Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT LLUIS

Núm. 13016
Bases del procés selectiu per cobrir una plaça de policial local de l’Ajuntament de Sant Lluís

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en data 20 de desembre de 2019 , va acordar:

«Primer.- Aprovar les bases que han de regir el procés de selecció que s'han redactat de conformitat amb el disposat en la Disposició Transitòria primera del Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en els termes que consten a l'expedient.

Segon.- Convocar el procés selectiu per proveir una plaça de policia local de l'Ajuntament de Sant Lluís mitjançant el procediment extraordinari.

Tercer.- Donar publicitat a la convocatòria i a les bases mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, taulell d'edictes municipal i pàgina web de l'Ajuntament.

Quart.- Publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat l'anunci de la convocatòria. El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.»

El que es va públic per a general coneixement.

A continuació es transcriuen les bases aprovades

Convocatòria i bases del procés selectiu per cobrir una plaça de policial local de l'Ajuntament de Sant Lluís mitjançant el procediment extraordinari del Decret llei 1/2017, de 13 de gener de 2017, mitjançant concurs-oposició.

PRIMERA. OBJECTE, NORMATIVA I PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

1. La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 1 plaça de Policia Local vacant i dotada pressupostàriament ocupada per personal funcionari interí, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2018, pel sistema d'accés de torn lliure.

2. Aquesta plaça està enquadrada a la plantilla de personal funcionari, escala d'Administració Especial, Subescala de Serveis Especials, Classe Policia Local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Sant Lluís

3. S'aplicaran a aquestes proves selectives, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 5/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; i demés disposicions legals vigents en matèria de Policia Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. El procediment de selecció serà el de concurs-oposició mitjançant el procediment extraordinari d'accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears previst a la disposició transitòria primera del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

SEGONA. REQUISITS DELS ASPIRANTS

Per prendre-hi part, les persones interessades han de complir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir 18 anys complerts.

c) Estar en possessió del títol de Batxiller, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Ciència, o d'una universitat espanyola. La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat pot declarar també l'equivalència de títols.

d) Estar en possessió del diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de Policia Local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent.

e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a L'exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

i) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

j) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

k) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant el certificat emès per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

2.2. Amb caràcter previ a la presa de possessió, la persona interessada ha de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

2.3. Les persones aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés. En cas que, una vegada que s'hagi pres possessió de la vacant, es donin una o diverses causes d'exclusió es podrà evocar el nomenament.

TERCERA.- PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat amb el que disposen els articles 12 i següents de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del que és responsable l'Ajuntament de Sant Lluís, i que té per finalitat, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, taules d'edictes de l'Ajuntament i página web d'aquesta institució d'acord amb el que disposen les bases d'aquesta convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'òrgan administratiu davant del qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, és l'Oficina d'Atenció al Públic de l'Ajuntament de Sant Lluís, situada al C/ Sant Lluís.

QUARTA PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex IV) s'hauran d'adreçar a la batlia i es presentaran al Registre General de l'Ajuntament de Sant Lluís o en les formes establertes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de presentació d'instàncies a les oficines de Correus, s'han de lliurar a aquelles dependències, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies, en sobre obert, per ser datades i segellades pel funcionari de Correus. Només així s'entendrà que van tenir la seva entrada el dia de la seva presentació a Correus i per tant podrà ser admès a la convocatòria.

El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina web www.ajsantlluis.org, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de la persona aspirant en el procés selectiu.

2. El termini general de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

Els anuncis successius es publicaran únicament a la web municipal www.ajsantlluis.org

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar :

a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base segona, referides sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

b) Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que s'estableixen en l'article 165.3 del Decret 40/2019 a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.

En el cas de que la persona aspirant sol·liciti l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat en els termes establerts a l'annex 1 punt 3 del Decret Llei 1/2017, s'haurà de fer constar i presentar l'acreditació corresponent juntament amb la sol·licitud.

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament convocant o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas l'interessat ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procediment selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

4. Tots aquells mèrits avaluables d'acord amb el barem establert a l'Annex III de les presents bases, no s'han d'adjuntar a la sol·licitud, atès que només els han de presentar, mitjançant l'original o la fotocòpia compulsada o acarada, aquelles persones que hagin superat la fase d'oposició.

5. A aquest efecte el Tribunal qualificador establirà un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aprovats de la fase d'oposició, per tal que les persones aspirants presentin aquesta documentació en el Registre General de l'Ajuntament. Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no es valoren. En aquest cas, els mèrits es computen a data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu. Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o una de superior.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

e) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua. Les persones aspirants poden retirar els documents acreditatius dels mèrits presentats en el termini de tres mesos a comptar des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment; altrament, poden ser destruïts.

6. Les persones aspirants, han de conservar una còpia segellada i registrada de la seva sol·licitud, per si li fos requerida en qualsevol moment de la realització de les proves selectives.

7. La presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

8. Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

CINQUENA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web www.ajsantlluis.org una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió. En la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es durà a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si s'han de dur a terme en una o més sessions, i amb l'interval mínim entre exercici i exercici.

2.En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

3. Per esmenar el possible defecte, adjuntar els documents que siguin preceptius, o presentar reclamacions, es disposarà d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la Corporació. Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procés selectiu. Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.

4. Si es presenten reclamacions, seran acceptades o recusades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva dins el termini màxim de 10 dies hàbils, que es publicarà, així mateix, als llocs indicats per a la llista provisional. Aquesta última publicació, servirà de notificació a efectes d'impugnacions i recursos.

5. Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

6. El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es pugin derivar de la seva participació.

SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR

1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i s'ha de procurar, així mateix, la paritat entre dona i home. El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver-n'hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altra. A aquests efectes cada organització sindical amb representació a la Mesa General de Negociació de Personal Funcionari de l'Ajuntament de Sant Lluís, podrà designar un representant i ho notificarà al departament de Recursos Humans amb antelació suficient a l'inici de les proves selectives, el qual ho comunicarà a la Presidència del Tribunal.

2. Composició. L'Alcaldia-Presidència ha de nomenar els membres del Tribunal i els seus suplents. El Tribunal qualificador té la consideració d'òrgan dependent de la seva autoritat. La designació nominal dels membres, que ha d'incloure la dels respectius suplents, s'ha de fer per Decret de la Presidència i s'ha de publicar al tauler d'anuncis de la web d'aquest Ajuntament.

El Tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o Presidenta: designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Interior, Emergències i Justícia, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública, i un designat per l'ajuntament convocant.

c) Secretari o Secretària: designat per l'ajuntament convocant amb veu i vot. Els membres han d'estar en possessió d'una titulació acadèmica de nivell igual o superior que l'exigit a les persones aspirants. El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

3. Abstenció i recusació. Els membres del Tribunal han d'abstenir-se d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, les persones aspirants poden recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, conforme al que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

4. Constitució i actuació. El Tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària. Les decisions adoptades pel Tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El Tribunal continuarà constituït fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que puguin suscitar el procés selectiu. Els membres del Tribunal estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguin suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garanteixin el degut ordre en les mateixes, en tot el no previst en les bases de la convocatòria, i per a l'adequada interpretació de les bases. El Tribunal adoptarà els seus acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el president amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert en el Decret de nomenament dels membres del Tribunal, votant en últim lloc, el president. El tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat dels aspirants.

5. Actes del Tribunal. El secretari/ària del Tribunal aixecarà acta de totes les seves sessions, tant de constitució com de celebració d'exercicis, com de la correcció i avaluació dels mateixos, així com de la deliberació dels assumptes de la seva competència, on es farà constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i votacions que es produeixin. Les actes hauran de ser aprovades i subscrites pels membres del Tribunal. Les actes, numerades i rubricades, constituiran l'expedient, que reflectirà el procediment selectiu portat a terme. Una vegada finalitzat el procediment selectiu, es remetrà pel secretari/ària del Tribunal al departament de Recursos Humans l'expedient, degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació de les proves realitzades.

6. Als efectes previstos al Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el Tribunal queda classificat amb la categoria de segona.

SETENA. PROCÉS SELECTIU

El procediment de selecció és el de concurs oposició.

El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.

La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud dels aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin els aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

El procés selectiu s'iniciarà amb la fase d'oposició i continuarà amb la fase de concurs per als aspirants que hagin superat la fase d'oposició.

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

La puntuació final del concurs oposició en totes les categories s'ha de calcular amb la fórmula següent:

    60            40

Pt = ——— o + ——— c

   O             C

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts en la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase concurs

La suma de la puntuació obtinguda per les persones aspirants en el conjunt dels exercicis de l'oposició i de la puntuació obtinguda en la valoració dels mèrits estableix l'ordre final de prelació de les persones aspirants que hagin superat el concurs oposició.

En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) La puntuació total de la fase d'oposició.

b) La puntuació total de la fase de concurs.

c) La puntuació del bloc d'experiència professional de la fase de concurs.

d) La puntuació del segon exercici de la fase d'oposició.

e) Per ordre alfabètic del primer cognom dels aspirants empatats, iniciant-se l'ordre per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública.

L'ordre d'actuació dels aspirants en els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament s'iniciarà alfabèticament per l'aspirant, el primer llinatge del qual comenci per la lletra que determini el sorteig que realitzarà el tribunal.

Una vegada iniciades les proves selectives, el Tribunal ha de publicar els anuncis en el tauler d'anuncis de la pàgina web municipal amb, almenys, quaranta-vuit hores d'antelació al començament de la prova. Les qualificacions dels exercicis s'han de fer públiques el mateix dia que s'acordin i s'han d'exposar al tauler d'anuncis de la pàgina web municipal, i les persones aspirants hi poden presentar per escrit en el registre general de l'Ajuntament de Sant Lluís, a partir del dia següent, observacions o reclamacions durant el termini de tres dies hàbils, que han de ser resoltes motivadament i expressa pel Tribunal dins el termini dels set dies següents i, en tot cas, abans de l'inici del següent exercici. Als efectes esmentats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis als opositors.

7.1. FASE D'OPOSICIÓ.

Aquesta fase consta dels següents exercicis de caràcter obligatori i eliminatori.

7.1.1. Primer exercici: Prova de coneixements.

Aquesta prova consta de dues fases i la seva valoració ha de ser el resultat de la suma d'ambdues fases:

a) La primera fase consisteix en respondre 50 preguntes tipus test amb 4 respostes alternatives, de les quals només una és correcta, referides al programa de temes que figuren a l'annex II de les presents bases. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,400 punts. Les preguntes no resoltes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d'una resposta s'han de penalitzar amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació d'aquesta prova s'ha d'aplicar la fórmula següent:

   {A-(E/4)} x 20

Q = —————————

P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

La prova es valora de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. El temps per efectuar aquesta prova serà de 120 minuts.

b) La segona fase consisteix en una prova tipus test de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals de l'Ajuntament de Sant Lluís.

Per accedir a la informació sobre coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals es pot consultar el portal web de l'Ajuntament de Sant Lluís.

Consisteix en respondre 50 preguntes tipus test amb 4 respostes alternatives, de les quals només una és correcta. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,400 punts. Les preguntes no resoltes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d'una resposta s'han de penalitzar amb la meitat del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació d'aquesta prova s'ha d'aplicar la fórmula següent:

{A-(E/2)} x 20

Q = —————————

P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici La prova es valora de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

El temps per efectuar aquesta prova serà de 120 minuts.

7.1.2. Segon exercici: Prova d'aptitud física.

Té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència dels aspirants. Aquesta prova consisteix en la superació de les cinc proves parcials que es determinen en l'annex I de les presents bases. Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que assenyala l'annex I. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP de la Disposició Transitòria Sexta del Decret 40/2019, de 24 de maig , pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears resten exemptes de fer les proves físiques que es determinen en l'annex I de les presents bases. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat, comptador des de la data de finalització d'aquest curs bàsic.

7.1.3. Tercer exercici: Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policial.

Per a la realització d'aquesta prova el tribunal qualificador disposarà d'un professional de la psicologia que farà d'assessor del tribunal qualificador. La valoració d'aquesta prova és apte o no apte. Quedaran eliminats els aspirants que obtinguin un valoració no apte.

Estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova igual a l'exigida en aquest apartat.

7.2. FASE DE CONCURS.

Els mèrits que el Tribunal qualificador ha de valorar en la fase de concurs, són els establerts a l'annex III d'aquestes bases i s'han de presentar conforme s'estableix en el punt 4.5 de la base tercera.

VUITENA. RELACIÓ D'APROVATS

1. Llista d'aprovats.

1.1. Conclosa la valoració del procés selectiu, el Tribunal qualificador exposarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica i a la pàgina web de l'Ajuntament de Sant Lluís, una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants per l'ordre de puntuació assolida, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cada un dels apartats, així com del número del document nacional d'identitat.

1.2. Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant el Tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d'un assessor.

El Tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions, i tot seguit, farà pública, al tauler d'anuncis de la seu electrònica i a la web municipal, la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació, la qual no podrà contenir un nombre d'aprovats superior al de les places vacants objecte d'oferta.

2. Proposta. D'acord amb la citada llista, el Tribunal qualificador elevarà a la Presidència de la Corporació, l'acta de l'última sessió, on s'inclourà la relació d'aprovats i la proposta del corresponent nomenament.

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'Ajuntament (www.ajsantlluis.org).

Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seccionats abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 2, el Tribunal elevarà a l'òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.

 

NOVENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

Un cop publicada la llista de persones aprovades amb plaça al tauler d'anuncis de la seu electrònica i en la web municipal, les persones aspirants que hi figurin disposen d'un termini de vint dies naturals des de la data de publicació, per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria. L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

DESENA. FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES

1. Les persones aspirants que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades personal funcionari en pràctiques de la categoria de Policia Local. El període de pràctiques tendrà una durada de sis mesos.

2. En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.

3. Aquesta situació s'ha de mantenir fins que siguin nomenades personal funcionari de carrera, si escau, o qualificades com a no aptes.

4. El tribunal qualificador ha d'elevar a l'Alcaldia Presidència de l'Ajuntament la llista definitiva de persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació. Si alguna persona aspirant és qualificada com a no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a les persones aspirants resultant del procés selectiu, que hagin aprovat totes les proves, i no hagin obtingut plaça per ordre de puntuació del concurs oposició, per a ser noment funcionari o funcionària en pràctiques. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Els funcionaris en pràctiques tenen dret a percebre les retribucions que corresponguin a la categoria de Policia Local.

ONZENA. VALORACIÓ DE LA FASE DE PRACTIQUES

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Per tal de dur a terme aquesta avaluació s'ha de seguir el procediment que estableix l'article 180 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

DOTZENA. INCIDÈNCIES

El tribunal està facultat per resoldre els dubtes, discrepàncies, peticions i suggeriments que s'originin durant el desenvolupament del procés de selecció, i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

TRETZENA. IMPUGNACIÓ I REVOCACIÓ

1. Contra aquestes bases generals, les convocatòries, les llistes definitives de persones admeses i excloses, esmenades les deficiències que les persones excloses presentin, els nomenaments com a funcionaris/àries en pràctiques, les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques, i els nomenaments com a funcionaris/àries de carrera, es podrà interposar, en via administrativa, recurs de reposició, amb caràcter potestatiu i previ al recurs contenciós-administratiu, davant l'Alcaldia-Presidència, en un termini d'un mes a partir de la publicació. En via judicial, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la seva publicació, o, en cas de que s'hagi fet ús del recurs de reposició, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la notificació de la resolució, si fos expressa, o a partir del dia següent al venciment del termini que per a resoldre el de reposició (un mes) te l'Administració, si no es produeix i notifica la resolució.

2. Contra els actes de tràmit del tribunal que decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, que determinen la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, que produeixen indefensió o perjudici irreparable als drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant l'Alcaldia Presidència de l'Ajuntament de Sant Lluís, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, exposició en el tauler d'anuncis o notificació individual. Contra els actes de tràmit del tribunal no inclosos en el punt anterior, al llarg del procés selectiu, les persones aspirants poden formular totes les al·legacions que estimin pertinents perquè siguin preses en consideració en el moment de fer pública la puntuació final del procés selectiu.

3. En qualsevol moment, sempre abans de la presentació de les sol·licituds per les persones aspirants, l'Alcaldia-Presidencia podrà modificar o deixar sense efecte la convocatòria mitjançant l'adopció de la resolució corresponent.

En els restants supòsits, per a l'anul·lació o la revisió d'ofici dels acords aprovatoris de les convocatòries, s'estarà al que preveuen els articles 106 i 107 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

CATORZENA. PUBLICACIÓ I ORDRE DE PRELACIÓ

1. L'aprovació d'aquestes bases es publicarà en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. A més l'anunci de la convocatòria haurà de publicar-se en el Butlletí Oficial de l'Estat.

2. En cas de contradicció o dubta interpretativa en relació amb la versió d'aquestes bases en llengua castellana, prevaldrà la versió en llengua catalana.

3. Les presents bases estaran a la disposició de les persones interessades en el tauler d'anuncis de la web municipal (www.ajsantlluis.org).

4. Tots els anuncis relatius al desenvolupament del procés selectiu que es publicaran a la pàgina web municipal.

 

ANNEX I BAREM DE PUNTUACIÓ DE LES PROVES FÍSIQUES PER INGRESSAR EN LES DIVERSES CATEGORIES DE LA POLICIA LOCAL DE LES ILLES BALEARS

Les proves físiques, que han de ser exclusivament les que s'indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.

1. Prova d'aptitud física

Té com a finalitat comprovar, entre d'altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.

Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.

Per fer aquesta prova, l'aspirant ha de lliurar a l'EBAP, o al tribunal, un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.

Proves que s'han de fer:

1.1. Resistència (1.000 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Només es pot fer un intent.

Homes (minuts) Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Mes de 50 anys i un dia

10

-3,10'

-4,00'

-4,50'

-6,10'

9

-3,20'

-4,10'

-5,00'

-6,20'

8

-3,30'

-4,20'

-5,10'

-6,30'

7

-3,40'

-4,30'

-5,20'

-6,40'

6

-3,50'

-4,50'

-5,35'

-6,50'

5

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

3

-4,25'

-5,15'

-6,00'

-7,25'

Eliminat

+4,25'

+5,15'

+6,00'

+7,25'

Dones (minuts) Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Mes de 50 anys i un dia

10

-3,25'

-4,15'

--5,00'

-6,25'

9

-3,35'

-4,25'

-5,05'

-6,35'

8

-3,45'

-4,35'

-5,10'

-6,45'

7

-3,55'

-4,45'

-5,35'

-6,55'

6

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

5

-4,25'

-5,15'

-6,05'

-7,25'

3

-4,40'

-5,30'

-6,20'

-7,40'

Eliminada

+4,40'

+5,30'

+6,20'

+7,40'

1.2. Velocitat (50 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent.

Homes (segon) Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Mes de 50 anys i un dia

10

-7,50''

-8,00''

-8,20''

-9,50''

9

-7,55''

-8,15''

-8,35''

-10,00''

8

-8,00''

-8,30''

-8,50''

-10,20''

7

-8,05''

-8,45''

-9,00''

-10,30''

6

-8,25''

-9,00''

-9,20''

-10,55''

5

-8,50''

-9,20''

-9,40''

-11,05''

3

-9,10''

-9,40''

-10,00''

-11,15''

Eliminat

+9,10''

+9,40''

+10,00''

+11,15''

Dones (segons) Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Mes de 50 anys i un dia

10

-8,00''

-8,20''

-9,00''

-10,00''

9

-8,20''

-8,35''

-9,15''

-10,20''

8

-8,30''

-8,50''

-9,30''

-10,50''

7

-8,50''

-9,00''

-9,50''

-10,30''

6

-9,00''

-9,30''

-10,10''

-11,10''

5

-9,10''

-9,50''

-10,50''

-12,00''

3

-9,15''

-10,10''

-11,10''

-12,15''

Eliminada

+9,15''

-10,10''

+11,10''

+12,15''

1.3. Natació (50 m) estil lliure

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les surades, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes (segons) Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Mes de 50 anys i un dia

10

-35''

-40''

-45''

-50''

9

-37''

-42''

-47''

-52''

8

-39''

-44''

-49''

-54''

7

-41''

-46''

-51''

-56''

6

-43''

-48''

-53''

-58''

5

-45''

-50''

-55''

-60''

3

-47''

-55''

-57''

-1,02''

Eliminat

+47''

+55''

+57''

+1,02''

Dones (segons) Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Mes de 50 anys i un dia

10

-40''

-45''

-50''

-55''

9-

-42''

-47''

-52''

-57''

8

-44''

-49''

-54''

-59''

7

-46''

-51''

-56''

-1,01''

6

-48''

-53''

-58''

-1,03'

5

-50''

-55''

-1,00''

-1,05''

3

-52''

-1,00''

-1,02''

-1,07''

Eliminada

+52''

+1,00''

+1,02''

+1,07''

1.4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: pilota de 5 kg — Dones: pilota de 2 kg

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

9

+6,50

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminado/a

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

1.5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (metres) Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Mes de 50 anys i un dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

Dones (metres) Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Mes de 50 anys i un dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,67

-1,57

-1,37

 

 

​​​​​​​ANNEX II Temaris i exercicis de les proves selectives del procés selectiu per cobrir una plaça de policial local de l'Ajuntament de Sant Lluís

1. Temari de la prova de coneixements

A. Programa de temes de la fase de la primera prova de coneixements

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

Tema 3. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Els municipis i altres entitats locals de les Illes Balears.

Tema 4. El Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

Tema 5. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

Tema 6. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

Tema 7. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

Tema 8. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

Tema 9. El Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

Tema 10. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

Tema 11. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

Tema 12. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions I categories dels vehicles.

Tema 13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

Tema 14. El Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

Tema 15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

Tema 16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

Tema 17. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

Tema 18. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

Tema 19. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

Tema 20. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

B) Programa de temes de la segona fase de la prova de coneixements

Tema 1. Coneixement del terme municipal. Geografia del terme municipal. Història de Sant Lluís. Nuclis de població.

Tema 2. Ordenança municipal de tinença d'animals.

Tema 3. Ordenança reguladora del renou i les vibracions.

Tema 4. Ordenança que regula la venda ambulant en el terme municipal de Sant Lluís.

Tema 5. Ordenança reguladora de l'ocupació o la utilització de la via pública per obres i càrrega i descàrrega de materials.

Tema 6. Ordenança municipal reguladora de l'ocupació de la via pública amb taules, cadires, para-sols, expositors, màquines expenedores i altres instal·lacions anàlogues.

Adreça per consultar el temari: www.santlluis.es.

 

ANEX III Barem de mèrits de la fase de concurs de les proves selectives del procés especial unificat per a cobrir les places de la categoria de policia local

La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 40 punts.

1. Valoració del curs bàsic de capacitació

Només s'han de valorar els cursos expedits o homologats per l'EBAP que estiguin en vigor. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts. La valoració del curs bàsic de capacitació es valorarà multiplicant la nota obtinguda per un coeficient de 0,8.

2. Valoració dels serveis prestats (60 % de 40 punts)

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts, d'acord amb els criteris següents: a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria del cos de policia local del municipi al qual s'opta o de la plantilla de policia local en els ajuntaments sense cos de policia local: 0,40 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts. Els serveis prestats com a policia de temporada o turístic en aquest municipi es valoraran de la mateixa manera. b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria del cos de policia local d'un municipi diferent al qual s'opta o de la plantilla de policia local en els ajuntaments sense cos de policia local: 0,20 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts. Els serveis prestats com a policia de temporada o turístic en aquests municipis es valoraran de la mateixa manera Els serveis prestats com a auxiliar de policia o auxiliar de policia turístic o de temporada únicament es valoraran, de la manera prevista en l'apartat anterior, quan s'hagin prestat en municipis sense cos de policia local. La data de referència per a la valoració dels serveis prestats serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació en el procés selectiu, i s'hauran d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Valoració dels estudis acadèmics oficials

Únicament es valoraran els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, se n'ha d'acreditar l'homologació concedida pel ministeri competent en matèria d'educació. Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'opta o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial del mateix nivell de la que s'exigeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el del nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat que les titulacions corresponguin a branques diferents, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que s'acumularan.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts. b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.

e) fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de la lletra c), obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per a cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

4. Coneixements de llengües

a) Coneixements de llengua catalana. Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per l'òrgan competent del Govern de les Illes balears, i els que siguin equivalents o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica amb una puntuació màxima de 0,5 punts:

- Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,20 punts.

- Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,40 punts.

- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,10 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només s'han de valorar els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a què s'opta i el de llenguatge administratiu. Per tant, als aspirants a les places de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar només se'ls valorarà el nivell C2 i el de llenguatge administratiu. En cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s'ha d'atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística.

b) Coneixement d'altres llengües. Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'Administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent :

Nivells del marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'Administració pública, i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalent als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells de l'EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,02

 

 

 

2º curs de nivell inicial

0,04

A1

0,07

0,06

1r curs de nivell elemental

0,06

A2

0,11

0,07

2º curs de nivell elemental

0,07

B1

0,15

0,11

1r curs de nivell mitjà

0,11

B1+

0,19

0,15

2º curs de nivell mitjà

0,15

B2

0,22

0,19

1r curs de nivell superior

0,19

B2+

0,26

0,22

2º curs de nivell superior

0,22

C1

0,30

0,26

 

 

C2

0,33

0,30

 

 

D'un mateix idioma, només se'n valoraran les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'EBAP, les universitats, les escoles universitàries i les entitats promotores de formació contínua, i també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o en qualsevol Administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l'entitat corresponent.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores, llevat dels crèdits ECTS, que equivaldran a 25 hores. En cas que els cursos indiquin crèdits i hores tindran preferència les hores.

a) Formació relacionada amb l'àrea professional

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,50 punts.

Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça a què s'opta. Concretament, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.

No es valoraran els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tenguin un contingut indefinit.

No es valorarà la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

— Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

— Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

En aquest apartat també es valorarà la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'opta en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, dels màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenguin el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'opta: 0,0075 punts per hora.

La formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat es valorarà de la manera següent:

— Títol propi de grau de Seguretat i Ciències Policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt. — Títols propis de grau universitari relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb una càrrega lectiva, com a mínim, de 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt. — Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,10 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb una càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoraran en aquest apartat.

b) Formació no relacionada amb l'àrea professional

La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.

Es valoraran les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del cos al qual s' opta, es considerin d'interès general. En tot cas, només es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques dels plans de formació general de l'EBAP, que són:

— Àrea de comunicació i habilitats personals

— Àrea econòmic pressupostària

— Àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans

— Àrea de gestió d'organització i innovació

— Àrea jurídic administrativa

— Àrea de tecnologies de la telecomunicació i la informació

Les accions formatives relacionades amb els àrees temàtiques anteriors es valoraran de la manera següent:

— Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

— Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

La formació universitària no oficial no relacionada es valorarà de la manera següent:

— Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, amb una càrrega lectiva, com a mínim, de 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

— Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària: 0,025 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt.

 

ANNEX IV SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ PER PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ D'UNA PLAÇA DE POLICIA LOCAL A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT DE SANT LLUÍS PERSONA MITJANÇANT EL PROCEDIMENT EXTRAORDINARI D'ACCÉS.

PERSONA SOL·LICITANT

1r llinatge:

2n llinatge:

Nom:

Document d'identitat:

Data de naixement:

Telèfon 1:

Telèfon 2:

Nacionalitat:

Adreça:

Núm.:

Pis:

Municipi:

Província:

Codi postal:

Altres (Polígon, nom de la casa, etc.):

Correu electrònic:

EXPÒS

Que, vistes les bases de la convocatòria per a la provisió d'una plaça de policia local a la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Sant Lluís mitjançant el procediment extraordinari d'accés.

DECLARACIÓ JURADA

Declar que reuneix tots i cadascun dels requisits exigits a la base segona de la convocatòria i que són certes les dades que s'hi consignen.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA(Marcau amb una X la documentació que es presenta)

( ) Còpia del DNI.

Si no teniu la nacionalitat espanyola, còpia del document oficial que n'acrediti la personalitat i que autoritzi a treballar.

( ) Fotocòpia compulsada del diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de Policia Local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent i en plena validesa.

( ) Còpia de la titulació exigida.

ALTRES DADES

SOL·LICIT

Ser admès/esa en el procediment selectiu

Sant Lluís,__d__de____ 201_.

(Signatura)

EXCM. AJUNTAMENT DE SANT LLUÍS.

(*)De conformitat amb el que estableix la normativa vigent en Protecció de Dades de Caràcter Personal (Reglament de la UE 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals), l'informem que les seves dades seran incorporades al sistema de tractament de dades de l'Ajuntament de Sant Lluís, amb l'exercici dels poders atorgats a aquest Ajuntament.

 

Sant Lluís, 23 de desembre de 2019

La Batlessa de l'Ajuntament de Sant Lluís ​​​​​​​M. Carolina Marquès Portella