Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 12765
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual s’aprova, mitjançant el procediment anticipat de despesa, la convocatòria de les ajudes de minimis per al foment del sector del trot corresponent a l’any 2019
La ramaderia a les Illes Balears fa anys que està en un retrocés que fa difícil saber com acabarà. La reducció dràstica de les cabanes de boví, porcí i oví han fet que la cabana d'equins, fins ara molt lluny de la resta, hagi agafat importància els darrers anys i se situa en aquests moments molt a prop d'igualar-se el nombre de caps de bovins i d'equins.
El cavall s'ha convertit en aquests moments en un puntal per a la subsistència de la ramaderia i aquesta per a la subsistència de l'agricultura, que ha d'abastar de menjar (cereals, farratges i palla) per mantenir aquest ramat.
L'article 58 de la Llei 12/2014, de 16 desembre, agrària de les Illes Balears considera el sector equí una prioritat estratègica de la política agrària de les Illes Balears i a l'article 59 estableix el trot com a activitat complementària a l'explotació agrària.
La cria en puresa de races equines adequades i la millora genètica implícita ha de ser un objectiu prioritari de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ja que constitueix una condició necessària per assegurar la qualitat i el nivell que exigeix Europa.
Per desgràcia, moltes vegades l'esport competitiu, sobretot quan l'envolten apostes, doblers i prestigi, cau en pràctiques tan poc esportives com és el dopatge. I el dopatge es persegueix ja que és una pràctica antiesportiva. És un deure de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació vetllar pel benestar animal, i l'administració de substàncies prohibides als cavalls per augmentar-ne el rendiment també s'ha de perseguir i castigar.
El Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea de les ajudes de minimis, introdueix una norma de minimis que fixa el total de l'ajuda per empresa, a l'efecte de considerar inaplicable l'apartat primer de l'article 107.
El Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis al sector agrícola, estableix les condicions que han de complir les ajudes a l'efecte de considerar-les exemptes de l'obligació de notificació que estableix l'article 108, apartat 3, del tractat.
En data 17 de març de 2005, es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43 l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer. L'article 1.2.j d'aquesta ordre assenyala que seran objecte d'ajudes les activitats relacionades amb la sanitat i la producció ramadera.
Tenint en compte el que estableix el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, que a l'article 2.a esmenta que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca, referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i altres règims d'ajudes que es preveuen a la normativa de la Unió Europea.
Mitjançant el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. I concretament a l'annex I s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
D'acord amb el que disposa l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, així com l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant resolució.
Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació
1. S'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria d'ajudes per a l'any 2019 destinades al sector del trot d'acord amb el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.
2. L'objecte d'aquesta línia d'ajudes és atendre les activitats que es preveuen a l'apartat quart d'aquesta convocatòria.
3. Aquestes ajudes es concediran d'acord amb el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis i el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis al sector agrícola, publicats al Diari Oficial de la Unió Europea núm. L 352, de 24 de desembre.
4. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Segon
Import màxim de la convocatòria i finançament
1. Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de cinquanta mil euros (50.000,00€), amb càrrec als pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) 2020.
2. L'import d'aquesta convocatòria serà distribuït en:
-25.000, 00€ per a l'actuació que s'assenyala al punt 1.1 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria.
-25.000,00€ per a l'actuació que s'assenyala al punt 1.2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria.
3. Els crèdits que s'hi destinen es podran incrementar amb càrrec als pressupostos del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.
4. Si no es presenten sol·licituds o les sol·licituds presentades no poden cobrir la dotació de l'actuació, el pressupost restant incrementarà l'altra actuació si és deficitària.
5. En qualsevol cas, aquesta convocatòria queda subjecta a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de les obligacions generades als pressuposts del FOGAIBA de l'any 2020.
Tercer
Beneficiaris
1. Poden ser beneficiaris de les ajudes per a les accions subvencionables que es preveuen al punt 1.1 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria els titulars de les explotacions ramaderes de les Illes Balears que, en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'ajuda, compleixin els requisits següents:
a) Ser titular d'una explotació equina inscrita al Registre d'explotacions ramaderes (REGA).
b) Tenir inscrits els cavalls objecte de subvenció en el registre principal del llibre genealògic de la raça equina trotador espanyol.
2. Poden ser beneficiaris de les ajudes per a les accions subvencionables que es preveuen al punt 1.2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria les entitats responsables i encarregades de controlar el dopatge a les carreres de trot de les Illes Balears.
3. La comprovació dels requisits anteriors s'efectuarà d'ofici, excepte manifestació contrària del peticionari, ja que amb la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'entén atorgada aquesta autorització.
4. Quan es tracti de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada membre i també l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris.
En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poder suficient per complir les obligacions que com a beneficiari corresponen a l'agrupació. L'agrupació no es podrà dissoldre fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen els articles 22 del text refós de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 24 de juny, i els articles 57 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
5. A més dels requisits establerts al punt 1 anterior, hauran de complir els requisits que es preveuen a l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, així com els establerts al Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
6. Els requisits generals que s'estableixen al punt 1 s'hauran de mantenir durant un termini no inferior a un any, a comptar des de la data de la resolució de concessió de l'ajuda.
7. No podran ser beneficiaris de les subvencions que es preveuen en aquesta Resolució les persones, les entitats o les associacions sobre les quals concorri alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. La justificació de no incórrer en aquestes prohibicions s'efectuarà de la manera que es preveu a l'apartat 6 de l'article 10 esmentat del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
8. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan quedi verificat el que disposa l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social haurà de quedar acreditada abans no es dicti la proposta de resolució de concessió.
L'acreditació del compliment d'aquest requisit es durà a terme mitjançant la presentació de les certificacions que es preveuen a l'article 22 del Reial decret 887/2006. No obstant això, l'interessat podrà autoritzar el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, perquè comprovi d'ofici el compliment del requisit esmentat, i, en aquest cas, no serà necessari presentar els certificats corresponents.
En tot cas, i d'acord amb el que disposa l'article 11.f del text refós de la Llei de subvencions, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'acreditació que preveu el paràgraf anterior es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant.
9. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no podran ser beneficiàries de les subvencions que es preveuen en aquesta Resolució les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
Quart
Actuacions subvencionables
1. Constitueixen activitats subvencionables les corresponents als conceptes següents:
1.1 Inscripció, entre l'1 de gener del 2019 i la data de sol·licitud, al corresponent llibre genealògic de la raça equina trotador espanyol de cavalls que hagin nascut a les Illes Balears.
1.2 Controls antidopatge al trot. Són despeses subvencionables les efectuades i pagades entre el dia 1 de gener de 2020 i el dia 31 de desembre del 2020, corresponents als conceptes següents:
Compra d'equips (kits) de controls antidopatge.
Veterinari per extreure les mostres.
Comissari de carrera (encarregat de verificar i controlar les extraccions efectuades).
Desplaçament del veterinari i el comissari a les carreres.
Organització de quarantenes, inclosa la contractació del personal de seguretat necessari.
Transport de les mostres al laboratori.
Laboratori que analitza els controls duts a terme.
2. La comprovació dels requisits que preveu el punt 1.1 anterior s'efectuarà d'ofici per part del FOGAIBA, excepte manifestació contrària del peticionari, ja que amb la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'entén atorgada aquesta autorització.
3. Quant a les despeses subvencionables, serà aplicable, a més, allò que estableixen els articles 31 a 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el que estableix l'article 83 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000,00 euros en cas de factures per subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de presentar tres ofertes de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de la despesa subvencionable no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin.
L'elecció entre les ofertes presentades, que s'hauran d'aportar a la justificació o, si escau, a la sol·licitud de subvenció, es durà a terme d'acord amb criteris d'eficiència i economia, que s'han de justificar en una memòria quan l'elecció no correspongui a l'oferta més avantatjosa.
Cinquè
Quantia de les ajudes
1. Per a l'actuació que preveu el punt 1.1 de l'apartat quart la quantia de l'ajuda serà de 150,00 € per cavall inscrit, amb els límits que es preveuen al paràgraf següent.
De conformitat amb el que estableix el punt 2 de l'article tercer del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis al sector agrícola, la quantia total d'ajudes de minimis no podrà excedir de 20.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals.
2. Per a les actuacions que es preveuen al punt 1.2 de l'apartat quart la quantia de l'ajuda serà del 100% de les despeses subvencionables, amb els límits que es preveuen al paràgraf següent.
De conformitat amb el que estableix el punt 2 de l'article tercer del Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, la quantia total d'ajudes de minimis no pot excedir de 200.000,00 € per beneficiari, en un període de tres exercicis fiscals.
Sisè
Sol·licituds i documentació
1. El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia següent de la publicació d'aquesta Resolució al BOIB fins al 31 de gener del 2020.
2. Les persones interessades que compleixin els requisits que es preveuen en aquesta convocatòria podran presentar les sol·licituds d'ajuda, d'acord amb el model de l'annex 1, que figura a la pàgina web del FOGAIBA, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04013550) i presentar-se al registre del FOGAIBA, al Registre de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o a qualsevol dels registres que es preveuen a l'article 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Serà necessari subministrar totes i cada una de les dades que s'indiquen a l'annex citat, així com l'assumpció de compromisos, atorgament d'autoritzacions i declaracions que conté l'annex.
A aquestes sol·licituds cal adjuntar la documentació següent:
a) Fotocòpia del NIF del sol·licitant, en cas de persones jurídiques.
b) Si n'és el cas, documentació acreditativa de la representació amb la qual se signa la sol·licitud.
c) Per als sol·licitants de les ajudes que es preveuen al punt 1.1. de l'apartat quart, identificació dels animals pels quals se sol·licita l'ajuda, d'acord amb el model de l'annex 3 que figura a la pàgina web del FOGAIBA.
d) En el cas d'agrupacions sense personalitat jurídica pròpia, s'ha d'aportar:
- Document en què es reflecteixin les normes o la reglamentació de funcionament que hagin subscrit tots els membres.
- Fotocòpia del NIF de l'agrupació, si se'n disposa. En cas que algun dels associats sigui una persona jurídica, ha d'aportar, a més, fotocòpia del NIF i del document acreditatiu de la seva representació.
- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què hi hagi constància expressa dels compromisos d'execució que assumeix cada un, així com el número de DNI i del compte bancari (24 dígits IBAN) de cada un d'ells.
- Nomenament d'un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poder suficient per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiària.
- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què s'hi faci constar el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que preveu l'article 22 del Decret legislatiu 1/2005, de 24 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
3. En cas que en ocasió de la tramitació d'altres expedients al FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació ja s'hagi presentat algun d'aquests documents, no serà necessari aportar-lo de bell nou, i n'hi haurà prou que s'esmenti l'expedient en què consta o, si és el cas, que la informació figuri a la base de dades documental prevista al Decret 53/2006, de 16 de juny. Això no obstant, l'acreditació de facultats ha de ser vigent en la data que es presenta la sol·licitud.
4. La comprovació del DNI de la persona beneficiària, del seu representant o dels membres de l'agrupació en cas d'entitats sense personalitat jurídica, la farà d'ofici el FOGAIBA. En cas que l'interessat no autoritzi expressament el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per obtenir el DNI, els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social, així com els certificats del Registre General d'Explotacions Ramaderes (REGA), del Registre d'Identificació Individual d'Animals i Moviments (RIIA) i els certificats de les associacions reconegudes per portar el llibre genealògic, haurà d'aportar els certificats o la documentació corresponent.
5. A més, abans de la concessió de l'ajuda, el FOGAIBA haurà d'obtenir del beneficiari una declaració relativa a la resta d'ajudes de minimis rebudes durant l'exercici fiscal en curs i els exercicis precedents i haurà de comprovar que la nova ajuda no excedeixi els límits aplicables.
6. Si la sol·licitud d'ajuda o qualsevol dels documents que siguin necessaris no reuneixen els requisits assenyalats, s'ha de requerir l'interessat perquè en un termini de deu dies repari la falta o adjunti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació per part de l'interessat del que conté aquesta convocatòria, les bases reguladores que estableix l'Ordre esmentada de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, i la resta de normativa d'aplicació.
8. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no caldrà presentar la documentació o dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics.
Setè
Selecció dels beneficiaris
1. Els beneficiaris seran seleccionats mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. Per tant, se seleccionaran totes les sol·licituds que compleixin els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació necessària.
2. En cas que les sol·licituds amb dret d'ajuda superin l'import màxim que es destina a aquesta convocatòria, es reduiran totes i cadascuna d'aquestes ajudes al mateix percentatge fins a exhaurir el crèdit pressupostari.
Vuitè
Instrucció del procediment
1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan portarà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.
2. La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident del FOGAIBA a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM d'Estat i de Pesca sobre la base de l'informe previ de la unitat gestora corresponent d'aquest servei, al qual s'acreditarà, en cas de ser favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import.
3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds i s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Transcorregut aquest termini sense que es notifiqui resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud. A la resolució de concessió de l'ajuda es farà constar expressament el caràcter de minimis de l'ajuda.
4. Contra la resolució esmentada es podrà interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes, a comptar des del dia següent de la notificació, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Novè
Pagament de les ajudes
1. En relació amb les ajudes que es preveuen al punt 1.1 de l'apartat quart, el pagament de l'ajuda es farà mitjançant transferència bancària quan s'hagi dictat la resolució de concessió amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació s'ha realitzat i acreditat amb caràcter previ a la concessió de l'ajuda.
2. El termini per justificar l'execució del projecte per a les actuacions que s'assenyalen al punt 1.2 de l'apartat quart acaba el 31 de gener del 2021.
El beneficiari ha de realitzar i pagar les actuacions objecte de subvenció des de la data de presentació de la sol·licitud de l'ajuda i fins al termini de justificació que preveu el paràgraf anterior.
3. Dins el termini de justificació que estableix el punt 2 anterior, els beneficiaris han de presentar la sol·licitud de pagament, que ha d'incloure el compte justificatiu corresponent, el qual s'ha d'ajustar al model de l'annex 2, que figura al web del FOGAIBA, dirigida al FOGAIBA (A04013550). Caldrà subministrar totes i cadascuna de les dades, assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que s'indiquen a l'annex esmentat.
Aquestes sol·licituds han d'adjuntar la documentació següent:
a) Documentació justificativa de les despeses realitzades. La justificació de la despesa s'entendrà efectuada mitjançant la presentació de:
a.1 Factures pagades o documents de valor probatori equivalent al tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que reuneixin els requisits i les formalitats que es preveuen al Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.
a.2 Nòmines pagades dels treballadors amb contractació laboral com a personal tècnic.
a.3 Justificants del pagament de la Seguretat Social corresponent al tècnic contractat.
a.4 Document IRPF i justificant de pagament.
a.5 Justificants de pagament. Es podran considerar justificants de pagament els documents següents:
1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
2n. Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte hauran de quedar consignades a la factura les dades següents: la data de cobrament, la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa. Aquest darrer serà facultatiu en cas que l'emissor sigui persona física.
3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.
No s'admetran pagaments en efectiu superiors a 2.500,00 euros d'acord amb els termes que es preveuen a l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.
Aquesta documentació romandrà a disposició de l'Agència Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Relacions exteriors per a l'efectuació de qualsevol control que hom consideri oportú efectuar.
b) Memòria de les actuacions realitzades i dels resultats obtinguts.
c) Si escau, indicació dels criteris de repartiment dels costos generals o indirectes incorporats a la relació de justificants de despeses.
d) Si n'és el cas, els tres pressuposts que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, hagi sol·licitat el beneficiari, així com també la memòria justificativa de l'elecció si pertoca.
4. A petició del beneficiari, es podrà fer un pagament parcial, prèvia justificació de les despeses efectivament realitzades, per un mínim del 50% del cost de la inversió o l'actuació objecte d'ajuda en els termes que estableix el punt 3 d'aquest apartat. Els pagaments parcials i les obligacions de justificació que se'n deriven no eximeixen el beneficiari de l'ajuda de l'obligació de justificar l'efectuació completa i el cost total de l'activitat subvencionada.
Desè
Obligacions dels beneficiaris
1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableixen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.
2. El règim jurídic aplicable per l'incompliment de les obligacions assenyalades serà el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i comprendrà des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.
Onzè
Incompatibilitats
Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària rebi per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada, però en cap cas l'import rebut, aïlladament o conjuntament, pot superar el valor de les despeses originades per l'efectuació de les activitats.
Dotzè
Règim jurídic aplicable
El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria serà el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions en l'àmbit de les Illes Balears; així com els preceptes que resultin aplicables de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i altra normativa aplicable.
Tretzè
Controls
Per part del FOGAIBA es faran els controls administratius i sobre el terreny que es considerin necessaris per verificar que es compleixen les condicions reglamentàries per a la concessió i el pagament de l'ajuda.
Catorzè
Publicació
Aquesta Resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 18 de desembre de 2019
La presidenta del FOGAIBA
Maria Asunción Jacoba Pia de la Concha García-Mauriño