Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 127
Exp número: 3356/2019, bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera, 2 places vacants de la categoria de policia local de l'ajuntament d'alaior mitjançant el procediment extrarordinari

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient núm.: 3356/2019

Assumpte: procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera, 2 places vacants de la categoria de policia local de l'Ajuntament d'Alaior mitjançant el procediment extraordinari

Emissora: RCS

Fem públic que per Resolució de la regidora delegada número 2020-0025, s'ha resolt en la part suficient el que segueix: "[...] Publicar la convocatòria i bases reguladores d'aquesta al BOIB, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alaior, a la seu electrònica i al portal de transparència[...]".Les bases, que es poden descarregar de la seu electrònica <https://alaior.sedelectronica.es/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/> i del portal de transparència a l'enllaç <https://alaior.sedelectronica.es/transparency/200db54e-7597-4c39-a8d6-f6611a709f32/>, diuen literalment:

BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA 2 PLACES VACANTS DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ALAIOR MITJANÇANT EL PROCEDIMENT EXTRAORDINARI

Primera. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

1.1. La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per proveir, com a personal funcionari de carrera, dues (2) places de la categoria de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, ocupades per personal funcionari interí, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2018, pel sistema d'accés de torn lliure. Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració especial, subescala de Serveis especials, classe Policia Local, grup de classificació C1, de l'Ajuntament d'Alaior.

Característiques de les places que s'han de proveir:

- Funcionari/ària de carrera

- Grup: C1; nivell: 15

- Escala: Administració especial; subescala: Serveis especials; esc. bàsica, Policia Local

- Denominació dels llocs de treball: policia local

- Procediment de selecció: oposició extraordinària fase de pràctiques

- Codis id. pressupostària de les places a proveir: números 40 i 55.

1.2. S'aplicaran a aquestes proves selectives aquestes bases, la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per mitjà del qual s'aprova la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la Policia local.

Segona. Requisits dels aspirants

2.1. Per ser admeses a les proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir divuit anys complerts.

c) Estar en possessió del títol de Batxiller, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas

de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

d) Tenir el diploma d'aptitud del Curs de formació bàsica de la categoria de policia local, expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears, i amb plena validesa.

e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019, de 30 d'abril.

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

i) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les mitjançant una declaració jurada.

j) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) de coneixements de la llengua catalana. Els certificats han de ser expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

j) Haver satisfet la taxa corresponent als drets d'examen, d'acord amb l'Ordenança fiscal 2/4 reguladora de la taxa per expedició de documents administratius (BOIB núm. 129 de 25/09/2014). Aquests s'han de fer efectius mitjançant ingrés al compte bancari (IBAN) ES81 2100 0060 1502 0018 7670, indicant el nom de l'ordenant i l'assumpte “Selecció de dos policies, OPO 2018, Ajuntament d'Alaior” o mitjançant autoliquidació en línia a través de la carpeta ciutadana https://www.carpetaciutadana.org/web/contingut.aspx?IdPub=12310&Con=Conexion004&IDIOMA=1, apartat «Concepte a pagar», «Tribut: taxa per expedició de documents administratius», en el desplegable del qual «Tarifa» trobareu «Dret d'examen en proves selectives de l'Ajuntament».

No obstant això, estaran exempts de pagar la taxa les persones que estiguin inscrites a l'atur.

2.2. Abans de la presa de possessió, la persona interessada haurà de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat al sector públic dels que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir de la presa de possessió per tal que la corporació n'acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

2.3. Les persones aspirants hauran de complir els requisits establerts en aquestes bases en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es podran efectuar les comprovacions pertinents. La manca dels requisits exigibles implica l'exclusió del procediment.

Tercera. Presentació de sol·licituds

3.1. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

3.1.1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex IV d'aquestes bases). S'hauran d'adreçar a la Batlia i es presentaran al Registre d'entrada de l'Ajuntament d'Alaior (carrer Major, núm. 11) en horari de 8.00 a 14.00, de dilluns a divendres, o bé per mitjà de qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 30/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El model normalitzat de sol·licitud es troba a disposició de les persones interessades al Registre General d'aquest Ajuntament o bé telemàticament en el tràmit habilitat a l'efecte a través de la seu electrònica municipal https://alaior.sedelectronica.es/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/ a partir de l'obertura del termini de presentació.

3.1.2. El termini general de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

En cas d'utilitzar l'oficina de Correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l'Ajuntament d'Alaior s'haurà de remetre una còpia de la instància presentada per correu electrònic a registre@aj-alaior.org i dirigit al Registre General d'entrada de l'Ajuntament d'Alaior dins del termini de presentació de sol·licituds.

3.1.3. Amb la sol·licitud emplenada adequadament escau que la persona sol·licitant declari, responsablement, que compleix tots els requisits exigits en les bases d'aquesta convocatòria, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar sol·licituds i, a més, s'haurà d'adjuntar:

a) Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen o bé d'estar incurs/a en una causa d'exempció del pagament (targeta d'atur). La manca de justificació del pagament de la taxa indicada o bé d'estar incurs/a en una causa d'excepció del pagament de la taxa determinarà l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud dins del termini i en la forma prevista.

c) Declaració, si escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que s'estableixen en l'article 165.3 del Decret, a l'efecte de restar exempts de fer les proves físiques del procés selectiu.

L'Administració pot requerir, de la persona sol·licitant, l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

3.1.4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud l'aspirant dona el consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

3.1.4. Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en

la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius com la no-comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Quarta. Admissió i exclusió de les persones aspirants i anuncis del procés selectiu

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal, apartat «Ocupació pública», https://alaior.sedelectronica.es/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/, i en el portal de transparència, https://alaior.sedelectronica.es/transparency/200db54e-7597-4c39-a8d6-f6611a709f32/

una resolució per mitjà de la qual s'aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

En la resolució on es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, hi haurà de constar la data, l'hora i el lloc en què es duran a terme els exercicis de la fase d'oposició, amb indicació de si s'han de dur a terme en una o més sessions i amb l'interval mínim entre exercici i exercici.

Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a la persona aspirant:

- Pagar la taxa fora del termini de presentació de sol·licituds.

- Presentar la sol·licitud fora de termini.

- No complir qualsevol dels requisits de participació el darrer dia de presentació d'instàncies.

- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes bases.

En tot cas, i amb la finalitat d'evitar errades i si se'n produeixen possibilitar-ne l'esmena dins del termini establert i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seu noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

4.2. Les persones aspirants excloses, o omeses, disposaran d'un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que n'hagin motivat l'exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

4.3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la Batlia o la regidoria delegada corresponent dictarà una resolució en el termini màxim de deu dies hàbils d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que es reconegui, a les persones aspirants, la possessió dels requisits per participar en el procés de selecció. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun o alguns dels requisits, es perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

4.4. Els successius anuncis d'aquest procés de selecció seran publicats a la seu electrònica municipal, transparència, OPO 2018: https://alaior.sedelectronica.es/transparency/200db54e-7597-4c39-a8d6-f6611a709f32/

Cinquena. El Tribunal qualificador de les proves

5.1. L'òrgan de selecció és col·legiat, la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

5.2. La composició del tribunal de selecció ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir una titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

5.3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu amb aquestes funcions de vigilància i vetlla han de pertànyer a organitzacions sindicals que tenguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10 % de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.

5.4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

5.5. El tribunal qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o presidenta: serà designat/ada per l'Ajuntament d'Alaior entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals:

- Un o una vocal proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior competent en matèria de coordinació de policies locals.

- Un o una vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública.

- Un o una vocal designat per l'Ajuntament d'Alaior.

c) Secretari o secretària: que serà designat/ada per l'Ajuntament d'Alaior i tindrà veu i vot.

El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni tampoc sense el president o presidenta ni el secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

5.6. El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, els quals podran actuar amb veu però sense vot.

5.7. Els membres del tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan hi concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i recusació dels membres del tribunal es regula pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5.8. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.9. Als efectes del que preveu el RD 462/2992, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó del servei, el tribunal queda classificat com de segona categoria.

Sisena. Fases del sistema de selecció

6.1. El procediment de selecció és el de concurs oposició. El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, en aquest ordre.

6.2. La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

6.3. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

6.4. La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions de les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

La puntuació final del concurs oposició en totes les categories s'ha de calcular amb la fórmula següent:

     60              40

Pt = ——— o + ——— c

     O               C

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts en la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase concurs

La suma de la puntuació obtinguda pels aspirants en el conjunt dels exercicis de l'oposició i de la puntuació obtinguda en la valoració dels mèrits estableix l'ordre final de prelació dels aspirants que hagin superat el concurs oposició.

Setena. Proves de la fase d'oposició

Totes les proves d'aquesta fase són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.

L'ordre d'actuació dels aspirants serà per ordre alfabètic de cognoms.

Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta d'aspirants a una resolució del procés ajustada a un temps raonable, cosa que haurà de ser valorada pel tribunal. En tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista provisional d'aspirants que hagin superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques.

Prova d'aptitud física

Té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència dels aspirants. Aquesta prova consisteix en la superació de les cinc proves parcials que es determinen en l'annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril(1), pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (annex I). Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que assenyalen en el dit annex. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte. En tot cas aquesta prova es valorarà pel tribunal amb el resultat d'apte o no apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP indicat a l'article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, resten exemptes de fer les proves físiques.

Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, fet que impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, han de posar-ho en coneixement del tribunal qualificador amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas, duran a terme la resta de les proves.

Si se superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el tribunal determini una vegada desaparegudes les causes que en van motivar l'ajornament. El tribunal pot establir d'ofici, de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per realitzar les proves físiques ajornades.

En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.

(1) Nota: les proves físiques, malgrat que el Decret 28/2015 està derogat pel Decret 40/2019, segons el règim transitori del Decret llei 1/2017 i la remissió directa al seu annex 1 al que preveu l'article 145. 2 a del Decret 28/2015.

Prova de coneixements

De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases.

Primera fase

La primera fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre tres alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, que només una serà la correcta, referida al programa de temes que s'assenyala en l'annex II A (temari general).

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

     {A-(E/4)} x 20

Q = —————————

     P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.

Segona fase

b) La segona fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre tres alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, que només una serà la correcta, sobre coneixement del terme municipal i de les ordenances municipals d'acord amb el programa de temes que s'indica en l'annex II B (temari específic: ordenances municipals i coneixement del terme). Aquest temari es troba a disposició de les persones aspirants a la web https://alaior.sedelectronica.es/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/.

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts; les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

     {A-(E/4)} x 20

Q = —————————

    P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

La valoració d'aquesta prova ha de ser el resultat de la suma de les dues fases. La puntuació de cada fase suposarà el 50 % de la puntuació total de la prova. No se sumaran les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 8 punts.

Per aprovar aquest exercici serà necessari obtenir 20 punts com a mínim.

En cas que el tribunal acordi anul·lar alguna o algunes de les preguntes pel fet d'haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.

El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.

Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policial.

L'exercici consisteix a respondre una prova o proves d'aptitud, personalitat i actitud dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del treball policial proposades per professionals de la psicologia que faran d'assessors del tribunal qualificador. Aquesta prova es valorarà pel tribunal amb el resultat d'apte o no apte.

Estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova igual a l'exigida en aquest apartat.

A aquests efectes es consideraran superades en els últims tres anys les realitzades per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) per accedir al Curs bàsic de capacitació per a la Policia Local, amb aportació de certificat de l'EBAP, i les realitzades en els últims tres anys per ajuntaments dins els processos de selecció de Policia Local que hagin convocat, que s'hauran d'acreditar amb el corresponent certificat de l'Ajuntament.

 

Vuitena. Qualificacions dels exercicis

La qualificació dels exercicis s'haurà de fer pública el dia que s'acordi i s'hauran de publicar al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web https://alaior.sedelectronica.es/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/. Les persones aspirants poden presentar per escrit al Registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

Relació provisional de persones aprovades i revisió d'exàmens

Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web https://alaior.sedelectronica.es/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/ la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris.

En el cas que dos o més aspirants obtenguin la mateixa qualificació total, desfaran l'empat, successivament, els criteris següents:

a) La puntuació total de la fase d'oposició.

b) La puntuació total de la fase de concurs.

c) La puntuació del bloc d'experiència professional de la fase de concurs.

d) La puntuació del segon exercici de la fase d'oposició.

e) Per ordre alfabètic del primer cognom dels aspirants empatats, que s'iniciarà per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisional, per fer reclamacions.

Acabat aquest termini, el tribunal disposarà de 10 dies per resoldre'n les reclamacions.

Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició

Resoltes les reclamacions, el tribunal publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web https://alaior.sedelectronica.es/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/ les llistes definitives de les persones aprovades en la fase d'oposició.

Novena. Fase de concurs

La fase de concurs constituirà un 40 % del procés selectiu. El barem de mèrits de la fase de concurs del concurs oposició és el que figura en l'annex III (2).

(2) d'acord amb el que disposa l'annex 2 del Decret llei 1/2017)

Al·legació i acreditació dels mèrits

Dins el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part han d'al·legar i acreditar davant el tribunal qualificador, segons el model de l'annex IV, els mèrits que s'indiquin en l'annex III mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades al Registre de l'Ajuntament o per qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds en el procediment selectiu. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'Ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s'incorpori d'ofici a la sol·licitud un extracte dels que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini de presentació de la sol·licitud en el procediment selectiu. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades al Registre de l'Ajuntament.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a llengua catalana o castellana.

Desena. Relació d'aprovats

Llistes d'aspirants seleccionats del concurs oposició

Finalitzada per part del tribunal la valo ració dels mèrits aportats, es faran públiques al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l'Ajuntament https://alaior.sedelectronica.es/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/ les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs oposició. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de les llistes provisionals per fer reclamacions.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.

Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu

Resoltes les reclamacions, el tribunal haurà d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l'ajuntament https://alaior.sedelectronica.es/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/

La relació contindrà, com a màxim, tantes persones aprovades com places es convoquen. Aquesta relació serà elevada a l'òrgan competent perquè l'aprovi.

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament https://alaior.sedelectronica.es/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/

Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans del nomenament com a funcionaris en pràctiques o bé les persones que s'hagin proposat no compleixin algun dels requisits de la base 2, el tribunal elevarà a l'òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.

Presentació de documentació de les persones que han superat el procés selectiu

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de l'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu, per presentar a l'Ajuntament els documents que acrediten que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

Onzena. Fase de pràctiques a l'Ajuntament

La persona o persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria seran nomenades funcionàries en pràctiques de la categoria de Policia Local pel batle a l'inici d'aquest període. En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades per l'Ajuntament.

El període de pràctiques tindrà una durada de sis mesos.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst en la convocatòria, perdran el dret a ser nomenades personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de l'autoritat que hagi fet la convocatòria, a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Els funcionaris en pràctiques rebran les retribucions que corresponguin a la categoria de les pràctiques d'acord amb el que disposa l'article 34 bis de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre.

El tribunal qualificador elevarà al batle la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, el qual resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com a no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà les persones aspirants resultants del procés selectiu, que hagin aprovat totes les proves i no hagin obtingut plaça, per ordre de puntuació del concurs oposició, per ser nomenades funcionari o funcionària en pràctiques. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Dotzena. Valoració de la fase de pràctiques al municipi

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia. L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019.

Tretzena. Borsa d'interins derivada d'aquest procés selectiu

13.1. Constitució de la borsa

13.1.1. Amb caràcter general, el personal funcionari interí s'ha de seleccionar mitjançant el procediment ordinari pel sistema de borsa de persones aspirants que hagin superat, com a mínim, la prova de coneixements tipus test d'aquesta convocatòria.

13.1.2. La borsa formada mitjançant el procediment ordinari és preferent sobre la formada mitjançant el procediment extraordinari.

13.1.3. Els aspirants que hagin superat, com a mínim, la prova de coneixements tipus test passaran a constituir una borsa de treball de funcionaris interins de la categoria a la qual es refereix aquest procés selectiu i podran ser requerits, sempre segons l'ordre de puntuació obtinguda en les proves, per cobrir les vacants i/o necessitats que puguin sorgir en el lloc de treball de la mateixa categoria.

13.1.4. En la cobertura dels llocs de treball vacants, en el moment d'anar-se produint, s'ha de fer tenint en compte el nombre d'exercicis superats i per ordre estricte de puntuació, de major a menor.

En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala o l'especialitat de què es tracti, d'acord amb l'article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, segons el qual s'ha de seleccionar la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l'home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d'ambdós sexes, com per exemple les dels apartats c o d.

b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera a l'Ajuntament d'Alaior.

c) Ser major de 45 anys.

d) Tenir majors càrregues familiars.

e) Ser una dona víctima de violència de gènere.

f) No haver estat objecte de remoció d'un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.

Si persisteix finalment l'empat, s'iniciarà l'ordre per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública.

13.1.5. La borsa d'interins creada estarà vigent fins que sigui substituïda per una altra, a conseqüència de la realització de noves proves selectives dins la mateixa categoria, i en tot cas té una durada màxima de vigència de dos anys.

13.1.6. Quan s'hagi exhaurit aquesta borsa, fins que no es constitueixi una nova borsa pel procediment ordinari, s'han de constituir borses pel procediment extraordinari de concurs, mitjançant una convocatòria pública, o bé acudir a la borsa de la Conselleria d'Administracions Públiques, competent en matèria de coordinació de policies locals, si n'hi ha cap de creada.

13.2. Normes de funcionament de la borsa

13.2.1. Quan s'esdevengui algun dels supòsits que preveu la normativa per nomenar un funcionari o funcionària interí, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació.

Si hi ha més d'un lloc per cobrir, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat que hi estan conformes.

13.2.2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en què s'hi ha de presentar, que ha de ser com a mínim de tres dies hàbils. Si la persona interessada no manifesta la conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres— i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de gestió de personal de l'Ajuntament, s'entén que hi renuncia.

13.2.3. A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita —d'acord amb el punt 13.2.2.— se les ha d'excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins del termini que s'estableix en l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis com a personal funcionari interí en un altre municipi.

c) Prestar serveis com a personal funcionari de carrera en un altre municipi i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.

d) Patir malaltia o incapacitat temporal.

e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

f) Estar, en el moment de la crida, en la situació de serveis especials.

13.2.4. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'Ajuntament l'acabament de les situacions que es preveuen en el punt 13.2.3., en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.

13.2.5. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc acceptat prèviament, suposa l'exclusió de la borsa de treball.

13.2.6. El personal funcionari interí procedent de la borsa, quan cessi en el lloc de treball, llevat que sigui a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a la borsa d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.

13.3. Situació de les persones aspirants

13.3.1. Les persones aspirants que formen part de la borsa de treball, a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

13.3.2. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de treball que no hagin acceptat el lloc ofert perquè es trobin en alguna de les situacions que preveu el punt 13.2.3.

13.3.3. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

13.3.4. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que han de ser cridades per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

13.3.5. Les persones aspirants que, tot i haver-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies que preveu el punt 13.2.3., conserven la posició obtinguda en la borsa. Això no obstant, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantengui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar l'acabament de les situacions esmentades d'acord amb la forma i el termini que es preveuen en el punt 13.2.4.

Catorzena. Publicació i ordre de prelació

14.1. L'aprovació d'aquestes bases es publicarà en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

A més, l'anunci de la convocatòria haurà de publicar-se en el Butlletí Oficial de l'Estat.

14.2. En cas de contradicció o dubte interpretatiu en relació amb la versió d'aquestes bases en llengua castellana, prevaldrà la versió en llengua catalana.

14.3. Les presents bases estaran a la disposició de les persones interessades al tauler d'anuncis de la seu electrònica i a la web municipal (http://www.aj-alaior.org/).

14.4. Tots els anuncis relatius al desenvolupament del procés selectiu que s'hagin de publicar al tauler d'anuncis de la seu electrònica es publicaran també simultàniament a efectes complementaris a la web municipal, tenint en compte que la versió jurídicament vàlida així com per a la determinació de l'inici del còmput de terminis és la versió que es publica al tauler d'anuncis de la seu electrònica.

  

ANNEX I

BAREM DE PUNTUACIÓ DE LES PROVES FÍSIQUES PER INGRESSAR EN LES DIVERSES CATEGORIES DE LA POLICIA LOCAL DE LES ILLES BALEARS

Les proves físiques, que han de ser exclusivament les que s'indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.

1. Prova d'aptitud física

Té com a finalitat comprovar, entre d'altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.

Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.

Per fer aquesta prova, l'aspirant ha de lliurar a l'EBAP, o al tribunal, un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte/a s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte/a.

Proves que s'han de fer:

1.1. Resistència (1.000 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Només es pot fer un intent.

Homes (minuts) punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i 1 dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i 1 dia

10

-3,10´´

-4,00´´

-4,50´´

-6,10´´

9

-3,20´´

-4,10´´

-5,00´´

-6,20´´

8

-3,30´´

-4,20´´

-5,10´´

-6,30´´

7

-3,40´´

-4,30´´

-5,20´´

-6,40´´

6

-3,50´´

-4,50´´

-5,35´´

-6,50´´

5

-4,10´´

-5,00´´

-5,50´´

-7,10´´

3

-4,25´´

-5,15´´

-6,00´´

-7,25´´

Eliminat

+4,25´´

+5,15´´

+6,00´´

+7,25´´

Dones (minuts) punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i 1 dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i 1 dia

10

-3,25´´

-4,15´´

-5,00´´

-6,25´´

9

-3,35´´

-4,25´´

-5,05´´

-6,35´´

8

-3,45´´

-4,35´´

-5,10´´

-6,45´´

7

-3,55´´

-4,45´´

-5,35´´

-6,55´´

6

-4,10´´

-5,00´´

-5,50´´

-7,10´´

5

-4,25´´

-5,15´´

-6,05´´

-7,25´´

3

-4,40´´

-5,30´´

-6,20´´

-7,40´´

Eliminada

+4,40´´

+5,30´´

+6,20´´

+7,40´´

1.2. Velocitat (50 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent.

Homes (segons) punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i 1 dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i 1 dia

10

-7,50´´

-8,00´´

-8,20´´

-9,50´´

9

-7,55´´

-8,15´´

-8,35´´

-10,00´´

8

-8,00´´

-8,30´´

-8,50´´

-10,20´´

7

-8,05´´

-8,45´´

-9,00´´

-10,30´´

6

-8,25´´

-9,00´´

-9,20´´

-10,55´´

5

-8,50´´

-9,20´´

-9,40´´

-11,05´´

3

-9,10´´

-9,40´´

-10,00´´

-11,15´´

Eliminat

+9,10´´

+9,40´´

+10,00´´

+11,15´´

Dones (segons) punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i 1 dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i 1 dia

10

-8,00´´

-8,20´´

-9,00´´

-10,00´´

9

-8,20´´

-8,35´´

-9,15´´

-10,20´´

8

-8,30´´

-8,50´´

-9,30´´

-10,50´´

7

-8,50´´

-9,00´´

-9,50´´

-11,10´´

6

-9,00´´

-9,30´´

-10,10´´

-11,45´´

5

-9,10´´

-9,50´´

-10,50´´

-12,00´´

3

-9,15´´

-10,10´´

-11,10´´

-12,15´´

Eliminada

+9,15´´

+10,10´´

+11,10´´

+12,15´´

1.3. Natació (50 m) estil lliure

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les surades, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes (segons) punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i 1 dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i 1 dia

10

-35´´

-40´´

-45´´

-50´´

9

-37´´

-42´´

-47´´

-52´´

8

-39´´

-44´´

-49´´

-54´´

7

-41´´

-46´´

-51´´

-56´´

6

-43´´

-48´´

-53´´

-58´´

5

-45´´

-50´´

-55´´

-60´´

3

-47´´

-55´´

-57´´

-1,02´´

Eliminat

+47´´

+55´´

+57´´

+1,02´´

Dones (segons) punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i 1 dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i 1 dia

10

-40´´

-45´´

-50´´

-55´´

9

-42´´

-47´´

-52´´

-57´´

8

-44´´

-49´´

-54´´

-59´´

7

-46´´

-51´´

-56´´

-1,01´´

6

-48´´

-53´´

-58´´

-1,03´´

5

-50´´

-55´´

-1,00´´

-1,05´´

3

-52´´

-1´´

-1,02´´

-1,07´´

Eliminada

+52´´

+1´´

+1,02´´

+1,07´´

1.4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: pilota de 5 kg. Dones: pilota de 2 kg

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i 1 dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i 1 dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

1.5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrere de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (metres) punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i 1 dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i 1 dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

Dones (metres) punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i 1 dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i 1 dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,67

-1,57

-1,37

   

ANNEX II

TEMARI

A) Temari general

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El defensor del Poble.

3. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.

4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

7. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Potestats generals de la Policia de seguretat; infraccions; i procediment sancionador.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

14. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

17. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Diligències principals.

18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

20. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.

B) Temari específic: ordenances municipals i coneixement del terme

21. Reglament municipal sobre l'horari dels establiments públics (BOIB número 14 de 31/01/2012).

22. Ordenança municipal de policia i bon govern (BOIB número 129 de 27/10/2001).

23. Ordenança local per a regular la convivència i l'oci a l'espai públic del municipi d'Alaior (BOIB número 30 de 26/02/2009).

24. Ordenança fiscal reguladora de la taxa per aprofitaments especials i prestació de serveis especials de la Policia Local (BOIB número 35 de 17/03/2016).

25. Ordenança municipal de neteja (BOIB número 26 extraordinari de 18/02/2012).

26. Ordenança reguladora de la venda ambulant al terme municipal d'Alaior (BOIB número 9 de 21/01/2017).

27. Ordenança reguladora de la publicitat dinàmica (BOIB número 78 de 31/05/2012).

28. Ordenança municipal de tinença d'animals (BOIB número 29 de 23/02/2012).

29. Història d'Alaior. Localització de carrers, principals punts d'interès i serveis del municipi.

30. Ordenança municipal d'ús i aprofitament de platges (BOIB número 179 de 18/12/2004).

 

 

ANNEX III

BAREM DE MÈRITS DE LA FASE DE CONCURS

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració del curs de capacitació

1.1. Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix.

Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el Curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.

2. Valoració dels serveis prestats

S'han de valorar els serveis prestats i reconeguts a la Policia Local del municipi on es convoquen proves i en altres municipis de les Illes Balears. La valoració que es prevegi per a altres municipis no pot ser inferior a la meitat de la prevista per al municipi on es convoquen proves.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a l'Ajuntament d'Alaior: 0,29 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en altres municipis de les Illes Balears: 0,145 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. S'han de valorar els títols de nivell superior a l'exigit per a l'accés a la plaça a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte els títols de postgrau (màster i doctorat), que s'han d'acumular.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts.

Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,07 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctorat: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

4. Valoració del coneixement de llengües

4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana

S'han de valorar els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports, i els que es declarin equivalents o siguin reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica. S'ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només s'han de valorar els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a què s'accedeix. En cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s'ha d'atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 0,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,20 punts.

b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,40 punts.

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,10 punts.

4.2. Coneixement d'altres llengües

S'han de valorar els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d'altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes, escoles d'administració pública o altres certificats del Marc comú europeu considerats equivalents. Per a una mateixa llengua només s'han de valorar les titulacions de nivell superior. La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Nivells del Marc europeu comú

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i org. sindicals en el marc d'acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs nivell inicial

0,02

 

 

 

2n curs nivell inicial

0,04

A1

0,07

0,06

1r  curs nivell elem.

0,06

A2

0,11

0,07

2n curs nivell elem.

0,07

B1

0,15

0,11

1r curs nivell mitjà

0,11

B1+

0,19

0,15

2n curs nivell mitjà

0,15

B2

0,22

0,19

1r curs nivell sup.

0,19

B2+

0,26

0,22

2n curs nivell sup.

0,22

C1

0,30

0,26

 

 

C2

0,33

0,30

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'EBAP, les universitats, les escoles universitàries i les entitats promotores de formació contínua, i també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l'entitat corresponent.

a) Formació relacionada amb l'àrea professional. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,50 punts.

S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça a què s'accedeix. Concretament, només s'han de valorar els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tenguin un contingut indefinit.

No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,10 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

b) Formació no relacionada amb l'àrea professional

La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.

Es valoraran les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es considerin d'interès general. En tot cas, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques dels plans de formació general de l'EBAP, que són:

- Àrea de comunicació i habilitats personals

- Àrea economicopressupostària

- Àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans

- Àrea de gestió d'organització i innovació

- Àrea juridicoadministrativa

- Àrea de tecnologies de la telecomunicació i la informació

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

Formació universitària no oficial no relacionada

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària: 0,025 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt.

  

 

​​​​​​​ANNEX IV

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ PER PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ DE PLACES DE POLICIA LOCAL A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT D'ALAIOR (EXECUCIÓ OPO 2018. PROCEDIMENT EXTRAORDINARI D'ACCÉS)

SOL·LICITANT

1r llinatge:................................................................................ 2n llinatge: .............................................................

Nom: ........................................................................ Document d'identitat: ...........................................................

Data de naixement: .................................. Telèfon 1: ..................................... Tel. 2: ............................................

Nacionalitat: ..........................................................

Adreça: ........................................................................................................................ Núm.: ............ Pis: ............

Municipi: .. ............................................... Província: ..................................... Codi postal: ..................................

Altres (polígon, nom de la casa, etc.): ....................................................................................................................

Adreça electrònica: .................................................................................................................................................

EXPÒS

Que, vistes les bases de la convocatòria per a la provisió de places de policia local a la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Alaior mitjançant el procediment extraordinari d'accés:

DECLARACIÓ JURADA

Declar que reunesc tots i cadascun dels requisits exigits en la base segona de la convocatòria i que són certes les dades que s'hi consignen.

I, a més, declar:

__Que no patesc cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació des les policies locals de les Illes Balears.

__Que no he estat separat/ada del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni he estat inhabilitat/ada per a l'exercici de la funció pública.

__Que no estic sotmès/esa a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

__Que em compromet a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

DOCUMENTACIÓ

(Marcau amb una X la documentació que presentau)

__Còpia dels permisos de conduir classes A i B.

__Original o còpia autèntica del diploma d'aptitud del Curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent i en plena validesa.

__Còpia d'haver abonat els drets per l'expedició del títol acadèmic exigit per formar part de la convocatòria (en cas que el títol no hagi estat emès).

__ Quadre resum dels mèrits a valorar (annex V).

__ Original o còpies autèntiques dels documents justificatius dels mèrits (certificació dels serveis professionals prestats, títols, etc.).

__Justificant del pagament dels drets d'examen (rebut pagat) o exempció del pagament d'aquests (targeta d'atur).

__ Original o còpia autèntica del certificat oficial de llengua catalana de nivell B2 o superior.

(En cas que no acrediteu el nivell exigit de català dins el termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu haureu de superar la prova de coneixements del mateix nivell prevista en les bases de la convocatòria).

* En cas d'haver-hi dubtes derivats de la qualitat de les còpies presentades dels documents relacionats, se sol·licitarà a l'aspirant el document original per autenticar-lo.

NO* __ autoritz l'Ajuntament d'Alaior a consultar a la plataforma d'intermediació de dades de què disposa la documentació de què som titular ―document nacional d'identitat, títol acadèmic exigit per prendre part a la convocatòria, inscripció a l'atur (per exempció de pagament de la taxa)― en format de document electrònic.

* En cas de no voler que l'Administració comprovi d'ofici la documentació relacionada, haureu de marcar la casella amb una creu. Recordau que en aquest cas haureu de presentar obligatòriament la documentació en paper a l'Ajuntament (en documents originals o bé còpies autèntiques).

ALTRES DADES

.............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

................................................................................................ ..............................................................................................

AVÍS LEGAL

De conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de març, de protecció de dades de caràcter temporal, se us informa del següent:

- Les dades de caràcter personal que s'obtenguin de la vostra sol·licitud seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

- Les dades obtingudes amb aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la vostra identitat, per elaborar estadístiques internes.

- Tindreu la possibilitat d'accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i a sol·licitar-ne, si escau, la rectificació, oposició o cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la vostra identitat, a aquest Ajuntament.

SOL·LICIT:

Ser admès/admesa en el procediment selectiu.

Alaior, ......... d........................... de 20.......

(Signatura)

EXCM. AJUNTAMENT D'ALAIOR

  

 

​​​​​​​ANNEX V

AUTOVALORACIÓ DE MÈRITS

SOL·LICITANT

Nom i llinatges o raó social: ................................................... DNI/CIF:............................

Adreça:.................................................................... Codi postal: ........................................

Municipi: ..................................... Província:.......................................................................

Núm. expedient: ........................ Telèfon fix:...................... Telèfon mòbil:........................

@ de contacte: .....................................................................................................................

A continuació, relacion els mèrits que s'han de puntuar per a aquesta convocatòria amb indicació del número de pàgina del document que s'adjunta al qual fa referència i la puntuació que crec que resulta de la valoració dels meus mèrits segons el que disposen les bases (de conformitat amb l'annex III, barem de mèrits).

1. Valoració del curs de capacitació (màxim 8 punts) = .............. punts

2. Valoració dels serveis prestats (màxim 24 punts)

Pàg.    Serveis prestats/Administració      Mesos     Punts

...... ........................................................ ............... ...........

...... ........................................................ ............... ...........

...... ........................................................ ............... ...........

3. Valoració dels estudis acadèmics oficials (màxim 3 punts)

Pàg.                      Títol                             Crèdits   Punts

...... ........................................................ ............... ...........

...... ........................................................ ............... ...........

...... ........................................................ ............... ...........

4. Valoració dels coneixements de llengües (màxim 1,5 punts)

Pàg.                    Nivell                             Llengua  Punts

...... ........................................................ ............... ...........

...... ........................................................ ............... ...........

...... ........................................................ ............... ...........

5. Valoració dels cursos de formació (màxim 3,5 punts)

Pàg.                    Àrea                               Hores    Punts

...... ........................................................ ............... ...........

...... ........................................................ ............... ...........

...... ........................................................ ............... ...........

SRA. BATLE PRESIDENT»

Contra aquestes bases -que esgoten la via administrativa- es pot interposar alternativament un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació del present anunci davant l'òrgan que l'adoptat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació [de l'acord/de la resolució], d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar un recurs potestatiu de reposició, no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu mentre no es dicti resolució expressa del recurs de reposició o se'n produeixi la desestimació per silenci. Tot això, sens perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

  

Alaior, 7 de gener de 2020.

La regidora delegada,

Maria Antònia Pons Mascaró