Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 12687
Departament de Mobilitat Sostenible. Secció de Transports. Autorització de modificació de la xarxa de línies de l'EMT de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El regidor de l'Àrea de Mobilitat Sostenible. per delegació de la Junta de Govern de Palma, ha dictat el Decret núm. 24442 de 12 de desembre de 2019:

Decret

1. Autoritzar la modificació de la xarxa de línies de l'EMT de Palma, afectant a les vies públiques i llocs que tot seguit es reflecteixen, segons les següents determinacions:

Línea 1: Es separa en dues línies:

• A1: Aeroport – Passeig Mallorca

Línia amb tarifa exclusiva d'aeroport.

• L1: Portopí – Palau de Congressos

Línia amb tarifa port al Dic de l'Oest, Terminal Marítima i Club de Mar i amb tarifa urbana a la resta de parades

Línia 2: Es recupera el recorregut anterior, per avingudes, passeig Mallorca, Jaume III i casc antic.

Línia 3:  La línia 3 es divideix en dues línies:

• L3: Pla de na Tesa – Pl. Joan Carles I, amb un recorregut circular pel Passeig Mallorca – Jaume III – Joan Carles I – Unió - la Rambla i Baró de Pinopar.

• L4: ses Illetes – Pl. Columnes

Línia 5: Finalitzarà el seu recorregut a plaça del Progrés.

Línia 6:  Finalitzarà a Sindicat, per tal de millorar la coordinació amb la línia 8.

Línia 10: Nova capçalera a Son Castelló, per reduir els problemes amb la ocupació il•legal de l'espai de parada, i millorar el transbordament amb el metro.

Línia 11: Nou recorregut, més curt, pel Polígon de Son Castelló, per servir millor la zona no coberta pel metro de Palma. S'acosta a les piscines de Son Hugo.

Línies 15 i 30: Es fusionen les línies 15 i 30 i passen a ser la línia 35.

Es cerca garantir que hi haurà capacitat suficient en passar per les barriades des Coll, es Molinar i es Portitxol.

La demanda turística més enllà de l'Aquàrium serà atesa per la línia 25. 

Línia 16: Final a Pere Garau en lloc de a Son Fuster. Permet millorar la regularitat a Establiments i reduir complets. El tram fins a Son Fuster serà assumit per la línia 33.

Línia 20:  Final a Portopí. El tram de Cala Major serà servit per la línia 4, així com les línies 46 i 47.

Línia 21: Es recodifica, passant a ser la línia A2. Segueix essent una línia amb tarifa exclusiva d'aeroport.

Línia 23: Les dues sublínies de la línia 23 es recodifiquen de la següent manera:

• L22: Cala Blava – Pl. Espanya: no sofreix modificacions.

• L23: s'Arenal / Parc Aquàtic – Pl. Espanya: S'afegeix una parada a Mercapalma per potenciar les connexions transversals en un punt intermig del corredor de l'autopista.

Línia 24:

• La línia 24 es superposa amb la línia 12 per donar un interval de pas combinat als corredors de Nou Llevant i carretera de Valldemossa d'11 minuts en dies feiners.

• El servei a les piscines de Son Hugo el prestarà la línia 11.

• Les connexions des del Vivero cap a Son Llàtzer i al polígon de Son Morro seran assumides per la línia 28, que circula cada 30 minuts.

Línia 28:

• La línia 28A passarà a ser la línia 28

• La línia 28B passarà a ser la línia 27

• Es potencien les connexions entre les barriades cap al mercat de Pere Garau eliminant el pas fins a les avingudes, que serà assumit per la línia 5.

Línia 29:  La línia 29 es divideix en dues línies:

• L29: Son Espases – Plaça del Progrés. La línia 29 acabarà a la plaça del Progrés, circulant de forma coordinada per Andrea Dòria cada 10 minuts amb la línia 46 al matí.

• L39: Son Espases – Palau de Congressos.La línia 39 acabarà al Palau de Congressos i s'acostarà al mercat de Pere Garau.

Línia 31:

• La línea 31A passa a ser la línia 31 i la línia 31B passa a anomenar-se 32.

•  La línia 31 dona servei a l'àrea de serveis de l'aeroport i al polígon de Son Oms.

•  La línia 31 deixa de circular per ses Fontanelles i pel camí de la depuradora passant a fer-ho pel camí de sa Síquia

•  La línia 32 manté el seu recorregut actual.

Línia 33:

•  El tram d'Aragó que ara cobreix la línia 16, serà realitzat per la línia 33.

•  La línia 33 serà operada amb autobusos articulats, per tal d'incrementar l'oferta al carrer Aragó. En hora punta, entre les línies 3 i 33, s'oferirà un bus cada 5 minuts al carrer Aragó sentit centre, des de Son Fuster.

Línia 46:

•  La línia 46 pel Terreno seguirà essent la línia 46, i la línia 46 per Son Dureta es converteix en la línia 47.

•  En sentit Gènova passen a circular per Ramon y Cajal.

•  Es millora l'interval de pas, amb un bus cada 20 minuts.

•  La línia 47 circularà un pic cada hora per l'antic recorregut de la línia 20,  per Sant Agustí, i regularà a Cala Nova. La resta regularan a l'establiment Belvedere.

2. La denominació de les tarifes especials aplicables seran les previstes en aquesta resolució, sense variació de la seva quantia econòmica.

3. Aquesta resolució adquirirà eficàcia dia 18 de desembre de 2019 sense perjudici de la seva publicació al BOIB, segons els articles 39.1 y 45.1 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat  quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 13 de desembre de 2019

El regidor de l'Àrea de Mobilitat Sostenible

p.d. Decret de Batlia 201913026 de 28/06/2019

BOIB 94 de 11/07/2019

Francesc Josep Dalmau Fortuny

p.d. Decret de Batlia 201912198 de 17/06/2019  BOIB 85 de 27/06/2019