Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS
Núm. 13038
Resolució del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius de 23 de desembre de 2019 per la qual s’aprova, mitjançant el procediment de despesa anticipada, la convocatòria pública de subvencions per al foment d’instal·lacions d’energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a particulars, entitats sense ànim de lucre, petites i mitjanes empreses i associacions empresarials
L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008) estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia a les Illes Balears, entre les quals hi ha les de promoció de l'estalvi i la diversificació energètica, la implantació d'energies renovables, la millora de l'eficiència energètica i la generació de noves tecnologies amb vista a permetre un desenvolupament més sostenible de l'ús de l'energia.
La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius té prevista, entre els objectius del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears —aprovat definitivament pel Decret 96/2005, de 23 de setembre, i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 143, de 27 de setembre de 2005—, la planificació de les actuacions encaminades a subministrar la demanda energètica futura a cada una de les Illes Balears, tant amb fonts d'energia convencionals com renovables; i, alhora, impulsar l'estalvi i la racionalització de l'ús de l'energia en cada un dels sectors econòmics, per tal de minimitzar, en la mesura que es pugui, l'increment de la demanda d'energia.
El Decret 33/2015, de 15 de maig, va aprovar la modificació del Pla Director Sectorial Energètic, per tal de disposar d'un document de planificació territorial de les instal·lacions destinades a la producció d'energies renovables, que afavoreixi la utilització de cobertes de les edificacions i les petites instal·lacions.
El Reglament (CE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, estableix les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca; i estableix disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca. L'article 65.2 estableix que la despesa ha de ser subvencionable amb una contribució dels Fons EIE (Fons Estructurals i d'Inversió Europeus) si el beneficiari ha contret la despesa i l'ha abonada entre la data de presentació del programa a la Comissió —o a partir de l'1 de gener de 2014 si aquesta data és anterior— i el 31 de desembre de 2023. A més, el Reglament (CE) número 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, regula el Fons Europeu de Desenvolupament Regional. En virtut d'aquesta normativa, el Programa Operatiu del FEDER per a la comunitat autònoma de les Illes Balears 2014-2020 es va aprovar el 22 de setembre de 2015.
Dins aquest programa, l'eix prioritari 4 (afavorir la transició vers una economia baixa en carboni en tots els sectors) és el que presenta una dotació econòmica més alta, fins als 42,33 M€ (el 31,37 % de tot el pressupost), i inclou les prioritats d'inversió 4 b (foment de l'eficiència energètica i l'ús d'energies renovables per part de les petites i mitjanes empreses) i 4 c (suport a l'eficiència energètica i l'ús d'energies renovables en les infraestructures públiques, incloent-hi els edificis públics, i en els habitatges).
Un dels agents demandants i consumidors d'energia elèctrica el constitueix el sector residencial, el qual se subministra d'energia que en la majoria dels casos prové de la xarxa de distribució elèctrica, però també de vegades mitjançant la generació elèctrica in situ a través de grups electrògens i altres sistemes que en general són poc eficients i generen importants emissions de CO2.
Pel que fa a les instal·lacions connectades a la xarxa, les regulacions normatives en el sector de les energies renovables, com és ara el Reial decret 1699/2011, de 18 de novembre, pel qual es regula la connexió a la xarxa d'instal·lacions de producció d'energia elèctrica de petita potència, suposen un impuls important per a la implantació d'instal·lacions de generació d'energia solar fotovoltaica.
El Reial decret llei 15/2018, de 5 d'octubre, modifica diverses disposicions de la Llei del sector elèctric i de la normativa relativa a l'autoconsum amb l'objectiu d'eliminar els càrrecs a l'autoconsum d'energia elèctrica a partir d'energies renovables i simplificar la tramitació lligada a aquestes instal·lacions.
El Reial decret 244/2019, de 5 d'abril, regula les condicions administratives, tècniques i econòmiques de l'autoconsum d'energia elèctrica.
I, tal com s'ha indicat abans, també hi ha edificis que disposen d'instal·lacions elèctriques sense connexió a una xarxa elèctrica de distribució per a l'alimentació de les quals la generació d'energia solar fotovoltaica és una opció que contribueix a reduir les emissions de CO2, per això hi ha la necessitat de noves infraestructures de distribució.
Així doncs, amb aquesta nova convocatòria s'intenta donar un impuls perquè incorporin aquesta font d'energia renovable i, per tant, redueixin el consum d'energia elèctrica procedent de la xarxa o d'equips electrògens i també les emissions de CO2.
L'import de la subvenció que obtenguin els projectes que s'hi presentin està cofinançat en un 50 % amb fons FEDER.
Per ser subvencionables, les actuacions han de complir els criteris de subvencionabilitat dels programes operatius dels Fons Europeus de Desenvolupament Regional (Ordre HFP/1979/2016 de 29 de desembre, per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional per al període 2014-2020 [BOE núm. 315, de 30 de desembre de 2016]).
D'altra banda, les directrius comunitàries sobre ajuts estatals a favor del medi ambient (2008/C 82/01) preveuen, en els apartats 1.5.6 i 3.1.6, l'existència d'ajuts per tal d'augmentar el percentatge de fonts d'energies renovables en la producció energètica total i per facilitar l'accés al mercat d'aquestes fonts renovables.
A més, el Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny, de la Comissió, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (Reglament general d'exempció per categories) eximeix determinades categories d'ajuts de l'obligació de notificació prèvia, entre les quals hi ha els ajuts a la inversió per a la promoció de l'energia procedent de fonts renovables. L'article 41.7 d'aquest Reglament estableix que la intensitat de l'ajut no ha de superar el 45 % dels costs subvencionables, intensitat que fins i tot es pot incrementar en 20 punts percentuals en el cas de petites empreses, i en 10 punts en el de mitjanes empreses.
Altrament, l'article 7.1 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia estableix que les subvencions regulades en aquesta Ordre s'han de concedir amb subjecció als principis d'objectivitat, transparència, publicitat i concurrència, i que, com a regla general, el sistema de selecció ha de ser el concurs, a través de la comparació en un únic procediment de totes les sol·licituds presentades, de conformitat amb els criteris objectius que estableixen aquestes bases i els específics que fixin les convocatòries.
L'article 7.3 de l'Ordre esmentada estableix que, no obstant això, la selecció de les persones o entitats beneficiàries es pot dur a terme per procediments que no són el concurs quan no siguin necessàries la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si. En aquests casos, les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, d'acord amb els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions.
L'objecte de la convocatòria és fomentar les instal·lacions fotovoltaiques, davant la producció d'energia elèctrica amb combustibles més contaminants, per la qual cosa ja estan establerts prèviament uns criteris específics en la convocatòria i es considera que tots els peticionaris tenen els mateixos drets, que no calen la comparació ni la prelació i que està justificat que s'hagi optat per concedir les subvencions d'acord amb l'ordre d'entrada.
L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018) i inclou aquesta convocatòria en l'apartat V.1.2.
Per tot el que s'ha exposat, vists els informes preceptius, de conformitat amb l'article 5 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia de les Illes Balears, i l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria pública de subvencions per al foment d'instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a particulars, entitats sense ànim de lucre, petites i mitjanes empreses i associacions empresarials, que s'estableix en l'annex 1.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica i Sectors Productius en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 23 de desembre de 2019
El vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius,
Juan Pedro Yllanes Suárez
ANNEX 1
Convocatòria pública de subvencions per al foment d'instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a particulars, entitats sense ànim de lucre, petites i mitjanes empreses i associacions empresarials
Primer
Objecte
L'objecte d'aquesta Resolució és aprovar i regular la convocatòria pública d'ajuts per al foment de les instal·lacions d'energia solar fotovoltaica, de fins a 3 kWp de potència de pic, les instal·lacions promogudes per persones físiques, i de fins a 50 kWp de potència de pic per a les instal·lacions promogudes per petites i mitjanes empreses, entitats sense ànim de lucre, comunitats de propietaris i associacions empresarials.
Així mateix, són subvencionables les instal·lacions microeòliques de fins a 10 kWp per a petites i mitjanes empreses, entitats sense ànim de lucre i associacions empresarials; i de fins a 5 kWp per a persones físiques.
També és objecte d'aquesta convocatòria subvencionar els sistemes d'acumulació d'ió liti que s'incorporin a les noves instal·lacions fotovoltaiques o microeòliques. No és objecte d'aquesta convocatòria subvencionar sistemes d'acumulació per a instal·lacions fotovoltaiques existents.
Aquests ajuts estan cofinançats en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.
Segon
Beneficiaris
2.1. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts:
a) Les petites i mitjanes empreses constituïdes legalment següents: persones físiques, persones jurídiques de dret privat i comunitats de béns, que duguin a terme en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en els edificis o subministraments relacionats amb la seva activitat empresarial, les instal·lacions o les actuacions establertes en l'apartat 4 d'aquesta Resolució. Per tant, no s'inclouen com a beneficiàries les empreses del sector públic.
b) Les entitats sense ànim de lucre i les associacions empresarials constituïdes legalment que duguin a terme les instal·lacions establertes en l'apartat 4 d'aquesta Resolució en els edificis o subministraments destinats a la seva activitat social, i que tenguin el domicili i desenvolupin la seva activitat en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
c) Les persones físiques que tenguin domicili a les Illes Balears i les comunitats de propietaris que duguin a terme les instal·lacions establertes en l'apartat 4 d'aquesta Resolució en els habitatges o instal·lacions que s'ubiquin en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2.2. En cap cas el beneficiari no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades amb ell, a excepció que s'obtengui l'autorització prèvia de l'òrgan que concedeix la subvenció i que l'import subvencionable no excedeixi el cost en què incorre l'entitat vinculada. L'acreditació del cost s'ha de fer en la justificació en els mateixos termes establerts per a l'acreditació de les despeses del beneficiari.
Es considera que hi ha vinculació amb les persones físiques o jurídiques o agrupacions sense personalitat en les quals es doni alguna de les circumstàncies enumerades a continuació, d'acord amb l'article 68.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions:
a) Les persones físiques unides per relació conjugal o persones lligades amb anàloga relació d'afectivitat, parentiu de consanguinitat fins al quart grau o d'afinitat fins al segon.
b) Les persones físiques i jurídiques que tenen una relació laboral retribuïda mitjançant pagaments periòdics.
c) Els membres associats del beneficiari a què es refereix l'apartat 2 i membres o partícips de les entitats sense personalitat jurídica a què es refereix l'apartat 3 de l'article 11 de la Llei general de subvencions.
d) Una societat i els seus socis majoritaris o els seus consellers o administradors, així com els cònjuges o persones lligades amb relació d'afectivitat anàloga i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
e) Les societats que, d'acord amb l'article 4 de la Llei 24/1988, de 28 de juliol, reguladora del mercat de valors, compleixin les circumstàncies requerides per formar part del mateix grup.
f) Les persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i els seus representants legals, patrons o els que n'exerceixin l'administració, així com els cònjuges o persones lligades amb anàloga relació d'afectivitat i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
g) Les persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i les persones físiques, jurídiques o agrupacions sense personalitat que d'acord amb normes legals, estatutàries o acords contractuals tenguin dret a participar en més d'un 50 % en el benefici de les primeres.
Tercer
Import econòmic
L'import econòmic màxim d'aquesta convocatòria és de 3.000.000 €. Les subvencions s'han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per a l'exercici de 2020 i, en funció de la naturalesa dels beneficiaris, per les partides i els imports següents:
— 25601 731A01 77000.00 FF31110 o equivalent............... 1.500.000,00 €
— 25601 731A01 78000.00 FF31110 o equivalent................. 1.500.000,00 €
L'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida.
Aquesta convocatòria es tramita com a expedient de despesa anticipada, d'acord amb l'article 43.1 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; i queda sotmesa a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2020.
Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden incrementar els imports d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
Aquests ajuts estan cofinançats en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.
Quart
Actuacions i despeses subvencionables
4.1. Per a petites i mitjanes empreses, associacions empresarials, comunitats de propietaris i entitats sense ànim de lucre són subvencionables:
a) Les inversions en noves instal·lacions (inclou les noves ampliacions d'instal·lacions existents) d'energia solar fotovoltaica per a autoconsum, amb una potència de pic per instal·lar de fins a 50 kWp. En el cas d'instal·lar una potència superior als 50 kWp, únicament se subvencionen els primers 50 kWp. En queden excloses les instal·lacions que disposen d'un dispositiu que impedeixi l'abocament instantani d'energia a la xarxa de distribució, excepte que s'utilitzi per complir el que estableix l'article 13.3 del Reial decret 1699/2011.
b) Les inversions en noves instal·lacions (inclou les noves ampliacions d'instal·lacions existents) d'energia solar fotovoltaica aïllades, en edificis o instal·lacions sense connexió a una xarxa elèctrica de distribució, amb una potència de pic per instal·lar de fins a 10 kWp. En el cas d'instal·lar una potència superior als 10 kWp, únicament se subvencionen els primers 10 kWp.
c) Les inversions en noves instal·lacions microeòliques amb una potència de pic per instal·lar de fins a 10 kW. En el cas d'instal·lar una potència superior als 10 kW, únicament se subvencionen els primers 10 kW. Els molins han d'integrar-se en el paisatge i es prohibeix la instal·lació de suports metàl·lics tipus gelosia.
d) Les inversions en sistemes d'acumulació d'ió liti, complementàries de les establertes en els apartats a), b) i c) anteriors, de capacitat d'acumulació entre 2 kWh i 12 kWh, que tenguin una garantia mínima de funcionament certificada pel fabricant de cinc anys.
4.2. Per a persones físiques que tenguin domicili a les Illes Balears són subvencionables:
a) Les inversions en noves instal·lacions (inclou les noves ampliacions d'instal·lacions existents) d'energia solar fotovoltaica per a autoconsum, amb una potència de pic per instal·lar de fins a 3 kWp. En el cas d'instal·lar una potència superior als 3 kWp, únicament se subvencionen els primers 3 kWp. En queden excloses les instal·lacions que disposen d'un dispositiu que impedeixi l'abocament instantani d'energia a la xarxa de distribució, excepte que s'utilitzi per complir el que estableix l'article 13.3 del Reial decret 1699/2011.
b) Les inversions en noves instal·lacions (inclou les noves ampliacions d'instal·lacions existents) d'energia solar fotovoltaica aïllades, en edificis o instal·lacions sense connexió a una xarxa elèctrica de distribució, amb una potència de pic per instal·lar de fins a 3 kWp. En el cas d'instal·lar una potència superior als 3 kWp, únicament se subvencionen els primers 3 kWp.
c) Les inversions en noves instal·lacions microeòliques amb una potència de pic per instal·lar de fins a 5 kW. En el cas d'instal·lar una potència superior als 5 kW, únicament se subvencionen els primers 5 kW. Els molins han d'integrar-se en el paisatge i es prohibeix la instal·lació de suports metàl·lics tipus gelosia.
d) Les inversions en sistemes d'acumulació d'ió liti, complementàries de les establertes en els apartats a), b) i c) anteriors, de capacitat d'acumulació entre 2 kWh i 12 kWh, que tenguin una garantia mínima de funcionament certificada pel fabricant de cinc anys.
4.3. No són subvencionables les actuacions que no compleixen el que disposa l'annex F del Decret 33/2015, sobre les mesures i condicions ambientals que han de complir les instal·lacions, amb esment especial de les condicions previstes per a la implantació de les plaques fotovoltaiques sobre el sòl.
4.4. En el cas d'instal·lacions aïllades, s'ha de acreditar la legalitat del lloc d'emplaçament de la instal·lació.
En el cas de petites i mitjanes empreses, les instal·lacions s'han d'executar en edificis o subministraments relacionats amb la seva activitat empresarial, els sol·licitants dels quals han de ser els titulars del contracte de subministrament elèctric corresponent.
4.5. Les inversions objecte de la sol·licitud s'han de dur a terme en l'àmbit territorial de les Illes Balears i s'han de fer dins el període que va des del dia de la presentació de la sol·licitud fins al termini que fixi la resolució d'atorgament i que no pot ser superior al 30 de setembre de 2020. Computa com a data de sol·licitud la d'entrada en el Registre de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, en les seves delegacions o en qualsevol dels llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
4.6. Atès el caràcter d'incentiu dels ajuts, les actuacions objecte d'aquestes no poden haver-se iniciat amb anterioritat a la data de registre de la sol·licitud de l'ajut. A aquest efecte s'entén per «inici dels treballs» la data d'inici de les obres de construcció finançades per la inversió o la data del primer compromís en ferm per a la comanda d'equips o un altre compromís que faci irreversible la inversió, de les dues dates la més antiga. Els treballs preparatoris com l'obtenció de permisos i la realització d'estudis previs de viabilitat no es consideren com a «inici dels treballs».
4.7. Les factures, albarans, certificats d'obra i el pagament de la inversió, inclòs l'abonament de possibles quantitats a compte o sota qualsevol altre concepte, han de ser posteriors a la data del registre de la sol·licitud.
4.8. No són subvencionables l'adquisició de les instal·lacions o equips mitjançant lísing ni cap altra fórmula d'arrendament financer en la qual els béns no siguin propietat del beneficiari. Tampoc no són subvencionables les instal·lacions aïllades que no acreditin la legalitat del lloc d'emplaçament on s'ubiquin.
4.9. L'IVA és subvencionable sempre que el beneficiari no el pugui recuperar o compensar.
Cinquè
Sol·licituds i documentació
5.1. Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sens perjudici del que estableix l'apartat 1 del mateix article.
5.2. La documentació que s'ha d'aportar és la següent:
a) El document normalitzat 1 de sol·licitud de subvenció d'aquesta convocatòria (la presentació de la sol·licitud suposa que la persona interessada accepta les prescripcions contingudes en la convocatòria corresponent, en l'Ordre de bases [BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008], com també que autoritza l'òrgan instructor del procediment perquè, si és procedent, obtengui de forma directa l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant denegui expressament l'autorització, ha d'aportar un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social). Aquest document ha d'incloure la declaració per part del sol·licitant de la realització de la instal·lació amb empreses vinculades d'acord amb l'apartat 2.2 d'aquesta convocatòria.
b) Les persones jurídiques, públiques o privades, i altres entitats, amb personalitat jurídica o sense, han d'aportar la targeta d'identificació fiscal i la documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formuli la sol·licitud d'ajut com a representant d'aquesta, inscrita degudament, si escau, en els registres públics corresponents.
c) La descripció de dades tècniques (document normalitzat 2), emplenat adequadament en tots els apartats.
d) Per raó de la quantia, i d'acord amb l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, quan l'import de la despesa subvencionable supera els imports establerts en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors (40.000 €, en el cas d'execució d'obres, o 15.000 €, quan es tracta d'altres contractes), el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a assumir el compromís per a la prestació del servei o lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat entitats suficients per dur-ho a terme.
L'elecció e les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en el cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa (document normalitzat 3).
e) Quan es tracta d'entitats formades per agrupacions de persones físiques o jurídiques privades sense personalitat, s'han de fer constar de manera explícita els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació o comunitat de béns, així com l'import de la subvenció que ha d'aplicar cada un, ja que tenen la consideració de beneficiaris. Això no obstant, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic amb poders suficients per complir les obligacions que com a beneficiària corresponen a l'agrupació o comunitat de béns. S'hi ha d'adjuntar una còpia de la constitució de la comunitat o agrupació, amb la indicació de la participació de cada un dels participants. Si no s'indica expressament, es considera que aquesta és a parts iguals.
f) Quan es tracta d'associacions empresarials, s'hi ha d'adjuntar una còpia actualitzada i autenticada dels estatuts i de l'acta de nomenament del president i del representant legal de les associacions sol·licitants. A més, s'hi ha d'incloure una llista de les empreses que formen part de l'associació, que ha de contenir el NIF, el nom o raó social i l'adreça fiscal de l'empresa. Aquesta llista ha d'anar certificada pel secretari de l'entitat.
g) Quan es tracta d'un autoconsum col·lectiu, l'acord signat per tots els participants que reculli els criteris de repartiment, en virtut del que estableix l'annex I del Reial decret 244/2019, de 5 d'abril, pel qual es regulen les condicions administratives, tècniques i econòmiques de l'autoconsum d'energia elèctrica.
h) El pressupost detallat de les actuacions que s'han de dur a terme per part d'una empresa instal·ladora habilitada.
i) Per a les instal·lacions connectades a la xarxa de distribució elèctrica, una còpia de la darrera factura elèctrica.
j) Per a les instal·lacions no connectades a la xarxa elèctrica, el document que acrediti la legalitat del lloc d'emplaçament de la instal·lació.
k) Si el promotor de l'actuació és una comunitat de propietaris, a més a més de la documentació anterior, ha d'aportar la documentació específica següent:
k.1) El certificat de l'acord de la junta de propietaris de l'edifici, emès i signat pel secretari o administrador de la comunitat amb el vistiplau del president, en el qual han de figurar els acords següents:
— L'aprovació de la realització de les instal·lacions.
— L'aprovació de la presentació de la sol·licitud de l'ajut en aquesta convocatòria.
k.2) Un certificat, emès i signat pel secretari o administrador de la comunitat amb el vistiplau del president, de l'acord de la junta de propietaris en què es va aprovar la designació del president, de l'administrador i/o del secretari de la comunitat.
k.3) Un certificat, emès i signat pel secretari o administrador de la comunitat amb el vistiplau del president, que ha d'incloure la relació de persones comuneres, les quotes de participació corresponents i el total d'habitatges que integren l'edifici. També ha d'indicar que totes elles autoritzen l'òrgan gestor de les subvencions per obtenir —d'altres administracions— els documents justificatius del compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. Si no hi figura aquesta autorització, cada una de les persones comuneres ha d'aportar un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
En el supòsit que algun dels documents esmentats, a causa de la tramitació d'altres expedients a la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, ja s'hagi presentat, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què es va presentar o, si escau, en què es va emetre; que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment corresponent i que no hagi sofert modificacions.
La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.
5.3. Les notificacions s'han de fer per mitjans telemàtics amb els efectes que determinen els articles 40 i 41 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; tot això, sens perjudici del que estableix l'article 14.1 de la mateixa Llei.
5.4. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada.
5.5. Les persones o entitats sol·licitants han de comunicar immediatament a l'òrgan competent per resoldre qualsevol variació de les condicions o circumstàncies assenyalades en els apartats anteriors d'aquest article, amb les conseqüències que en cada cas corresponguin, sens perjudici que també es puguin incorporar d'ofici a l'expedient.
5.6. En el cas que un mateix beneficiari vulgui executar més d'una instal·lació, s'ha de presentar una sol·licitud independent per a cada una d'aquestes, i el beneficiari ha de donar prioritat de registre d'entrada a l'actuació que consideri més rellevant. En aquest cas, les altres sol·licituds no prioritàries del mateix beneficiari (enteses com les que no s'han registrat d'entrada en primer lloc) només es resoldran si una vegada tancat el període de presentació de sol·licituds hi ha un romanent econòmic en la partida pressupostària corresponent.
Sisè
Termini de presentació de les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds s'inicia a partir del cinquè dia de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza al cap de tres mesos des de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o fins al possible exhauriment, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.
Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant la publicació corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius.
Setè
Procediment per resoldre els ajuts
7.1. Les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria o, si escau, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.
7.2. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.
7.3. La Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic ha d'emetre les corresponents propostes de concessió i denegació dels ajuts, les quals han de contenir els beneficiaris proposats per atorgar la subvenció, i també els sol·licitants exclosos, amb el motiu de la causa d'exclusió.
7.4. D'acord amb el que estableix l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, els actes a què es refereixen els punts 2 i 3 anteriors s'han de notificar a les persones interessades mitjançant la seva publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic (http://energia.caib.cat).
7.5. La resolució expressa del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius finalitza el procediment de concessió de la subvenció. La resolució col·lectiva s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears dins el termini de sis mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds. Aquesta s'ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, quantia, productes o serveis que s'hagin d'obtenir de l'ajut, partida pressupostària a la qual s'aplica, forma de pagament, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte de l'ajut, terminis per presentar els justificants, enquadrament en el Programa Operatiu FEDER Balears 2014-2020 (objectiu temàtic, prioritat d'inversió, objectiu específic, camp d'intervenció i organisme amb senda financera) i absència de conflicte d'interessos de qui la dicta.
Vuitè
Òrgans competents
La Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'ajuts d'aquesta convocatòria. Una vegada que els tècnics d'aquesta Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, el director general d'Energia i Canvi Climàtic ha d'emetre una proposta de resolució, que es publicarà a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic (http://energia.caib.cat), perquè, en el termini màxim de deu dies, hi puguin al·legar el que considerin oportú.
Novè
Quantia dels ajuts
9.1. S'estableixen les quanties de subvenció següents:
a) Per a les sol·licituds presentades per les entitats de l'apartat 2.1.a) així com associacions empresarials s'estableix una subvenció del 30 % sobre el valor de la inversió admissible de les instal·lacions fotovoltaiques. El valor d'inversió màxima admissible és d'1,50 €/Wp per a instal·lacions fins a 10 kWp, 1,20 €/Wp per a instal·lacions entre 10 kWp i 25 kWp, i 1 €/Wp per a la resta.
b) Per a les sol·licituds presentades per entitats sense ànim de lucre i comunitats de propietaris s'estableix una subvenció del 50 % sobre el valor de la inversió admissible de les instal·lacions fotovoltaiques. El valor d'inversió màxima admissible és d'1,50 €/Wp per a instal·lacions fins a 10 kWp, 1,20 €/Wp per a instal·lacions entre 10 kWp i 25 kWp, i 1 €/Wp per a la resta.
c) Per a les sol·licituds presentades per les entitats de l'apartat 2.1.a) així com associacions empresarials o entitats sense ànim de lucre i comunitats de propietaris s'estableix una subvenció del 50 % sobre el valor de la inversió admissible de les instal·lacions microeòliques. El valor d'inversió màxima admissible és de 5 €/W.
d) Per a les sol·licituds presentades per persones físiques s'estableix la quantia de subvenció del 50 % sobre el valor de la inversió admissible de les instal·lacions fotovoltaiques. El valor d'inversió màxima admissible és d'1,80 €/Wp.
e) Per a les sol·licituds presentades per persones físiques s'estableix la quantia de subvenció del 50 % sobre el valor de la inversió admissible de les instal·lacions microeòliques. El valor d'inversió màxima admissible és de 6 €/W.
9.2. En el cas d'instal·lacions fotovoltaiques o microeòliques que incorporin sistemes d'acumulació d'ió liti, s'estableix una quantia de subvenció del 50 % sobre el valor de la inversió admissible en acumulació. El valor d'inversió màxima admissible és de 600 €/kWh d'acumulació.
9.3. En el cas que el beneficiari sigui una comunitat de propietaris, si alguna de les persones comuneres no compleix el requisit de trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, l'import de la subvenció resultant s'ha de minorar en un percentatge corresponent al nombre de membres que es trobin en aquesta situació.
9.4. En el cas que el beneficiari rebi altres subvencions o ajuts per a la mateixa activitat o tipus d'actuació, l'import de les subvencions establertes en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat subvencionada.
Desè
Pagament i justificació d'activitats
10.1. El pagament de la subvenció únicament es pot fer una vegada que s'ha dictat la resolució corresponent, s'ha justificat de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada i s'ha acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció.
La documentació per justificar-ho és la següent:
a) La sol·licitud de pagament (document normalitzat 4).
b) La memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats fetes, els resultats obtinguts i la declaració responsable sobre la realització de les tasques amb empreses vinculades a preu de mercat i la recepció d'altres ajuts (document normalitzat 5 ).
c) El document fotogràfic dels elements principals de la instal·lació (plaques solars, convertidor, etc.). La instal·lació ha d'incorporar l'adhesiu que s'adjunta com a document normalitzat 7 i s'ha d'aportar el document fotogràfic que acrediti que s'hi ha col·locat. Aquest adhesiu ha de tenir una mida mínima DIN A3 i ha d'estar situat a l'entrada de l'edifici o en un lloc visible al públic.
d) En el cas d'instal·lacions connectades a la xarxa pública de distribució, una còpia del document de la tramitació davant la UDIT o la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic de la documentació tècnica de la instal·lació de producció d'energia elèctrica de petita potència.
e) En el cas d'instal·lacions de generació aïllades, el justificant del registre de la instal·lació davant la Direcció General de Política Industrial.
f) En el cas de sistemes d'acumulació, la garantia del fabricant amb una durada mínima de cinc anys.
g) La memòria econòmica (document normalitzat 6) justificativa del cost de les activitats realitzades, que ha d'incloure:
1r. Una llista classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
2n. Les factures o els documents de valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses. Les factures o els certificats d'obra han d'estar detallats per conceptes i preus unitaris, i especificar clarament el nombre de plaques i la seva potència unitària.
3r. El justificant de pagament. Els justificants s'han d'acreditar d'alguna de les maneres següents:
— Amb una fotocòpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament, en el qual han de figurar la data del document, l'import i la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.
— Amb una còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, amb l'extracte bancari corresponent del beneficiari de l'ajut en què ha de figurar el càrrec d'aquest xec o pagaré.
— En el cas de pagament mitjançant confirmació de pagaments, el venciment d'aquest ha de ser anterior a la data màxima de justificació de la subvenció.
No obstant això, per a les factures inferiors a 500 € (IVA inclòs) és justificant suficient el rebut de pagament signat i segellat pel proveïdor. No es considera vàlid el rebut amb un segell de pagat. No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 € (IVA inclòs).
4t. Una llista detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import i la procedència.
h) Quan el beneficiari és una empresa:
— La comptabilitat separada i la documentació comptable (còpia de la comptabilitat de la inversió, de la subvenció rebuda i dels comptes de major dels proveïdors de les factures justificatives); i, si es tracta d'empreses (persones físiques) no obligades a dur comptabilitat, una còpia dels llibres de registre de vendes i ingressos, de compres i despeses i, si escau, de béns d'inversió.
— A partir del mes d'agost de 2021, i en el termini de tres mesos, presentació dels comptes de major dels proveïdors del darrer any de la inversió feta i següent; i, si es tracta d'empreses (persones físiques) no obligades a dur comptabilitat, una còpia dels llibres de registre de vendes i d'ingressos, de compres i despeses i, si escau, de béns d'inversió del darrer any de la inversió feta i següent.
10.2. En el cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l'aplicació de la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents, comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut el requeriment.
10.3. La concessió de la subvenció no eximeix el titular de la instal·lació de complir totes les autoritzacions administratives que siguin necessàries.
10.4. La resolució d'atorgament de la subvenció ha de fixar el termini concret per justificar la realització de les activitats subvencionades, que en cap cas no pot ser superior al 30 de setembre de 2020.
10.5. En el supòsit que no estigui justificada totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi acomplert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual la subvenció es va concedir, aquesta s'ha de revisar i minorar proporcionalment pel que fa al que no s'ha justificat.
10.6. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius l'hagi aprovat prèviament, així com la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent al que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.
Onzè
Obligacions dels beneficiaris
Els beneficiaris d'aquest tipus d'ajuts queden obligats a:
a) Dur a terme l'activitat o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
b) Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
c) Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si escau, a l'entitat col·laboradora la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.
d) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica; i acreditar-ho, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió. En tot cas, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €.
e) Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció General de Fons Europeus com a organisme intermedi del PO FEDER 2014-2020, a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d'aquestes actuacions de control es detecten irregularitats, es derivarà l'obligació de reintegrament de les quanties percebudes indegudament.
f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, amb les bases reguladores.
g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control, per un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació. Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l'operació cofinançada durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació (article 140 del Reglament [UE] 1303/2013).
h) Assegurar les mesures d'informació i publicitat (article 115 i annex XII del Reglament [UE] 1303/2013, Reglament [UE] 821/2014, de les característiques tècniques de les mesures d'informació i publicitat, i Estratègia de comunicació del PO FEDER/FSE). En totes les mesures d'informació i publicitat s'ha de reconèixer l'emblema de la UE i la referència del FEDER (documentació administrativa, activitats i actes públics, difusió en mitjans de comunicació, publicacions, cartelleria, pàgina web). La resolució d'aprovació de l'operació cofinançada i les publicacions fetes en el DOUE/BOE/BOIB han de recollir expressament la menció següent: «Aquest projecte està cofinançat en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears».
i) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada, en la forma i dins els terminis que estableixi la convocatòria i, si escau, la resolució corresponent o les seves modificacions. Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de cinc anys següents al pagament final al beneficiari, o tres anys en el cas de pimes (article 71 del Reglament [UE] 1303/2013).
j) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció.
k) Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l'àmbit de contractació, subvencions, ajuts de l'Estat (Reglament [UE] 651/2014 i Reglament [UE] 1407/2013, de minimis), normes sobre les despeses subvencionables del FEDER (Ordre HFP/1979/2016 de 29 de desembre, per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del FEDER per al període 2014-2020), comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d'oportunitats.
l) Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l'operació cofinançada, o bé un codi comptable separat (article 125.4.b) del Reglament [UE] 1303/2013).
m) Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d'auditoria apropiada (article 125.4.d) del Reglament [UE] 1303/2013).
n) Acceptar la inclusió del beneficiari dins la llista d'operacions publicada de conformitat amb l'article 115.2 i l'annex XII del Reglament (UE) 1303/2013.
o) Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació fetes pels òrgans de control competents, i segons el que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
p) S'ha d'informar el públic del suport obtingut pel FEDER. S'ha de fer una breu descripció en el lloc web —si se'n disposa— de l'operació, de manera proporcionada al nivell de l'ajut obtingut, els objectius i resultats; i s'ha de destacar el suport financer de la Unió Europea. Per facilitar el compliment d'aquesta obligació, la Direcció General de Energia i Canvi Climàtic ha de facilitar un codi HTML que ha d'incorporar aquesta informació i que el beneficiari ha d'inserir a la seva pàgina web.
Dotzè
Lluita contra el frau
Qualsevol persona que estigui assabentada de fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria, pot comunicar aquests fets al Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest Servei a l'adreça web http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/Paginas/Denan.aspx, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, del Servei.
Tretzè
Tramitació telemàtica
La sol·licitud de subvenció s'ha de presentar de forma telemàtica a través de l'enllaç que s'ha de posar a disposició dels interessats a la web http://energia.caib.cat, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic; tot això, sens perjudici del que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Catorzè
Models normalitzats
Una vegada publicada la convocatòria, la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic, a través de l'enllaç web http://energia.caib.cat, ha de posar a disposició dels interessats la documentació normalitzada següent:
Quinzè
Normativa d'aplicació
La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia a les Illes Balears, i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.