Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 117
Resolució de rectificació de la resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, de 5 de juny de 2019, per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte de reforma i ampliació d’annex i canvi d’ubicació de la piscina de la Finca Al Parico, Ciutadella de Menorca (173a/2018)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.En data 29 d'agost de 2018 té entrada ofici del director general d'Espais Naturals i Biodiversitat, al qual s'adjunta la documentació aportada per l'Ajuntament de Ciutadella per a l'inici de l'avaluació d'impacte ambiental simplificada del projecte de reforma i ampliació d'annexes i canvi d'ubicació de la piscina de la Finca Al Parico, Ciutadella de Menorca.

2.Mitjançant oficis de 6/09/2018 es tramet consulta i petició d'informe en relació al projecte ,segons l'article 46 de la Llei 21/2013, a les següents Administracions afectades:

-Servei d'Estudis i Planificació (RS CBMA núm. 414)

-Serveis de Residus i Sòls Contaminats (RS CBMA núm. 415)

-Servei de Planificació al Medi Natural (RS CBMA núm. 416)

-Servei de Costes i Litoral (RS CMAAP 14329)

-Direcció Insular d'Ordenació del Territori (RS CMAAP 14327)

3.En data 18/09/2018 té entrada (RE CMAAP núm. 20257) informe emès pel servei de Costes i Litoral de 14 de setembre de 2018.

4.En data 26/09/2018 té entrada (RE CBMA núm. 1137) l'informe emès pel Servei de Planificació al Medi Natural.

5.En data 30/11/2018 té sortida (RS CMAAP 18643) ofici de reiteració de consulta i petició d'informe en relació al projecte segons l'article 30.2 de la Llei 21/2013 dirigit a la direcció Insular d'Ordenació del Territori.

6.En data 14/01/2019 té entrada (RE CBMA núm. 36) decret de la presidenta del Consell Insular de Menorca, de 13 de desembre de 2018, que assumeix el contingut de l'informe de l'arquitecta tècnica de 3 de desembre, i que informa desfavorablement el projecte des del punt de vista de la legislació urbanística i d'ordenació territorial.

7.En data 5/02/2017 té sortida (RS CMAAP núm. 1783) ofici de petició d'informe dirigit a l'Ajuntament de Ciutadella en relació a la inviabilitat jurídica del projecte per incompliment de la normativa urbanística i d'ordenació territorial.

8.En data 3/04/2019 té entrada (RE CBMA núm. 408) acord de la Junta de Govern de l'Ajuntament de Ciutadella de 27/03/2019, que assumeix el contingut de l'informe tècnic i jurídic de 20 de març, que conclou que “les actuacions que no tenen la consideració d'ampliació de l'habitatge, com són la construcció de la nova piscina i els paviments que l'envolten, així com també la reforma interior de l'habitatge, són obres que no queden afectades per la derogació de l'article 29 de l'NTT i la modificació del redactat de la disposició transitòria segona de la Llei del Sòl Rústic. En conseqüència, només es pot afirmar que són inviables jurídicament les actuacions d'ampliació de volum de l'annex 7 i l'annex 2 del projecte”.

9.En data 5 de juny de 2019 s'emet informe proposta de l'informe d'impacte ambiental del projecte, que proposa no subjectar el projecte a avaluació d'impacte ambiental ordinària.

10.En data 5 de juny de 2019 el president de la CMAIB resol formular l'informe d'impacte ambiental sobre el projecte, i conclou no subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el projecte de reforma i ampliació d'annexos i canvi d'ubicació de la piscina de la Finca Al Parico, Ciutadella de Menorca, pel que fa estrictament al canvi d'ubicació de la piscina i els paviments que l'envolten i sense incloure la reforma i ampliació d'annexos, atès que es preveu que no tindrà efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, sempre i quan es compleixen les mesures preventives i correctores proposades a la documentació ambiental i s'implementi el pla de vigilància ambiental que s'hi inclou i s'estimin els condicionants i recomanacions expressats per les administracions consultades.

11.En data 11 de juliol de 2019 té entrada resolució de l'Ajuntament de Ciutadella, per la qual s'assumeix el contingut de l'informe tècnic i jurídic de 4 de juliol de 2019, i requereix la rectificació de la resolució del president de la CMAIB de 5 de juny de 2019, de manera que resolgui no subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el projecte pel que fa estrictament al canvi d'ubicació de la piscina i els paviments que l'envolten i la reforma dels annexos, sense incloure l'ampliació dels annexos esmentats.

Fonaments jurídics

1.L'article 109.2 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

2.L'article 18.5 de la llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears, estableix que si l'òrgan ambiental considera que el projecte és manifestament inviable jurídicament per incompliment de la normativa sectorial, ho ha de comunicar a l'òrgan substantiu perquè informi sobre l'incompliment i les seves conseqüències en el procediment substantiu. El requeriment d'informe suspèn el termini per a la formulació de l'informe ambiental o la declaració d'impacte ambiental de la data de recepció de la sol·licitud. Si transcorregut un mes, l'òrgan substantiu no ha informat en relació a l'esmentat incompliment es continuarà la tramitació ambiental sense perjudici d'advertir d'aquesta circumstància en l'informe o en la declaració d'impacte ambiental corresponent.

3.S'ha detectat un error a la resolució del president de la CMAIB de 5 de juny de 2019 que, tot i fer referència a l'informe de l'Ajuntament de Ciutadella, que manifesta que només es pot afirmar que són inviables jurídicament les actuacions d'ampliació de volum de l'annex 1 i l'annex 2 del projecte, tracta com a inviable la reforma dels annexos.

4.L'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, estableix que són competència del president de la CMAIB totes les que la legislació vigent assigni a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sense precisar-ne l'òrgan i que no estiguin expressament atribuïdes al ple de la CMAIB en l'article 9.

Per tot això, i vist l'informe jurídic amb proposta de resolució de 29 de juliol de 2019, dict la següent:

Resolució

1.Rectificar la resolució del president de la CMAIB de 5 de juny de 2019, per la qual es formula l'informe d'impacte ambiental sobre el projecte de reforma i ampliació d'annex i canvi d'ubicació de la piscina de la Finca Al Parico, Ciutadella de Menorca (173a/2018), de manera que, a l'apartat Descripció i ubicació del projecte, on diu:

“Els informes rebuts del Consell de Menorca i de l'ajuntament de Ciutadella posen de manifest la inviabilitat jurídica de la reforma dels dos annexos, per la qual cosa l'objecte d'aquesta AIA és únicament el canvi d'ubicació de la piscina i els paviments que l'envolten”.

Ha de dir:

“Els informes rebuts del Consell de Menorca i de l'Ajuntament de Ciutadella posen de manifest la inviabilitat jurídica de l'ampliació dels dos annexos, per la qual cosa l'objecte d'aquesta AIA és únicament el canvi d'ubicació de la piscina i els paviments que l'envolten i la reforma dels annexos, sense incloure l'ampliació dels annexos esmentats”.

A l'apartat Característiques del projecte,on diu:

“Els informes rebuts del Consell de Menorca i de l'ajuntament de Ciutadella posen de manifest la inviabilitat jurídica de la reforma dels dos annexos, per la qual cosa l'objecte d'aquesta AIA és únicament el canvi d'ubicació de la piscina i els paviments que l'envolten”.

Ha de dir:

“Els informes rebuts del Consell de Menorca i de l'Ajuntament de Ciutadella posen de manifest la inviabilitat jurídica de l'ampliació dels dos annexos, per la qual cosa l'objecte d'aquesta AIA és únicament el canvi d'ubicació de la piscina i els paviments que l'envolten i la reforma dels annexos, sense incloure l'ampliació dels annexos esmentats”.

A l'apartat Conclusions de l'informe d'impacte ambiental, on diu:

“No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el projecte de reforma i ampliació d'annexos i canvi d'ubicació de la piscina de la Finca Al Parico, Ciutadella de Menorca, pel que fa estrictament al canvi d'ubicació de la piscina i els paviments que l'envolten i sense incloure la reforma i ampliació d'annexos, (...)”

Ha de dir:

“No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el projecte de reforma i ampliació d'annexos i canvi d'ubicació de la piscina de la Finca Al Parico, Ciutadella de Menorca, pel que fa estrictament al canvi d'ubicació de la piscina i els paviments que l'envolten i la reforma dels annexos, sense incloure l'ampliació dels annexos esmentats, (...)”

2.Notificar aquesta resolució al promotor i a l'òrgan substantiu.

 

Palma, 19 de novembre de 2019

El President de la CMAIB

Antoni Alorda Vilarrubias