Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 12956
Aprovació definitiva de varies ordenances fiscals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament, en sessió de dia 30 d'octubre de 2019, va acordar aprovar inicialment i, en el cas que no es produeixin al·legacions en el període d'informació pública, també definitivament, la modificaició de varies ordenances fiscals.

Un cop publicat l'anunci en el BOIB, número 151 de data 07/11/2019, no s'ha formulat cap reclamació contra els esmentats acords, durant el termini d'exposició de 30 dies, per la qual cosa les ordenances fiscals quedaran redactades així:

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA LLICÈNCIA D'OBERTURA D'ESTABLIMENTS

Article 1. Fonament i naturalesa.

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i d'acord amb el que es disposa en els articles 15 a 20 del Reial decret legislatiu 2/2004, del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per la llicència d'obertura d'establiments, que s'ha de regir per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que es preveu en l'article 57 de l'esmentat Reial decret legislatiu 2/2004.

Article 2. Fet imposable.

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat municipal, tant tècnica com administrativa, encaminada a verificar si els establiments industrials i mercantils compleixen les condicions de tranquil·litat, sanitat i salubritat i qualssevol altres que les ordenances i els reglaments municipals o generals corresponents exigeixin per al funcionament normal dels establiments esmentats, com a pressupòsit necessari i previ perquè aquest Ajuntament atorgui la llicència d'obertura a què fa referència l'article 22 del Reglament de serveis de les corporacions locals.

2. A aquest efecte, es considera com a obertura:

a. La instal·lació de l'establiment per primera vegada per tal de començar les activitats.

b. La variació o l'ampliació de l'activitat que es duu a terme en l'establiment, encara que hi continuï la mateixa persona física o jurídica titular.

c. L'ampliació de l'establiment i qualsevol alteració que s'hi faci i que n'afecti les condicions que s'assenyalen en el paràgraf primer d'aquest article, condicions que s'exigirà que es tornin a verificar.

3. S'entén com a establiment industrial o mercantil tota edificació habitable, oberta o no al públic, que no es destina exclusivament a habitatge i que:

a. Es dedica a exercir alguna activitat empresarial fabril, artesana, de construcció, comercial o de serveis subjecta a l'impost sobre activitats econòmiques.

b. Tot i no dur-s'hi a terme les activitats esmentades, serveix d'auxili o de complement per a aquestes activitats, o hi té relació de manera que li proporcionen beneficis o aprofitament; és el cas, per exemple, de seus socials, agències, delegacions o sucursals d'entitats jurídiques, escriptoris, oficines, despatxos o estudis.

Article 3. Subjecte passiu.

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què fa referència l'article 35.4 de la Llei 58/2003, general tributària, titulars de l'activitat que es projecta dur a terme o, si s'escau, que es duu a terme a qualsevol establiment industrial o mercantil.

Article 4. Responsables.

1.Han de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què fa referència l'article 42 de la Llei 58/2003, general tributària.

2.Seran responsables subsidiàries les persones responsables de l'administració de les societats, la sindicatura, la intervenció o liquidació de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.

Article 5. Base imposable.

Constitueix la base imposable de la taxa dels establiments per a l'obertura dels quals és necessari un projecte tècnic la valoració de les obres i les instal·lacions que figuren en el projecte mateix.

Article 6. Quota tributària.

La quota tributària es determinarà conforme a las següents tarifes:

1. Activitats Permanents

A – Majors .....521,00 € + 1% del pressupost

B – Menors

1. Amb comunicació prèvia .....417,00 €

2. Amb permis d'instal.lació .....521,00 € + 1% del pressupost

C – Innòcues .....200,00 €

2. Activitats no permanents

A – Majors

1. Sense pressupost associat .....250,00 €

2. Amb pressupost associat ......1,35% del pressupost amb un mínim de 250,00 €

B – Menors ......250,00 €

C – Innòcues ......150,00 €

D – De recorregut ......1,35% del pressupost amb un mínim  de 250,00 €

3. ACTIVITATS ITINERANTS

A – Majors ......115,00 €

B – Menors ......50,00 €

C – Innòcues ......30,00 €

4. Canvi de titularitat d'activitats 104,00€

5. Modificacions durant l'execució de lEs obres o instal.lacions

A. Sustancials .....150,00 € + 1,35% del pressupost

B. No sustancials ......150,00 €

6. Modificaciones de las actividades

A. Sustancials  .....150,00 €

B. Importants ......1,35% del pressupost 

C. Simples .....0,00 €

7. Pròrrogues

A. Primera ......1,35% del pressupost pendent

B. Segona i següents .....2,50% del pressupost pendent

En el cas que les activitats siguin amb obra es liquidarà a més la Taxa per llicències urbanístiques i l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres.

Article 7. Exempcions i bonificacions.

S'estableix una bonificació del 100% de la quota per aquelles activitats sense ànim de lucre organitzades per entitats inscrites en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes, per entitats i organitzacions sense ànim de lucre amb àmbit d'actuació en el municipi de Llucmajor, o per l'Estat, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Consell de Mallorca o altres Entitats Locals.

 

 

Article 8. Meritació.

1. Es merita la taxa i hi ha l'obligació de contribuir des del moment que comença l'activitat municipal que en constitueix el fet imposable. A aquest efecte, s'entén que l'activitat esmentada comença la data que es presenta l'oportuna sol·licitud del permís d'instal.lació o de presentació de la comunicació prèvia o de la declaració responsable, si el subjecte passiu la formula de manera expressa.

2. Quan l'obertura ha tingut lloc sense haver obtingut la llicència oportuna o no s'hagi presentat la preceptiva comunicació prèvia o declaració responsable, la taxa es meritarà quan comenci efectivament l'activitat municipal encaminada a determinar si l'establiment compleix o no les condicions exigibles, amb independència de la iniciació de l'expedient administratiu que es pugui instruir per autoritzar l'obertura de l'establiment o decretar-ne el tancament en cas de no ser autoritzable aquesta obertura.

3. L'obligació de contribuir, un vegada que ha començat, no queda afectada, de cap manera, pel fet que es denegui la llicència sol·licitada, o perquè es concedeixi de manera condicionada a la modificació de les condicions de l'establiment, ni tampoc per la renúncia o pel desistiment de la persona sol·licitant una vegada concedida la llicència.

Article 9. Declaració.

1. Les persones interessades, juntament amb la presentació de la sol.licitud del permís d'instal.lació, la comunicació prèvia o la declaració responsable, hauran de presentar justificant d'haver efectuat l'ingrés de la taxa.

2. Si després d'haver formulat la sol·licitud de llicència d'obertura es canvia o s'amplia l'activitat que s'ha de dur a terme a l'establiment, o bé s'amplia el local inicialment previst, aquestes modificacions s'han de comunicar a l'Administració municipal amb el mateix detall i el mateix abast que s'exigeix en la declaració que preveu el paràgraf anterior.

Article 10.  Liquidació i ingrés.

Els subjectes passius hauran d'autoliquidar la taxa en el moment d'iniciar la prestació del servei o activitat, mitjançant l'oportuna AUTOLIQUIDACIÓ.

a. El tribut es gestiona per autoliquidació. En el moment que es formula la sol·licitud, s'ha de fer una liquidació provisional sobre la base que figura en el projecte tècnic redactat per una persona tècnica competent.

El TERMINI D'INGRÉS de la quantitat resultant de la liquidació provisional que s'ha fet d'acord amb les dades de l'autoliquidació és de DEU DIES naturals, comptadors des que es notifica la liquidació provisional.

En tot cas, per recollir la llicència d'obertura d'establiments corresponent, té caràcter obligatori acreditar el pagament de la taxa.

El LLOC D'INGRÉS en el període voluntari és el compte corrent de l'entitat bancària que s'esmenta a continuació i que és obert a nom de l'Ajuntament de Llucmajor:

(Les entitats bancàries que subscriguin el conveni Quadern 60.)

b. L'Administració ha de fer la liquidació definitiva una vegada que s'ha dictat la resolució procedent sobre la llicència, amb la deducció d'allò que ja ha ingressat el subjecte passiu en concepte de liquidació provisional; la diferència s'ha d'ingressar en la hisenda municipal i, pel que fa al procediment, s'ha d'atenir als terminis indicats per a la liquidació provisional, o, si escau, l'excés ingressat a conseqüència de la liquidació provisional s'ha de tornar d'ofici a la persona interessada.

Article 11. Infraccions i sancions.

En tot el que fa referència a la qualificació de les infraccions tributàries, i també de les sancions que hi corresponen en cada cas, s'ha d'aplicar el que s'estableix en els articles 191 i següents de la Llei 58/2003, general tributària.

Disposició transitòria.

Les referències a l'articulat d'aquesta Ordenança s'han d'entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per normativa posterior al moment que s'ha aprovat.

Disposició final

Aquesta Ordenança fiscal entra en vigor el mateix dia que es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i continuarà vigent fins que es modifiqui o es derogui de manera expressa.

 

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA UTILITZACIÓ PRIVATIVA O PER L'APROFITAMENT ESPECIAL DEL DOMINI PÚBLIC LOCAL AMB ENTRADES DE VEHICLES A TRAVÉS DE LES VORAVIES I AMB RESERVES DE LA VIA PÚBLICA PER A L'APARCAMENT EXCLUSIU O PER A LA CÀRREGA I LA DESCÀRREGA DE MERCADERIES DE QUALSEVOL CLASSE

Article 1. Fonament i naturalesa.

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i d'acord amb el que es disposa en els articles 15 a 20 del Reial decret legislatiu 2/2004, del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per la utilització privativa i per l'aprofitament especial del domini públic local amb entrades de vehicles a través de les voravies i amb reserves de la via pública per a l'aparcament exclusiu o per a la càrrega i la descàrrega de mercaderies de qualsevol classe, taxa que s'ha de regir per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que es preveu en l'article 57 de l'esmentat Reial decret legislatiu 2/2004.

Article 2. Fet imposable.

Constitueix el fet imposable de la taxa la utilització privativa o l'aprofitament especial del domini públic local pels conceptes següents:

a) L'entrada de vehicles als edificis i als solars sense reserva d'aparcament.

b) Les reserves de la via pública per a l'aparcament exclusiu (gual permanent).

c) Les reserves de la via pública per carregar i per descarregar mercaderies de qualsevol classe, i la reserva d'espai de la via pública per prohibir-hi la parada i l'estacionament.

d) El lliurament de la placa d'autorització de gual permanent.

L'aprofitament que es regula en aquesta Ordenança queda supeditat a les necessitats que deriven de la realització d'obres públiques i a la instal·lació de parades de venda a la via pública amb motiu de fires i de mercats tradicionals, d'acord amb les instruccions que a l'efecte estableixi la Batlia.

Article 3. Subjecte passiu.

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què fa referència l'article 35.4 de la Llei 58/2003, general tributària, que sol·liciten la utilització o l'aprofitament especial del domini públic local que es regula en aquesta Ordenança, o que en resulten beneficiades.

Article 4. Responsables.

1. Han de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què fa referència l'article 42 de la Llei 58/2003, general tributària.

2. Seran responsables subsidiàries les persones responsables de l'administració de les    societats, la sindicatura, la intervenció o liquidació de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.

Article 5. Exempcions i bonificacions.

Les administracions públiques queden exceptuades de pagar aquesta taxa pels aprofitaments inherents als serveis públics de comunicacions que exploten directament i per tots els que tenen interès de manera immediata per a la seguretat ciutadana o per a la defensa nacional.

Així mateix, els contribuents que acreditin la condició de minusvàlids mitjançant la presentació d'un certificat de minusvalidesa expedit per l'Institut Balear d'Afers Socials (IBAS), que aportin targeta d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda, i declarin per escrit que destinaran el fet imposable objecte d'exempció a l'ús personal, estan exempts de pagar les tarifes que s'estableixen en els punts següents de l'apartat segon de l'article 7 d'aquesta Ordenança: lletra A; punt a de la tarifa primera de la lletra B, i punt 2 de la lletra C.

Article 6. Quota tributària.

La quota tributària consisteix en una quantitat fixa que s'ha de determinar segons la naturalesa de la utilització o de l'aprofitament especial del domini públic local, d'acord amb la tarifa que s'assenyala en l'article següent.

Article 7. Tarifa

1. Categoria dels carrers. A l'efecte d'aplicar les tarifes que s'assenyalen en l'apartat segon següent, les vies públiques d'aquest municipi es classifiquen en una única categoria.

2. La tarifa a què fa referència l'article anterior s'estructura en els epígrafs següents:

A) Entrada de vehicles a edificis i solars

— Per l'entrada de vehicles a edificis i solars a través de les voravies sense reserva d'aparcament: 0,00 € per any.

B) Reserva exclusiva de la via pública per a l'entrada i la sortida de vehicles (gual permanent), amb autorització prèvia

B.1.) Tarifa primera.

Reserva de la via pública per a l'entrada i la sortida de vehicles a edificis o a cotxeres particulars o aparcaments individuals, i les entrades a zones o a carrers particulars que formen part de comunitats de propietaris, fins a quatre metres lineals de reserva de la via pública:

Capacitat de 1 a 4 vehicles: 52,10 € per any.

Dita quantitat augmentarà en 16,40 €/any per cada vehicle que n'ultrapassi de 4.

B.2.) Tarifa segona

Gual 24 hores:

Reserva de la via pública per a l'entrada i la sortida de vehicles de tallers de reparacions, de prestació de serveis de greixatge, de rentada, de petrolieig, etc., o de provisió de carburants, naus industrials, magatzems de construcció i similars. Fins a quatre metres lineals de reserva de la via pública: 207,00 € per any.

Gual laboral:

De dilluns a diverndres de 08:00 a 20:00 hores i dissabtes de 08:00 a 13:30 hores.

Reserva de la via pública per a l'entrada i la sortida de vehicles de tallers de reparacions, de prestació de serveis de greixatge, de rentada, de petrolieig, etc., o de provisió de carburants, naus industrials, magatzems de construcció i similars. Fins a quatre metres lineals de reserva de la via pública:

  • Capacitat de 1 a 4 vehicles: 52,10 € per any.
  • Capacitat de 5 a 6 vehicles: 82,80 € per any.
  • Dita quantitat augmentarà en 16,40 €/any per cada vehicle que n'ultrapassi de 6.

Els tallers de reparacions, de prestació de serveis de greixatge, de rentada, de petrolieig, etc., que tenguin dos portals o més contigus, en el mateix immoble i sense separació física al interior del local i cabuda superior a 4 vehicles, podran sol·licitar la reserva d'espai amb un únic gual abonant la tarifa cinquena per cada metre que superi dels 5 metres i la tarifa D) per a cada placa sol·licitada amb el mateix decret.

B.3.) Tarifa tercera

Aparcament d'una a vint places d'aparcaments generals, i fins a quatre metres lineals de reserva de la via pública: 207,00 € per any.

Aquesta quantitat s'ha d'incrementar 16,40 € per any per cada plaça que n'ultrapassa les vint.

B.4.) Tarifa quarta

Reserva de la via pública per a l'entrada i la sortida de vehicles a locals de garatge o d'aparcaments comercials per guardar-hi vehicles, mitjançant un preu per temps d'estacionament (aparcaments per hores), i fins a quatre metres lineals de reserva de la via pública: 309,40 € per any.

Aquesta quantitat s'ha d'incrementar 31,20 € per any per cada plaça que n'ultrapassa les vint.

B.5.) Les tarifes del present epígraf B s'han d'incrementar un 25% per cada metre lineal de reserva de la via pública que n'ultrapassa els quatre, llevat de la tarifa segona a la qual l'increment s'aplicarà quan ultrapassi els 5 metres.

C) Altres reserves d'espai

C.1.) Reserva de espai de la via pública de us no exclusiu per a la càrrega o la descàrrega de mercaderies de qualsevol classe. Aquesta reserva vindrà condicionada al previ informe favorable de la policia local.

C.2.) Mirall o reflex de gual. Reserva d'espai de la via pública per a la prohibició de parada i d'estacionament a la voravia contrària de l'entrada del vehicle: 10,15 € per metre lineal i any.

Aquesta reserva queda condicionada a la concessió prèvia d'espai de la via pública per a l'entrada i la sortida de vehicles (gual permanent), i també a l'informe previ favorable de la Policia Local.

Només es podrà concedir per vials on entre la façana del garatge i la voravia d'enfront la distància sigui inferior a 6 metres. Excepcionalment, quan les dimensions del vehicle superin els 5 metres, es podrà també concedir el mirall de gual.

D) Placa

Per gestió i lliurament de la placa d'autorització de gual permanent: 47,50 €.

Article 8. Normes de gestió.

1. Les quantitats exigibles d'acord amb les tarifes s'han de liquidar per cada aprofitament que s'ha sol·licitat o que s'ha dut a terme, i són irreductibles per als períodes naturals de temps que s'assenyalen en els epígrafs respectius, llevat de l'any que se sol·licita la concessió dels aprofitaments que es regulen en els epígrafs b i c de l'article 2 d'aquesta Ordenança, de tal manera que les quantitats exigibles s'han de reduir d'acord amb els percentatges que es detallen a continuació:

Reducció

― Sol·licitud presentada el 1r trimestre natural de l'any: 0%

― Sol·licitud presentada el 2n trimestre natural de l'any: 25%

― Sol·licitud presentada el 3r trimestre natural de l'any: 50%

― Sol·licitud presentada el 4t trimestre natural de l'any: 75%

2. Les persones o les entitats interessades que se'ls concedeixin els aprofitaments que es regulen en els epígrafs b i c de l'article 2 d'aquesta Ordenança han de sol·licitar prèviament l'autorització corresponent, han de fer el dipòsit previ a què fa referència l'article següent, i han de formular una declaració a què cal que adjuntin un plànol detallat de l'aprofitament i de la situació que ocupa dins el municipi. Així mateix, les persones o entitats interessades que se'ls concedeixin els aprofitaments que es regulen en l'epígraf 2 d'aquesta Ordenança han d'acreditar que es troben al corrent del pagament pel concepte d'entrada de vehicles a edificis i solars a través de les voravies sense reserva d'aparcament.

3. Els serveis tècnics d'aquest Ajuntament han de comprovar i han d'investigar les declaracions que formulen les persones interessades. En cas de no trobar-hi diferències respecte de les peticions de llicències, s'han de concedir les autoritzacions. En cas que hi hagi diferències, s'han de notificar a les persones interessades i, si escau, s'han de lliurar les liquidacions complementàries procedents; les autoritzacions s'han de concedir una vegada que les persones interessades n'hagin esmenat les diferències i, si escau, hagin fet els ingressos complementaris procedents.

4. En cas que es deneguin les autoritzacions, les persones interessades poden sol·licitar a l'Ajuntament la devolució de l'import ingressat.

5. Quan s'ha autoritzat l'ocupació, s'entén que es prorroga fins que la persona interessada presenta la declaració de baixa.

6. Per sol·licitar la baixa, la persona interessada ha de justificar que està al corrent del pagament pel concepte de què es tracta, i ha d'aportar, si escau, la placa que se li va lliurar. La presentació de la baixa té efecte a partir del dia primer de l'any natural següent d'haver-se presentat, encara que la persona interessda pot sol·licitar la devolució de la part de la tarifa abonada que correspon a l'any natural que se sol·licita la baixa, d'acord amb el que s'indica a continuació:

Percentatge de la tarifa amb dret a devolució

― Sol·licitud de baixa presentada el 1r trimestre natural de l'any: 75%

― Sol·licitud de baixa presentada el 2n trimestre natural de l'any: 50%

― Sol·licitud de baixa presentada el 3r trimestre natural de l'any: 25%

― Sol·licitud de baixa presentada el 4t trimestre natural de l'any: 0%

El fet de no presentar la baixa determina l'obligació de continuar abonant la taxa.

Les persones que estan obligades a efectuar-ne el pagament han de declarar els elements tributaris que utilitzen, n'han d'especificar les característiques i n'han de comunicar qualsevol variació que hagi de repercutir en la quantia de la tarifa.

 

Article 9. Meritació.

1. Es merita la taxa i hi ha l'obligació de contribuir des del moment que es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents i dels expedients per tal d'autoritzar la utilització o l'aprofitament especial del domini públic local.

2. En els casos d'utilització o d'aprofitament especial del domini públic local sense l'autorització prèvia, es merita la taxa i hi ha l'obligació de contribuir des del moment que té lloc la utilització o s'obté l'aprofitament especial.

3. En el cas de concessions ja autoritzades i prorrogades i d'aprofitaments sense autorització, es merita la taxa el primer dia de cada any natural.

Article 10. Declaració i ingrés.

1. La taxa s'ha d'exigir en règim d'autoliquidació. L'ingrés de les quanties meritades ha de ser simultani a la sol·licitud del servei.

El lloc d'ingrés és el compte corrent de l'entitat bancària que s'esmenta a continuació i que és obert a nom de l'Ajuntament de Llucmajor:

(Les entitats bancàries que subscriguin el conveni Quadern 60.)

2. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'article 38 de Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú que no estiguin reintegrats degudament s'han d'admetre de manera provisional, però no se'ls pot donar curs fins que se n'esmeni la deficiència. A aquest efecte, s'ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents, amb l'advertiment que, si no ho fa, una vegada transcorregut el termini esmentat els escrits es consideraran no presentats i la sol·licitud s'arxivarà.

3. En tractar-se de concessions d'aprofitaments ja autoritzats i prorrogats, una vegada incloses en els padrons o en les matrícules d'aquesta taxa, s'han de liquidar en el període de recaptació voluntària que s'assenyala cada any.

Article 11. Infraccions i sancions.

1. Les infraccions d'aquesta Ordenança s'han de regular i s'han de sancionar, segons els casos, d'acord amb el que es disposa en els articles 191 i següents de la Llei 58/2003, general tributària.

2. D'acord amb l'apartat anterior, el procediment per sancionar les infraccions tributàries corresponents és el que resulta d'aplicar les regles i els criteris de graduació que es preveuen en el Reial decret 2631/1985 i en les disposicions que el complementen i el despleguen.

3. La competència per imposar les sancions recau en la Batlia-Presidència, d'acord amb el que es disposa en l'article 21, apartat k, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, sense perjudici de la possibilitat de delegar aquesta competència.

Disposició transitòria.

Les referències a l'articulat d'aquesta Ordenança s'han d'entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per normativa posterior al moment que s'ha aprovat.

Disposició final.

Aquesta Ordenança fiscal entra en vigor el mateix dia que es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, és aplicable a partir de l'1 de gener de 2020, i continuarà vigent fins que es modifiqui o es derogui de manera expressa.

 

Llucmajor, 23 de desembre de 2019

El Batle Eric Jareño Cifuentes