Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 12898
Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2019 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball.

L'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les gratificacions corresponents a favor del personal funcionari integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l'òrgan competent de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l'entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació dels serveis extraordinaris amb temps de descans, i que es compleixin la resta de tràmits que, amb aquesta finalitat, estableix el Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquest Acord es va modificar pels acords del Consell de Govern de 10 de març de 2017 (BOIB núm. 30, d'11 de març); de 7 de juliol de 2017 (BOIB núm. 83, de 8 de juliol); de 27 d'octubre de 2017 (BOIB núm. 132, de 28 d'octubre); de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141, de 18 de novembre); de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25, de 24 de febrer); de 20 d'abril de 2018 (BOIB núm. 49, de 21 d'abril); de 14 de setembre de 2018 (BOIB núm. 114, de 15 de setembre); de 5 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 123, de 6 d'octubre); de 10 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 127, de 13 d'octubre); de 9 de novembre de 2018 (BOIB núm. 141, de 10 de novembre); de 8 de febrer de 2019 (BOIB núm. 18, de 9 de febrer); de 7 de març de 2019 (BOIB núm. 32, d'11 de març); de 22 de març de 2019 (BOIB núm. 38, de 23 de març), de 3 de maig de 2019 (BOIB núm. 61, de 4 de maig), i de 25 d'octubre de 2019 (BOIB núm. 146, de 26 d'octubre).

El mes de novembre de 2019 la Conselleria d'Afers Socials i Esports va comunicar la necessitat que el Servei de Salut de les Illes Balears col·labori en la resolució dels expedients per valorar i reconèixer el grau de discapacitat que estan pendents de resolució, que ―segons el que ha manifestat aquesta Conselleria― són més de 1.500. En conseqüència, cal suport extern per resoldre'ls en un termini de temps raonable, tenint en compte, a més, que l'article 10 de l'Ordre de la consellera de Benestar Social de 24 de maig de 2000 per la qual s'estableix el procediment que ha de seguir l'Institut Balear d'Afers Socials en la tramitació dels expedients per al reconeixement, la declaració i la qualificació del grau de discapacitat (BOIB núm. 73, de 13 de juny) estableix un termini de 3 mesos per resoldre'ls des de la data de recepció de la sol·licitud en el registre competent. El mateix termini de 3 mesos estableix l'article 18.1 del Decret 91/2019, de 5 de desembre, pel qual es regulen el procediment per al reconeixement del grau de discapacitat i els principis generals del procediment per al reconeixement del grau de dependència i es modifica el Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i l'Atenció a la Dependència en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears. Aquest Decret 91/2019 entrarà en vigor l'1 de juny de 2020.

Pel que fa al personal competent del Servei de Salut de les Illes Balears per col·laborar amb la Conselleria d'Afers Socials i Esports en aquestes actuacions, la qualificació dels metges facultatius inspectors, que la Inspecció de Serveis Sanitaris té adscrits, com a competents per valorar i ponderar la discapacitat de les persones sol·licitants dels expedients en qüestió es desprèn del Reglament d'ordenació de la Inspecció de Serveis Sanitaris del Servei de Salut de les Illes Balears, aprovat pel Decret 66/2009, de 9 d'octubre.

La Conselleria d'Afers Socials i Esports ha calculat que s'haurien de tramitar, a Mallorca, Menorca i Eivissa, 69 expedients per mes durant un període de 12 mesos (ampliable), és a dir, un expedient per hora. Segons aquest càlcul, caldrien 2 metges inspectors a Mallorca, 1 a Menorca i 1 a Eivissa, que haurien de dedicar gairebé 20 hores setmanals a aquesta tasca.

Així, atès que el volum de feina del Servei d'Inspecció Mèdica no fa possible assumir aquelles tasques en l'horari laboral i que la possibilitat de dur a terme la compensació d'hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del Servei, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, per tal d'incorporar-hi el personal funcionari adscrit al Servei d'Inspecció Mèdica del Servei de Salut de les Illes Balears que du a terme funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat, durant el període de col·laboració amb la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

D'altra banda, s'aprofita aquesta modificació per actualitzar els col·lectius respecte dels quals ja han transcorregut les circumstàncies excepcionals i transitòries que motivaren la seva incorporació a l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, i en aquest sentit s'eliminen les referències al personal de l'equip de suport administratiu del Servei d'Execució de Mesures de Justícia Juvenil de la Direcció General de Menors i Famílies de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (actual Conselleria d'Afers Socials i Esports) en relació amb les tasques duites a terme per a la migració de dades de l'aplicació informàtica GEXMEN 1 al GEXMEN 2, i al personal funcionari de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors que ha duit a terme funcions relacionades amb l'elaboració de l'Avantprojecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, en la sessió de 20 de desembre de 2019 adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:

- Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d'extinció d'incendis.

- Personal adscrit al Departament d'Emergències de la Direcció General d'Emergències i Interior de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d'emergències.

- Personal adscrit al Gabinet de la Presidència.

- Xofers de la presidenta i dels consellers.

- Personal adscrit a la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic amb funcions d'operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.

- Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública i Participació amb funcions d'inspecció o laboratori.

- Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d'Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Participació, només en els casos en què s'hagi declarat un cas d'alerta sanitària i durant el temps que duri.

- Personal adscrit a l'Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil durant els mesos de maig, juny i juliol de cada any.

- Personal funcionari de Ports de les Illes Balears en els supòsits següents: personal de ports de gestió directa que hagi de prestar serveis fora de l'horari o jornada habitual de feina per complicacions derivades d'operatives de vaixells, motius d'emergència i tasques de control i vigilància d'activitats puntuals de tercers en l'àmbit portuari, així com el personal de les oficines centrals en relació amb les incidències amb els sistemes de reserves en línia i activitats no estructurals com l'assistència a fires nàutiques o altres tasques de representació i aquelles tasques que, tot i ser estructurals, demanen puntualment càrregues extraordinàries de feina com la tramitació de concessions administratives derivades de l'aplicació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i les obres excepcionals de consolidació de ports derivades de les mancances d'inversió dels darrers anys de crisi.

- Personal de l'Escola Balear d'Administració Pública i de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques que formi part del Servei de Selecció i Provisió o li doni suport, en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats durant la preparació i el desenvolupament del procés selectiu corresponent a les ofertes públiques dels exercicis de 2014, 2015, 2016 i 2017.

- Personal funcionari de la Conselleria d'Educació i Universitat en relació, exclusivament, amb les tasques de baremació i introducció de dades per actualitzar el Registre general d'activitats de formació permanent del professorat de les Illes Balears que derivin de les convocatòries de borses de personal interí.

- Personal tècnic de prevenció de riscos laborals adscrit a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria només en els casos en què són requerits pel Centre d'Emergències 112 per investigar accidents laborals molt greus, greus, múltiples i mortals.

- Personal adscrit a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials i a la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació que du a terme funcions relacionades exclusivament amb la gestió i la tramitació de la renda social garantida i de les prestacions de dependència i no contributives.

- Personal adscrit al Servei d'Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

- Personal funcionari adscrit al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears en relació amb les tasques per dur a terme el Pla d'Actuació per a l'Ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020.

- Personal adscrit al Servei d'Inspecció del Transport Terrestre de la Direcció General de Mobilitat i Transports de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

- Personal funcionari adscrit a l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius que es designi per dur a terme cada un dels projectes d'execució del Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023.

- Personal funcionari adscrit a la Direcció General d'Arquitectura i Habitatge de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat encarregat de la tramitació de les ajudes de l'any 2018 per al lloguer d'habitatges.

- Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es mobilitzi per part del director del pla de protecció civil activat, des del nivell 2, per fer tasques de suport a la intervenció, de control de la situació, de protecció, i de recuperació i restabliment dels danys produïts a causa d'una emergència de protecció civil.

- Personal funcionari adscrit al Servei d'Ocupació de les Illes Balears en els supòsits següents:

a) Personal adscrit a les oficines d'atenció al públic del Servei d'Ocupació de les Illes Balears durant els mesos d'octubre, novembre i desembre de cada any.

b) Personal que du a terme funcions relacionades amb la gestió de la convocatòria d'ajuts puntuals per pal·liar els impactes econòmics produïts pel concurs de creditors als treballadors vinculats a empreses incurses a un procés de creditors a conseqüència del concurs de creditors de l'empresa Thomas Cook, fins al 30 d'abril de 2020.

- Personal funcionari adscrit al Servei d'Inspecció Mèdica del Servei de Salut de les Illes Balears que du a terme funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat, durant el període de col·laboració amb la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 20 de desembre de 2019

La secretària del Consell de Govern Pilar Costa i Serra