Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 12768
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, mitjançant avançament de despesa, ajudes de minimis per al manteniment del paisatge agrari de les Illes Balears, de l’any 2019
L'abandonament del camp per part dels pagesos, sobretot a les finques en extensiu per manca de rendibilitat, és un problema que té com a conseqüència la pèrdua de les funcions agràries de l'espai rural. Per aquest motiu, es fa necessari donar un nou impuls al sector agrari que faci visibles els beneficis que comporta l'activitat agrària per a la societat més enllà de la producció d'aliments, atès que determinats models i sistemes agraris concrets, tot i que requereixen més dedicació i un gran esforç per part de l'agricultor, generen externalitats positives, el valor de les quals no apareix en el preu dels béns que posen al mercat.
A les Illes Balears podem trobar tot un ventall de tipologies d'explotació agrària, que van des de la petita parcel·la d'autoconsum fins a grans explotacions de monocultius. Entremig d'aquests dos extrems, trobem un model de finca de dimensions petites o mitjanes amb diversitat de cultius en extensiu i arbrat, amb presència de ramaderia i treballada moltes vegades per un o diversos membres d'una mateixa família. Aquestes finques tenen parcel·les disperses, amb clapes de bosc o garriga dins dels seus límits, solen vendre el seu producte en proximitat a mercats o cooperatives i, a causa de la seva baixa capacitat de reacció econòmica, són les que estan patint més greument la decadència del sector i la competitivitat que hi exerceixen els grans productors.
Aquestes explotacions diversificades són el model de gestió agrària majoritari a les Illes Balears, el que estructura el territori i li atorga identitat.
L'explotació agrària diversificada es pot entendre com una unitat socioeconòmica, ambiental i cultural per si sola, una unitat en la qual es duu a terme una gestió agrària determinada aprofitant els recursos naturals que té a l'abast d'una manera sostenible, en major o menor grau. Aquestes tasques de reutilització dels recursos (fems, purins, restes de poda, pastures, etc.) i de diversificació sovint suposen unes despeses addicionals de mà d'obra i maquinària que no es produeixen en explotacions més intensives. A la vegada, però, aquesta gestió agrària diversificada genera serveis ambientals gratuïts que, encara que no estiguin reconeguts ni remunerats, beneficien el conjunt de la societat (absorció de CO2, pol·linització per part d'abelles, conservació del sòl fèrtil, reciclatge de nutrients o conservació del patrimoni genètic, com ara varietats locals i races autòctones, entre d'altres).
Així mateix, la dispersió parcel·lària de les explotacions i la mida de les parcel·les han contribuït d'una manera extraordinària a crear un paisatge agrari ric i divers, un sistema complex de relacions en molts àmbits entre l'ésser humà i la natura anomenat agroecosistema, i el mosaic agroforestal n'és l'expressió sobre el territori. En aquest sentit, la recerca científica ha demostrat que el land sharing associat a l'agricultura tradicional és fonamental per gestionar i mantenir la biodiversitat, mentre que el land sparing o conservació d'espais naturals tindria una funció més aviat complementària.
D'altra banda, el maneig d'aquestes explotacions és econòmicament menys eficient que el de les explotacions amb monocultius o sense producció qualificada, cosa que suposa un gran desavantatge competitiu respecte a altres modalitats d'explotació més intensives i tecnificades que es dediquen a alguns productes agraris.
Amb aquesta línia d'ajuts es pretén compensar les despeses superiors que suposa el maneig d'explotacions diversificades i reconèixer la tasca agroecosistèmica beneficiosa que duen a terme.
El Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis al sector agrícola, estableix les condicions que han de complir les ajudes a l'efecte de considerar-les exemptes de l'obligació de notificació que estableix l'article 108, apartat 3, del Tractat.
Al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005, es va publicar l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, que inclou entre els seus objectius, a l'article 1.2.m, totes les activitats d'utilitat pública o d'interès social o per a la consecució d'una finalitat pública relacionades amb els sectors agrari i pesquer, i que les convocatòries corresponents podran especificar.
D'altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, a l'article 2.a, estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloent-hi les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea.
D'acord amb el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005, el FOGAIBA assumeix, amb caràcter ple, l'execució de la política de la Conselleria d'Agricultura i Pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer des de l'1 de gener del 2006.
Mitjançant el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1, s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
D'acord amb el que disposen l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant una resolució.
Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació
1. S'aprova, mitjançant avançament de despesa, la convocatòria d'ajudes de minimis per al manteniment del paisatge agrari de les Illes Balears, corresponent al 2019, d'acord amb el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer (BOIB núm. 43, de 17 de març de 2005).
2. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. Aquestes ajudes es concediran d'acord amb el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis al sector agrícola.
Segon
Import màxim de la convocatòria i finançament
1. Es destina a aquesta convocatòria un import màxim de dos milions sis-cents mil euros (2.600.000,00 €), amb càrrec als pressupostos del FOGAIBA del 2020, tot i que hi ha la possibilitat d'ampliar-ne la dotació pressupostària.
2. Aquest import prové del fons de l'impost de turisme sostenible de l'any 2019 que preveu l'article 19 de la Llei 2/2016, de 30 de març, de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible.
3. En qualsevol cas, aquesta convocatòria queda subjecta a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de les obligacions generades en els pressupostos del FOGAIBA de l'any 2020.
Tercer
Beneficiaris
1. Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta resolució les persones, físiques o jurídiques, que, en data 15 de novembre del 2019, siguin titulars d'explotacions agràries i compleixin algun dels supòsits següents:
a) Que la seva explotació tingui la consideració d'explotació prioritària, d'acord amb la definició que preveu l'article 5.1.u de la Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.
b) En cas que sigui persona física, ha de ser agricultor professional d'acord amb el que estableix la Llei 12/2014, de 16 de desembre.
En data 15 de novembre del 2019, les explotacions agràries, els seus recintes i la superfície admissible sobre els quals recaurà el càlcul de l'ajuda han d'estar inscrits a nom del beneficiari al Registre Interinsular Agrari (RIA) de les Illes Balears, regulat pel Decret 43/2015, de 22 de maig, de principis generals i directrius de coordinació en matèria d'explotacions agràries, agràries prioritàries, de titularitat compartida, preferents i d'oci o autoconsum, i de regulació sobre l'organització i el funcionament del Registre Interinsular Agrari i els registres insulars agraris de les Illes Balears.
La comprovació de la inscripció al RIA i de la qualificació d'explotació prioritària i d'agricultor professional la durà a terme d'ofici el FOGAIBA. La presentació de la sol·licitud d'ajuda suposa l'autorització al FOGAIBA per a aquesta comprovació, excepte manifestació expressa en contra. Si no s'autoritza aquesta comprovació, s'hauran de presentar els certificats o la documentació corresponents.
2. A més dels requisits que estableix el punt anterior, s'han de complir els requisits que preveu l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
3. Els requisits generals que estableix el punt 1 anterior s'han de mantenir durant un termini no inferior a un any, a comptar des de la data de la resolució de concessió de l'ajuda.
4. No podran ser beneficiaris de les subvencions que preveu aquesta resolució les persones, entitats i associacions que concorrin en alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no trobar-se dins d'aquestes prohibicions s'efectuarà de la manera que preveu l'apartat 6 de l'article 10 esmentat de la Llei de subvencions.
5. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.
La comprovació del compliment del requisit esmentat en el paràgraf anterior la duran a terme el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ja que la presentació de la sol·licitud suposa l'autorització per a la seva comprovació, excepte que es manifesti expressament el contrari. Quan el sol·licitant de l'ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions que preveu el paràgraf anterior, o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, se n'acreditarà el compliment mitjançant declaració responsable.
Si la persona interessada ha presentat declaració responsable i durant la instrucció del procediment resulta que l'import de la subvenció és superior a 3.000,00 euros, es requerirà que aporti la justificació d'aquest requisit, llevat que s'hagi autoritzat el FOGAIBA per efectuar-ne la comprovació d'ofici.
6. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
Quart
Actuacions subvencionables
1. Constitueixen tasques o actuacions subvencionables les que es produeixin dins de l'explotació agrària que compleixi les previsions del punt 2 que apareix a continuació.
2. Les explotacions que podran optar a aquesta subvenció seran les que es considerin diversificades segons cadascun dels plantejaments i els paràmetres que s'esmenten a continuació:
a) Superfície de cereals i/o farratgeres superior al 15% del total de la superfície agrària útil de l'explotació.
b) Superfície de lleguminoses de gra (favó, fava, pèsols, cigrons, mongeta de gra, llenties) i/o hortícoles superior al 5% del total de superfície agrària útil de l'explotació.
c) Nombre d'UBM superior a 3 UBM o caseres per explotació superior a 15.
d) Superfície de cultius llenyosos superior al 15% del total de superfície agrària útil de l'explotació.
e) Tenir algun recinte forestal o de pastures.
f) Almenys una part de la producció reconeguda com a producció diferenciada: agricultura ecològica (AE), producció integrada (PI), denominació d'origen (DO) o indicació geogràfica protegida (IGP).
g) Dispersió parcel·lària si la superfície mitjana de les parcel·les de l'explotació és inferior o igual a 2 ha.
h) Pertànyer, en el moment que s'indica al punt 1 de l'apartat tercer, a una organització de productors, una organització cooperativa o una societat agrària de transformació (SAT): organització de productors de fruites i hortalisses (OPFH), agrupació de productors agraris (APA) de patata, APA de llet, APA del sector oví, cooperativa o SAT de comercialització.
La comprovació de les dades anteriors la durà a terme d'ofici el FOGAIBA, amb l'autorització prèvia de la persona interessada. En cas que denegui aquesta autorització, la persona interessada haurà de presentar la documentació acreditativa de les dades al·legades.
3. Els percentatges de superfície de cultius i pastures sobre la superfície agrària útil de les explotacions es calculen en funció de les hectàrees que consti al Registre Interinsular Agrari de les Illes Balears (RIA), a la data de comprovació senyalada de 15 de novembre de 2019.
Cinquè
Tipus i límit de les ajudes
1. La quantia de les ajudes es fixa en una prima de 150,00 € per hectàrea declarada de superfície agrària útil (cultius i pastures) on es desenvolupin les tasques o les actuacions pròpies de l'activitat agrària que s'esmenten en aquesta convocatòria.
2. En funció del major o menor compliment dels plantejaments i els paràmetres que preveu el punt 2 de l'apartat quart, les explotacions podran optar a intensitats d'ajuda diferents, tal com es mostra a continuació:
a) Les explotacions que compleixin 5 o més dels 8 paràmetres podran optar al 100% de la prima.
b) Les explotacions que compleixin 4 dels 8 paràmetres podran optar al 75% de la prima.
c) Les explotacions que compleixin 3 dels 8 paràmetres podran optar al 50% de la prima.
Les explotacions que no compleixin almenys 3 dels 8 paràmetres exigits no podran optar a l'ajuda.
3. Per tenir dret a l'ajuda, l'import mínim de subvenció per beneficiari és de 300,00 €.
D'altra banda, l'import màxim de subvenció per beneficiari és de 5.000,00 €.
4. Així mateix, i de conformitat amb el que estableix el punt 2 de l'article tercer del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis al sector agrícola, la quantia total d'ajudes de minimis no podrà excedir 20.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals.
Sisè
Sol·licituds
1. El termini per presentar les sol·licituds comença dia 8 de gener de 2020 i acaba dia 14 de febrer de 2020 .
2. Només s'admet una sol·licitud per beneficiari. En cas que es presenti més d'una sol·licitud en el termini establert, només es tindrà en compte la primera, tret que es presenti amb la segona sol·licitud un escrit de desistiment o renúncia, segons pertoqui, en relació amb la sol·licitud presentada anteriorment.
El sol·licitant ha d'indicar a la sol·licitud el nombre d'hectàrees per a les quals demana l'ajuda.
3. Les persones interessades que compleixin els requisits específics que estableix aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds d'acord amb el model de l'annex 1, que figura al web del FOGAIBA. Aquestes sol·licituds s'han d'adreçar al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04013550), als registres d'entrada del FOGAIBA, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o dels consells insulars de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, o a qualsevol dels registres que preveuen l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Caldrà subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen a l'annex esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté el mateix annex.
A aquestes sol·licituds s'ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Fotocòpia del NIF del sol·licitant, en cas que sigui persona jurídica.
b) Document que acrediti la representació en virtut de la qual se signa la sol·licitud, si escau.
c) Si no s'autoritza la comprovació d'ofici, la documentació acreditativa del compliment dels paràmetres que preveu el punt 2 de l'apartat quart.
4. Si s'han tramitat o s'estan tramitant altres expedients al FOGAIBA o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació i ja s'ha presentat algun dels documents indicats, no caldrà aportar-lo de nou i n'hi haurà prou que s'esmenti l'expedient en què consta o que aquesta informació es trobi a la base de dades documental que preveu el Decret 53/2006, de 16 de juny. Això no obstant, l'acreditació de facultats ha d'estar vigent en la data en què es presenti la sol·licitud.
5. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no caldrà presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per obtenir els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social o per comprovar la inscripció i l'obtenció de les dades del Registre General d'Explotacions Agràries de les Illes Balears, o de la seva condició d'agricultor professional, haurà d'aportar els certificats o la documentació corresponents.
6. Si les sol·licituds tenen algun defecte o no s'hi adjunta tota la documentació indicada, o si els documents que s'hagin de presentar durant la tramitació de l'expedient presenten esmenes o ratllades, es requerirà les persones sol·licitants, mitjançant una publicació al web del FOGAIBA, per tal que esmenin el defecte o aportin la documentació en el termini de deu dies, tal com indica l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la indicació que si no ho fan s'entendran desistides les sol·licituds i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit. Les diverses notificacions d'esmena de defectes que es dictin es publicaran al web cada dilluns o el dia hàbil següent si aquest és festiu.
7. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, del que conté aquesta convocatòria, de les bases reguladores que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, i de la resta de la normativa d'aplicació.
Setè
Selecció de beneficiaris
1. La selecció dels beneficiaris es durà a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva i, en aquest cas, les sol·licituds es podran resoldre individualment a mesura que entrin al registre de l'òrgan competent, encara que no hagi finalitzat el termini per presentar sol·licituds de subvenció, amb tota la documentació requerida i d'acord amb aquesta convocatòria.
2. Si s'esgoten els crèdits destinats a la convocatòria abans que acabi el termini de presentació de sol·licituds, s'haurà de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant una resolució del president del FOGAIBA, que s'haurà de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Vuitè
Instrucció del procediment
1. L'òrgan competent per instruir el procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.
2. La resolució dels expedients, la dictarà el vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca, sobre la base de l'informe previ de la unitat gestora d'aquest servei, en el qual s'acreditaran, en cas que sigui favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import. Si cal notificar la proposta de resolució, aquesta notificació es farà publicant-la al web del FOGAIBA cada dilluns o el dia hàbil següent si aquest és festiu.
Es pot prescindir del tràmit de notificació de la proposta de resolució provisional quan no figurin en el procediment ni es tinguin en compte altres fets, al·legacions o proves a banda dels que hagin adduït les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada té caràcter de definitiva.
3. El termini màxim per dictar una resolució expressa i notificar-la individualment a les persones interessades és de sis mesos a comptar de la presentació de la sol·licitud. Un cop hagi transcorregut aquest termini sense que s'hagi notificat una resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada. En la resolució de concessió de l'ajuda es farà constar expressament el caràcter de minimis de l'ajuda.
4. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d'alçada davant de la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Novè
Obligacions dels beneficiaris
1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableixen l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer.
2. El règim jurídic aplicable per l'incompliment d'aquestes obligacions és el que pertoca de conformitat amb el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des de la revocació o el reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora, segons el cas, fins a la imposició de les sancions corresponents.
Desè
Justificació i pagament de l'ajuda
El pagament de l'ajuda es farà mitjançant transferència bancària, quan s'hagi dictat la resolució de concessió, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació s'ha dut a terme i s'ha acreditat amb caràcter previ a la concessió de l'ajuda.
Onzè
Incompatibilitat de les ajudes
Les ajudes esmentades són incompatibles amb altres ajudes que qualsevol altra administració pública o entitat privada atorgui o hagi atorgat a la persona beneficiària per a la mateixa finalitat.
Dotzè
Règim jurídic aplicable
El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i els preceptes que siguin d'aplicació de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Tretzè
Publicació
Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 18 de desembre de 2019
La presidenta del FOGAIBA María Asunción Jacoba Pía de la Concha García-Mauriño