Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 12754
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, de 18 de desembre de 2019, mitjançant el qual s’aprova l’oferta d’ocupació pública del Consell Insular de Mallorca i de l’Agència de Defensa del Territori per a l’any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en la sessió de dia 18 de desembre de 2019, va adoptar l'acord següent:

«Atès:

1.- L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal, i l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal.

D'altra banda, l'article 193 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, afegeix, entre altres coses, que l'oferta d'ocupació pública ha d'indicar l'escala, la subescala, la classe o l'especialitat del personal funcionari, o el nivell i la categoria professional del personal laboral a què corresponguin les places vacants i també que l'oferta d'ocupació s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2.- La pròrroga automàtica dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, aprovats per la Llei 6/2018, de 3 de juliol, en aplicació de la previsió continguda a l'article 134.4 de la Constitució, determina que s'hagi d'estar a les disposicions del seu article 19 Un per a l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública, el qual preveu, amb caràcter bàsic segons s'estableix a l'apartat Set del mateix article, que la incorporació de nou personal s'ha de realitzar amb subjecció als límits i requisits que el mateix article estableix i, a continuació, al punt 3, concreta que les Administracions públiques que no hagin complert els objectius d'estabilitat pressupostària i deute públic i de regla de despesa tindran una taxa del 100 per cent, en els sectors i àmbits d'actuació que enumera. Entre aquests sectors i àmbits d'actuació es troben les referents a la cobertura de les places corresponents al personal dels serveis de prevenció i extinció d'incendis, les corresponents a l'àmbit de l'assessorament jurídic i la gestió dels recursos públics, subvencions públiques i control de l'assignació eficient dels recursos públics, places de seguretat i emergències i les del personal d'atenció a la ciutadania en els serveis públics.

En els sectors no recollits al punt anterior, les Administracions que no compleixin els objectius d'estabilitat pressupostària i deute públic i la regla de despesa, la taxa de reposició és del 75 per cent (apartat Un.4).

L'apartat Sis de l'article 19 permet que la taxa de reposició d'un o varis sectors o col·lectius que la norma defineix com a prioritaris s'acumulin en altres també prioritaris. També que la taxa de reposició dels sectors no prioritaris s'acumuli en els sectors prioritaris.

En el punt 7 de l'apartat Un del mateix article, s'estableix la forma de calcular la taxa de reposició d'efectius, assenyalant que el percentatge de taxa màxim fixat s'aplicarà sobre la diferència resultant entre el número de personal fix que, durant l'exercici pressupostari anterior, va deixar de prestar serveis en cadascun dels sectors, àmbits, cossos o categories enumerats i el número de personal fix que s'hagués incorporat en els mateixos en el referit exercici, per qualsevol causa, excepte els procedents d'ofertes d'ocupació pública, o reingressat des de situacions que no impliquin la reserva de llocs de treball. A aquests efectes, es computaran els cessaments en la prestació de serveis per jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari o de funcionària de carrera o l'extinció del contracte de treball o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'Administració en la qual se cessa. Igualment es tindran en compte les altes i les baixes produïdes pels concursos de trasllats a altres Administracions públiques.

Finalment, s'afegeix que no computaran dins del límit màxim de places derivat de la taxa de reposició d'efectius, aquelles places que es convoquin per al seu proveïment mitjançant processos de promoció interna i les corresponents al personal declarat indefinit no fix mitjançant sentència judicial.

3.- Per part de la Intervenció General del Consell de Mallorca, en relació amb la situació econòmica de la Corporació, als efectes dels articles 18 i 19 de la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'ha informat el següent:

a. Es compleix l'objectiu d'estabilitat, essent la capacitat de finançament de 13.502.057,57 euros.

b. La regla de la despesa no es compleix, essent de -13.247.766,15 euros.

c. El Consell compleix l'objectiu de deute públic.

d. El Consell no té amortitzat la totalitat del deute financer a 31.12.2018.

L'aplicació de la taxa de reposició d'efectius, calculada en la forma assenyalada a l'apartat anterior, permet incloure desset places a l'oferta d'ocupació del present exercici. D'aquestes places, vuit corresponen als sectors i administracions que la norma pressupostària considera prioritaris: tres, que provenen de l'àmbit del personal que s'enquadra en l'assessorament jurídic i la gestió dels recursos públics (on s'han produït un total de tres baixes de personal fix i cap incorporació), dues places més, que corresponen a l'àmbit del servei de prevenció i extinció d'incendis (en el qual s'han produït dues baixes i cap incorporació) i, finalment, tres que correspon a personal d'atenció a la ciutadania en els serveis públics (amb tres baixes i cap incorporació). Les nou places restants provenen de sectors no considerats prioritaris, amb la taxa de reposició d'efectius de fins al 75 per cent, en els quals s'han produït dotze baixes i cap incorporació de personal.

D'acord amb la previsió continguda a l'article 19.Sis.1 de la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, que permet  acumular la taxa de reposició d'un o varis sectors o col·lectius prioritaris en altres sectors o col·lectius prioritaris, a més de la dels sectors no prioritaris, les places corresponents a la taxa de reposició d'efectius ordinària de l'oferta d'ocupació pública d'aquest any s'acumula en les places de bomber –a conductor –a per ser les que requereixen major reforç d'efectius, segons es determina al pla d'ordenació de recursos humans del Consell insular de Mallorca, aprovat per acord del Consell Executiu de 22 de maig de 2019 i publicat al BOIB núm. 73, d'1 de juny de 2019 (annex 2, punt 4).

4.- D'altra banda, l'apartat Un.9 de l'article 19 de l'esmentada Llei de pressuposts generals de l'Estat, també amb caràcter de bàsic, autoritza una taxa addicional per a l'estabilització de l'ocupació temporal en determinats sectors i col·lectius, que inclou, entre d'altres, el personal dels serveis d'administració i serveis generals i també d'altres serveis públics. Els requisits per dur a terme aquests processos són els següents:

-  Les places han de tenir naturalesa estructural i han d'estar dotades pressupostàriament.

-  Les places han d'haver estat ocupades de forma temporal i ininterrompuda al menys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2017.

- Les ofertes d'ocupació que articulin aquests processos d'estabilització s'han d'aprovar i publicar en els exercicis 2018 a 2020.

-  La taxa de cobertura temporal en cada àmbit s'ha de situar al final del període per baix del 8 %.

-  De la resolució d'aquests processos no es pot derivar increment de despesa ni d'efectius.

Aquesta taxa addicional per a l'estabilització de l'ocupació temporal, referida als serveis relacionats i segons els requisits i límits esmentats, permet incloure un total de noranta-vuit places pel que fa al Consell de Mallorca i de dues, per a l'Agència de Defensa del Territori.

Per tal de facilitar la convocatòria i execució dels processos selectius de les places de la present oferta d'ocupació pública i la de les corresponents als processos pendents de les ofertes d'ocupació pública dels anys 2017 i 2018, s'inclouen en aquesta oferta les places de la mateixa denominació que les pendents de convocatòria de les ofertes esmentades, sense perjudici que les places restants que compleixen els requisits que la norma preveu per a la seva inclusió en l'esmentada taxa addicional s'incloguin en l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'any 2020, tal i com preveu la Llei de pressuposts generals de l'Estat esmentada anteriorment.

5.- La Mesa general de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral, en distintes sessions realitzades els dies 30 d'octubre i 8 de novembre de 2019, ha tractat com a punt de l'ordre del dia la proposta d'oferta d'ocupació pública del Consell de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori per a l'any 2019, la qual es va sotmetre a votació en la de dia 8 de novembre i va resultar aprovada per la majoria de la part social.

6.- En data 3 de desembre de 2019, la interventora general ha emès un informe en el qual posa de manifest que no és necessari l'informe de fiscalització prèvia, de conformitat amb la base 49.2.a) de les d'execució del Pressupost.

D'altra banda, en data 4 de desembre de 2019, l'Institut Balear de la Dona ha emès l'informe sobre l'impacte de gènere de l'esmentada proposta d'acord, sol·licitat en compliment del previst  en l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, en el qual s'assenyala que en la proposta no s'ha detectat l'existència de cap desigualtat per qüestió de gènere, al mateix temps que assenyala que cal tenir en compte el que estableix l'article 43 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, referent a l'ocupació pública en les properes convocatòries.   

Finalment, d'acord amb l'informe emès pel cap del Servei Tècnic de Recursos Humans de la Direcció Insular de Funció Pública, cal rectificar l'errada relativa al nombre de places incloses en la taxa addicional de l'estabilització de l'ocupació temporal corresponents a la denominació de tècnic –a d'administració general que es van incloure en la proposta inicial, que ha de passar de setze a quinze. 

7.- L'article 20 dels estatuts de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, aprovats pel Ple del Consell Insular de Mallorca dia 8 de novembre de 2018 (BOIB núm. 41, de 30 de març de 2019), preveu que l'oferta d'ocupació pública de l'Agència s'inclourà en l'oferta d'ocupació pública del Consell de Mallorca i que es publicarà simultàniament.

8.- L'article 36.l) del Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple en sessió de 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19-07-2018), atribueix al Consell Executiu l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública.

Per tot l'exposat, el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca eleva al Consell Executiu, per a la seva aprovació, el següent

 ACORD

Primer.- APROVAR la següent oferta d'ocupació pública del Consell Insular de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca per a l'any 2019:

TAXA DE REPOSICIÓ D'EFECTIUS ORDINÀRIA

Consell Insular de Mallorca

FUNCIONARIS DE CARRERA.-

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis. Nombre de vacants: Desset. Denominació: Bomber -a  conductor -a.

TAXA ADDICIONAL PER A L'ESTABILITZACIÓ DE L'OCUPACIÓ TEMPORAL

Consell Insular de Mallorca

FUNCIONARIS DE CARRERA.-

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d'administració general, subescala tècnica. Nombre de vacants: Quinze. Denominació: Tècnic -a d'administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d'administració general, subescala administrativa. Nombre de vacants: Tretze. Denominació: Administratiu –va d'administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d'administració general, subescala auxiliar. Nombre de vacants: Quaranta-set. Denominació: Auxiliar d'administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Tres. Denominació: Arquitecte -a superior.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Una. Denominació: Enginyer -a de camins, canals i ports.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Dues. Denominació: Tècnic -a superior (llicenciat  -ada en dret).

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A2. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic mitjà. Nombre de vacants: Una. Denominació: Enginyer -a tècnic -a industrial.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A2. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic mitjà. Nombre de vacants: Vuit. Denominació: Tècnic –a de grau mitjà de medi ambient.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de comeses especials. Nombre de vacants: Una. Denominació: Mecànic -a inspector -a.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: AP. Classificació: Escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de comeses especials. Nombre de vacants: Sis. Denominació: Ordenança porter -a.

Agència de Defensa del Territori de Mallorca

FUNCIONARIS DE CARRERA.-

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d'administració general, subescala tècnica. Nombre de vacants: Una. Denominació: Tècnic -a d'administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d'administració general, subescala administrativa. Nombre de vacants: Una. Denominació: Administratiu d'administració general.

Segon.- Reservar una quota mínima d'un 7 per cent del total de les vacants objecte de l'oferta perquè siguin cobertes per persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, d'acord amb el que preveu l'article 59.1 de Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

Tercer.- El present acord es trametrà a l'Administració General de l'Estat, a l'efecte de l'establert a l'article 56,1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'anunci de la seva aprovació es publicarà al “Butlletí Oficial de les Illes Balears”.

Quart.- Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant això, si escau,  es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»

  

Palma, 19 de desembre de 2019

El Conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública,

(Decret de 9-12-2019, BOIB núm. 167, de 12-12-2019)

Josep Lluís Colom Martínez