Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 78
Aprovació bases i convocatòria per proveir en comissió de serveis de caràcter voluntari un lloc de treball de subinspector o subinspectora de la policia local
Per resolució de Batlia de 20 de desembre de 2019 s’ha resolt el següent:
«DECRET
Antecedents
Proposta del delegat de Personal de tramitar la convocatòria per a la provisió en comissió de serveis de caràcter voluntari, d’un lloc de treball de subinspector o subinspectora de la policia local de l’Ajuntament de Manacor, atès que a la plantilla de policia local d’aquest Ajuntament hi ha cinc places de subinspector o subinspectora, i actualment dues d’elles estan vacants; atès que el proper 23 de desembre de 2019 es jubila un subinspector de la policia, la qual cosa farà que s’afegeixi un altra vacant a les dues ja existents; i atès que resulta del tot insuficient per al correcte funcionament del servei policial comptar amb només dos subinspectors, i que és urgent i necessari garantir les funcions que desenvolupava el subinspector de trànsit, planificació, sala d’atestats, etc. davant la manca d’efectius de l’escala executiva.
Informe jurídic de la cap de Recursos Humans, de 19 de desembre de 2019.
Fonaments de dret
Article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Article 88.Ter de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
RD Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’estatut bàsic de l’empleat públic.
Llei 4/2016, de 6 d’abril de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català a l’àmbit de la funció pública.
Art. 101 in fine de la Llei 7/1985, de bases de règim local i art. 168 del Text Refós de Règim Local, aprovat per RDLeg 781/1986.
Art. 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, de bases del règim local de les Illes Balears.
RESOLC
1. Aprovar la convocatòria per a la provisió en comissió de serveis de caràcter voluntari d’un lloc de treball de subinspector o subinspectora de la policia local de Manacor.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten com a annex d’aquesta Resolució.
3. Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al web de l’Ajuntament de Manacor.
4. Comunicar la convocatòria a la Junta de Personal.
Contra aquesta resolució - que posa fi a la via administrativa – podeu interposar, de forma alternativa, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que dictà l’acte en el termini d’un mes comptador des de l’endemà a la publicació d’aquesta resolució en el tauler d’edictes de l’Ajuntament, o recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà a la seva publicació en el tauler d’edictes de l’Ajuntament, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX
CONVOCATÒRIA I BASES ESPECÍFIQUES PER PROVEIR EN COMISSIÓ DE SERVEIS DE CARÀCTER VOLUNTARI UN LLOC DE TREBALL DE SUBINSPECTOR O SUBINSPECTORA DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE MANACOR
PRIMER.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’objecte d’aquesta convocatòria és proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari el lloc de treball de subinspector o subinspectora de la policia local de l’Ajuntament de Manacor, vacant amb dotació pressupostària i amb núm. de relació a la plantilla de llocs de treball 1.1.44.3, d’acord amb l’article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
SEGON.- CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE TREBALL
El lloc de treball té les següents característiques:
Escala d’Administració especial, subescala serveis especials, policia local, categoria subinspector o subinspectora, grup A, subgrup A2, complement de destí 22, complement específic anual de 13.336’96 €.
TERCER.- DURADA DE LA COMISSIÓ DE SERVEIS
La durada de la comissió de serveis serà per un període de dotze mesos, sense perjudici que es pot prorrogar per un termini màxim de dos anys. La comissió de serveis té caràcter temporal i finalitza quan el lloc de treball es proveeix amb caràcter definitiu. En tot cas, finalitza pel transcurs del temps per a la qual es va concedir.
QUART.- PUBLICITAT
Aquesta convocatòria es publica en el tauler d’anuncis de la seu electrònica al web de l’Ajuntament de Manacor www.manacor.org i en el BOIB.
CINQUÈ.- REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Les persones aspirants hauran de reunir, en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir la condició de personal funcionari de carrera en algun cos de la policia local de les Illes Balears en la categoria de subinspector o subinspectora, en situació administrativa de servei actiu i integrat o integrada dins el grup A, subgrup A2.
c) Mancar més de tres anys per passar a la situació de segona activitat per raó d’edat.
d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.
e) No haver estat separat o separada del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal ni estar inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de la funció pública.
f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
g) Posseir els permisos de conduir A2 i B en vigor.
h) Compromís mitjançant declaració jurada de dur armes i, si escau, utilitzar-les.
i) No estar sotmès o sotmesa a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
j) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2, de conformitat amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública, mitjançant:
* Certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o per l’òrgan competent en l’àmbit de les Illes Balears.
SISÈ.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ
Les sol·licituds es presentaran, fins que d’acord amb el que disposa la disposició final setena de la Llei 39/2015, d’1 d'octubre, produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d’apoderaments, registre electrònic, punt d’accés general electrònic de l’Administració i arxiu únic electrònic, al Registre General de l’Ajuntament o en les formes previstes en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificat per l’article 27 del RDL 8/2011, d’1 de juliol:
- registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanyi a l’Administració General de l’Estat, a la de qualsevol Administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, als ajuntaments dels municipis als quals es refereix l’article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; o als de la resta de les entitats que integren l’Administració local si, en aquest darrer cas, s’hagués subscrit el conveni oportú.
- oficines de correus, en la forma que reglamentàriament s'estableixi.
- representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya a l'estranger.
- A qualsevol altre que estableixin les disposicions legals d’aplicació.
El termini de presentació és de 7 (set) dies hàbils comptadors a partir del següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.
Per ser admeses i, si escau, prendre part a la convocatòria les persones aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud:
- Fotocòpia autenticada del document nacional d’identitat.
- Fotocòpia autenticada dels documents que acreditin el compliment dels requisits indicats a la base cinquena.
- Currículum signat i datat amb la relació dels mèrits professionals i acadèmics al·legats per les persones aspirants, amb índex de la documentació. A aquest currículum haurà d'acompanyar-se els documents justificatius dels requisits exigits així com dels mèrits que s'al·leguin, mitjançant certificacions o fotocòpies compulsades, i no seran valorats aquells que no quedin degudament acreditats, en tots els seus extrems, dins del termini de presentació d'instàncies.
SETÈ.- ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de deu dies hàbils, amb la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’exposarà al tauler d’anuncis de la seu electrònica d’aquest Ajuntament. Es concedirà un termini de deu dies hàbils a comptar del dia següent a aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errades i possibles reclamacions.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions.
Si hi hagués reclamacions, seran estimades o desestimades, si s’escau, en el termini màxim de dos dies, en una nova resolució amb la qual s’aprovi la llista definitiva, que es farà pública al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament.
VUITÈ.- BAREM DE MÈRITS
La comissió de valoració ha d’avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d’acord amb el barem següent:
1. Antiguitat
S’ha de valorar l’antiguitat que es tengui reconeguda com a personal funcionari, en qualsevol categoria d’un cos de policia local, com a policia en un ajuntament que no hagi constituït cos de policia local o com a policia auxiliar.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
- Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.
La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
2. Cursos i accions formatives
S’han de valorar els cursos i les accions formatives següents:
Els diplomes o els certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua, amb un certificat que acrediti que s’han superat amb aprofitament o, si escau, amb certificat d’assistència, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de treball que s’hagi de cobrir. A aquest efecte, es consideren directament relacionats amb les funcions de qualsevol lloc de treball els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d’odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.
Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic només es poden valorar una vegada. En aquest cas, s’ha de valorar l’acció formativa amb més hores de durada.
No han de ser objecte de valoració els cursos que s’exigeixin com a requisit específic del lloc de treball convocat.
2.1. Formació relacionada amb l’àrea professional.
2.1.1. Accions formatives relacionades.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No s’ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.
2.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts.
a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d’1,5 punts.
c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
2.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional.
2.2.1. Accions formatives no relacionades.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts. S’han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En concret, només s’han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora
2.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.
a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim de 1 punt.
b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim de 1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
3. Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis o titulacions oficials amb validesa en tot el territori nacional que siguin de nivell superior a la titulació exigida per ingressar actualment en la categoria del lloc de treball. En cas de presentació de títols d’estudis cursats a l’estranger, s’haurà d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació.
La valoració d’una titulació implica que no es valori la de nivell inferior o de primer o segon cicle que sigui necessària per obtenir-la, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 10’5 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.
b) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts.
c) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.
4. Coneixements de català
Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i
Esports o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent, fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
S’ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui requisit per participar en el concurs estar en possessió d’un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s’exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s’acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti.
5. Coneixements d’altres llengües
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s’indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc Comú Europeu |
EOI |
Universitats, escoles d’AP i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
---|---|---|---|---|
|
|
|
1r curs nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
2n curs nivell inicial |
0,20 |
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs nivell elemental |
0,30 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs nivell elemental |
0,40 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs nivell mitjà |
0,60 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs nivell mitjà |
0,80 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs nivell superior |
1 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs nivell superior |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.
D’una mateixa llengua, només se’n valoren les titulacions de nivell superior.
NOVÈ.- PROCEDIMENT
L’acreditació del compliment dels requisits, així com la valoració dels mèrits, la durà a terme una comissió de valoració que estarà formada per personal de l’Ajuntament de Manacor designat per la Batlia.
La comissió disposa de deu dies hàbils per emetre una proposta d’adjudicació provisional de la comissió de serveis. La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tingui més puntuació segons el barem de mèrits recollit en el punt vuitè. Aquesta proposta només ha d’indicar la puntuació final obtinguda per les persones aspirants i el seu DNI i s’ha de fer pública al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament amb la indicació de què les persones interessades disposen de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació, per sol·licitar el tràmit d’audiència i/o formular les al·legacions que creguin oportunes.
Desprès d’haver resolt les al·legacions presentades de forma motivada i, si s’escau, d’haver modificat les puntuacions atorgades a les persones aspirants, la comissió ha de formular la proposta d’adjudicació definitiva i la relació de totes les persones que han participat, ordenades per ordre de puntuació, que es publicarà al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament i serà elevada a la Batlia per a la seva aprovació definitiva.
Contra la proposta d’adjudicació definitiva no es poden formular al·legacions ni interposar-hi cap recurs administratiu, sense perjudici de què les persones interessades puguin interposar els recursos que estimin convenients contra la resolució d’adjudicació que dicti la Batlia.
DESÈ.- IMPUGNACIÓ
Les presents bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals qualificadors, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»
Manacor, 7 de gener de 2020
El delegat especial de Personal Joan Gaià i Mascaró Per delegació del batle (Decret 2029/2019)