'ordre per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública.

La borsa d'interins creada estarà vigent fins que sigui substituïda per una altra, a conseqüència de la realització de noves proves selectives dins la mateixa categoria, i en tot cas té una durada màxima de vigència de dos anys.

Quan s'hagi exhaurit aquesta borsa, fins que no es constitueixi una nova borsa pel procediment ordinari, s'han de constituir borses pel procediment extraordinari de concurs, mitjançant una convocatòria pública, o bé acudir a la borsa de la Conselleria d'Administracions Públiques, competent en matèria de coordinació de policies locals, si n'hi ha cap de creada.

ONZENA. Impugnació i revocació

1. Contra aquestes bases generals, la convocatòria, les llistes definitives de persones admeses i excloses, esmenades les deficiències que les persones excloses presentin, els nomenaments com a funcionaris/àries en pràctiques, les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques, i els nomenaments com a funcionaris/àries de carrera, es podrà interposar, en via administrativa, recurs de reposició, amb caràcter potestatiu i previ al recurs contenciós administratiu, davant l'Alcaldia Presidència de l'Ajuntament, en un termini d'un mes a partir de la publicació.

En via judicial, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la seva publicació, o, en cas de que s'hagi fet ús del recurs de reposició, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la notificació de la resolució, si fos expressa, o a partir del dia següent al venciment del termini que per a resoldre el de reposició (un mes) te l'Administració, si no es produeix i notifica la resolució.

2. Contra els actes de tràmit del tribunal que decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, que determinen la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, que produeixen indefensió o perjudici irreparable als drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant l'Alcaldia Presidència de l'Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, exposició en el tauler d'anuncis o notificació individual.

3. Contra els actes de tràmit del tribunal no inclosos en el punt anterior, al llarg del procés selectiu, les persones aspirants poden formular totes les al•legacions que estimin pertinents perquè siguin preses en consideració en el moment de fer pública la puntuació final del procés selectiu.

 

 

ANNEX II. SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A LES PROVES SELECTIVES PER COBRIR COM A FUNCIONARIS DE CARRERA 3 LLOCS DE FEINA D'AGENT DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

DADES DEL SOL·LICITANT

Nom i Llinatges

Nombre y apellidos

 

 

 

 

 

 

D.N.I.

 

 

 

 

 

 

 

Adreça

Dirección

 

 

 

 

 

 

Població

Población

 

Codi postal

Código postal

 

 

 

 

 

 

 

 

Tel. de contacte

Tel. de contacto

 

 

 

 

 

 

E-mail

 

 

 

​​​​​​​REQUISITS DE PARTICIPACIÓ AL·LEGATS

Nivell de coneixements de llengua catalana:

 

PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ OBLIGADA

a) Còpia original del DNI o document que acrediti la nacionalitat.

b) Còpia original del títol exigit per prendre part a aquesta convocatòria.

c) Còpia original del diploma d'aptitud del curs de formació.

d) Còpia original del certificat de coneixements de llengua catalana.

e) Còpia original del certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP, si escau.

f) Còpia original que acrediti la superació d'una prova d'aptitud psicològica i de personalitat, si escau.

g) Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen.

h) Còpia original del permís de conduir de les classes A2 i B en vigor.

DECLARACIÓ RESPONSABLE

El sotasignat/La sotasignada declara que compleix els requisits que exigeix la base segona de l'annex I de la convocatòria, referides a la data de finalització del termini de presentació de sol•licituds i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol•licitud.

El sotasignat/La sotasignada SOL·LICITA que es tingui per presentada la present sol•licitud dins del termini concedit a aquest efecte i sigui admesa per prendre part en el procés selectiu extraordinari para la selecció de trenta-una places de Policia Local de l'Ajuntament de Llucmajor.

 

...................................................................., ...... d......................................... de ..............

Signatura

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

 

​​​​​​​ANNEX III EXERCICIS I PROGRAMES DE TEMES DE LA FASE D'OPOSICIÓ

FASE D'OPOSICIÓ

Tots les proves de la fase d'oposició són de caràcter obligatori i cal superar la prova anterior per poder passar a la següent. Les proves es realitzaran amb l'ordre establert a les bases i es duran a terme a raó d'una prova per sessió.

Un cop realitzada la primera prova, els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor, amb un interval mínim de 48 hores d'antelació al principi de la prova.

1) Prova d'aptitud física

De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen en l'annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Per fer aquesta prova, la persona aspirant ha de lliurar al Tribunal, el mateix dia de la prova i abans de l'hora d'inici de les proves físiques, un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior.

El resultat d'aquesta prova serà en termes d'apte/no apte. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP de l'article 163.3 del Reglament marc, resten exemptes de fer les proves físiques. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves.

Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, han de posar-ho en coneixement del Tribunal Qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves.

Si se superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament. El Tribunal pot establir d'ofici de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per realitzar les proves físiques ajornades.

En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.

2) Prova de coneixements

De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases.

La primera fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, d'entre els 20 temes que figuren en aquest annex de la convocatòria. El temps per realitzar aquest exercici és de 120 minuts.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

{A-(E/4)} x 20

Q = —————————

P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

La segona fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals solament una és correcta, de coneixement del terme municipal i de les ordenances municipals segons el programa de temes que figuren en aquest annex de la convocatòria. El temps per realitzar aquest exercici és de 120 minuts.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

{A-(E/4)} x 20

Q = —————————

P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Per accedir a la informació sobre coneixement del terme municipal i les ordenances es pot consultar el portal web de l'Ajuntament de Llucmajor (www.llucmajor.org).

La valoració d'aquesta prova ha de ser el resultat de la suma d'ambdues fases superades; la puntuació de cada fase suposarà el 50 % de la puntuació total de la prova.

Per aprovar aquest exercici serà necessari obtenir-ne 20 punts com a mínim.

En cas que el Tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.

3) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policíac.

L'exercici consisteix a respondre una prova o proves d'aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia que faran d'assessors del Tribunal Qualificador. El resultat d'aquesta prova és en termes d'apte o no apte.

Estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova igual a l'exigida en aquest apartat.

A aquests efectes es consideraran les superades en els últims tres anys realitzades per l'Escola Balear d'Administració Pública per accedir al Curs Bàsic de Capacitació per a la Policia Local, per a això s'haurà d'aportar certificació de la EBAP, i les realitzades en els últims tres anys per ajuntaments dins dels processos selectius de Policia Local que hagin convocat, les quals hauran d'acreditar-se mitjançant el corresponent certificat de l'Ajuntament.

Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l'anunci amb els resultats provisionals a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió dels seus exàmens davant el tribunal.

Una vegada finalitzat aquest termini si no hi ha reclamacions, o una vegada resoltes les reclamacions si n'hi hagués, començarà el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició, perquè les persones que hi figurin puguin presentar els mèrits que s'hagin de valorar a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació de sol·licituds, mitjançant la presentació d'originals juntament amb el model de relació de mèrits al•legats per a la fase de concurs que figura a l'annex V.

 

​​​​​​​TEMARI DE LA PROVA DE CONEIXEMENTS

Temari d'acord a la Resolució de la presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública, a proposta del director gerent,de 12 d'abril de 2019, per la qual s'aprova el temari que ha de regir les convocatòries de proves selectives per a l'accés a la categoria de policia dels cossos de policia local de les Illes Balears ( BOIB núm. 49 de 16 d'abril de 2019).

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El defensor del Poble.

3. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.

4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

Tema 8. El Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

12. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

14. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

Tema 17. El Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. La policia judicial.

18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

20. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de les Illes Balears i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.

TEMARI DE LA PROVA DE CONEIXEMENTS DEL TERME MUNICIPAL

1. Coneixement del terme municipal de Llucmajor.

Toponímia i nuclis de població.

Adreces d'interès.

Serveis mèdics.

Clíniques i centres privats d'assistència sanitària.

Centres esportius públics.

Ports esportius.

Hotels.

Mercats.

Festes populars.

Monuments.

Places.

Barriades.

Esglésies, convents, capelles.

Talaiots.

Torres marítimes.

Punts verds.

Depuradores.

Geografia del municipi.

Municipis que delimiten amb el terme.

Camins més importants.

Ciclocarrers.

Puigs.

Torrents.

Son Mut Nou.

Història

Mapes DESA

Estacions de càrrega de vehicles elèctrics.

 

​​​​​​​2. Ordenança municipal de circulació de l'Ajuntament de Llucmajor:

- Capítol VI: Zones d'estacionament regulat.

- Capítol XI: Vehicles abandonats.

3. Ordenança reguladora de l'ocupació de domini públic amb taules, cadires i elements auxiliars.

4. Ordenança municipal reguladora del servei de taxi.

- Títol VI. De la prestació del servei: Capítol V. De la prestació del servei i Capítol VI. Dels drets i deures de les persones usuàries.

- Títol IX. Del Règim sancionador: Infraccions molt greus, greus i lleus.

5. Ordenança reguladora de la tinença i la protecció d'animals de companyia i potencialment perillosos al terme municipal de Llucmajor.

6. Ordenança reguladora de la convivència ciutadana:

- Títol II: Conducta ciutadana

- Títol III: Protecció del medi ambient

 

ANNEX IV Barem de mèrits de la fase de concurs

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original i de la còpia compulsada de la documentació següent:

- Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o una de superior.

- Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

- Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

- Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

- Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

- Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 40 punts d'acord amb el barem següent:

1. Valoració del curs bàsic de capacitació

Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.

2. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts d'acord amb els criteris següents:

 

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en el municipi de les Illes Balears al qual s'opta: 0,30 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a agent de la policia local o turístic d'un municipi diferent al qual s'opta: 0,15 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Valoració estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, se n'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial del mateix nivell a la que s'exigeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el del nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que s'han d'acumular.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

d) Per cada llicenciatura, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punt, fins a un màxim de 0,87 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits, a més d'obtenir els punts de l'apartat c), obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

4. Coneixements de llengües

a) Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per la EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats, o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 0,5 punts, d'acord amb els següents criteris:

- Certificat C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,20 punts

- Certificat C2 (abans D) o equivalent: 0,40 punts

- Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA (abans E): 0,10 punts

S'ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només s'han de valorar els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a què s'accedeix. En cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s'ha d'atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

b) Coneixement d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes, les universitats, la EBAP, altres escoles d'administració pública o altres certificats del Marc Comú Europeu considerats equivalents, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

 

Nivells del Marc Comú Europeu

EOI

Universitats, escoles d'AP i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

 

      1r curs de nivell inicial 0,05
      2º curs de nivell inicial  

A1

0,20

0,15

1r curs de nivell elemental

0,15

A2

0,30

0,20

2º curs de nivell elemental

0,25

B1

0,50

0,30

1r curs de nivell mitjà

0,30

B1+

0,60

0,40

2º curs de nivell mitjà

0,40

B2

0,70

0,50

1r curs de nivell superior

0,50

B2+

0,80

0,60

2º curs de nivell superior

0,60

C1

0,90

0,70

 

C2

1

0,80

 

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

a) Formació relacionada amb l'àrea professional

Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, solament es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix: 0,0075 punts per hora.

Referent als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valorarà la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat:

Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la UIB: 0,75 punt.

Altres títols propis de graduat universitari amb càrrega lectiva mínima de 180 crèdits ECTS: 0,25 puts per títol, fins un màxim de 0,75 punts.

Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,05 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim de 0,5 punts.

Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

b) Formació no relacionada amb l'àrea professional

Es valorarà, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, solament es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de la EBAP. La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,15 punts per títol, fins a un màxim de 0,5 punts.

Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària: 0,015 per crèdit ECTS, fins a un màxim de 0,5 punts.

 

​​​​​​​

ANNEX V. MODEL NORMALITZAT DE PRESENTACIÓ DE MÈRITS

DADES PERSONALS

PRIMER LLINATGE

SEGON LLINATGE

NOM

DNI

 

 

 

 

DENOMINACIÓ DE LA PLAÇA

 

S'adjunten els originals o les fotocòpies compulsades que es consignen a continuació perquè puguin ser valorats en la fase de concurs.

1. Valoració del curs bàsic de capacitació

Promoció

Nota

 

 

2. Valoració dels serveis prestats

Administració

Anys

Mesos

 

 

 

3. Valoració estudis acadèmics oficials

Titulació

Crèdits ECTS (si escau)

 

 

4. Coneixements de llengües

- 4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

 

- 4.2 Coneixements d'altres llengües

Idioma

Nivell assolit

 

 

5. Valoració dels cursos de formació

- 5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional

Acció formativa rebuda

Hores d'aprofitament

Hores d'assistència

 

 

 

 

Acció formativa impartida

Hores

 

 

 

​​​​​​​

Formació universitària no oficial relacionada

Crèdits ECTS (si escau)

 

 

- 5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional

Acció formativa rebuda

Hores d'aprofitament

Hores d'assistència

 

 

 

 

Formació universitària no oficial no relacionada

Crèdits ECTS (si escau)

 

 

 

___________________, a _______________________________ de _______

 

Signatura de la persona sol·licitant

 

 

​​​​​​​ANNEX VI BAREM DE PUNTUACIÓ DE LES PROVES FÍSIQUES PER INGRESSAR EN LES DIFERENTS CATEGORIES DE LA POLICIA LOCAL DE LES ILLES BALEARS

1.1. Resistència (1.000 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,10'

-4,00'

-4,50'

-6,10'

9

-3,20'

-4,10'

-5,00'

-6,20'

8

-3,30'

-4,20'

-5,10'

-6,30'

7

-3,40'

-4,30'

-5,20'

-6,40'

6

-3,50'

-4,50'

-5,35'

-6,50'

5

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

3

-4,25'

-5,15'

-6,00'

-7,25'

Eliminat

+4,25'

+5,15'

+6,00'

+7,25'

 

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,25'

-4,15'

-5,00'

-6,25'

9

-3,35'

-4,25'

-5,05'

-6,35'

8

-3,45'

-4,35'

-5,10'

-6,45'

7

-3,55'

-4,45'

-5,35'

-6,55'

6

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

5

-4,25'

-5,15'

-6,05'

-7,25'

3

-4,40'

-5,30'

-6,20'

-7,40'

Eliminada

+4,40'

+5,30'

+6,20'

+7,40'

1.2. Velocitat (50 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-7,50"

-8,00"

-8,20"

-9,50"

9

-7,55"

-8,15"

-8,35"

-10,00"

8

-8,00"

-8,30"

-8,50"

-10,20"

7

-8,05"

-8,45"

-9,00"

-10,30"

6

-8,25"

-9,00"

-9,20"

-10,55"

5

-8,50"

-9,20"

-9,40"

-11,05"

3

-9,10"

-9,40"

-10,00"

-11,15"

Eliminado

+9,10"

+9,40"

+10,00"

+11,15"

 

​​​​​​​

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-8,00"

-8,20"

-9,00"

-10,00"

9

-8,20"

-8,35"

-9,15"

-10,20"

8

-8,30"

-8,50"

-9,30"

-10,50"

7

-8,50"

-9,00"

-9,50"

-11,10"

6

-9,00"

-9,30"

-10,10"

-11,45"

5

-9,10"

-9,50"

-10,50"

-12,00"

3

-9,15"

-10,10"

-11,10"

-12,15"

Eliminada

+9,15"

+10,10"

+11,10"

+12,15"

1.3. Natació (50 m) estil lliure

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-35"

-40"

-45"

-50"

9

-37"

-42"

-47"

-52"

8

-39"

-44"

-49"

-54"

7

-41"

-46"

-51"

-56"

6

-43"

-48"

-53"

-58"

5

-45"

-50"

-55"

-60"

3

-47"

-55"

-57"

-1,02"

Eliminat

+47"

+55"

+57"

+1,02"

 

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-40"

-45"

-50"

-55"

9

-42"

-47"

-52"

-57"

8

-44"

-49"

-54"

-59"

7

-46"

-51"

-56"

-1,01"

6

-48"

-53"

-58"

-1,03"

5

-50"

-55"

-1,00"

-1,05"

3

-52"

-1'

-1,02"

1,07"

Eliminada

+52"

+1'

+1,02"

+1,07"

1.4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a la establerta a les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85