Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

Núm. 12776
Correcció d'error material a l’anunci publicat en el BOIB núm. 164 de 05 de desembre de 2019, a l’article 7 de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedir documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Detectat un error material a l'anunci publicat en el BOIB núm. 164 de 05 de desembre de 2019, a l'article 7, als efectes del que disposa l'article 17.4. del R.D.L. 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es publica el text íntegre de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedir documents administratius, aprovada definitivament en sessió plenària de 28 de novembre de 2019. Aquesta publicació substitueix l'efectuada en el BOIB núm. 164 de 05 de desembre de 2019.

06 ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDIR DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

 

CAPÍTOL I

FONAMENT I NATURALESA

ARTICLE 1

 En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (TRLRHL), l'Ajuntament de Pollença estableix la taxa per expedir documents administratius, que es regeix per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que preveu l'article 57 de l'esmentat TRLRHL, així com el que preveu la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació del règim legal de taxes estatals i locals, i de reordenació de les prestacions patrimonials de caràcter públic.

 

CAPÍTOL II

FET IMPOSABLE

ARTICLE 2

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i de què entenguin l'administració o les autoritats municipals.

2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en benefici seu encara que no hi hagi sol·licitud expressa de la persona interessada.

 

CAPÍTOL III

SUBJECTE PASSIU

ARTICLE 3

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de desembre, general tributària que sol·licitin, provoquin o en interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient del qual es tracti.

 

 

CAPÍTOL IV

RESPONSABLES

ARTICLE 4

1. Respondran del deute tributari els deutors principals juntament amb altres persones o entitats. A aquests efectes es consideraran deutors principals els obligats tributaris de l'article 35.2 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

2. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 42 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

3. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors i liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

 

CAPÍTOL V

BASES I TARIFES

ARTICLE 5

Constituirà la base de la present exacció la naturalesa dels expedients a tramitar i documents a expedir.

ARTICLE 6

La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança serà la següent:

Epígraf 1.- Certificacions

 A efectes de còmputs de temps, el càlcul es practicarà a partir de la data de sol·licitud del certificat.

1.1

Per cada foli o fracció dels certificats que expedeixin Secretaria, Intervenció, Policia Local o l'Alcaldia de l'Ajuntament, sobre els documents o dades compreses dins el darrer quinquenni.

3,15 €

1.2

Per cada foli o fracció dels certificats que expedeixin Secretaria, Intervenció, Policia Local o l'Alcaldia de l'Ajuntament, sobre els documents o dades, la data dels quals sigui de més de cinc anys enrere i fins a deu.

8,40 €

1.3

Quan els certificats s'expedeixin sobre documents o dades la data dels quals sigui de més de deu anys enrere, per cada quinquenni.

14,70 €

1.4

Certificats a efectes de tramitar cèdules d'habitabilitat per habitatge o unitat habitable informada.

40,00 €

Epígraf 2.- Còpia de documents o dades

2.1

Còpies impreses o fotogràfiques d'ordenances municipals o documents que es facilitin a particulars, per full.

0,25 €

2.2

Còpies o duplicats de títols de propietat o de concessions administratives.

7,35 €

2.3

Còpies fotogràfiques dels plànols que es facilitin a particulars.

6,00 €

2.4

Còpies fotogràfiques de plànols en color.

9,00 €

Epígraf 3.- Expedients administratius

3.1

Informes tècnics urbanístics, emesos en base a un expedient complet en el qual constin els antecedents, que permetin l'emissió de certificats o acords i per a la redacció dels quals sigui necessària la intervenció d'un tècnic mitjà o superior.

40,00 €

3.2

Informes tècnics urbanístics, emesos en el cas que no hi hagi constituït un expedient complet ni constin els antecedents, que permetin l'emissió de certificats o acords i per a la redacció dels quals sigui necessària la intervenció d'un tècnic mitjà o superior.

75,00 €

3.3

Consulta sobre expedients, documents o dades de l'arxiu d'Urbanisme per a la qual es fa necessària una recerca de documentació històrica, per unitat.

 30,00 €

3.4

Estudi per a la sol·licitud d'ocupació de via pública amb taules i cadires.

6,00 €

3.5

Llicència de conductors de taxis i altres llicències.

7,00 €

Epígraf 4.- Còpia digital de l'Arxiu Històric

4.1

Còpia digital fins a DIN A-4 (format TIFF o PDF)

0,05 €

4.2

Còpia digital fins a DIN A-3 (format TIFF o PDF)

0,15 €

4.3

Còpia digital fins a DIN A-2 (format TIFF o PDF)

0,80 €

4.4

Còpia digital fins a DIN A-1 (format TIFF o PDF)

1,80 €

4.5

Còpia digital fins a DIN A-0 (format TIFF o PDF)

2,80 €

Epígraf 5.- Altres

5.1

Validació de poders

35,00 €

5.2

Confrontació de documents

4,20 €

 

CAPÍTOL VI

EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

ARTICLE 7

Segons l'article 18 de la Llei 8/1989, de 13 d'abril, de taxes i preus públics, el concepte de taxa no admet benefici tributari llevat dels expressament prevists a normes de rang de llei o els derivats de l'aplicació de tractats internacionals i, en qualsevol cas, en la forma que aquest article estableix. També es podrà tenir en compte la possibilitat de criteris genèrics de capacitat econòmica dels subjectes obligats a pagament.

Això no obstant, queden establertes les següents bonificacions en el pagament de les taxes dels l'epígraf 3.2 i 4 anterior (Informes tècnics urbanístics, emesos en el cas que no hi hagi constituït un expedient complet ni constin els antecedents i Còpia digital de l'Arxiu Històric):

a. Una bonificació del 50% en el cas que la renda percebuda anualment no superi en dues vegades el salari mínim interprofessional (SMI).

b. Una bonificació del 75% en el cas de no superar una vegada i mitja (1,5) el SMI anual.

c. Una bonificació del 95% en el cas que la renda sigui igual o inferior al SMI anual.

Per tal d'obtenir les bonificacions establertes anteriorment, la persona interessada ho haurà de sol·licitar justificant el seu dret mitjançant:

· Declaració dels ingressos obtinguts en l'exercici immediatament anterior.

· Qualsevol altra document que pugui interessar a la Corporació municipal.

 

CAPÍTOL VII

ADMINISTRACIÓ I COBRANÇA

ARTICLE 8

1. S'exigirà en règim d'autoliquidació.

2. Els escrits rebuts que no venguin degudament reintegrats seran admesos provisionalment, però no es podran tramitar sense que se'n corregeixi la deficiència. A aquest fi es requerirà a la persona interessada que, en el termini de deu dies, aboni les quotes corresponents amb l'avís que un cop transcorregut aquest termini sense que ho hagi fet, els escrits es tendran per no presentats i s'arxivarà la sol·licitud.

3. El certificats o documents que expedeixi l'Administració en virtut d'ofici de jutjats o tribunals per tota classe de plets no es lliuraran ni trametran sense que prèviament s'hagi satisfet la quota tributària corresponent.

4. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent.

ARTICLE 9

Els drets per cada petició de recerca d'antecedents es meritaran encara que el seu resultat sigui negatiu.

 

CAPÍTOL VIII

MERITACIÓ

ARTICLE 10

1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2, la meritació es produirà quan es donin les circumstàncies que proveeixin l'actuació municipal d'ofici quan aquesta s'iniciï sense prèvia sol·licitud de la persona interessada però redundi en el seu benefici.

3. No es tramitaran les sol·licituds sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.

 

CAPÍTOL IX

INFRACCIONS I SANCIONS

ARTICLE 11

En tot el que fa referència a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que els corresponguin en cada cas, es regirà pel que disposen els articles 179 i 180 de la Llei general tributària.

DISPOSICIÓ DEROGATORIA

La present ordenança deroga l'aprovada en sessió plenària de 27 de desembre de 2003 (BOIB núm.178 de dia 27 de desembre de 2003).

DISPOSICIÓ FINAL

La present ordenança fiscal entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El seu període de vigència es mantindrà fins que s'esdevingui la seva modificació o derogació expresses.

Contra el present acord definitiu les persones interessades podran interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seva publicació en el BOIB.

 

Pollença, 17 de desembre de 2019

El batle

Bartomeu Cifre Ochogavia